Muutoshaluako Muonion Keskustan piirissä

Vaihdetaanpaikkaa

Luinko oikein?
Keskustalainen politiikkomme Rauhala kehuskelee Kokoomuslaista tänään
Luoteis-Lappi lehdessä.
Muuttuuko poromies Kokoomuslaiseksi?
Ainaispoliitikko kaveri Myllykangas vuorostaan etsiskelee uutta käskettävää Kittilän erolla olevasta kunnanjohtajasta.
Mitenköhän käy?

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokkoomus

      Kuntavaalit tulossa,Myllykankaan ykköspeesaaja loikkaa kokoomukseen. Muonion kepussa sukupolvenvaihdos menossa.Hyvä näin,Myllykankaan räksykoirakin kyllästynyt isäntäänsä.

    • Ei_käy_käskyläiseksi

      Myllykangas ei saa siitä käskyläistä, miksi saisi?

      • Omataivot

        Hyvä jos ei saisi. Luulen, että sillä naisella on omat aivot ja osaa päättää itse.


    • mallimytty

      Kittilän ex. kunnanjohtaja juttuhan oli aprillipila älypää.

      • Eiuitettaiseikäskettäis

        Voisi olla tottakin.
        Tulisi NAINEN, jonka päätä ei
        Autonuittajakaan kääntäisi kuin tuuliviiriä.


      • Näyttävyyttäkerrakseen

        Joko tuores Kokoomuslainen poromies on näyttäytynyt kylillä tummassa puvussa ja prässihousuissa? Hiukset muodinmukaisesti leikattuna ja kravatti ja paita sekä taskuliina sävysävyyn. Lakeerikengät jaloissa.
        Leveä pirteä hymy huulilla ja tervehdykset kohdillaan kaikille vastaantulijoille.


      • Kertokaaihmeessä
        Näyttävyyttäkerrakseen kirjoitti:

        Joko tuores Kokoomuslainen poromies on näyttäytynyt kylillä tummassa puvussa ja prässihousuissa? Hiukset muodinmukaisesti leikattuna ja kravatti ja paita sekä taskuliina sävysävyyn. Lakeerikengät jaloissa.
        Leveä pirteä hymy huulilla ja tervehdykset kohdillaan kaikille vastaantulijoille.

        Eikö olla nähty? Mielenkiinnolla ootetaan näköhavantoja.


      • Edustushommissakiirrettä
        Kertokaaihmeessä kirjoitti:

        Eikö olla nähty? Mielenkiinnolla ootetaan näköhavantoja.

        Kävin tankkaamassa ja molemmissa kaupoissa ja vielä torimyyjälläkin.
        Ketään Stubbin näköistä poromiestä ei näkynyt kylillä.
        Oli tietysti edustamassa ja puoluekaveria auttamassa pysymään eduskunnassa.


      • Peittoni

        Älypäillä tainnu mennä lehtikirjotuksen pointti ohi :D


      • Tulokkaatkoulutukseen
        Peittoni kirjoitti:

        Älypäillä tainnu mennä lehtikirjotuksen pointti ohi :D

        Älä yritä kaverina peitellä. On kait vaihtanut puolta. Kokoomuslaisilla on käytössään räksyttäjäkouluttajakin, joka ohjaa oikealle tielle uutta yrittäjätulokasta.
        Selityksenselityksiä koitat vain keksiä. Moni taitaa puhua tästä vaihosta.
        Ei ole uutta Muoniossa.


    • Räntää

      Poromiehelle on aivan sama,kumpi pää puhuu.

      • Poromiespuheita

        Sehän nähdään ensi valtuuston kokouksessa. Poromies käyttää puheenvuoron ja esittelee uuden linjansa.


      • Kokoomuskolmikko

        Istuukohan ensi valtuustossa suputtelemassa ja juonimassa uusia juonia entisen puoluekaverin vieressä.
        Vai meneekö Kangosjärven miehen ja hänen peesaajansa väliin istumaan?
        Sitä täytyy lähteä paikanpäälle katsomaan.


    • voivoi

      Onko kyseessä,poromies joka on ollut tähän astikki kun Euroopan omistaja?

      • voivoivoivoi

        Onon


      • Nähtyon
        voivoivoivoi kirjoitti:

        Onon

        Olisko kuitenki ollut entisen puoluekaverinsa myllärin kanssa onkimassa ruottiin menevällä sillalla.
        Kaks kalaa vain julkisella paikala eikä mithään salassa muitten mailla eikä auton kanssa joessa.


      • Tainnutmennäkauasmetsään

        Nimimerkki Nähtyon on huumurimiehiä ja runoilija. Sattuvasti sanottu.
        Olisiko kannattanut laitattaa pärstäänsä karvareuhka päässä kehumaan kilpailevan puolueen ehdokasta.
        Näin tyhmät kuin täällä enemmistö porukasta on ymmärtää poromiehen vaihtaneen puoluetta. Eihän täällä muuten toista aleta kehua.
        Ei ainakaan mies joka on tähän mennessä hoitanut vain käskyläinen tehtäviä.


    • Jovainki

      Eiköhän Muoniossa olisi syytä vaihtaa noita luottamusmiehiä, seuraavissa kunnallisvaaleissa, vähän jokaisen puolueen. Kovin on näyttänyt menevän nuo touhut vain omien etujen ajami- seksi. Onhan mm. kaksi luottamusmiestä saanut ujutettua vaimonsakin kuntaan töihin, kenen- hän vaimo seuraavaksi? Toinen noista em. on lisäksi itse kunnan palkkalistoilla.
      Kovin kyllä uhotaan ja ollaan suuria päättäjiä SEOn pöydissä, mutta... mutta... ???

    • onhansetietenki

      Onhan se tietenki, jos 70-luvulta saakka on sama tai samat henkilöt kunnan johdossa, muutoksella tilaus. On jo melkein pitempi kuin Kekkosen valtakausi. Kekkonen kai oli vallassa kaiken kaikkiaan 30-luvulta 80-luvun alkuun. Politikoinnin oli tietenki aloittanut jo 20-luvulla ja opiskellessa jo 10-luvulla.

      Itteppä on muoniolaiset näin äänestänheet.

    • kuolaava

      näinhän se menee,kun omistat vaikkapa resuisen repun,niin olet kokoomuslainen ja vieläpä sieltä äärioikealta,mutta totuus kuitenkin on,että kepulainen pettää aina niinkuin tässäkin huomataan,että omaporukka jää näppejään-nuolemaan,mutta kuola valuu kuitenkin luultavammin omillevarpaille

      • Kuolattaskaikki

        Onkohan suurikaan menetys jos poromies siirtyy Kokoomuksen porukkaan.
        Vieläkö se toinen huutaja saataisiin oikeasti eläkkeelle, niin ilo irtoaisi.


    • olenköyhä

      Olen köyhä ja ilman kravattia, mutta aina ollut sinivalkoisen lipun peräsässä kulkija.

      En ole äänestänyt kepua, koska en ole hyväksynyt heidän liian "kotiin" päin vetävää politiikkaa. Siinä porukassa vaikuttivat tai vaikuttavat tietyt uskonnolliset piirit. Sen näki esimerkiksi työn saannissa. Kun en kuulunut kumpaankaan porukkaan, töitä ei ollut saatavissa sen porukan hallitsemissa laitoksissa.

      Demarit, vaikka kravatin kera ja porvarillisesti elävät, ovat kulkeneet näennäisesti punaisten lippujen alla ja laulaneet vappuna mallin vuoksi työväenlauluja. Ovat niin läpi järjestöelämän tunkemia olleet, että jos et ole kannattanut näkyvästi heitä, sinut on leimattu heidän vastaiseksi. Töitä annettaessa on ollut sopivuus parempi kuin pätevyys ja se sopimuus on punnittu joko näkyvällä tukemisella tai jäsenkirjalla.

      Nuo kaksi sitten ovat punamultapolitiikalla hoidelleet tätä yhteiskuntaa mulle-sulle periaatteella ja jakaneet kaikki edust ja työpaikat samalla periaatteella.

      Ei ihme, että uskoni on mennyt tuohon politiikkaan.

      Äänestän siis edelleenkin sellaisia puolueita ja sellaisten puolueiden ehdokkaita tai paremminkin sanottuna jotakin heistä, jotka seuraavat sinivalkoista lippua ja sen mukaista politiikkaa.

      • Enköyhäenkäkipeä

        Olen samaa mieltä "olenköyhä" kanssa.
        Minun puolestani kepulaiset voivat saada vaikka kaikki lestadiuksen kannatusäänet, mutta itse en heitä äänestäisi.
        Erittäin huonon kuvan ole saanut eritysesti Muoniolaisista muutamista kepulaisesta.


    • ihmetelläsaa

      Enontekiöllä samanlainen tapaus Suomen Keskustan listalla.
      Tässä on yksi Suomen Keskustan kunnanvaltuutettu ja -hallituksen jäsen Enontekiöltä.

      Jotku ilkikuriset saattavat väittää että KEPU pettää aina mistäköhän johtuu...

      Miksi Muonion ja Enontekiön keskustapuolueen kunnanvaltuutetut ovat hypänneet ison loikan oikealle eikä ole ”kainuulaisen” Kärnän puolella vaan kannattaa KOKOOMUSTA ja lestadiolaista "tinttiä" ja nyt jo muita Kokoomuslaisia.

      Anteeksi kun kuvan laatu on huono silloin "ruskea kieli" ei nävy.
      Enontekiön Suomen Keskustan valtuutettu ja hallituksen jäsen

      https://www.youtube.com/watch?v=x_1pfg_As4g

    • SITIPOROMIES

      kERRANKIN JÄRKI PALASI JA POIKA LÖYSI OMAN PUIOLUEENSA

      • Mettäläisporomies

        Ei ole sitiporomies nimittäin net on huomattavasti siistimmän näköisiä.


    • veroedelleenmaksava

      Kokoomusta kannattavilla poromiehillä menee näköjään hyvin Muonio Enontekiö akselilla. Varmaan on verotuloja paljon.

      • perussuomalaisiakaikki

        Älkää nyt aina narisko ,kokoomus on myös hyvä puolue.


      • eiporvari
        perussuomalaisiakaikki kirjoitti:

        Älkää nyt aina narisko ,kokoomus on myös hyvä puolue.

        Millä mittarilla mitattuna?

        Sai Suomen vararikkoon. Nyt on punamulta hallituksen aika laittaa Suomen talous kuntoon.

        Kokoomus jää Lapista ilman edustajaa ja hyvä näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe