Kuvaaminen Hartwall Arenalla

Hartwall-ensikertalainen

Olen menossa tulevaisuudessa ekaa kertaa Hartwall Arenalle katsomaan erästä konserttia. Haluaisin tietää että mitkä ne "kuvaamissäännöt" on käytännössä koska haluaisin kuvata yleisiä fiiliksiä/ pätkiä keikasta videolle (tai ottaa kuvia). Virallisilla sivuilla sanotaan että (valo)kuvaaminen on sallittua amatööri- eli kännykkäkameralla mutta kaikki kuvaaminen on kielletty mutta netissä on lukemattomia "amatöörivideoita" kyseiseltä arenalta. Eli mitä minun kannattaisi kuvaamisen suhteen tehdä. Arvostan jos saisin kysymykseeni vastauksen!

10

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hartwall-ensikertalainen

      Entä miten on, saako pokkarikameroilla ottaa kuvia?

    • Se varmaan vähän riippuu esiintyjästä ja siitä kuinka mustasukkaisesti tuotantoyhtiö vahtii oikeuksiaan. Konsertin alussa ehkä sanotaan, onko kuvaaminen sallittua vai ehdottoman kiellettyä. Salaman käyttö on yleensä kiellettyä.
      Eräässä esityksessä yksi kaveri istui permantopaikalla ja otti muutaman kuvan järkkärillä - järjestysmies tuli naputtamaan olalle ja kieltämään. Jostain kauempaa ehkä voi vähän kuvata, tosin en usko että kovin näkyvästi.
      Sellaistakin muistelen kuulleeni jostain keikasta, että kameroita ei ole sallittu viedä koko halliin. Tosin silloin pitäisi olla asiasta tiedotettu ennakkoon.
      Vaikea sanoa etukäteen, ota kamera mukaan ja katso ympärillesi - jos muutkin kuvaavat, niin voit sinäkin.

      • Hartwall-ensikertalainen

        Kiitti paljon! Olen kuullut todella paljon sekalaista tietoa eri paikoista, joten otan sitten varmaan pokkarikameran mukaan ja katson paikan päällä tilannetta. Muuten, kyseinen keikka on Haloo Helsingin keikka silloin syksyllä, mutta aattelin heittää kysymyksen jo ilmoille, kun ei muualta oikein löytynyt kunnon vastauksia ja suurena fanina haluaisin ikuistaa ainutlaatuista keikkaa jotenkin.


      • Oi, se on varmaan ihana. En tiedä, mutta voisin kuvitella, että Haloo Helsinki -porukka saattaisi olla sallivampi kuvaamisen suhteen.
        Se 'eräs esitys' oli Roger Waters The Wall. Mahtavin spektaakkeli mitä oon nähnyt. Itse olin korkealla takana ja otin videota kännykkäkameralla. Ja kaverini vieressä myös. Känny oli sylissä, joten ei niin herättänyt huomiota. Pistin vielä youtubeen. Jonkin ajan päästä tuotantoyhtiö oli pistänyt eston muutamien maiden katseluun, joten otin ne sitten pois.
        Ehkä joskus lataan uudelleen.


      • Hartwall-ensikertalainen

        En oo itse kuullut tuosta artistista/kiertueesta, jota olit ollut katsomassa, mutta nopean kuvahaun jälkeen näytti kyllä huikealta spektaakkelilta! Kun kuulin suurena (mutta melko uutena) Haloo Helsinki! -fanina tästä arenakeikasta, mietin lähtemistä paljon erityisesti tuon konserttimelun takia (en aina tajua sitä lujaa äänenvoimakkuutta keikoilla), mutta onneksi ostin liput (tosin lisäkonserttiin) ja varmasti tulee huikea show. En oleta että saisin huikeita videoita/kuvia, sillä olen alakatsomon lähes ylärivillä melko kaukana lavasta ja sivulla, mutta jos jotain muistoja sais taltioitua.


      • Pink Floyd on ollut yksi maailman kuuluisimmista bändeistä. Ja Roger Waters lienee sen tärkein jäsen. Yhtye on hajonnut, mutta musiikki elää. Waters teki siitä maailmankiertueen, joka on jatkunut jo useita vuosia. Mutta se siitä.

        Jos melua pelkäät, niin ota varmuuden vuoksi korvatulpat mukaan, mutta en usko että niitä tarvitset. Tunnelma nousee kattoon, kun esitys lähtee käyntiin ja musiikki täyttää salin.


      • Hartwall-ensikertalainen

        Jep! En mä melua kauheasti pelkää, mutta otan kyllä tulpat. Mutta varmaan huikea tunnelma tulee. Siis alkuperäinen konserttihan varattiin loppuun minuuteissa ja vihdoinkin alkaa lisäkonserttikin olla täynnä. Kiitti kaikista vinkeistä, mutta vielä huvikseen kysyn että onko siellä kuinka pitkät jonot ja kovat turvatarkastukset. Ovet aukaistaan puoltatoista tuntia ennen alkua, joten kuinka aikaisin siellä sitten kannattaa olla ja ihan mielenkiinnosta, kauanko kestää saada areenallinen ihmisiä ulos sieltä?


      • No olen vähän huono neuvomaan, olen ollut vain muutaman kerran ja niissäkin on enemmistönä ollut kutakuinkin keski-ikäistä yleisöä. Tässä varmaan enemmistö on nuorempaa. Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuu ihan mukavasti.
        Siis jonot on, mutta ne liikkuu. Ihmisiä on paljon, mutta kyllä kaikki ehtii sisään ennen konsertin alkua. Ja kaikilla on kai numeroidut paikat (luulisin), joten tuskin siinä sisään mennessä suurempaa ryntäystä tulee. Voi sitä silti olla hyvissä ajoin, aika kulkee kuin siivillä, odottelua ulkona tai sisällä ei edes huomaa. Siinä on oma tunnelmansa.
        Kassit ja reput kopeloidaan (olettaisin omien juomien sisäänviemisen estämiseksi), joten ei kannata kauheasti raahata roinaa mukanaan, niin sujuisi vähän nopeammin.
        Kun konsertti päättyy ja tuhannet ihmiset purkautuvat ulos, niin poislähtö on sitten valtavassa massassa kulkemista. Yleisö on vielä fiiliksissä, joten kyllä se varmaan ihan rauhallisesti sujuu. Suurin osa taitaa suunnata Pasilan asemalle, joten junat ja ratikat on sitten tupaten täynnä. Jos edes mahtuu mukaan. Mutta eiköhän sitä ennemmin tai myöhemmin johonkin pääse. (Toivottavasti näistä vuosista on jotain opittu, että ymmärtävät laittaa muutamia lisävaunuja liikenteeseen.)


      • Hartwall-ensikertalainen

        Oli ihan huikea keikka. Pyrotekniikkaa, huippufiilis, huippubiisejä ja huippubändi!!Kuvasin pieniä videopätkiä Lumiallani (lähes?) joka kappaleesta ja niitä on vielä nytkin mukava fiilistellä! Itellä oli konserttikorvatulpat ja ne toimivat loistavasti suodattaen juuri sopivasti ääntä! Arena ja sen ympäristö (sisäänkäynnit ym) on niin hyvin suunniteltu että ruuhkaa ei oikeastaan ollut vaikka täysihän se arena oli (tosin livenä yllättävän pienen oloinen ja lavalle näki hyvin) ja päästiin vielä ekalla junalla keskustaan! Kaiken kaikkiaan todella huikea kokemus vaikka alussa jännitti sairaasti.


    • Voi, ihana kuulla, että nautit. Tai tiesihän sen etukäteen, että on ihan mahtava juttu. Nyt voit huoletta mennä toisenkin (ja kolmannenkin) kerran. Kiva kuulla sinusta!
      terv tattis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe