En usko Jeesukseen

Hermannijutz

En usko, että Jeesus on Jumalan poika. Kaikki kristityt, joita olen tavannut, ovat olleet joko nielemisvaikeuksia epävakaita tai älyllisesti hyvin köyhiä (monissa tapauksissa molempia.) Ihmettelen, miten uskovaisina itseään pitävät ihmiset pystyvät yhdistämään ajattelussaan rakkauden ja ikuisen helvetin.

Olen ajatteleva ihminen, olen tutkinut monia uskontoja ja löytänyt rauhan eräänlaisesta sisäsyntyisestä voimasta, joka kuitenkaan ei ole sama, kuin Jumala länsimaalaisittain käsitettynä. Saan rauhan viettämällä aikaa itsekseni, lukemalla ja kuuntelemalla musiikkia. Olen myös ryhtynyt mukaan politiikkaan.

Saarnat eivät koskaan ole lohduttaneet, monia kristittyjä pidän lähinnä mielenterveyspotilaina. Lahjoitan säännöllisesti rahaa avustusjärjestöihin, kierretän roskani, autan eläimiä ja luontoa, olen kasvissyöjä.

Koen usein yksinäisyyttä, joka toisinaan on raskas taakka, mutta ihmisten parissa väsyn lähes heti. En vain jaksa ihmisten joutavanpäiväisiä asioita - he eivät keskustele mielestäni merkityksellisistä asioista.

Uskon, että on olemassa ihmistä suurempi voima. Elämää tai kuolemaa ei tarvitse pelätä. Kaikki uskonnot ovat osittain oikeassa, osittain väärässä. Rauha ja suvaitsevaisuus "pelastavat" ihmiskunnan.

67

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cggcc

      Montako kertaa jeesus sanoi ut:ssä olevansa Jumalan poika? Ei kertaakaan.

      • tarkistappas-uudestaan

        En tiedä mitä ut:tä tarkoitat. mutta Uudessa Testamentissa Raamatussa on sanonut selvin sanoin.


      • Hei125

        22 Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä. 23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. 24 Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä. 25 Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän.1 Joh kirj. 2:22-25 mutta Kristuksen on oltava Jumalan Poika, koska kirjoitukset niin sanovat ja miten Hän voisi ottaa pois maailman synnin jos ei olisi Jumalan Poika? Mikään muu uhri kuin Hänen ei voisi kumota ihmisen syntiä.


      • olkiujhy

        TÄSSÄ ASIAA JOTKA EI MUUTU USKOMALLA:

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Ymmärrystä uskovaisille:
        VT - Jumalan Moosekselle antama Laki ja opit sekä historiaa joiden muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä; Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä. Jumalalisuuudesta pois eksytys oppeja papistoskin työn helpottamiseksi.

        HUOM!!!
        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        Ensin koulutetaan; AIVOPESTÄÄN tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        ja jos/kun tuollaisten joukosta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • gjytghjj
      • kakstuolii

        Uskon kuitenkin, että taitaa istua vasemmalla puolella,riippuu mistäpäin katsoo..


      • Pelastunut4423

    • kanifani

      Mäkään en usko Jumalaan monta hyvää syytä olla uskomatta ja Jeesus sama juttu mut oon kristitty eikä mussa oo älyllisiä vaikeuksia tai mulla ei oo nieluvaikeuksia.

      • ei-uskovaisten-syytä

        Se ei ol mitenkään tämän paikan uskovaisten syytä, että sinä et usko.


    • klpo

      Uskoisit edes Jumaaa,joka ilmoitti Taivassta apostoleille:"Tämä(Jeesu) on Minun rakas poikani!" Useammankin kerran! Löytyvät Uudesta Testamentista!

      • oma-on-elämäsi

        Ei ole toisten syytä jos joku ei usko. Minä itse uskon siis olen uskovainen.


    • ykst

      "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. "

      Matteus 10: 32-33

      Arvaa kuka sut sitten ottaa viimeisellä tuomiolla omakseen ja vie mukanaan`.

      • Valinta on helppo, kukaan järkevästi ajatteleva ei haluaisi viettää loputonta ikuisuutta uskovaisten kanssa, sehän oli yhtä helvettiä!


      • nojoonkokemus
        he-ma kirjoitti:

        Valinta on helppo, kukaan järkevästi ajatteleva ei haluaisi viettää loputonta ikuisuutta uskovaisten kanssa, sehän oli yhtä helvettiä!

        Ai käväisit katsomassa, kun puhuit imperfektissä.


      • harvoinnaurava
        he-ma kirjoitti:

        Valinta on helppo, kukaan järkevästi ajatteleva ei haluaisi viettää loputonta ikuisuutta uskovaisten kanssa, sehän oli yhtä helvettiä!

        Minä syvästi uskova ihminen. Hitsi kun iski huumorintajuuni täysillä, heh.


      • ttkkl

        Kyllä Jumala on ilmoittanut Jeesuksen Kumalan Pojaksi useita jertija Yydeb T>esraentin aukaan!
        "8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
        10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
        11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
        12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
        13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
        14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"
        15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti."
        16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
        17 Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta.
        18 Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.
        19 Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.
        20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu."


      • ttkkl

        Kyllä Jumala on ilmoittanut Jeesuksen Jumalan Pojaksi useita kertoja Uuden Testamentin aikaan!
        "8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.

        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.

        10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:

        11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

        12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."

        13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:

        14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti."

        16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.

        17 Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta.

        18 Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.

        19 Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.

        20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu."
        Erikonen sanonta Uudessa Testametissa tuo maininta, että Evankeliumi selviää vain pelastukseen määrätyille!


    • Hei!

      Harva jaksaa rakastaa Jumalaa joka olisi niin paha että helvetin vuoksi pitäisi Jumalaa rakastaa.
      1 Joh 4:8.

      Kuule tämä;

      - Jeesus vertasi jumalattomien rangaistusta kaatopaikkaan joka oli Jerusalemin ongelmajätelaitos 15 km Jerusalemista itään. Tuo siihen aikaan muinainen Hinnomin laakso oli joskus epäjumalien palvontapaikka jossa uhrattiin lapsia polttamalla lapsia epäjumala Molokille.
      Jeesuksen aikaan tuo sama paikka oli "Gehenna" niminen kaatopaikka jossa poltettiin ongelmajätettä, mm. itsestään kuolleita eläimiä ja kuolemanrangaistuksen kärsineitten rikollisten ruumiit. Tuo Jeesuksen vertaus on sitten suomenkielessä käännetty sanalla "helvetti." Ikuisen piinan rangaistus tulee kreikkalaisesta filosofiasta alkaen kaiketi jostakin manala-tarinoista missä on kuvattu hyvän ja pahan palkkaa mutta Raamatun opetusta ei ikuisen piinan oppi ole.
      Kreikankielen "aioon, aioonios" taas on suomennettu sanalla "ikuisesti" ja kreikankielessä alkusana tarkoittaa, mm.; ikää, aikakautta, aikaa jonka jokin asia tai esine on olemassa, taikka aikaa jonka jokin olevainen elää.
      - Raamattu kuvaa jumalattomien rangaistusta tulen rangaistuksena ja lopullisena kuolemana;
      Room 6:22-23, Mal 3:19, Ilm 20 luku lue hyvin. Siellä on kaksi ylösnousemusta ja niiden palkat mainittu. Jeesus vertaa jumalattomien rangaistusta 11 kertaa Gehennaan, ja apostoli Jaakob kerran.

      Olen kirjoittanut asiasta täällä;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/14

      Muista että yliopistoviisaus ei ole sitä hengellistä viisautta mitä Jumala antaa.
      Jokainen filosofi on joutunut ottamaan kantaa Jumala-kysymykseen mutta joutuu tieteen nimissä pistämään sen muuhun kuin tiedon piikkiin koska hengellisiä asioita ei voida tutkia samalla metodilla millä yliopistot määrittävät tietoa; "olettamuksensa joka on hyvin perusteltu tosi." Vain ilmiöitä voidaan tutkia tällä metodilla josta saadaan numeroita.
      - Jumalan asiat ovat siis hengellisiä. Jumalan olemassaolon ihminen voi itse päätellä jos Jumalaa rakastaa. Jeesus rakastaa, Jumala rakastaa, Raamatun kristinusko perustuu kaikilta osin rakkautteen 1 Joh 4:8. -hengellinen Jeesus Kristus mission usko vaan on hyvin piilossa ja saamme aina nähdä tavallisesti jotakin kielteistä ilmiötä. Aito hengellinen usko -Jumala /Jeesus Kristus on olemassa. Lue Uusi Testamentti!


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Todisteita

      Suomessa suurin osa ihmisistä ovat jumalattomia, vääräuskoisia tai ihan vaan perkeleen omia jumalankieltäjiä.

      Helevetin kuiluun heitettäviä jolleivat parannuksentekoon taivu. Olen nähnyt näitä jumalattomien lapsia enne hautajaisia, niiden aikana, ja jälkeen, kyllä he tajuavat minne ne ei ainakaan ne Jumalan kieltäneet eivät ainakaan pääse.

      Jos heidän ajattleunsa mukaan viimeinen tuomio on ylipäätään.

      Ja kun se viimeinne tuomiopäivä realisoituu niin heidän tyhmyytensä selviää heille itselleenkin. Ikävä asia, mutta näin se menee, kuolemanrajan takaa ei enää muutoksia voi tehdä vaan kieltäjät ja pilkkaajat menevät sinne minne Raamattu osoittaa heidän menevän.

      Kirjoitan näin kun hautajaisissa kuulin papin puhuneen aika kieli keskellä suuta =)

    • Näkökulmaa

      Väsyn itsekin ihmisten joukossa ja samoista syistä.Mihinkään seurakuntaan en kuulu,enkä kirkkoon.En tule kuulumaankaan.Kunhan selviäisi hengissä ilman pahempia kipuja tai vaivoja siihen asti kunnes kuolema saapuu.Aavistan kuitenkin tulevan huonoja aikoja meille jokaiselle,mutta en tahdo ketään entisestään masentaa.Nyt kaipaisimme jotakin mieltä piristävää viestiä.Eniten minua vaivaa se että paljon on puhetta rakkaudesta mutta tekoja ei juuri näy.Rakkauden tekoja ei pidä kerskua seurakuntien edessä,niitä täytyy kyetä tekemään täysin luonnollisesti.Aloittajan viestissä minua lämmitti eläinrakkaus.Rakastan itsekin eläimiä,ja teen työtä niiden hyvinvoinnin puolesta.Se että uskotko tai et,lienee oma asiasi kuten sekin joka uskoo,siihen ei ole mitään sanomista,sillä jokaisella on oikeus valita tiapansa uskoa ja elää..Itsehän me yksilöinä elämästämme joskus vastaamme,niin uskon.

      • kohti-kevättä-siis

        Pääsiäisen jälkeen tulee lämpimämpiä ilmoja, niinsanotusti uusi kevät.


      • linnut-palaavat
        kohti-kevättä-siis kirjoitti:

        Pääsiäisen jälkeen tulee lämpimämpiä ilmoja, niinsanotusti uusi kevät.

        Lintuja on jo palannut suomeen, kuten joutsenia ja hanhia ja niitä tulee tänne kokoajan, todella pitkän matkan päästä ne palaavat "kotiin" tekemään poikasia.


    • höpisikset-pussiin

      Hölynpölyt aloitukselle. Onko aloittajalla yhtäkään todistetta yliluonnollisesta eli luonnonlakeja rikkovasta toiminnasta. No ei ole kun ei ole kenellä muullakaan.

      • sellaista-se-on

        Voi olla, jos joku sattui kuvaamaan silloin kameralla kun joku esim. ihmeparani. Se on toinen juttu uskotko sinä sitä vai et vaikka se olisi saatu kuvatuksi kameralla.


    • seppoannikki

      kokeileppa kuitenkin syödä eläimiä.
      ne on:
      A: herkullisia
      B: siihen on annettu lupa mooseksen kautta.
      C: ehkä me ollaan vajaaälyisiä tai ihan mitä vaan, mutta uskomattomia ärsyttää ainoastaan se, että joku joka on luonut kaiken saa myös tuomita sen.
      mietis sitä :)

      • jos-liikoja-luulisi

        joo, mene ja koeta syödä vaikka kedolla heinää syövä lehmä. Mene toki ja aloita puraisemalla sitä persuksen yläpuolelle niin katsotaan miten käy...!


    • Eipuutumitään

      " Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. "

      1. Kor. 1: 18

      • Brutux

        Roomlaisten teloitusvälineistä puhuminen on hullun hommaa.


      • rahan-saajalla-on
        Brutux kirjoitti:

        Roomlaisten teloitusvälineistä puhuminen on hullun hommaa.

        eri teloituvälineitä on ollut olemassa ja niitä rahdataan museoihin, erilaista löytyy... joo... hullunhommaahan se on mutta joku siitä museosta saa rahaa ...!


    • Vuonna2017

      Jos jatkat loppuun asti bnoin niin arvaa päädytkö helevettiin kun sielusi erkanee ruumiistasi?

      • vasevaioikea

        Oletteko miettineet mitä tarkoittaa olla viimeisellä tuomiolla ,kuten raamattu sanoo vuohet vasemmalla,ja lampaat oikealla puolella kristusuksen valtaistuinta.Nyt minulle tuli ongelma.Koska tuomarista edestä katsoen suunnat on toiset kuin siellä missä tuomitut seisovat.Kumpi puoli on kumpi.?


      • mieti-miten-lystäät
        vasevaioikea kirjoitti:

        Oletteko miettineet mitä tarkoittaa olla viimeisellä tuomiolla ,kuten raamattu sanoo vuohet vasemmalla,ja lampaat oikealla puolella kristusuksen valtaistuinta.Nyt minulle tuli ongelma.Koska tuomarista edestä katsoen suunnat on toiset kuin siellä missä tuomitut seisovat.Kumpi puoli on kumpi.?

        ...eikähän kuule odoteta sinne asti niin nähdään kumpiko puoli on kumpi puoli, jos se on sinusta nyt liian vaikeatajuista... vai mitä?


      • vasevaioikea
        mieti-miten-lystäät kirjoitti:

        ...eikähän kuule odoteta sinne asti niin nähdään kumpiko puoli on kumpi puoli, jos se on sinusta nyt liian vaikeatajuista... vai mitä?

        Miksi vastaat hävyttömästi.Etkö tiedä kummalla puolen seisot?


      • VuohiOlenMinä
        vasevaioikea kirjoitti:

        Oletteko miettineet mitä tarkoittaa olla viimeisellä tuomiolla ,kuten raamattu sanoo vuohet vasemmalla,ja lampaat oikealla puolella kristusuksen valtaistuinta.Nyt minulle tuli ongelma.Koska tuomarista edestä katsoen suunnat on toiset kuin siellä missä tuomitut seisovat.Kumpi puoli on kumpi.?

        Olen ajatellut asian niin, että itse kuulun vuohiin. Ajattelen itsenäisesti, teen päätökseni itse, enkä seuraa mitään kirjoitettua dogmia. Otan elämänkatsomukseeni osan sieltä, toisen täältä ja yhdistän ne sopivaksi kokonaisuudeksi.


      • Homostelevuus
        VuohiOlenMinä kirjoitti:

        Olen ajatellut asian niin, että itse kuulun vuohiin. Ajattelen itsenäisesti, teen päätökseni itse, enkä seuraa mitään kirjoitettua dogmia. Otan elämänkatsomukseeni osan sieltä, toisen täältä ja yhdistän ne sopivaksi kokonaisuudeksi.

        Vuohi ei seuraa Jeesusta. Lammas seuraa Jeesusta.

        Ja jos

        Vuohi seuraisikin Jeesusta niin se ei tee sitä kokosydämisesti. Lammas tekee sen kokosydämisesti.

        Aina voi rukoilla: " Jeesus, haluan kokosydämisesti seurata sinua, anna minulle sydän, joka halajaa sinun puoleesi Jumalan tahtoa kysellen, amen!"


      • NiinSeVainOn
        Homostelevuus kirjoitti:

        Vuohi ei seuraa Jeesusta. Lammas seuraa Jeesusta.

        Ja jos

        Vuohi seuraisikin Jeesusta niin se ei tee sitä kokosydämisesti. Lammas tekee sen kokosydämisesti.

        Aina voi rukoilla: " Jeesus, haluan kokosydämisesti seurata sinua, anna minulle sydän, joka halajaa sinun puoleesi Jumalan tahtoa kysellen, amen!"

        Olen rukoillut aikoinaan tuollaisen(kin) rukouksen. Kuten arvata saattaa, mitään ei tapahtunut. Seuraan omaa järkeäni, epäilyä ja erottelukyvyn armolahjaa Luciferin armosta.


    • Hei215

      Mielenvikaisuus johtuu demoneista ketään tuomitsematta. Vain usko Kristukseen pelastaa. Minussa on tuhansia demoneita mutta vain Kristuksen nimessä demoneita karkoitetaan pois, Mark. 16:17. Vain usko Jumalaan pelastaa.

      • no-joo-niinhän-se

        Niinhän se yleensä johtuu, mutta se on tässä maailmassa vaan niin vaikeata toteen näyttää, miten ne "pirut" vaikuttaa ja saa ihmisen menemään sekaisin.


    • uteliasihminen

      Ihminen luulee koko maailmankaikkeuden ajattelevan kuin me itse. Voi olettaa maailmankaikkeudessa olevan muutakin elämää kuin maapallolla. Se muu elämä voi olla täysin käsittämätön omille aivoillemme. Emme tiedä, missä elämää on ja minkälaista. Se voi olla Jumala ja Jeesuskin. Kun käsittää sen, että ihmislaji ajattelee sille ominaisella tavalla, niin onhan mahdollista että ihmisen ajattelu on hyvin rajoittunutta. Siitä voi seurata taas se, että kieltää sen, mitä ei ymmärrä. Uskominen astuu silloin kuvioihin.
      On viisautta myöntää ihmisen rajallisuus ja hyväksyä mahdollisuus siitä, että korkeampaa ajattelua voi olla. Sitä voi sanoa Jumalaksi.
      Raamattu on täynnä mitä viisaampia kertomuksia ja koskaan mikään asia, mitä sieltä on lukenut, ei ole tuottanut pettymystä, myös lupaus avun saamisesta rukouksella on aina tuottanut tulosta.

      • Pettynyttouhuun

        Minua ei ole rukous auttanut! Olen jopa saanut valheellisia lupauksia, jotka ei eivät ole toteutuneet. Mielestäni se on vilpillistä toimintaa.


    • vihaanteitä

      EDESTÄ PÄIN SE ON OIKEA PUOLI.TUOMARISTA KATSOEN VASEN.!!!

      • eihomostelulle

        älä vihaa ihmisiä, mutta vihaa vapaasti syntiä. Pahaa tehneet joutuvat ilman parannusta " sinne " joten älä vihaa vaan sääli. Ja niin kauan kun elämme niin jeesataan " sinne " menossa olevia, jotta saataisin edes muutama " temmattua pois tulesta ", pelastettua " sen " ikuiselta piinalta.


    • erttkkl

      Jeesus tarjoaa elämäää "ilman rahaa ilman hintaa!*'
      1. Johanneksen kirje
      " Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
      10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
      13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."

    • voihyväntähen

      Voi hyvän tähden, aloittaja! Et sinä kierrätä itseäsi taivaaseen etkä kasvissyö itseäsi pelastukseen!

      Jeesus on sinunkin pelastuksesi. Älä Häntä torju. Muuta pelastusta ei ole.

      • Näitäeivainkäsitä

        Pelastusta miltä?


      • Homostelevuus
        Näitäeivainkäsitä kirjoitti:

        Pelastusta miltä?

        Hel-ve-tilt


      • ErakonMielipide
        Homostelevuus kirjoitti:

        Hel-ve-tilt

        Helvetti on toiset ihmiset.


    • Sorkkajalkaavaro

      https://www.youtube.com/watch?v=C14Yu0nJCVg

      Sarvipään kumartelua.

      Siellä muslimit terrorisoivat toisia muslimeita. Siihen en muuta kuin pieraise, itsehän ovat päättäneet itsensä ja lapsensa kasvattaa kumartamaan sarvipäätä, jota ISIS edustaa koraanin hengen mukaisesti. Eipä maistu kaikille muslimeille orjan osa vaikka alistujiksi itseään kutsuvat.

    • kaiken_ajattelija

      Olipas virkistavaa lukea aloitusviesti, olen odottanut lukevani jotain tuollaista jo jonkin aikaa. En tieda onko meidan uskomusemme mitaan samaa enka sano etta pitaisi ollakkaan mutta se kuulosti silti vain niin himputin jarkevalta. Mina itse uskon kaikkeen ja en mihinkaan. Uskon kaikkiin jumaliin ja jumalattariin ja uskon, etta kaikki uskonnot ovat jollain tavalla oikeassa silla ne kaikki selittavat samaa universumia. Uskon myos etta ihmisen mielella on loppumaton potentiaali joka rajoittuu fyysisesti kehoihimme ja niiden nykyiseen kapasiteettiin. En tunne tarvitsevani jumalia silla tiedan jo tarpeeksi ilman heita. Ihminen, joka tietaa ja ajattelee on arvokkaampi, kuin ihminen joka uskoo sokeasti pyhiin kirjoihin ja sanoihin. En silti tykkaa tuomita uskonnon harjoittajia jos he tuntevat sen olevan hyva itselleen (kunhan eivat tulisi sita naamalle tyrkyttamaan...) olen vaantanyt jumalat itselleni energiseen muotoon, joka yleisesti hallitsee universumin liikkeita. Ihmiset kun vain tuppaavat kuvailemaan kaiken kuin se olisi ihminen itse vaikka kuitenkin nakymaton ja jotain aivan muuta. Sanokaa etta tassa maassa on muitakin jotka tietavat tietavansa vahan enemman, jotka ovat jarkevia?

      • eipahalle

        Jumala on sanonut minä olen sinun Jumalasi ei ole toista Jumalaa kuin Minä. Näin se on puhuttaessa kristittyjen Jumalasta.
        Jos olisi monta Jumalaa niin olisi myös monta luojaa tämä kai selkeyttää asiaa sillä on vain yksi Herra.


      • KetjunAloittaja

        Kiitos tästä viestistä. Ketjun hienoimpia vastauksia.


      • Jeesustiepelastukseen
        eipahalle kirjoitti:

        Jumala on sanonut minä olen sinun Jumalasi ei ole toista Jumalaa kuin Minä. Näin se on puhuttaessa kristittyjen Jumalasta.
        Jos olisi monta Jumalaa niin olisi myös monta luojaa tämä kai selkeyttää asiaa sillä on vain yksi Herra.

        lman Jeesusta uskomme on tyhjää!!!

        Johanneksen 1. kirje, luku 2.

        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.


      • kaiken_ajattelija
        eipahalle kirjoitti:

        Jumala on sanonut minä olen sinun Jumalasi ei ole toista Jumalaa kuin Minä. Näin se on puhuttaessa kristittyjen Jumalasta.
        Jos olisi monta Jumalaa niin olisi myös monta luojaa tämä kai selkeyttää asiaa sillä on vain yksi Herra.

        Minusta tassa yhteydessa olisi sopivaa kyseenalaistaa, onko jumala yhta kuin luoja. Me emme tieda, kuka taman kaikkeuden loi ja voisiko sita sanoa jumalaksi. Tokihan jos ajatellaan maailmankaikkeuden luojaa jumalana mista tiedamme onko se luoja yksi kaksi miljoona vai ei mitaan. buddhalaisuutta lainatakseni, muistan lukeneeni jotain siita, etta buddha pyysi kaikkia kyseenalaistamaan kaiken. Ehka se onkin tervein tapa elaa. Minusta on vain mukavampaa uskoa jumaliin kuin ryhtya ateistiksi, varsinkin kun ihmiskunta on viela kehittymaton emmeka voi edes olettaa tietavamme mitaan suuremmista. On silti mukavaa arvailla ja kyseenalaistaa.


      • ToinenAjattelija

        Onneksi kaltaisiasi ihmisiä on olemassa. Hienoa tietää, ettei ole ajatuksiensa kanssa yksin. Minulla on joskus meinannut pää räjähtää joidenkin raamattufanaatikkojen kanssa. Aivan, kuin heiltä puuttuisi järki! Heidän kanssaan ei voi keskustella.

        Minun mielestäni todella ajatteleva ihminen ei voi olla mitään muuta, kuin agnostikko. Minullakin on henkisiä taipumuksia ja pikku rituaaleja, mutta en suhtaudu niihin kuolemanvakavasti. Ehkä kaikki on vain satua.


    • zlmnopyrskl

      Minä taas olen tavannut älyllisesti köyhiä, jotka pilkkaavat Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Niinkuin Kristusta pilkattiin ristilläkin muinoin. Ymmärrän hyvin muslimeja. Ne jotka pilkkaavat. Voivat itse joutua itse pilkatuksi. Entä jos kristittykään ei käännä enää toista poiskea. Itse tulen olemaan korkeasti koulutettu. Toisin kuin sinä älyllisesti köyhä. Kannattaa pelätä jumalaa ja kristittyä jos tämäkään ei käännä enää toista poskea. Kuka tietää maailmanlopun ajoista. Te agnostikot, ateistit, rienaajat ja Kristuksen ja Jumalan vihaajat.

    • 891076689

      Taidat olla älyllisesti köyhä ja mielenterveyspotilas. Paras olla hiljaa seurakunnassa. Kyllä tuollaiset tiedetään. Mielenterveys. Jumala ehkä antaa anteeksi sinulle. Ole hiljaa. Kristittyä vastaan on aina helppo hyökätä.

      • Todisteita

        Erilaisissa islam terroristimurhajärjestöissä olevien muslimeiden lukumäärä on miljoonia.

        Filistean hallitus on terroristijärjestö, jonka filistean muslimit pvat äänestäneet edustamaan filistelaisia.

        https://www.youtube.com/watch?v=ohrcqoCvm7g

        Tosin on olemassa sellaisiakin muslimeita, jotka eovät ole juutalaisten tappamisen kannalla, koska tiedän erään muslimin pelastaneen juutalaisen verenhimoiselta muslimijoukolta. Kähi-idässä on agnostikkoja ja ateisteja paljon mutta moni teeskenetelee ellei jopa kaikki ateistit peloissaan olevansa muslimeja. Siellä ne feikki muslimeina näyttelevät muslimeita ja huutelevat allah anbaria kun vetävät pään pois joltakin ja samalla huutavat saa-tanan nimeä, jota
        kumartavat.

        Hamas haluaa tappaa kaikki juutalaiset ja tämä on islamin päämäärä, joka ilmenee koraanista. Länsimaissa muslimit salailevat totuutta, lähi-idässä he ovat röyhkeitä ja inhottavia ja huuto kuuluu minareetista. Turkissa olen käynyt. Matkasta jäi mieleen suomalaisten naisten paljous ja se kuinka he olivat siellä harjoittamassa esiaviollista seksiä, Hotelli oli kuin huoratalo joltain osin. Muslimimiehet panivat näitä suomalaisia ateisti tai agnostikkonaisia.

        Minareetista kuului useasti päivän aikana rääkyminen. Muistaakseni ensimmäinen rääkyminen alkoi klo 5 ja sitä jatkui ties kuinka kauan. Räälyminne loppui muistaakseni n. klo 00.00 keskiyöllä.


    • eksynytpaikalle

      Täytyy olla todella epätoivoinen, jos hakee tältä palstalta apua.

    • kaikkeus

      Ihmeellistä! Kiitos vertaistuesta aloittajalle ;)

    • Fyysikko11

      Tämä ei kuitenkaan ole käsittääkseni uskon, vaan kokemuksen asia.

    • jeesushuijaspaljastuu

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/1227/jeesus-huijaus-paljastuu
      Raamatun historiallinen tutkimus näyttää tuottavat uuden ja ihmeellisen Jeesus-kuvauksen aina sopivasti joka pääsiäiseksi. Mitä erikoisempi kuvaus, mitä enemmän se poikkeaa perinteisestä Jeesus-käsityksestä, sitä enemmän se saa huomiota lehdistöltä. Miksi mediaa seuraava yleisö on valmis nielemään kaikenlaiset väittämät? Miksi tutkijat ovat niin innokkaita tekaisemaan kaikenlaisia uusia jeesuksia?

    • Ruotsiin7km
    • itsesaayana

      Oi hitto kun oon tyytyväinen että ei enää olla keskiajalla uskovaisten alamaisina. Kristinusko kaatuu omaan hulluutensa nyt kun skeptikot avaa raamatun todellisen luonteen.

    • erttkkl

      Usko edes Enkelien todistusta!
      Enkelit Joulu yönä julistivat:"Teilleon syntynyt Vapahtaja!"
      "8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
      9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
      10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
      11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
      12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
      13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
      14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!" Luukkaan Evankeliumin mukaan.

    • Setäneuvoo

      Keskustelun ensimmäisessä viestissä ei kai ollut mitään kysymystä? Joten se siitä, tarvitseeko vastata.

      Jos joku haluaa selitellä neitseellistä syntymää esim. muslimille, niin hyvä argumentti voi olla, että etkö usko Jumalan kaikkivaltiuteen ja siihen, että Jumala on Luoja?

      Tähän muslimi tietysti voisi vastata, että tottakai Jumala on Luoja.

      No etkö sitten usko, että Jumala saattoi luoda sikiötä Marian kohtuun?

      • 3X7

        Amen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2442
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      336
      1568
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      89
      985
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      180
      811
    8. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe