Maaliskuu 2015 ensirekisteröinnit

saakovirpoa

Mielenkiintoista nähdä miten vaikuttaa uusien autojen myyntiin se, että meillä on kuukauden päästä uusi hallitus, jonka muodostavat puolueet, jotka kaikki ovat luvanneet poistaa autoveron.

Jos autoa ei juuri nyt tarvitse, kannattanee odottaa vielä kuukausi?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 314

      Uusi Hallitus rupeaa kyllä miettimään vuoden 2016 budjettia!

    • aoprivokaas

      Kyllä itse lähden ainakin siitä, että kun tämmönen hämmennys on päällä, niin mieluummin odottelen vaikka 2016 alkuunkin asti auton uusimista.

      Enemmän ihmettelen sitä autoliikkeiden puolueille lobbaamaa ideaa poistaa autovero vaiheittain vaikka 4v. hallituskauden aikana. Eikö ihmisistä suurin osa kuitenkin vaan venytä sitä auton ostoaan sen 4v. jos ei ihan pakko ole uusia? Säästöä kuitenkin luvassa monia tuhansia euroja useimmiten... Ei tunnu olevan mitään järkeä.

      • 123123123

        Autoveron asteittainen poistaminen olisi kyllä maailmanhistorian typerin juttu kun silloin uuden autot eivät menisi kaupaksi moneen vuoteen kun ostajat tietäisivät että ensi vuonna vero olisi taas pienempi. Autovero pois kerralla ja nopealla aikataululla.


    • siksips

      Vero poistuu kerralla.

      • VWpois

        Ajamma vanhalla tappiin asti jokainen niin totta se alkaa näkymään jossain tilastoissa.


      • adsfdas

        Tietysti vero poistuu kerralla.


      • anti-av

        Näin on. Ei siihen muuta keinoa ole, autoliikkeet selittäkööt mitä vain.


    • ver0karhu

      Onhan ne politikot ennenkin kaikkea kivaa luvaneet,epäilen vain,että autovero ei poistu minnekkään,ei kerralla eikä pätkittäin.

      • Valitse_oikein

        eivät ole ennen puoluerajojen ylitse lupailleet autoveron poistoa. Se, äänestääkö ihmiset puoluetta, joka oikeasti poistaisi veron, vainn niitä jotka vain korvaisivat sen toisella, onkin jännä asia.


      • samamitävalitset

        Yksikään puolue ei lupaa _kokonaisverokertymän_ vähennystä.
        Autoveron alennus/poisto korvataan polttoaine/muiden(autoon) kohdistuvien verojen huimalla korotuksella.


    • 1-vahti

      Verokeskustelu on piristänyt autokauppaa!

      "Maaliskuussa h-autoja ensirekisteröitiin 11 097 kappaletta, mikä on
      15.3% enemmän kuin vuosi sitten".

      Näin todetaan AKL:n tuoreessa tiedotteessa, että se siitä!

      • toimitusaika

        Maaliskuussa rekisteröidyistä autoista iso osa on todennäköisesti tilattu jo viime vuoden puolella, joten viimeaikainen verokeskustelu ei pitäisi vielä maaliskuun luvuissa näkyäkään. Verokeskustelun vaikutus, jos sitä on, heijastuu rekisteröinteihin vasta seuraavan puolen vuoden kuluessa.


    • Ver0karhu

      En vain jaksa uskoa autoveronpoistoon,jostain ne verorahat täytyyottaa,tai sitten polttoaineveroa nostetaan reippaasti.Suomalaiset kun on opetettu elämään valtion avustuksilla, lapsetkin pitää päästä kouluun taksilla jos on enempi kuin kolmekilometriä koulumatkaa,terveydenhuolto on puoli ilmaista ja sen takia terveyskeskukset pullistelevat potilaista,kun pieninpäänkin särkyyn täytyy hake lääkettä,ei edes flunssaa kestetä ilman lääkärissä käyntiä,vaikka siihen ei ole lääkettä.Ihmiset heittää kaikki roskansa katujen varsille,ajatelle,että se on veronmaksajan oikeus.Teiden kunnossapito nielee pirusti veroeuroja,kyllä näitä rahareikiä riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe