Synnin tekijä, on synnin orja. Älkää syntiä tehkö.

34. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. (Johannes 8:34-36)

30

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö kukaan uskaltaa sanoa AAAAmen tähän aloitteen joka on Jumalasta,,, siis Raamatusta?

      • Voivoi

        Ettekö ymmärrä edes sitä Mikko ja savonarola, että teidät on JO nähty !

        Siis teidän omat toimenne ja touhunne jo tunnetaan, ja siksi näitä aloituksianne ei enää kukaan viitsi edes kommentoida !

        Siis muille te luette lakia ja syyttelette muita synneistä ja osoittelette niitä sormillanne, mutta omille synneillenne olette täysin sokeita, ja siksi olette paatumuksessanne puhdistumattomia itse !

        Raamattu puhuu hyvin teistä, te toimitte syyttäjän asialla ettekä auta ketään pelkällä syyttelyllänne, vaan päin vstoin:

        Luuk. 11:46 Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

        Te siis ette ole ketään auttamassa vaan taakoittamassa ja syyttämässä pelkästään !

        Tehkää jo vihdoin ITSE se parannus !!!


      • Voivoi kirjoitti:

        Ettekö ymmärrä edes sitä Mikko ja savonarola, että teidät on JO nähty !

        Siis teidän omat toimenne ja touhunne jo tunnetaan, ja siksi näitä aloituksianne ei enää kukaan viitsi edes kommentoida !

        Siis muille te luette lakia ja syyttelette muita synneistä ja osoittelette niitä sormillanne, mutta omille synneillenne olette täysin sokeita, ja siksi olette paatumuksessanne puhdistumattomia itse !

        Raamattu puhuu hyvin teistä, te toimitte syyttäjän asialla ettekä auta ketään pelkällä syyttelyllänne, vaan päin vstoin:

        Luuk. 11:46 Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

        Te siis ette ole ketään auttamassa vaan taakoittamassa ja syyttämässä pelkästään !

        Tehkää jo vihdoin ITSE se parannus !!!

        Olet oikeassa nimmari voi voi.


      • Voivoi kirjoitti:

        Ettekö ymmärrä edes sitä Mikko ja savonarola, että teidät on JO nähty !

        Siis teidän omat toimenne ja touhunne jo tunnetaan, ja siksi näitä aloituksianne ei enää kukaan viitsi edes kommentoida !

        Siis muille te luette lakia ja syyttelette muita synneistä ja osoittelette niitä sormillanne, mutta omille synneillenne olette täysin sokeita, ja siksi olette paatumuksessanne puhdistumattomia itse !

        Raamattu puhuu hyvin teistä, te toimitte syyttäjän asialla ettekä auta ketään pelkällä syyttelyllänne, vaan päin vstoin:

        Luuk. 11:46 Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

        Te siis ette ole ketään auttamassa vaan taakoittamassa ja syyttämässä pelkästään !

        Tehkää jo vihdoin ITSE se parannus !!!

        Etkö ymmärrä edes sitä ettei uuden LIITON PUOLELLA ? Enää kirjoitettiin lakia mitä Jeesus ja Jaakob ja muut opetteli ja käski? Sehän oli rakkauden sääntöjä ettei rikkois ihmisiä ja Jumala vastaan. Rakastakaa niin täytätte Lain. Mikä Laki Jeesus tai Jaakob toi? Eikö Mooses tuonut lakia?


      • Voivoi

        Miksi savonarola, et ITSE sitten toimi sen Rakkauden mukaan ???

        Jos sanot rakastavasi Jumalaa, niin miksi et sitten kunnolla tutki Jumalan tahtoa ja siten vapaudu opillisista harhoistasi eli harhaopeistasi ?

        Etkö siis rakastakaan Jumalaa, vaikka niin väität ?

        Entä etkö rakastakaan lähimmäisiäsi, kun yhä uudestaan vain tuomitset heitä ja sormella osittelet heidän syntejään, ilman todellista apua ja halua auttaa ???

        Lisäksi samalla kun osoittelet muita sillä isolla sormellasi, ymmärtämättäsi tuomitset samalla itsesi, sillä sinä itse teet niitä samoja tekoja, mutta niille sinä yhä olet täysin sokea, ikävä kyllä !

        Jos nimittäin rakastaisit lähimmäisiäsi oikeasti, niin toimintasi heitä kohtaan olisi ihan toisenlaista, ei siis tuomitsevaa vaan kannustavaa ja auttavaa, ja ohjaavaa Rakkaudessa !

        Mutta nyt siis riitelet ja syyttelet jopa perättömästi, eli vastoin Totuutta uskovia ja uskosta osattomia !

        Raamattu kuitenkin opettaa, että ei uskosta osattomia tule tuomita, vaan kertoa heille ilosanoma:

        1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        1. Kor. 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Mutta sinä savonarola et TÄTÄKÄÄN ihan perus asiaa ymmärrä, vaan riitelet ja tuomitset uskosta osattomia täällä ja muualla !

        Uskovan ohje ulkopuolella olevia kohtaan löytyy seuraavasta:

        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.

        Siis SÄVYISYYDELLÄ, eikä RIITAISUUDESSA !!!

        1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        Kol. 4:5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.

        1. Tess. 4:12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

        1. Tim. 3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.

        Mutta kun ette vielä edes näitä ihan perusasioita ole oppineet, niin eihän toimintanne voi millään olla esimerkillistä eikä varsinkaan Rakkaudellista !

        Siis näiden perusasioiden ymmärtämisen puute kertoo teidän omasta kasvamattomuudestaanne ja oppimattomuudestanne, ja kuitenkin te olette kaiken aikaa muita opettamassa ja syyttämässä !

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Nyt annan sen neuvon teille Mikko ja savonarola !!!

        Keskittykää Raamatun tutkimiseen ja OMAN elämänne tutkimiseen Raamatun opetusten kautta ja avulla, ja pyrkikäää Herran ja Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta saamaan itsellenne ENSIN opetus, ja kun sen olette ITSELLENNE saaneet, niin ehkäpä sitten kykenette AUTTAMAAN muitakin tuon tuomitsemisen ja syyttelyn sijaan !

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Silmä voide on Hengen voitelu ja Hengen avaaman Sanan kautta avautuvat silmät ja korvat, eli keskittykää ENSIN saamaan Herralta apu ja vapautus itsellenne, ja sen kautta vasta on mahdollista auttaa myös toisia Tiellä !!!


    • atejäbä

      Yhdestä pienestä rikkeestä ei vielä tule rikolliseksi. Aloituksen jakeet ovat epä-älylliset. Niissä ei ole logiikkaa.

    • vaillinnainen

      Kertookaa perusteellisesti mitä synti on kun sanotte älkää tehkö syntiä siis mitä.

      • jaikalii

        Synti on jos ei usko Jeesukseen Kristukseen, se on synti, elää erossa Elävästä Jumalasta. Parannuksen teko on kääntymys uskossa Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja päätös seurata Häntä; elää Hänen kanssaan.

        Jumala loi ihmisen yhteyteensä elämään kanssaan. Syntiinlankeemuksessa ihminen jätti yhteyden Jumalaan. Synti erotti ihmisen Jumalasta. Jumala on ainoa joka voi korjata rikkoontuneen yhteyden ihmisen kanssa. Hän tuli Jeesuksessa Kristuksessa ihmisen lihaan ihmiseksi ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto) Golgatan ristillä. Jeesus kärsi rangaistuksen synneistämme. Syntimme (epäusko Jeesukseen Kristukseen ja siitä johtuvat tekosynnit) ovat jo rangaistu. Siksi ihminen on vapaa rangaistuksesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Nyt Jeesuksen ristin veren ja uhrin kautta jokaisella ihmisellä on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja elää jälleen Hänen kanssaan yhteydessä ja rakkaussuhteessa Häneen. Se tapahtuu uskomalla Jeesukseen Kristukseen.


      • outoa
        jaikalii kirjoitti:

        Synti on jos ei usko Jeesukseen Kristukseen, se on synti, elää erossa Elävästä Jumalasta. Parannuksen teko on kääntymys uskossa Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja päätös seurata Häntä; elää Hänen kanssaan.

        Jumala loi ihmisen yhteyteensä elämään kanssaan. Syntiinlankeemuksessa ihminen jätti yhteyden Jumalaan. Synti erotti ihmisen Jumalasta. Jumala on ainoa joka voi korjata rikkoontuneen yhteyden ihmisen kanssa. Hän tuli Jeesuksessa Kristuksessa ihmisen lihaan ihmiseksi ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto) Golgatan ristillä. Jeesus kärsi rangaistuksen synneistämme. Syntimme (epäusko Jeesukseen Kristukseen ja siitä johtuvat tekosynnit) ovat jo rangaistu. Siksi ihminen on vapaa rangaistuksesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Nyt Jeesuksen ristin veren ja uhrin kautta jokaisella ihmisellä on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja elää jälleen Hänen kanssaan yhteydessä ja rakkaussuhteessa Häneen. Se tapahtuu uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

        Miksei jumala näytä itseään että voisin uskoa ei pelkkä usko saa uskomaan


      • höpö höpö ,, vaan kaikki vääryys on syntiä !!!!!!!!!!!!!!!!!! Opettelee Raamattu ennen kuin harhaopetus levittelet.


        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

        17 All orättfärdighet är synd; dock finnes det synd som icke är till döds.

        17 All unrighteousness is sin: and there is a sin not unto death.


        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        18 Vi veta om var och en som är född av Gud att han icke syndar, ty den som har blivit född av Gud, han tager sig till vara, och den onde kommer icke vid honom.

        18 We know that whosoever is born of God sinneth not; but he that is begotten of God keepeth himself, and that wicked one toucheth him not. [is born: Gr. has been born]


        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        19 Vi veta att vi äro av Gud, och att hela världen är i den ondes våld.

        19 And we know that we are of God, and the whole world lieth in wickedness.


        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        20 Och vi veta att Guds Son har kommit och givit oss förstånd, så att vi kunna känna den Sanne; och vi äro i den Sanne, i hans Son, Jesus Kristus. Denne är den sanne Guden och evigt liv.

        20 And we know that the Son of God is come, and hath given us an understanding, that we may know him that is true, and we are in him that is true, even in his Son Jesus Christ. This is the true God, and eternal life.

        Jaikal !!!! Siinä lukee että pitää olla 20 Och vi veta att Guds Son har kommit och givit oss förstånd, så att vi kunna känna den Sanne; och vi äro i den Sanne, i hans Son, Jesus Kristus.
        Missä vaiheessa sulta putos pois tuo Förstånd ??
        Oliko siinä vaiheessa kun otit vastaan tuon uuskarismattinen hengen kun olit alkanut pyöriä livets ordissa ja kuunnella käskyt mitkä nä torontolaiset käyttävät saada ihminen putoamaan--> ta emot denhär anden,, det är den sista chansen eller möjligheten ??? Sen är allt förlorat. Näin he julistavat ja uhkailevat vapoissa suunnissa aivan suunniltaan olevat.


      • UskoToivonen

        Niin, kaikki vääryys on syntiä.

        Mitä mieltä olet, teetkö vääryyttä nimimerkki "jaikalia" kohtaan kommenttisi lopussa?


    • auttaa

      Minä teen hyvää, autan naisia etteivät puutteessa olisi

      • lyhyestiKuolet

        Teet Jumalan lakia vastaan synnin ja kuolet tehtäviesi keskellä, sillä siinä et ole autuas.


    • Taitaa olla niin että jok'ikinen ihminen maailmassa on sitten syntinen joten hyvät päivän jatkot vaan.

      • Paitsi mikko ainasoja.


      • Onhan toinenkin !! Jeesus Kristus. Tulkoon me kaikki Kristuxen kaltaisia !! : ) : ) !!!!!!!!!!
        Se on sittenkin mahdollista !!

        Siis oike Usko pitää olla --->
        2. Kor. 13:5

        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.


        Gal. 4:19

        Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,


        Fil. 1:6

        varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.


        Fil. 2:13

        sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.


        Kol. 1:27

        joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

        Mutta jos haluaa kuunnella tuo toista evankeliumi joka synnyttää tuollaisia ``uskon`` lapsia --->
        Luuk. 7:31

        Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat?


        Luuk. 7:32

        He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'.


      • Voivoi
        savonarola kirjoitti:

        Onhan toinenkin !! Jeesus Kristus. Tulkoon me kaikki Kristuxen kaltaisia !! : ) : ) !!!!!!!!!!
        Se on sittenkin mahdollista !!

        Siis oike Usko pitää olla --->
        2. Kor. 13:5

        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.


        Gal. 4:19

        Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,


        Fil. 1:6

        varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.


        Fil. 2:13

        sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.


        Kol. 1:27

        joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

        Mutta jos haluaa kuunnella tuo toista evankeliumi joka synnyttää tuollaisia ``uskon`` lapsia --->
        Luuk. 7:31

        Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat?


        Luuk. 7:32

        He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'.

        Tuossa lauseessa näkyy hyvin se eksymyksen juuri ja pääsyy !

        Jeesus oli toki Jumalana synnitön, mutta langenneessa lihassaan elävä ihminen ei siihen pysty, ja kun savonarola siis kirjoittaa, että "Onhan toinenkin, hän väittää itseään ja Mikkoa synnittömiksi, ja jo lainaamani Raamatunkohta siis puhuu ihan muuta:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Näin Raamattu selvästi romuttaa Mikon ja savonarolan opin perustuksia myöten, eli pahasti ovat väärin rekentaneet ja se rakennelma tulee palamaan ja he itse joutuvat häpeään !


    • äläjääitsepetokseen

      Oppi uskovan täydellisyydestä, synnittömyydestä on lähtenyt, kuten menestysteologiakin USA:n helluntailaisten piiristä. Oppi tekee ihmisistä ylimielisiä, ylpeitä ja heikkoina pitämiä uskovia alaspäin katsovia. Avauksen suora siteeraus Raamatusta on tietysti aivan oikea. Uskova ei voi elää synnin orjuudessa, Jeesushan on hänet siitä vapauttanut - Johannes käyttää jatkuvan tekemisen aikamuotoa: uskova ei harrasta syntielämää, ei suosi sitä, eikä puolustele omaa syntisyyttään. Uskova tunnustaa syntinsä, tekee parannusta ja turvaa Vapahtajaansa.

      Uskovan synnittömyysoppiin takertuneet torjuvat Jumalan Sanan silloin, kun Sana puhuu jatkuvassa aikamuodossa - sekä meissä edelleen asuvasta syntisyydestä, että meissä asuvasta Hengen ihmisestä. Paavali ei puhu menneessä aikamuodossa, menneisyydestään, vaan tämän päivän todellisuudesta - sisällisen ihmisen puolesta elämme uutta elämää, mutta rehellisesti meidän on tunnustettava, että monin tavoin edelleen hairahdumme emmekä pysty elämään täydellistä, synnitöntä elämää. Oppi täydellisestä jo tässä ajassa toteutuvasta synnittömyydestämme on suurta harhaa ja itsepetosta.

      Room. 7: "Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

      Näkemisessä, arkitodellisuudessamme uskova lankeilee sekä sanoissaan, teoissaan, ajatuksissaan ja laiminlyönneillään valitettavasti jatkuvasti. Uskossa Kristukseen hän hän täysin puhdas ja taivaskelpoinen. Me saamme elää uskossa ja iloita armosta.

      2.Kor.5:7 "sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä."

      • vanha-aatuVainaa

        Niin, siinä hairahduksessa tintataan taksijonossa etulijaa. Tai nakkikioskilla illalla.
        Menestysteologiaahan se on synnittömä vaeltaa, kun se vanha-aatu niin pahasti särähtää tuollla kentällä vaeltaessa.
        Välillä akka saa hellanääressä tuta, kun se aatu- ei niin menestysteologiaa harrasta ; ) . Amerikkalaista humpuukkia, tämä on sitä pientä hairahtelua.
        Lähdetääs töihin, 80- rajoitus.. hairahdetaan 100. se tuntuu tuolla hyvältä, kun tämä niin mainiosti kulkee, mitäpä pienistä. Jätetään vilkunkäyttöä, tosin risteysajo naapurilla hieman takkuaa tavastani, olisi kerinnyt menemään jos olisin vilkuttanut, mutta tätä se elämä on.
        Hällä väliä säännöistä ja ohjeista.
        Jumalan lain päämäärä on rakkaus, mutta mitäpä väliä sillä on, joutuu lain alle, kun alkaa lähimmäistä rakastamaan raamatullisesti ja hänestä huoltapitämään.

        Tämäkin voi olla sellainen hairahdus, mutta tavallaan tämä on menestyvää kristillisyyttä ja sunnuntaina käydään ehtoollisella ryyppäämässä vaelluspuolta anteeksi, että päästään seuraavaan sunnuntaihin ja --- sinne ehtoolliselle.. On se tämä armo ja Jumala hyvä, kun ei ole pilkunviilaaja. Minä voin itse ratkaista uskontieni muodon mutkan ja pituuden.

        hmmm.. onnellinen armonkansalainen.


    • tahallaa

      Tein tänä aamuna syntiä, kävelin suojatiellä punasia päin, saanko sen anteeksi herralta.

      • polliisiRatkaisee

        Se on anteeksiannossa käytävä sopimassa riitapuolen kanssa. Eli olet riidassa yhteiskunnan lainsäätäjään ja sopijapuoli on sillin valvova viranomainen. Hän joko päästää tai ei päästä rangaistuksesta. Ja rangaistuksen kärsittyäsi ole vapaa virheestäsi.


    • BarappasVapaaksi

      Aloittaja viittaa synnin tekemisellä Jumalan lainrikkeeseen. Ts. rakkaussuhteen Jumalaan/lähimmäiseen.
      Siis etenee jälleen, parannuksen jälkeen ja ei tee esim. lähimmäiselleen mitään pahaa.
      Siis aivan hyvä ja järkeenkäypä opetus.
      Taas, joka kumoaa tämän lähtökohdan, hänen tarkoitus onkin, ei kulkea parannuksessa, vaan jatkaa synnissä, vaikkapa riistämällä lähimmäiseltä se, mikä hänelle kuuluu.

      No kaikki tietysti siihen sanoo aamenen, sehän on aivan oikein elää kanssamme.


      Jaa, nyt kun tavallaan luetaan pääsiäissanomaa, päästään siitä ja tästä, huudetaan.

      Päästäkää se Barabbas!!! Kaltaisemme ja muotoisemme. Helpompi hänen kanssaan vaeltaa tekoinemme, kuin Jeesuksen kanssa.

      Aivan oikein. Siksipä vastutetaan "synnitöntä" vaellusta, eihän se sovi pirtaamme.
      Vasenkäsi ottaa tuolta, oikea täältä, ja sydän ei ole ympärileikattu.

      Siis päästäkää barabbas

      • Voivoi

        Etkö ymmärrä seuraavaa epäkohtaa aloittajan toiminnassa:

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

        Siis ei hyödytä se, että opettaa lakia, jos itse ai sitä pidä, vaan Jumalan nimi tulee vain sen sijaan pilkatuksi tuollaisen kaksinaamaisuuden vuoksi:

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi(Uskovaksi) ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

        Siis uskosta osatonkin erottaa hyvin selvästi tuollaisen kaksinaamaisuuden eli ulkokultaisuuden, vaikka usein Uskovat ovat sille jostain syystä sokeita !

        Siis kukaan uskosta osaton ei halua tuollaisten ulkokultaisten joukkoon, eikä sellaiseen perheeseen eli yhteyteen, jossa tuollaisia kaksinaamaisia on !

        Ulkokultainen siis estää uskosta osattomien pelastumisen, sillä kuka oikeasti haluaisi tuollaisten ihmisten lähipiiriin, ihmisten siis jotka sanovat itseään Uskoviksi, ja sanovat muka toimivansa rakkaudessa, mutta mistään todellisesta Rakkaudesta ei näy jälkeäkään !

        Jos he siis Jumalaa rakastaisivat, olisi heidän toimintansa ihan toisenlaista !

        Siis pelkkiä tyjiä sanoa ja puhetta rakkaudesta, vailla mitään katetta !


    • UskoToivonen

      Mahtava Raamatunkohta avauksessa.

      34. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. (Johannes 8:34-36)

      Mutta mitä tulee avauksen otsikkoon,

      >> Synnin tekijä, on synnin orja. Älkää syntiä tehkö. >>

      niin huomio kiinnitetään väärään suuntaan, Vapahtajasta pois ihmiseen.

      Tekstikohdan painotus on Jeesuksessa, Pojassa, Vapahtajassa.

      Poika tekee vapaaksi.

      23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      Älkäämme korostako, koroittako ihmistä, ihmisen osuutta, vaan antakaamme kunnia Hänelle, joka pelastaa, vapahtaa.
      Hänelle joka päästää synnin kahlitsemat vapaaksi.

      36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

    • Tänään virheellisesti opetaa, että ihminen jää synnintekijäksi, myös uskoon tultua, tai että ihmisen, jopa pitää jäädä, ja tämä oppie ei ole oikeaa oppia Kristuksessa, vaan jos me rehellisä olemme, ja tunnustamme kaiken väärytemme, niin Herra puhdistaa mjeidät siitä, mutta jos emme ole rehellisä vaan suojellemme rikkeitämme, kuten tänään on tapana, niin miten ihmeessä me voimme vääryydestämme puhdistua?

      Tnnustakaa kaikki vääryytenne Herralle, jotta voitte tulla puhtaaksi, ja vapautua synninteon kierteestä.

      Ja varokaa seurakuntanne, pimeitä Jumalan arvoja vääristäviä hapapteita. Oppikaa Raamatusta mikä kuuluu Jumalan arvoon, ja jumaliseen luontoon.

      • Tunnustaensinitse

        Miksi siis ET ITSE tunnusta omia syntejäsi ???

        Miksi ITSE peittelet ja suojelet omia rikkeitäsi ???

        Miksi vääristelet Raamatun opetuksia ja siten levität harhaoppeja ???

        Ota nyt vihdoin se tukki eli hirsi omasta silmästäsi !!!


      • Voivoi

        Mikko, taas kerran tätä samaa !

        Sinä itse olet täällä syyllistynyt juuri siihen mistä tuossa itse kirjoitat

        Jos ja kun sinä itse siis olet jäänyt synnintekijäksi, niin etkö siis oman oppisi mukaan ole edes uskossa ?

        Siis jos uskova ei jää/ei saa jäädä synnintekijäksi, niin silloinhan sinä, joka et tunnusta omia syntejäsi ja vääriä toimiasi ja valheitasi, olet malli esimekki siitä, että uskova voi langeta syntiin, ja sinun tapauksesi mukaan näköjään elää jopa synnissä paatumuksessa !

        Siis sinun oman oppisi mukaan, joko et ole Uskova, tai sitten se oppi mitä väität vääräksi, onkin oikea, joten Mikko miten on kumpi on Totuus ???

        Raamattu nimittäin opettaa selvästi:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Tuossa siis puhutaan Uskovasta, sillä uskosta osaton ei ole lupausten alla eli armon alla, jotta voisi vain tunnustaa syntinsä ja sen parannuksenteon kautta vapautuisi, vaan uskosta osattoman piää ENSIN tulla VERELLÄ pestyksi !

        Tuossa Mikko selvästi sanotaan, että Uskovassakin on syntiä, ja kun Uskova siis syntiä tekee, on hänen parannusta tehtävä ja tunnustettava rehdisti syntinsä, mutta sinä Mikko et niin toimi, joten et vapaudu ja puhdistu synneistäsi !

        Sinä Mikko juuri sanoit, että Uskovassa ja kai sinussa ei ole syntiä, mutta mitä Sana sanookaan, se jossa ei muka syntiä ole, on valehtelija ja se sanoo Jumalaa valehtelijaksi !!!

        Tässä on sinun oppisi Mikko, eli sinä sanot Jumalaa juuri valehtelijaksi !!!


    • mitenaonasia

      Töistäkö kirjoittelet?

      vai oletko pitemmällä lomalla.

      • Olen eläkkeellä.

        Miten kysymyksesi parannukseen liittyy?


    • vapaanavapaata

      miten on syntiä, jos vapaana miehenä panen vapaata naista ja molemmat vapaasta tahdosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe