Rukoiletko?

jokapäiväjoskusen

Ollaanko maalla tosiuskovaista, tapauskovaista vai ateistia? Mitä sinulle käy kuoleman jälkeen: pääsetkö taivaan ilooon vai syökö madot?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_rukoile

      Minä ainakaan en ole uskovainen, vaikka olenkin ev.lut. seurakunnan jäsen ja sitäkin käytännössä ihan pakosta, koska vaikka eroaisin kirkosta, niin maksaisin (joutuisin) silti kirkollisveroa, niin miksi vain maksaisin kirkollisveroa olematta seurakunnan jäsen, saan sentään seurakunnalta palveluja maksamiani veroja vastaan.
      Jos jotenkin uskoani voisin kuvailla, on se teosofis-buddhistinen, jos kunnolla sitäkään. Joskus nimittäin ajattelen, että jos sielunvaellusta tapahtuu, niin isoisäni sielu siirtyi suoraan serkkupoikaani...
      Jehovat kävivät joskus minua ihan työkseen käännyttämässä, kun olin poikamies ja minulla oli kuulemasti "iso tila", kun sitten tapasin nykyisen vaimoni ja avioiduimme, sekä saimme lapsia, minun taivasosuudellani ei ollut niin väliä enään...
      Kuoleman jälkeen en usko olevan elämää, kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, vaikka joitakin viitteitä on saatu, että jossain kummittelisi taikka varhain kuolleet lapset olisivat syntyneet uudelleen samaan perheeseen ja muistaisivat sellaista, jota he eivät ole voinneet muuten vielä elämässään kokea. Muistan joskus lukeneeni Arthur C. Clarken teoksista jotain näistä http://fi.wikipedia.org/wiki/Arthur_C._Clarke
      Uskontoja on maailmassa niin paljon, että vaikea sitä on alkaa niitä vertailemaan ja mikä on oikein. Raamattua olen lukenut aika paljon ja pidän sitä hyvänä kirjana, siellä on hienoja tarinoita ja jotkut tarinat ovat aika hurjiakin, varsinkin vanhassa testamentissa, Hesekiel on yksi suosikkini http://fi.wikipedia.org/wiki/Hesekielin_kirja. Olen myös lukenut muista uskonnoista mm. buddhalaisuudesta. Mikään ei ole kuitenkaan minua oikein vakuuttanut, mutta tarinat kiehtovat. Intialaisilla on myös erikoisia juttuja uskontoon liittyen. En rukoile!

    • Emäntäyli50v

      Tosiuskovainen, en juurikaan käy kirkossa tai tuo uskoani esiin, mutta usein pyydän apua ja ohjausta Yläkerrasta. Kuitenkaan en usko kuoleman jäljeiseen elämään, johonkin tämä on loputtava, muuten kaikki maailma olisi täynnä henkiä monen kilometrin korkeuteen.

    • OutoKysymys

      Miksi maalla oltaisiin sen uskovaisempia kuin kaupungissakaan? Eiköhän kummastakin löydy niin tosiuskovaisia kuin ateistejakin sekä kaikkea siltä väliltä.

    • TurhiaKysymyksiä

      Lienee jokaisen oma asia. Itse en ole uskovainen, enkä rukoile. Lapseni on kuitenkin kastettu ja minut on vihitty kirkossa heidän äitinsä kanssa. Kuoleman jälkeisestä en tiedä vielä, kun olen elossa. Omasta mielestäni olen elänyt siten, että en käsittääkseni joudu koksipuolelle, jos sellainen yleensä on olemassa. Poikani haudalle vien kukkia, vaikka tiedän sen turhaksi, tavan vuoksi. Kirkossa käyn joskus laulamassa joululauluja, kaunis rakennus, hyvät urut. Joulun sanoma ei juuri hetkauta, vuosi on vain päättymässä ja vuoden pimein aika, hyvä hetki rauhoittua. Joulukirkossa olen käynnyt kerran siskoni kanssa 35 vuotta sitten, oli kova pakkanen ja vanhaa diesel Mersua piti lämmittää koko yö, että päästiin lähtemään aamulla aikaisin, ei erityisemin iskenyt se reissu. Vaimoni nimittää minua pakanaksi, osaan silti raamatun häntä paremmin, eikä hän pysty keskustelemaan aiheesta sen enempää. En rienaa toisten uskontoa, jokainen saa uskoa ihan mihin hyvänsä minun puolestani, kunhan ei sillä ala terrorisoimaan maailmaa ja viattomia.

    • sdsd

      Ei oo paljoa vaihtoehtoja, sitä mennään joko tuonelaan viimestä tuuomiota ja hornaa oottamaan tai johonki aaprahamin helmaan lasaruksen kanssa taivaaseen pääsyä kyttäämään. No, tässä ajassahan se pitää jokaisen päättää kumpi kohtalo miellyttää enemmän

    • sanonvaan

      Heh .... minun miestä ollaan uskovaisia tai ei olla uskovaisia, mistä noi määritelmät on keksitty ?
      Ateisti taas on enempi, sellainen ideologia, joka on keksitty uskonnon vastineeksi, oikeasti kyse on ihmisestä joka ei ole uskovainen, eli synonyymi tälle samalle asialle.

      Sitä en tiedä mitä muut on, ite en ole uskovainen.

    • Erjaesteri

      Isovanhempani olivat hartaan uskovaisia, lukivat raamattua ja kävivät kirkossa. Kyllä itsekin käyn kirkossa, vaikka en säännöllisesti. Monesti kun menen kesäpäivänä metsään, tulee mieleeni virsi :" On riemu, kun saan tulla, sun Herra temppeliis..." Sillä tunnen olevani luonnossa kaikkein lähimpänä Luojaani.

    • pkausuiskasitwitter

      Rukoilen. Aion elää ikuisesti.

    • sipilä

      Täällä Pohjanmaalla ei ole vaihtoehtoja, töitä ei saa ilman uskonlahkoon kuulumista

      • sanonvaan

        Jos valitsee rengin osan, niin on elettävä talon tavoilla.


      • itsekintilallinen
        sanonvaan kirjoitti:

        Jos valitsee rengin osan, niin on elettävä talon tavoilla.

        Ei nyt puhuta vain maataloudest.
        Uskonto määrittää kaiken täällä


      • sanonvaan

        Se on kielikuva, jos haet töitä palkansaajana, niin elät firman tavalla ....
        Jos olet yrittäjä, niin teet töitä miten itse haluat.


      • unsocialentre

        En halua olla maalaisyrittäjä, haluan olla onnistuja


    • kuka.on.uskova

      kyllä huomaa etette te ole "uskovaisia" usko on luja luottamus siihen mitä ei voi nähdä ja siihen mitä uskoo saavansa siis huomatkaa sitä ei ole vielä saatu eihän se ole uskoa jos uskot siihen mikä sinulla jo on
      raamatun perusta on korintolaiskirjeen 13 luku RAKKAUS ja niinkuin me kaikki olemme saaneet huomata ei rakkautta juurikaan ole
      miksi rakkaus sitten on tärkeä se on nimitys seuraaville asioille
      vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali
      vaikka minulla olisi kaikki usko niin että voisin siirtää vuoria mutta minulta puuttuisi rakkaus en olisi mitään
      vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus en sillä mitään voittaisi
      rakkaus on kärsivällinen rakkaus on lempeä rakkaus ei kadehdi ei kersku ei pöyhkeile ei käyttäydy sopimattomasti ei etsi omaa etuaan ei katkeroidu ei muistele kärsimäänsä pahaa ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa
      kaiken se kestää kaikessa uskoo kaikessa toivoo kaiken se kärsii
      rakkaus ei koskaan katoa mutta profetoiminen vaikenee kielillä puhuminen lakkaa tieto käy turhaksi tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista mutta kun täydellinen tulee niin vajavainen katoaa
      nyt pysyvät nämä kolmeusko toivo rakkaus mutta suurin niistä on rakkaus

      monesti kuulee puhuttavan äidin rakkaudesta ja se tuleekin siitä että tässä mailmassa vain äidillä näyttää olevan tälläinen rakkaus lapsiaan kohtaan sillä äidit ajattelevat yleensä ensin lapsiaan ja vasta sitten itseään ja miestään
      mutta tälläinen rakkaus pitäisi olla kaikkien ihmisten välillä mutta nyt niin ei ole
      ihmiset hylkäävät rakkauden nopeasti koska eivät halua tuntea kärsimystä ja huonoa oloa joka yleensä tulee siitä kun vasta rakkautta ei tule tai se ilmenee siten kuin ei itse haluaisi kokea monesti kuulee sanottavan "tein tämän korka rakastan sinua" ja vasta silloin ymmärtää teon olleen sellainen joka alussa tuotti huononolon tunteen kenties halveksuntaa tai että kelpasi vain silloin kun muita ei ollut tai viimeisenä
      tässäkin kohtaa rakkaus olisi heti vaikuttanut sillä rakkaus on kärsivällinen se odottaa oikeaa aikaa
      kuinkamoni teistä jos löytää tieltä 100e etsii kenen se on tai sanoo kaverilleen katso tuossa on rahaa poimi se
      ei me astumme sen päälle ja sanomme kaverille mene edeltä tulen kohta ei äiditkään anna rahaa lapsille vaan ne poimivat sen ja jakavat rahan kaikkien hyväksi
      mutta kysyisinkin mihin nykypäivän rakkaus on kadonnut
      ja miksi uskoa jeesukseen ja jumalaan parjataan tai väheksytään kun se perustuu yksin rakkauteen
      sillä kuka joka rakastaa täydellisesti muita voi muille pahaa tehdä sillä eikö pahan tekoon rikkomukseen syyllistykkin ne jotka nimen omaan eivät rakasta
      HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE

      • kysynvaan

        Mitähän vittua tolla satasella on rakkauden kanssa tekemistä ?????


      • kysy.vielä
        kysynvaan kirjoitti:

        Mitähän vittua tolla satasella on rakkauden kanssa tekemistä ?????

        no se sttä sinä kitiset täällä aina jo pelkästään siitä mitä valtiomaksaa saati sitten jos itse joutuisit maksamaan mutta silloin olisi tapahtunut ihme
        satanen ja ei etsi omaansa hahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahahhahhahhahahahahhahahhahahhhaahhahahhahahahhahahahahhahahahaaaaaaaaa
        sinäkö antaisit satasen jollekkin tuntemattomalle....ei niet nain nou hahahhaha et varmasti antaisi ja nyt kommentoit vielä rakkautta
        ich liebe dich


    • ylösnousemuksenpäivä

      Tekojenmukaan meidät tuomitaan.Usko Jumaalaan ja Hänen pelastyö syntienanteeksi saaminen.
      rukouksen Hän kuulee

      • hyvä.hyvä

        sinä siis uskot jumalaan ja sinun rakkautesi on ylitsevuotavainen


    • kaikkiaon

      anna mulle tähtitaivas anna USKO elämään anna edes vähän RAKKAUTTA tähän yksinäiseen sydämeen

    • Jareksi

      Lähinnä kiitän,kun olo ja olosuhteet on näinkin siedettävät. Paratiisiksi mulle riittäisi pikku mökki,hyvät luonnonantimet ja ilman kipuja,huolia ja murheita. Rakkaita ystäviä saisi olla.

    • RutjaRonkainen

      Ja mitenkä tämä koko ketju liittyy maatalouteen noin yleisesti? Rukoilemalla ei ole maat kasvaneet, vaikka moni on niin kuvitellut ja kuoleman jälkeen ei ole kukaan tullut kertomaan oloistaan ja eloistaan, ellei oteta lukuun Valtteri Suomalaisen; Kuolet vain kahdesti, kirjan juttua jossa yksi tosiaan kuolee kahdesti http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno:ateos_22483#.VR7ldvmsX_E ja Maiju Lassilan; Kuolleista herännyt, josta mainio elokuvakin http://yle.fi/vintti/yle.fi/teema/ohjelmat/juttuarkisto/elava-arkisto-toivedraama-kuolleista-herannyt.html

      • aasii

        mikä tällä palstalla yleensä liittyy maatalouteen enemmän kuin tämä....ei o mun vika jos elät metsässä peikkona etkä tajua mitään


      • sanonvaan

        Se on ihan sama, kumarratko Jeesusta, Muhammedia, vai Joulupukkia, pellot ei kasva jos et mene aamulla töihin ....


      • helppo.homma
        sanonvaan kirjoitti:

        Se on ihan sama, kumarratko Jeesusta, Muhammedia, vai Joulupukkia, pellot ei kasva jos et mene aamulla töihin ....

        mitä sunki työntekos auttaa peltoje kasvuuv jos olisit käyny koulua ni tietäsit et ruoho kasvaa ruohosta ja kasvun antaa jumala.....voishan se antaa kuivuudenki nii siinä sinä kastelisit omaa peltotilkkuas imupainevaunulla ja ku olisit saanu vettä neliolle 1 litra ni se vastais 1 mm sadantaa eli 15 mm sadanta semmottit 15 l neliö ni olis 150 000l ha ja 100 ha olis 15 miljoonaa litraa sen sit kärräisit 10 kuutio vaunulla ni sehä olis vaa tommone 1500 kuormaa se 15 mm sadanta


      • sanonvaan

        Siinä ei sun uskosi auta, jos ei sada niin ei se kasva vaikka kuinka uskoisit ....


      • mitä.se.usko.olika
        sanonvaan kirjoitti:

        Siinä ei sun uskosi auta, jos ei sada niin ei se kasva vaikka kuinka uskoisit ....

        ai niinkö mistä sinä sen tiedät ateisti sulla ei o järkeäkä....vai etkö jo tiä viäkä mitä on usko


      • RutjaRonkainen
        aasii kirjoitti:

        mikä tällä palstalla yleensä liittyy maatalouteen enemmän kuin tämä....ei o mun vika jos elät metsässä peikkona etkä tajua mitään

        En asu metsässä, vaan ihan oikeassa talossa maatilallani ja sekin sijaitsee ihan kulttuuriseudulla, ei missään korvessa. Viljelen tilaani itse, tuotan viljaa ja hoidan metsiäni. Tutustu nimimerkkini kautta asuinympäristööni tarkemin, antiikkiliikettä minulla tosin ei ole Helsingissä, muuten tunnen isäni kotikaupungin hyvin.


    • niinmenees

      Aloittajalle Tarkoitus pyhittää kenot niin kuin näillä uskovahihhuleilla on tapana tuomitsevat ovat ylimielisiä hurskastelijoita. asettuvat toisinaan Jumalan asemaan. Pahansuopia ilkeitä ilkkujia jotka hakevat kirkossakäynneistä ja hurskastelusta irtopisteitä, että pääsevät taas panettelemaan lähimmäistä. Näistä iljetyksistä on raamatunsanoma kaukana. Raamatusta haetaan sopivia kohtia tuomitsemaan lähimmäisen elämä ja tavat. mutta itse voi tehdä mitä huvittaa sitten voi taas käydä kirkossa hakemassa irtopisteitä.

      Uskovia en kaipaa mihinkään eikä heidän viisastelujaan. Mitä tulee noihin maataouden parissa eläviin konservatiiveihin jotka usein ovat asenteiltaan keski-ajalla eläviä.

      Minusta Suomessa voitaisiin lopettaa hyvin kansalliset tuet kokonaan niin kuin muuallakin pohjolassa on. Miellä maatalous on tehotonta kaikilla mittareilla mitattuna. Ulkomailta voidaan tuottaa kaikki tarvittava paljon kustannustehokkaammin. Tukea perusteltiin niin että kuluttajat saavat elintarvikkeet halvemmalla se ei pidä lainkaan paikkaansa silmänlumetta.

      Suomessa on ollut elintarvikkeiden hinnat maailman kärkitasoa ja vaikka joidenkin tuotteiden hinnat on nimellisesti laskettu hinnat ovat siltikin vielä järkyttävät.

      • viljelijä

        oon viljelijänä samaa mieltä kuinka monta kertaa teollisuus onkaan sanonut ettei meille tarvi maksaa kun saamme tukee
        kun tuet poistetaan tuotteenhinta nousee sellaiseksi että viljely kannattaa MUTTA kun tuet poistetaan viljelijältä niin valtion on maksettava viljelijöille sakkomaksua JOS sen jälkeen tuetaan joko teollisuutta tai kauppaa tai kuluttajaa kaikki tulkoon toimeen ilman tukia
        mitä uskontoon tulee et näköjään lukenut kirjoitustani rakkaudesta sinä arvostelet muita ja kirjoituksesta paistaa myös katkeruus mitä siinä muita itse pilkkaat jos et uskosta välitäkkään niin silti voit noudattaa itse rakkautta....vai menikö liian vaikeaksi
        tehkää maatalouden kanssa mitä tykkäätte olen lukuisia kertoja sanonut äänestäkää jaloillanne älkää syökö enää ja jos syötte niin tuottakaa ruokanne itse ja jos tuotte ulkoo niin tuokaa sellaisesta maasta jossa ei tukea saa ni eipä o ainaka eurooppalaista ruokaa
        ja jos viä ruuanhintaa kitiset ni kitise se niille kenelle siitä maksat jos kauppaa maksat siitä nii älä täällä vingu hintaa vingu kaupassa
        ja mitä tehottomuuteen tulee niin palkansaajien työ vasta tehotonta on viljelijän tuottaja hinnat ei o noussu
        maito 1987 50 senttiä litra nyt 40 senttiä liha 6.5e kg nyt 3.2 e kg vilja 32s kg nyt 14s kg
        ku suomessa on yhtää maataloutta viä nykyää ni kyllä se on tehokasta jos viä noilla hinnoilla tuottaa
        mutta kuinkas o palkannussija aina vingutaa lisää liksaa joka helveti vuosi se se vasta tehotonta o


      • Kaikki_ruoka

        Kaikki maailmalla myytävä ruoka on tuettua, koko tukisysteemi pitäisi purkaa maailmanlaajuisesti, että tukienpoisto olisi järkevää myös Suomessa. Ongelmat vain tulisivat sitten muualle, kun köyhillä ei olisi varaa ostaa ruokaa.


      • samaa.mieltä
        Kaikki_ruoka kirjoitti:

        Kaikki maailmalla myytävä ruoka on tuettua, koko tukisysteemi pitäisi purkaa maailmanlaajuisesti, että tukienpoisto olisi järkevää myös Suomessa. Ongelmat vain tulisivat sitten muualle, kun köyhillä ei olisi varaa ostaa ruokaa.

        kun köyhät kuolevat pois niin jäljelle jää se tehokas puolisko jolla on rahaa olla tekemättämitään lisäksi maapallonväkiluku vähenee ja ruuantarve pienenee
        kyllä kannattaisi todellakin poistaa tuet kokonaan ja palkata aseellisia joukkoja turvaamaan rauha kun väki joka tietää kuolevansa kapinoi korkeaa ruuanhintaa sisällissodan muodossa ku ei ole mitään menetettävää...


      • sanonvaan

        Tukisysteemit ei lakkaa ikinä, ruoka on liian tärkeä juttu suurvalloille.
        Ruuan tuotannon ja logistiikan hallinta, on osa niiden strategista asemaa maailmalla, ne ei tule koskaan luopumaan tästä asemasta vapaaehtoisesti.

        Arabi-kevät oli varoittava esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun ruuan hinta nousee yli 100 %:tia vuoden aikana, todennäköisesti eri maiden hallitukset on tämän huomioineet, samaa ei tapahdu ihan heti uudestaan.

        Esim, Putin on luomassa omaa elintarvike-tuotantoa, maatiloineen, tukineen ja rajasuojineen, siihen menee vielä muutama vuosi, mutta Venäjä luopuu länsimaisista elintarvikkeista ja alkaa tuottamaan ne itse jatkossa.


    • yhgeisönpaineet

      Maalaiset on uskonnon ahdistamia

      • häpeä.paaluun

        jos raamattuun on uskominen niin niin kauan kuin on elämää niin kauan kynnetään ja kylvetään.....ja miksi emme uskoisi
        taas raamattu näytti kuinka pitää paikkansa ainakin tähän asti miksei aina
        ja sinä jäät HÄPEÄÄN omaa uskottomuuttasi


    • Uskontyöntekoon

      En ole uskovainen, mutta usko ihmisen tarvitsevan syötävää jatkossakin, siinä ei ole raamatulla mitään tekemistä sen asian kanssa. Jos tulivuori päättää purkautua taikka meteoriitti tulla maapallolle, ei siihen rukoukset auta, samalla lailla tuhot koskettaa uskovia, kuin uskomattomiakin. Työni koetan tehdä hyvin, laskuni maksan ajallaan ja muuten koetan olla hyvä lähimmäinen muille lajitovereille, ei ole uskolla siinäkään mitään tekemistä. Kuolema tulee aikanaan, väistämätön tosiasia. Jos joudun johonkin huonoon paikkaan kuoleman jälkeen, kun en ole ollut uskovainen ja rukoillut, niin tuskin olen siellä yksin.
      Heinäni ole saannut kuivana paalattua ja viljani puitua ajallaan, vaikka en ole seuroissa käynnytkään, uskovaisesta naapuristani en voi sanoa samaa, vaikka luulisi hänen olevan hyvissä väleissä yläkertaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe