Unelmat murskaksi

Rakkaudestatanssiin

Aina sitä saa kuulla että pitää toteuttaa unelmiaan ja netissä on paljon quoteja "if you can dream it, you can do it" ja muuta vastaavaa. Entä jos haluankin tanssijaksi, mutta vanhemmat eivät halua maksaa eikä heillä ole paljoa ylimääräistä rahaa. Kaverini käyvät tanssitunneilla melkein viikon jokaisena päivänä, harrastavat montaa eri tanssilajia ja suunnittelevat lukion jälkeen tanssilinjalle Helsinkiin, Turkuun tai Tampereelle. Itse harrastan kaksi kertaa viikossa jazzia. Haluaisin ottaa sen lisäksi baletin ja nykytanssin, mutta kun rahat ei riitä. Rakastan tanssia, mutta välillä mietin miksi harrastan sitä jos silti joskus joudun luopumaan siintä enkä siintä ammattia itselleni saa. Niin epäreilua että sen takia kun olen ei niin varakkaasta perheestä en pääse toteuttamaan unelmia vaan joudun johonkin paskaan työhön joka ei mua kiinnosta. Kaiken lisäksi ei kukaan usko muhun. Kerran sanoin äidille että haluan tanssijaksi nii se vaa naurahti..

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanitäältätullaan

      Mun unelma on mennä Japaniin vaihto oppilaaksi mutta mun unelma ei toteudu jos en yritä ihan kovana. Mun pitää säästä rahaa. Mull on kolme vuotta aikaa säästä rahaa ja opiskella japanin kieltä eli vaihto oppilaaksi japaniin maksaa 8 990e jos haluaa mennä Japaniin 11kuukaudeksi ! Etin kesä työtä en usko, että saan yhtään töitä ku asun paskassa kaupunkissa nimeltään "KOUVOLA!" Mutta joo työskentelen tästä lähtien kovana mun unelman eteen!:)

    • faktaa

      Kun alkaa jahdata unelmiaan, siinä äkkiä kompastuu reaaliteetteihin ja lyö päänsä totuuteen.

    • qwedsacxzrty

      Jos kerran se on niin unelma juttu sulle nii voi sitä harjotella kotonaki tutorialijen avulla. Ilman kavereita ja vaikempaa on, muttei mahdotonta. Voit myös hankkie kesätyön netissä valittamisen sijaan. Tanssijasta miltei mahdotonta tehdä työtä? Totta. Mutta kovalla duunilla on pieni mahollisuus onnistua ainakin 2 työn avulla. Kaikki valittaa siitä ettäkö haluais jotain, mutta hetivk kun törmää realiteettiin että unelman eteen tulee tehdä kasa työtä niin kaikki lopettaa

    • gdfdfgdfg

      "Niin epäreilua että sen takia kun olen ei niin varakkaasta perheestä en pääse toteuttamaan unelmia "

      Tekosyy. Sanoit tanssivasi jazzia - jos olet siinä oikeasti hyvä, niin kyllä sulle ne ovet silti aukeaa ja tulevaisuus näyttää hyvältä. Jos lahjoja ei ole, niin sitten on turha alkaa asioita laittaa muiden piikkiin, "jos, jos".

      "mutta välillä mietin miksi harrastan sitä jos silti joskus joudun luopumaan siintä enkä siintä ammattia itselleni saa."

      Luovuttajan puhetta. Miksi tehdä yhtään mitään, kun tulevaisuuteen ei näe kuitenkaan ja on helpompi vaan vetää kaljaa ja kiereskellä itsesäälissä, toistellen itselleen, että "muiden vika, ettei musta tullu mitään". Kuten sanoin, jos sulla jotain lahoja on, niin saat kyllä siitä tanssista ammatin. Jos ei, niin ei harrastuksesta ole mitään haittaa. Win-win, eikö?

      "vaan joudun johonkin paskaan työhön joka ei mua kiinnosta."

      Voin luvata ja taata, että tuolla asenteella et muualle pääsekään, jos nyt ollenkaan edes pääset töihin. Ota ittees niskasta kiinni, tee mitä haluat tehdä ja tee se niin hyvin kun osaat. Sitten sen näkee saatko siitä ammatin vai et. Eikä ne sun kaverikaan tanssista ammattia automaattisesti saa, vaikka olisivat kuinka porvareita, riippuu täysin lahjoista, vaivannäöstä ja motivaatiosta. Lopeta se tekosyiden keksiminen, niin tanssit hyvässä lykyssä ne toverisi suohon joku päivä.

    • JazzaavaAnkka

      Hei! Harrastan myös jazzia, enkä tiedä miten teillä toimitaan mutta meillä homma menee näin: Jos olet vuoden lopusaa tarpeeksi hyvä, pääset seuraavalle luokalle. Tanssijaksi pääseminen on toki vaikeaa, mutta voit hyvin päästä jazz-tanssijaksi. Tai miten olisi jazzin opettaja? Jos raha ei nyt riitä, voit hyvin 18 vuotta täytettyäsi alkaa harrastaa balettia ja nykäriä yms.
      Rakastat tanssia. Mitä väliä vaikka et saisi siitä ammattia? Voit silti harrastaa sitä jos se on kivaa vielä aikuisenakin. Esim. omalla opistollani on "Aikuis jazzit" ryhmä.
      "Niin epäreilua että sen takia kun olen ei niin varakkaasta perheestä en pääse toteuttamaan unelmia vaan joudun johonkin paskaan työhön joka ei mua kiinnosta."
      Kuten sanoin, voit ottaa lisää tunteja aikuisena. Voit päästä helposti jazzin opettajaksi. Kannattaa kotona harjoitella esim. piruetin lähtöasentoa. Muista venytellä paljon. Spagaatin saaminen auttaa oppimista, kun olet notkeampi.
      Älä välitä äitistäs. Lyöt sen vielä joku päivä ällikällää.
      ~Onnea ja menesyystä, sekä tanssin täyteistä kesää! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe