Kuka maksaa oikomishoidon ja kenen lapsille?

Alkaariittää

Minun lapselleni ei makseta terveyskeskuksesta koska purentavirhe ei ole tarpeeksi suuri. Kriteeterejä on tiukennettu. Purentavirheisiä on kuulemma koko ajan lisää. Mistä tulevat?

Jos olisimme maahanmuuttajia joiden seitsemännellä lapsella on etuviistot ylähampaat, hoito olisi varmasti tullut. Muutenhan hammashoitola syyllistyisi suvaitsemattomuuteen, vai mitä?

Me maksetaan ehkä itse joku päivä 2000 - 3000€ lapsen oikomishoidosta? Miksi ja minne minä olen maksanut veroja 30 vuotta?

Tiedän ketä äänestän.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojoon

      Ei kannata olla noin pirun katkera ilman mitään syytä. Lääkäri ei nähnyt syytä tehdä mitään kun se ei ole lasta haittaava ongelma ja sinunkaan ei ole pakko maksaa vain esteettisestä toimenpiteestä. Seuraavien vuosien aikana hampaita kannattaa seurata tarkkaan ja mennä eri hammaslääkäreille kysymään heidän mielipiteitään. Jos ongelmaa ei ilmene niin hän saa itse sitten maksaa suorista hampaista jos ne välttämättä tahtoo.

    • outoTILANNE

      Jos sinulla on pieni vaiva, sitä ei korjata, maksat sen itse vaikka olisit ikäsi maksanut veroja. Jos pieniä vaivoja on useita niin jo pääset hoitoon ( kuten maahanmuttajilla on usein tilanne). Leväperäisyys palkitaan.
      Onneksi paperittomien pääsy ohituskaistalla suomen terveydenhoitoon estettiin oikeisto ja Rajamäen toimesta.

    • pepsodentti

      No meilläkin terveyskeskuksen hammaslääkäri kieltäytyi oikomisesta kun ei kuulemma ole aihetta, aivan sama peruste kuin teillä. No mutta sen verran oli etuhampaat vinossa että vein yksityiselle. Siellä tehtiin muotit ja arviot. Ja pyysin hammaslääkäriltä kirjallisen selvityksen kaikesta, mitä aikoo tehdä ja miksi. Tämän paperin saatuani, varasin ajan terveyskeskushammaslääkärille ja pyysin selvitystä miksi he eivät nähneet kyseistä tarvetta???? No sastiin lapselle heti lähete oikomiseen ja pahoiteltiin vielä siitä että laspesn hampaisiin ei ollut tehty edes kunnon tutkimusta, vaan oli tehty nopea silmämääräinen arvio.
      Että älkää uskoko kaikkea mitä ne sanoo, pitäkää puolenne!
      Itse en olisi tajunnut tehdä näin, ellen olisi kuullut että tuttavan lapsi oli päässyt oikojalle samalla tyylillä. Tosin siinä tulee alkuun ne pari yksityisen laskua.

      • Missä kunnassa tai kaupungissa tämä tapaus on sattunut ?


    • bdjdbsks

      Värjää lapsesi naama kenkälankilla mustaksi niin pääsy oikomishoitoon on varma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe