Kokemuksia Savonlinnan terveyskeskuksesta?

valehdellaanpäinnaamaa

Mietin että onko vika minussa, mutta sitten satuin lukemaan toisaalta netistä, että en ole väärässä. Joku muukin on samaa mieltä; "Kuuluukohan tähän rakennettuun toimintakonseptiin että lääkärit toimivat kuten vakuutuslääkärit ettei potilasta tarvitse nähdäkään kun voi tehdä diagnoosin ja ilmoittaa ettei potilas tarvitse hoitoa lainkaan. Eikun vaan lisää liikuntaa ja pillereitä naamaan ja homma selvä. Kun potilas sanoo että hänet on lähetetty väärään kokeeseen niin sitä ei suostuta muuttamaan ettei vaan oikea sairaus sattuisi löytymään, tulipahan taas priorisoitua ja heitettyä potilas oman onnensa nojaan."

Vaikuttaako Sote uudistus tähän ongelmaan vaiko jatkuu samana?
Missä on vika? Itse en kehtaa sanoa nimiä mutta järkkyä toimintaa ja potilaan väheksymistä olen kohdannut ja lukenut netistä Sosterista. Helposti löytää jos etsii.
Saako sieltä joku hoitoa oikeasti? Miksei edes ohjata reilusti muualle hoitoa saamaan jos rahasta tai osaamisesta kiinni hoito.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottomennyt

      Kyllä niin paljon kuulee negatiivistä palautetta Sosterin palveluista, että oikein pelottaa sairastua! Enemmän vain pitäisi pitää ääntä ja kirjoitella valituksia, että parannuksia tapahtuisi. Paljon on hoitovirheitä, töykeitä hoitajia, välinpitämättömyyttä, jonotusta jne = LIIAN PALJON!!

      • jessejessejessejesse

        En tiedä oletko sekopää vai muuten vaan idiootti...
        Kehoitan steriloimaan ittes äkkiä pois. Mitä pikimmiten.


    • Pettynytsosteriin

      Pahinta tuo väärien verikokeiden ottaminen ja vakuuttelu että kaikki on kunnossa.
      Kyllähän se hemoglobiini voikin olla. Ja sitten jos sattuu jokin poikkeava arvo löytymään niin sanotaan että on jo ollut kauan aikaa tuo alle viitteiden. Ihankuin olisi täten hyväksyttävä ilmiö. Mitään ei tehdä koska kaikki maksaa. Hoidosta tullut vain kaupungin talouden hoitoa sairaasta ei nin väliä. Ketuttaa koko lafka. Ottakaa mukaan tukihenkilö koska se hillitsee pahimpia valheita lääkäri suusta.

    • teeseitsetohtori

      Miksi ihmeessä menit lääkäriin? olisit kertonut oireesi tälle palstalle niin diagnoosi olisi ollut kohta selvä ihan vaivatta. Sitten vaan olisit hakenut joltain lääkäriltä reseptin lääkkeisiin ja elelisit onnellisesti elämäsi loppuun asti....

    • karhunpoika2015

      Paljon huonoa kokemusta terveyskeskuksen toiminnasta, ei siellä käymisestä ole ollut useinkaan hyötyä, antibiootti- ja Buranakuurit osaavat kyllä määrätä. Monesti olen joutunut käymään yksityisellä lääkärillä, josta sitten saanut lähetteen erikoissairaanhoitoon ja sitä myöten saanut apua tilanteeseen. Olisi melkoisen paljon kehitettävää tuon yksikön toiminnassa, mutta kun toiminta ei ole asiakaslähtöistä vaan jotain ihan muuta. Olenkin ajatellut kun seuraavan kerran on aihetta lääkärinpalveluihin, siirtyä jonkun muun sairaanhoitopiirin asiakkaaksi, saattaapa tulla halvemmaksikin.

    • Kipujaoireita

      Yksi kokemus. Kun yritän uusia reseptejä niin ei onnistu. Miksi ei uusita lääkkeitä jotka käytössä jo vuosia. Syytä ei kerrota. Mistä lääkkeet? Kuka päättää yli erikoislääkärin lääkemääräyksen että potilas ei tarvitse lääkettä?

    • PotilasVaan

      Minulla pelkästään hyviä kokemuksia. Aina ovat hoitotoimenpiteet onnistuneet ja vielä nopeasti. Olen ollut Sosterissa potilaana kymmenen vuoden aikana 5 kertaa. Kerran sisätautien osastolla, kerran tarkkailussa tulehduksen takia ja kolme kertaa pikaisemmin. Joka kerta terveenä kotiin. Hoitajien ja lääkärien jaksamista ei voi kuin ihmetellä. Iso kiitos heille!

    • eläkeukko

      Ainakkaa ei kannata olla kovin vakavasti sairas. Suattaapi kuolio iskee parraassa tappauksessa. Tässä oon parikuukautta jo vartoillu että liäkär ottas puhuttelluu. Enstää terveyven hoitaja priorisoi onko ukko etes hoijon tarpeessa. Olhase mukava ku kaks nuorta tyttöö huastattaa eläkeukkoo.Siinä huasteltii vieläkö se napero tojjii. Voip kuulemma jo olla vaikka testosterrooni puutetta. No kaks mahollisuuttaha siinä vua on. Sitä joko on tai ei. Kyllähä ne kahto sillee silimii että iha vanahoo miestä vähä värisytti. Jottai kuitennii tul mielee. Ai mitäkö.No tietysti se naine sielä kotona. kyllä siinä väristykset hävvii.
      No on tässä hyvviikii uutisii. Liäkär tätin vastaa otto päivä alakaa lähestyy.Taijan kuitenkii keretä parantuu ennen sitä. Käympähä kuitennii moikkoomassa,etellisestä tappaamisesta onnii jo neljä vuotta.

    • ruuvinkiristys

      Julkisten arvausasemien hoito on arpapeliä missä tahansa.Nimimerkillä kokemusta on. Sain teininä väärän "luulosairas"diagnoosin YHDESTÄ vaivasta (harvinainen syy selvisi myöhemmin yksityisellä Helsingissä)Savonlinnan terveysasemalla. Kun myöhemmässä elämässä olen mennyt muissa kaupungeissa kunnalliselle, ei muita myöhemmin tulleita sairauksiani ole tutkittu kunnolla,vaan on taaskin pidetty luulosairaana. Näihin on sitten vaihtelevasti löytynyt selkoa kun on mennyt yksityiselle ja kalliisti maksanut tutkimuksista.Hyvä opetus kuitenkin:kerran luulosairas,aina luulosairas. Mitä tahansa sitten menitkin valittamaan.Hammashuoltoon sentään kunnalliselle uskaltaa mennä kun siellä ei väärindiagnosoinnin mahdollisuutta oikein ole-ellei sitten itse mene esittämään jotain tosi outoja väitöksiä.

    • mikämaksaa

      Taitaa olla että kaikki terveyskeskuksella tutkimuksia pyytävät ovat "luulosairaita"?

    • Itku_ei_auta

      Kaikkihan me kuitenkin joudutaan lepolaatikkoon. Ennemmin tai myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe