Kelataksi ja pedofiilin kuva

eppu2

Että mitäkö yhteistä niillä on.
No katselin tuossa tekstiTV:tä aamulla.
Ollaan huolissaan vanhusten yksityisyyden suojasta kimppatakseilussa, kun ei jotkut halua, että toiset näkee, esim. kun syöpäklinikan eteen jää.
No ilmiantaja oli linkittänyt johonkin pedofiilista kertovaan juttuun sen kuvan ja sai syytteen yksityisyyden suojan loukkauksesta.
Jotkut taas luopuvat yksityisyydestään päästäkseen julkisuuteen.
Mitä mieltä Sinä olet kyseisestä asiasta.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • babbat

      sitä mieltä että pedofiilien nimet ja kuvat esiin laajasti!

    • Mä en kyllä ymmärtänyt tota sun juttua lainkaan, vaikka luin sen moneen kertaan.
      Kuka ilmiantaja?? Ja mikä kuva?Ja mikä yhteys kahdella eri asialla on, niinku sanoit.

      • eppu2

        Siis yksityisyyden suojasta kyse.
        Katso tekstitv MTV3 sivut 106 ja 114


      • eppu2 kirjoitti:

        Siis yksityisyyden suojasta kyse.
        Katso tekstitv MTV3 sivut 106 ja 114

        No en rupee ton asian takii avaa telkkaria ja etsiin jotain juttua txti teeveestä.


      • eppu2
        luulisinkaii kirjoitti:

        Oisko se ollu tämä

        http://yle.fi/uutiset/lukijat_en_auta_maassa_makaavaa_koska_pelkaan__leimautuminen_pedofiiliksi_on_aarimmaisen_helppoa/7884493

        Nyt luin tuon linkin, eilen oli asiasta mediassa.Ihan tämän pohjalta ei aloitukseni ollut, mutta tärkeä asia ja voi hyvinkin liittyä tähän juttuun.
        Ollaanko tässäkin menty toiseen äärimmäisyyteen, kun miehet suojelevat itseään menemällä avuntarvitsijan ohi.
        Eikös taannoin Englannissa tullut hirveä haloo, kun pieni koulupoika antoi yhtä pienelle koulutytölle poskipusun. Sääli kävi poikaparkaa, ei varmaan ymmärtänyt asiasta mitään.


    • eppu2

      Pohjois-Karjalan käräjäoikeus syyttää yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä miestä, joka facebookiin laittoi ja uutiseen linkitti kuvan tuomitusta pedofiilista. Aiheuttanut tuomitulle syyttäjän mukaan vahinkoa ja kärsimystä.

      • Hammurabin.hammas

        Tuskin kuitenkaan edes riittävästi vahinkoa ja kärsimystä verrattuna pedofiilin uhriin.
        Osoittaa kiitettävää kansalaiskuntoa varoittaa toisiakin todistetusti vaarallisesta henkilöstä. Pitäisi panna rötöstelijöitten kuvat ainakin kaikkiin paikallislehtiin, niin tietäisi useampikin varoa. Jos on pokkaa rötöstellä, niin pitää olla pokkaa kärsiä mahdolliset sanktiotkin.


    • IntiimiSuojassa

      Ellei halua paljastaa päämääräänsä kimppataksissa, pitää ottaa oma taksi tai käyttää mielikuvitusta poisjäänti paikkaa valitessa.

      Itse en ymmärrä, miksi yksityisyydestään pitää kantaa huolta. Useissa elämänvaiheissa jotkut naapurit tai muut uteliaat ovat välillä seurailleet tai käyttäilleet minua ja tekemisiäni uskomattoman kiinnostuneina. Joku vahti vieraita ja luuli kai minun seurustelevan kaikkien mieskavereiden tai -sukulaisten kanssa, jotka kulkivat kotiovestani.

      Pedofiilin kuva-asiassa olen tyytyväinen, ettei minun ole pakko ottaa kantaa ja kantaa vastuuta päätökseni seurauksista. Hiton vaikea kysymys.

      • eppu2

        Ei minuakaan henkilökohtaisesti kimppakyydissä mikään haittaisi, mutta taksinkuljettajat ovat kertoneet, että jotkut ahdistuvat tuon tapaisista asioista. Tuo kuva-asia herätti minussa lisää ajatuksia, varsinkin nyt nettiaikana, kun kaikenlaista laitetaan.
        Sanotaan myös, ettei julkisuuden henkilön yksityissuoja ole sama, kun yksityishenkilön.
        Omaa kuvaani, en haluaisi nähdä missään.


      • mieli.pide

        Itä-Suomen käräjäoikeus on niittänyt kyseenalaista mainetta muutenkin seksuaalirikostapauksissa. Tuo pedofiilien ja raiskaajien julkikuvat mun mielestäni vois julkaista. Se, että miksi ei Syöpäklinikan kohdalla voi pois jäädä on vähäpätöistä. Hävettävää on jos Alkon kohdalla kimppataksista jää.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei minuakaan henkilökohtaisesti kimppakyydissä mikään haittaisi, mutta taksinkuljettajat ovat kertoneet, että jotkut ahdistuvat tuon tapaisista asioista. Tuo kuva-asia herätti minussa lisää ajatuksia, varsinkin nyt nettiaikana, kun kaikenlaista laitetaan.
        Sanotaan myös, ettei julkisuuden henkilön yksityissuoja ole sama, kun yksityishenkilön.
        Omaa kuvaani, en haluaisi nähdä missään.

        Minua ei haittaa, jos kuvani näkyy jossain. Noh, gynegologin tuolissa edestäpäin otettua kuvaa en mielelläni näkisi netillä tai lehdessä.
        Kerran joku esitteli minulle jotain hoitoalan lehteä, missä oli yllättäen kuva minusta makaamassa ritsillä, kun minulta mitattiin verenpainetta. Kerrottiin vielä sekin, että minulta oli räjähtänyt pintaverisuoni silmässä. Ei se minua haitannut. Oikeasti siinä oli sen lääkärin haastattelu, mutta tulin siihen mukaan haastattelun kylkiäisinä.
        Muutaman muunkin kerran minulle on näytetty tietämättäni otettuja kuvia eri lehdistä. Se oli viime vuosituhannella, silloin kun olin vielä melkein ihmisen näköinen ja kampasin ja laittelin hiuksianikin joka aamu. Kaikissa kuvissa olen ollut hyvin keskittynyt työntekoon. Meidän työpaikalla kävi usein vierailijoita, jotka utelivat työstäni kaikenlaista. Siksi siinä ei oikein edes ajatellut kuka jututtaja on jostain lehdestä ja kuka muuten vain kyselee.
        Kerran sitten sain työkavereitten keskuudessa oikein työhirmun maineen, kun työmäärääni oli tullut artikkelissa yksi nolla liikaa. Harmittaa, kun ei tullut vedottua siihen palkkaneuvottelussa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei minuakaan henkilökohtaisesti kimppakyydissä mikään haittaisi, mutta taksinkuljettajat ovat kertoneet, että jotkut ahdistuvat tuon tapaisista asioista. Tuo kuva-asia herätti minussa lisää ajatuksia, varsinkin nyt nettiaikana, kun kaikenlaista laitetaan.
        Sanotaan myös, ettei julkisuuden henkilön yksityissuoja ole sama, kun yksityishenkilön.
        Omaa kuvaani, en haluaisi nähdä missään.

        Minkähän takia joittenkin rikollisten kuvia saa julkaista, mutta toisten ei? Muistan ainakin sen Ruotsissa yhden perheen murhanneen pojan ja hänen tyttökaverinsa kuvan loistaneen siellä sun täällä lööpeissä. Mikä tuo oli nimeltään? Joku Juha ja Marita?


      • eppu2

        Mietin tuota Sinun pritsillä makuukavaasi, voiko sellaista kysymättä lehteen laittaa.
        Yksityisyyden suoja taitaa olla asia, jossa rajanveto ´´reunalla´´ ei ehkä ole yksiselitteinen.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Mietin tuota Sinun pritsillä makuukavaasi, voiko sellaista kysymättä lehteen laittaa.
        Yksityisyyden suoja taitaa olla asia, jossa rajanveto ´´reunalla´´ ei ehkä ole yksiselitteinen.

        Näin jälkeenpäin ajatellen mietin samaa.
        Tiesin kyllä, että se lääkärin haastettelija ja kuvaaja olivat lehdestä. Sen muistan, että heillä oli lupani haastatella lääkäriä siinä samalla, kun olin siellä ja hän teki työtään. Ei kuitenkaan kysytty lupaa ottaa minusta kuvaa saati sitten julkaista sitä. Ei se niin vaarallista ollut. Kiitän vain onneani, ettei lääkärini ollut gynekologi.


      • OooSanctaS
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Näin jälkeenpäin ajatellen mietin samaa.
        Tiesin kyllä, että se lääkärin haastettelija ja kuvaaja olivat lehdestä. Sen muistan, että heillä oli lupani haastatella lääkäriä siinä samalla, kun olin siellä ja hän teki työtään. Ei kuitenkaan kysytty lupaa ottaa minusta kuvaa saati sitten julkaista sitä. Ei se niin vaarallista ollut. Kiitän vain onneani, ettei lääkärini ollut gynekologi.

        Mihin luulit toimittajan käyttävän kuvaasi? Aarteeksi itselleen?


      • ent.siivoojaparka
        OooSanctaS kirjoitti:

        Mihin luulit toimittajan käyttävän kuvaasi? Aarteeksi itselleen?

        En tiennyt hänen ottavan kuvaa myös minusta vaan pelkästään siitä haastateltavasta lääkäristä. Eipä silti, ei hassumpi kuva ollenkaan vaikka pitäisi omana aarteenaankin. Olin silloin puolta nuorempi kuin nyt.


      • TietoJaOmaTahto
        mieli.pide kirjoitti:

        Itä-Suomen käräjäoikeus on niittänyt kyseenalaista mainetta muutenkin seksuaalirikostapauksissa. Tuo pedofiilien ja raiskaajien julkikuvat mun mielestäni vois julkaista. Se, että miksi ei Syöpäklinikan kohdalla voi pois jäädä on vähäpätöistä. Hävettävää on jos Alkon kohdalla kimppataksista jää.

        Miksi ihmeessä Alkossa käymistä pitäisi hävetä?
        Olen käynyt jo 1970-luvulla pienen lapsenkin kanssa Alkossa. Saatiin erinomaista palvelua.

        Kohtuullinen alkoholinkäyttö on suorastaan suositeltavaa erityisesti vanhentuessa. Kolme lasillista samppanjaa viikossa pitää huolen, että terveen ihmisen muisti toimii.

        On paljon tuomitsevia ihmisiä, jotka tekevät salaa monenlaisia omasta mielestään sopimattomia asioita. Toiset ihmiset kunnioittavat itseään ja toisia ja toimivat omien arvojensa mukaan niin, kuin parhaaksi näkevät. Ahdasmielisten pipot saavat puristustua ihan omistajiensa mielen mukaan.


      • mieli.pide
        TietoJaOmaTahto kirjoitti:

        Miksi ihmeessä Alkossa käymistä pitäisi hävetä?
        Olen käynyt jo 1970-luvulla pienen lapsenkin kanssa Alkossa. Saatiin erinomaista palvelua.

        Kohtuullinen alkoholinkäyttö on suorastaan suositeltavaa erityisesti vanhentuessa. Kolme lasillista samppanjaa viikossa pitää huolen, että terveen ihmisen muisti toimii.

        On paljon tuomitsevia ihmisiä, jotka tekevät salaa monenlaisia omasta mielestään sopimattomia asioita. Toiset ihmiset kunnioittavat itseään ja toisia ja toimivat omien arvojensa mukaan niin, kuin parhaaksi näkevät. Ahdasmielisten pipot saavat puristustua ihan omistajiensa mielen mukaan.

        No jos Kelan maksamalla kimppataksilla Alkoon menee, niin kyllä siinä yhteiskunnan varoja käytetään leväperäisesti. Itse alkoholijuomien käyttöön en ottanut kantaa.


      • eppu2
        mieli.pide kirjoitti:

        Itä-Suomen käräjäoikeus on niittänyt kyseenalaista mainetta muutenkin seksuaalirikostapauksissa. Tuo pedofiilien ja raiskaajien julkikuvat mun mielestäni vois julkaista. Se, että miksi ei Syöpäklinikan kohdalla voi pois jäädä on vähäpätöistä. Hävettävää on jos Alkon kohdalla kimppataksista jää.

        Kyllä ne tuomiot ovat ihmetyttäneet, kaikki ovat suurinpiirtein asteikon alapäästä.
        Niillä takseilla on varmaankin tarkkaan määrätyt reitit etukäteen.
        Onhan se niin, että se mitä toinen pitää sopimattomana, ei toisen mielestä ole yhtään mitään.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minkähän takia joittenkin rikollisten kuvia saa julkaista, mutta toisten ei? Muistan ainakin sen Ruotsissa yhden perheen murhanneen pojan ja hänen tyttökaverinsa kuvan loistaneen siellä sun täällä lööpeissä. Mikä tuo oli nimeltään? Joku Juha ja Marita?

        Ehkä tarkoitat Juha Valjakkaa joka on nykyjään joku Nikita Fogantine tai joku.


      • eppu2
        Nittaminax kirjoitti:

        Ehkä tarkoitat Juha Valjakkaa joka on nykyjään joku Nikita Fogantine tai joku.

        Taisi olla Valjakkala.
        Tuota olen kanssa ajatellut mitä ent. siivojakin sanoi kuvien julkaisusta.
        Mikä on peruste, että toisten kuvat näkyy, toisten ei.
        Enkä oikein ymmärrä sitäkään, miksi oikeussalissa saa peittää päänsä.
        Ei sitä rikostakaan ole pussi päässä tehty.


      • eppu2 kirjoitti:

        Taisi olla Valjakkala.
        Tuota olen kanssa ajatellut mitä ent. siivojakin sanoi kuvien julkaisusta.
        Mikä on peruste, että toisten kuvat näkyy, toisten ei.
        Enkä oikein ymmärrä sitäkään, miksi oikeussalissa saa peittää päänsä.
        Ei sitä rikostakaan ole pussi päässä tehty.

        Kai se riippuu rikoksen laadusta ja kuinka vakava se on. Suojellaan rikoksen uhreja mahdollisimman pitkään.
        Tuomarit taas päättää oikeussalissa saako kuvata ja milloin. Kyllä ne rikolliset joutuu ottaa hupun tai muun nokkansa edestä pois kun alkaa varsinainen käsittely.


    • KuvaajaJaKuvattuKin

      Yksityishenkilöiden kuvia ei saa julkaista ilman lupaa, jos kuvassa esiintyy vain yksi tai muutama ihminen, ja/tai kuva on otettu yksityisessä tilassa/tapahtumassa. Tietysti voi olla tilanteita, jossa voi olettaa kaikkien kuvassa esiintyvien hyväksyvän myös kuvan julkaisemisen, koska eivät ole kieltäneet kuvaamasta tai poistuneet itse paikalta.m

      Julkisissa tiloissa ja tilaisuuksissa saa ryhmiä kuvata ihan vapaasti, ellei sitä ole erityisesti kielletty. Jos julkaisee jossain yksityisiä kuvia, ne on otettava pois, jos kuvassa oleva henkilö pyytää.

      • eppu2

        Tuo oli selkeästi sanottu.


    • USA:ssa julkaistaan kaikkien seksuaalirikoksiin tuomittujen nimet ja asumispaikat. Se laki on nimetty jonkun seksuaalirikoksen uhrin mukaan, se oli muistaakseni joku Martha joku.. Sen mukaan seksuaalirikoksista tuomittu on velvollinen tilittämään asuinpaikkansa viranomaisille, ja tieto on julkinen.
      Minusta sen pitäisi olla niin. Miksi pitäisi suojella ihmisiä jotka tekevät elinikäisesti pahaa jollekin, ja pahimmassa tapauksessa riistää jonkun hengen? Mutta kaikkien ihmisten oikeus lain edessä pitäisi olla samanlainen - että mitään ei ole tapahtunut ellei ole tuomittu.
      Mutta väärän tiedon levittäminen ja kuvien julkaiseminen ilman lupaa on sekin rikos. Nykynuorisolle tämä on jo sosiaalisen median kautta tuttua ja monesti jopa kantapään kautta koettua.

      • eppu2

        Tuota USA:n kohtaa kanssa muistelin, mutten saanut päähäni, että kuinka se oli.
        Nythän toit sen selkeästi esiin.
        Kyllä täällä kotomaassa vähän sellainen maku mieleen jää, että liikaa suojellaan rikollisia.
        Jos itseäsi, toista ihmistä tai omaisuuttasi suojelet niin, että konna saa pari mustelmaa, löydät itsesi syytettyjen paikalta.


    • Riippuu tapauksesta.
      Pedofiilin uhreille ei ole hyväksi jos tietoa levitellään.
      Pedofiilia en juuri säälisi, vaikka sekin lienee sairaus. Terapiaa ja lääkehoitoa, jos se auttaisi vankilan lisäksi.

      • ent.siivoojaparka

        Pedofiilin mahdollisille tuleville uhreille olisi hyväksi ennaltaehkäisevästi, jos kuvat julkaistaisiin. Pedofiili on pedofiili vankilasta päästyäänkin.


    • eppu2

      Niin se on, joka levyllä on kaksi puolta.
      Asiasta voisi olla hyväksi, jos uhrit ja heidän läheisensä voisivat saada äänensä kuuluviin, päättäjiin päin.
      Mielestäni tässä asiassa olisi pohtimista yksityisyyden suojan kannalta.
      Kun murhaaja karkaa vankilasta, kuvat on lehdissä ja varoitetaan kansalaisia vaarallisuudesta. Eikös pedofiili sitten ole vaarallinen kohteilleen, tuhoaa elämän siinä, kun murhaajakin.

      • ent.siivoojaparka

        Niin. Ja monestihan murha on vain sen kertainen, ellei ole kysymys himomurhaajasta.
        Pedofiili taas on verrattavissa himomurhaajaan ja yhtä vaarallinen, koska se on hänellä sisään kasvanut taipumus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe