säästän kolikoita

kolikkopankki

En tiennyt miten saada säästymään rahaa sillä olen kova tuhlaaja jolle ei jää koskaan mitään säästöön. Näin on ollut lapsesta asti. Säästötili oli mutta ei siellä koskaan ole mitään eikä ole nykyisinkään vaikka sellainen onkin.
Niinpä pyysin Jumalalta rahaa jolla voisin toteuttaa toiveeni eikä summa jota pyysin ollut pieni.
Niinpä jumala antoi ajatuksiini seuraavan säästövinkin: Kun rahat tulee tilille kuten minulla eläke, niin kun käyt kaupassa, ota joka kaupassa käynti kerta kolikkoina 3-5 euroa ja niin pieninä kuin saat. Et yleensä käytä pikkurahaa isompiin ostoksiin vaan jätät ne possupankkiin ja näin kuun lopussa possussa on mukava summa.
Toinen keino on ottaa 50-100 euroa pankista eläkepäivänä pikkukolikkoina sillä kun ne säästönippaaseen tai purkkiin säästää ja ostaa rahojen loputtua vain tarvittavan eikä muuta, niin muutaman kuukauden kuluttua possussa tai lippaassa on mukavasti rahaa toiveiden täyttämiseen tai tarvittavaan johon menee enemmän rahaa.
Minä ostin lukollisen säästöpossun säästöpankista, jonka sain parilla kympillä. Lisäksi minulla on pikkupankkeja kuten iso keramiikkapullo ja koristelulho sekä pikkulippaita kasa mikä missäkin. Kun tyhjennän kuun lopussa yhden niin lopuissa on vaikka millä mitalla kolikoita kaikkeen tositarpeelliseen. Tässäpä näitä minun omia säästövinkkejä. Millaisia säästö inkkejä teillä muilla on ja oletteko saaneet säästettyä rahaa.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhj

      Tiedätkö mitä?

      Sun jumalasi vit-uili sulle. Tuommoinen kolikkojen keruu oli ehkä in joskus 150 vuotta sitten, nykyään tuo on paljon kätevämpi tehdä sähköisesti esim. säästötilin muodossa.

      • 7_18

        Tiedätkö mitä? Tavutit väärin. Kirjoitin tämän ihan vain vituilessani :D


    • elämäävarten

      Kiitos typeryydestäsi. Eipä muuta.
      On mukavaa huomata että kotona on aina kolikoita ja euroja että voi ostaa tarvitsemiansa tavaroita. Tilisäästö ei ole kaikille sopiva säästömuoto sillä eihän pankit muuten jakelisi säästölippaita eikä kolikkoja olisikaan. Säästele vain tilillesi ja tuhlaa heti. Minä säästän kolikoita ja ne säästyy pidemmäksi aikaa eikä tarvitse huolehtia siitä mitä tilille nyt jäikään ja riittääkö se kuun loppuun.

    • KrPennonen

      Ilman taivaallista määräystä olen säästänyt Australian Lunareja mutta myös laattoja.

    • tuhlarinsäästö

      Minä en saanut säästettyä mitään koko elämäni aikana ja olen nyt vajaa kuusikymppinen. Lapsena tilillä oli aina 1-3 markka ja sekin meni karkkiin. No kun korttitilille eikä pankkiin jäänyt rahaa niin päätin yrittää säästää kolikoita lukolliseen lippaaseen ja tähän mennessä olen saanut säästöön 60 ja vähän päälle. Se on jumalan ihme kun kyseessä on tuhlari.

    • euroja

      Sain vihdoin viiden litran pullon euron kolikoita täyteen ja olen ylpeä siitä. Pankkiin viedessä piti olla auto. Muuten ei vienti onnistunut. Oli niin painava. Näinkin voi käydä.

      • 1917

        Lähtivätkö kolikot helposti pullosta pois? Jos on liian ahdassuinen pullo, voi olla kova työ saada ne ravistelemalla ulos.


    • kolikotpullossa

      Kyllä lähtivät. Sitten kun rahat kuun loppupuolella loppuivat, oli mukavaa tietää, että jossain on muutama kymppi ruokaan ja kaikkeen tarpeelliseen.

    • pennipossu

      Nyt on niin että pikku kolikoita on ikävä käyttää kaupassa mutta mukava kun saa niiden avulla säästöön satoja euroja. Muutama sata on ollut joskus säästössä. Tosin ne ovat kuluneet huonoina aikoina ruokaan. Kaupat ottaa vastaan myös viisi senttisiä. Olen kokeillut. Prisman talletus automaatille en vielä ole osannut mennä. Pitää tulevaisuudessa kokeilla jos on mitä talletta sillä kyllä ne nykyään elämiseen kuluu. Parhaiten säästyy kymmen ja viisi senttiset. Kun niitä kasan pyytää joka kaupassa käynti kerran niin kyllä uskoisin nopeasti jotain säästyvän.

    • onnistunutyritys

      Minä sain säästettyä jo kolmisen sataa ja tonni viisi sataa tulee tämän vuoden lopussa tilille. Toinen mokoma possuun. Yritäpäs samaa, onnistut, jos yrität.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe