"Aikakupla?"

41vmies

Voiko ihminen elää "aikakuplassa", missä aika etenee hitaampaa vauhtia kuin normaalisti elämässä? Voiko olla niin että itse elämä ja elämän kokemukset vanhentaa ihmistä?

Tämä mielikuva on tullut mieleeni asioista joita olen kokenut!

Olen 41 vuotias mies joka elää hyvin yksinkertaista elämää, minulla ei ole autoa, omaisuuteni on tosi vähäinen. Minulla ei ole lapsia, en ole koskaan seurustellut, olen jonkin sortin erakko. Minulla ei ole edes sänkyä, nukun aina lattialla patjalla. Minulla on vain iso telkkari josta katson leffoja ja "elämäni" on Emmerdalen seuraaminen, olen seurannut tätä sarjaa alusta asti kun se on näkynyt Suomessa.

Kävin luokkakokouksessa, sain kuulla että näytän ihan samalta kuin silloin 1990-luvulla, en ole vanhentunut kuulemma pätkääkään, että kateellinen olen, sanoi tuon sanoja.

Samaa myös sanoi pomoni, etten näytä kyllä pätkääkään vanhemmalta kuin 30, ehkä jopa nuoremmalta?

Kävin kaverin kanssa baarissa, joka on saman ikäinen kuin minä. Aloin juttelemaan itseäni 20 vuotta nuoremmille naisille, jotka aloitti yllätykseksi juttelemaan minun kanssa, alku oli hyvä. Kunnes kaverini tuli pöytään, nämä nuoret naiset häippäsi heti pois... No aamulla kun kerroin kaverilleni tästä, hän sanoi että jätkä näyttää ihan 25 vuotiaalta, oletko löytänyt jonkun nuroruuden lähteen?

Jos menen baariin missä on 18 vuotiaita, tulen hyvin niiden kanssa juttuun, kerran baarista lähettyä eksyin tämmöisten nuorten joukkoon, jatkot oli yhdessä niiden asunnossa, olin niiden kanssa kuin kuka tahansa nuori, kukaan ei epäillyt mitään iästäni, jopa ehdottivat että tule seuraavan kerran mukaan, lähdetään iskemään "tipuja"

Miksi ihmiset vanhenee, miksi 40 vuotias mielletään jo vanhaksi? Miksi 40 vuotiaalla miehellä on kaljua, miksi 40 vuotiaalla ihmisellä iho alkaa kasvoilla roikkumaan, miksi 35 ikäiset naiset näyttää minun silmissä mummoilta??

Minulla ei lisäksi ole ollut koskaan mitään sairauksia, minulla ei ole kotona edes buranaa, en käytä yhtään mitään lääkkeitä. Kunnostani pidän huolta lenkkeilemällä viikoittain.

Voiko ihminen elää "aikakuplassa", missä aika etenee hitaammin kuin jos eläisisit ns. normaalia elämää, eli normaalipolkua, lapsuus, nuoruus, opiskelu, työelämä, eläkeikä ja kuolema?

Voiko minun viikko olla normaalissa elämässä 4 viikkoa?

10

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiku-sillee

      Olet nuorekas, mutta aikakuplaa ei voi olla.

    • geenit-elintavat

      Aikakuplaa ei ole. Olet vain niitä poikkeuksellisia "lapsikasvoja" joita joskus tapaa. Siskoni oli 25 kun häneltä kysyttiin linja-autossa, meneekö hän lastenlipulla ja kolmevitosena alkossa kysyttiin papereita.
      Viisikymppiseen asti vaikuttaa perimä ja sen jälkeen elintavat.
      Lisäksi ihmisillä on tapana liioitella.

    • niinseonneuvokasta

      Se säilyttää nuoruuden, kun et ole naimisissa etkä kai ikinä yhtynyt naisen kanssa. Myös se, jos et tupakoi etkä juo viinaa. Nyt onkin jännä seurata, elätkö kovin vanhaksi. Saatat elää.

      • tuputin_huono

        HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA

        ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.

        Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15

        ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015

        Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

        http://www.kirjaonline.com/product/871/jeesus-on

        Judah Smith esittelee meille Jeesuksen, jota synkät maalaukset ja virret eivät ole onnistuneet kuvaamaan. Innoissaan, humoristisesti ja vakuuttavasti hän osoittaa, että Jeesus elää. Jeesus on armo. Jeesus on ystävämme. Jeesus on uusi, parempi tapa olla ihminen.

        Pois kaikki muut ajatukset......†

        Tuputin_huono


    • aikalainen

      Maailman aika on ns. kronologista aikaa, jota mitataan kellolla, mutta ihminen elää itse luomassa ns, psykologisessa ajassa, eli joksikin tulemisen ajassa.
      Se aika on sitten suhteellista, nuorena tuntuu että aika ei kulu, ja vanhana tuntuu, että aika kuluu liian nopeasti.
      Ja me olemme tuon ajan vankeja, vaikka pohjimmiltaan meidän mielemme on ajaton kuten muilla elåimillä.
      Me voimme kuitenkin elää tuossa ajattomassa nykyhetkessä, sillä onhan mielemme perusta ajaton
      Ajattomassa nykyhetkessä eläminen poistaa kaikki kärsimyksemme ja ongelmamma joka on tuon ajallisen mielen sisällön aiheuttamaa.
      Nykyhetki sisältää kaiken ajan sekä menneen että tulevan, joten maailmankaikkeuden syntykin, ja loppu on nykyhetkessä.
      Maailmankaikkeuden synty, ja kuolema on vain silmänräpäys joka synnyttää tuon aikakuplan, jionka me tunnemme miljarteina vuosina

      • en usko


      • AIKALAINEN
        doq kirjoitti:

        en usko

        TÄMÄ EI OLEKKAAN USKONASIA


      • uytty
        doq kirjoitti:

        en usko

        Et usko ihan periaatteessa. Kyllä tuollainen aikakupla on jossakin määrin mahdollinen.
        Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        "Miksi ihmiset vanhenee, miksi 40 vuotias mielletään jo vanhaksi? Miksi 40 vuotiaalla miehellä on kaljua, miksi 40 vuotiaalla ihmisellä iho alkaa kasvoilla roikkumaan, miksi 35 ikäiset naiset näyttää minun silmissä mummoilta??"

        Näihin kysymyksiin on kyllä vastaus olemassa, jos oikeasti kiinnostaa. Siellä aikakulpassa jää myös tuo kyselyikä päälle.


    • ArmoaKehiin

      Hyvä kannaltasi on löytää erilaisia kanavia purkaa elämääsi. Ei se haittaa, vaikka on kupla otsassa! Välttämättä kaltaisillasi ei kuitenkaan ole aina kykyä ajatella sitä, että hömppäpömppä saattaa pilata jonkun normaalin ihmisen päivän perusteellisesti!

    • kamallaseolisi

      Eikös Helsinkiläiset eläkin "kuplassa " ? Helsinkiin on pesiytynyt vihervasemmisto ja kommunistit jotka elävät omanlaistaan elämäänsä lähiöissä. Hesalaiset äänestävät näitä samoja jääriä yhä uudelleen koska heille on uskoteltu että jos tulee muutos nykymenoon heidät kiikutetaan jonnekin takahikiälle. Ehkä ihan Jukolan Impivaaraan asti aloittamaan elämää kommuuneissa ilman sähköä ja vettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe