Lopullisesti eroon narsistista? Kokemuksia?

Hämillään

Kokemuksia suhteen lopettamisesta narsistiin? Miten onnistuit siinä? Tarvittiiko siihen avuksi jo virkavaltaa vai riittikö vain oma luja tahto?

Alan itse olla jo voimaton ja mietin miten pääsen tästä miehestä eroon lopullisesti. En tiedä onko mies narsisti vai mikä, mutta ei tämä ole enää normaalia.

Tein itse avioeroa reilu vuosi sitten ja tämä puolituttu saapui elämääni ja kertoi myös tekevänsä eroa. Kaveri suhde syveni nopeasti ja tuimme toisiamme eroissamme. Kunnes sain tietää ettei mies tehnyt eroa kun hänen puolisonsa otti yhteyttä. Lopeton jutun koska en todellakaan halunnut olla toinen nainen ja perheenrikkoja.

Mies jäi puolisonsa luokse, mutta silti ilmestyy ovelleni, yrittää soittaa päivittäin, tuo lahjoja työpaikalleni...

Vaikka olen tehnyt kaikkeni tämä ei vain lopu. Ensin ajattelin että mies on pirun sinnikäs, mutta jotain pahaa hänessä täytyy olla kun voi minulle ja puolisolleen valehdella tuolla tavalla ja yrittää jatkaa suhdetta molempien kanssa.

Onko lähestymiskielto enää ainoa tapa päästä tästä miehestä eroon?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenneuvo

      Sanot hänelle suoraan, että jos vielä otat yhteyttä millään tavoin niin ilmoitat asiasta hänen vaimolleen! Ellei sitä niin sanot hakevasi lähestymiskieltoa! Kaveri ei käy täysillä ja siitä ois järkevää päästä eroon....

      • kokeneenneuvo

        Tämä on vähän huono neuvo, ei millään pahalla. Tuollainen narsistinen mies tietää kyllä tekevänsä väärin ja ylittää jo kaikki mahdolliset normaaliuden rajat. Ei tuollainen mies kuuntele "järkipuhetta" tai tiukkoja sanoja. Jos kuuntelisi niin olisi jo poissa kimpusta. Vaimolle ilmoittaminen ei ole AP:n asia ja on aika huono neuvo myös. Ilmeisesti vaimo tietää jo mutta AP:n on poistuttava kokonaan kyseisen jampan elämästä eikä saa millään tavalla olla yhteyksissä näihin ihmisiin tai heidän ongelmiinsa. Kosto, puuttuminen tai kiellot ovat tässä vaiheessa jo turhia ja jopa vaarallisia ideoita.

        Tuollaisesta miehestä pitää päästä eroon kaikin keinoin. Oma turvallisuus on tärkein.


    • Hämillään

      Vaimolle olen kertonut asiasta ja lopputulos oli että minä valehtelen ja keksin asioita erottaakseni heidät. Esimieheni on kieltänyt miestä tulemasta työpaikalleni... kohta kaikki avut ja tuet käyteytty paitsi poliisi.

      • sisua2

        Käytä siiten poliisia. Kerro ensin mitä on tapahtunut (nais)konstaapelille ja mietitte yhdessä, täyttyykö vainoamisen tunnusmerkistö (kyllä kai) tai muu rikosnimike. Suosittelen rikosilmoituksen tekoa oman itsesi takia.


    • pidä_huolta

      Googleta "Narcissism No Contact". Kuulostuttaa aika pahalta ja hyvin narsismin toiminnalta. Pidä nyt huoli itsestäsi! Et saa olla missään kontaktissa etkä antaa jampalle mitään huomiota, ei negatiivista eikä positiivista. Mielestäni yhden kerran voi sanoa ettei halua olla enää missään tekemisissä mutta sen jälkeen sitä on tarkoitettava. Narsistihan ei tuota edes ota vakavasti joten voi olla aika sama sanotko sen vai et. Muista että et avaa ovea, hävität lahjat niin ettei mies saa tietää saitko ne vai et, et vastaa puheluihin, et viesteihin, ET MIHINKÄÄN. Muuten et pääse hänenlaisestaan eroon.

      Ota yhteyttä poliisiin ja kysy siitä lähestymiskiellosta jos mies fyysiesti tulee työpaikallesi eikä ala kadota ovesi takaa.

      Ikävän usein narsistista eroon pääseminen voi vaatia sen että joudut itse pakenemaan eli muuttamaan paikkakunnalta, vaihtamaan työpaikkaa, puhelinnumeroa jne. Katso ensin jättääkö hän sinut rauhaan kun et anna minkäänlaista vastausta mihinkään. Jos tulee kadulla vastaan niin hän on sinulle ilmaa ja menet äkkiä pois tilanteesta, välttelet. Jos hän soittaa niin suljet heti puhelimen kun tajuat että se on hän jne. Sinun tulee pysyä tiukkana niin kauan kunnes jamppa löytää jonkun muun häiriköinnin kohteen ja jättää sinut rauhaan. Muista tehdä kaikki nettiprofiilit yksityisiksi ja sulkea hänet niiden ulkopuolelle. Hankit sen lähestymiskiellon tai ei niin sinun on vain sinnikkäästi jatkettava No Contact:in kanssa. Muista myös että joka kerta kun sanot hänelle edes "jätä minut rauhaan" "en halua tätä" tai mitä vaan niin annat hänelle lisää haluamaansa huomiota. Normaali mies olisi jo ymmärtänyt. Sinä olet nyt ikäväksesi tekemisissä häiriöisen ihmisen kanssa jolle ei järkipuhe riitä.

    • pidä_huolta

      Ainiin ja narsistihan yrittää repiä sinusta tietoa miltä taholta tahansa joten joudut laajentamaan NO CONTACT:in myös yhteisiin tuttuihin joko pysyvästi tai tilapäisesti. Eli sellaiset ihmiset jotka ovat jollain tapaa kontaktissa tuon tyypin kanssa ovat myös NO CONTACT listalla!

      • pidä_huolta

        Joillekin yhteisille tuttaville voit sanoa että eivät saa puhua sinusta jampalle etkä myöskään koskaan puhu aiheesta näille ihmisille. Puhu niille jotka eivät jamppaa tunne.


    • eirillumarei

      Ilmottaisin vaimolle että sopii tulla juttelemaan sinun pomon kanssa joka todistaa että miehellä on porttikielto häiritä sinua. Saman veisin todisteena poliisille. Koska sen jälkeen se lähestymiskietoasia etenee vauhdilla. Toinen juttu on että jos työpaikallanne videoidaan tulijat portista tms. sellaisen tiedon välittäminen vaimolle ehkä avaa silmät- . Tosin jos on sellainen vaimo kun aikoinaan törmäsin erään narssistin miehen kanssa niin kaikki syyt on aina muiden aiheuttamia. Mies oli kuin vauva polo jonka isoiita äitinä pelasti. Ei se mene niin. mn&sn/pahavirasnainen

    • Hämillään

      So far so good, nyt on ollut pari rauhallista päivää, puhelinnumero vaihtumassa ja näinä pitkinä vapaina vaihdan maisemaa, jokainen häiriötön päivä tuntuu erävoitolle. En olisi uskonut että tuommoisia ihmisiä on oikeasti olemassa...

      • neljätoista

        Kyllä on ja olet toiminut hyvin. Hyvää Pääsiäistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe