Ihminen on sekä hyvä ja paha

Hyväjapaha

Pulpahtanut viime päivinä tällaisia ajatuksia. "Miksi poimit aina Raamatusta ne negatiiviset asiat kristittyihin liittyen". Esim. kohdan jumalattoman vanhurskauttamisesta (Room. 4:5) tai Paavalin valituksen synnin kurjuudesta (Room. 7). "Mikset kokeilisi välillä keskittyä niihin Raamatun kohtiin, joissa uskovia kuvataan kauniisti?" "Olisiko siinä luterilaisuuden yksi sokea piste, että yksipuolisesti poimitaan Raamatusta vain sellaista, mikä kuvaa synnin kurjuutta uskovan elämässä?" Synninturmelus on toki tosiasia ja sydämemme on pohjaan saakka syntinen. Raamattu silti puhuu muustakin kuin synnin kurjuudesta. Raamattua tulisi lukea kokonaisuudessaan. :D

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty_mies

      Ihminen ei ole vain paha vaan hän tekee myös pahaa. Hän on myös hyvä ja tekee myös hyvää. On syytä puhua kummastakin puolesta. Olen nähnyt uskovia jotka ovat sanomattoman ilkeitä ja ateisteja jotka noudattavat Jeesuksen rakkaudenkäskyä ja ilmeisesti on myös toisin päin, tai haluaisin ainakin uskoa niin.

      • sage8

        Täällä ainakin ateistit ovat ylipäätään fiksuja ja hyvin käyttäytyviä toisin kuin nämä ilkeät fundisuskovat.


      • turpa.kii
        sage8 kirjoitti:

        Täällä ainakin ateistit ovat ylipäätään fiksuja ja hyvin käyttäytyviä toisin kuin nämä ilkeät fundisuskovat.

        Älä sinä pikkuhomo taas aloita tuota tuomitsemistasi ja syyttelyäsi!


      • sage8
        turpa.kii kirjoitti:

        Älä sinä pikkuhomo taas aloita tuota tuomitsemistasi ja syyttelyäsi!

        Miten niin pikku, olen 180 sm pitkä enkä ole homokaan enkä tuomitse enkä syytä ketään vaan kerron ainoastaan faktoja. Ja turpaani en pane kiinni missään tapauksessa.


      • huuui
        sage8 kirjoitti:

        Miten niin pikku, olen 180 sm pitkä enkä ole homokaan enkä tuomitse enkä syytä ketään vaan kerron ainoastaan faktoja. Ja turpaani en pane kiinni missään tapauksessa.

        pitkä lesbo....


      • GolgataKertooTotuuden

        Kyllä ihmisen ongelma nimenomaan on siinä, ettei hän halua tehdä hyvää. Meillä ei ole pienintäkään halua auttaa, uhrata omia rahojamme tai vapaa-aikaamme tai vaarantaa mukavuuttamme. Ei se että joku tekee hyvää tarkoita, että hän oikeasti tahtoisi sydämestään niin tehdä saatikka sitten nauttisi siitä. Hyvän tekemisen syitä on monia.


      • TruthHurts
        GolgataKertooTotuuden kirjoitti:

        Kyllä ihmisen ongelma nimenomaan on siinä, ettei hän halua tehdä hyvää. Meillä ei ole pienintäkään halua auttaa, uhrata omia rahojamme tai vapaa-aikaamme tai vaarantaa mukavuuttamme. Ei se että joku tekee hyvää tarkoita, että hän oikeasti tahtoisi sydämestään niin tehdä saatikka sitten nauttisi siitä. Hyvän tekemisen syitä on monia.

        Ihminen tekee hyviä tekoja pimittääksensä sydämensä pahuuden. Kaikki ihmiset ovat pahoja, vauvasta vaariin.

        Ainoastaan Jeesus on hyvä.


      • tuulimarjatta
        huuui kirjoitti:

        pitkä lesbo....

        Lesbolainen rakkaus on kauneinta mitä tiedän sekä katsottuna että koettuna.


      • GolgataKertooTotuuden kirjoitti:

        Kyllä ihmisen ongelma nimenomaan on siinä, ettei hän halua tehdä hyvää. Meillä ei ole pienintäkään halua auttaa, uhrata omia rahojamme tai vapaa-aikaamme tai vaarantaa mukavuuttamme. Ei se että joku tekee hyvää tarkoita, että hän oikeasti tahtoisi sydämestään niin tehdä saatikka sitten nauttisi siitä. Hyvän tekemisen syitä on monia.

        Meissä kaikissa on hyvää ja pahaa. Monissa vain toinenpuoli pahasti valloillaan. Silloin kun paha on se vallalla oleva huomaamme sen helpommin. Se että tekee hyviä tekoja ei pyyhi pois pahoja tekoja, sen varmasti jokainen tajuaa. Silti se on hienoa jos pahantekijä edes yrittää. Rahan antamiseen mm. itsellä ei ole vaan varaa, mutta tekoja sen sijaan pystyn tekemään, niinkuin muutkin! Joo todennäköisesti hyviä asioita tulee tehtyä siksi, että ITSELLE tulisi hyvä mieli, mutta eiköhän sille toisellekkin/ toisillekkin?...Jos olisimme kaikki läpeensä mätiä tai hyviä miksi jokapuolella maailmaa joka uskonnossa ilmenee hyvä ja huono?..Raamattua ei pidä kokoajan haukkua tai puolustaa, se on tarkoitettu ohjenuoraksi meille, jokainen varmasti tajuaa mikä on oikein ja mikä väärin, älä syytä raamattua omista teoistasi!


      • voi.reppanaa
        tuulimarjatta kirjoitti:

        Lesbolainen rakkaus on kauneinta mitä tiedän sekä katsottuna että koettuna.

        Säälin sinua. Mikä on mennyt kasvatuksessasi tai elämässäsi yllensä pieleen?


      • HyväIhminen
        sage8 kirjoitti:

        Miten niin pikku, olen 180 sm pitkä enkä ole homokaan enkä tuomitse enkä syytä ketään vaan kerron ainoastaan faktoja. Ja turpaani en pane kiinni missään tapauksessa.

        Pitäisihän sitä nyt sentään jokaisen ymmärtää, että jos uskovainen nimimerkki turpa.kii kirjoittaa jotain, niin onhan siinä silloin ihan jumalallinen totuus,
        elikkä heterot ovat homoja, isot ovat pikkuja, laihat ovat lihavia läskejä, laupeus on tuomiota, tosiasiat ovat valheita ja niin edespäin,
        sillä uskovaisuus poistaa ihan kaikki epäilykset, vaikka se olisikin aivan puhtaasti omaa keksittyä uskovaisuutta ja tarkoittaisi uskoa omaan paremmuuteen!


    • HyväIhminen

      Kristinuskon käsityksen mukaan ihmisen hyvyys korostuu, sillä se ilmentää myös Jumalan hyvyyttä, koska jokainen ihminen nähdään Jumalan kuvana.

      Tietenkin ihmisessä voi olla myös pahuutta, jos hän on ottanut Perkeleen sieluunsa asumaan. Ainakin luulen, että monet luterilaiset uskovaiset ovat tehneet niin, sillä heidän kirjoittelunsa on todella ilkeää ja kertoo niin paljon heidän pahuudestaan ja pahantahtoisuudestaan!

      • P.P

        Luterilaisia on niin monelaisia ja vain 5% heistä on uskovia ja papeistakin vain 20%. Siinähän se on kun evlut kirkon jäseneksi kelpaa kaikki jotka veronsa maksavat. Uskolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.


      • HyväIhminen
        P.P kirjoitti:

        Luterilaisia on niin monelaisia ja vain 5% heistä on uskovia ja papeistakin vain 20%. Siinähän se on kun evlut kirkon jäseneksi kelpaa kaikki jotka veronsa maksavat. Uskolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

        Valitettavasti teidän näkemyksenne on äärimmäisen protestanttinen, itse olisin mieluummin keskustellut kristilliseltä eli kristinuskon pohjalta. Vain lahkoissa ajatellaan teidän tavallanne, että osa jäseniä joutaisi erottaa pois pilaamasta meidän paremmin uskovien uskonrauhaa. Ainakaan Kristus ei niin opettanut.


      • P.P
        HyväIhminen kirjoitti:

        Valitettavasti teidän näkemyksenne on äärimmäisen protestanttinen, itse olisin mieluummin keskustellut kristilliseltä eli kristinuskon pohjalta. Vain lahkoissa ajatellaan teidän tavallanne, että osa jäseniä joutaisi erottaa pois pilaamasta meidän paremmin uskovien uskonrauhaa. Ainakaan Kristus ei niin opettanut.

        Keskustelkaa te mistä keskustelette. Minä vastasin kommenttiin jonka HyväIhminen esitti.
        Millä tavalla minä ajattelen kuten lahkoissa? Ja mitä Kristus on opettanut uskonrauhasta?
        Vastaahan nyt ja näytä mitä tiedät ja miten osaat keskustella.


      • evl
        P.P kirjoitti:

        Keskustelkaa te mistä keskustelette. Minä vastasin kommenttiin jonka HyväIhminen esitti.
        Millä tavalla minä ajattelen kuten lahkoissa? Ja mitä Kristus on opettanut uskonrauhasta?
        Vastaahan nyt ja näytä mitä tiedät ja miten osaat keskustella.

        Oletko helluntailainen tai jonkin muun vapaakirkollisen liikkeen edustaja? Jehovantodistaja, adventisti vai mikä?


      • P.P
        evl kirjoitti:

        Oletko helluntailainen tai jonkin muun vapaakirkollisen liikkeen edustaja? Jehovantodistaja, adventisti vai mikä?

        En ole. Olen ollut luterilainen viimevuoden marraskuuhun saakka ja nyt etsin uutta seurakuntaa itselleni. Mikään kirkkokunta ei siis määrittele uskoani joka on Jeesus.


      • ProtestantisminHarhaa
        P.P kirjoitti:

        En ole. Olen ollut luterilainen viimevuoden marraskuuhun saakka ja nyt etsin uutta seurakuntaa itselleni. Mikään kirkkokunta ei siis määrittele uskoani joka on Jeesus.

        Protestantismista on kuitenkin kyse teidän kohdallanne, puhdasoppista Raamatun tekstien suomennosten sanojen selittämistä.


      • P.P
        ProtestantisminHarhaa kirjoitti:

        Protestantismista on kuitenkin kyse teidän kohdallanne, puhdasoppista Raamatun tekstien suomennosten sanojen selittämistä.

        Te voitte sen ihan miten vain ajatella. Ei minun uskoni eikä suhteeni Jeesukseen siitä miksikään muutu.
        Mitä minä muuten olen selittänyt?


      • GolgataKertooTotuuden

        Kyllä syntiinlankeemuksen jälkeen ihmisessä korostuu nimenomaan syntisyys, ei hyvyys. Voidaan korkeintaan puhua jonkinlaisista hyvyyden jäänteistä (kaikki eivät edes hyväksy näitä jäänteitäkään). Kun kerran Jumala hävitti koko ihmiskunnan vedenpaisumuksella ja vain 8 pelastui Nooan arkissa, niin en lähtisi kovin paljoa ylistelemään tuota ihmisen hyvyyttä. Pahinta on ylpeys ja itsevanhurskaus.


    • Nimi_merkillinen

      Kun puhutaan tuosta ihmisen hyvyydestä, niin sillä tarkoitetaan sitä, että ihminen on alunperin Jumalan luoma. Toisaalta hän on synnin turmelema. Tämä jäljellä oleva hyvyys on korkeintaan joitain hyvyyden rippeitä. Jotkut kiistävät jopa nämä rippeetkin.

      Jotkut sanovat, että ihminen voi olla hyvä ihminen ilman mitään uskontoa. Vastaan heille: et edes Jumalan avulla voi olla hyvä ihminen tässä elämässä. Raamatun mukaan ihminen pysyy syntisenä koko elämänsä ajan. Paavali sanoi: "minun lihassani ei asu mitään hyvää. Minä kurja ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?" Mitä sitten on Hengen hedelmä, kuten esim. rakkaus? Se on Hengen hedelmää, ei meidän omaa hedelmäämme.

    • Paha_ihminen

      Itse en ole koskaan tavannut hyvää ihmistä. Pelkkää huonoa tuuria? En usko.

      Aloittajakin on oikeasti paha, vaikka laittoi nimimerkikseen HyväIhminen.

      • HyväIhminen

        Kuinka te voitte olla noin julkea, että väitätte minua pahaksi ja kaiken lisäksi vielä tämän keskustelun aloittajaksi?
        Pitäähän edes meidän kristittyjen olla hyviä ihmisiä, jos suuri osa luterilaisista uskovaisista onkin loppujen lopuksi täysin pajoja ja vielä hyvin ilkeitäkin kaiken lisäksi!


      • Rukoilkaamme
        HyväIhminen kirjoitti:

        Kuinka te voitte olla noin julkea, että väitätte minua pahaksi ja kaiken lisäksi vielä tämän keskustelun aloittajaksi?
        Pitäähän edes meidän kristittyjen olla hyviä ihmisiä, jos suuri osa luterilaisista uskovaisista onkin loppujen lopuksi täysin pajoja ja vielä hyvin ilkeitäkin kaiken lisäksi!

        Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, homot, liberaaliteologit, luterilaiset, meitä uskovia herjaavat, ateistit yms. enkä MINÄ onneksi ole niin kuin tämän palstan homo-ateistit, enkä niin kuin ex-piispa Kantola ja hänen nykyinen vaimonsa.

        Raamattu todistaa että heidän loppunsa on helvetti. MINÄ olen heteroseksuaali ja MINÄ olen uskossa koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun. MINÄ pääsen taivaaseen, eikä MINUN tarvitse pyytää enää Jumalalta anteeksi mitään, ja siksi MINULLA menee hyvin, koska MINÄ uskon Jumalaan.

        sisar Vivamosta


      • palstatkauheita
        HyväIhminen kirjoitti:

        Kuinka te voitte olla noin julkea, että väitätte minua pahaksi ja kaiken lisäksi vielä tämän keskustelun aloittajaksi?
        Pitäähän edes meidän kristittyjen olla hyviä ihmisiä, jos suuri osa luterilaisista uskovaisista onkin loppujen lopuksi täysin pajoja ja vielä hyvin ilkeitäkin kaiken lisäksi!

        Jos sinä kuule näillä palstoilla olet tavannut muka luterilaisia uskovia (suurin osa tosiaan on vapaista suunnista), niin se ei ole mikään kuva. Olen itse käynyt katolilaisten palstalla, eikä siellä ole hyvät kirjoittamassa. Ei näillä palstoilla ole. Ei näiden perusteella tarvitse kuvitella, että on tavannut yhtään ketään mistään ryhmästä. Sinä olet muuten omasta ryhmästäsi, katolilaisista, tosi karmea esimerkki. Lähtisin kauas katolilaisista, jos he kaikki olisivat tuollaisia. En tiedä, miksi täällä kirjoittavat pääasiassa vain tällaiset. Vapaista suunnista karseimmat yksilöt yleensä paikalla. Tämä on muuten se kuva, minkä ateistitkin saavat ja muut vieraantuneet. Olisiko parempi, etteivät jotkut kirjoittaisi ollenkaan, mutta yleensä ne kirjoittavat, ja sitä enemmän, joiden ei juuri pitäisi. Eikä näille kukaan tälle, tämä on niin kummallista toistensa kiusaamista. (Ateisteissa sama juttu. Mollataan vain toisen katsomusta, tahallaan ymmärretään väärin. On ihan kuin Gestapon kuulustelussa.) Älkää tällaisten palstojen perusteella mitään johtopäätöksiä mistään vetäkö. Eikä muutenkaan mitä joku media tai some väittää jostakin. Se on pahansisuista juoruilua potenssiin tuhat.


      • HyväIhminen
        palstatkauheita kirjoitti:

        Jos sinä kuule näillä palstoilla olet tavannut muka luterilaisia uskovia (suurin osa tosiaan on vapaista suunnista), niin se ei ole mikään kuva. Olen itse käynyt katolilaisten palstalla, eikä siellä ole hyvät kirjoittamassa. Ei näillä palstoilla ole. Ei näiden perusteella tarvitse kuvitella, että on tavannut yhtään ketään mistään ryhmästä. Sinä olet muuten omasta ryhmästäsi, katolilaisista, tosi karmea esimerkki. Lähtisin kauas katolilaisista, jos he kaikki olisivat tuollaisia. En tiedä, miksi täällä kirjoittavat pääasiassa vain tällaiset. Vapaista suunnista karseimmat yksilöt yleensä paikalla. Tämä on muuten se kuva, minkä ateistitkin saavat ja muut vieraantuneet. Olisiko parempi, etteivät jotkut kirjoittaisi ollenkaan, mutta yleensä ne kirjoittavat, ja sitä enemmän, joiden ei juuri pitäisi. Eikä näille kukaan tälle, tämä on niin kummallista toistensa kiusaamista. (Ateisteissa sama juttu. Mollataan vain toisen katsomusta, tahallaan ymmärretään väärin. On ihan kuin Gestapon kuulustelussa.) Älkää tällaisten palstojen perusteella mitään johtopäätöksiä mistään vetäkö. Eikä muutenkaan mitä joku media tai some väittää jostakin. Se on pahansisuista juoruilua potenssiin tuhat.

        Aivan oikea havainto, se vain pitäisi muistaa. Kaikenlaisia vivamolaisia täällä ja vähän muitakin lestadiolaisia ja viidensiläisiä.
        Itse en olekaan käynyt katolilaisessa keskustelussa, koska en ole itsekään katolilainen, enkä toisaalta ole yhtään kiinnostunut lukemaan kaunaisia kirjoituksia, joissa luterilaiset käännynnäiskatolilaiset panettelevat omaa piispaansa. He eivät edes tajua, että kristillisessä Kirkossa piispan asema ja tehtävä on aivan erilainen kuin esimerkiksi luterilaisuudessa tai lestadiolaisuudessa.


      • näinkösemenee
        Rukoilkaamme kirjoitti:

        Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, homot, liberaaliteologit, luterilaiset, meitä uskovia herjaavat, ateistit yms. enkä MINÄ onneksi ole niin kuin tämän palstan homo-ateistit, enkä niin kuin ex-piispa Kantola ja hänen nykyinen vaimonsa.

        Raamattu todistaa että heidän loppunsa on helvetti. MINÄ olen heteroseksuaali ja MINÄ olen uskossa koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun. MINÄ pääsen taivaaseen, eikä MINUN tarvitse pyytää enää Jumalalta anteeksi mitään, ja siksi MINULLA menee hyvin, koska MINÄ uskon Jumalaan.

        sisar Vivamosta

        Ja Herra jatkoi: "Mutta homo ei tohtinut mennä edes kirkon sisälle, saati alttarille asti, vaan jäi nöyrästi kirkon ulkopuolelle ja rukoili: "Jumala, anna anteeksi minulle syntiselle! Tunnustan, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on synti, ja pyydän sitä anteeksi!"

        Seuraavana päivänä hetero tapasi homon ja kysyi tältä: "Oletko jo tehnyt parannuksen homostelustasi?" Ja silloin homo vastasikin hänelle: "Homoseksuaalisuuden harjoittaminen ei ole synti, vaan synnynnäiseen ominaisuuteeni perustuvaa toimintaa, josta olen sitäpaitsi ylpeä!".


    • Ihmisessä on hyvää ja pahaa yhtä aikaa. Jokaisella on siinä se oma valinta, kumpaa haluaa toteuttaa ja kumpaa haluaa nähdä ympärillään.

      Se mikä jossain kohtaa on hyvää voi toisessa kohtaa ollakin pahaa – ja päinvastoin. Näin Raamatun sanomaakin voidaan käyttää molempiin.

      Mutta, täällä ovat tainneet muut nostaa esiin tuota ”synnin kurjuutta” elämässä? Sitähän joidenkin mukaan pitäisi tuntea entistä enemmän ja vähintään aina kun joku pitää saarnaa tai sitä ”opetusta” jossain.

      Jos edes yrittää nostaa positiivisia asioita, jostain nousee esiin joukko, joka pitää sitä lällynä ja mössönä tai vähintäänkin kerskailuna tai omavanhurskautena. En siis ihmettele että vain negatiivisia asioista tuodaan esiin.

    • jtoewaj

      Ehkä sittenkään tuo synninturmeluksen lähes yksipuolinen korostaminen ei ole luterilaisuuden sokea piste, vaan pyrkimys varjella ihmisiä luottamasta millään tavalla omaan hurskauteensa Jumalan edessä. Toisenlaisessa julistuksessa on myös se riski, että jonkun mielestä saattaa "omakehu" haista liikaa. Taivas on auki ainoastaan Golgatan kohdalta. Joka luottaa omaan hyvyyteensä pelastuksen asiassa, niin joutuu ikuiseen eroon Jumalasta.

      • ”…pyrkimys varjella ihmisiä luottamasta millään tavalla omaan hurskauteensa…”

        Tarkoittaako tuo että meidän tulee pitää varmana omaa pelastustamme? Sitähän mm. vapaat suunnat opettavat: ”Tule meidän puljuun ja tee kuten me käskemme, aivan varmasti pelastut”.

        Mitähän Jumala on mieltä tuollaisten VIP lippujen jakelemisesta?


      • Uskovien.vihaajalle
        mummomuori kirjoitti:

        ”…pyrkimys varjella ihmisiä luottamasta millään tavalla omaan hurskauteensa…”

        Tarkoittaako tuo että meidän tulee pitää varmana omaa pelastustamme? Sitähän mm. vapaat suunnat opettavat: ”Tule meidän puljuun ja tee kuten me käskemme, aivan varmasti pelastut”.

        Mitähän Jumala on mieltä tuollaisten VIP lippujen jakelemisesta?

        Vapassa suunnissa opetetaan Raamatun mukaisesti pelastuksesta. Evlut tunnustuskirjojen mukaan ja kommunistisessa puolueessa ei ollenkaan.


      • MerkkiMerkkiMerkki
        mummomuori kirjoitti:

        ”…pyrkimys varjella ihmisiä luottamasta millään tavalla omaan hurskauteensa…”

        Tarkoittaako tuo että meidän tulee pitää varmana omaa pelastustamme? Sitähän mm. vapaat suunnat opettavat: ”Tule meidän puljuun ja tee kuten me käskemme, aivan varmasti pelastut”.

        Mitähän Jumala on mieltä tuollaisten VIP lippujen jakelemisesta?

        Minkäänlainen pelastusvarmuus ei ole kristinuskon mukaista oppia. Sellainen hurskastelu on omahyväisyyttä ja itsekeskeisyyttä, jota vastaan myös Kristus taisteli. Jo Hänen aikanaan temppeleissä saarnasivat kaikenlaiset kirjanoppineita sananselittäjät, jotka itse asiassa ovat aivan samalla tavalla harhaoppisia kuin nykyajan protestantitkin.


    • vainyksionhyvä

      Nimi. jtoewaj viittasi aivan oikein siihen, että Pyhä Henki näyttää meissä asuvan syntisyytemme juuri siksi, ettemme luottaisi omaan hurskauteemme, vaan turvaisimme kokonaan Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa.

      Jumala todella loi ihmisen "omaksi kuvakseen", mutta synti on turmellut perusteellisesti alkuperäisen puhtautemme. Luomistyö on kuitenkin edelleen meissä, olemmehan ihmisiä. Me emme siis ole kokonaan olemukseltamme pahjoja, sellainen on ainoastaan sielunvihollinen. Ihminen voi ja tekee paljon hyvääkin riippumatta siitä, onko hån uskossa vai ei. Jumalan silmissä me olemme syntisiä, pahaan taipuvaisia eivätkä meidän motiivimme ole suinkaan aina puhtaat. Jeesus huomauttaa monissa kohdissa, että ainoastaan Jumala on kokonaan hyvä. Kukaan vähänkään rehellisesti itseän tutkiva ei voi sanoa, että hän on hyvä ihminen, vaikka hän usein auttaa ja tekee moraalisesti hyviä tekoja.

      Matt. 7:11 "Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!"

      Mummomuorille, joka kirjoitti: ”Tule meidän puljuun ja tee kuten me käskemme, aivan varmasti pelastut”.
      Mainitsemasi tie on tekojen tie ja täysi vastakohta uskosta vanhurskauttamiseen. Me pelastumme pelkästään Jumalan lahjoittamasta ja meidän vastaanottamastamme armosta, emme koskaan tekojemme avulla. Jtoewaen toteamus: ”…pyrkimys varjella ihmisiä luottamasta millään tavalla omaan hurskauteensa…” tarkoittaa siis juuri päinvastaista kuin jonkun puljun käskyjen tekemistä.

      Täysin hyvä on ainoastaan Jumala yksin. Jos joku pitää Jeesusta hyvänä ja kutsuu Häntä hyväksi, hänen on myös pidettävä Jeesusta Jumalana. Ellemme usko Jeesuksen jumaluuteen, niin Hänen kutsumisensa hyväksi on vailla pohjaa.
      Luuk. 18:19 "Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe