Kyllästynyt

Erotako

Olen ollut nykyisen mieheni kanssa 2 vuotta joista vuoden avioliitossa. Mieheni kertoi minulle seurustelun alkuvaiheessa suoraan elämästään eli oli ollut naimisissa 10 vuotta josta yksi lapsi 12 v. Eronnut vuonna 2009. Hän kertoi myös, että eron jälkeen hänellä oli ollut neljä naista. Nyt kuitenkin on paljastunut että niitä naisia olikin ollut ainakin kymmenen eron jälkeen ja meidän seurustelun alkuvaiheessa oli ollut sängyssä myös toisen naisen kanssa. Olimme silloin olleet yhdessä n. 3vko. Muutenkin on valehdellut naisistaan. Olen kuullut mieheni työkavereilta että mieheni on siellä varsinaisen panomiehen maineessa. Asumme pienellä paikkakunnalla ja ajattelen, että pidetäänkö minua ihan naurunalaisena kun kaikki tuntevat mieheni. Muutin tänne ihan eri paikkakunnalta eli minulla ei täällä ole juuri tuttuja. Mieheni serkkukin kysyi mieheltäni että oletko "pannut" hänen nykyistä tyttöystäväänsä eli tulee vaan mieleeni, että onkohan se niin että mieheni on käynyt läpi kaikki naiset tällä seudulla. On vain niin paha mieli näistä kaikista asioista, koska luotin mieheeni ja hänen kertomuksiinsa. En nyt tiedä mitä tässä tekisi...

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenniina1

      Sinun pitää itse punnita tuo, pystytkö luottamaan. Luotamus ok suhteen perusta. Jos ei sitä ole, niin ei ole suhdetta. On todella rankkaa huomata tulleensa petetyksi. Toisaalta olette menneet hyvin nopeasti naimisiin. Kahdessa vuodessa ei vielä opi tuntemaan toista, siihen menee vielä vuosia. Jälkiviisasta sanoa, että kannattaa seurustella ja opetella tuntemaan toinen pidempään ennen naimisiinmenoa. (Tämä myös vinkiksi muille jotka lukevat tätä.)

      En oikein muuta keksi kuin keskustelu. Teidän pitää puhua avoimesti. Perheterapeutilla kannattaa käydä puhumassa, vaikka toisella paikkakunnalla, jos tuntuu että omalla ei voi. Parisuhteen voi pelastaa vain luottamuksen palautuminen. Menneitä ei sinänsä kannata miettiä. Jos miehesi on nykyään uskollinen ja luottamuksen arvoinen on se jo paljon. Onko hän? Ja ei lapsia tuohon tilanteeseen, eihän.

      Toivottavasti asiat järjestyvät.

      • jäitä

        No onko hän juossut muiden naisten perässä kahden vuoden aikana, jonka olette seurustelleet? Luulen, että vastaus on: ei.
        Sehän on hienoa, että paikkakunnan kyvykkäin ja tavoitelluin vapaa mies on sinut valinnut aviovaimokseen ja lasten äidiksi. Sinun on syytä olla ylpeä siitä, että päihitit ne 10 ehdokasta, jotka olivat hyvin kiinnostuneita juuri tästä miehestä. Sinussa varmaan on joitakin ominaisuuksia, joita miehesi arvostaa erityisesti? Moraalinen laadukkuus ainakin.
        Pää ja häntä pystyyn, koskapa mitään suhdekriisiä ei ole, vain joukko kateellisia ja epäkorrekteja pikkukyläläisiä kyttäämässä sivusta, voit jatkaa elämääsi ihan surutta.
        Tuo epsodi tunnettuanne kolme viikkoa, eihän mies yksinään nyky-Suomessa ole aktiivinen ottaja, naiset ovat saattaneet hyvinkin aktiivisesti hakeutua miehesi suuntaan lohtua tai hmhm saadakseen yksinäisessä tilassaan. Yksi lipsahdus tapailuvaiheessa anteeksi annettakoon?


    • Tekeekö hän sinut onnelliseksi? Ovatko viimeiset kaksi vuotta olleet onnellista aikaa?

      Vain sillä on merkitystä.

    • ihanuskollinen

      Onko pettänyt aiemmassa avioliitossa vai aloittanut tapailut vasta eron jälkeen? Se varmaan kertoo myös miehestä jotain. Mutta niin kuin helka sanoi, että mitä on tapahtunut sinun kanssa , se on tärkeintä. Turha on menneitä kovasti miettiä.

    • otanosaa

      Suhteenne ajautuu aikaa myöten päätökseen vaikket nyt tekisikään mitään.

      Kiinnostaako sinua enää läheisyys ja seksi miehesi kanssa? Epäluottamus nakertaa pala palalta suhdetta, viilentää välejä ja voi ajaa miehesi toiseen petiin lohtua hakemaan.

      No onneksi asutte pienellä paikkakunnalla, varmasti mies jää helposti pettämisestä kiinni, jos/kun pettää.

      Mikä on miehen selitys, että on sekstaillut toisen kanssa teidän yhdessäoloaikana?

    • toivottavastiapuatästä

      Ei kannata välittää tosta edellisestä. Puhu asiat läpi. Ei toi kolmen viikon jälkeen hairahtaminen nyt varmaan maailmaa kaada. Mitä sitä ennen on ollut on elettyä elämää, jota löytyy meiltä kaikilta. Ei se usein oo rakkautta ensi silmäyksellä ja suhteen alku voi olla epävarmaa. Luulen että mitään sopimuksia tai puhetta ennen sitä hairahdusta ollut. Itse ainakin antaisin sen asian olla ja miettisin mitä se yhteiselo on kahden vuoden aikana ollut. Jos on paljon ollut vientiä siinä välissä niin varmaan pääs irrottelee tarpeeks ja ehkä osaa arvostaa jotain pysyvää. Mutta puhetta pitää olla!

      • Erotako

        Luulen että se olenkin minä tässä suhteessa joka nyt ajaudun toiseen petiin. Mieheni ei enää kiinnosta minua oikeastaan ollenkaan. Nämä naisasiat on vain pahentaneet tilannetta ja kun niitä entisiä hoitoja tulee täällä joka päivä vastaan. Valitettavasti tuli nyt hankittua mieheni kanssa kaikkea yhteistä joka mahdollisen avioeron myötä menee sitten myyntiin. Kesämökki ym. Rakastin alussa miestäni tosi paljon, mutta on asioita jotka tulevat vaivaamaan mieltä ikuisesti ja sitä en halua. Olen kerran sanonut miehelleni että otan eron hänestä ja silloin hän lupasi tappaa itsensä jos näin tulee käymään. Itselläni edellinen liitto kesti melkein 25 vuotta ja erosin miehen alkoholismin takia. Ero ei ole koskaan helppo ja toivoin todella että tämä liitto onnistuisi, mutta niinkuin eräs tuossa aiemmin sanoi niin kiiruhdittiin liian nopeasti naimisiin. Nyt vasta alkaa toisen tuntemaan.


      • xym

        Alkuhuumaa seurannut kova krapula? Omat tunteesi nyt nostattavat myrskyä vesilasissa. Et itse taida viihtyä uudella paikkakunnalla jne. Myös vaihdevuosivaivat voivat itselläsi alkaa?
        Mene ensin yksin, sitten parina keskustelemaan pariterapiaan. Tuollaiset äkkikäänteet eivät ole ihan terveitä (puoleltasi).
        Mies valehteli alaspäin heilojen määrää saadakseen sinut. Rakkaudessa kaikki keinot ovat mahdollisia.
        Se olisi noloa jos pienellä paikkakunnalla tulisi omia heilojasi vastaan aina kauppareissulla. Miehet ovat miehiä, heille tuo on vain mainetekoja.


    • onneavaan123-456

      Pettäjät ja alkoholistit saa naisia.

    • eikannatakertoa

      Tästä kertomuksesta taas näkee, ettei entisistä suhteista kannata kertoa oikeastaan mitään.

    • Margareeta

      Annatko juorujen vaikuttaa liittoosi? Jos miehesi eron jälkeen hurvitteli, oli hän vapaa siihen. Mies on hoitanut erotuskansa sillä tavoin, joka tietenkään ehkä ei ole paras tapa.
      Ja mitä tulee tuohon 3vk tutustumisen jälkeiseen "pettämiseen", huomaa siis lainausmerkit, en pitäisi asiaa maailman vakavana. Ette olleet vielä silloin vakiintuneet ja mies on ollut vielä epävarma suhteestanne.
      En usko että olet joutunut naurunalaiseksi. Mielikuva saattaa olla vain omassa, epäilevässä päässäsi.
      Työkavereiden naljailuihin ei kannattaisi hirveästi luottaa, siis alkaa sen perusteella tekemään liian pitkiä päätelmiä.
      Riippuu paljon sinustakin, kuinka liittonne onnistuu, kun alat uhmakkaasti luottamaan ja taistelemaan onnenne puolesta. Siis sisua ja adrenaalia lisää, päättäväisyyttä.
      Anna piutpaut entisille vastaantuleville hoidoille. Näytä heille, että suhteenne on "taivaisiin kirjoitettu", todellinen rakkaus kestää menneisyyden taakat ja roskat.
      Ei kukaan ole niin viaton, etteikö joku luuranko aina kaapista löytyisi. Sillä perusteella, jos vain viattomat olisivat oikeutettuja onnelliseen liittoon, olisivat kaikki parisuhteet tuhoon tuomittuja.
      Eri asia sitten, jos oma rakkautesi ja uskollisuutesi on kuollut, etkä kiinnostu miehestäsi, niin silloin se on sinusta johtuva ratkaisu. Johon tietysti sinulla on oikeus.

    • elviirainennainen

      Siis olitteko tunteneet kolme viikkoa, kun mies päätyi sänkyyn vielä jonkun muun kanssa? Se nyt on aika normaalia... Silloin ette vielä ole toisianne rakastaneet, vaan olette vasta tutustuneet. Jos joku muukin on tyrkyllä ollut, niin on inhimillistä "käyttää tilaisuus hyväksi".

      Jos mies on sinulle sittemmin ollut uskollinen, niin se on tärkeintä. Entä oliko hän uskollinen edellisessä avioliitossaan? Jos pääasiassa oli uskollinen siinäkin liitossa, niin hieno juttu. Eikä vaikka sen pitkän liiton lopulla huonossa tilanteessa tehty hairahduskaan vielä tee hänestä kelvotonta aviomiesmateriaalia. Se on sitten eri asia, jos on edellisen liittonsa aikana juossut kymmenistä kukista toisiin.

      Se että minkä verran miehellä on ollut naisia edellisen liiton jälkeen ja ennen sinua, ei kuulu sinulle pätkääkään. Sinkkumies saa tehdä mitä haluaa! Minulle ei tulisi mieleenkään kysyä mieheltäni, että montako naista hänen sängyssään on käynyt... Veikkaan että vuosikymmenen enemmän tai vähemmän sinkkuna vietettyjen vuosien aikana minun miehelläni niitä kertyi useita kymmeniä, ainakin.
      Miten se vaikuttaa sinuun, keiden kanssa miehesi on ennen sinua sängyssä ollut??

      Ei sinua pidetä sen takia naurunalaisena, että miehelläsi on pari vuotta sitten ollut sutinoita, ja on sinkkuna ollut vientiä. Mutta sinua voidaan pitää naurunalaisena, jos teet suuren numeron siitä.

      Vahvista omaa itsetuntoasi. Keskity teidän suhteeseenne nyt. Oletteko onnellisia yhdessä? Kohteletteko toisianne hyvin? Luotatteko? Onko huumoria? Toimiiko tiimityö arjessa? Haluatteko elämältä samoja asioita? Menitte naimisiin erittäin nopeasti. Mutta olette nyt valanne vannoneet, joten tehkää töitä suhteen eteen.

      Otse olen seurustellut ihanan ja luotettavan mieheni kanssa nyt 4 vuotta. Molemmilla on aiemmasta liitosta lapsikin. Naimisiin ei ole kiirettä, vaikka uskonkin että yhdessä pysymme hautaan saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe