Tämä palsta

ruunemanni

Tämäkin palsta on osa suomi 24:ää. Omistajana on nykyään Allers-niminen lehtiyhtiö, jonka hallinnassa keskustelu on muuttunut huonohkosta kelvottomaksi.

Tätä palstaa mainosti omistaja maailman parhaaksi, missähän mielessä?

16

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkahame

      Noh!
      Palstahan koostuu kirjoittajista ja heidän luomuksistaan.
      Monessa olen kiitollinen nykyiselle, turhat huuhaat poistetaan, täällä on aivan hyviä kirjoittajia kun vain saavat kevät hommat hoidettua ja talvisen kropan kuntoon liikunnalla!
      Nyt vielä monellakin kevättöiden aika, on siivottava, vaihdettava verhot ja matot, kaapit peränurkkaa myöten käytävä läpi ja ikkunat pitää olla puhtaat että saa seurata kesän tuloa.
      Tämä pieni seitenkymppisten ryhmä toipuu vielä ehkä piankin pimeän talven aiheuttamista rasitteista ja on taas entisensä myönteistä menoa pursuilevana.
      Nyt kahville......meen.

    • Ramoona_

      Tuskinpa ulkoiset puitteet kovin paljoa kirjoitusintoon vaikuttavat, onhan tässä nytkin selkeä kirjoitusalusta, tosin kirjautuminen näyttää joillekin tuottavan hankaluuksia.Minun pitää ynnälasku aina kahteen kertaan laittaa, ennen kuin uskotaan laskutaitooni, mutta se on lähinnä vain hupaisaa. Itse en ole pitkiin aikoihin ollut aloitteellinen ja osallistuminen on ollut säännöllisen harvaa, haluan kuitenkin pitää tavallaan ovea raollaan, jos jonain päivänä innostuisin. On kiintymystäkin syntynyt , mukavia kirjoittajiahan täällä on. Kirjoittajien arvosteluun ei ole halua eikä kanttiakaan, piipahdan melkein päivittäin, pitempiä lomiakin pidän, ja tämä sopii minulle nyt, ehkä joskus iskee isompi innostus.

      En voi laimeaa osallistumistani laittaa kevättöiden piikkiin, puutarhaan ei vielä pääse aikoihin, sisätöihini ei kuulu mittavat operaatiot minään vuodenaikana, kodissa on aina peruspuhdasta ja samat verhot ja matot kelpaavat koko vuoden. Jos ostan uudet, vanhat saavat mennä. Rairuohoa ja vehnää kylvin pääsiäiskoristeluun, koivunoksia on hyötymässä pienin hiirenkorvin ja ensi viikolla ostan pikkunarsiseja ja keväisiä kukkia maljakkoon. Vävy valmistaa pääsiäislampaan taattuun tapaansa, leivon lusikkaleipiä tuliaisiksikin ja rahkapiirakalla herkutellaan. Ei siis mitään kevätkiireitä vielä, pitää muistaa ostaa virpojille namuja...valon aikaan olen jo siirtynyt ilman kellojen rukkaamistakin.

    • ykskaxkol

      Jokaisella omat syynsä en ota kantaa edellisiin teksteihin, olen vain harvoin enää palstaa seurannut ja vähemmän kirjoitellut.
      Aikaisemmat kokemukset ovat saaneet seuraamaan muitakin palstoja ja Luojan Kiitos löytynyt on inhimillisyyttä.

      • On minusta palsta hiljaisempi, lähinnä muutosten vuoksi. On kuin käynyt ennen totutut ilonlähteet itselleni ainakin. Omaosion mitäänsanomattomuus, ei mahdollisuutta valita profiilikuvaa edes, saati vaihtaa!
        Siinä suhteessa vie Fasebook voiton kirkkaasti, myös mitä kommunikoinnin vilkkauteen tulee. Minulle on ollut mieluista tämän areenan antama mahdollisuus kirjoittaa 5000 sanaan asti, on tilaa, silloin kun sanat ryöppyävät joskus innoituksen saattelemina:D

        Maailmalla tapahtuu niin paljon, ettei sulatella ehdi kun jo uusia vyöryy mediasta, tulevat vaalit tentteineen ym.
        Elämänmenoon kuuluu omien asioiden hoitamistakin, mutta mukana silti ollaan
        jos ei muuten, niin kurkistamassa ainaskin!


      • On kuin käynyt suppeammaksi!


      • hohhhoijakkkaaa

        Onhan tämä selvästi suppeampi, kun niin harva ainakaan aloituksia enää tekee. Ei innostais minuakaan tälle porukalle, aina on ruunekin urputtamassa miten tasotonta joukkoa ollaan. Kevätkin on märehditty vaikka se ei ole alkanutkaan. Hohhoijaa.


      • 987654321
        hohhhoijakkkaaa kirjoitti:

        Onhan tämä selvästi suppeampi, kun niin harva ainakaan aloituksia enää tekee. Ei innostais minuakaan tälle porukalle, aina on ruunekin urputtamassa miten tasotonta joukkoa ollaan. Kevätkin on märehditty vaikka se ei ole alkanutkaan. Hohhoijaa.

        ruunemanni se jaksaa valittaa kirjoittajista ja nyt yrittää muka hienovaraisesti sysätä syytä Alleriin?


      • 987654321 kirjoitti:

        ruunemanni se jaksaa valittaa kirjoittajista ja nyt yrittää muka hienovaraisesti sysätä syytä Alleriin?

        Latteaa syyttelyä puolin ja toisin,


        eikö Suomi24 ole luvannut uudistuksia ?

        Onko yhtä helppoa kuin ennen kirjautuminen?

        Entä sen jälkeen lähettäminen?

        Jos kirjoittajilla ilmenisi edes halua rehellisyyteen, voisi vain todeta haittaseikat. Niinhän on muut kirjoittajat tehneet.


      • 987654321
        sini-sirkku kirjoitti:

        Latteaa syyttelyä puolin ja toisin,


        eikö Suomi24 ole luvannut uudistuksia ?

        Onko yhtä helppoa kuin ennen kirjautuminen?

        Entä sen jälkeen lähettäminen?

        Jos kirjoittajilla ilmenisi edes halua rehellisyyteen, voisi vain todeta haittaseikat. Niinhän on muut kirjoittajat tehneet.

        Minä tulkitsin, että ruunemanni moitti keskustelupalstan kirjoituksia, eikä kirjoitusten lähettämistä, mutta sinä osaat tulkita häntä paremmin.


      • surullista-lukea
        987654321 kirjoitti:

        Minä tulkitsin, että ruunemanni moitti keskustelupalstan kirjoituksia, eikä kirjoitusten lähettämistä, mutta sinä osaat tulkita häntä paremmin.

        Miksi sinun ss pitää ruunen kirjoituksia selitellä ja silotella. Selvästi moittii, että keskustelu muuttunut huonohkosta kelvottomaksi ja sehän on tietysti keskustelijoiden huonoutta hänen mielestään. Tätä on saatu kuulla jo vuosikaudet että kehnoja ollaan, ei se uudistukseen liity. Eipä silti, tuolla susmorsian kiroilee ja lyttää kaikki aivottomksi.
        Taitaa lopahtaa viimeinenkin mielenkiinto tänne monella muullakin.


      • surullista-lukea kirjoitti:

        Miksi sinun ss pitää ruunen kirjoituksia selitellä ja silotella. Selvästi moittii, että keskustelu muuttunut huonohkosta kelvottomaksi ja sehän on tietysti keskustelijoiden huonoutta hänen mielestään. Tätä on saatu kuulla jo vuosikaudet että kehnoja ollaan, ei se uudistukseen liity. Eipä silti, tuolla susmorsian kiroilee ja lyttää kaikki aivottomksi.
        Taitaa lopahtaa viimeinenkin mielenkiinto tänne monella muullakin.

        Niinpä, ajattelisit miksi osallistuminen on laimentunut Ensinnäkin on Ruunemanni jättänyt aikanaan avaamansa palstan ihan huomioimatta, oltuaan ensin vuosikausia aloitteiden lähes 1-tekijä!

        Alkaa ihan naurattamaan, miten palsta sellaiseksi aikanaan muodostuikaan?

        Sen vielä ymmärtää jokainen itsestäänkin, ettei palstan kirjoitukset aina inspiroi, ainakaan minua:D

        Jossakin vaiheessa olen joutunut i toteamaan, etten halua kirjoittaa pelkästään venyttääkseni jo loppuun selvitettyä aihetta.--- Mieluimmin olen silloin hiljaa, mutta annas olla kun aihe on mieluisa, miten paljon se voi antaa osallistujalle tai lukijalle!

        PS.
        Enempää ei nyt riitä mielenkiintoa tuntemuksillenne tästä aiheesta.


      • lukijanakin
        sini-sirkku kirjoitti:

        Niinpä, ajattelisit miksi osallistuminen on laimentunut Ensinnäkin on Ruunemanni jättänyt aikanaan avaamansa palstan ihan huomioimatta, oltuaan ensin vuosikausia aloitteiden lähes 1-tekijä!

        Alkaa ihan naurattamaan, miten palsta sellaiseksi aikanaan muodostuikaan?

        Sen vielä ymmärtää jokainen itsestäänkin, ettei palstan kirjoitukset aina inspiroi, ainakaan minua:D

        Jossakin vaiheessa olen joutunut i toteamaan, etten halua kirjoittaa pelkästään venyttääkseni jo loppuun selvitettyä aihetta.--- Mieluimmin olen silloin hiljaa, mutta annas olla kun aihe on mieluisa, miten paljon se voi antaa osallistujalle tai lukijalle!

        PS.
        Enempää ei nyt riitä mielenkiintoa tuntemuksillenne tästä aiheesta.

        Aloituksessa lukee selvästi viitaten Aller'iin: *jonka huomassa keskustelut ovat muuttuneet huonohkoista kelvottomiksi.*

        Paljon painokelvotonta kyllä esiintyykin näillä foorumeilla, siitä ei voi olla erimielisyyttä.


      • Kyllä tämä "uudistus" ainakin minun jo ennestäänkin vähäiseen kirjoitusintooni vaikuttaa. Turhauttavalta tuntuu viestien lähetysten kanssa taistella. Harvoin on nyt edes mielenkiintoakaan riittävästi. Onhan aiheet supistuneet lehtien otsikoiden esittelyyn, seksi ei kiinnosta kirjoitteluuni asti ja paljon on iänikuista, moneen kertaan kerrottua. Lukaisen kyllä nopsaan juoksutellen näitäkin hengentuotteita. En kyllä pidä onnistuneena näitäkään uudistusyrityksiä, vaikka ne alkaisivat toimiakin. Joitakin nämä muutokset voivat miellyttääkin.

        Eipä mielipidettäni kannata sen vakavammin ottaa. Olen yksi joukosta joka hiukan urputtaa. Menköön niin kuin menee ja ylläpitohan se viimekädessä bisneksensä johtamisen ratkaisee ja tekee niin kuin hyväksi näkee.


      • juuko
        surullista-lukea kirjoitti:

        Miksi sinun ss pitää ruunen kirjoituksia selitellä ja silotella. Selvästi moittii, että keskustelu muuttunut huonohkosta kelvottomaksi ja sehän on tietysti keskustelijoiden huonoutta hänen mielestään. Tätä on saatu kuulla jo vuosikaudet että kehnoja ollaan, ei se uudistukseen liity. Eipä silti, tuolla susmorsian kiroilee ja lyttää kaikki aivottomksi.
        Taitaa lopahtaa viimeinenkin mielenkiinto tänne monella muullakin.

        Eniten kiusaa tuo palstan epäselvyys. Mahdollinen aihe on ikäänkuin kaivettava esiin luettavaksi. Ei tällainen epähavannollisuus ole parannus. Ekstin koko on suueempi ja selvempi, mutta asiakirjoittajat puuttuvat.


      • jakolasku

        Voitko selventää mitä on asiankirjoittajat?


    • Kirjoitusalustan käytettävyyteen lie omistajalla iso vaikutus, sillä onhan se ohjelmistosuunnittelijansa valinnut. Keskustelujen laatuun vaikuttavat mielestäni vaan kirjoittajat. Keskustelujen laadusta taas kaikki eivät ole samaa mieltä ruunemannin kanssa, näin uskon. Asiakirjoittajat? Tosi on että avoimiin palstoihin tulee myös asiattomia kirjoituksia, joihin kai kuuluvat alatyyliset ja muita tölvivät kirjoittelut, mutta se on vapaiden anonyymien palstojen haittapuoli.
      Itselle ihanne olisi salliva hyväntuulinen ja erittäin monipuolinen tarjonta, mutta kaikkea ei saa mitä haluaisi. Sinnikkyyttä on kuitenkin meilla, jotka palstaan tyytymättöminä edelleen vaan sinnikkäästi täällä pysymme kuin nenä päässä.
      Kauhean vakavasti eivät kaikki tätä ota, en minäkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe