taksit suomessa

kökikäki

miksi ei suomessa taksissa voi maksaa extraa kortilla ?

11

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllävoi

      Voi.Kaikissa takseissa.

    • kökikäki

      kiitos vastauksesta, usein vain kun haluaisin laittaa palvelurahaa sanoo kuljettaja että ei enään onnistu ??

      • Kyllävoi

        Sen verran harvoin asiakas haluaa maksaa tippiä kortilla,että mittarin näppäily ei tyle selkäytimestä.Mutta kyllä se onnistuu jos osaa tarvittavat koodit painella.


    • jjpäö

      kyllä itse olen saanut kaikki tipit kortillakin ,kannattaa lukea ohjeet tipinsyötöstä mittarille.

    • 25252525

      Sitä vaan että jos sanot että 19 egee maksava matka, laita 20 egee niin siitä yhdestä eurosta menee suurin osa muille kuin kuljettajalle itselleen. Riippuen provisioporsentista niin ehkä 20% jää kuljettajalle itselleen kaikkien verojen ja muiden vittuilujen jälkeen. Kiva tipata, 80% menee muihin suihin.

      • 252525252

        Niinjoo, tuo tippitoiminto on aika monessa semelin mittarissa disabloituna, ainut on maksun muutos. Tarkennus.


      • taxihelssinkii

        Ainakin minun mittarissa tuo 1 euro näkyy sarakkeessa luottotippi, ja vähentää samalla määrällä käteistilityksen summaa, josta luonnollisesti seuraa, että kuljettaja tilittää minulle euron vähemmän käteistä, eli saa siis tuon euron kokonaisena (ja verottomana) itselleen.
        En ole kuullutkaan, että ko. toiminnon voi disabloida, eikä kyllä tulis mieleenikään. Tippi kuuluu kuljettajalle.


      • dfsgyjhu
        taxihelssinkii kirjoitti:

        Ainakin minun mittarissa tuo 1 euro näkyy sarakkeessa luottotippi, ja vähentää samalla määrällä käteistilityksen summaa, josta luonnollisesti seuraa, että kuljettaja tilittää minulle euron vähemmän käteistä, eli saa siis tuon euron kokonaisena (ja verottomana) itselleen.
        En ole kuullutkaan, että ko. toiminnon voi disabloida, eikä kyllä tulis mieleenikään. Tippi kuuluu kuljettajalle.

        Muuten meni ihan oikein mutta ei se tippi ole verotonta. Kuljettajan pitäisi ilmoittaa tipit omalla veroilmoituksellaan ja autoilijan pitäisi tilittää tipin osuudesta sotumaksu. Pöllöltähän se kuullostaa huomioida sotumaksussa tipitkin, mutta näin se vaan menee. Kuljettajathan rehellisinä ihmisinä tietysti ilmoittaa tippinsä veroehdotuksella, eikä niin?


    • Kyllä ihan joka kyydissä on reilu 50% tippiä, se maksetaan maksoi käteisellä tai kortilla.

      Esim. illalla menen keskustasta satamaan, jos otan taksin, maksaa kyyti 11€ eli tippiä 6€

      • mmmaaammm

        Jep. Ja se "tippi" menee valtiolle. (alv, kuljettajan palkan verot, palkan sivukulut, yrityksen omistajan palkan verot, yrityksen omistajan palkan sivukulut jne..)


      • mmmaaammm kirjoitti:

        Jep. Ja se "tippi" menee valtiolle. (alv, kuljettajan palkan verot, palkan sivukulut, yrityksen omistajan palkan verot, yrityksen omistajan palkan sivukulut jne..)

        Totta, hinnasta palautuu valtiolle noin puolet (polttoainevero, auton verot, työeläkemaksut, tulovero, ALV jne) mutta niin on muillakin aloilla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe