Masentunut mutta en nuori

Humprey

Olen hieman yli nelikymppinen ja kärsin lievästä masennuksesta. Tänäänkin on ollut täysin iloton päivä. Kaikki asiat vain vituttaa. Kovin tuntuu täällä keskustelussa olevan nuoria jotka kärsivät samasta ongelmasta. Se tekee todella pahaa, koska ei tällaista olotilaa kauaa voi jaksaa. Ja nuorilla elämä on kuitenkin vielä edessä. Tai ainakin sen pitäisi olla. Itsellänikin on vielä pitkä matka edes eläkeikään. En haluaisi jatkaa sinne asti pää painuksissa.

Onko jollakin kokemusta masennuksesta selviämisestä? Tällä hetkellä tuntuu siltä ettei tästä olotilasta niin vain voi päästä yli. Pahin pelkoni on se, että kaikki muuttuu vain pahemmaksi. Mikään ei innosta eikä kiinnosta. Annan vain ajan kulua, en muuta.

3

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dorea

      hei masentunut mut en nuori
      olen samassa pisteessä kun sinäkin ja minulla pitäs olla kaikki hyvin,mutta tässä vietän viikon huonoa oloa; mitään en jaksa tehdä, makaan vaan sängyssä ja itken, kuulen taas pahoja äänia, joita yritän peitellä. olen 28 vuotias ja kärsin pahasta masennuksesta..olisi kiva jos voitas kirjoitella ja auttaa siinä samalla toisia...minun pitäisi olla kunnossa kun pääsin vasta sairaalasta...jos kiinnostaa niin kirjoittele minulle [email protected]

    • kuilussakin_käynyt

      Liike on lääke.On ihan tutkimustieoa siitä, että liikunnalla voidaan hoitaa masennusta.Jos vielä muuta jaksa, niin rupea käymään puolen tunnin lenkillä päivittäin. Sitten kun rupee virta lisääntymään, tee lenkki kaksi kertaa päivässä. Tällä palstalla, jossakin tuolla aikaisemmin, on ilmoitettu nettiosoite masennuksen itsehoitoon. Se on ihan asiantuntijoiden laatima. Kiveleopa esille. - Oman ajatusmaailman rukkaaminen auttaa. Jokainen ajatus, jonka ajattelemme, aiheuttaa neurokemiallisen reaktion aivoissa.-Kirjoitit: en jaksa jatkaa pää painuksissa. Aivoja voi huijata: kun kävelyllä pidät päätä ja katsetta hieman yläviistoon, aivot tulkitsevat sinun olevan toiveikkaalla tuulella ja tuottavat aivoihisi aineita sen mukaan:"itsehoitolääkettä".- Mutta sinne masennuken hoito-osoitteeseen kannattaa mennä.

      • jari-pekka-65

        Niin se on. Apu tulee ylhäältä, mutta onneksi se ei ole huijausta, vaan totisinta totta. Masentunut ihminen katsoo usein alas, ikäänkuin itseensä. Ja painii itsensä ja ongelmiensa kanssa. Kaivaa menneisyydestäkin syitä masennukseensa ym.
        Ei masennuksen kanssa kannata opetella elämään, huijata itseänsä.
        Raamattukin sanoo, että tässä ajassa jossa elämme, kaikki on masentavaa, mutta Herra yksin on korkea, eli hän on kaiken tämän yläpuolella ja voittaja.
        Kaikille masentuneille sanon, että katsokaa ylöspäin ja muistakaa rukoilla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe