Oletteko antaneet pettämisen anteeksi?

PetettyX

Kävipä tässä sellainen juttu että sain puolison kiinni pettämisestä. Varsinaista fyysistä kontaktia ei kuulemma ole ollut, mutta sen suunnittelua ja halua siihen kyllä. Juttu on ollut juttelua, seksistä puhumista ja valokuvien lähettelyä. Uskoisin että myös videopuhelua on käytetty. Puoliso narahti siinä vaiheessa kun sain selville että hän oli sopinut "panotreffit", eli jos ei olisi siinä vaiheessa jäänyt kiinni, olisi varmaankin ehtinyt ihan seksiin asti. Hairahtumistaan hän selittää suhteemme huonolla tilalla ja vaikeuksillamme, sanoo että hän kaipasi sitä tietynlaista huomiota. Ja tottahan se on, meillä on ollut todella rankkaa. Elämäntilanteemme on tällä hetkellä sellainen että kumpikin on omassa elämässään aika hukassa ja rikki. Minun mieleeni ei kuitenkaan tullut hakea "apua" suhteen ulkopuolelta, hänelle tuli...

Aluksi olin todella vihainen, mutta tunne muuttui hyvin nopeasti omaksi syyllisyyden tunteeksi ja lopulta välinpitämättömyydeksi. Mietinkin nyt että voiko tuollaisen anteeksiantaminen olla oikeasti näin helppoa vai enkö vain enää rakasta puolisoani? Toki välillä ajatus kirpaisee kun se sattuu mieleen, mutta muuten olen asian suhteen ihan ok. Miten te olisitte suhtautuneet tällaiseen omalla kohdallanne?

22

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirves_kaivoonko

      Tilanne on teidän kannalta varsi ikävä, mutta ehkei kuitenkaan ihan täysin musta valkoinen. Molemmilla on tilanteesta selvä vastuu. Ei parisuhteessa saisi hylätä toista suhteen ulkopuolelle pitämällä etäisyyttä fyysisellä ja henkisellä tasolla.

      On erikoista miten näissä tilanteissa keskitytään ajatuksissa seksiin, sen kuitenkaan olematta se tärkein syy millä seuraa haetaan. Kyllä se juttu meillä kullakin on aito ihmisen kohtaaminen, empatian ja välittämisen tunteminen, siis se tunne mitä vaille jää rikkinäisessä suhteessa. Se että se monesti päätyy sänkyyn on sekin toki luonnollista, koska se on perimiltään kahden välisen välittämisen huipentuma silloin kun takana on syvät tunteet ja välittäminen. Mainitsemassasi "panotreffeissä", mikä on aika raflaava ja arvolatauksen sisältävä tulkinta, kyse lienee ennen kaikkea surullisesta korvikkeen hakemisesta.

      Sitten kysymykseesi anteeksi annosta. Kaikki riippuu täysin teidän kyvystä sitoutua, tuntea ja kohdata vajaavaisuutenne, koska ne ovat ne juurisyyt jotka ovat teidät tilanteeseen kuljettaneet. Eli suoraa ohjetta ei voi antaa.

      Tuntemuksesi viha, syyllisyys ja välinpitämättömyys ovat luonnollisia seurauksia tässä tilanteessa. Näistä tuo viimeinen on se vaarallisin, koska se tappaa välittämisen ja yhteenkuuluvuuden tunteen ja johtaa lopulta tielle josta ei ole enää paluuta.

      • pettäjällekenkää

        Pettäjä on aina itse vastuussa teoistaan. Mikään ei oikeuta pettämiseen, olosuhteita ja kumppania on turha syyttää. Jos olosuhteet ja kumppani eivät miellytä, asia korjataan puhumalla, ja jos se ei onnistu, niin sitten lopetetaan epämieluisa suhde.

        Kyllä kuule sitä pelkkää seksiä haetaan, kun pelkkää seksiä haetaan. Siinä ei ole mitään aitoa välittämistä ketään kohtaan, kun paneskellaan missä sattuu. Pettäjä haluaa vain seksuaalisille himoilleen purkukeinon, siinä ei ole muuta tunnetta, kuin seksuaalinen himo. Ja sitten se kolmas osapuoli on ihan yhtä tunteeton ja empatiakyvytön, kun harrastaa seksiä varatun kanssa!

        Ap:n ei todellakaan tarvitse tuntea syyllisyyttä, kun lämpimät tunteet haihtuivat kumppania kohtaan. Tuo pettäjäpuolisko ei ole välittänyt kumppanistaan ja on tappanut yhteenkuuluvuuden tunteen, jos sitä on ollutkaan.

        Pettäjä petti luottamuksen, suhteella ei ole enää tulevaisuutta. Varmaan pettäjä on tehnyt samaa aiemminkin jäämättä vain kiinni.


      • kirves_kaivoonko
        pettäjällekenkää kirjoitti:

        Pettäjä on aina itse vastuussa teoistaan. Mikään ei oikeuta pettämiseen, olosuhteita ja kumppania on turha syyttää. Jos olosuhteet ja kumppani eivät miellytä, asia korjataan puhumalla, ja jos se ei onnistu, niin sitten lopetetaan epämieluisa suhde.

        Kyllä kuule sitä pelkkää seksiä haetaan, kun pelkkää seksiä haetaan. Siinä ei ole mitään aitoa välittämistä ketään kohtaan, kun paneskellaan missä sattuu. Pettäjä haluaa vain seksuaalisille himoilleen purkukeinon, siinä ei ole muuta tunnetta, kuin seksuaalinen himo. Ja sitten se kolmas osapuoli on ihan yhtä tunteeton ja empatiakyvytön, kun harrastaa seksiä varatun kanssa!

        Ap:n ei todellakaan tarvitse tuntea syyllisyyttä, kun lämpimät tunteet haihtuivat kumppania kohtaan. Tuo pettäjäpuolisko ei ole välittänyt kumppanistaan ja on tappanut yhteenkuuluvuuden tunteen, jos sitä on ollutkaan.

        Pettäjä petti luottamuksen, suhteella ei ole enää tulevaisuutta. Varmaan pettäjä on tehnyt samaa aiemminkin jäämättä vain kiinni.

        Ehkä kannattaisi hetken miettiä miksi näkemyksesi on noin musta valkoinen? Oletko todella sitä mieltä, ettei parisuhteen molemmilla osapuolilla ole vastuuta suhteen ylläpidosta ja kehittymisestä?

        Jos suhde oikeasti toimii, niin miksi "kivittää aidan taakse", kun homma toimisi hyvin kotonakin? Mistä tuollainen tarve syntyisi, jos suhde olisi aidosti tyydyttävä? Ok on olemassa niitä mieleltään vinksahtaneita, jotka mittaavat itseään kaatojen määrällä ja jotka eivät kykene tunteen tasolla kohtaamaan toista, joten tämä ei niitä koske. He muutenkin tekevät mitä lystäävät. Muut hakevat enemmänkin hyväksyntää ja tunnetta.

        Jos seksuaalinen tyydytys olisi se ainoa tekijä mitä parisuhteesta haetaan, oltaisiin aika nopeasti tilanteessa missä masturbaatio korvaisi kokonaan partnerin. Se kun ei petä, kiukuttele, aseta ehtoja taikka yritä muuten kontrolloida toista, vaan uskollisesti kerrasta toiseen tarjoaa tyydyttävän ja turvallisen purkautumisen.

        Eli kun me jostain kummasta syystä haluamme itsellemme suhteeseen, niin kyseessä täytyy olla jotain paljon muutakin kuin pelkkä seksi. Eikö totta? Näin toivon olevan myös sinun kohdallasi.


      • pettäjällekenkää

        Mielipiteeni on edelleen se, että pettäjä on aina ja yksin vastuussa teostaan. Jos oma suhde ei tyydytä, niin sitten lopettaa sen, ja sitten vasta siirtyy seuraavaan petiin.

        Pettäjät perustelevat tekojaan aina jollain, ja yleisin syy on se, ettei kotona seksi suju. Ainahan suhteissa on alamäkiä, sittenkö niinä aikoina on oikeutettu pettämään?!

        Olen tavannut useitakin ukkomiehiä, jotka ovat tyytyväisiä suhteisiinsa myös seksin osalta. Heitä vaan kovasti kiinnostaisi vaihtelu ja ovat anoneet saada harrastaa seksiä kanssani. Noh, itse olen suhteessa, eikä kiinnosta salasuhteet, pettäminen, eikä pettämiseen osallistuminen. Mutta nuo miehet eivät näe mitään esteitä pettää vaimoaan, heille riittää, että ovat itse onnellisia ja saavat työntää vehkeensä mihin lystää. Eikä heillä siis ole muuta syytä pettääkään, kuin vain "vaihtelu virkistää" ajatus.

        Kiitos vaan huolenpidosta, suhteessani on kaikki hyvin.. rakkautta, hellyyttä, välittämistä, seksiä.. on yllin kyllin :)


      • komppaanpettäjällekenkää
        kirves_kaivoonko kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi hetken miettiä miksi näkemyksesi on noin musta valkoinen? Oletko todella sitä mieltä, ettei parisuhteen molemmilla osapuolilla ole vastuuta suhteen ylläpidosta ja kehittymisestä?

        Jos suhde oikeasti toimii, niin miksi "kivittää aidan taakse", kun homma toimisi hyvin kotonakin? Mistä tuollainen tarve syntyisi, jos suhde olisi aidosti tyydyttävä? Ok on olemassa niitä mieleltään vinksahtaneita, jotka mittaavat itseään kaatojen määrällä ja jotka eivät kykene tunteen tasolla kohtaamaan toista, joten tämä ei niitä koske. He muutenkin tekevät mitä lystäävät. Muut hakevat enemmänkin hyväksyntää ja tunnetta.

        Jos seksuaalinen tyydytys olisi se ainoa tekijä mitä parisuhteesta haetaan, oltaisiin aika nopeasti tilanteessa missä masturbaatio korvaisi kokonaan partnerin. Se kun ei petä, kiukuttele, aseta ehtoja taikka yritä muuten kontrolloida toista, vaan uskollisesti kerrasta toiseen tarjoaa tyydyttävän ja turvallisen purkautumisen.

        Eli kun me jostain kummasta syystä haluamme itsellemme suhteeseen, niin kyseessä täytyy olla jotain paljon muutakin kuin pelkkä seksi. Eikö totta? Näin toivon olevan myös sinun kohdallasi.

        Suhteen molemmilla osapuolilla on vastuu suhteen toimivuudesta. Mutta mikään tilanne parisuhteessa ei oikeuta pettämiseen. Olen samaa mieltä pettäjällekenkää kanssa että pettäjä on aina ja yksin vastuussa teostaan. Ei kukaan häntä pakota siihen.
        En väitä, etteikö hyvässäkin suhteessa pettämistä olisi. Joillekin kun ei vaan riitä se oma puoliso. Mutta takanahan on kuitenkin pelkkä itsekkyys, oman hyvän ajattelu, juurikin vaihtelu virkistää tyyliin.
        Mun mielestä ei ole yhtään mustavalkoista, jos ei hyväksy pettämistä. Sille ei ole mitään puolustusta, ei selitystä. Kirves_kaivoonko, ihanko oikeasti hyväksyt sen, että sua petetään jonkun tekosyyn varjolla?


    • rieru8t89v

      Voishan sen antaa anteeksi, mutta ei unohtaa. Luottamus luultavasti mennyttä. Itse teet kuten parhaaksesi näet.

    • Kilttis

      Miksi pettäminen pitäis antaa anteeksi? Pelkäätkö jääväsi yksin kun et uskalla erota. Epäluotettava kumppani on pahinta mitä on.

    • pet6969

      Vaimoni on antanut pari kertaa ja itse ei ole jäänyt kiinni.

    • kiertopalkintojako

      Kiertoon vaan kaikki pettäjät ja toivon mukaan saatte myöhemmin maistaa omaa lääkettänne niin tiedätte miltä se maistuu.

    • keddu

      Nuo on noita asioita, joihin ei ole antaa yhtä oikeaa vastausta. Riippuu niin paljon ihmisestä ja tilanteesta. Kaikki ei ikinä pystyisi antamaan anteeksi (minäkin luulen tähän lukeutuvani) mutta osa tosipaikan tullen saattaakin sitten olla niin vahvoja ihmisiä että pystyvät. Joskus nuo saattaakin yllättäen vahvistaakin suhdetta entisestään, kun molemmat alkaakin tehdä kovemmin töitä suhteen ja yhteenkuuluvuuden parantamiseksi(?). Miettisin että onko mies edes koskaan yrittänyt ottaa asiaa puheeksi vai aina vaan "kitunut" hiljaa sekän takana mitään kertomatta...

    • Epäilevä

      Kyllä siinä luottamus menee. Itse en ainakaan voisi sen jälkeen toiseen luottaa. Kerran pettää, aina pettää, näin se on.

    • Margareeta

      Tunteesi ovat jäätyneet, siitä tulee se olo, että et välitä, etkä piittaa ja oletus, että olet antanut anteeksi.
      Liittonne on kuolemassa, jos ette keskustele asiasta ja tee yhteistä päätöstä johonkin suuntaan.
      Pettämistä edeltävistä ongelmista et paljon paljasta, joten sieltä ne syyt lähtevät liikkeelle. Kylvön ja niiton laki on tuottanut satoa, petoksen ja vihan, jäätymisen ja rakkaudettomuuden.

    • poujojipo

      Koska teillä on ollut ongelmia, niin vaikuttaa siltä, että koet miehen ratkaisun olevan jotenkin tilanteessa ymmärrettävä? Onko näin? Se voi toki vaikuttaa siihen, että anteeksi antaminen on helpompaa. Onko suhteestanne puuttunut seksi ja läheisyys? Jos on, niin mistä se on ollut kiinni?

      Jos pettäminen tapahtuu silloin, kun kaikki asiat suhteessa vaikuttaa olevan oikein hyvin, niin anteeksi antaminen on varmasti todella vaikeaa, ja luottaminen enää koskaan lähes mahdotonta. Minua aiemmassa liitossani petettiin juuri siten, että vaikka olimme onnemme kukkuloilla, niin mies päätyi sänkyyn toisen naisen kanssa... Se oli kova pala, koska en milloinkaan pystynyt ymmärtämään, miksi niin kävi. Meillä oli aktiivinen ja tyydyttävä seksielämä, mies kehui ja kertoi rakkaudestaan päivittäin yms.

      Tuosta pettämisestä huolimatta jatkoimme suhdetta. Minun oli vaikea enää luottaa, mutta vuosien varrella kuitenkin hieman helpompaa. Saimme pari lasta, ja minä sitten keskityinkin pääasiassa pyörittämään sitä lapsirumbaa. Se oli oma valintani, ja minulle luontaista. Minä en juurikaan enää huomioinut miestä, ja olin varmasti etäinen. Lisäksi olin edelleen jossain määrin mustasukkainen älyttömissä tilanteissa, mikä ärsytti miestä, ja työnsi meitä yhä kauemmas. Minä en kokenut tarpeelliseksi järjestää mitään parisuhdeaikaa. Viihdyin lasten kanssa, aina. Seksi tapahtui illalla satunnaisesti, kun minä konemaisesti kysyin tietokoneella istuvalta mieheltä, että haluatko tänään saada seksiä. Alkuaikojen intohimoa ei ollut, enkä vähääkään sellaista edes yrittänyt.

      Mies sitten petti uudelleen... Sillä kerralla ymmärsin paremmin. Meillä meni huonosti, enkä ollut millään lailla tehnyt töitä suhteen hyväksi. Mies oli välillä vähän yrittänyt. Olimme tosin muutenkin kasvaneet hyvin erillemme. Meillä ei ollut enää yhteistä juteltavaa, paitsi lapset. Minäkin sitten ajauduin pettämään. Ero tuli. Molemmat antoivat anteeksi, ja lapsista on huolehdittu jo vuosia yhteishuoltajuudessa. En jäänyt katkeraksi, sillä ajattelin että se pettäminen oli ymmärrettävä.

      Jos minulla olisi itsellä ollut halu jatkaa suhdetta tuon miehen kanssa, niin tuon jälkimmäisen pettämisen jälkeen olisi pitänyt havahtua laittamaan suhde kuntoon! Haluatko sinä saada suhteen kuntoon? Vaihtoehto ei ole olla välinpitämätön. Te molemmat kärsitte lopulta, paljon. Joko ero, tai laittakaa liitto kuntoon. Ne ongelmat jotka ovat ajaneet teidät tuohon pisteeseen, täyty korjata. Joko yhdessä, tai erikseen.

      Minä olen ollut jo vuosia uudessa suhteessa. Jos nykyinen mieheni nyt pettäisi, kun kaikki on hyvin, niin lähtisin heti. Koska en pystyisi ymmärtämään. Mutta jos hyvin vaikeassa tilanteessa tekee sellaisen virheen, katuu sitä, ja molemmilla on halu tehdä töitä suhteen korjaamiseksi, niin jäisin suhdetta korjaamaan.

      • PetettyX

        "Koska teillä on ollut ongelmia, niin vaikuttaa siltä, että koet miehen ratkaisun olevan jotenkin tilanteessa ymmärrettävä? Onko näin? Se voi toki vaikuttaa siihen, että anteeksi antaminen on helpompaa. Onko suhteestanne puuttunut seksi ja läheisyys? Jos on, niin mistä se on ollut kiinni? "

        Seksi ja läheisyys ei ole puuttunut suhteestamme, mutta se on ollut miehen mielestä ns. vääränlaista ja sitä on ollut myös hänen mielestään liian vähän. Seksiä meillä on ollut kerran, pari viikossa ja silloin kun minä en kykene yhdyntään, huomioin miehen sitten muuten, esim. suihinotolla, myöskin sen kerran,pari viikossa. Täysin ilman hän ei siis ole ollut. Läheisyyttä meillä on ollut paljonkin. Katselemme leffoja sylikkäin, hieromme toisiamme, halailemme ja pusuttelemme. Mies kuitenkin kaipasi enemmän himokkuutta ja vaihtelevuutta. Ja enemmän sitä yhdyntää. Ne kerrat kun olen lämmennyt seksiin se on ollut hänen mielestään sitä "tavallista". Mies pitäisi siitä että pukeutuisin asuihin, olisi kekseliäitä asentoja ja paikkoja, sitomista, peppuseksiä jne. Näitäkin meillä on ollut, mutta ei niin paljon kuin mies haluaisi.

        Koen syyllisyyttä siitä, etten ole pystynyt tarjoamaan miehelle noita asioita mitä hän on halunnut. Niistä on puhuttu paljon, ja minä olen yrittänyt selittää miehelle miksi en noihin asioihin juuri nyt pysty, mutta eihän se sitä hänen haluaan poista. Ja ne syyt? En voi kovin yksityiskohtaisesti niistä tässä kertoa, sillä näistä asioista joku tuttu tunnistaisi minut helposti... Mutta sanotaan niin että todella vaikeaa on ollut jo pidemmän aikaa erinäisistä isoista syistä johtuen. Nämä asiat yhdessä saavat aikaan sen, että olen jatkuvasti äärimmäisen stressaantunut, uupunut ja huonovointinen. Myös miehellä on menossa vaikea elämäntilanne. Käytännössä asian voi tiivistää niin, että hänellä on paljon vapaa-aikaa, ja minulla taas äärimmäisen vähän. Hän on erittäin viriili ja selvästikin tämä tekemättömyyden puute kanavoituu hänen seksuaalisuuteensa.

        Tämän kaiken lisäksi olemme riidelleet paljon. Kumpikin on tyytymätön tämänhetkiseen elämäänsä ja olemme jatkuvasti saman katon alla pienessä asunnossa. Hermot ovat tiukalla kummallakin, ja koska tunnemme toisemme niin hyvin, osaamme painella toistemme nappeja juuri niin että riidat ovat sitten myös tosi pahoja. Tämäkin on osaltaan vaikuttanut siihen etten ole kyennyt tarjoamaan sellaista seksielämää miehelle kuin mitä hän haluaisi. Minulla kestää kauemmin päästä riidoista yli kuin miehellä... Riidat ovat muutaman kerran ajatuneet siihen että olemme olleet erossa useampia viikkoja. Syksyllä jopa erosimme virallisesti minun aloitteestani hetkeksi. Mies oli sitten aloittanut tämän seksichattailyn syksyllä vähän ennen eroamme... Mies sanoo että ettei tässä jutussa ole ollut kyse pelkästään seksistä, vaan että hän tavallaan luovutti jo suhteemme osalta vaikeuksiemme takia.

        Tärkeintä tässä olisi kai nyt pohtia että ymmärränkö oikeasti miehen ratkaisua? Tavallaan tämä ei tullut yllätyksenä vaikeuksiemme takia, vaikka mies aina vannotti olevansa äärimmäisen uskollinen. Kuitenkin hän silloin tällöin vihjaili yleisellä tasolla että jos kotona menee tarpeeksi huonosti, mies kyllä lopulta lähtee vieraisiin. Ehkä siis tavallaan ymmärrän hänen fiiliksensä, mutta olen silti äärimmäisen loukkaantunut. En ole missään vaiheessa aidosti tuntenut että hän ymmärtäisi syitäni siihen, etten ole niin viriili kuin hän. Tuntuu etten ole saanut sellaista tukea vaikeuksissani kuin olisin tarvinnut. Ja onko se sitten itsekästä minulta vai häneltä? Enhän minä voi vaatia että mies istuisi kärsimässä olojensa kanssa. Miksi hänen pitäisi silitellä minua kun minulla on fyysisesti paha olo, jos myös hänellä on seksuaalisesti paha olo? Miksi se minun paha olo olisi tärkeämpää kuin hänen?


      • pettäjällekenkää

        Mieshän on täysi urpo!!! Hänelle nainen on seksilelu! Yököttää tuollainen! Siis oikeasti, nyt eroat lopullisesti tunteettomasta ääliöstä. Ei ihme, että voit pahoin, kuka vaan nainen voisi pahoin tuollaisen miehen kumppanina.

        Mies polkee ihmisarvoasi oikein viimeisen päälle, kun kiristää seksiin! Tuohan on seksuaalista väkivaltaa, että uhkailee lähtevänsä vieraisiin, jos et suostu hänen seksilelukseen aina, kun häntä panettaa, ja vielä täysin rakkaudettomilla tavoilla!

        Miten edes alennut tuohon?!


      • 1707
        pettäjällekenkää kirjoitti:

        Mieshän on täysi urpo!!! Hänelle nainen on seksilelu! Yököttää tuollainen! Siis oikeasti, nyt eroat lopullisesti tunteettomasta ääliöstä. Ei ihme, että voit pahoin, kuka vaan nainen voisi pahoin tuollaisen miehen kumppanina.

        Mies polkee ihmisarvoasi oikein viimeisen päälle, kun kiristää seksiin! Tuohan on seksuaalista väkivaltaa, että uhkailee lähtevänsä vieraisiin, jos et suostu hänen seksilelukseen aina, kun häntä panettaa, ja vielä täysin rakkaudettomilla tavoilla!

        Miten edes alennut tuohon?!

        Mies saa haluta seksiltä ihan mitä vain, samoin nainen. Jos homma ei toimi, erotaan, ennen kuin syntyy lapsia.


      • pettäjällekenkää

        Seksiin kiristäminen ja painostaminen, mitä ap:n mies tekee, on ihmisarvon alentamista ja toisen alistamista.

        Kyseisen miehen seksihalut ovat naisen esineellistämistä omien tarpeiden tyydyttämiseksi. Miestä ei kiinnosta miltä kumppanista tuntuu, hänelle riittää, että nainen alistuu hänen seksifantasioihinsa. Naisen halukkuudellakaan ei ole miehelle merkitystä, naisen kuuluisi olla pantavana, kun mies käskee.

        Eli haloo, mies on täysi urpo!!!


      • Margareeta
        PetettyX kirjoitti:

        "Koska teillä on ollut ongelmia, niin vaikuttaa siltä, että koet miehen ratkaisun olevan jotenkin tilanteessa ymmärrettävä? Onko näin? Se voi toki vaikuttaa siihen, että anteeksi antaminen on helpompaa. Onko suhteestanne puuttunut seksi ja läheisyys? Jos on, niin mistä se on ollut kiinni? "

        Seksi ja läheisyys ei ole puuttunut suhteestamme, mutta se on ollut miehen mielestä ns. vääränlaista ja sitä on ollut myös hänen mielestään liian vähän. Seksiä meillä on ollut kerran, pari viikossa ja silloin kun minä en kykene yhdyntään, huomioin miehen sitten muuten, esim. suihinotolla, myöskin sen kerran,pari viikossa. Täysin ilman hän ei siis ole ollut. Läheisyyttä meillä on ollut paljonkin. Katselemme leffoja sylikkäin, hieromme toisiamme, halailemme ja pusuttelemme. Mies kuitenkin kaipasi enemmän himokkuutta ja vaihtelevuutta. Ja enemmän sitä yhdyntää. Ne kerrat kun olen lämmennyt seksiin se on ollut hänen mielestään sitä "tavallista". Mies pitäisi siitä että pukeutuisin asuihin, olisi kekseliäitä asentoja ja paikkoja, sitomista, peppuseksiä jne. Näitäkin meillä on ollut, mutta ei niin paljon kuin mies haluaisi.

        Koen syyllisyyttä siitä, etten ole pystynyt tarjoamaan miehelle noita asioita mitä hän on halunnut. Niistä on puhuttu paljon, ja minä olen yrittänyt selittää miehelle miksi en noihin asioihin juuri nyt pysty, mutta eihän se sitä hänen haluaan poista. Ja ne syyt? En voi kovin yksityiskohtaisesti niistä tässä kertoa, sillä näistä asioista joku tuttu tunnistaisi minut helposti... Mutta sanotaan niin että todella vaikeaa on ollut jo pidemmän aikaa erinäisistä isoista syistä johtuen. Nämä asiat yhdessä saavat aikaan sen, että olen jatkuvasti äärimmäisen stressaantunut, uupunut ja huonovointinen. Myös miehellä on menossa vaikea elämäntilanne. Käytännössä asian voi tiivistää niin, että hänellä on paljon vapaa-aikaa, ja minulla taas äärimmäisen vähän. Hän on erittäin viriili ja selvästikin tämä tekemättömyyden puute kanavoituu hänen seksuaalisuuteensa.

        Tämän kaiken lisäksi olemme riidelleet paljon. Kumpikin on tyytymätön tämänhetkiseen elämäänsä ja olemme jatkuvasti saman katon alla pienessä asunnossa. Hermot ovat tiukalla kummallakin, ja koska tunnemme toisemme niin hyvin, osaamme painella toistemme nappeja juuri niin että riidat ovat sitten myös tosi pahoja. Tämäkin on osaltaan vaikuttanut siihen etten ole kyennyt tarjoamaan sellaista seksielämää miehelle kuin mitä hän haluaisi. Minulla kestää kauemmin päästä riidoista yli kuin miehellä... Riidat ovat muutaman kerran ajatuneet siihen että olemme olleet erossa useampia viikkoja. Syksyllä jopa erosimme virallisesti minun aloitteestani hetkeksi. Mies oli sitten aloittanut tämän seksichattailyn syksyllä vähän ennen eroamme... Mies sanoo että ettei tässä jutussa ole ollut kyse pelkästään seksistä, vaan että hän tavallaan luovutti jo suhteemme osalta vaikeuksiemme takia.

        Tärkeintä tässä olisi kai nyt pohtia että ymmärränkö oikeasti miehen ratkaisua? Tavallaan tämä ei tullut yllätyksenä vaikeuksiemme takia, vaikka mies aina vannotti olevansa äärimmäisen uskollinen. Kuitenkin hän silloin tällöin vihjaili yleisellä tasolla että jos kotona menee tarpeeksi huonosti, mies kyllä lopulta lähtee vieraisiin. Ehkä siis tavallaan ymmärrän hänen fiiliksensä, mutta olen silti äärimmäisen loukkaantunut. En ole missään vaiheessa aidosti tuntenut että hän ymmärtäisi syitäni siihen, etten ole niin viriili kuin hän. Tuntuu etten ole saanut sellaista tukea vaikeuksissani kuin olisin tarvinnut. Ja onko se sitten itsekästä minulta vai häneltä? Enhän minä voi vaatia että mies istuisi kärsimässä olojensa kanssa. Miksi hänen pitäisi silitellä minua kun minulla on fyysisesti paha olo, jos myös hänellä on seksuaalisesti paha olo? Miksi se minun paha olo olisi tärkeämpää kuin hänen?

        Petetylle:
        kirjoituksesi on paljastava ja selventävä.
        Hyvänen aika! Mihinkä kurimukseen oletkaan joutunut! Sinä päivänä kun tajuat, kuinka alisteisessa asetelmassa yrität elää ja miellyttää, olet itsenäinen nainen.
        Voimakastahtoisuus on miehellä hyvä valtti silloin kun se kohdistuu asioihin eikä ihmisiin ja vieläpä naisen seksuaalisuuteen.
        Riidat ovatkin sinun kannaltasi katsoen terve reaktio siihen, että rakkauden ilmaisemisesta fyysisesti on muodostunut pornografisen teollisuuden tuottaman mielikuvan kautta osaksi teidän arkeanne.
        Miehen moraliteetissa olisi toivomisen varaa, arvomaailma lienee egoistinen.
        Armahda itseäsi, tuollainen seksipakko ja vaatiminen ovat saaneet sinut niin täysin turhaan tuntemaan syyllisyyttä. Pikemmin sinun tulisi tuntea syyllisyyttä siitä, että annat tapahtua itsellesi tällaista, että kohtelet huonosti sieluasi tällaisen lihanhimoisen ahmatin kanssa.
        Hänelle on seksi pakkomielle, pako maailmasta, defenssi peittämään henkistä kasvamattomuutta.
        Hyvä ratkaisu on muuttaa erilleen. Mitä ilmeisemmin miekkonen on pettänyt, onko moinen teko oikein sinua kohtaan?
        Todella, jos olisit tyttäreni, tekisin kaikkeni, että pääsisit irti miehestä, joka ei näe sinua kuin omien tarpeidensa täyttäjänä.
        Riidoistakaan et ole vastuussa. Ne johtuvat siitä, että sinun tarpeitasi poljetaan.


    • itsekkinpettänyt

      Tuskin enää vanhat tunteet palaa. Ei muutako tennarin kuva takalistoon.

    • höpistähöh

      Eiköhän mies ole jo pannut sitä naista. Kaikkea paskaa te vaimot uskotta.

    • annaanteekshahahahah

      Vai ei ole ollut fyysistä... buhahhahahahahahahahahahahah tietäsit vaan apina kuinka sua on kusetettu jo kauan.

    • eivieläfyysistämuka

      Eihän tuo nyt varsinaisesti pettämistä ole, jos ei fyysistä kontaktia ole tapahtunut. Mitä mä epäilen kyllä kovasti. Kukaan ei myönnä panneensa vierasta. Jos se ei ole ollut tuo kenestä jäi kiinni, niin joku muu. Ei varmasti ole ensimmäistä kertaa asialla. Yhdyn höpistähöh -kirjoittajan mielipiteeseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe