APUA en haluu enään ees elää

apuatarvitaan

Hei
Auttakaa mua itken melkein joka ilta ku mua haukutaan koko ajan ja samat kaks tyttöä haukkuu mua ja yrittää omia mun muut kaverit esim eka omi mun besun ja en nähny sitä ku vain koulussa pitkään aikaan ja väitti minusta sille sontaa sit sain sen takas ku niile tuli riita ne on ny sopinu mut ne yrittää ny mun toista besua ja melkeen saisen mut nyt ne haukkuu mua kaikkitietoviisaaks näsäviisas ja ne on haukkunu tosi pahoila sanoila huo*aksi ja yms sit toinen on uhanu tappaa mun sukulaisen ne kokoajan yrittää pilata mun elämän mie en jaksa ennää oon ollu jo puukko käessä että viilän tai et teen itsemurhan jos mulla ei ois perhettä oisin jo hauas sillä ainut joka pitää mut täälä on mun perhe mut mun perhe ei tiiä mittään tästä ja ne kaks väittää et ne on mun kavereita en tiiä mitä tehä auttakaa ja ne kiusaajat on niin töyketä mua kohtaan aina ja tätä tapahtuu koulussa ja muissa päikoissa mut tänää ku juttelin mun kaverille ja yritin auttaan sitä ku sitä vähän pelottaa mennä lentokoneeseen ku ne lähtee matkoile ennen kesää niin sanoin sille et se kone ei tipu niin ne kiusaajat tullee sinne et se voi tippua et voi tietää kaikkea sä muka tiiät aina kaiken ja että valehtelen joka asiasta ja se ei ole totta tämä tapahtu noin neljän viien aikaan ja oon itkeny siitä asti mitä minun pitäs tehä ???

19

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritän.auttaa

      Tilanteesi on suoraan sanottuna surullinen.. tässä pari esimerkkiä mitä sanoa näille:
      - te haukutte mua koska oon erilainen. Mä haukun teitä koska ootte kaikki samanlaisia
      - mä annan teidän päättää ulkonäöstäni (tai mikä tän sopan aihe oli?) niin miksi te ette voi tehdä samoin minulle?
      - koulukiusaaminen on rikos. Te kiusaatte, eli teette rikoksia.
      Kaveris vois sanoo niille tolleen:
      - Oikeesti, ihan tosi että nautitte siitä että toinen tuntee itsensä tyhmäksi, idiootiksi, rumaksi ja ääliöksi vaikkei se oo sitä? Yrittäkää aikuistua.

      Vaikka kaikki tätä sanoo niin ei ikinä kannata tappaa itteään. Tää on totuus. Tää on fakta. Sulla on hieno elämä edessä. Miks me elettäis jos elämää ois pelkkää tuskaa? Usko mua. Tää on täyttä totta. Mä en tunne sua, mut silti mä tunnen et asiat järjestyy. Oon 12 vuotta mutta henkisesti uskon olevani korkeammalla ja kaverini sanovat samaa. Avaa silmäs ja eti asioita, joista voit olla onnellinen. Asut suomessa, sä et kärsi nälästä tai (oletettavasti) mistään vakavasta sairaudesta. Sulla on perhe joka rakastaa. Mäkin luulin et mun perhe ei rakasta mua mut loppujen lopuksi mun perhe rakasti mua enemmän ku mitään muuta. Mulla on semmonen tilanne et oon niin onnellinen et itken onnesta iltasin ja siitä että asun mukavassa perheessä ja asun suomessa ja olen terve. Nautin yksinäisyydestä paljon. Sit samalla en enää nauti siitä että oon onnellinen koska se tuntuu niin väärältä et toisilla asiat on niin huonosti ja mulla niin hyvin. Kukaan ei oo täydellinen, kiusaajat eivät varsinkaan. mäkään en oo täydellinen. Mullakin on heikkouksia, joille ei voi mitään. Seuraa unelmias, tyttö ja älä anna kiusaajien vaikuttaa elämääs. Jos näytät heikkoutes, kiusaajat käyttää sitä hyväksi.

      Myöhemmin kiusaajat tulee järkiinsä ja pyytää anteeksi. uskot tai et, mäkin oon ollut kuisaaja mut nyt kadun sitä niin paljon et itken monesti iltaisin. Haluisin vaan mennä ja pyytää tuhat kertaa anteeksi tyypiltä jota kiusasin.

      Mä niin toivon et pystyin auttaa sua. Jätän tän välilehelle (oon puhelimella) nii voin vastailla ja auttaa myöhemminkin. ♥

    • MPB

      Se et ne kiusaa siitä kuinka "näsäviisas" oot, muista et saatat olla niitten pomo joskus tulevaisuudessa. Jos joku niistä on uhannu tappaa sun sukulaises nii sehän on jo tappouhkaus, eli rikos. Yritä saada kaikki sun kiusaajat olemaan toisiaan vastaan, riitaantuva joukkue ei pysty tekemään yhteistyötä. Yks hyvä tapa näpyttää kiusaajia mistä oon lukenu: anna ihmisille koulussa ja ehkä muuallaki sun tuttavilles jotka ei tunne sun kiusaajaa kovin hyvin, tietoo siitä että sille järjestetään yllätysbileet joku tietty päivä, mut sille ei saa kertoa, koska se on yllätys. Sitten ku kaikki ne ihmiset jotka saapuu paikalle "bileisiin" huomaa et ei siel ookkaan mitään bileitä, ne lähtee pettyneenä kotiin ja kiusaaja saa paskaa niskaan ton takia. Seuraavan kerran ku sua kiusataan nii vastaat: "hei, millo sulla on sun seuraavat bileet? ;)"

    • apuatarvitaan

      Kiitos vinkeistä ☺
      Mutta tiiättekö voisiko siittä tappo uhkauksesta tehä poliisille ilmotuuksen ???
      He ovat jo uhanu et ne kuristaa minut jollain korula en mä sitä pelkää et ne tekis sen mutta aikusena voi tehä jollekkin toiselle jos ne nyt on jo tuolasia

    • yritän.auttaa

      Kyllä, olet oikeassa. Jos pienempänä tuota uhkailee, siitä saattaa tulla rutiini. Olen varma, että kun ilmoitat poliisille tappouhkauksesta, kiusaaminen stoppaa kuin seinään ja kiusaajat katuvat tätä satavarmasti.

    • xfd

      kerro opettajalle, poliisille, jollekin! KIUSAAMINEN ON RIKOS siinä missä muukin!

      • NimimerkkiLiianPitkä

        Kiusaaminen ei ole Suomen lainsäädännön mukaan rikos. Se, että koulut puuttuvat kiusaamiseen, johtuu siitä että lain mukaan koulun tulee taata oppilaille turvallinen ja mukava ympäristö. Se, että joku käytöksellään kuitenkin haittaa sitä "turvallisuuden" tai "mukavuuden" syntymistä ei kuitenkaan ole rikos.

        Kiusaamiseen tietenkin yleensä liittyy esim. fyysistä väkivaltaa. Jos siis kiusaamiseen liittyy jotain, jonka voi tulkita rikosnimikkeiksi (esim. pahoinpitely, vahingonteko, vainoaminen, jne.) niin silloin kiusaaja syyllistyy rikokseen.

        Mutta tuo on sivuseikka, ainakin alle 15-vuotiaiden tapauksessa. Joka tapauksessa kiusaamisesta kannattaa ilmoittaa jollekin.


    • katotaanko_mitä_käy

      Katotaan muutaman kymmenen vuoden päästä nii ne on jossain kadulla myymässä itseään. Ja sä oot hawjil relaamas lomalla.

    • servaajjajj

      Jos oot oikeesti hyvin viisas nii servaa ne sanomalla että et haluu joutuu mäkkäriin töihin niiden kaa :DDDDDDDDDDD

    • Tilanteesi kuulostaa ahdistavalta. Sinun kannattaisi puhua jollekin turvalliselle aikuiselle siitä. Jos tuntuu liian vaikealta kertoa omille vanhemmillesi tilanteesta, onko sinulla ketään muuta tuttua aikuista, jolle olisi helpompi avautua? Myös koulun kuraattori tai terveydenhoitaja voisivat olla avuksi.

      Missään nimessä ei kannata itseä vahingoittaa. Hyvä kun haet apua ja neuvoja itsellesi vaikeaan tilanteeseen. Rikosuhripäivystyksellä on RIKUchat, johon voit myös mennä nimettömänä keskustelemaan luotettavan aikuisen kanssa. RIKUchat on auki tiistaisin klo 17:00- 19:00 ja muutoin ma- pe klo 9:00–15:00 työntekijän ollessa työpisteellään.

    • heppahullu14

      Älä vaan tee itsaria ja sano niille takas se mitä ne sust sanoo

    • Turquoisea

      Täs on pari neuvoo mitkä vois ehkä tepsiä, mut en oo asiantuntia niin varmaks en voi sanoo :)
      Älä rupee raivoamaan niille koska se vaan yllyttää niitä, vaan tuijota niitä kylmän rauhallisesti silmiin, kun ne kiusaa ja kysy suoraan että "Mitä te yritätte saada aikaseks tällä kiusaamisella, saatteko te siitä jotain sairasta mielihyvää? Ootteko te ite sitten niin täydellisiä, että te voitte ruveta määrittelemään oonko mä hyvä vai huono ihminen? Ja mä todella säälin teitä jos teidän vastaus on kyllä sillä se paljastaa millaisia narsisteja ja raukkoja te ootte ".
      Ja jos ne yksin ei sulle sano koskaan mitään nii voit sanoo toho edelliseen viel et *kun yksin ette uskalla tulla kiusaamaan, vaan ootte niinku mua ei olis ja yhessä ootte oikeita koviksia!"
      Ja jos pystyt nii sano suoraan et harkitsit itsemurhaa niitten takia ja jos ne ei välitä nii sillon sä tiedät et ne on sairaita mieleltään ja voit ignoorata ne täysin ja jos ne tajuu mitä on tehny ne jättää sut rauhaan.
      Tosiaan mua ei koskaan oo kiusattu enkä voi tietää miltä se tuntuu ja oon siitä tosi kiitollinen, mut toivon tosi paljon et näist joistain olis sulle apua :) muista pysyy rauhallisena että et rupee karjuun koska se oikeesti vie uskottavuuden oli teksti kuin koskettavaa vaan.
      Ilmottele tänne miten menee nii voidaan keksiä lisää ratkaisuja!

    • apuatarvitaan

      Hei
      olobi on jo parempu ja olemme jo "kavereita" mutta ne toinen heistä väitää että olen itserakas vaikka tietää hyvin että ajatelen 24/7 perhettäni ja se mitä ajatelen ittestä on aika negatiivista se yritää olla muita parempi koko ajan

      Mutta mitä pitäs tehä ku toinen heistä on masentunu ja aikoo vetää kännit viikonloppuna en haluaisi että mejän puheväli katoaa ja en myöskää halua hänele huonoa tulevaisuutta

      Ja jos se toinen jatkaa ns nimitelyä tai mollaamista voiko sanoa suorat sanat hänele

    • friziprazi

      Voit sanoa suorat sanat nimitelyä ei tarvi, sietää itteään pitää puolustaa.Siis toinen niistä kiusaajistako meinaa vetää kännit?no se ei oo sun ongelma tuskin tarvii estää,sä oot ansainnu reilumpia kavereita kun noi nimittelijät.Takasin pitää vaan sanoa ei ne muuten usko, kiusaajat kiusaa niin kauan kunnes sanoo vastaan.

    • muttainakintulihuomattua

      Oon jo huomannu ettei pääministeriön leegot sovi edes naapureiden palikoihin, ja sitä paitsi valoa nuo ei kestä juurikaan.

    • muslimiseksiksiksikökökö

      Ilmaiseksi on kai juurikin virtuaalia??

    • 2016eteenpäin

      Monia on, jotka eivät tahdo.

    • apua22

      Olet hyvä tyttö. Vika ei ole sinussa. Kerro jollekin aikuiselle kiusaamisesta. Vanhemmat ovat hyvä vaihtoehto.

    • oishiosdfdhdfgdfg

      eihän toi oo ees paha, vittuilet vaan vähä takas tai hakkaat ne

    • Hardtoread

      No voisit vaikka alkaa käytään pisteitä, kaikkee ei tarvii kirjottaa samaan lössiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe