Kotkan KH:n tuleva kokous 7.4.2015.

tuleetapahtumaan

poimintoja tulevista päätöksistä.

Mielenterveys-ym asiat.

-Arto Hirvosen valitus hylätty KHO:ssa.Oikeudenkäyntimaksu valittajalle 266€.

-Asko Kervisen valitus.Hallinto-oikeus jättää tutkimatta.Oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta tehty vaatimus hylätään.

-Mielenterveyspalveluiden järjestämisessä lähetteettömän avunsaannin mahdollisuuksia on suunnitelmallisesti vahvistettu mm. lisäämällä psykiatristen sairaanhoitajien työpanosta terveysasemille sekä vahvistamalla akuuttityöryhmän resursseja

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esityslistalta

      Asianosaavaa lain tuntemusta 150€/ h

      Itä-Suomen hallinto-oikeuden päätös

      Kh 7.4.2015

      Valmistelija: Kaupunginlakimies Marianna Ruonala, puh. 234 4222

      Itä-Suomen hallinto-oikeus on 27.3.2015 antanut päätöksensä 15/0102/4, joka koskee Asko Kervisen valitusta Kotkan kaupunginhallituksen päätöksistä 16.2.2015 § 43 ja 47.

      ./. Liitteenä Itä-Suomen hallinto-oikeuden päätös.

      Hallinto-oikeus on jättänyt tutkimatta Kervisen valituksen. Hallinto-oikeus toteaa päätöksessään, että kuntalain 91 §:n nojalla em. kaupunginhallituksen päätöksiin ei ole voinut hakea muutosta. Hallinto-oikeus toteaa lisäksi, ettei sen toimivaltaan kuulu vahingonkorvausasioiden tai kanteluasioiden tutkiminen. Oikeudenkäyntikulujen korvaamista koskeva vaatimus on hylätty.

      Päätös ei ole lainvoimainen.

      Esittelijä: Palvelujohtaja Jorma Haapanen

      Päätös: Merkitään tiedoksi.

      Ei oikaisuvaatimusohjetta (KuntaL 91 §)
      '
      http://ktweb.kotka.fi/ktwebbin/ktproxy2.dll?doctype=1&docid=323031355c303333305c32373730393730352e504446&dalid=30.3.2015 13:09:59&extension=pdf

      • Kh.hirttäytyi.K-asiaan

        KOTKAN KAUPUNHALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA JARI ELOMAALLE


        Arvoisa Kotkan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Elomaa, kuten jäljempänä olevasta aineistosta ilmenee, niin olen tehnyt virallisen kantelun ja vahingonkorvausvaatimuksen Kotkan kaupungille.

        Toivottavasti asia ei tule kaupunginhallituksen käsittelyyn nk. tiskin alta tai piilotettuna saapuneiden kirjeiden asiakirjanippuun, vaan rehellisesti normaalilla esityslistamenettelyllä.


        Ystävällisesti,

        Asko Kervinen




        KOTKAN KAUPUNGINHALLITUKSELLE


        Kantelu ja vahingonkorvausvaatimus


        Kantelu ja vahingonkorvausvaatimus Kotkan kaupunginsihteeri Raino Hassisen vääristä ja perättömistä lausunnoista tuomioistuimelle ja sen aiheuttamista vahingoista ja kärsimyksistä.


        Kotkan kaupunginsihteeri Raino Hassinen on antanut 26.2.2015 Kymenlaakson käräjäoikeudelle L 14/11865 asiaan harhaanjohtavia vääriä ja perättömiä lausuntoja. Hassinen on käräjäoikeudelle kirjoittanut, että "Joihinkin Kervisen lähettämiin sähköpostiviesteihin on sisältynyt myös henkeeni ja terveyteeni kohdistuvaa uhkausta."

        Edellä mainittu kaupunginsihteeri Hassisen tuomioistuimelle antama kirjallinen lausunto on täysin perätön ja erittäin loukkaava ja käräjäoikeutta harhaanjohtava. Siksi vaadinkin, että Hassinen velvoitetaan esittämään Kotkan kaupunginhallitukselle kaikki Asko Kervisen lähettämät sähköpostiviestit toteen, joissa Kervinen on uhannut kaupunginsihteeri Raino Hassisen henkeä ja terveyttä.

        Koska Hassinen on harhaanjohtavasti törkeällä tavalla lausunnossaan käräjäoikeudelle kirjoittanut Kervisen lähettämistä sähköpostiviesteistä vielä raskauttavasti monikossa, niin vaadin ehdottomasti, että Hassinen toimittaa Kotkan kaupunginhallitukselle kaikki sähköpostiviestit, joissa Asko Kervinen on uhannut kaupunginsihteeri Raino Hassisen henkeä.

        Pidän kaupunginsihteeri Hassisen menettelyä vakavana ja erittäin törkeänä varsinkin, kun jo ennestään tiedetään miten Kotkan kaupunginjohtaja Henry Lindelöf teki perättömän rikoksen ilmiannon kertoessaan valetta Kymen Sanomien toimittaja Eija Anttilalle ja Kotkan kaupunginhallituksen päättäjille syyttömän Asko Kervisen kaupungintalolle lähettämästä tappouhkauksesta. Sittemmin kaupunginlakimies Marianna Ruonala todisti 22.2.2011 tappouhkausjutun rikosasiassa valetta ja tuki todistajana valheellisella todistelulla Lindelöfiä, todistaessaan Kervisen lähettäneen vuonna 2010 kaupungin kirjaamoon uhkaavan sähköpostiviestin, josta kaupunginsihteeri Hassinen on lähettänyt poliisille ilmoituksen. Ja kun en ole hyväksynyt näitä kaupungin johtavien virkamiesten valheita ja laitonta menettelyä, niin sitten minä olen virkamiesten mielestä muka kiusaaja, kun olen käyttänyt itsepuolustuksessa ainoastaan laillisia oikeusturvakeinoja ja tiedottanut niistä lainsäätäjille, laillisuusvalvojille, luottamushenkilöille, asianosaisille ja joillekin ystävilleni.

        Pahoittelen, että joudun tekemään tämänkin kantelun Kotkan kaupunginhallitukselle kaupunginsihteeri Hassisen valheellisen juonittelun takia. Toisaalta olisin ollut valmis sopimaan asiat jo aikoja sitten kunniallisesti, mutta kun rikospoliisin suojeluksessa olevat Kotkan kaupungin johtavat virkamiehet ovat saaneet syytesuojan, niin minut on pakotettu itsepuolustustoimiin syyttömyyteni tueksi tällä kantelulla ja vahingonkorvausvaatimuksella.

        Vaadin yhteisvastuullisesti Kotkan kaupungilta ja kaupunginsihteeri Hasssiselta tämän kantelun laatimisesta ja asiaan tutustumisesta ja selvitystyöstä 600,00 euroa neljän tunnin työstä laillisine viivästyskorkoineen 26.2.2015 lukien. Tuntiveloitukseni on 150,00 euroa tunnilta.

        Vaadin vahingonkorvauksena minulle aiheutetuista pitkäaikaisista vahingoista ja henkisistä kärsimyksistä yhteisvastuullisesti Kotkan kaupungilta ja kaupunginsihteeri Hassiselta korvausta 160.000,00 euroa laillisine viivästyskorkoineen 26.2.2015 lukien.


        Haminassa 23.3.2015

        Asko Kervinen


      • TämäArpaEiVoita

        Näyttää näitä Lotto kuponkeja riittävän.


      • yksväärin
        TämäArpaEiVoita kirjoitti:

        Näyttää näitä Lotto kuponkeja riittävän.

        No kun lottoarvonta pyörii yötä päivää kyrvisen päässä.Pelkästä kolinasta häiriintyy jo metsän väkikin,puhumattakaan etukäteen kailotetusta 7-oikein tuloksesta ja miljoonapotista.
        Kun olis riippuvainen jostain muusta-vaikka hirrestä,kun sillä alalla on joskus haitannut kanssaihmisiä liian pitkään ja liian paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe