Kuntosalilla sarjojen määrä

tulevasalikarhu

Eli oon aloittelemassa tässä kuntosaliharjoitteluu, niin oon miettiny voiko sarjoja tehä useempia kuin yhden ja onko siit hyötyy. Tai otetaan esimerkiksi että teen kyykkyjä 40 kilolla 5×20kpl. Sitten teen välissä vaikka vatsalihaksia yms. Ja sitten taas takaisin kyykkyjä. Eli kannattaako tehdä useampi kerta salilla samalla "laitteella" Pahoittelut huonosta selityksestä , mutta toivottavasti joku ymmärsi.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E.H.K.R

      Kyllä se kannattaa. Itse en tekis eri liikettä välissä mut ei kai sekään haittaa tee.

    • raw

      Mikähän on tavoitteesi, voimaa vai massaa?

    • valinnanvaraariittää

      En tekisi hyvin varustetulla salilla 2-4 kertaa enemmän samaa yhtä laitetta

    • tulevasalikarhu

      No massaa oon nyt tavoittelemassa koska oon tällänen kukkakeppi. (61kg/173cm)

      • sarjojajatoistoja

        Toistot noin 10 kpl. Sarjoja 3-4 pari ekaa lämmittelypainoilla sitten 1 tai 2 tiukkaa.

        Myöhemmin voit toistomäärää tiputtaa vaikka viiteen.

        Suosittelen kehonpainoharjoitteita kuten leuat, dipit, punnerrukset, kyykyt, vatsat.


    • oijoij09u

      > voiko sarjoja tehä useempia kuin yhden

      Voi.

      ja onko siit hyötyy.

      On.

    • tulevasalikarhu

      Osa taisi ymmärtää kysymyksen väärin. Sarjoja tietysti usea MUTTA kannattaako tehdä niitten tehtyjen sarjojen jälkeen vielä uusi ''sarjakierto''. Esimerkiksi jos tekee salille mennessä vaikka 5×10 kyykkyjä, niin kannattaako tehdä vielä vaikka salitreenin lopussa sama treeni jos puhtia riittää. Mutta luulen että sain näistä vastauksen kysymykseen eli ei? Korjatkaa jos olen väärässä.

      • kunhantotut

        Minä teen yleensä kahdeksaa eri sorttia, kolme kahdentoista sarjaa, mutta minä olenkin noviisi.

        Joku sanoi että kannattais pitää treenit suht intensiivisinä, niin että ehdit tunnissa valmiiksi. Sitten kotiin pupeltamaan proteiinipitoista ruokaa (et tässä vaiheessa tarvitse muuta kuin maksimi proteiinipitoista RUOKAA ja mahdollisimman terveellistä, heivaa einekset ja karkit). Ja muista nukkua. Kolme treenikertaa viikossa. Jos salilla on tuttuja, niin saahan siinä pitempään menneä mutta tunti intensiivistä on mun ohje.

        Nyt alussa saat löysäillä, treenailla sellaisilla painoilla että varmasti jaksat tehdä puhtaasti, ja että juuri ja juuri tulee maitohappoja, pääpaino monipuolisuudella. Voit "pyramidilla" etsiä sopivia painoja.

        Mutta sitten rupeat lisäämään niitä painoja. Sitten kun teet puhtaasti täysteholla, lihakset huutaa tuskasta tuossa kahdeksikon kohdalla ja naama vääntyy ja pieru narahtaa kun vedät viimeiset kaksi. Silloin 3-5 sarjaa riittää ja yhtään uusintakierrosta et jaksa. Tai kääntäen: jos jaksat viisi sarjaa ja sitten vielä toiset viisi sarjaa, et ehkä ole käyttänyt tarpeeksi rautaa.


    • Kannattaa mieluummin tehdä kerralla kaikki tarvittavat sarjat. Sen verran paljon vaan painoja tankoon, ettei ole tarvetta enää saman treenin aikana uudestaan samoja liikkeitä tehdä.

    • tulevasalikarhu

      Kiitokset! Enköhän näillä tiedoilla pääse vauhtiin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe