Ostakaa vaan niitä keskieurooppaan tarkoitettuja tuontiautoja niin saatte palella, niitä ei ole tarkoitettu tänne pohjoisiin olosuhteisiin lämmityslaitteiden osalta ja sen jo erottaa siitä jos ei ole penkinlämmittimiä niin on tuonti auto, jos ostatte suomiauton ei tarvi palella
Tuonti meset
9
259
Vastaukset
- tuontiE280
Ei tänne suomeen erikseen mitään ihme lämppäreitä rakenneta, aivan samoilla kennoilla ne tehdään koko eurooppaan. Penkinlämmittimet saattaa joistain yksilöistä puuttua, on niitäkin keskieurooppalaisissa, riippuu ihan siitä mitä varusteita eka omistaja on ruksinut tilauslistalta. Sitäpaitsi penkinlämmittimet voi asentaa jälkeenpäinkin, alkuperäiset voi tilata esim KL-Varaosien kautta edullisesti.
- E220_CDI
Mikä estää laittamasta mobilen hakuun vaatimukseksi sitzheizung ja standheizung, jos sellaisia tarvitsee? Ei kai kukaan lähde Saksasta saakka roudaamaan autoa, joka ei ole täsmälleen mieleinen? Tyypillisiä tuontiautomalleja on joka hetki mynnissä tuhansia, joten epämieluisaa ei ole pakko ostaa.
Aloittajalta kysyisin vielä mikä on Mersun varustekoodi Suomimallin tehokkaalle lämmitykselle?- Käytetty_saksantuonti
ostetaan tasan niillä varusteilla mitä häkkikauppiaalta sattuu löytymään. Ostattelijoiden täydellinen avuttomuus on nähty kun niitä yrittää opastaa häkistä toiseen etukäteisvaroituksista huolimatta. Siinäpähän oppivat. Tilanne on pahempi jos erehtyy ottamaan tilauksen vastaan, etsii niin hyvän kuin kriteerit antavat myöten ja tuo sen Suomeen. Silloin paraskin tuntuu olevan huono ja jos ei muuta löydy niin metallihohtomaalin sävy ei ole juuri sellainen kuin ostattelija on kuvitellut. Tinkaamisvaiheessa tehdään kauhea numero auton varusteista, esim juuri istuinlämmittimistä vaikka varta vasten kriteerinä oli ettei nahkaverhoilua missään tapauksessa. Eräs hauska juttu on vielä se että ostajan mielestä juuri sellaisen auton saa Saksasta halvemmalla kuin juuri tuotu on. Netistä kuulemma löytyy. Kaikki tällainen järjetön pska mitä ostajien taholta niskaan sataa, on aiheuttanut sen ettei auton tuonti voisi enää vähempää kiinnostaa. Olenkin pariin kertaan kirjoittanut tänne että suomalaiset ostajat ovat pääosin alle entisen itäblokin ostajien tason ainakin ymmärryksensä osalta.
- E220_CDI
Saman hölmöyden olen itsekin huomannut. Jotkut Sulo Wilenit ostavat ihan mitä tahansa, kun halvalla saa.
Omani on jo toinen Saksantuonti, jonka runkonumeron 10 ensimmäisen merkin tyyppikoodi on valittu jo ennen ensimmäisenkään auton katselmusta. Sen jälkeen on 3 vuoden takaisesta esitteestä valittu reilulla rastituksella halutut varusteet. Sen jälkeen Rouva lisää mielestään minun autostani puuttuvat varusteet ja minä hänen.
Ja sitten vasta aletaan katsella vain niitä yksilöitä, joiden historia on tehtaan tietokannassa tallessa ja jotka täyttävät hakuseulan. Vaatimukset täyttävistä alle 10 autosta valitaan sopiva Junge Sterne 2 vuoden takuulla ja ajetaan tyytyväisenä mukavalla ja täysin omia toiveita vastaavalla autolla, joka on Suomi-autoa paremmilla talvivarusteilla ja maksoi alle 100.000 ajettuna puolet uuden hinnasta Suomen kilvissä.
Sellainen auto täyttää vaatimuksen "So Mercedes wie am ersten Tag".
Mutta ellei tämä tunnu itselle sopivalta, voi samalla rahalla ostaa vaikka vähän käytetyn Mondeon tai Avensiksen. Silloin pitää tietenkin varautua suuriin polttoainekuluihin. Mutta sehän ei Toyotakuskia haittaa, on niillä rahaa.
- ostaauto
Aloittajalla on hyviä näkemyksiä mutta ,minulla on saksan E 270 cdi farmari.
Tuotu 2009 yksityisen pihasta.
-Istuin lämmitys kaksitoiminen ja molemmat jakkarat
-lohkolämmitin
-webasto/toinen webasto tässä autossa ja on kaukosäädöllä
Lisäksi :
-erillinen nappi tupakan sytyttimen vierellä lämmitykseen.
Lisänä ei ole ruosteita niin kuin suomi autoissa ja näyttävät aina siisteimmiltä kuin suomalaisten käytössä olevat autot.(mikäköhän lie) istuinkin on kuin uusi tai siis istuimet ja ajettu on 350000km.
Täydellinen huoltokirja alusta loppuun osien kera,eli osatkin on merkittty mitä on vaihdettu(tuulasin sulasta lähtien päivämäärälleen.
Ei ehkä kannata noita suomi autoja edes oikein katsoa.- E220_CDI
minulla on sama kokemus, että jos on oikeasti hyvää hakemassa, sen löytää helpommin Ruotsista tai Saksasta.
Mitä vanhempaa käytettyä etsii, sitä varmemmin Aitoa Suomi Autoa on jossain vaiheessa ajanut joku Sulo Wilen, joka ensin ajaa niin pitkästi kun pääsee ja katsurin vaatiessa korjausta, tämä mestari hakee Biltemasta mieluiten vain yhden iskunvaimentimen (kun eihän se toinen vuelä vuoda). Tai tekee varaosan itse puusta, rautalangasta ja Jeesusteipistä.
Meillä on perheessä kaksi yli 20-vuotiasta autoa, joiden kummankin huoltohistoria on uudesta lähtien aukoton, tehtaan suositusta kattavampi lisätöineen ja täysin dokumentoitu. Toisen ostin muuttoautona uutena ja olen huoltanut itse ja toinen on Saksan tuonti. Ei tuollaisia miltään Suomi-Auton kuskeilta voi ostaa.
- vientimese
Jopa olet typerä kommenteissasi.
- vklubi
Aloittaja puhuu kateuksissaan ihan sontaa, muka eri lämppärit, ei istuinlämmittimiä Mersuissa keskieuroopassa. Joissain aasian malleissa voisi ehkä eroa ollakkin, mutta ei näissä. Jos vielä epäilet ota saksan kilpisen ja suomen kilpisen valmistenumerot ja soita veholle ja kysy kennon hintaa ja varaosanumeroa ehkäpä yllätyt.
- rahalla_saa_mese
Pelottaa kun parempia löytyy saksanmaalta ja todellakin sillä valmistenumerolla saa varustetason selville , kiitos Mersu forumin aktiivien harrastajien vaikka olisi uudemmastakin kyse.
Itse en kyseisiä takamuksenlämmittimiä kaipaa mutta joitakin asia korpeaa ja muukin "tuontiautojen" osalta itse ostin jo suomeen tuodun ja olen kolmas omistaja kyseiselle autolle 1,5 saksassa tehtaan leasing-auto ja 3,5 vuotta oli suomessa yksityisomistajalla jolta auto lähti edukkaasti ja nyt yli 2v autoillut ainoa mitä mennyt on toinen raidetangonpää ajovalonpoltin ja tuulilasinsulat normi huollot viimeisin 275€ B-huolto eli en pidä kovin arvokkaina huoltojakaan , karavaani kulkee koirat haukkuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501596Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661286- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100890Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155656