Stephenie Meyer, Vieras

Mei-mi

Sattuisiko jollakulla olemaan ko kirja ja voisiko hän kopioida tänne viimeisen (viimeiset) sivut.

Voiko kuulkaa olla ärsyttävämpää lukea 700 sivua kirjaa (hyvää kirjaa!) ja huomata lopuksi että ainakin yksi viimeinen sivu ellei enemmän puuttuu!!!

Minun kirja siis loppuu sivulle 700 ja lausekin jää kesken, eli sivuja on enemmän. Olisiko joku niin ihana että laittaisi tänne tuon sivun jälkeiset sivut. Olisin ikionnellinen :)

Ja lukekaa ko kirja jos yhtään tykkäätte ko tyylistä. Hyvä on!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2sivuaaaa

      701

      Kun hän liikkui, koko muu pieni ryhmämme päästi äänettömästi, yhtä aikaa ilman keuhkoistaan.
      ''Minä olen Jared.'' Hän puristi Naten kättä ja alkoi sitten hymyillä. ''Tässä on Melanie, Aaron, Brandt, Ian ja Vael. Meitä on yhreensä kolmekymmentäseitsemän.''
      KUn jared lausui minun nimeni, Ian siirsi painoaan koetellakseen piilottaa minut kokonaan muiden ihmisten katseilta. Vasta silloin tajusin, että olin vieläkin aivan yhtä suuressa vaarassa kuin muut olisivat olleet, jos toinen joukko todella olisi ollut etsijöitä. Täsmälleen kuin alussa. Yritin pysyä aivan liikkumatta. Jaredin paljastuksen kuullessaan Nate räpytteli silmiään, ja sitten ne laajenivat. ''Oho. Jäinpä ensimmäistä kertaa kakkoseksi siinä suhteessa.''
      Nyt Jared räpäytteli silmiään. ''Oletko sinä nähnyt muita?''
      ''Meillä on tiedossa kolme muuta meistä erillistä solua. Gailillla on yksitoisa, Russelilla seitsmän ja Maxilla kahdeksantoista. Me pidetään yhteyttä. Jopa vaihdetaan väkeä aina välillä.'' taas sama vatsan pohjasta kumpuva nauru. ''Gailin pikku Ellen päätti, että haluaa seurustella tämän minun Evan kanssa, ja Carlos rupesi kulkemaan Russelin Cindyn seurassa. Ja tietysti jokainen aina väliin tarvitsee Poltia-''
      Hän lakkasi äkkiä puhumasta ja vilkaisi levottomana ympärilleen kuin olisi sanonut jotaikin sopimatonta. Hänen katseensa pysähtyi hetkeksi taempana seisovaan pitkään punapäähän, joka tuijotti minua vieläkin.
      ''Paras hoitaa sekin pois tieltä'', sanoi Naten vieressä seisova pieni tumma mies.
      Nate sinkautti epäluuloisen katseen riviimme. ''Hyvä on. Rob on oikeassa. Puhutaan asia selväksi.'' Hän vei syvään henkeä. ''Kuunnelkaapa nyt ihan tyynesti loppuun asti. Rauhallisesti ,olkaa hyvät. Jotkut hermostuu tästä.''
      ''Joka kerta'', mutisi Rob-niminen mies. Hänen kätensä vaelsi reiden asekotelolle.
      ''Mistä?'' Jared kysyi värittömällä äänellä.
      Nate huokaisi ja viittasi sitten pitkälle punatukkaiselle miehelle.

      • jatkoaaaa

        702

        Mies astui lähemmäksi, vino hymy huulillaan. Hänellä oli pisamia niin kuin minullakin, mutta tuhansittain enemmän. Niitä oli kasvoissa niin sakeasti, että hän näytti tummaihoiselta vaikka oli vaalea. Hänen silmänsä olivat tummat- ehkä tummansiniset.
        ''Tämä oli tässä Polt. Ja koska hän on meidän kanssa, paras pysyä rauhallisena. Polt on minun paras ystäväni- hän on pelastanut minun henkeni satoja kertoja. Polt kuuluu meidän perheeseen, ja meillä pannaan pahaksi jos joku yrittää tappaa hänet.''
        Yksi naisista veti aseensa hitaasti esiin ja tähtäsi sillä maahan. Punapää alkoi ensimmäistä kertaa puhua, ilmiselvästi lempeällä tenoriäänellä. ''Ei mitään hätää Nate. Näetkö? Heillä on omakin.'' Hän osoitti suoraan minuun, ja Ian jännittyi. ''Näkojään en olekaan ainoa joka on ruvennut alkuasukkaaksi.''
        Pelt hymyili minulle ja tuli sitten tyhjän tilan, heimojen välisen ei kenenkään-maan poikki käsi ojossa minua kohti.
        Minä pidin tavasta jolla hän oli ilmaissut sen. Ruvennut alkuasukkaaksi.
        Hän pysähtyi eteeni ja laski kättään hiukan korvatakseen suuren pituuseromme. Tartuin käteen- se oli kova ja känsäinen herkkää ihoani vasten- ja puristin sitä.
        ''Polttaa Eläviä Kukkia'', hän esittäytyi.
        Kun kuulin nimen, silmäni rävähtivät suurisi. Tulimaailmasta- kuinka yllättävää.
        ''Vaeltaja'', vastasin.
        ''Onpa...merkillistä tavata sinut, Vaeltaja. Minä kun luulin olevani ainoa tätä lajia.''
        ''Et läheskään'', minä sanoin ajatellin luoliin jäänyttä Päivää. Ehkä kukaan meistä ei ollut niin harvinainen kuin olimme luuleet.
        Polt kohotti kulmiaan uteliaana.
        ''Niinkö?'' hän sanoi. ''No sittenhän tällä planeetalla saattaa vielä olla toivoa jäljellä.''
        ''Maailma on kummallinen'', minä mumisin, enemmän itsekseni kuin tuolle toiselle alkuasukassielulle.
        ''Hyvin kummallinen'', hän myönsi.

        Eipä kestä kiitellä :D

        Pidin itse kanssa hyvin paljon kirjasta (alku oli toki hieman pitkäveteinen) ja sen jälkeen katsoin kirjasta tehdyn elokuvan. Suosittelen katsomaan myös elokuvan, jotta näkee mitä muut ovat ajatelleet kirjasta. Esimerkiksi itse hyvin merkille laitetut kirjan luvut esitetään elokuvassa parissa sekunnissa, tai ei ollenkaan. Elokuvassa on myös enemmän keksittyä, vaeltajan näkökulmasta pois suljettuja kohtauksia, jotka antavat elokuvalle enemmän vauhtia, mutta itse olin kyllä pettynyt Vaeltajan ja Kylen väliseen taisteluun ja Vaelin viimeiseen ulkomuotoon, mutta muuten suosittelen myös leffaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe