Mstä vois ostaa cavalier king charlesin spanielin?

2mimma2

olemme jo 6 vuotta halunneet koiraa mutta isämme ei ole suostunut. Nyt se melkein suostu.. mutta mä haluaisin tietää mistä saa koiria halvalla? Eli, oon 11 vuotias tyttö ja mun äiti kuoli viime vuonna ja mulle on tullut reuma vaikka rakastan urheilua ja mun kavereiden kanssa menee tosi huonosti.. mun siskokin puhuu yksisteen ja toinen on ihan turhautunut kun on 6vuotta yrittäny saada koiraa mutta ei. Mä haluisin kuolla mutta jos mulla olis koira, voisin perua sanani.. ennen kun on liian myöhästä. Pliis kertokaa nopeesti mistä saa cavalier king charlesin spanieleita!!

8

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2mimma2

      ja me sataan Lempäälän lähettyvillä..

    • 2mimma2

      siis asutaan

    • Ikäväbutrue

      http://koiranomistajanperuskurssi.fi/
      Itse keräilin tuon ikäisenä sukutauluja (kennelliiton jalostustietokanta sekä pedigreedatabase ja schleich koiria sekä pehmoja. Sain vasta työhön mentyä säästämisen kautta oman koiran kun vanhemmat eivät antaneet. Onnekaimilla oli koira vaan vanhemmat kustansi ja olivat itsekin koiraharrastuksessa mukana.

    • munajaminä

      Siis vaikka olet nuori, otat nyt järjen käteen. Koiria ei "nopeasti" saa ostettua oikeasti.

      Menet rotuyhdistyksen sivuille. Siellä on kasvattajat, ja pennut osio. Tässä tapauksessa Suomen Cavalier

      Vaikka isä "melkein suostu" ei se tarkoita että suostui. Kertomastasi voi päätellä, että pitää vielä odottaa, ja ehkä hakea psykologin apua ensin.
      Eikä niitä koiria saa halvalla, jos meinaa rotukoiran hankkia. Sero piskin voi saada halvalla.
      Ja muista, sero-piskin nimi voi olla Cavalier King spanieli jossain epämääräisessä kaupassa.
      Eli sua petkutetaan, varsinkin jos olet kovassa koirakuumeessa.

    • sairasrotu

      Ota joku terveempi rotu mielummin. Säästyy rahaa ja pysyy mieli parempana.

      • sea7

        Niinpä. Meillä oli sellainen ja oli todella sairas koira. Kun ei silloin 90 luvulla tiedetty rodun ongelmista. sydän lääkkeet tuli jo nuorena, vatsa sekaisin todella usein, hampaat huonossa kunnossa ja niitä piti poistaa yms. tuli kalliiksikin ja koiralla oli varmasti kipuja.
        Kannattaa tutustua ylijalostuksen aiheuttamiin ongelmiin ja sairauksiin koirilla!Suosittelen sekarotuista, paljon terveempiä! Ja koiran kasvatus on todella vastuullista niitä ei vain oteta kaveriksi. Pitää osata olla laumanjohtaja.


      • Ainanenko

        Seropi kasvatus tuo toki monipuolisuutta pooliin vaan siinä pitää olla tieto&taitoa. Tuota tehdään jo rotukoirien parissa esim. pinseri x snautseri pinseri puolella ja dalmis x pointteri -> http://www.aboensis.net/lua.htm dalmikset. Sitten toki pk chihuissa on käytetty yorkkia ja papillonia.. Eurasier pohjautuu myös sekoituksesta samojedi x chow chow sekä länderi terriereistä. Se on fakta että nämäkin on ahtautuneet sen myötä että on haettu tietyntyyppistä ja sukuista koiraa ajan saatossa jolloin ongelmia on alkanut tulla sitten.

        Tiedän kuitenkin seropeissakin munuais, epilepsia, selkä ja lonkkavikaisia joten ei se pelasta pentuetta mikäli vanhemmissa on sairautta suvun taustalla siksi rotupuolella tehdään PEVISA:n mukaisia tutkimuksia tavoiteena terveempi koirakanta. UK:ssa ja Ruotsissa cockapoo koirille vaaditaan virallisilta kasvattajilta terveystutkimukset myös mikä on sitä vastuullista kasvatusta ;)


    • 2mimma2

      okei.. kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe