Kohtalotovereita?

Juzo

Täällä takana kaksi spontaania keskenmenoa rv 6 ja nyt viimeisin kkm rv 7 joka todettiin vasta nt ultrassa. Tästä lääkkeellinen tyhjennys käynnissä, joka onneksi vielä vaikuttaa kohtalaisen helpolta. Kaksi ensimmäistä oli shokkeja, nyt en tunne oikeastaan mitään.

Vieläkö meillä on mahdollisuuksia onnistuneeseen raskauteen ? Ajattelen nyt jo uutta yritystä, koska eihän voi voittaa jos ei yritä...
Olisiko teillä jakaa kokemuksia kanssani ?

10

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1kkm

      Minulla on yksi keskeytynyt keskenmeno. Surullista ja varaudun kyllä siihen, että jatkossakin voi mennä kesken.

      Mahdollisuuksia lapsen saamiseen kuitenkin on. Jos vaikka googlettaa, celebrities miscarriage, niin huomaa että useidenkin keskenmenojen jälkeen ollaan äideiksi tultu.

      Terveystarkastuksessa varmaan kuitenkin kannattaa käydä, ja selvittää ettei ole vaikkapa kilpirauhasen vajaatoimintaa (Virpi Kätkällä on, ja pitkän yrityksen jälkeen sai lapsia).

      Foolihappolisää kannattaa ottaa jatkuvasti, alkoholi minimiin jo ennen seuraavaa raskautta, kahvi minimiin ovulaation jo ennen ovulaatiota, lakritsaakaan ei kannata syödä, koska se voi jotenkin kemiallisesti altistaa sikiön äidin stressille.

      Itse syön tuhdisti apteekin rautalisää nyt keskenmenon jälkeen, mutta aion lopettaa sen hetkeä ennen uutta yritystä. Jossain ulkomailla kuulema suositellaan, että alkuraskauden aikana ei otettaisi rautatabletteja, vaan mieluummin saataisiin rauta liharuuasta, tai vaikka veriruuista. Maksaa ei kuitenkaan saa syödä, koska liika A- vitamiini on sikiölle varallista. D-vitamiinilisää varmaan jatkan koko ajan.

    • toivoaon

      Ite sain keskenmenon 8kk sitten viellä ei oo kuulunut uutta raskautta mutta toiveena olisi. Ikää kohta 31vuotta. Yksi lapsi on 4vuotias poika.

    • susufe

      Hei! Me yritimme lasta monta vuotta kunnes vihdoin ja viimein tärppäsi. Ilo jäi kuitenkin lyhyeen kun varasin ajan yksityiselle ultraan. Raskausviikkoja olisi pitänyt olla 10, mutta lääkäri totesi sikiön kehityksen pysähtyneen viikolle 8. Raskaus keskeytettiin lääkkeillä. Nyt olen uudelleen raskaana , rv 12 menossa ja pelottaa hirveästi. Rv 10 ultrassa sikiöllä oli kaikki kuitenkin hyvin ja sydän löi. Ei voi kun toivoa parasta. Silti ei voi olla miettimättä pahinta. Toivotan sinulle onnea ☺

    • ifjfj

      Itselläni tuli spontaani keskenmeno rv 7. Onneksi kohtu tyhjeni itsekseen kokonaan, joten lääkkeelistä tyhjennystä ei tarvittu. Tästä on kohta kuukausi aikaa. Lääkäri tutki kohdun ja sanoi että anatomisesti siellä kaikki olisi kunnossa ja saa vaikka heti yrittää uutta raskautta. Vaikkakin tuumasi, että ei välttämättä uusi raskaus ihan heti onnistu, koska hormonitoiminta voi mennä sekaisin hetkeksi. Normaalia on että ainakin yhdet kuukautiset tulee ennen uutta raskautta, mutta ei kuitenkaan poikkeuksellista että tulisi raskaaksi heti, ennen yksiäkään kuukautisia. No itselläni tämä raskaus mikä meni kesken oli ensimmäinen raskaus ja heti ensimmäisellä tärppäsi, joten olen ainakin vielä toistaiseksi positiivisella mielellä tulevan suhteen. Vaikkakin km varjostaa varmasti pelolla seuraavaa mahdollista raskautta. Itse olen miettinyt tuota keskenmenoa omalta kohdaltani siltä kannalta, että parempi että se meni kesken alussa mielummin kuin esim. rv20. Tuntui, että viikossakin ehti miettiä elämää niin pitkälle. Jokatapauksessa km on erityisesti naiselle kauhea asia, joka jättää jäljet. Mutta toisaalta on helpompaa vain hyväksyä asia niin kuin on. Helpommin voi keskittyä uuteen raskauteen. Onnea kaikille uudelleen raskautuneille! Toivottavasti kaikki menisi hyvin!

    • ifjfj

      Lisyksenä että minulle lääkäri kertoi myös eräästä naisesta (nimeä ei tietenkään kertonut) oli tullut 4 peräkkäistä keskenmenoa, jotka olivat hyvin rankkoja henkisesti (lisäksi niihin kuulunut myös kaavintoja ym). Jokatapauksessa hänellä tänä päivänä on jo 5 aivan tervettä ja hyvinvoinvaa lasta. :) Että ei kannate lannistua!

    • hothot

      minulla myös raskaus meni kesken rv12, ekassa ultrassa selvisi. lääkkeellinen tyhjennys, vuoto kesti non- stop seuraaviin kuukautisiin eli yht. n. 1,5 kk. siitä on n. vuosi kulunut eikä vielä ole tärpännyt. oli ensimmäinen raskaus ja ikää on kuitenkin 36v. no kaikella on tarkoituksensa..onnea uusille yrityksille..

    • Onmahdollista

      Ajattelin jakaa myös omat kokemukseni. Minulla todettiin kaksi keskeytynyttä keskenmenoa np-ultrassa. Toinen keväällä 2012 ja toinen saman vuoden syksyllä. Raskaudet alkoivat helposti. Toisessa raskaudessa kävimme myös varhaisultrassa, jossa kaikki oli vielä hyvin. Raskaudet olivat kuitenkin keskeytyneet suunnilleen rv 6 ja rv 8.

      Tutkimuksiin en tietenkään vielä näiden jälkeen päässyt, joten päätin lukea aiheesta kaiken minkä vain löysin. Se oli samalla myös hyvää terapiaa. Kun minulle selvisi, että keskeytyneistä keskenmenoista suurin osa johtuu tukostaipumuksesta, päätin seuraavassa raskaudessa ohentaa vertani oma-aloitteisesti prismapanilla ja kalaöljykapseleilla.

      Raskaaksi tuleminen kesti tällä kertaa hieman kauemmin, sillä kohtuuni oli kai jäänyt vanhaa verta tms. joka esti raskautumisen. Lopulta kuitenkin onnistui, ja tammikuussa 2014 tein positiivisen testin. Nyt testin tulos on jo iso ja terve poika. Raskaus meni ilman mitään ongelmia, enkä saanut edes lääkäreiltä moitteita prismapanista. Aion syödä saman annostuksen myös siinä vaiheessa, kun toisen lapsen yrittäminen tulee ajankohtaiseksi.

      Lisäyksenä tarinaan vielä, että olen perusterve ihminen, kuten myös mieheni. Mieheni sperma tutkittiin keskenmenojen jälkeen, ja siinä ei ollut mitään vikaa.

      Tuota tukostaipumuksesta voi kai tutkiakin jotenkin. Suosittelen ottamaan selvää. Toivoa on!

    • ifjfj

      Vielä lisäystä edelliseen kirjoitukseeni, mistä on jo tovi vierähtänyt (eksyin sattuimoisin tälle samaiselle sivulle). Spontaanista km:stä kulunut jo reilut 4kk eikä uudesta raskaudesta tietoakaan. Olen yrittänyt tiukuttaa ovista, mutta jostain syystä viivat eivät tummu tarpeeksi ts. en ole löytänyt varmaa ovista. Yrittänyt myös olla ajattelematta asiaa/stressaamatta mutta meillä ei siitä huolimatta plussatuulia näy. :( Kuukautiskierto kylläkin palautunut hienosti kp31-36 pituisia. Olen harkinnut yksityiselle menemistä ja tutkituttaa itseni mahdollisten sairauksien vuoksi. Kyllä alkaa pikkuhiljaa epätoivo jo kalvamaan, vaikkakaan se ei mitään hyödytä. Mutta vauva olisi meillä molemmilla niin suureena toiveena.

      • ifjfj

        Ja nyt yrityskerrasta 6 keskenmenon jälkeen pamahtikin positiivinen tulos raskaustestiin. Nyt toivotaan että kaikki menisi hyvin. Toistaiseksi ainakin hyvältä/normaalilta vaikuttaa. :)


    • Malina13

      Minulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa kahden vuoden sisällä. Nyt olen taas raskaana. Epäilen että nyt on neljäs menossa, sillä raskausoireet loppuivat yli viikko sitten ja viikkoja tässä raskaudessa on vasta vajaa seitsemän. Pääsen kuitenkin Naistenklinikalle ar-ultraan ensi viikolla, koska minulla on ollut jo niin monta keskenmenoa. Tähän saakka olen joutunut käymään ar-Ultrassa yksityisellä.

      Kolmen km:n jälkeenhän pääsee tutkimuksiin ja minusta ja miehestäni ei löytynyt mitään syitä keskenmenoille. Koska syytä ei löytynyt, ei ole enää mitään mitä lääkärit voivat omien sanojensa mukaan tehdä. Sanotaan, että jos pää kestää niin kyllä se yleensä jossain vaiheessa onnistuu. Keskenmenot vaan ovat rankkoja niin mielelle kuin kehollekin. Ainakin mun kroppa on ollut ihan sekaisin viimeiset kaksi vuotta. Seuraavaksi aion kokeilla akupunktio-kuuria ja täysin gluteenitonta ruokavaliota. Ei siitä haittaakaan voi olla...

      Tulen onneksi tosi helposti raskaaksi, joten raskautumista ei tarvitse kuukausikaupalla odottaa. Silti pelottaa, että emme koskaan saa omaa lasta. Katkeruus ja suru ovat läsnä päivittäin, mutta olen opetellut elämään hetkessä ja nauttimaan pienistä asioista, vaikka välillä tuntuu, että maailma kaatuu päälle.

      Toivon kaikkea hyvää kaikille lapsettomuuden kanssa painiskeleville. Toivotaan, että mekin vielä saataisiin vauva syliin saakka. Keskenmenoa ei pitäisi kenenkään joutua kokemaan, varsinkaan monta kertaa peräkkäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe