Kerjäläisiä liikkeellä

abcdefghi

Onko tullut joku kerjäläisiä oleva laiva tullut Suomeen.Aamusta alkaen on ovella rampannut kakaroita kerjäämässä.Olen ystävällisesti sanonut attä kertovat vanhemmilleen että menisivät sosiaalitoimistoon hakemaan avustusta,ettei tarvitsi laittaa lapsia oville kerjäämään.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masaru-Omato

      Sosiaalitoimiston avustukset on jaettu. Niiden aika on ohi. Avustuksiin ei ole enää budjettia.
      Että ovelle on mentävä. Ei kestä aikaakaan, kun varakkaammilla ovilla on jono. Että älkää yhtään vitsinä yrittäkö tätä tarjoilla. Lähteekö joku kirkolle kysymään, että mites tähän on tultu, niin jää nähtäväksi. Joskus on sitäkin koitettu, mutta nyt ollaan hiljaa Ahveniston harjussa itse kaivetuissa haudoissa. Ja meidän vesi tulee sen hiekan läpi. Eli ne tuskan karmeat värähtelyt välittyy meille veden mukana. Lukekaa Masaru Omaton kirja: 'Veteen kätketyt viestit' niin ymmärrätte, miksi täällä on niin tuskaista!

    • 1tätönen

      Taidat tarkoittaa hyvän seuraavan vuoden toivottajia virpojia. :-)) Täällä päin harmi noita veikeitä naperoita oli vähän liikkeellä, kun naapuruston lapset ovat jo kasvaneet isoiksi.

      • tulikoyllätyksenä

        Kukahan aloittajankin on kasvattanut.
        Älä mene ovelle tällaisena päivänä loukkaamaan lapsiamme.
        Virpominen on nyt tullut jäädäkseen tänne sisämaahankin.
        Sopeutuminen tilanteeseen ei ota eikä anna.

        Posket punaisena koristelevat varpujansa ja jännittynein mielin lähtevät liikkeelle.
        Hiukan käytöstä aikuisilta toivoisin.

        Tosin tuollaisista öykkäreistä osataan kyllä lapsia etukäteen jo varoittaakin.


    • KäteinenToivottavaa

      Derkkujen käsitys kirkollisuudesta kai on laittaa lapset kerjäämään - saalis tilitetään kotona.

      • äänestä-pois

        ne on niitä mukuloita joiden vanhemmille tarja järkkäs 9e päivä duunia ei siinä paljo suklaata ostella kun matkoihin menee enemmän


    • gkcy

      Jos 13-15 vuotias tulee virpomaan niin jossain on vikaa.Eihän tämä touhu ole kuin rahastusta.Minä toivoisin käytöstä näitten kerjäläislasten vanhemmilta että pitäisivät lapsensa kotona ja antaisivat ihmisten nauttia lepopäivästä.

      • tulikoyllätyksenä

        Pieni pääsiäissuklaamunapussi maksaa 1,60 euroa.
        Senverran on jokaisella varaa , että voi antaa ainakin ensimmäisille virpojille ja lopuille voi kohteliaasti kertoa, että on jo virvottu.

        Sossujankutus saisi jo loppua.
        Virpominen on lasten huvi ja tapahtuma kerran vuodessa.
        13-15 vuotias on vielä lapsi.Vai pitäisikö mennä jo töihin tähän aikaan vuodesta?

        Ovea ei tarvitse avata tällaisena päivänä, jos niin inhottaa eikä rahan antaminen ole suotavaakaan.

        Juu.Lapsia kannattaa varottaa etukäteen jo tänne kirjoittelevista mulkuista.


    • ovetsuljettu

      Ei se kiinni ole rahasta,vaan siitä että nämä lapset ei tiedä minkä takia lähtevät kiusaamaan ihmisiä.Pitäisikö minun maksaa että naapurin lapset saavat hupia.Ei kiitos.viekää lapsenne huvipuistoon jos tarvitsevat hupia.

      • tulikoyllätyksenä

        Lapset tietävät usein enemmän kuin arvaattekaan.

        Kuinka moni teistä keskustelee esim viidesluokkalaisten kanssa päivittäin koulussa opituista asioista.
        Paljon on tietoa asioista, joista olen aikanani oppinut vähemmän kuin nykykoululaiset ihan historiasta lähtien.Kiitos wikipedian, mistä 11-vuotias helposti tarkistaa asioiden paikkansapitävyyden.

        Tosin onneksi koulussa ei vielä tuolla tasolla käsitellä politiikkaa sen raadollisimmassa muodossaan.
        Siihen 10-11-vuotias ei ole vielä kypsä.
        Onneksi.
        Lapsilla on rikkautena oma mielikuvitusmaailmansa ja tämä virpomispäivä on heille leikki.

        Älä hyvänen aika avaa ovea Palmusunnuntaina, kun niin ahdistaa.
        Itse en avaa muulloinkaan, jos en osaa odottaa vieraita.
        Kas kun jokaisella, jo lapsillakin, ovat nämä kännykät käytössä tarvittaessa.


        Hyvää kevättä ja antoisaa Pääsiäisaikaa!


    • tervetuloaensivuonna

      Onneksi tämä kakaroitten kerjääminen on ohi tältä vuodelta.Ensi vuodeksi hommaan koiran portille,sellaisen kiltin.

      • tulikoyllätyksenä

        Siis yhden miehen/naisen sota vallitsevaa käytäntöä vastaan.
        Mielenkiintoista.

        Koira on omistajalleen kyllä hyödyksi monessakin tilanteessa.

        Toivottavasti et kohtele sitä yhtä huonosti kuin käyttäydyt "kakaroita" kohtaan.


    • mustiportilla

      Ei minulla ole mitään kakaroita vastaan vaan vanhempia kun päästävät kakaransa kerjäämään.Naristaan näistä ulkomailta tulleista kerjäläisistä jotka istuvat jalkakäytävän vierellä kerjäämässä.Ei heitä ainakaan mersulla tuoda asuinalueelle kerjäämään niin kun näitä kakaroita tuodaan.Taitaa olla parasta hankkia kaksi kilttiä mustia,toinen kerjäläisiä varten ja toinen niitten vanhempia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe