Parhaat nuoruusvuodet olivat minulle pettymys

mies-48v

Täytin tuossa hiljattain 48 vuotta ja se tarkoittaa että parhaat nuoruusvuoteni ovat nyt sitten viimeistään ohi jopa palstan DarkFearin mittapuulla laskettuna. Muistan vielä hyvin ajan jolloin 43-vuotias poikanen, vielä ihan lapseksi laskettava, kirkassilmäinen ja silkohapsinen nassikka täynnä nuoruuden intoa ja optimismia. Siinä iässähän niiden parhaiden nuoruusvuosien väitetään alkavan mutta miten kävikään?

Elämäni ei oikeastaan ole yhtään sen erilaista kuin vaikkapa 10 tai edes 15 vuotta sitten mitä nyt fyysisesti olen raihnastunut ja tukka on harventunut ja harmaantunut. Onhan tässä tietysti muutoksiakin tapahtunut kuten että lapset ovat kasvaneet isoiksi ja asuntolainankin olen onnistunut maksamaan kokonaisuudessaan pois mutta muuten viimeiset 5 vuotta elämästäni eivät olleet mitenkään "parempia" tai "parhaimpia" nuoruusvuosia kuin vaikkapa 30 aikaisempaa.

Ja mitä baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomailla käymiseen tulee niin sitäkin olen voinut harrastaa ihan yhtä suurella menestyksellä jo ennen tätä nk. parasta nuoruuttani. Olen käynyt niissä sekä että yksin kuin vaimon ja kavereidenkin kanssa. Eli en yksinkertaisesti ymmärrä että mitkä paremmat nuoruusvuodet sitä silloin ihmiselle koittaa kun on aikuisten oikeasti jo ihan keski-iän kynnyksellä? Oikeastaan koen keski-ikäni alkaneen jo joskus 30-vuotiaana ja sen jälkeinen elämä on ollut aika tavanomaista avioliitossa olevan, keskiluokkaisen keski-ikäisen äijäkkeen elämää - ei siis erityisen hohdokasta muttei huonoakaan.

Ei siis kannata kuunnella joidenkin kylähullujen julistuksia jostain vielä alkamattomista parhaista nuoruusvuosista vaan elää vaan tässä hetkessä - niin hyvässä kuin pahassakin!

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin_nuori_minäkin

      Minä täytän kohta 45 v ja paras nuoruus on todella kaukana takana, siis todella kaukana. Voi valehtelematta tai liioittelematta sanoa, että parhaat nuoruusvuodet päättyivät noin 15 vuotta sitten jolloin täytin 30! Elämäni on nyt paljon paljon ankeampaa kun oli silloin 15 tai 20 vuotta sitten, mikään ei ole muuttunut paremmaksi.
      20 vuota sitten oli vielä oikeasti suhteellisen nuori ja uskoin, että kun tässä mennään 5-10 vuotta eteenpäin niin elämä hymyilee, mutta VITUT, se on mennyt vaan huonompaan.

      Nuorena noin 25 veenä ihmisellä on vielä uskoa parempaan huomiseen, mutta tässä iässä ei enää ole.

      Olen siis kohta 45-vuotias. Ei ole omistusasuntoa, ei lapsia, ei työtä, ei maallista mammonaa, ei ole ulkomaanmatkoja, ei ole mitään m uuta kun tämä saatanan vitutus, joa vaan lisääntyy iän myötä.

      Tervetuloa perässä ja voin sanoa että teissä on monia jotka tulevat kokemaan tämän saman kun minä, mutta olette vielä nuoria ja teillä on usko että " Kyllä tämä tästä paremmaksi muuttuu" ... Minäkin olin nuori ja luulin myös että " Kyllä tämä paremmaksi muuttuu" Mutta eipä muuttunut.

      • juist

        Ukki on 91 ja sanoi olevansa onnellisempi kuin koskaan.


    • DarkBoy33

      Minä uskon että elämä muuttuu aivan super hienoksi kuin taikaiskusta kun täytän sen maagiset 45-vuotta ja ne parhaat nuoruusvuodet voi vihdoin alkaa. Yhtäkkiä tukka kasvaa takaisin päähäni, saan postipakettina kymmenen uutta kaveria, joiden kanssa kiertelen maailma ja käyn baareissa ja risteilyillä ostamassa verovapaata karkkia ja tupakkaa ja mahat täynnä karkkia ja tupakkaa makoilememme laivan kannella aurinkoa ottaen ja pimeän pelko on vihdoin tiessään! Tuskin maltan odottaa!!! Sitä odotellessa aion jatkaa tätä yksinäistä raivontäyteistä elämääni ja vältellä mahdollisimman muita ihmisiä ettei vain kukaan pääse ajattelemaan minusta negatiivista, että tietäkää te vaan se!!!

      • Darkboynsukulainen

        Ainiin ja haistakaa te oikein pitkä vitun vitun vittu!!!


    • 3plus19

      Millaisia vinkkejä voitte antaa DarkFearille, kun hän on vielä 33-vuotias nuori joka odottaa niitä parhaimpien nuoruusvuosien alkamista?

      • aivinkkejä

        Eipä DarkFear-neitsyt-sedälle mitään vinkkejä kannata antaa kun ei niin taulapäinen ja hidasälyinen hc-atm tajua ottaa mistään neuvosta onkeensa, viettäkööt yksin neitsyenä niitä parhaita nuoruusvuosiaan 50 - vuotiaana hc-ätminä vuokra yksiössään Varissuolla kuvitellen olevansa joku eurooppalainen mies.


    • rhlt

      Rehellisen avoin kirjoitus. Kiitos siitä.
      Olenkin ihmetellyt, kuinka täällä jotkut miehet väittävät parhaiden vuosien olevan edessä päin. Tarkoitan naisten saamista seksiin. Nyt junnaavat katkeruudessa ja naisvihassa.
      Eivät todellakaan kaikki miehet ole charmikkaita ikääntyessään. Usealle voisi laittaa yli 10v ikään lisää, vain ulkoisten seikkojen takia.
      Vanheneminen on väistämätöntä. Ei peili valehtele eikä vyö..
      Onneksi ikääntyminen tuo elämänkatsomukseen eri ulottuvuuksia eikä väkisin esitetä ikinuorta ajatuksilta ja ulkoisesti.

    • Ujoatm26v

      Itse koen että elän juuri niiden "parhaiden" nuoruusvuosien viimeisiä aikoja ja tästä eteenpäin se elämä vasta paskaa tulee olemaankin jos en nyt jotenkin ihmeen kaupalla saa naista seuraavan 2 tai viimeistään 4 vuoden sisällä. Epäilen että juna kuitenkin meni jo ja se nainen olisi pitänyt saada viimeistään 20-25-vuotiaana.

    • Vielä_Ehdit

      Parhaat nuoruusvuodet alkaa vasta 53-vuotiaana.

    • Onhan sinulla vielä parhaat seniorivuodet kaukana edessäpäin. Eläkeläiset pääsevät risteilemään alennuksella.

      • NegaFear

        Ei sitä kuitenkaan kannata vielä eläkeläisenä yksin risteillä kun siitä kuitenkin ajatellaan kaikkea negatiivista. Se on turvallisinta risteillä vasta kuolleena, kun siitä ei kukaan mitään negatiivista pääse ajattelemaan.


      • NegaFear kirjoitti:

        Ei sitä kuitenkaan kannata vielä eläkeläisenä yksin risteillä kun siitä kuitenkin ajatellaan kaikkea negatiivista. Se on turvallisinta risteillä vasta kuolleena, kun siitä ei kukaan mitään negatiivista pääse ajattelemaan.

        No eipä sitä kyllä kannata edes silloin eläkeiässä yksin mihinkään laivaristeilyille lähteä, sillä kyllä sitä voisi siitäkin muut vanhukset ajatella kaikkea negatiivista, jos sitä joku vanha mies olisi yksin laivalla ilman ketään kavereita, kun kaikki muut eläkeläiset olisivat siellä laivalla kuitenkin yhdessä puolisonsa ja/tai muiden eläkeläiskavereidensa kanssa.


      • Vieläkö sä mies86 olet siellä EUROOPASSA? Vai oletko vielä Turkuun palannut.


      • df.on.juntti
        DarkFear kirjoitti:

        Vieläkö sä mies86 olet siellä EUROOPASSA? Vai oletko vielä Turkuun palannut.

        Pari kysymystä:
        1) Eikö sinulle opetettu koulussa miten Eurooppa ja eurooppalainen kirjoitetaan?
        2) Kai tiedät, että myös Suomi on osa Eurooppaa? Mikset kysy onkohän tullut takaisin Englannista?


      • df.on.juntti kirjoitti:

        Pari kysymystä:
        1) Eikö sinulle opetettu koulussa miten Eurooppa ja eurooppalainen kirjoitetaan?
        2) Kai tiedät, että myös Suomi on osa Eurooppaa? Mikset kysy onkohän tullut takaisin Englannista?

        1. Tiedän kyllä sen, että miten ne kirjoitetaan. Mutta tässä nyt oli kyse lähinnä ns. sisäpiirin vitsistä, kun mä oon aina kirjoittanut tämän sanan "eurooppalainen" isoilla kirjaimilla.

        2. Tiedän kyllä sen, että myös Suomi on osa Eurooppaa. Mutta tietenkään tämä suomenmaa ei ole läheskään samalla tavalla jo pelkästään asevelvollisuutensa takia suvaitseivainen ja kansainvälinen maa, kun monet muut Euroopan valtiot. Eikjä suurin osa suomalaisista ole mitään yhtä suvaitsevaisia ja eurooppalaishenkisiä, kun mitä muut eurooppalaiset ihmiset ovat muissa maissa.


      • DFperkle
        DarkFear kirjoitti:

        1. Tiedän kyllä sen, että miten ne kirjoitetaan. Mutta tässä nyt oli kyse lähinnä ns. sisäpiirin vitsistä, kun mä oon aina kirjoittanut tämän sanan "eurooppalainen" isoilla kirjaimilla.

        2. Tiedän kyllä sen, että myös Suomi on osa Eurooppaa. Mutta tietenkään tämä suomenmaa ei ole läheskään samalla tavalla jo pelkästään asevelvollisuutensa takia suvaitseivainen ja kansainvälinen maa, kun monet muut Euroopan valtiot. Eikjä suurin osa suomalaisista ole mitään yhtä suvaitsevaisia ja eurooppalaishenkisiä, kun mitä muut eurooppalaiset ihmiset ovat muissa maissa.

        Mistä sinä sen tiedät kun et ahdasmielisyyttäsi edes käy EUROOPASSA toisinkuin suurin osa suomalaisista?


      • DFperkle kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät kun et ahdasmielisyyttäsi edes käy EUROOPASSA toisinkuin suurin osa suomalaisista?

        No eipä sitä nuoren miehen kannata koskaan yksin mihinkään ulkomaille lähteä, kun muut ihmiset ajattelisivat vaan kuitenkin kaikkea negatiivista siitä yksin ulkomaille lähtemisestä.


      • DFperkle
        DarkFear kirjoitti:

        No eipä sitä nuoren miehen kannata koskaan yksin mihinkään ulkomaille lähteä, kun muut ihmiset ajattelisivat vaan kuitenkin kaikkea negatiivista siitä yksin ulkomaille lähtemisestä.

        Kyllä siellä käy helvetin moni nuori mies yksinkin, sellaiset oikeat miehet joita ei kiinnosta kuvitella kaikenlaisia harhoja negatiivisesta paskasta vaan jotka voivat ajatella positiivisesti.


      • DFperkle kirjoitti:

        Kyllä siellä käy helvetin moni nuori mies yksinkin, sellaiset oikeat miehet joita ei kiinnosta kuvitella kaikenlaisia harhoja negatiivisesta paskasta vaan jotka voivat ajatella positiivisesti.

        Kyllä sitä aina vaan enemmän positiivista ihmiset ajattelevat siitä, jos sitä nuori mies on siellä ulkomailla yhdessä kavereidensa kanssa, kun että yksin sinne lähtisi epäsosiaalisena ja kaverittomana luuserimiehenä, kuten ihmiset aina ajattelevat niistä yksinäisistä nuorista miehistä.


      • DFperkle
        DarkFear kirjoitti:

        Kyllä sitä aina vaan enemmän positiivista ihmiset ajattelevat siitä, jos sitä nuori mies on siellä ulkomailla yhdessä kavereidensa kanssa, kun että yksin sinne lähtisi epäsosiaalisena ja kaverittomana luuserimiehenä, kuten ihmiset aina ajattelevat niistä yksinäisistä nuorista miehistä.

        Niin no tietenkin jos olet epäsosiaalinen ja kaveriton luuserismies joka sellaisena tahtoo pysyä sitten olen samaa mieltä että ei kannata koskaan poistua Suomesta, muutenkin sinne ulkomaille meneminen kovin kapealla maailmankatsomuksella ei kannata koska ei niin ahdas mieli voi avartua.


      • DFperkle kirjoitti:

        Niin no tietenkin jos olet epäsosiaalinen ja kaveriton luuserismies joka sellaisena tahtoo pysyä sitten olen samaa mieltä että ei kannata koskaan poistua Suomesta, muutenkin sinne ulkomaille meneminen kovin kapealla maailmankatsomuksella ei kannata koska ei niin ahdas mieli voi avartua.

        Kyllä mä viihdyn ihmisten parissa ja just siksi mä en haluakaan koskaan yksin mihinkään lähteä, kun aika kävisi yksin vaan pitkästyttäväksi, kun ei olisi juttuseuraa mukana ollenkaan. Se vaan on kuitenkin niin, että muut ihmiset pitävät aina niitä yksinäisiä miehiä just epäsosiaalisina ja kaverittomina luuserimiehinä, joihin ei edes kannata koskaan tutustua.


    • kasvakaaaikuisiksi

      Meinasin jo tuossa kirjoitella ihan mitä vaan juttuja, mutta kun luin aloittajan kirjoituksen useampaan kertaan en enää osannut kommentoida mitään järkevää... joten, nyt joudun edelleen miettimään elämän outoa olemusta. Itse olen tyttönen edelleenkin, siro sellainen, mutta ikää on. Tunnen, että parhaat vuoteni ovat edelleen tässä ja nyt, joten miehet: käykää kimppuun, niin katsotaan, että mikä on tämä ikäkysymys.... näin se vaan menee, eräs nuori autoni korjaaja sanoi minulle, että ikä on vain numeroita, minä olen samaa mieltä. ; D

    • ikisinkku40

      Uskoin myös nuorena että saan tyttöystävän ja perheen mutta nyt 40 vuotiana en ole edes halannut naista tai muutakaan kontaktia saanut. Elämä vaan meni hukkaan ja nyt vaan odottaa sitä että kuolee.

      • Poikamies44

        Ei se elämä vielä yli 40-vuotiaanakaan mitenkään hukkaan ole mennyt, vaikka kaikki nuoruuteen kuuluvat sukupuoliasiat olisivatkin jääneet kokematta. Pikemminkin on niin, että silloin ei ole vanhentunut ja ukkoontunut, kuten ikäisensä ehkä useiden avioliittojen kuluttamat tohvelisedät, vaan on pysynyt edelleen kuin teinipoikana, jolle nämä nuoruuteen kuuluvat asiat kuten seurustelu ja ensimmäinen sukupuoliyhdyntä ovat vasta edessä. Se ensimmäinen teinirakkaus kun voi tulla vastaan koska tahansa!


    • markantarkka

      Nuorena pitää kännätä ja käydä naisissa! Vanhana joutaa muistelemaan sitten kännireissuja ja yöjuoksuja!

    • bvchuytghgg

      Parikymppisenä ajattelee että kaikki on mahdollista niinkuin pitkälti onkin, mutta nelikymppisenä on jo muitakin esteitä kuin asenne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe