Kokemuksia Jade Advertising Model Agencystä?

McBellVeronica70

Onko kellään Jade advertisingista kokemuksia? Kerron oman kokemukseni, jotta jokainen vanhempi voi itse miettiä tarkkaan, miten nuoren mallitoiveita kannattaa tukea.
Ilmoitin perheemme nuoren Helsingissä sijaitsevaan Jade Advertising Model Agencyyn, jotta hän voisi tienata viikkorahaa mallina. Paikka vaikutti ensin ammattimaiselta, sitten tajusin sen olevan pääosin vain malliksi haluavien höynäytystä.
Ensin oltiin tosi kiinnostuneita ja houkuteltiin kuvauksiin Helsinkiin. Sitten mentiin "kuvauksiin" heidän tiloihin, jossa Jade advertising pitikin jotain taidegalleriaa.
"Studio" oli siihen tilaan vedetty taustakangas ja muutama lamppu. Kuvaajalla eli kait mallitoimiston omistajalla oli joku kamera, mutta ei näyttänyt olevan mikään kummoinen järkkäri tai ainakaan ei näyttänyt käyttävän Manuaalia tai osaavan vaihtaa valotusaikoja. Kovasti hän kehui nuortamme ja sanoi että hän sopii oikein hyvin mainosmalliksi. Taisi maksaa 80 euroa kun hän kovasti kehui ettei arkistomalliksi (olisi maksanut "vain" 20euroa) kannata tulla, ettei sitten asiakkaat näe hänen kuvaa nettisivuilta. Saatiin kait neljä käsiteltyä kuvaa sähköpostiimme. Sitten odoteltiin. Ei yhtään soittoa. Sitten yksi tarjous sähköpostiin että jos meidän nuori olisi tullut poliisisarjan kuvauksiin parin päivän varoitusajalla leffalippua vastaan. En lähetä meidän nuorikkoa sellaisiin ohjelmiin ja tuollaisella epäasiallisella palkalla. Jatkoimme odottelua ja ymmärsin sitten että tämä "mallitoimisto" taitaa tehdä tulonsa sillä, että laskuttaa malleiksi haluavia nuoria tyttöjä ja tienaa niin. Ei sitä kautta että todella myisi heitä eteenpäin malleiksi ja tekisi tulonsa niin. Irtisanoimme sopimuksemme noin vuoden päästä, kun kävi selväksi heidän toimintatapansa.
Nuorikkomme halusi silti etsiä/jatkaa mallin hommia ja viikkorahan tienausta. Etsimme toisen, hyvää ammattimaista palautetta saaneen toimiston: Keksi ja ilmoitimme hänet sinne. Heti alkoi puhelin soida ja nyt hän on jo tehnyt pari tuottoisaa mainoskeikkaa heille ja saanut tienattua ensi kesäksi lomarahaa.

13

7229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misolelele

      Hei! Haluaisin itsekin kovasti mainosmalliksi, mutta epäilyttää monet mallitoimistot. Missä nuorenne on nykyään listoilla?

    • Kuivaamo

      Oikean mallikansion kuvaus meikkeinnen ym. maksaa 400-500 euroa. Näitä mallitoimisto/kuvaamo narikoita on Suomi täysi.
      Esitä miellumin kysymys kuinka moni on oikeasti saanut vast. toimistosta töitä, niin että siitä olisi oikeasti maksettu korvaus?

      • Alalta_kuin_alalta

        Terve "Kuivaamo".

        Ei, mallitoimiston järjestämät kuvaukset ei maksa malleille mitään. Silloin kun ammattimaisesti toimiva työtä välittämä toimisto (Millä tahansa alalla) näkee asiakkaassa potentiaalia ja mahdollisuuksia oikeille töille, he eivät pyydä häneltä rahaa! Aina kun pyydetään rahaa vastineeksi työn hausta tai mahdollisuuksista voi sanoa suoraa ei kiitos!

        Jos mallitoimistolta löytyy oikeasti sinulle töitä he ovat valmiita käyttämään rahaa sinuun. He saavat kyllä rahansa takaisin kunhan pääset töihin. Proviisiot kun menevät heille. Olet tuote jota he markkinoivat ja myyvät. Ei niin että olet asiakas joka maksaa markkinoinnista.


    • Mymmeli28

      Olin ilmoittautunut Jaden kuvauksiin mutta nähdessäni amatöörimäisen toiminnan, päätin jättää väliin. Tämä firma on todella kaukana oikeasta mallitoimistosta, lähinnä amatöörin puuhastelu. Kannattaa välttää, jos ei halua menettää rahojaan.

    • mallitäti

      Facebookin kautta on erilaisia elokuva- ja mainosmallikeikkoja. Ystäväni on Jaden sivuilla ja esimerkki: Facessa matkatoimiston mainokseen haku--palkkio 1400 euroa--samaa tarjotiin ystävälleni Jaden kautta ja palkkio 400 euroa!!! eli vetivät välistä tonnin !!!!! en suosittele Jadea kellekään !!!

    • Yasminu

      McBellVeronica, oon itekkin tuolla jaden listoilla eikä hommia kuulu.. :( mikä se on se mallitoimisto minne oot tyttäres kanssa mennyt?

    • JADEmalli

      Itse olen ollut kyseisen mallitoimiston listoilla ammattimallina. Sain kivan mallikansion ja mukavasti kokemusta. Minulle ainakin tarjottiin paljon koekuvauksia ja sain jopa pari työkeikkaakin. Mallikansiosta piti maksaa pieni summa, mutta kun minulle tuo mallina oleminen on lähinnä ollut harrastus, niin mielellään siitä kokemuksesta jonkun verran maksaakin! Rahaa tulee sitten takaisin, kun saa töitä. :)

      Ei ainakaan alussa kannata odottaa mallintöiden lyövän leiville. Hommasta pitää tykätä ja olla kärsivällinen. Se auttaa kummasti, kun verkostoituu ja tutustuu alan ihmisiin. Freelancer mallina olemalla ei toimistotkaan vie välistä. ;) Kokemusta löytyy! :)

    • marios

      En usko puhut pehmoisia.

    • mainosmallina2014

      Hei tää tulee nytten todella myöhässä, mutta olette tainneet ymmärtäät mallitoimiston hieman väärin? Ei niitä kuvauskeikkoja kokoajan nimittäin tule. Itse olin Jaden mainosmallina 2 vuotta ja sain yhden keikan josta minulle maksettiin 780€ kuljetukset, lisäksi tarjottiin myös paikkaa tuossa poliisit kotihälytys ohjelmassa, mutta en tietenkään edes harkinnut siihen menoa. Jade Advertising models on kyllä ihan luotettava ja kovasti suosittelen! Aina ei ole juuri ne kasvot mitä haetaan, vaikka kuinka kaunis olisikin. Toivottavast tästä kuitenkin oli jotain apua jollekkin ja onnea!

    • Anonyymi

      Monilla vanhemmilla on lapsistaan täysin harhainen käsitys sen suhteen, että mihin he kykenevät ja kuinka kuvauksellisia he ovat. Mitä pienemmästä lapsesta on kyse, sitä harhaisempi vanhempi on arvioidessaan lastaan. Jokainen on varmasti kuullut jonkun vanhemman suusta "lapseni on niin hauska ja hyvä näyttelemään, leikkii putoushahmoja kotona" jne - mutta vieraan aikuisen läsnäollessa lapsi jäätyy kuitenkin täysin tai on muuten vaan tavallinen arka möllykkä, eikä valitettavasti millään muotoa kiinnostava. Sama pätee aikuisiin. Vain harva osaa näytellä ja vain harva on fotogeeninen. Muutenhan olisimme kaikki valkokankaalla isoissa rooleissa tai Paparazzin mennekiinilistoilla. Näihin Jade-tyypisiin "malli"toimistoihin pääsee aivan kuka tahansa sinne haluava, joten se ei tarkoita yhtään mitään. Mallitoimistothan itse eivät valitse kuka keikan saa, vaan valinnan tekee aina asiakas.

    • Anonyymi

      Mikä mallitoimisto teillä on nyt?

    • Anonyymi

      Hei, haen näyttelijän uraa. Osaan puhua suomen kielen lisäksi romaniaa. Englanti myös Käy. Kävin nuorempana näyttelemässä. Joten tämä on tuttu juttu. Sähköpostini: [email protected]

    • Anonyymi

      Paska paikka. En suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe