Husqvarna 242xp vuotaa

mökkisahuri

Husqvarnan 242xp alkoi eilen vuotamaan bensaa oudosti sahauksen jälkeen.
Tuntuu niinkuin vuotaisi purusuojan lähettyviltä jostakin.
Saha alkuperäis kunnossa noin 20-vuotta vanha osia ei vaihdettu juuri lainkaan.

Onko kyseisessä sahassa jokin tyyppivika,jonka takia vuotaisi?
Vai voiko vika olla vain letkussa? Onko kellään ollut tankissa reikää?
En ole vielä tarkemmin sahaa tutkinut kun saha ollut mökillä kauempana kotoa.

60

8549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fluke

      Ei Husqvarnassa tyyppivikoja ole, mutta koska on noin vanhasta sahasta kysymys, niin ei enää ihme, että vuotaakin jostain. Bensaletku on todennäköisin vaihtoehto, mutta yleensä se aiheuttaa myös käyntihäiriöitä. Voi olla että bensatankin joutuu irroittamaan, että pääsee näkemään tarkemmin mistä vuotaa.

      • 550

        Kyllä Husqvarnassa tyyppivikoja on. Tuossa mallissa mm. kytkimet. Ne on kaikissa rikki. Toinen on huono kylmäkäynnistys. Em. syistä niitä sammutellaan ryypyllä.


      • huskujannu

        Eläpä kuseta, 242 kuuluu nimenomaan vielä siihen hyvään aikakauteen joista et vikoja tahdo löytää hakemallakaan.

        Epäilemättä on 543 sukulainen yrittänny taas avautua ja ajatellu selitellä hieman omiaan!


      • 543

        Totta tuo on. 242 huskit sammutetaan talvella ryypyllä että saa seuraavana aamuna käyntiin alle sadan vedon. Muuten pitää hakea apteekista kipugeeliä olkapäähän.


      • huskujannu
        543 kirjoitti:

        Totta tuo on. 242 huskit sammutetaan talvella ryypyllä että saa seuraavana aamuna käyntiin alle sadan vedon. Muuten pitää hakea apteekista kipugeeliä olkapäähän.

        L-suutin väärin säädetty, tyhjäkäynti liian pienellä, tai laiha seos. Helpottaa ihmeesti elämää kun opettelee säätämään sahan niin säästyy apteekki reissulta ja olkapääkivuiltakin. Se on husku takuuvarmasti alle kymmenen käyntiin kun kaasutin on säädöissä


      • huskujannu
        huskujannu kirjoitti:

        L-suutin väärin säädetty, tyhjäkäynti liian pienellä, tai laiha seos. Helpottaa ihmeesti elämää kun opettelee säätämään sahan niin säästyy apteekki reissulta ja olkapääkivuiltakin. Se on husku takuuvarmasti alle kymmenen käyntiin kun kaasutin on säädöissä

        Voi vaikka puhistaa bensatikin kaasuttimesta että on varmasti kuiva kaasutin ja silti alkaa pöriseen alle kymmenen.


      • 543

        Pilotti on kanssa aika kätevä. Kuuluu jokaisen huski 242 metsurin kalupakkiin talvella.


      • 543

        Niin eikä siinä vielä kaikki. Kun ostaa laatikollisen aasin potkua saa yhden kaupan päälle. Ei kannata missata. Tulee suuri säästö jo kuukaudessa...


      • huskujannu
        543 kirjoitti:

        Niin eikä siinä vielä kaikki. Kun ostaa laatikollisen aasin potkua saa yhden kaupan päälle. Ei kannata missata. Tulee suuri säästö jo kuukaudessa...

        Turha sitä on vittuilemaan ruveta, minkäs minä sille voin jos urpot ei osaa säätää sahojaan niin että sahat lähtee hyvin kylmänäkin käyntiin.

        L- suuttimen kun jokainen ruuvaa vain liian kiinni niin siitä sitten saadaan se itkeminen ja valitus kuinka husku on paska saha kun ei lähe millän kylmänä käyntiin. Tämä salaperäinen juttu on niinkun se koko kupletin juoni jolla saadaa huskun huonosta kylmäkäynnistyvyydestä paskapuheet aluille. Peräähän huskun huonossa käynnistyvyydessä ei sinäänsä ole mutta tälleinhän huono käynnistyvyys pystytään tavallaa lavastamaan. Tai sitten vain jos halutaa viilata itseä silmään että sthilhissä on paras käynnistyvyys, niin näin se onnistuu.

        L- suutin rajottaa ala kierrosten bensan saantia jolloin sahaa joutuu tosissaan riuhtoon 100 kertaa ennekö saha edes hörähtää. Eihän se nyt jumalauta lähe käyntiin jos ei se saa bensaa. Aina saa nauraa näille pässeille ketkä tekee itse näitä säätö virheitä.

        Mitä jos jokainen huskun huonosta kylmäkäynnistyvyydestä kärsivä avaisi vaikka hieman enemmän sitä L-suutinta, että se saha saisi edes bensaa käynnistyäkseen. Jäisi varmasti se itkeminenkin vähemmälle. Kaasuttimen säädöillä on uskomattoman iso vaikutus moneen asiaan sahan toiminnassa, ne myös vaikuttavat sahan käyttöikään. Kaikista yleisin syy miksi lopulta saha heitetään menemään on saha läpöleikkautuminen. Siihen on ihan syynä päin vittua säädetyt kaasuttimet.


      • jiuhijui
        543 kirjoitti:

        Niin eikä siinä vielä kaikki. Kun ostaa laatikollisen aasin potkua saa yhden kaupan päälle. Ei kannata missata. Tulee suuri säästö jo kuukaudessa...

        Suomalaisen miehen on todella vaikea mennä lääkäriin.


      • 543

        Ei kannata. Kaikki tietää että voltaren auttaa kun on käsi sahan vetelystä kipeä. Huski,eväspakki,aasinpotku ja voltaren. Siinä metsurin parhaat ystävät. Siis huskimetsurin.


      • jiuhijui
        543 kirjoitti:

        Ei kannata. Kaikki tietää että voltaren auttaa kun on käsi sahan vetelystä kipeä. Huski,eväspakki,aasinpotku ja voltaren. Siinä metsurin parhaat ystävät. Siis huskimetsurin.

        Todella vaikea tapaus.


    • mtronicmies

      Vuotamis kohta viittais siihen että bensa tulee korvausilman kauttaa. Saattaa olla että korvaus ilma putki on osittain paikalta pois tai korvaus ilman superloni tai se mikä on sen sisällä niin on hapertunnu. Mahlollisuutena on tietysti myös että bensaletku on murtunnut.

    • mökkisahuri

      Kiitos vastauksista jo tässä vaiheessa.

      Olisi sitten vielä yksi tyhmä kysymys, mikä on sellainen valkoinen läppä 242xp:n kopassa eli siinä kopassa,joka otetaan pois ennen ilmansuodatinta kopassa on sellainen "läppä"minkä saa laittaa reiän tielle tai ottaa pois reiän tieltä,mitä käyttöä sillä on sahassa ?
      Ollut molemmissa asennoissa, mutta ne ole löytänyt selitystä sille. Onko jokin lämmitys kaasarille ?

      • fluke

        Ilmeisesti juuri se reikä jonka kautta kaasari saa lämmintä ilmaa sylinteriltä. Eli pakkasella reikä auki ja kesällä kiinni.


    • 543

      Se vuotaa bensaletkun läpiviennistä kun letku on kovettunut. Sahaa kallistetaan sahatessa niin valuu alaspäin ja näyttää kuin tulisi kyljestä.

      Osta varmuuden vuoksi kunnon saha niin ei pissi allensa. Osta stihl..

      • Kaksnrlikaks

        Vedä jo emätin päähäs.


      • eiolevikaamännässä
        Kaksnrlikaks kirjoitti:

        Vedä jo emätin päähäs.

        Haluaisitkomäntää?


      • 543

        Kyllä ne huskit satunnaisesti käyntiinkin lähtee kunhan on muistanut sammuttaa ryypyllä. Senkin trolli.


    • Sulla on hyvä saha. Kannattaa puhdistaa ja kuivata saha niin vuotokohta paljastuu. Varastoitaessa ilman lämpötila laajentaa nestettä ja vuotoa voi tulla tankkauskorkin ilma reiästä.

      • 543

        242.ssa ei ole korkissa ilmareikää...


      • Kyllä on. Jos ei olisi polttoaineen vähetessä tankki alipaineesta ruttaantuisi ja viimein kone sammuisi, koska tankin alipaine ei päästäisi polttoainetta.


      • 346x

        Eikä ole. Eikä ruttaannu.


      • husokinmies
        arvo.e kirjoitti:

        Kyllä on. Jos ei olisi polttoaineen vähetessä tankki alipaineesta ruttaantuisi ja viimein kone sammuisi, koska tankin alipaine ei päästäisi polttoainetta.

        Joo ei todellakaan ole 242 tankintankinkorkissa ilmareikää. 242 saa korvausilman purukopanpuolelta, sielä on takinmaisen tärinäkumin vieressä erillinen korvausilma tankille.


      • Tässä tuli puhuttua vanhemmista malleista. Niin maailma muuttuu.


      • jccjh

        Ei ollut vanhemmissa 242:en edeltäjissäkään....


      • husokinmies
        jccjh kirjoitti:

        Ei ollut vanhemmissa 242:en edeltäjissäkään....

        Joo näin minäkin mietin että ei se korvausilma vanhemmissa mailleissa ollu myöskään korkissa, että kyllä se on purukopan puolella kyljessä samanlailla. Kun 242 vielä nuo vanhemman ja uudemman mallin osat sopii päikseen keskenään. Muutenkin taidetaan harvemmin sahoissa laittaa korvausilmaa korkkiin, yleensä se taidetaan pyrkiä laittamaan juuri sellaseen paikkaa ettei se tukkeudu. Maailma muuttuu mutta ei aina käytäntö tavat sen mukana.


    • VaanEiSahamies

      Sain vanhan 242 xp:n muttei starttaa. Tulppa vaihdettu - tulee kipinää. Bensasuodatin vaihdettu ja bensaletku myös. Saha vähä hörähtää, jos ruikkii pari milliä bensaa männän päälle, mutta siihen jää. Säätö ruuvit laitettu kiinni ja avattu uudestaan kierros vartti. kaasari näytti puhtaalle, muuta en sitä purkanu aivan kokonaan. siihen ois korjaussarja, mutta oli niin pientä osaa etten vielä viittiny ruveta.
      Ennen ku irrotin vanhan bensaletkun, niin bensaa valu jostakin välistä, kun kippasin sahan kyljelleen. Oletin että tämä johtuu rikkinäisestä letkusta, mutta voisko olla jotain muutakin. Saha on toiminu aiemmin, mutta ollu pari vuotta pois käytöstä kylmässä.
      Mitäköhän loitsuja voisin sahalle tehdä? Jos en tätä saa toimimaan, niin palaan häntä koipien välissä tylsän pokasahan kanssa puiden pariin.

      • 543

        Vuosi letkun läpiuviennistä. Ihan normaalia.
        Kaasutin on jumissa. Putsaa vaihda kalvot,neula ja tarkasta säädöt.


    • VaanEiSahamies

      Nyt on kaasutin avattu ja koitin putsata sen mitä ymmärsin putsata ja valuttelin bensaa läpi. Vaihdoin uuden sihdin, kalvot ja neulan. Säädin siten, että H ja L ruuvit kiinni ja sit molempia kierros vartti auki. Muita säätöjä en tiedä.
      Kasasin ja alotin nykimisen - vähä hörähti, mutta sitten ei mitään. en laittanu bensaa enää männän päälle. Kyllä sieltä sylinteristä pakokaasua tuli, että kai se bensaa saa? Kaasuttimen ilmareikä näytti vähä kostealta. Onkohan se ok? Ja tais sitä savua tulla myös kaasarin samaisesta rööristä, kun en pitäny ilman putsaria paikoillaan. Onkos se normaalia?

      • 346

        Onkohan nuo suuttimet vähän liian auki, ehkä kierros riittäisi. Hörähdyksen jälkeen olisi kannattanut katsoa tulppa onko märkä vai kuiva. Jos märkä, on saanut liikaa bensaa ja jos kuiva, ei saa bensaa. Jos tulppa kastuu saha ei kyllä lähde ennenkuin tulpan kuivaa hyvin ja myös kampikammio pitäisi kuivata nykimällä tai kääntämällä saha alaspäin ilman tulppaa ja jättää siihen joksikin aikaa. Mikähän tuo kaasarin ilmareikä mahtaa olla?


    • husokinmies

      Vilkaseppa kuule ettei olisi pakoputki tukossa ja samalla vaikka katsot sinne sylinteriin vähän pakoaukosta ettei männässä ole jorkosia. Liikkuu maailmalla sellasta tornaria ettei miehet osaa säätää sahoja, että olisi lämpöleikkautumia yms. Eihän kukaan noin hyvää sahaa ulos käyttämöttömäks ois hylänny jos se toimiva olisi

      • VaanEiSahamies

        Otin sen pakoputki mötikän pois ja koitin sillonkin käynnistää, kun tuli juuri tuo asia mieleen, mutta sama tulos.
        Ilmareiällä tarkotin sitä, mihin se ilmansuodatin kiinnitetään. Siinä vaiheessa tais kyllä kaikki olla niin märkänä, että pitää tänään kuivatella ja koitella uusiks.
        Ei nyt spekuloida tilanne mitenkään. Saha on ollut ammattimetsurilla, joka kyllä osais laittaa sen kuntoon, mutta nyt saha on minulla ja minä haluan oppia laittamaan sen kuntoon. Minä istun työkseni paikallaan tietokoneen äärellä ja puutyöt on hyvää vastapainoo insinööripaskalle.
        Eli pysytään asiassa, jotta saisin sahan kuntoon. Palaan illalla asiaan...


      • 543-

        242 on hyvä harrastesaha vieläkin mutta aika alkaa ajamaan ohi. Varaosien kanssa alkaa olemaan vaikeuksia.

        Tornari kertoo myöskin että yöt on nukkumista varten....


      • husokinmies
        543- kirjoitti:

        242 on hyvä harrastesaha vieläkin mutta aika alkaa ajamaan ohi. Varaosien kanssa alkaa olemaan vaikeuksia.

        Tornari kertoo myöskin että yöt on nukkumista varten....

        Olkoot vain nukkumista varten.


    • husokinmies

      Vika on aika varmasti sitten polttoaina pinnassa
      http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=276

      Jos ei tuostakaan apua, niin tarkistappa ettei mangneeton kiila ole vain haljennut. Silloin sytytys menee pieleen eikä saha varmasti käynnisty. Vika voisi olla myös sylinterin tiivisteessä että se valskaa mutta tarkasta ainakin ensiksi tuo polttoaineen pinta ja mangneeton kiila.

      • 543-

        Väärä pinta sopii oireisiin mm.. Pitää aina tarkastaa kun avataan, samoin neula.
        Noissa on teräskiila harvemmin vikaa. Ei yleensä edes hörähdä jos rikki.
        Bensaletkun voi tarkistaa ohittamalla. Käy kätevästi liittämällä irtotankki kaasuttimeen..
        Puristukset selviää vetotestillä ja männänrenkaan jumin voi todeta tökkäämällä ruuvimeisselillä. Jos ei jousta yhtään alla niin jumissa on.Sahan ei kuulu käydä ilmän pakoputkea...
        Noiden jälkeen voi alkaa epäilemään painevuotoa. Stefaa tavallisesti mutta tuossa mallissa melko harvinainen.


      • 542
        543- kirjoitti:

        Väärä pinta sopii oireisiin mm.. Pitää aina tarkastaa kun avataan, samoin neula.
        Noissa on teräskiila harvemmin vikaa. Ei yleensä edes hörähdä jos rikki.
        Bensaletkun voi tarkistaa ohittamalla. Käy kätevästi liittämällä irtotankki kaasuttimeen..
        Puristukset selviää vetotestillä ja männänrenkaan jumin voi todeta tökkäämällä ruuvimeisselillä. Jos ei jousta yhtään alla niin jumissa on.Sahan ei kuulu käydä ilmän pakoputkea...
        Noiden jälkeen voi alkaa epäilemään painevuotoa. Stefaa tavallisesti mutta tuossa mallissa melko harvinainen.

        Sahassa ei ole pakoputkea, vaan äänenvaimennin ja kyllä se pyörii ilman sitäkin.


      • 346xp
        542 kirjoitti:

        Sahassa ei ole pakoputkea, vaan äänenvaimennin ja kyllä se pyörii ilman sitäkin.

        Aivan varmasti pyörii ilmankin jos ei muuten ole jumissa. Saattaa jopa käydä hörähtää mutta ei silti ole tarkoitus käydä ilman. Kakstahti tarvii vastapaineita...


      • 542
        346xp kirjoitti:

        Aivan varmasti pyörii ilmankin jos ei muuten ole jumissa. Saattaa jopa käydä hörähtää mutta ei silti ole tarkoitus käydä ilman. Kakstahti tarvii vastapaineita...

        Totta, mutta moottorisahan äänenvaimennin ei vastaa läheskään esim. mopoon tehtävää tehopakoputkea, jossa alkukäyrä ja paisuntakammio mitoitetaan oikein oikean vastapaineen saavuttamiseksi.


      • 543-

        Ei tietenkään mutta ei liity mitenkään asiaan. Moottorisaha on tarkoitettu käytettäväksi äänenvaimennin paikallaan.


      • husokinmies
        543- kirjoitti:

        Ei tietenkään mutta ei liity mitenkään asiaan. Moottorisaha on tarkoitettu käytettäväksi äänenvaimennin paikallaan.

        kyllähän se hienosti hyrrää ilman putkea mutta ei sitä meteliä kuuntele hullukaan. Vääntöä sahassa ei kylläkään ole jos putki on irti, että kyllä sekin vastapaineen tekee.


    • VaanEiSahamies

      Niinku sanoin, niin työskentelen eri alalla, mutta siellä on myös vahvasti mukava vian etsintä. Myös ympäristöt on huomattavasti vaativampia kuin moottorisaha ja muuttujia on tuhansia. Sieltä oppineena sanoisin kaikille teille auttajille (virnettä silmäkulmassa), että alottakaa aina perusasioista. Suurin muuttuja on yleensä käyttäjä itse ja kuten nytkin, vika oli puuttuvassa ohjeistuksessa (käynnistyksessä). Kaikki toimenpiteet oli silti tarvittavia, mutta sahan olis pitänyt lähtiä käyntiin jo eilen. Tänään sain puhelimen välityksellä kunnon opastuksen ja sitten lähti saha käyntiin.
      Eli laitoin kyllä aiemmin ryypyn päälle, mutta ekan hörähdyksen jälkeen en työntäny ryypyä sisälle (puoli kaasu), vaan napsautin kaasulla ryypyn pois, ku oon tottunu niin tekemään parilla eri sahalla. Puolikaasulla lähtee käyntiin ja sain säädettyä niin, että kierrokset kuullostaa hyvältä (sahan ääntä oon kyllä kuullu, vaikken paljoa ite ookkaan sahannu) ja jumankekkuli kuullosti hyvälle! Vielä kun sais säädettyä tyhjäkäynnin niin, ettei sammu...
      Muutamat sahaukset tein ja oli kyllä aika voittaja olo. Kiitos kaikille auttajille ja sahailemisiin. My case is closed!

      • 543-

        Totta tuokin. Sitä ei aina osaa epäillä itsestään selvyyksiä. Monasti viallisen sahan omistajan ongelmakuvaus on viisainta ohittaa kun saattaa kertoa viasta harhaanjohtavasti.
        Helpoin tutkia omalla kaavalla.


    • Hussemiäs

      HUSSE EI OLE MIKÄÄN MOOTTORISAHA VAAN OMPELUKONE!!! Tai kotileipomo...

      • VaanEiSahamies

        Asia selvä. Aiemmin pätkin veisto- ja polttopuut pokasahalla, joten siihen nähden ompelukonekkin on iso tason nosto.


    • Anonyymi

      Tuli myös kaupoissa tuollainen (loppuun ajettu?) 242XP ja vuotaa bensaa sikana. Jätin sen maahan kun savusi ja pelkäsin että räjähtää käsiin. Eikä tietysti käykään kunnolla ja jos käy kurnuttaa tankin tyhjäksi parissa minuutissa.Täytyy avata masiina ja tarkastaa letkut ja juuri tuo läpivienti tankilta, on varmaan kriittinen kohta. Luulen että etanolipitoinen bensa tekee vanhoista letkuista ja kalvoista purukumia, näin oli ainakin käynyt vanhan 70-luvun hussen kanssa. Tässä vanhuksessa oli kipinä hukassa, pelkäsin että Boschin tyristorisytytys sökö, osaa ei tietty saa enää mistään. Syynä taisi "onneksi" olla eristeen hajoaminen sammutusnapin piuhasta, eli veti kipinää maihin koko ajan. Ko. saha on Hva 260CD vuodelta 1974. Antiikkia lähes nykymittapuun mukaan. Oli muuten aikaansa edellä, loistava tärinän- ja äänenvaimennus, takapotkukytkin ja CDI eli kärjetön sytytys. Kaasutin Tillotson HS 122A. Huonoa lähes 8 kilon paino joka kyllä risoo kyynärpäätä karsiessa.

    • Anonyymi

      husqvarna 242 käypänen peli, asensin uuden männän kun entiseen oli tullut ura mäntään ja rengas rikki, eli oli jostain saanut osumaa?
      no uusi mäntä paikalleen ja heti käyntiin, tyhjäkäynnillä kiinni kolahti. pytty auki ja männänrengas jumissa koska taas jokin roska oli jumittanut renkaan, no rengas hiomalla auki koska todella pieni vekki oli joka jumitti renkaan.
      no taas pytty kiinni ja kampikammio taas pesty ja puhallettu parilla litralla bensiini.
      käyntiin heti ja kaasua painettua kuului taas ruks ja nyt totaali jumissa.
      pytty irti ja mäntä aivan paskana, MITÄ HEMMETTIÄ TÄÄLLÄ OIKEIN ON?
      no mitään roskaa ei tullut mistään ja ihmettelin tätä, SITTEN SIIRSIN KIERTOKANKEA SIVUSUUNTAAN SEN MILLIN KAKSI MINKÄ SE LIIKKUU JA HUOMASIN ALAPÄÄN LAAKERIHÄKISTÄ IRTOILEVAN KUPARIPALOJA/MESSINKIPALOJA!!!!!!! tätäkään vikaan ei tahdo päällisin puolin nähdä sitten millään.
      paljon sahatun huskin ongelma on tuo alapään neulalaakerihäkin rikkoutuminen.
      näin meni viikko rassatessa uusi mäntä sekä kartonki savukkeita.

    • Anonyymi

      No niin, nyt näkyy olevan tämäkin ketju / palsta aktivoitu

      • Anonyymi

        Voiko 242:een kaataa pienkonebensaa? Tokihan kaataa aina voi mutta toimiiko se sillä vai sottaantuuko saha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 242:een kaataa pienkonebensaa? Tokihan kaataa aina voi mutta toimiiko se sillä vai sottaantuuko saha?

        voi toki valmiskanisteribensaa sinne lorauttaa mutta vain puuvillahanskat kädessä koska sottaantumisen vaara on suuri ja se vaiva kaataa sinne sitä ainetta, huollossa se täyttyisi helpoitten


      • Anonyymi

        Kiitos avusta. Tarkentavana lisäkysymyksenä käykö stihl-huolto vai pitääkö olla husqvarna huolto? Osaako ne stihl huollossa kaataa valmisbensaa husqvarna sahaan?
        Nim. ajaako naapuripitäjään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 242:een kaataa pienkonebensaa? Tokihan kaataa aina voi mutta toimiiko se sillä vai sottaantuuko saha?

        Säätöjä saattaa joutua muuttamaan pienkonebensalle. En suosittele niinkään vanhaan sahaan kuin oljyyn sotkettua bensaa.


    • Anonyymi

      Ei tällä palstalla ainakaan tunnuta osaavan kaasuttimia säätää? Oma 242 nyvittää ryyppy päällä 5-6 kertaa ennen kuin hörähtää ja sitten yhden kerran ilman ryyppyä käyntiin. Eikä vaikuta onko kesä vai talvi. Ryypyllä ei tarvitse sammutella. ja vaikka sammuttaisi, niin normaalisti se silti käyntiin hörähtää.
      Älkää te puuhastelijat syyttäkö koneita siitä, ettette itse niitä osaa käyttää tai huoltaa.

      • Anonyymi

        Niin mutta käytätkö valmisbensaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta käytätkö valmisbensaa?

        Joskus kokeillut valmisbensaa, sahaa joutui vähän säätelemään että toimi kunnolla. En huomannut mitään hyötyjä, kun ei normibensakaan kerkeä tankkiin pilaantua ja monesti on tullut sahailtua yli vuoden vanhoilla bensoilla. Kuumana käynnistys heikentyi vähän valmisbensalla.


    • Anonyymi

      vieläkö 238/242 omistajia on hengissä?
      miten sahat pelaa(huskit)?

      • Anonyymi

        On, just viime viikolla 242XP:n bensaletkun vaihdoin, kun oli kovettunut ja vuoti siitä tankin läpiviennistä, mutta nyt pelaa taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, just viime viikolla 242XP:n bensaletkun vaihdoin, kun oli kovettunut ja vuoti siitä tankin läpiviennistä, mutta nyt pelaa taas

        moro, täällä 242 ja 238 onnellinen omistaja. kalvojen vaihdolla pelaa taas.
        vanhetessaan pumppukalvo venyy ja säätöruuvia saa pyöritellä auki moniakierroksia ja ei pelaa kunnolla,uudet kalvot niin laulaa komiasti taas 1 ja 1/4 kierroksilla ruuvit auki.
        on nämä mahtavia vehkeitä!
        tuli sahattua kaverin 353 sahalla ja mopojahan ne on.


    • Anonyymi

      242 tuli vaihdettua kiertokangen laakeri, olilimput pikkusen muuten tiukassa, ihankotioloissa sen pystyi vaihtamaan kun on 8 tonnin prässi, otin toisesta huskista sen laakerin josta oli katkennut kytkinpuolen jenka kampurasta. Eli 2kampuraa auki ja sitten aika tarkasti kasaan, 8tonnin prässi painoi nykäyksittäin limput kiinni eli viimeisessä painalluksessa pitää ennakoida paljonko se nytkähtää ettei mene kiinni, silloinse on sörönöö.
      Heittokellolla sitten datkun tarkkuuteen tuli, siinäon muuten päivä illassa kun saa sen kohdilleen. Purin ja kasasin lohkot ja kampuran 4 kertaa jolloin tuli just.
      Saman tempun tein 444huskin kampuralle, luovuttajaoli kiertokankineen husqvarna50 rancher.
      Toimii ne vieläkin mutta hiukan aikaahan tähän menee☺

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe