Tuntuu että mies ei arvosta

lopussa

Musta tuntuu että mies ei arvosta yhtään. Ollaan oltu 2 vuotta yhdessä, hän on töissä ja minä kotona. Syitä kotona olemiseen on ollut esim sairaslomat leikkauksien takia ja äitiysloma.
Hän vain valittaa ja moittii kaikesta mitä teen. Hän huutaa esim:jos ruoka ei ole töiden jälkeen valmista, jos olen jättänyt tietyt kotityöt myöhemmälle iltaa.
Myös isot riidat syntyy jos valitan että hän ei tee mitään, ei edes pientä palvelusta esim riisu lapselta ulkovaatteita kun tullaan sisälle.
Tuntuu että olen kotiorja tai sisäkkö. JA välillä tuntuu että minulla on kaksi lasta hoidettavana.
ja saan myös kokoaja haukkuja ulkonäöstä yms. olen ollut ylipainoinen mutta saanut 10kg pudotettua mutta silti en kelpaa. En saa kehuja, en minkää laisia enkä edes hellyttää. silloin tällöin kerran viikossa nopean pusun huulille.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahoillaniolenmutta

      Mutta kuulostaa ihan normimieheltä... tuollaisia he ovat. Sitten vasta jos elämä muuttuu täysin arvaamattomaksi helvetiksi, jossa ei voi elää, on syytä alkaa epäillä persoonallisuushäiriöitä. Niin tai näin, mieti itse oletko onnellinen ja kestätkö, vai et, oletko onnellisempi yksin (lasten kanssa). Onnea jokatapauksessa.

    • Kilttis

      Sun ei varmaan ole pakko olla tuollaisen miehen kanssa joka ei arvosta sinua. Kyllä minä ainakin kannustaisin enkä halua että nainen on palvelija, voin tehdä omat ruuat ja pesen omat pyykit mutta ei naiset halua tälläisiä miehiä vaan tuollaisen ääliön kun sun miehes.

      • wwwwlliisdi

        Omat ruuat ja omat pyykit??? Entä toisten perheenjäsenten ruuat ja pyykit? =letko narsisti vai muuten idiootti? Sinä ainakaan et sovi kellekään partneriksi.


    • kklpöp

      Voi hyvänen aika :O. Miksi suostut tuollaiseen? Kyllä mulle on ns itsestään selvää, että parisuhteessa kuuluu arvostus ja toisen kunnioitus puolin ja toisin. Jos sitä ei ole, niin kytkintä vaan. Muutenkin asioiden tekeminen ilman että toisen pitää sanoa siitä, ja toisaalta taas "me"-henki. Miehelläsi on joku ongelma itsensä kanssa, puhukaa.

    • Jenniina1

      Olet nyt ollut vasta kaksi vaivaista vuotta hänen kanssaan ja on tuollaista. Nyt pitäisi vielä olla jotakin huumaa ilmassa ja elämä ihanaa. Voin vakuuttaa, että tuo ei paremmaksi muutu. Pahenee. Kannattaa uskoa vakava varoitus, mutta itse tietenkin päätät.

      Mieti missä helvetissä olet vuden kuluttua tai 5 vuoden. Viimeistään 20 vuoden kuluttua olet jo henkisesti täysin rikottu ihmisraasu. Mieti oikeasti, millaista elämää haluat ja toimi sen mukaan. Itse olet oman elämäsi kapteeni ja määräät sen suunnan.

      Muista, että olet nyt myös lapsesi elämän kapteeni. Sinun tehtäväsi on pelastaa hänetkin kamalalta lapsuudelta rikkinäisessä kodissa. Hän on syytön ja hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää sitä elämää, jonka hänelle annat.

      Päätösten teko voi olla vaikeaa, mutta joskus täytyy. kaksi vuotta on niin vähän, siinä ajassa ei ehdi edes vielä kunnolla oppia tuntemaan toista. Toivon parasta sinulle ja lapsellesi!

      • ihmettelen

        Jep, ja miksi ihmeessä on pitänyt noin nopeesti alkaa tehtaileen mukuloita?


    • Margareeta

      Ensin voi muutoksen aloittaa itsestä, koska huonoimmin menestyy se, joka ei ole valmis itse muuttamaan tiettyjä tapojaan.
      Miehellesi voi olla ratkaiseva seikka se, että ruoka ei ole valmiina, kun hän tulee nälkäisenä kotiin. Hänen verensokerinsa on alhaalla, joka ihmisellä aiheuttaa ärtymystä ja väsymystä.
      Eikö olisi tämä pieni asiantila helposti korjattavissa, koskapa te kuitenkin syötte herkullisen aterian jossain vaiheessa?
      Näinkin pieni epäkohta kuin aterian laiminlyönti työstä kotiinpalaavalle, voi laajeta koko asennoitumiseen sille, joka on laiminlyönnin kohteena.
      Sinä taas odotat pikku palveluksia mieheltä, ja niitä ei ratkaisevasti kostona tule aterian valmistamatta jättämisestä, ja näin on parisuhteen taistelukenttä valmis sotaisaan mittelöön.
      Tee koeviikko: tee säntillisesti miehen kotiin saapumisesta juhlava hetki aterioineen, jonka eteen olet nähnyt pienen vaivan eli herkullisen ruoan.
      Ruokailette koko perheenä, lapsi mukaan lukien rauhallisesti ja kiireettömästi. Anna miehen syödä rauhassa ja palautua työn rasituksesta.
      Yleensä ihminen tarvitsee kotiin tultuaan pienen palautumishetken, siirtymäajan. Älä sinä aikana tuo esiin mitään negatiivista, vaan jätä se myöhempään ajankohtaan. Yritä sen sijaan saada miellyttävä ilmapiiri.
      Älä hösää, ennen kuin mies on "kotiutunut"
      Tähän kotiutumisen tilan huomiotta jättämiseen viittaa se, että mies kokee iltaan jätetyt kotityöt häiritseviksi. Ne eivät häiritse niin paljon, jos mies (tai kuka tahansa kotiin palaaja) on saanut sen ratkaisevan rauhoittumishetkensä.
      Olet itsekin avaintekijä kotinne ilmapiirin luomisessa. Se vaatii päämäärätietoista pyrkimystä siihen, että luo ympäristöön ne puitteet arkirutiinien ruuhkien välttämisellä.
      Yritä mahdollsimman paljon tehdä kotitöitä päiväsaikaan, jolloin teille jää yhteistä luppoaikaa illaksi.
      Moni ratkaisu on kiinni siitä, että on valmis tinkimään omista periaatteistaan arkielämässä.

      • puolusteletääliömiestä

        "Miehellesi voi olla ratkaiseva seikka se, että ruoka ei ole valmiina, kun hän tulee nälkäisenä kotiin. Hänen verensokerinsa on alhaalla, joka ihmisellä aiheuttaa ärtymystä ja väsymystä."

        Pikkupojat kiukuttelevat nälkäisinä ja voivat vedota väsymykseen,. Ei rakastavassa suhteessa käyttäydytä noin jatkuvasti.

        "Tee koeviikko: tee säntillisesti miehen kotiin saapumisesta juhlava hetki aterioineen, jonka eteen olet nähnyt pienen vaivan eli herkullisen ruoan."

        Minä en ainakaan mitään juhlavia aterioita tekisi miehelle, joka arvostelisi ulkonäköäni eikä arvostaisi.

        "ja saan myös kokoaja haukkuja ulkonäöstä yms. olen ollut ylipainoinen mutta saanut 10kg pudotettua mutta silti en kelpaa. En saa kehuja, en minkää laisia enkä edes hellyttää. silloin tällöin kerran viikossa nopean pusun huulille."

        Sano miehellesi, että hänen käytöksensä on muututtava tai etsit miehen, joka kohtelee sinua hyvin.


      • Margareetan pointti ei ollut täysin huono. Itsekin tarvitsen töiden jälkeen hetken omaa aikaa ennen kuin jaksan mitään muuta. Miehellä on kuitenkin itselläänkin mahdollisuus vaikuttaa verensokeriinsa syömällä terveellinen välipala iltapäivällä ja tarvittaessa vaikka hedelmä tai kourallinen pähkinöitä juuri ennen kotiintuloa tai heti tultuaan.

        MIes, joka haukkuu pienen lapsensa äidin ulkonäköä, ei kaiken kaikkiaan herätä empatiaa. Jos on vasta kaksi vuotta oltu yhdessä niin kovin iso lapsi ei voi olla kyseessä.


      • NäinMeillä
        puolusteletääliömiestä kirjoitti:

        "Miehellesi voi olla ratkaiseva seikka se, että ruoka ei ole valmiina, kun hän tulee nälkäisenä kotiin. Hänen verensokerinsa on alhaalla, joka ihmisellä aiheuttaa ärtymystä ja väsymystä."

        Pikkupojat kiukuttelevat nälkäisinä ja voivat vedota väsymykseen,. Ei rakastavassa suhteessa käyttäydytä noin jatkuvasti.

        "Tee koeviikko: tee säntillisesti miehen kotiin saapumisesta juhlava hetki aterioineen, jonka eteen olet nähnyt pienen vaivan eli herkullisen ruoan."

        Minä en ainakaan mitään juhlavia aterioita tekisi miehelle, joka arvostelisi ulkonäköäni eikä arvostaisi.

        "ja saan myös kokoaja haukkuja ulkonäöstä yms. olen ollut ylipainoinen mutta saanut 10kg pudotettua mutta silti en kelpaa. En saa kehuja, en minkää laisia enkä edes hellyttää. silloin tällöin kerran viikossa nopean pusun huulille."

        Sano miehellesi, että hänen käytöksensä on muututtava tai etsit miehen, joka kohtelee sinua hyvin.

        "Pikkupojat kiukuttelevat nälkäisinä ja voivat vedota väsymykseen,. Ei rakastavassa suhteessa käyttäydytä noin jatkuvasti."

        Valitettavasti hyvin monet naiset katsovat oikeudekseen käyttäytyä puolisoaan kohtaan ihan miten vain kun "hormonit" niin vaativat eli viikon ajan joka kuukausi. Puhumattakaan siitä että synnyttänyt ja imettävä äiti saa olla kuinka hankala vain ainakin vuoden.
        Nälkä ja väsymys tai sitten hormonit ovat ihan yhtä hyvä tai huono syy, oli niiden kohteena sitten mies tai nainen.


    • Ikisinkkumies

      Mieti elämäääsi 10-20 vuotta eteenpäin, olet tuollaisen miehen kanssa elänyt kauan. Mies ei sinua arvostanut, ei hoida, lapsia ei auta kotitöisssä. Mietit 10 vuoden päästä että olet tuhlannut tuohon mieheen 10-20 vuotta vaikka tiedät että olisit paremman miehen saanut, sellasen joka riisuu lapselta ulko vaatteet, tekee ruokaa sinulle myös, kiitää kun kokkaat ja hoidat kotia ja tuo sinulle kukkasia joskus. Nyt ei ole vielä myöhäistä erota.

      • Onko Ikisinkkumiehellä itsellään kokemus 10 vuoden parisuhteesta/perhe-elämästä?

        Edes 10 kuukauden??

        ... Niin arvelinkin. Suosittelen hankkimaan ensin sellaisen, ennen kuin tulet "kokemuksen syvällä rintaäänellä" kirjoittelemaan kukkasien tuomisesta sun muusta ;)


    • Jaa-a, tämähän on kuin toisintoparista muusta kirjoituksesta tällä palstalla. Kaksi vuotta oltu yhdessä ja on vuosi oltu kotona lasten ja sairaslomien jälkee. Tarkoittaa siis, että olet alle puolen vuoden jälkeen seurustelun jälkeen alkanut tekemään miehesi kanssa lapsia. "Onhan mun saata-na saatava lapsi, kaikkimuu on joutavaa, kohinaa". Mikä teitä naisia vaivaa?

      No yleisesti ottaen huutaminen on jo merkki arvostuksen puutteesta (hyväksyn ehkä määrätyssä riitatilateissa).

      Neuvoni on, mene töihin. A) sinun on helpompi tulla toimeen erotilanteessa. B) Mies joutuu väkisin ehkä ottamaan vastuuta perheen töistä C) sinulla on muuta ajateltavaa ja juteltavaa, etkä kaada päivän muheita heti miehen niskaan, kun hän tulee ovesta sisään.

    • Ikisinkkumies

      On minulla kokemusta 2 v ajalta suhteessa ja ostin kukkasia. Siitä on kyllä aikaa jo 15 v eli ikuisuus. En usko että aloittajan mies ostaa sille kukkasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe