Harjoittelussa pahoja puutteita

Päällikköjohyoa

Päivän Via Dolorosa osoitti hyvin mikä Suomen jalkapallossa on vialla.
Yksinkertaisesti sanottuna harjoittelu on vääränlaista ja puutteellista.
Selvimmin se näkyy henkilökohtaisen tekniikan heikkoutena ja sen myötä itseluottamuksen puutteena yks vastaan yks tilanteissa.
Pelaajien lihasmassa on liiallinen ja se johtaa huonon lihashuollon myötä kankeuteen ja liittyy sen myötä henkilökohtaiseen tekniikkaan.

Vähemmän pullaa ja kaljaa, enemmän oikeita harjoitussuoritteita sekä Paatelainen huitsin nevadaan.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eineviitti

      Ei ne viitti.... tulis hiki.

    • PalloOnPyöreä

      Tässä yleisessä maansurussa kannattaisi hieman tarkastella Suomen reaalisia mahdollisuuksia jalkapallomenestykseen.

      Maantieteelle emme voi mitään. Ilmastomme on kurja jalkapallon kannalta. Ei junioreita oikein kiinnosta harjoittelu räntäsateessa vettä pursuavilla kentillä. Tarvittaisiin monta suurta hallia, mutta siihen ei nykyisellä konkurssivaltiolla ole mahdollisuuksia, kun kaikki infra huutaa korjausmäärärahoja.

      Jalkapallon pelailu voi silti olla hauskaa, vaikka emme koskaan olisikaan MM-loppuottelussa. Menestys syntyy vain hitaasti. Niinhän se tapahtui lentopallossa ja koriksessakin. Se lähtee pihapeleistä ja koulujen välitunneista. Seurat ja sponsorit voisivat nyt aluksi pitää huolta, että jokaisella koululla ja lastentarhallakin on muutama pallo ja jonkinlainen seinä, johon voisi potkia. Samoin taloyhtiöissä toimivat palloilijat voisivat tehdä aloitteen, että pihalla on maalikehikko ja jopa lainattavia palloja.
      Kuntien omistamilla kentillä on usein kielletty pelaaminen muilta kuin seuroilta. Pitäisi olla sellainen sääntö, että ainakin huonommilla kentillä saa kuka tahansa potkia silloin kun siellä ei ole varattua vuoroa.

      Seuroissa toiminta on useinkin liian ryppyotsaista. Monet juniorit kyllästyvät ylikireään harjoitteluun ja lopettavat. Pitäisi sallia myös pelailu ilman sen suurempia tavoitteita. Näistä pelailijoista saadaan nimittäin yleisö otteluihin. Vasta sitten kun suuri yleisö innostuu jalkapallosta, irtoaa myös rahaa jalkapallolle.

      • niinkösemenee

        Toiveajattelua pohjolassa Osa1.


    • LITTIPARAS

      ASUNTOALUEET LIIAN TIIVIITÄ. EI OLE POJILLE ENÄÄ MINKÄÄNLAISIA VAPAITA PAIKKOJA, JOISSA VOISIVAT PALLOTTELLA. SIKS PALLO EI PYSY SUOMEN POJILLA JALASSA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe