Kerta riitti minulle

Jerusalemi

Ei tarvitse enää mennä juutalaisten maahan. Nuoret töykeitä ja Abraham Tourin oppaat propagandamiehiä. Arabit Länsirannalla todella ystävällisiä samoin vanhat juutalaiset. Typerä tentti lentokentällä, varatkaa se suositeltu kolme tuntia tarkastuksiin ennen lentoa, sekin riittää juuri ja juuri.

18

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OldCity

      Totta puhut. Ylpeitä ja ylimielisiä ovat etenkin nuoret siellä. Katsoivat meitä turistipariskuntaa kuin halpaa makkaraa. Missään muussa maassa emme ole kokeneet sellaista ylenkatsetta. Iäkkäät juutalaiset tosiaan ystävällisiä, paitsi ne koppavat lierihatut... :)
      Jerusalemin vanhassakaupungissa viihdyimme ja teimme kauppaa köyhien palestiinalaisten kanssa.

      • Ei mulle oo koskaan sattunu tollasta. Kummallista. Paitsi nyt viime kerralla, kun pääsin tarkastuksesta läpi ja kerättyä kolikot ja muut tilbehöörit taskuun. Siinä seinän vieressä seisoskeli kaksi naissoturia, toinen impyeistä oli kaksi metriä pitkä mutta kasvoiltaan aika hyvän näköinen, puskurit kohillaan, iältään ehkä kakskyt. Niilä oli vihreät uniformut ja Uzi poikettain eessä.

        Ne komensi minut jututettavaksi, ne halus tietää oliko joku islamistien kaappaus sujunut ja epäilivät minua jostain, se oli se isompi ja minä todistin ettei minulla ole tapana kidnapata ketään ja minä sanoin ettei minulla justiisa silloin ollu ja lisäsin sen että minulla olisi emännän paikka vapaana. Ne hätisti minut matkoihini.

        Israelilaiset olivat avuliaita ja ystävällisiä, ei ongelmia kun eksyin Jerusalemissa, enkä hakemallakaan löytänyt Hotelliani.

        Ehkä sinä sitten olet tuijotellu kuin ahven katiskassa niitä jutkuja, ehkä olet ottanut asiaksesi kertoa kärkevästi propagandaasi kovaa ja korkealta siionisteista, kansanmurhista, etnisistä puhdistuksista, palestiinalaisista ja Israelista.

        Käytössä vähän kulahtaneet sloganit, niin mehtä vastaa, kun sinne huutelee sekä sitä saapi, mitä tilailee kuvaa ehkä siksi abot ei olleet kovinkaan ihastuneita sinuun.


    • Matkapari

      Hyvä tietää, ei tarvitse meidän euroja sinne viedä. Vähän tuota jo aistimme....

      Muuten, kävimme juuri kaupunkilomalla Prahassa ja sitä voin suositella lämpimästi! Annan sille arvosanaksi 9, olivat äärettömän ystävällisiä, on katseltavaa, edullista - hyvin edullista, ei ole lihavia ihmisiä eikä röyhkeyttä....

      • OldCity

        Kiva kuulla Prahasta! Sitä olemme katsastelleet seuraavaksi kaupunkikohteeksi. Hotellivertailut tässä parhaillaan menossa...
        Viime kaupunkireissu oli Budapest, (omatoimimatka).
        Paikallisten ystävällisyys, edullinen hintataso, historiaa, kulttuuria=hyvä!


    • shlalom

      Kyllähän se toki myös vaikuttaa, että mimmosessa asennossa se oma naama on...Itse ainakin sain todella hyvää ja ystävällistä palvelua Eilatissa ollessa.Suomessa oon kyllä saanu paljon ynseämpää palvelua.

      • Reissaajat

        Kyllä meillä oli ystävälliset naamat, hymysuita kun luonteeltamme olemme! :):)
        Juu, kaksiviikkoisella Eilatin reissulla saimme kaupoissa yhtä myyjää lukuunottamatta ystävällistä palvelua. Eilat onkin ihan vaan turistikohde, joten kyllä siellä asiakaspalvelu oli kohdallaan. Että saavat rahat pois turisteilta! Meidän hotellissa tosin henkilökunta ei kovin ystävällistä ollut. Onneksi sinne ei tee mielikään palata, pieni paikka jonka "nähtävyydet" on nopeasti katsottu.
        Muualla kuin Eilatissa on se varsinainen Israel. Maassa olemme muutaman kuukauden viettäneet. Erityisesti Jerusalem on kaupunki, joka historiallisuudessaan ja nähtävyyksissään hakee vertaa! Ei vaan voi mitään, että paikalliset siellä ovat jokseenkin tylyjä meitä "vääräuskoisia pakanoita" kohtaan. Sikäläisten ylimielisyyden voi antaa anteeksi ja keskittyä olennaiseen.
        Tosi on, että suomalaiset ovat käytökseltään yhtä yrmeitä, joskus jopa huonommin käyttäytyviä kuin israelilaiset, harmi.


    • Jerusalemissa

      Eikä Jerusalemissa toiminut Mastercard kuin yhdessä pankkiautomaatissa, kokeiltiin jossakin uudessa lähiössä Knessetin lähellä. Hotellissa kyllä kelpasi. Siellä oli ihan ok huone ja kylppäri paitsi, että se meni kerran lukkoon, että jouduttiin odottamaan kolme tuntia muslimilukkoseppää, koska oli sapatti. Joo, viikko riitti juutalaisten maassa.

    • he-il

      Lierihattujuttu koskee ääriortodokseja. Heidän asuinalueilla on syytäkin pukeutua peittäviin vaatteisiin ja välttää kaikenlaista julkista seksuaalisuutta mikäli haluaa välttää harmit.

    • matkamiesmaan1

      Kerran käynyt ja se riitti minulle. En todellakaan halua nähdä yhtäkään Jeesuksen tappajaa enää.

      • 55552

        Sori vaan mut Jeesuksen tappoi roomalaiset.


      • Totuutta_joskus
        55552 kirjoitti:

        Sori vaan mut Jeesuksen tappoi roomalaiset.

        Juutalaisten ehdottomasta vaatimuksesta. Roomalainen Pilatus ei olisi halunnut, mutta minkäs teki kun kansa ulvoi.


      • Madagascari

        Mietihän sitä vaihtoehtoa, että Jeesusta ei olisikaan tapettu, sillä silloin hän ei olisi ollutkaan se ennustettu Vapahtaja, emmekä todennäköisesti tietäisi hänestä yhtään mitään.


      • Jeesuksen tappajat olivat roomalaiset sotilaat, itse asiassa Hän antoi henkensä. Jeesuksen Kristuksen tappajia ovat kaikki ihmiset, jokainen on tehnyt syntiä. Yeshúa HaMassiach otti sinulle kuuluvan kuoleman tuomion, Hän kuoli sinun puolestasi ja oli sinun sijaisesi, koska Hän rakasti sinua niin paljon. Otatko vastaan Jumalan Armon, Rakkauden ja Jumalan Valtakunnan jäsenyyden? Vai menetkö mieluummin Helvettiin Perkeleelle kaveriksi hyljätessäsi Jumalan Armon?


    • humaanipaviaani

      Hei c*mon aikuiset ihmiset.. Jeesusta oli vaikea tappaa kun häntä ei ollut olemassakaan :D Horus vaikuttaa ehkä uskottavammalta tarinalta (noeikai), look it up!

      • Jurassic

        Nolaat vain itsesi väittämällä, että Jeesusta ei olisi ollut olemassa. Vaikka et pitäisikään häntä mitenkään muista poikkeavan ihmisenä, on hänen historiallisuuttaan turha lähteä kiistämään.


    • Hojakkkaaaa

      öö pitääks se katse olla jotain alentuvaa sitten? :)
      Ite ainakin pidän päätä pystyssä ja olen sooomalaaane!

    • HavaNagilaa

      Siis Israelin juutalaiset ovat ihan poliittisen tilanteensa kuin myös synkän historiansa takia hyvin varauksellista porukkaa, ja se näkyy katukuvassa.
      Itse siellä käyneenä koin sen myös yllättävänä, mutta kun olin enemmän tekemisissä paikallisten kanssa tilanne muuttui, ja kohtaaminen oli ystävällistä. Toki ortodoksijuutalaiset ovat paitsi suuri vähemmistö, niin he myös edustavat ääriuskonnollisuutta ja ovat lähtökohtaisesti jo varauksellisia ja vaikeammin lähestyttäviä.
      Mutta Jerusalem on uskomattoman kaunis paikka joka on täynnä historiaa. Enkä tarkoita pelkästään raamatun historiaa. Tel aviv on enemmän metropolimainen kaupunki jossa kohtaa räikeimmin eri kulttuurit ja ikäpolvet ja jossa ei ole samaa jännitettä kuin Jerusalemissa.
      Eilat on juurikin iso tivoli ja ns.turistirysä, tosin kaunis sellainen.
      Olen viettänyt paljon aikaa myös länsirannalla ja siellä arabit ovat erittäin ystävällisiä, mutta yleensähän myös kauppaavat jotain. Itse asiassa ainoat huijaukset joihin olen törmännyt lähi-idässä,olivat arabien tekemiä. Niin Israelista,länsirannalla kuin Jordaniassakin.
      Lentokenttätarkastuksista sen verran että omalla kohdalla tarkastukset menneet yhtä nopeasti kuin jossain Helsinki-Vantaalla. Pari kysymystä ja tervetuloa.

      • nomorefear

        Israelin juutalaiset ovat oman propagansa uhreja. "Koko maailma vihaa meitä juutalaisia" opetetaan heille jo lapsesta asti. Korvakiehkuraiset pikkupojat opetetaan ampumaan Uzeilla heti kun ovat tarpeeksi isokokoisia aseen käsittelyyn - Länsiranta pitää tyhjentää arabeista ja asuttaa juutalaisilla. Koulussa ja varsinkin armeijassa propagandakasvatus on vielä voimakkaampaa.

        Israelin juutalaisnuoret tekevät kouluopetukseensa kuuluvana osana matkan Varsovaan ja Auschwiztsin keskitysleirille. Molemmissa ohjelmaan kuuluu vain holokaustiuhrien historiaan kuuluvia kohteita. Teema on "Näin maailma meitä juutalaisia vihasi. Ja näin koko maailma yhä vihaa meitä juutalaisia." Kaupungilla ja kohteissa liikkuessa nuorilla on koko ajan mukana Mossadin agentti "suojelemassa" nuoria, koska muuten "koko maailma" kävisi heidän kimppuunsa keskellä Varsovaa. Agentti estää kaikki kontaktit, jotteivat nuoret tutustuisi ulkopuoliseen pahaan maailmaan. Nuoret on aivopesty niin hyvin, etteivät he uskalla edes vapaa-aikana liikkua ulos hotellista, jotteivat joutuisi hyökkäysten kohteeksi.

        Holokaustia opetetaan ja korostetaan ja muistellaan koko ajan. Juutalaisvainoja kautta aikojen muistellaan, kerrataan ja opetetaan koko ajan. Nyky-Israel muistelee ja palvoo enemmän holokaustia kuin Tooran Jumalaa.

        Koko Israel pelkää paniikinomaisesti muuta maailmaa. Siksi turisteille ollaan töykeitä, siksi muuta maailmaa kohdellaan vihollisena. Turistien rahat kelpaavat, ja Amerikan aseapu-miljardit kelpaavat, tietysti. Mutta muuten Israel pelkää muuta maailmaa. Eikä halua luopua pelostaan ja holokaustin palvonnasta millään hinnalla.

        Mitä enemmän Israel maalaa uhkakuvia, sitä enemmän se alkaa pelätä ulkomaailmaa. Ja sitä enemmän se tulee sulkeutumaan ulkomaailmalta, myös turisteilta.

        Israel on jo nyt sotilasvaltio ja ydinasevaltio ja huipputekniikan sateliittitaisteluvaltio. Se pystyy lennokeillaan ja hävittäjillään ja surmaamaan kenet tahansa missä päin maailmaa tahansa ja lamauttamaan sekä laajoja että salattuja tietokoneyhteisöjä. Sen tiedusteluyksiköt tavoittavat ja pystyvät seuraamaan ketä tahansa ympäri maailman. Ja kun tavoittaa jonkun, pystyy myös tuhoamaan sen. Viime aikoina Israel on rakentanut maan alle kolme huippuluokan ydinsuojavarusteltua sairaalayksikköä Pohjois-Israeliin, jo olemassa olevien jättisairaaloiden alle. Kaikissa niissä on tehoyksiköt sotilaiden tehohoitoa varten. Israel varustautuu sotaan Libanonin-Syyrian rajoilla. Koska Israel pelkää koko muuta maailmaa, se aikoo hyökätä ensin. Se reagoi pienimpäänkin rajarikkomukseen, ja on valmis kostamaan kaiken ylimitoitetuilla vastaiskuilla.

        Miksi ihmeessä mennä turistiksi ruutitynnyriin?

        Unohdetaan Lähi-Itä kokonaan. Euroopassa on tavattoman kauniita paikkoja, ja jotkut niistä ovat jopa edullisia. Ja kauttaaltaan Eurooppa on paljn, paljon turvallisempi turismikohde. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe