miten saada raudat

yeodfkb

Hei!
Olen 15-vuotias tyttö ja etuhampaani ovat päällekkäin.Se häiritsee minua todella paljon.Voinko siis saada raudat,jos itse haluan mutta se ei ole lääkäreiden mielestä pakonomainen tarve?

19

4402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin___

      Terveyskeskuksessa oikomishoitoon otetaan vain vakavimmat purentavirheet. Lievemmissä tapauksissa ja esteettisissä hoidoissa on käännyttävä yksityisen oikojan puoleen.

    • hoido1

      Jos se hairitsee - kyllä voit mennä erikoishammaslääkärille, voit lääkärin kanssa keskustella asiasta. Mutta yksityisessä klinikassa se on hirvean kallis.

      • fds

        No ei se nyt mitään hirveän kallista ole..


    • ldgldrhk

      Eikö sellaiset irrotettavat raudat ole halvemmat? Ne voi saada tavalliselta hammaslääkäriltä, jolloin ei tarvise maksaa kalliita erikoishammaslääkärin palkkioita.

      • fdsj

        Eiköhän niitä irroitettaviakin kojeita jouduta suunnittelemaan suulle, johon vaaditaan jo vähän kouluja.. Hammaslääkärin ja oikojan kustannukset ei eroa edes paljon toisistaan. Vaativammat projektit toki vaativat lisää ammattitaitoa, mutta esim. pelkkien kojeiden kiinnitys onnistuu vaikka suuhygienistillä, jos vaikka oma oikoja lomalla silloin.

        Helpoiten pääsee, kun ottaa vain kiinteät vaikka valkoiset kojeet suuhun. Niitä ei tarvii irroitella päivän aikana. Hoidat vain hampaiden pesun huolella aamuisin ja iltaisin. Ja täysin näkymättömiä kojeita ei edes ole olemassa pl. hammasrivin taakse laitettavat.


    • Barrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Lol

    • raudat

      moi en kestä kuinka haluisisn raudat ne vaan näyttää niiiiiiin kivalta mun hampaat on itteni mielestä ihan ookoot😍😍😭😭.haluisin nii raudat mutta en varman koskaan tuu saamaan koska mun hampaat on aika hyvät😭

      • Anonyymi

        Et siä rautoja haluu! Heti kun saat ne oot jo ärsyyntyny niihi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siä rautoja haluu! Heti kun saat ne oot jo ärsyyntyny niihi

        Mä haluisin raudat koska en tykkää mun hampaista. Taino onhan ne ihan söpöt mut en vaan ite tykkää siitä että mulla on hammasväli. Mun isosisko jopa välillä "kiusaa" mua sen takia. Enkä haluis ettö mulla ois hammasväli aikuisenakin, joten haluaisin saada nyt lapsena raudat kun se on vielä helpompaa suoristaa ne hampaat. En kyllä tiiä pystyykö niille tehä mitään tai että auttaako ne raudat ees :((


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siä rautoja haluu! Heti kun saat ne oot jo ärsyyntyny niihi

        Mulla on ihan sama juttu😍Mun hampaat on ihan jees mut haluun vaan raudat niin paljonnn!!😍😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ihan sama juttu😍Mun hampaat on ihan jees mut haluun vaan raudat niin paljonnn!!😍😍

        Mut onhan mun hampaat ihan päällekkäin osat mut ei oo vielä laitettu rautoja


      • Anonyymi

        MÄKIN OIKEESTI HALUUN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluisin raudat koska en tykkää mun hampaista. Taino onhan ne ihan söpöt mut en vaan ite tykkää siitä että mulla on hammasväli. Mun isosisko jopa välillä "kiusaa" mua sen takia. Enkä haluis ettö mulla ois hammasväli aikuisenakin, joten haluaisin saada nyt lapsena raudat kun se on vielä helpompaa suoristaa ne hampaat. En kyllä tiiä pystyykö niille tehä mitään tai että auttaako ne raudat ees :((

        Kyllä hammasvälin hammas lääkäri äkki korjaa , yhdellä työllä oli keskellä iso väli ylähampissa ja kävi hammas lääkärissä ja lääkäri korjasi sen joten ei mikään iso juttu. Mene hammaslääkäriin ja sano että et halua sellaista väliä niihin kyllä ne auttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MÄKIN OIKEESTI HALUUN

        Ei kai rautoja laiteta jos ei mitään vikaa ole


    • Anonyymi

      Kannattaa

    • Anonyymi

      Minun mielestä se olisi loistava idea saada raudat, ettei tilanne pahene!😇🤲

    • Anonyymi

      Haluisin raudat mun ylä hampaisiin koska ne on päällekkäin mut hammaslääkärit ei laita miten saan raudat niihin🥹

      • Anonyymi

        jo eivät edes yksityisellä laita niin ei niitä kukaan muukaan voi laittaa kuin hammaslääkärissä


    • Anonyymi

      Sano vaan että haluat eiköhän se ole sinun oikeutesi sinun hampaat joihin et ole tyytyväinen silloin on saatava niihin apu. Minun tyttöni sai sellaiset kummilangat jotka veti hampaat erilleen sen jälkeen raudat muutamiksi viikoiksi hänellä on todella kaunis hymy nyt kun hampaat ovat omilla paikoillaan niin kun pitääkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe