Olen pääosin yksin, mutten yksinäinen

MrJuha82outolintu

Kaksi eri käsitettä.
Huom!

8

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä_oudompi_lintu

      Okei,miksi kerroit moisen asian?

    • Itsekseenok

      Minusta on hyvä, että taas kerran tuotiin tuo ero, koska ihmiset samaistavat käsitteitä.
      Yksin oleva voi viihtyä yksin, ei olla yksinäinen.

      Samoin kuin hiljainen ei ole ujo eikä arka. Hän on vain vähäpuheinen, puhuu asiaa eikä hölise.

    • dkghfgtfughfught

      Minkähän takia tämä palsta on terveys-osiossa? Suomikakkosnelosen nettikiusaajat ainakin vissiin luulee, että yksinäisyys tai halu olla yksin on jokin sairaus. Yksinäisyys on sellaisille myös kätevä kiusaamistermi leimata joku mikä tahansa kiusaamansa psykopaatiksi tai oudoksi. Mitä itse tiedän sosiaalisista ihmisistä, niin kaikkein sosiaalisimmat ihmiset ovat niitä, jotka vähiten perustavat netin virtuaalitodellisuudesta. Oikeasti yksinäisiä luulen olevan esimerkiksi niiden, joiden on pakko laittaa joitakin retusoituja selfie-kuvia nettiin monta kertaa päivässä, koska sellaiset eivät ehdi oikeisiin sosiaalisiin suhteisiin. Oikea elämä on ihan muualla kuin netissä.

      Jos aloituksella tarkoitetaan, että joku on introvertti siten että pitää myös yksin olemisesta, niin minä esimerkiksi olen introvertti. Mulla on rakkaita ystäviä, joiden kanssa säännöllisesti soitellaan ja tavataan kun ehditään, niitä ei ehkä ole isoja määriä, mutta sitäkin rakkaampia, ja yksinäisyydeksi mieltäisin sen, että jos siitä huolimatta että kaipaisi seuraa, ei olisi ketään pitkäaikaista luotettua ihmistä kenelle avautua huolista ja yksityisimmistäkin asioista. Yksinäinenkin olen joskus ollut, ja se oli kamalaa, mutta perussosiaalinen olen siten, että oikeasti yksinyksin en ole koskaan ollut.

      Tämä nykyaika arvostaa liikaa ekstroverttejä. Jostakin katsoin juuri dokkarin, jossa mainittiin, että introverttien ihmisten parhaita ominaisuuksia ovat tarkkuus esimerkiksi työntekemisessä, hyvä keskittymiskyky ja asioiden laaja-alainen pohtimiskyky. Se ei ollu mitään tiedettä se dokkari, mutta tuntui pätevän minuun: jos jollekulle on kauhistus olla kaksi tuntia yksin, mulle olis kauhistus olla joka päivä kymmenen tuntia päivässä ihmisten seurassa, vaikka pidän ihmisistä. Sosiaalisuudesta pidän pieninä annoksina, mutta ihan oikeasti myös nautin olla yksin. Jos se jonkun mielestä on yksinäisyyttä, ajatelkoot siten.

      Toivottavasti aloituksella ei kiusata ketään. Huomannu, että ihmiset käyttää näitä Suomi24-palstoja kiusaamispalstoina...

      • Itsekseenok

        Minä en usko, että tyypit introvertti ja ekstrovertti ovat noin puhtaita. Minä esimerkiksi olen aikas introvertti, puhun vain asiaa ja tarvitsen paljon yksinoloa.

        Työssä olen hirveä hutilo, minulla on huono keskittymiskyky ja teen montaa asiaa kerralla. Inhoan näpertämistä, olen hyvin nopea ja asiat pitäisi saada valmiiksi kerralla. Enkä pohdi mitään syvällisesti, asiat tulevat ja menevät ja se on vain hyvä, imuutokset ovat positiivisia, uutta putkeen.....minulla on siis myös ominaisuuksia, jotka mielletään ekstroverteille ominaisiksi.


      • ihmettä

        MInä oon ihan samanlainen:)


    • ihminen_on_mätö

      Täällä suoli24 ssä ei ole mitenkään tavatonta toimintaa - ihan ylläpitoämmejä myöten - että kaappaillaan jonkun kotinettilaite haittaohjelmin haltuun, aletaan kyttäämään ja stalkkaamaan sitä, mikrofonilta äänet, näppäimistöltä näppäilyt, webkameralta kuvat ja myös ruutukaappausohjelmalla kaikki mitä laitteen näytöllä on.
      Sitten tämä / nämä nettisittiäiset aloittaa sen paskasittimisensä mitä moninaisimmin eri tavoin, pääasiassa ne käyttää tätä nettiä ja sen kautta tapahtuvaa viestintää aseenaan siinä, myös näitä suoli24 sivustoja, mutta se ei rajoitu pelkästään tänne.
      Ylläpitoämmähän voi olla kato kirjoittelemassa niitä paskatöherryksiään jonnekin helvetin paskamätämediaan yhtenä ilmaisjuttujen tuhertelijoista. Myös tv ruutujen puolelle tämä vastaava sontiminen voi edetä, myös siellä mätämedia panee parastaan ja ne sen puolen mielipuolet.

    • Kaikkikukat

      Kuulin tässä hiljan väitteen, että ekstrovertti on onnellinen ja introvertti ei. Miksi minua nauratti tämä väittämä ja tavallaan sai myös sanattomaksi. Ehkä joku oli opetellut nuo termit?? Näistähän on julkaistu jokin uusi tutkimus jenkeissä. Ehkä siitä tämä yksinkertaistus johtui ehkä ei.

      • hyi_onnellisuus

        Taas tuota onnellisuuspakkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe