Voiko kristityssä olla demoneita?

Hei127

Hei. Mitä mieltä olette voiko kristityssä olla demoneita sillä Raamattu niin selvästi sanoo? Kristus sanoi että demonit
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla". Mark. 9:29 täten vaikka uskoo demonit pysyisivät sisällä. lisäksi miksi nainen joka selvästi aiemmin uskoi, hän oli selvästi oli uskovainen, koska oli sapattina kirkossa ja noudatti juutalaisten tapoja. Hänessä oli silti demoni.
Ja hän oli opettamassa eräässä synagoogassa SAPATTINA. Ja katso, siellä oli nainen, jossa oli ollut HEIKKOUDEN HENKI kahdeksantoista vuotta, ja hän oli koukistunut ja täydelleen kykenemätön oikaisemaan itseänsä.
Hänet nähdessään Jeesus kutsui hänet luoksensa ja sanoi hänelle: "Nainen, SINÄ OLET PÄÄSSYT HEIKKOUDESTASI", ja pani kätensä hänen päälleen. Ja heti hän oikaisi itsensä suoraksi ja ylisti Jumalaa. Luuk. 13:10-13 miten demoni lähti VASTA kun Kristus karkoitti sen vaikka jo aikaisemmin uskoi? Ja lisäksi Kristus sanoi että demonit
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla". Mark. 9:29 täten vaikka uskoo demonit pysyisivät sisällä.

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei127

      Toistin kahteen kertaan, pahoittelut...

      • Tuulentuiverrus

        Hei, tuota olen myös pohtinut välillä. Toisaalta teksti ei kerro ajankohtaa, milloin ko. nainen tuli uskoon. Kirkossa/synagogassa käyminen ja käskyjen pitäminen voivat olla hyvinä koettuja asioita, mutta sen kokee sydämessä, kun tulee uskoon. Nainen oli selkeästi perillä asioista, koska oli kuullut ja kuunnellut opetusta Jumalasta. Voi kuitenkin olla, että hän ensi kertaa pystyi vastaanottamaan Jeesuksen. Esimerkiksi voin kertoa, että Japanissa kirkossa saatetaan käydä kymmeniä vuosia kunnes hlö itse ottaa puheeksi kasteen ja uskon Jeesukseen. Monessa ihmisessä voi olla syystä tai toisesta pelkoja, mitkä saattavat myöskin olla esteenä/hidasteena Jumalan "läpimurrolle" elämässä. Mutta Jumala on hyvä ja kärsivällinen ja kohtaa jokaista ajallaan. Me emme välttämättä näe henkimaailmaa, emmekä tiedä, mitä kenessäkin ihmisessä tapahtuu. Mutta kristitty kykenee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi ja huutamaan hänen puoleensa - sekä ylistämään häntä. Demonin vallassa oleva voi tätä samaa haluta, mutta ei pysty niin tekemään ennen vapautumistaan. Hän on todennäköisesti ylistystilanteessa hiljaa, aiheuttaa hämminkiä tai laulaa pilkallisesti mukana. Tällainen henkilö myös kammoksuu ehtoollista, anteeksiannon julistusta eikä voi sietää Jeesuksen nimessä julistamista. Tästä syystä en usko, että nainen oli vielä läheinen Jeesuksen kanssa, mutta että hän halusi vapautusta - ja etsi sitä oikeasta paikasta, Jumalalta. Kristitty voi langeta pois Jumalan luota ja kääntää hänelle selkänsä. Tämä altistaa hänet muiden henkivaltojen hyökkäyksille. Me emme välttämättä tunnista "kuka on kuka", mutta henkivallat tunnistavat väristä, olemmeko pukeutuneet Jumalan antamaan vai Saatanan antamaan varustukseen - vai olemmeko kenties varusteita vailla. Raamatun luku, rukous sekä seurakuntayhteys ja ehtoollinen eivät ole siis pakkopullaa, vaan vahvistavat kristityn taisteluvarustusta. Ei kannata mennä varusteitta sotaan, silloin kaatuu ensimmäisenä. Eikä kehtaa mennä taivaaseen sanoen esim 98v jälkeen, että joo en oikein muuten tunne sua Jeesus. Tietysti mieluummin niin kuin ei ollenkaan... Mutta joo, viholliset eivät ateroi saman pöydän äärellä, jos Jeesus aterioi jonkun ihmisen kanssa, hän ei voi samalla syödä rauhassa ja jakaa asioita jos Saatana on toisella tuolilla. Ja toisin päin. Ei Saatana voi istua rauhassa pöydän ääressä, jos Jeesus on toisella tuolilla saman pöydän ääressä. "Ei kukaan voi kumartaa kahta herraa, ei palvoa sekä mammonaa(tai tässä tapauksessa demoneita) että Jumalaa".


      • Hei127
        Tuulentuiverrus kirjoitti:

        Hei, tuota olen myös pohtinut välillä. Toisaalta teksti ei kerro ajankohtaa, milloin ko. nainen tuli uskoon. Kirkossa/synagogassa käyminen ja käskyjen pitäminen voivat olla hyvinä koettuja asioita, mutta sen kokee sydämessä, kun tulee uskoon. Nainen oli selkeästi perillä asioista, koska oli kuullut ja kuunnellut opetusta Jumalasta. Voi kuitenkin olla, että hän ensi kertaa pystyi vastaanottamaan Jeesuksen. Esimerkiksi voin kertoa, että Japanissa kirkossa saatetaan käydä kymmeniä vuosia kunnes hlö itse ottaa puheeksi kasteen ja uskon Jeesukseen. Monessa ihmisessä voi olla syystä tai toisesta pelkoja, mitkä saattavat myöskin olla esteenä/hidasteena Jumalan "läpimurrolle" elämässä. Mutta Jumala on hyvä ja kärsivällinen ja kohtaa jokaista ajallaan. Me emme välttämättä näe henkimaailmaa, emmekä tiedä, mitä kenessäkin ihmisessä tapahtuu. Mutta kristitty kykenee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi ja huutamaan hänen puoleensa - sekä ylistämään häntä. Demonin vallassa oleva voi tätä samaa haluta, mutta ei pysty niin tekemään ennen vapautumistaan. Hän on todennäköisesti ylistystilanteessa hiljaa, aiheuttaa hämminkiä tai laulaa pilkallisesti mukana. Tällainen henkilö myös kammoksuu ehtoollista, anteeksiannon julistusta eikä voi sietää Jeesuksen nimessä julistamista. Tästä syystä en usko, että nainen oli vielä läheinen Jeesuksen kanssa, mutta että hän halusi vapautusta - ja etsi sitä oikeasta paikasta, Jumalalta. Kristitty voi langeta pois Jumalan luota ja kääntää hänelle selkänsä. Tämä altistaa hänet muiden henkivaltojen hyökkäyksille. Me emme välttämättä tunnista "kuka on kuka", mutta henkivallat tunnistavat väristä, olemmeko pukeutuneet Jumalan antamaan vai Saatanan antamaan varustukseen - vai olemmeko kenties varusteita vailla. Raamatun luku, rukous sekä seurakuntayhteys ja ehtoollinen eivät ole siis pakkopullaa, vaan vahvistavat kristityn taisteluvarustusta. Ei kannata mennä varusteitta sotaan, silloin kaatuu ensimmäisenä. Eikä kehtaa mennä taivaaseen sanoen esim 98v jälkeen, että joo en oikein muuten tunne sua Jeesus. Tietysti mieluummin niin kuin ei ollenkaan... Mutta joo, viholliset eivät ateroi saman pöydän äärellä, jos Jeesus aterioi jonkun ihmisen kanssa, hän ei voi samalla syödä rauhassa ja jakaa asioita jos Saatana on toisella tuolilla. Ja toisin päin. Ei Saatana voi istua rauhassa pöydän ääressä, jos Jeesus on toisella tuolilla saman pöydän ääressä. "Ei kukaan voi kumartaa kahta herraa, ei palvoa sekä mammonaa(tai tässä tapauksessa demoneita) että Jumalaa".

        Jos ihmisessä on demoni tämä ei tarkoita että hän ei kykenisi kontroloimaan. Juudakseen meni itse Saatana ja ei kukaan tätä huomannut hänen käytöksestään. Ja silloin, sen palan jälkeen, meni HÄNEENsaatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". Mutta ei KUKAANaterioivista ymmärtänyt, mitä varten hän sen hänelle sanoi. Joh. 13:27-28


      • Hei127
        Hei127 kirjoitti:

        Jos ihmisessä on demoni tämä ei tarkoita että hän ei kykenisi kontroloimaan. Juudakseen meni itse Saatana ja ei kukaan tätä huomannut hänen käytöksestään. Ja silloin, sen palan jälkeen, meni HÄNEENsaatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". Mutta ei KUKAANaterioivista ymmärtänyt, mitä varten hän sen hänelle sanoi. Joh. 13:27-28

        Itse olen täysnolla, olen täystyperys, olen täyskovakalloinen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja joka Häneen uskoo on pelastuva.


      • Tuulentuiverrus
        Hei127 kirjoitti:

        Jos ihmisessä on demoni tämä ei tarkoita että hän ei kykenisi kontroloimaan. Juudakseen meni itse Saatana ja ei kukaan tätä huomannut hänen käytöksestään. Ja silloin, sen palan jälkeen, meni HÄNEENsaatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". Mutta ei KUKAANaterioivista ymmärtänyt, mitä varten hän sen hänelle sanoi. Joh. 13:27-28

        Totta. Saatana on ollut Valon tuoja, eikä siitä syystä ole ihme, että hän kykenee näyttäytymään valkeuden enkelinä - sitähän hän on ollut. Hänellä on laajempi ymmärrys kuin meillä ja siksi meitä myös varoitetaan puhumasta hänen kanssaan sen enempää, varmasti kykenee filosofoimaan ja vastaamaan viisaasti. Ja niin, voimme valita kelle näytämme keitä me oikeasti olemme. Omat murheet kykenemme panttaamaan muilta ja jopa kantamaan ne hautaan asti. Voimme myös päättää olla yksin ollessamme tunteellisia omia itsejämme ja muiden seurassa hillitä joitain tunteita ja reaktioita. Tämä näkyy tietyllälailla asiakaspalveluammateissa, että jos on tapahtunut jotain erityistä tai jos on huono päivä, niin keskitymme työhön sen sijaan, että kerromme asiasta asiakkaille tai työkavereillekaan. Se on osana ammatillisuutta. Jos me normaalissa elämässämme yleensä kykenemme siihen, varmasti myös Saatana siihen kykenee. Hänellä on ollut aikaa tuhansia vuosia seurata kuinka ihmiset käyttäytyvät ja oppia meille ihmisille normaalit tavat ja ei ehkä silloin halunnut tai nähnyt tarvetta herättää huomiota. "Laulu alkaa hiljaisuudesta", samoin hän saattoi haluta yllättää kaikki suoritettuaan arkkivihollisensa murhan ensin salassa ja tavoitteenaan kenties julistaa ikuista voittoaan Jeesuksesta niin että katot raikuvat. Tapahtumat eivät kuitenkaan edenneet ihan niin.


      • Tuulentuiverrus
        Hei127 kirjoitti:

        Itse olen täysnolla, olen täystyperys, olen täyskovakalloinen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja joka Häneen uskoo on pelastuva.

        Älä kiltti hauku itseäsi. Et ole mitään noista, mitä luettelet. Kukaan ei tiedä kaikkea, viittasitko kenties siihen? Sitä ei pidä hävetä, koska meidät on tehty rajallisiksi. Meillä on kuitenkin jokaisella oma persoonamme ja vahvuusalueet (heikkouksien lisäksi). Niiden kautta teemme työmme ja elämme ja täydennämme toisiamme.


    • Tuulentuiverrus

      Tuohon edelliseen vielä tuli mieleen, että samalla lailla kuin voimme avautua tai uskoutua toiselle ihmiselle, niin voimme tehdä myös koskien Jumalaa ja muita henkiä. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että kaikki henkilöt, joille uskoudumme tavalla tai toisella, he saavat kokoisensa paikan sydämissämme. Meillä on sydämissä sen lisäksi se jumalanmentävä aukko, toisin sanoen valtaistuin. Kuinka hallitsija pääsee asemaansa? Ensin häneen tutustutaan. Sitten tavataan useammin ja muodostetaan käsitys tämän kyvyistä ja olemuksesta ja mietitään, mitä hän voisi tehdä. Jos hallitsijan paikka on halpa (ihminen voi olla hyvin masentunut ja toivoton mielessään ja etsii mitä vain oloaan helpottaakseen), valtaistuimelle tulee todennäköisesti monta ehdokasta, joista vahvin ottaa paikan. Paikka voidaan antaa myös ilomielin ja ollaan valmiita palvelemaan ja palvomaan sitä joka siihen kruunataan. Mutta samalla valtaistuimella ei voi istua kaksi henkilöä, jotka sotivat keskenään. Toinen voi olla neuvonantajana, mutta kumpikin ei voi olla yhtaikaa vallassa. Se on mahdotonta. Demoneita - koska ovat samalla puolella - voi olla monta samassa henkilössä, mutta heistäkin vahvin komentaa muita ja pitää valtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe