Toimistolle aikaa varaamatta

ajanvaraaja

Mitä mieltä olette yleisestä tavasta, jolla asiakas tulee tapaamaan isännöitsijää pidemmän asian kanssa tuosta vaan, ex tempore, keskellä työpäivää, varoittamatta?
Viittaan vaan siihen,e ttä aika moneen paikkaan pitää nykyään VARATA AIKA etukäteen. Ei sitä pankkiin tai optikon näöntarkastukseenkaan tosta vaan mennä, lääkärikäynnistä puhumattakaan.
Jos sinulla on 20-30 minuuttia kestävä asia, niin pidätkö tyylikkäänä mennä keskeyttämään isännöitsijän työpäivä ilman ajanvarausta? Eri asia on tietysti joku kirjeen tuomienn tai hakeminen eli käynti joka aidosti kestää alle minuutin, mutta kun tullaan puoleksi tunniksi rupattelemaan on se jo kiusallista. Ainakin näin kiireisempään vuodenaikaan, kuten juuri NYT.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä_minä

      Minä, toimiessani parikymmentä vuotta hallituksen puheenjohtajana, soitin kyllä aina etukäteen, kysyen milloin voisin tulla käymään. No onhan aina toki olemassa niin tärkeitä henkilöitä, joiden asia pitää käsitellä juuri silloin kun tälle sopii, mutta nämä lienevät harvinaisempia.

    • isannus24

      Itse olen käännyttänyt toimistolle lampsineet kotimatkalle. Aikaa varaamatta ei isännöitsijän luokse mielellään tulla. Asiakaspalvelua voi tulla tapaamaan, mutta isännöitsjällä ei välttämättä ole aikaa näin keväällä.

    • herra_yliherra

      Isännöitsijän kannattaisi pitää ovet lukossa ettei kaikenlaista sakkia tarvitsisi katsella ja kuunnella. Ainakin minä varaan ajan pankkiin etukäteen kun menen nostamaan rahaa automaatista. Sama juttu kun käy ruokakaupassa. Jotain tolkkua!!

      • 111111111

        Palveluala, vaan ei seuranpitopalvelu. Ajankäyttö näin keväällä on muutenkin tiukilla. Turha tuosta on tarkoituksella tai tarkoituksetta ryhtyä ymmärtämään noin pahasti pieleen.


    • isannus24

      Jos otan kävijän vastaan olen yleensä antanut kävijälle max. 10 minuuttia aikaa.

      Enhän minä mene autohuoltoonkaan kyselemään tyhmiä autonhuollosta ja pyydä automekaanikkoa opettamaan minulle autonkorjaus asioita.

      Ei isännöintitoimisto ole mikään ajanvietepaikka, eikä siellä katsota hyvällä, jos joku tulee sinne notkumaan seuramielessä. Isännöitsijän työpäivä pyörii keväällä minuuttiaikataululla, eikä aikaa turhille jaarittelijoille ole.

      Onneksi kovin moni ei toimistolle tule notkumaan.

    • Yli_Isännöitsijä

      Toimistolle ei saa tulla notkumaan. Jos ei kolmessa minuutissa pysty esittämään asiaansa niin ulos. Isännöitsijä on johtaja eikä mikään asiakaspalvelija.

      • isannus24

        No kunhan 10-vuotta kuuntelet asioiden vääntelyä ja oiot vääriä päätelmiä laista, hyvästä rakennustavasta jne. Saat päivittäin kertoa ihmisille, mitä laki asioista sanoo ja miten asiat pitää hoitaa ja kun oikaiset kääntelyjä ja vääntelyjä, niin palkaksi saat vittumaisen miehen maineen ja valitusta miten isännöinti maksaa liikaa ja vittumainen isännöitsijä tulee vaihtaa mukavaan
        ( synonyymi sanalle epäpätevä), joka antaa hallituksen tehdä mitä vaan laista ja järjenkäytöstä välittämättä.

        Siinä kahden ensimmäisen vuoden aikana se innokkuus asiakaspalveluun viimeistään latistuu.


      • isannus24

        Sitten kun väärin toimien ja isännöitsijän neuvoja kuuntelematta asiat saadaan täydellisesti umpisolmuun, niin erotaan hallituksesta ja uusi hallitus huutaa isännöitsijää avuksi ja uusi hallitus moittii tätä "miksei isännöitsijä kertonut mihin asiat johtavat, eikä isännöitsijä ole nyt korvausvastuussa ammattilaisena tästä"

        Tätä se on käytännön isännöinti, tästä johtuu monen isännöitsijän aika tiukka asenne, että lakeja ja hyvää rakennustapaa noudatetaan, eikä sooloilla miten sattuu.


      • 0ssian
        isannus24 kirjoitti:

        No kunhan 10-vuotta kuuntelet asioiden vääntelyä ja oiot vääriä päätelmiä laista, hyvästä rakennustavasta jne. Saat päivittäin kertoa ihmisille, mitä laki asioista sanoo ja miten asiat pitää hoitaa ja kun oikaiset kääntelyjä ja vääntelyjä, niin palkaksi saat vittumaisen miehen maineen ja valitusta miten isännöinti maksaa liikaa ja vittumainen isännöitsijä tulee vaihtaa mukavaan
        ( synonyymi sanalle epäpätevä), joka antaa hallituksen tehdä mitä vaan laista ja järjenkäytöstä välittämättä.

        Siinä kahden ensimmäisen vuoden aikana se innokkuus asiakaspalveluun viimeistään latistuu.

        Tuon seuraamuksen saa riippumatta siitä, että miten teki.


    • uhoojat_erikseen

      Isännöitsijän yksi tehtävä on laittomien tai yhtiöjärjestyksen vastaisten päätöksien toimeenpanemattomuus. Siis näin tekee ammatti-isännöitsijä. Suun soittajat on erikseen.

    • Asiakaspalvelua

      Jällleen kerran: Isännöitsijä on taloyhtiön palkollinen.
      Isännöitsijän työhön kuuluu asiakaspalvelu. Ei nuo isännöitsijäraukat nyt niin isoja herroja ole, että oikein ajanvarauksella ottavat vastaan.
      Onko niin, että meidän jotka maksavat isännöitsijöiden palkat pitäisi
      sovittaa oma työmme ja aikataulumme herrojen mukaan?
      Esim. kaksi kertaa viikossa tietyt kellonajat jolloin voit mennä tapaamaan
      isännöitsijää ilman ajanvarausta - ei tämä sen ihmeämpiä järjestelyjä kaipaa.
      Vielä kerran: Sitä saa mitä tilaa...

      • isannus24

        Tuossa on pointti. Jokin tapaamisaika voisi olla hyvä, mutta nykyään asiat hoidetaan 99 % sähköpostilla, eipä toimistolla oikein ikinä käy ketään, joten tämän vuoksi päivystys olisi muusta työstä pois.

        Itse ainakin teen tehokkaasti koko päivän töitä ja työlistaa pois alta. En pidä edes ruokataukoja , vaan töitä tehdään todellakin kokoajan ja kunnia-asiana on se, ettei mikään toimeksianto saa unohtua tai jäädä tekemättä. Minun yhtiöni eivät ainakaan ole ikinä sanoneet, ettei isännöitsijä tee mitään. He tosin tuntevat jo minut ja työtapani. Perfektionismia tälläkin alalla esiintyy.


    • ilmanmuuta_

      Isännöitsijä on taloyhtiön palkollinen samoin kuin firman toimitusjohtaja on yhtiön palkollinen. Tietysti asiakkailla pitää olla vapaa pääsy puheille jos on asiaa.

    • isannus24

      Osakas/hallitus ei ole niin iso herra, että säätelee isännöitsijän työajan käyttöä. Isännöitsijä saa ihan vapaasti säädellä työaikaansa ja sen käyttöä, eikä ainakaan minun isännöintiini kuulu typeryksien kuunteleminen ja heidän opettamisensa , vaan ohjaan tällaiset tyylikkäästi ulos.

      Tämä on hallitusten yleinen harhaluulo, isännöitsijä ei ole orja tai koira, vaan tekee itse päätökset miten isännöintiä hoitaa ja ainakaan itse en ole koskaan kenenkään perseitä nuollut tai typeryyksiä kuunnellut ja yhtiöiltä tänäkin vuonna tullut pelkkää kiitosta ammattiosaamisesta ja asioiden hoitamisesta, vaikka en kummoinen asiakaspalvelija olekaan.

    • llllllllllll

      Hyvä kommentti Isannus24! Olen täysin samaa mieltä. Isännöitsijä ei todellakaan ole kenenkään orja, tai koira. Meillä pysyvät toimiston ovet lukossa nyt ja jatkossa.

      Jos on muutakin asiaa, kuin esim. lomakuvien esitteleminen, tai kitiseminen edellisellä viikolla väärin pysäköidystä autosta, tai väärän värisistä pihakukkasista jne jne, voi ajan varata asiakaspalvelusta ja kertoa huolensa siellä.

      Isännöitsijätoimisto ei ole mikään terapeuttitoimisto, sitä varten on julkinen, tai yksityinen terveydenhuolto.

      Jos isännöitsijä ei itse vedä rajaa paskan jauhamiselle ja rajoita asiakkaiden jatkuvaa tulvaa toimistolla, ei sitä kukaan muukaan tee. Missä välissä hoidetaan työt?

      • isannus24

        Jos hallitus ei kunnioita isännöitsijää on ongelmia luvassa, juoksuttavat mennen tullen. Itse näytän aina uusien talojen kanssa kaapin paikan (kuten eilenkin kokouksessa)

        Ainoastaan yksi hankala talo on halunnut 10 vuoden aikana halunnut vaihtaa isännöitsijää. Olivat mesonneet sihtereeille ennen kokousta ja pidin heille tunnin ripityksen miten he eivät tiedä rakentamisesta, sopimusjuridiikasta, lainsäädännöstä yhtään mitään ja on parempi, etteivät lauo typeriä mielipiteitään tämän enempää. Koko hallituksen naama helotti punaisena. Tieto se on joka jyllää. Hallitus esitti mielipiteitään, pyysin perustelemaan mielipiteet, vastaukset olivat tyyliin "eikö se nyt näin mene"

        Korjasin ettei RT-kortin mukaan näin mene ja pyysin jatkossa esittämään vain perustellut mielipiteet referenssein.

        Sitä saa mitä tilaa. Kusipäät saavat paskaa käteen ja mukaville hallituksille( niitä mulla on oikeastaan kaikki), niin teen mielelläni vähän extraa ja ilmaiseksi.


      • Molemminpuolin
        isannus24 kirjoitti:

        Jos hallitus ei kunnioita isännöitsijää on ongelmia luvassa, juoksuttavat mennen tullen. Itse näytän aina uusien talojen kanssa kaapin paikan (kuten eilenkin kokouksessa)

        Ainoastaan yksi hankala talo on halunnut 10 vuoden aikana halunnut vaihtaa isännöitsijää. Olivat mesonneet sihtereeille ennen kokousta ja pidin heille tunnin ripityksen miten he eivät tiedä rakentamisesta, sopimusjuridiikasta, lainsäädännöstä yhtään mitään ja on parempi, etteivät lauo typeriä mielipiteitään tämän enempää. Koko hallituksen naama helotti punaisena. Tieto se on joka jyllää. Hallitus esitti mielipiteitään, pyysin perustelemaan mielipiteet, vastaukset olivat tyyliin "eikö se nyt näin mene"

        Korjasin ettei RT-kortin mukaan näin mene ja pyysin jatkossa esittämään vain perustellut mielipiteet referenssein.

        Sitä saa mitä tilaa. Kusipäät saavat paskaa käteen ja mukaville hallituksille( niitä mulla on oikeastaan kaikki), niin teen mielelläni vähän extraa ja ilmaiseksi.

        Vielä parempi, jos kunnioitus on molemminpuolista. Meillä on hallituksessa pari insinööriä, jotka tietävät talotekniikasta ja alan sopimuksista varmasti riittävästi. Hyvin menee eikä isännöitsijän tarvitse opettaa hallitukselle perusasioita. Ilmankos tässä onkin pärjätty hyvin jo toistakymmentä vuotta ja taloyhtiö on kunnossa.


      • isannus24
        Molemminpuolin kirjoitti:

        Vielä parempi, jos kunnioitus on molemminpuolista. Meillä on hallituksessa pari insinööriä, jotka tietävät talotekniikasta ja alan sopimuksista varmasti riittävästi. Hyvin menee eikä isännöitsijän tarvitse opettaa hallitukselle perusasioita. Ilmankos tässä onkin pärjätty hyvin jo toistakymmentä vuotta ja taloyhtiö on kunnossa.

        Itse olen myös talotekniikan insinööri ja saanut osaamisen kautta kunnioitusta kautta hallitusten. Omien yhtiöiden kanssa menee todella hyvin, kiitosta satelee aina tilinpäätösten yhteydessä ja pieniä lahjoja on tullut hallituksilta.

        Hankalimmatkin tapaukset olen pehmittänyt ja olen aina osaamisella saanut heidät puolelleni. Omat yhtiöni tosin tietävät, etten ryhdy juoksupojaksi tai jaksa kuunnella turhanpäiväistä saivartelua, aina hallitusten vaihtuessa joutuu opettamaan uudet hallituksen jäsenet tavoille. Eikä minua kukaan tule toimistolle tapaamaan, tietävät etten pidä turhista vierailuista, vaan haluan tehdä töitä kokoajan ja suorittaa kaikki annetut tehtävät mallikelpoisesti.


    • näitä-lisää

      Isännöitsijät ovat näköjään asiakaspalvelun mestareita. Nostan hattua ja kumarran kunnioituksesta. Hienoa!!

      • Hankalaosakas

        Tavallisena, pienen taloyhtiön osakkaana, odotan isännöitsijältä juuri tätä mainostettua osaamista. Isännöitsijöissäkin on eroja ja omassa taloyhtiössäni hallituksen jäsenet ovat amatöörejä, jotka haluaisivat yhtiövastikkeen pysyvän ikuisesti mahdollisimman pienenä. Olen valitettavasti ollut "hankala" osakas, koska olen joutunut ottamaan isännöitsijään useasti yhteyttä sähköpostilla, sekä puhelimitse.

        Ei minua ole käännytetty ovelta, vaikka olen joskus käynyt isännöitsijää tapaamassa henkilökohtaisestikin. Jos hallituksen jäsenillä ei ole mitään käsitystä lakipykälistä, yhdenvertaisuudesta ja asioita hoidetaan ensisijaisesti oman edun kautta, niin isännöitsijä on ainoa, kenen puoleen tavallinen osakas voi kääntyä. Hänelle lankeaa iso vastuu hallituksen jäsenten "opettamisesta" asialliseen asioiden hoitoon ja yhdenvertaisuuden toteutumisen valvontaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe