KAHVIPIRTTI 104 / 2015

Aloitellaan uusi pirtti, vaikka näin pääsiäisen kunniaksi ja onhan tuo aiempi jo virahtanut pitkäksi.
Sateinen sää, ihan niin kuin aina useimmiten pääsiäisen aikaan on.
Pellervo on onnittelujen kohteena tänään, harvinainen nimi onkin.
Kirjoitus sujuu nyt hyvin, ihankohan jatkossakin näin tapahtuu?
Vaihdan nuo verhot kuitenkin vaikka ei liioin ulos voikaan mitään viedä, no puhtaat ja kellan sävyiset verhot luokoon pääsiäisen tunnelmaa, ruosteenruskeat poppanat keltaisin raidoin myös kevään tuloa ennustaa.
Keltaiset narsissi ruukut pöydille, somissa kukkoruukuissa kruunaavat pääsiäissävyisen pirtin.
Kahvipöytään rahkapiirakka, tuoksuva kahvi houkutelkoon sisään astumaan, takkaan laitan vielä räiskyvän tulen luomaan kodikasta tunnelmaa.
Kaulin ja kissat saavat keltapohjaisen tummin pilkuin somistetut rusetit kaulaansa ja näin on pirtti valmiina kirjoittajille.
Toivotan tämän pitemmittä puheitta kaikkia astumaan pirttiin, kynnys matala, seinät leveinä, katto korkealla, näin se on aina ollut ja tulee varmaan olemaankin;)

Niin se Kyöpeliin meno, onkohan meistä enää leikkimieliseen ja uhkarohkeaan suoritukseen, mukana olen, jos päätätte lähteä.
Nyt kiireesti lähettämiseen, jospa sekin onnistuisi.

229

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Harmaansuhjuinen on etelärannikonkin kiirastorstai, takatalvisista lumista muutama kokkare maassa muistona, eikä taideta pääsiäisaamunakaan nähdä auringon tanssivan. Lapsuudesta muistan , miten potkukelkoilla viiletettiin aamuisia hangenkuoriaisia pitkin pajunkissoja hakemaan , maalattiin vesiväreillä munia , mämmiä oli tietysti ja siirtokarjalaisten kotona saatiin maistaa pashaakin. Pääsiäisaamuna kukon munimat suklaamunat ilmestyivät tyynyn alle, mieluisimpia yllätyksiä tytöille oli koreat sormukset, muutamana vuonna oli pääkallosormuksia, jotka hohtivat pimeässä. Värikkäät tinapaperit irrotettiin varovasti, silotettiin ja säilytettiin kirjojen välissä kauneimpien karkkipapereiden kanssa.

      Pirttiin on Skillan loihtinut aurinkoisen keväisen tunnelman, ja rahkapiirakalle minua ei tarvitse kahta kertaa houkutella. Toin pirtin ulko-oveen kranssin, jossa on pohja kiedottu villiviinistä, koristeenaan keltaisia pikkutipuja, vaaleanvihreitä ja keltaisia höyhennippuja ja vaaleanvihreä nauha isolla rusetilla.Sen kaksoiskappaleen näette meidän etuovella, siitä talon tunnistaa jos joku luutalennolleen kaipaa seuraa...katolta hyppään mukaan, voidaan vielä rohkaisuryyp...tai ainakin kaffeet lähtiessä hörpätä, ja essun taskuun ottaa kehua saaneita lusikkaleipiäni evääksi.

      Rauhaisaa pääsiäisen aikaa !

    • merihuisku38

      Hyvää Pääsiäisen Juhla-aikaa , toivottelen kaikille. Tulla tupsahti takatalvi,joten mökille menoa siirsi.. Olen viluinen ja lämpimässä on kiva olla. Talviasuttava mökki on ,kun lämmittää,
      mutta mukavuudet ulkona ... Vielä sitä kesää on myöhemminkin,näin toivomme.
      Terveyttä kaikille ystävät .heta.

      • Edelliseen viestiin: myöhemminhän kesä onkin. Nyt on meneillään kevätharjoittelut, täällä eteläosassa lunta ja lumetonta. Tuskinpa varsinaisesta takatalvesta voi puhua. Melko tarkkaan ovat täällä taas lumet sulaneet. Vettäkin satelee väliin ja aurinko enempi piilottelee pilviverhojen takana.

        Normaaliin tapaan tulevat pyhät menevät. Taukoja tulee marketissa käynnissä mutta ei haittaa. Helppohan on muutaman päivän tarpeet varata ja kävelyreissutkin menee ilman kaupoissa poikkeamistakin. Joskus kauan sitten kyllä keväällä pyhävapaiden aikoina käivin usein Pohjois-Karjalassa vanhempiani tervehtimässä. No ne ajat ovat ohi, eikä muut tuttuussiteet pistä reissaamaan.

        Huomenna onkin nimeltään pitkäperjantai. Minulle muutoin tavallisen pituinen, mutta onhan se saunapäivä. Hyvää, vaihtelevien ilmojen mukaista jatkoa teille!


      • Tänään olikin maa taas paljaana eikä kumisaappaiden tarvetta ollut enää. Pirtti on niin pääsiäiskoreana nyt, Ramoona kätevänä käsistään on kietonut pikku untuvikoille kuin pesän.
        Kissoista MiukuMauku on hassun näköinen. Skillanin laittama hieno rusetti kun on nukkuessa kierähtänyt päälaelle vinoon. Siinä se katselee suurin silmin miksi hihittelen,.... oikaisin sen kiltisti kehräävälle takaisin leuan alle.

        Pöydälläni täällä kotona on pajunoksat alkaneet jo vihertää, tuoreet oksat kun pääsevät veteen, ei kauaa huoneenlämmössä kestä. Kauppoihin ei tarvitse onneksi minunkaan lähteä, lauantaina ne taas on auki jo.

        Muistan suklaisten pääsiäispupujen olleen pöytäkoristeina lasten vielä ollessa kotona, mumi oli ne tuonut tuliaisina heille. Rairuohovati tuoksui kesälle sitä leikatessa, ja kaikki nuuhkimme sitä vehreyttä.

        Isot keramiikka kukko ja kana pöytäsomisteena, ja hedelmävati riittää mainiosti itselleni, tytöistä en tiedä vielä onko joku tulossa. Pojan perhe sairasti aikamoisen flunssan, josta vasta on toipuneet, joten tuskin ovat tulossa.

        Kevättä se on nyt, huhtikuu ja valo viipyy pidempään näin iltaisin, ihan mukavalta luonnonvalo tuntuukin.

        Oikein leppoisaa Pääsiäisenaikaa kaikille!


      • hurskainen
        sini-sirkku kirjoitti:

        Tänään olikin maa taas paljaana eikä kumisaappaiden tarvetta ollut enää. Pirtti on niin pääsiäiskoreana nyt, Ramoona kätevänä käsistään on kietonut pikku untuvikoille kuin pesän.
        Kissoista MiukuMauku on hassun näköinen. Skillanin laittama hieno rusetti kun on nukkuessa kierähtänyt päälaelle vinoon. Siinä se katselee suurin silmin miksi hihittelen,.... oikaisin sen kiltisti kehräävälle takaisin leuan alle.

        Pöydälläni täällä kotona on pajunoksat alkaneet jo vihertää, tuoreet oksat kun pääsevät veteen, ei kauaa huoneenlämmössä kestä. Kauppoihin ei tarvitse onneksi minunkaan lähteä, lauantaina ne taas on auki jo.

        Muistan suklaisten pääsiäispupujen olleen pöytäkoristeina lasten vielä ollessa kotona, mumi oli ne tuonut tuliaisina heille. Rairuohovati tuoksui kesälle sitä leikatessa, ja kaikki nuuhkimme sitä vehreyttä.

        Isot keramiikka kukko ja kana pöytäsomisteena, ja hedelmävati riittää mainiosti itselleni, tytöistä en tiedä vielä onko joku tulossa. Pojan perhe sairasti aikamoisen flunssan, josta vasta on toipuneet, joten tuskin ovat tulossa.

        Kevättä se on nyt, huhtikuu ja valo viipyy pidempään näin iltaisin, ihan mukavalta luonnonvalo tuntuukin.

        Oikein leppoisaa Pääsiäisenaikaa kaikille!

        Tuhnusadekin sulatteli niitä vähiä lumenrippeitä ja jäitä, mitä vielä jäljellä on. Katselin edellisten kahden vuoden kalenterimerkintöjä lämpötiloista.
        Oli ne kylmempiä kuin tänäänn vastaavana päivämääränä.

        Paikalliset hiihtokeskukset ilmoittivat, että paikat suljetaan kun kävijöitä ei enää ole; laskettelumahdollisuuksia kuulemma vielä olisi.
        Eikä Kymenlaakso mitään Lappia ole.

        Kaupoissa oli jonoja kassoilla. Nyt näyttivät perinteiset suomalaiset isot marketit vetäneen Lidliin verrattuna pitemmän korren. AB:t varmaan nettosivat.
        Olivat klo 20 asti auki.
        Kummoisetkaan ajokelit tänään olleet, mutta väkeä kuului teillä olleen. Osin jo kesärajoituksetkin pääteillä jo voimassa.

        En ostanut karitsaa - SE tärkeä ruuvi kai jo pudonnut ajat sitten nupista pois jossakin mutkassa, mutta suloista karitsaa en enää lautaselleni laita.

        Onhan se pääsiäisen vietto aluillaan. Aamulla ei ole kiirettä useimmalla minnekään. Mukavata munajuhlaa kaikilli eri variaatioissaan.


      • att2

        Oli miten oli moni kirjoittaa kuin olisi 90 vuotias?

        Kohta olen 70, tunnen että olen 50 tosin lääkkeitä otan.

        Älkää syyttäkö toisia kirjoitus virheistä tai muusta mikä on nollaa vanhoilla.

        Hyvää Pääsiäistä Teille Kaikille.


      • att2

        Lisä - hyvä kuunnella musiikkia you tube ex pidän kaikesta tosin haitari siis Sirosirmakka tai Vanhat haitarit, siellä venäläistä välissä en tiedä miksi.


      • Hyvää pitkääperjantaita, näin pitkään en ole nukkunut, on vaan aamu kulunut johonkin turhaan.
        Ilma on selkeä, lammikot todistavat, että pakkasta ei ole ja puun oksat puolestaan senkin, että ei tuule, oikein hyvä sää eilisen jälkeen silloin koko päivän satoi räntää.
        Hiljaisen ja rauhallisen näköistä on tuolla ulkonakin, naapuritalossa kai jo kotiutuneet ovat.
        Vieraita siellä varmaan paljon käy, koska tuon summeritaulun edessä usein joku seisoo.
        Musiikin kuuntelu on hyvää ja rauhoittavaa, tulee vaan niin vähän oikein asettelemalla kuunneltua, radiosta tulee puheen lomassa, sitä tulee kuunneltua paljonkin.
        Eihän pirtissä ketään syytelläkään, kirjoitusvirheet ei ymmärtämistä haittaa, minulla tuo punakynä laittaa viivan alle ja siitä tietää että virhe on, joskus murre sanat annan mennä sellaisenaan.
        Kaupoissa oli eilen todella paljon väkeä, mämmiä minäkin etsin, mutta lopulta löytäessäni jätin ostamatta, hinta taivaita hipoi.
        Mistähän tarpeista lie tehty, vai oliko sattunut väärä hinta, yli 11 euroa pyysivät.
        Pitää katsoa nyt lauantaina toisesta kaupasta löytyisikö halvemmalla, ei minun herkkuani ole, mutta kuuluuhan se pääsiäisen seutuun sekin nautittavien joukkoon.
        Kananmunatkaan ei minun herkkuihin kuulu, mutta pitää niitä pääsiäisenä syödä;)
        Kai se nyt on talven selkää taittunut, ainakin tuon urheilun puolella.
        Minullakin on vintillä joitakin pääsiäiseen liittyviä kukkoja ja tipuja, mutta laiskuuttani en viitsi hakea, eiköhän nuo pyhät mene ilman koristelua, no tuosta Ramoonan kranssista muistin vaihtaa ruusu kranssini oveen keltaiseksi, ja pääsiäiseen sopivammaksi.
        Joissakin talojen käytävissä on kielletty kranssien käyttö, meillä saa olla, onkohan hätävarjelua tuollainen.
        Tuossa uudessa talossa joutuvat käymään kadulla tupakalla, sekin tuntuu vähän hassulta, kun parvekkeet ei ole lasitettu, no maailma muuttuu, elämme sääntöjen viidakossa.
        Ihan noiden Ramoonan lusikkaleipien vuoksi olisi lento Kyöpeliin tehtävä, katsellaan nyt, kiitos muuten tuosta kauniista kranssista, ihan silmien edessä sen nään;)
        Jostakin joskus olen lukenut, että kaikilla ei mielikuvitus pelaa sen vertaa, että voisi istahtaa pirttiin kahville, mielikuvituksellista kahvia nauttimaan, minulla sitä mielikuvitusta olisi toisille antaa;)
        Olen kai saanut lapsena mielikuviin taipumuksen, ei silloin ollut paljon virikkeitä, niitä oli itse keksittävä ja matkassa on tämä mielikuvien maailma säilynyt, ehkä hyväkin, elämä on ollut helpompi elää.
        Silti jalat maassa on pysynyt.
        Oikein rauhaisaa pitkäperjantaita, täällä aurinko meinaa ruveta kurkistelemaan, mikäs sen ihanampaa, viestien laittamiseen vaan kaikki;)
        Kyllä tuo aika varmaan ylittyy, kun ei pikakirjoittaja ole ja siksi uuden kirjautumisen vaatii.


      • Hei, SkillaN ja pirttiin piipahtavat!

        Meillä täällä etelärannikolla päivä on pilvinen, "sillä pitkänäperjantaina päivä on pilvinen", niin vakuutetaan Oiva Paloheimon runossa:

        Kirkkotiellä

        Kuusivuotias poika ja äiti,
        huntua kantain,
        kirkosta kotihin käyvät,
        kirkosta kotihin.
        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.

        Äitinsä kirjaa kantaa
        poika ja omiaan miettii.
        ”Äiti”, hän äkkiä kysyy,
        ”onko se sama Jeesus?”
        ”Mitenkä?” – ”Jouluna, äiti,
        muistatko, myös oli Jeesus,
        sellainen pieni aivan,
        eikä hän itkenyt yhtään,
        seimessä heinillä nukkui
        eikä itkenyt yhtään.
        Onko se sama Jeesus,
        joka on ristinpuulla
        - tällä tavalla, äiti?”

        ”On, hän on se sama Jeesus.”

        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.
        Äitinsä kirjaa kantaa
        poika ja omiaan miettii.

        ”Kirkossa sanottiin, äiti,
        että se toinen Jeesus
        yrttitarhassa itki.
        Ja sitten ne sotamiehet
        tulivat sinne, ja sitten
        ne veivät hänet ja löivät
        nauloilla ristinpuulle
        - tällä tavalla, äiti.
        Löivät. Varmaan se koski,
        varmaan se kovin koski,
        sillä hän huusi isää ja itki…
        Äiti, hän itkee nytkin,
        kuuletko, koko ajan?”

        ”Mitenkä? Missä itkee?”

        ”Sinun kohdallas aivan
        kuuluu se itku, äiti.”
        ”Minun?” Vavahdus puistaa
        äitiä niin kuin lyönti.
        ”Minun? Eikö se itku sitten
        sinulle, sinussa itke?”
        ”Ei, se ei itke tässä.
        Jeesus heinillä nukkuu
        eikä hän itke yhtään.”

        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.
        Äitinsä kirjaa kantaa
        syytön, huoleton poika
        ja nauraa lintua, nauraa…
        Varpunen hyppii tiellä,
        hyppii… Oi, miten kevyt!

        Jeesus äidissä itkee.

        Oiva Paloheimo
        (Runot, 1955)


      • Merilii
        Merilii kirjoitti:

        Hei, SkillaN ja pirttiin piipahtavat!

        Meillä täällä etelärannikolla päivä on pilvinen, "sillä pitkänäperjantaina päivä on pilvinen", niin vakuutetaan Oiva Paloheimon runossa:

        Kirkkotiellä

        Kuusivuotias poika ja äiti,
        huntua kantain,
        kirkosta kotihin käyvät,
        kirkosta kotihin.
        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.

        Äitinsä kirjaa kantaa
        poika ja omiaan miettii.
        ”Äiti”, hän äkkiä kysyy,
        ”onko se sama Jeesus?”
        ”Mitenkä?” – ”Jouluna, äiti,
        muistatko, myös oli Jeesus,
        sellainen pieni aivan,
        eikä hän itkenyt yhtään,
        seimessä heinillä nukkui
        eikä itkenyt yhtään.
        Onko se sama Jeesus,
        joka on ristinpuulla
        - tällä tavalla, äiti?”

        ”On, hän on se sama Jeesus.”

        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.
        Äitinsä kirjaa kantaa
        poika ja omiaan miettii.

        ”Kirkossa sanottiin, äiti,
        että se toinen Jeesus
        yrttitarhassa itki.
        Ja sitten ne sotamiehet
        tulivat sinne, ja sitten
        ne veivät hänet ja löivät
        nauloilla ristinpuulle
        - tällä tavalla, äiti.
        Löivät. Varmaan se koski,
        varmaan se kovin koski,
        sillä hän huusi isää ja itki…
        Äiti, hän itkee nytkin,
        kuuletko, koko ajan?”

        ”Mitenkä? Missä itkee?”

        ”Sinun kohdallas aivan
        kuuluu se itku, äiti.”
        ”Minun?” Vavahdus puistaa
        äitiä niin kuin lyönti.
        ”Minun? Eikö se itku sitten
        sinulle, sinussa itke?”
        ”Ei, se ei itke tässä.
        Jeesus heinillä nukkuu
        eikä hän itke yhtään.”

        Päivä on pilvinen,
        sillä pitkänäperjantaina
        päivä on pilvinen.
        Äitinsä kirjaa kantaa
        syytön, huoleton poika
        ja nauraa lintua, nauraa…
        Varpunen hyppii tiellä,
        hyppii… Oi, miten kevyt!

        Jeesus äidissä itkee.

        Oiva Paloheimo
        (Runot, 1955)

        Niin, pyydän anteeksi, tuon runon tuominen ei ehkä uskonnonvapauden maassa Suomessa ollut oikein?
        Mutta pienen pojan ajatuksiin eläytyneenä sen luin.
        Onko oikein muutenkaan, meille aikuisillekaa, siihen en osaa vastata.


      • Piti_oikein_käydä_

      • Pitkäperjantai, huomenna lankalauantai ja sitten pääsiäispäivät. Älä Meriili suotta anteeksi pyytele- hyvä runo oli. Lapsen silmin nähty ja ajatuksin sanottu ja aikuisillekin pohtimista herättävä runo. Hätkähtämään saa äidinkin, kuten runossa.
        Kaikille hyviä pääsiäispäiviä. Itse valmistaudun ensiviikolla oleviin hautajaisiin. Aina on helpotus kun semmoiset juhlat saa taaksepäin.


      • att2 kirjoitti:

        Oli miten oli moni kirjoittaa kuin olisi 90 vuotias?

        Kohta olen 70, tunnen että olen 50 tosin lääkkeitä otan.

        Älkää syyttäkö toisia kirjoitus virheistä tai muusta mikä on nollaa vanhoilla.

        Hyvää Pääsiäistä Teille Kaikille.

        Niinpä...entäs sitten? Olet kohta 70. Tunnet olevasi 50, näinhän kirjoitat. Siinäpähän vuosikymmenet heittelehtivät. Pidätkö arvioitasi oikeina? Minä tyydyn elämään sen ikäisenä kuin olen ja kirjoitukseni saavat näyttä vaikka yli 100 vuotiaan tuherruksilta - jos nyt sitäkään rajaa voi esittää.


    • Aamupäivää.
      Ihme ja kumma kun ei mitään sada ;)

      Kyllä pirttiin on kiva piipahtaa ja kisujen kanssa keinutuolissa istahtaa,hyrrät hyrisee ;)

      Saunapäivä on meilläkin,vaikka on pyhä olevinaan.
      Se kun tuo tekniikka on niin kätevää nykyään.Ei lauantaisin saunota ollenkaan,kun ei ole talonmiehiä,on vaan huoltomiehiä,joita ei näe kuin joskus vahingossa.

      Hyvää pääsiäistä pirttiläisille.
      entinen muori67.
      näkyillään...

      • SkillaN kirjoitti mielikuvituksen lennosta - tai sen puutteesta niin, ettei voi virtuaali - Kahvipirttiin istahtaa edes naatiskelemaan kahvistakaan. Kyllä minulla vähän tiukkaa tekee mielikuvitukseni voimalla saada kahvikupposesta täydet aromit. Jotain tuntuu kieleltä puuttuvan. Enkä se onkin siinä kun juon livenä kahvia niin minulla on rokeripala suussa josta liukenee mausteet. Sama on muuten kuuluisan nurkkakaapin erinomaisten tuotteiden kanssakin. Laatuahan ne ovat, mutta jotain sittenkin tuntuu puuttuvan. En kyllä ole kovin usein yrittänytkään maistella. Olen koettanut Laten töitä kaapin täyttämisessä säästellä. Nykyään maistuu jo vähän huonosti tänne kotieväiksi hankkimani prosenttijuomatkin. Etteivät vain pääsisi pilaantumaan.

        Vaikka mielikuvitukseni on yllä olevissa asioissa hyvinkin puutteellinen, luulen että se toimii joissakin tarpeissa ja ihan tarpeettomastikin. Tietysti esim. ruokaan ja juomiinkin liittyvät mielikuvat pätkivät siksikin, että mielikuvituksilla ei vatsa täyty. Siitä on kokemuksiakin. Niistä se kai johtuu, että en tee ja osta mielikuvituksellisia ruokia. Ne pitää olla konkreettisia eikä leikittelyä ja kukastelua. Kiellettiinhän jo pienenä ruualla leikkiminen. Sellaista ja tällaistahan se elämänmeno on, kenellä mitenkin.

        Eihän Meriliin lähettämässä runossa mitään uskonnonvapauden vastaista ollut, luettuna hyvä runo. Olen kyllä uskonnoton, siihenkin on vapaus kuten kuten uskontoihinkin.
        Hyvee jatkoo...huomenna on tuas arki!


    • Suomi 24 selityksen velkaa, miksi sanotaan, et ole kirjautunut, vaikka varmasti olin.
      Sitten sanonta käytä muuta kuin nimimerkkiäsi. ei sitäkään voi käyttää jos yhteenlaskutehtävä puuttuu.
      Terveisin Late Vaan.
      Ja voimia meri-kukka98 :lle

      • hurskainen

        Uudistus ei ole ainakaan käyttäjäystävällinen. Rekisteröitymättömälle kone ehtii "tiuskaista" nimimerkki on liian lyhyt vaikka selisi enimillään sallitun pitkän ylärimassa.
        S-24 ylläpidon laskukone ei ole yhtään uudistunut Aivan selviä yhteenlaskutoimituksia se torppaa näihin Laten ja monen muun kirjoittajan ihmettelyihin; yhteenlaskutulos ei ole oikea.


      • Hyvää huomenta lankalauantai aamuun, pilvinen on taivas ja jotakin tihuuttaa taivaalta.
        Niin meni pitkäperjantai ja ei pidemmälle tuntunut, kuin muutkaan päivät, lapsena se oli todella pitkä.
        Anteeksi pyynnön on minullekin Suomi24 velkaa, olen monta kertaa tullut valehtelijan kirjoihin, puhumattakaan muusta ylimääräisestä puuhasta.
        Ihmetellä täytyy, eikös jo pari kuukautta näitä ongelmia ole ollut, nykyisillä taidoilla ne olisi pitänyt jo korjaantua, vaikka eihän Suomi24 ole koskaan hyvin pelannut.
        Tuosta mielikuvituksesta vielä, helppohan se on, antaa ajatuksen kulkea ja siinäpä se on kahvipöytä kaikkine hienouksineen, kukatkin ihan tuoksuvina.
        Jokainen meistä kahvin tuoksun muistaa, ei kun vaan muistelemaan, sama nurkkakaapin tarjoukset, kyllä sieltäkin mielikuvin voi lasin nostaa ja kippistää;)
        No en nyt tietenkään voi sanoa toisten puolesta, että onnistuu, mutta se vaan vaatii pientä antaumusta asialle.
        Voihan sitä kuvitella vaikka mitä, ihan kauhea oli ajatella sitä lentoturmaa, omalle kohdalle sitäkin ajatteli ja mitkä kauhun hetket olisi tuntenut.
        Unelmoida voi vaikka itsensä hiekka rannalle, senkin voi kokea laineiden tyrskyn tuntien, no nyt lopetan, ehkä ei aina onnistu minultakaan.
        Tuossa runossa, pieni lapsi sai mielikuvin asioita esille,,, ajattelemaan laittoi.
        Vaikeita nuo Raamatun sanomat, niidenkin ymmärtäminen joskus kovin vaikeaa, miksi sitä ja sitä, ymmärtämätön olen vielä tässäkin iässä.
        Nuo opit mistä ynnämuu kerroit on hyvin mielessä, ruualla ei saa leikkiä ja lautanen syötävä tyhjäksi, konstaillakaan ei saa, kielen pituus on matkaa, siis kaikki ruoka on hyvää.
        Silti joku on toista herkullisempaa;)
        Harmittaa tuokin, miten paljon ruokaa tänä päivänä hukkaan joutuu, tai onhan nämä bio laitokset, jotka oikein talteen otettuna hyödyksi tekevät.
        Lämpöä on meidänkin kaupungin tarpeisiin luvassa.
        Nyt kuitenkin tätä päivää alan elämään, kauppaan menen sitä mämmiä katsomaan, kyllä taisin hinnan väärin katsoa, no senpä kohta nään.
        Oikein mukavaa lanka lauantaita kaikille, laskeudummeko tästä pääsiäiseen, ortodoksien suureen juhlaan.
        Miksi onkaan nuo 5000 merkkiä, eihän niitä ajatta esille saa ja taas kirjaudutaan,,


      • hurskainen

        Ostin Cologran nimistä vähäenergistä makeutusainetta. Ei hupsumpaa kahvimukiin kun kätevästi kaksi painallusta kannesta tekee.
        Parasta kahvijuomaa sain laittamalla ruokalusikallisen juoksevaa hunajaa. Kun sitä vielä iltateehenkin laitoin, sehän näkyi vaakalukemassa.
        Jotkin juovat vahvan kahvin mustana. Itse laitan punasta maitoa lorauksen. Se loiventaa sitä kitkerän vahvaa makua.
        Tuohan on vasikan juomaa, kummastelee vanhempi veli.
        Tasista kahta astetta on meille luvattu seuraavan 24 tunnin ennusteessa. Ei paista eikä sada. Hyvin kelpaa.


      • p.ilmari

        Saksalaiset ovat tuoneet eloa päivittäiseen ostoskäyttäytymiseeni.S. ja K-marketit
        eivät jäseneduistaan huolimatta saaneet edes pisttäytymään ostoksille.
        Täällä k-pirtissäkin olen persona non grata, vaikka alkuaan kokivat kutsua jo Ellin boksiin ja -mökkiin kun tämäkin pirtin ehtoisa emäntä toisella nikillään loihe lausumaan perättömiä yhdessä jopa Ghat- 50 kalustoonkin liittyneen vaahteralehtisen SATA vuotta iäkseen kertovan kanssa.
        Ei auttanut vaikka häjypoika muutti hajupoika-nikiksi ja yritti esittää ensi viestissään, että HENKILÖKOHTAISUUDET käytäisiin meilaten - EI KESKUSTELUPALSTOILLA.
        Aion juu..

        rek. 27.6.2000


    • ylikypsä1

      Hyvää Pääsiäistä Kaikille!

      Tulen taikamatolla Kahvipirtille kl.o. 23.00. Jotka uskaltavat pääsevät kyytiin. Laskeudumme kyöppelin vuorelle klo.24.00. Noita Nokinenä on meitä siellä vastassa. Saa sitten nähdä mitä hän meille keksii.

    • Hyvää Pääsiäistä minultakin, kiva Kalle kun olet valmis lähtemääm matollasi. Minä tulen kyytiin, katsotaan kuinka moni tulee mukaan. Tervetuloa, kaikki mahtuu samalle matolle, Kallella on super- suuri matto. Kyöpeli odottaa.........

    • Ruiskukko

      Lauantain harmaata iltapäivää!

      Hyvinpä nukutti tuossa tunnin verran,meitä kumpiakin. Hyvä onkin iltalentoa silmällä pitäen. Joo, kyllä minäkin olen lähdössä Kyöpeliin. Se onkin turvallinen vaihtoehto, tuo tuommoinen iso matto, ollaan siinä lähekkäin ja samassa matkassa. Pitää tässä vaan katsella valmiiksi lentokamppeet. Kiva! Asuinkumppanini lämmitti saunan jo näin aikaisin ja meni pihakeinuun jäähylle, meillä on niin tyyntä, että ainakin vähän aikaa pystyy istuskelemaan. Itse en nyt kylve kun olin eilen.

      Aamupäivällä täällä satoi niin suuria "jalakorättejä", etten ole aikoihin nähnyt, ihan niitä jäi maahankin, vaan eipä näy enää.

      Jotain on pielessä Suomi24:ssä,, en vielä kertaakaan ole osannut yhteenlaskua suorittaa oiekin, mutta pitäähän sitä taas yrittää.

      Tavataan sitten lähempänä puolta yötä. Tulukee mukkaan!!! paulamaria

      • Tullaan, tullaan, kiitosta kutsusta, - jos ei vain Nukku-Matti ole päässyt yllättämään, kun lähtöaika on noin myöhäinen ja eilen meni konsertin jälkeen yötä pitkästi.
        Päiväunia en enää osaa ottaa, vaikka lapsena kuulemma nukuin hyvin ja rauhassa. - Kyllä sen aion tässä lähiaikoina jo agendalleni ottaa, siesta on kuulemani mukaan terveellistäkin.

        Tuo iso taikamatto on jotain, mitä olen näille lennoille kaivannut!


    • Puskasuleima

      Tulen siivelle, olen paikalla....

    • hurskainen

      Olipa mukava päivä meikäläisittäin. Hapekkaassa ja lauhassa kevätilmassa tupsiminen ja hiukan kuin odotusten ylittyminen teki hyvää psyykelle ja koko keholle.
      Erikoisinta tässä illassa on ettei pienestä rehkimisestä itselleni luvattua lauantainäkäräistä ei tulekaan ja se tuntuu hyvältä.
      ...se tahtoo sanoa, että on tuntenut pientä syyllisyyttä aamuisesta ohkaisesta päänsärystä, jota veikkaa allergisoitumiseksi %-juomien vaikutuksille.

    • Hyvähyvä

      Tuo on hienoa, henkistä vahvuutta!

    • Iloista pääsiäistä!
      Puskasuleima taisi jo varmuudeksi ilmoittaa minut pääsiäislennolle.
      Hienoa, että Ylikypsä on hankkinut oikein lentävän maton. Juuri nyt on tilanne sellainen, etten ole varma pysyisinkö luudanvarrella, joten se mattolento on enemmän kuin upea asia!
      Kiitoksia jo etukäteen! Halataan, kun tavataan.

      • Tulin jo valmiiksi pirttiin, pötkähdän kaikkine varusteinini tuossa sohvalla, uni se kyllä tulee, mutta luotan siihen, että herätätte, kun lento alkaa.
        Pakkasta lupasivat vähän, otin shaalin mukaan mihin voin kietoutua ja tuolta nurkkakaapista pienen pullon hameen poimuihin laitan lämmikettä.
        Keitän valmiiksi kahvia, jos maistuu ennen matkaa ja onkohan varmuuden vuoksi mukaan myös oma kahvi ottaa, sitä ei tiedä mitä taikoja sillä tarjouksilleen tekevät.
        Onneksi noita pääsiäistulija on jonnekin laiteltu osataan suunnistaa kotiin niiden ohjatessa.
        Toivotaan, että se matto todella on niin hyvä ja vahva, että meidät lennättää turvallisesti Kyöpeliin ja takaisin ja vielä sekin, voi olla tuolla ilmassa kovakin liikenne, tiedä vaikka ne pikku trullit olisivat kepposia tekemässä.
        Kissatkin aavistavat, että jotakin tekeillä, pyörivät vaan jaloissa, no mukaan nekin otetaan, kaulinkin mahdollisia ongelmia estämään.
        Voi,voi tunti vielä lähtöön aikaa ja nukku-matti hihasta nykii, jospa torkahdan ja sitten ulkoilma herättelee ja jännitys pitää hereillä.
        Muistakaa ottaa mukaan,,,,,,,


    • Meinas pari asiaa jäädä tekemättä tänä iltana, nimittäin kahvipirtissä käväisy ja tänään sittarista ostetun palvatun kirjolohen maistaminen. Kala oli makoisaa, huomenna saan lisäapua kalan syöntiin. Olisi liian iso urakka yksin kokonaista kalaa syödä.
      Minun on jätettävä tänä vuonna tuohon Kyöpelivuoren retkeen osallistuminen jotta jaksan huomenna jo aamusta liikekannalle lähteä.
      Valitkaa oikea reitti ettette osu samalle reitille kuin tuo satelliitista nähty pyörremyrsky kulkee. Että niitäkin jo tänne ehtii.
      Rattoisaa reissua toivottelen Kahvipirtin ystävät ry:lle.

    • Ruiskukko

      Tunti lähtöön!

      On siellä vielä sen verran viileää tuo ulkoilma, että on ihan pakko pukeutua lämpimästi. Vaikka Ylikypsä on varmistanut sen, ettei ihan pelkän maton päällä tarvitse sitä matkaa taittaa. Kaikille matkalaisille on varattu sellaiset avaruuspuvut, ei taatusti käy tuuli läpi, eikä haittaa vaikka sataisikin. vettä kaikissa olomuodoisassa, tarkoittaa vettä, räntää ja lunta. Siellä perillä voimme halutessamme riisua puvut pois ja sitten saamme ihailla kaikkien "pääsiäisvermeitä". Itselleni olentuossa jo varannut omakutoisen keltaisen (pääsiäisen värisen) pontson. Olen kutonut sen Iisalmessa asuessani joskus 70-luvun puolessa välissä, pessyt olen hyvin varovasti, on vieläkin oikein hyvässä kuosissa. Päähineeksi halusin tummansinisen lierihatun, pontson alle korkeakauluksellinen musta pusero ja jalkaan tikoohousut, toinen lahje musta ja toinen keltainen, ompelin ne tänään.Jalkaan vielä pitkävartiset mustat talvilenkkarit. Eiköhän näillä pärjätä. Kahvipirtin nurkkakapista otetaan sisäinen villapaita matkaevääksi, se voisi olla jotain lämmintä.

      Mukava tavata, toivottavasti oikein moni uskaltautuu matkaan! Vähän kyllä jännittää! pienessä tutinassa tässä paulamaria

    • sinisirkku

      Mene keskemmälle !!! ettet putoa, minä en reunalla uskalla istua minäkään, voi mahoton kun on suuri tämä matto. Tässähän voi kelliä pituuttaan, minulla on se saksalainen karhunviltti vetoketjuineen kurkkua myöten kiinni, enkä palele vieä ainakaa.
      Hyvät kahvit hörppäsin minäkin Skillanin pannusta, ja naukkasin Laten varastosta konjakkia puoli kuppia päälle. Hui me lennetään,...

      • Ramoona_

        Otin mallia Sinisirkusta, kävin pötkölleen matolle kun heti alkuunsa meinasin tipahtaa maton kyydistä, oli vauhti sen verran hurjaa ja nousukiidossa maton vasemmassa takalaidassa täytyi pitää kunnolla reunasta kiinni. Minulla oli yötaivaansininen pilkkihaalari päällä, mopokypärä ja laskettelulasit, ettei viima käy päähän...ette tainneet tunnistaakaan. Kypärä olikin tarpeen, kun taivaalla viuhahteli vastaan huiveja, kenkiä, silmälasit, tekohampaat ja yksi kissakin. Se kissa napattiin kyytiin lennosta matolle, löysi Kyöpelissä omistajansa. Matto herätti mielenkiintoa tiedotusvälineissä, varmaan iltalehti julkaisee jutunkin. Kyllä siinä moni luutalentäjä kateellisena katseli yhteisöllistä menopeliä..

        Paulamaria oli illan kuningatar värikylläisessä mielikuvituksellisessa asussaan, mutta olihan minullakin keltapunakukallinen leninki haalarin alla. Nuotion lämmössä tanssittiinkin, ihan hyvin siinä tarkeni mekkosillaan. Kuumaa vahvaa kahvia riitti Skillanin pannusta, jokainen oli ottanut jotain hyvää evästä, oli suolasta ja makkeeta. Eiköhän näitä kommentteja nähdä päivän mittaan, ei niitä yötämytöten ehtinyt kirjaamaan.

        Täällä herättiin lumiseen maisemaan, mutta sulamssa on jo. Krookukset nuuruvat murheellisen näköisinä supussa, heräilivät jo silloin lämpimän jakson aikaan. Ensi viikolla on jo luvassa kymmenisen lämpöastetta, sitä kelpaa odotella kuten tänään esikoisen luona tarjottavaa pääsiäislounasta...en minä oikein osaa lammaspaistia valmistaakaan. Viemme sinne savustetun kirjolohen lämpimänä, nuoriso aina "tilaa" sellaisen, kohta pihalla savustuspönttöön sujautetaan.

        Hyviä pääsiäispyhiä !


      • vai-sil-viisii

        Avaruusromu on siis lähtöisin noitien lennoista Kyöpelivuoreen, hyvä kun ei kuuma kahvi
        kaffepannu lentäny jonkun otsaan.


    • huonostouuusittu

      Mukavaa pääsijästä vaan munkin puoalestani.
      Tota mää enyh vittinykkän lähtee sinne köäpeliin lentellemään , kuh näääs mulla toi kihti kiusa niin helkutisti.
      Niih ja sitten ku se noitatyttö lupas tulla kylään , no tulihan seh ja jäikin mun tyköni, helkutin mukava tyttö hän onkih.
      Mee ollaan oltu täällä kotosalla kahrestaan ja aika oh menny oikeeen mukavasti.
      Mää olen vähäsen myöähäsä, niiku kunnon hämäläisen pittääkih.
      Meinaan nääs siittä pääsijäis- pitkäperjantai lennosta , menaan jos joku mua varttos niin, nytten sit senki tierätte minkä takija menaan, kuh mää eh lähteny ollenkansa.
      Mukavaa pääsijäistä vaan kaikille multa ja noitatytöltä.
      Terv: Lokari 1- x

      • Huomenta Pääsiäissunnuntaihin!
        Päästä pyörällä olen vieläkin herättyäni omassa sängyssäni, ihmetellen kuka Ritari Ässä oli maton tuonut, johon keikahdin. Pimeässä sain kiinni reunimmaisesta vetäen keskemmälle, jossa joku oli kuin kuopassa. Paulamaria vissiin, vai olisko ollut Skillan, kun savonkielellä joku sana erottui.

        Kaunista oli lento, rannikolla näkyi kokkoja, eikä kylmä päässyt yllättään, lieko Laten konjakki piti niin lämpimänä.
        Perillä en muista kuin ihmisten paljouden, tuttuja en nähnyt ketään, ja soppaa isosta padasta joku kaatoi kauhalla kulhoon minullekin ja laittoi käteen. Sen jälkeen oli yhtä tanssin pyörrettä ja iloa, noidilla hauskoja hattuja,...mutta omaa asuani nauroivat vielä Ritarin ohjatessa paluulennolle, josta en muista kuin viiman ja keinunnan mattokuopassa ketarat pystyssä, vilttini sojottaessa kuin teltan:D
        Hyvä oli herätä naurussasuin!


      • Huomenta, lennot kaiketi lennetty, minulla ei minkäänlaista kuvaa kuitenkaan ole.
        Taitaa olla, että olemme tulleet vanhoiksi ja vakaviksi, ei enää osata hauskaa pitää.
        Kai se on hyväksyttävä, yritystä kuitenkin oli;)
        Mukava kuulla sinustakin Lokari 1-x. siellä rapakon takanakin elämä sykkii.
        Pääsiäistä elellään kauniissa säässä. lumista jäljellä vaan nuo likaiset auraus läjät, nyt sitä kevättä elellään ja kohta seuraillaan lintujen pesän tekoja ja ensimmäisten kukkasten esiin tuloa.
        Jos hurskaisen päänkivistys jostakin nauttimisista johtuu, ihan järkevää moiset onkin unohtaa, ei nyt tahallaan moista itselleen tee.
        Hunajaa en ole oikein paljon oppinut käyttämään, joskus purkin ostanut ja kuivanut lopulta purkkiin.
        Sitä mämmiä löysin ja eihän se maksanut kuin 2 euroa, mitähän hintaa olinkaan katsonut.
        Kamalan makeaa on se mämmi, pienissä erissä sitä on syötävä.
        Taidankin jättää tänään tähän, hyviä pyhien jatkoa, mämmistä ja munista nauttimista, nehän ne pääsiäiseen kuuluu;)


    • Siis tämä suomi24 on ihan hanurista;((((((

    • Ruiskukko

      Uamupäevee!!!!

      No iham mukavastihha se yölento suju, eekö vuan. Onneks ee ollu iham mahotonta ryöpytystä ulukoilimassa, silleen sopivasti kuitennii, että älyttii olovammo reessussa, porukalla. Itellänj vähäh haettasj ne talavilenkkarit, ku onnetol laeton liija ohuet sukat. Ee minuj jalakoja paleltanna, vua olivat liijav väljät, ee passanna piästee jalakojaar roekkumaam mihinkäär reonalle, muute oes ollu vuara, että tipahtaavat jaloesta poes. Ja oljhan ne meleko lotjakkeet tanssiissakkii, vuan ku ee pitännä iham mahotonta vaahtija, niim mänhän tuo. Tarjottavvoo varmaar riitti jokkaeselle mieleistääsä, hyväm makusjta olj laetettu pöövän tääveltä, kuka lie ollunna huushollarskana, ee siinä kerennä kyselemmää. Yhen tutun siellä villakselta näen: serkkupoeka , enon poeka Pena, jonka kansa nuorena käätiin samoessa tantsuloessa. Olj siellä semmone hulina ja huiske, että hyvä ku osasim minäkii lopussa meejäm matolles suunnistoo kotjmatkoo varte. Palluumatkahas se aena sujjuu noppeemin ku mänömatka, niin nyttii. Eepä tarvinnu kummemmi unta hookutella köllähtäessää omalle petille matkakaverisav vieree. Kiitoksija vuan kaekillem mukana olleelle! Otetaa uusiks vuojem piästä! Ja Ramoonalle kiitoksia kehumisista! Taejan tästä hiippaellat tuonne petille, vaekka pienillen nokosille, jäe tuo yöunj pikasel liijal lyhyveks. Mukavija muistoja mukanaolleille! paulamaria

    • Tuli nukuttua pitkään, kyllä se reissu Kyöpeliin otti aika paljon voimille. Mullakin vanhat työhaalarit päällä, ja taskumatti taskussa, ei siinä vilu tullut. Olin siinä keskemmällä siinä oli molemmin puolin lämmittäjä. Tuttuja olivat flikat. Ihmettelinkin missähän se nätti noitatyttö on kun ei näkynyt ollenkaan. Selvisihän tuokin, oli muuttanut lokarix hoiviin sinne Ameriikkaan.
      Mukava reissu, oikein hyvää Pääsiäistä mukana olijoille, ja muillekkin. .

    • pääsiäislento

      Kylläpä osasin hyvin naamioitua- kukaan ei tainnut tuntea, olin nimittäin pukeutunut tuohon Ylikypsän avaruuspukuun. Että piti olla lämmin, Siellä köllöttelin maton keskellä ,kenenkähän kylkeen mahdoin nojailla ???Joku tarjoili juotavaa matolla, ykskaks oli kippo edessä että juohan tuosta, niin olo piristyy. No, minähän tottelin;; tietty !
      Puvun alla oli tulipunainen leveä hame ja musta jakku ja musta leveälierinen hattu. Noin hyvin pystyy naamioitumaan kaikilta.....
      Tanssin rytkettä riitti, syötävää ja juotavaa. Noidat työnsivät syötävää eteen yhtenään.....Kyllä siinä mielen pimeydet kirkastuu. Useita pääsiäisvalkeita näkyi palavan siellä sun täällä. Se oli kaunista katseltavaa noin ylhäältä päin.
      Hieno keksintö tuo taikamatto. hauskaakin oli, kiitos matkaseuralaisille.
      Nyt harjoittelen huonoa laskutaitoani.josko onnistuisi, Hyvää pyhien jatkoa kaikille. merikukka.

      • Puskasuleima

        Hauskaa pääsiäistä! Kyllä tästä päivä valkenee kunhan ensin on nukkunut rästit pois.
        Kylä oli lystiä!
        Kippari navigoi niin hyvin, ettei ollut pelkoa rajuilomoista eikä edes siitä kirkontornista, johon yleensä joku oli vahingossa parkkeerannut.
        Porukka oli mukavaa, eväät maukkaita, kahvi ihan priimaa ja se nurkkakaapin yskänlääke oli eriomainen flussan estoon.
        Kiitoksia organisaattorille! Laita se lentävä mattosi sillä lailla säilöön, etteivät koit pääse siinä lentelemään. Niillä on omat lentimet elikkä siivet, mutta ensi pääsiäisenä me taas tarvitsemme taikamattoasi lennättämää meidät Kyöpelinvuorelle.
        Niin mukava matkustustapa se on, että en taida enää luudan varrelle istahtaa.

        Kiitos seurueelle ja ISO KIITOS maton omistajalle!
        (Omasta ja myös Venlastiinan puolesta!)
        ..


    • Lounasvieraani lähtivät juuri, hauska pääsiäispäivä olikin!

      Toinen perhe on matkoilla ja palailevat vasta ylihuomenissa.

      Lentomatka taikamatolla oli toteutumaton haaveeni eiliseen saakka,
      mutta nyt iso kiios molemmille matkanjärjestäjille, hieno lento ylitse metsien ja järvien, kaupungit alhaalla kuin pikkuiset muurahaispesät...
      Perillä riisuttuamme suojapukumme tunnistimme pirttiläisistä useimmat, tanssimusiikki soi ja tunnelma nousi, naurupilvet nousivat ilmaan, onnellista yhteisyyttä!
      Paluulennolla nuhalääkettä maisteltiin, nukahdin jossain keskimaton paikkeilla ja nautin olemassaolostani.
      Kummallista vain, että mitään muistikuvaa ei ole kotiinpaluustani.
      Omassa sängyssäni kuitenkin nukuin.
      Iso kiitos vielä Paulalle & Kallelle!

      • Sehän hyvä että Kyöpelin lento on onnistunut. Niin päättelin monien kerronnasta. Enpä muuten tiedäkään tästä asiasta mitään.

        Sain kyllä tiedon lähdön aikataulusta ennakkoon, mutta silti jätkähdin nukkumaan jo kymmeneltä. Ei se vahinko ollut. Minulla ei ole kokemusta noista lennoista muuta kuin pari yritysräpellystä ja nekin päättyivät alle 3 metrin lentoon ja lasku rähmälleen maihin. Ninpä harkitsin, että en tätä Kyöpeliin matkustusmuotoa ala opettelemaan koska en koe sitä aivan välttämättömäksi. Niinpä en saa itseäni edes kateelliseksi teille, huolimatta kertomuksienne mukaisista suurista elämyksistänne. Onnittelen hyvän matkan tehneitä ja ilman harmin häivääkään, vaikka jäinkin näistä kokemuksista ulos.

        Tänään pilvet muhkuilivat, mutta ei sade pahemmin ulkoilua pilannut. Iltapäivällä kävikin vieraita ja siinä se päiväkin on mennyt. Huominenkaan ei ole tavallinen työpäivä, jos nyt sellaista eläkeläisellä onkaan. Hyvää lokoisaa jatkoa teille!


    • Ruiskukko

      Illan pimetessä!

      Mukava kun väki tykkäsi! Tervehdys Meriliille kiitoksista! Vähällä vaivalla loppujen lopuksi saatiin aikaan mukava "elämys", Onneksi on tuota mielikuvitusta, itse kullakin.

      Täällä pilvinen päivä, ihan tuossa illan suussa, vähän ennen seitsemää, alkoi aurinko paistaa, istuttiin tuokio pihakeinussa.

      Kyllä ne päiväunet maistui, ihan oikeesti, toista tuntia, nyt ei ole kiire nukkumaan, taidan ottaa kirjan käteeni: Matti heikkisen kirjoittama teos Juice Leskisestä. Vielä on tulossa yksi pyhä ja sitten palataan arkeen. Oiekin mukavaa oloa kevääseen toivottelee paulamaria

      • Huomenta, kauniina alkaa tämäkin päivä, sääennustukset ei tänä pääsiäisenä paikkaansa pitänyt, näin ainakin täällä Savossa, on kaunista säätä pitänyt.
        Eilen torkahdin parvekkeella, oli niin lämmintä, se minun tuolini on hyvä keksintö, voi vaikka unoset siinä ottaa.
        Kaikilla teillä mukavia muistoja matkasta Kyöpeliin, jäin vähän huonolle muistojen kanssa, en muista mitään.
        Kai minä mukana olin, vai jäinkö pirtin sohvalle nukkumaan, no välikös hällä, kiva että toteutui matka.
        Ambulanssi vilahti ikkunan alta, kai joku taas sairaalaan joutuu, olipa pyhä tai arki sairauksia tulee ja apua tarvitaan.
        Pistäydyin eilen tuossa uudessa talossa, kyllä on kauniita huoneistoja ja niin hyvin turvallisuus huolehdittu.
        Onnellisia saa asukkaat olla.
        Tytär soitti ja tulevat hakemaan minuakin haudoille, enpä ole sitten joulun käynytkään, tänään mieheni syntymäpäivä, 81 vuotta olisi täyteen tullut.
        Mitähän elämä' olisi ollutkaan, jos olisi rinnalla saanut kulkea, näin se oli määrätty.
        Oikein hyvää toista pääsiäispäivää, toivon auringon paistetta teille kaikille.


    • Nyt voi täydestä sydämestä toivottaa iloista pääsiäistä, kun aurinkokin nauraa melkein ääneen.
      Tänä aamuna aurinko on varmasti tanssinut, Se vain taaskin jäi näkemättä. Kumma, etten ole onnistunut kertaakaan näkemään auringon tanssia pääsiäisaamuna, vaikka ihan mukulasta asti olen sitä odotellut.

      Mutta mitäs siitä. Ainakin on taas tältäkin vuodelta mukava muisto Kyöpelinvuorelle lentämisestä.

      Parasta mahdollista jatkoa kaikille - myös Ynnämuulle.
      Toivottavasti sinä ensi vuonna menet ajoissa Kahvipirttiin nokosille, jotta me kokeneet lentäjät pääsemme sinut herättämään ja viemään Kallen lentävälle matolle ja sen myötä Kyöpelinvuorelle.
      Jos muita lentoyrityksissä epäonnekkaita on, voitte varmaan sopia keskenänne, että teetti Pirtin permannolle siskonpetin, josta me sitten herätämme kyytiin niin siskot kuin veljetkin!

      Näissä mietteissä: nauttikaa keväästä niin kauan kjuin saitä kestää!

      • Aurinko lämmitti parhaimmillaan tänään 12 . Siksipä tuli ulkoilmassa viihdyttyä. Kuusijärven ympärikin kiersin. Se nyt paljon ole, vajaan 2 km.

        Sittenpä väliin pukkasi kiirettäkin. Nyt olen päässyt rauhoittumaan ja tänne Pirttiäkin kurkkimaan. Venlastiina nimmari näkyy toimivan ja esityksiäkin on tullut. Enpä Kyöpelin lentovalmisteluista vuoden päähän osaa sanoa mitään. Luulen kyllä että tuskinpa ehdin rohkaistua niin paljoa että lähtijä tulisi. Niin se maankamara voimakkaasti puoleensa vetää ettei tossut tyhjänpäälle irtoa. No...katsotaan aikanaan.

        Nyt kirjoittaminen on hankalaa...täytyy ryhtyä asennustöihin. Heippa vaan!


      • Kokeilen löytyikö korjaus kirjainten vallattomaan tippumiseen välistä pois. Kyllä nyt toimii. Sopisi kirjoittaa, mutta on yksi tenkkapoo - mistä? Tainnut on pääni tyhjentyä ja onhan siihen syykin. Olen koettanut höpistä live - jutuissa asiaa ja vähän sen vierestäkin. Siinä sitä olenkin pehmennyt. Sainpa kuitenkin tämän koneeni pelaamaan - toistaiseksi. Jatkoja!


    • Kyllä tuo nikittäminen taitaa toimia inspiraation yllättäessä, vai olisiko minulla silloin tällöin hyvä tuuri?
      Olen kylläkin haukkunut koko syteemin moneen kertaan. Olisikohan se vähän auttanut...
      Mitä nuppiini tulee, se on hatara kuin harakanpesä. Melkein ainoa, missä se toimii. on kuvaristikoitten ratkominen. Joskus oikein ihmettelen mistä ne vastukset tulevat, vaikka kysytään ihan tuntemattomaan sukunimeen etunimeä tai etunimeen sukunimeä, niin jostakin takaraivosta ihan itsestään putkahtaa esiin oikea sana.
      En edes tiedä joutuneeni kaiken maailman sanojen kanssa tekemisiin! Voisikohan olla niin, että korva mennen tullen nappaa sanoja ihan huomaamattani?
      Vai olisikohan se orastavan vanhuudenhöperyyden merkki? Tosin se olisi turhan aikaista, kun en ole vielä edes satavuotias.

      Rupean vähitellen pohtimaan miten täältä pääsen peruuttamaan ennen kuin tälle sama kuin siille pikku pukille, joka kakki kalliolle.
      Moi, moi!

      • hurskainen

        Monet kirjoittajat ovat ihmetelleet tekstiä punaisella; et ole kirjautunut. En usko, että S-24 kone tuota tekisi, vaan se on ohjattua manuaalista toimintaa.
        Itsellä kun on tuon henkilökunnan edustaja lähinaapurissa niin joskus on päivittäistä tuo kiusanteko.
        Eilen tein aloituksen vertaistuki palstalle. Väkkärä pyöri minuutteja, sitten punaisella teksti, "aihetta on jo käsitelty".


      • Huomenta arkiseen maailmaan, pyhät on ohi, hyvä niin.
        Vappu sitten seuraava poikkeus tähän arkiseen elämään.
        Meinaa olla taas takkuista tämä koneen toiminta, mistä johtunee, koneesta vai tästä Suomi 24:stä?
        Eipä tässä nyt mitään ihmeitä ole kerrottavana, saman toistoa pelkästään, no sitähän se on ollut jo vuosia, miksikäs se muuttuisi.
        Sen olen huomannut, että lyhempi viesti lähtee ilman uutta kirjautumista.
        Taitaa kuivua kokoon tuo minunkin paljon kehuma mielikuvitus, no eihän jatkuvasti voi mielikuvien maailmassa elää, niin rikasta kuin se olisikin.
        Onnitellaan Allan nimisiä, ei kuulu minun tuttujen piiriin tämän nimistä.
        Sää on pilvinen, mutta lupailivat, että paranee ja aurinko huomenissa esiin tulee, sitä odottamaan, heippa.


      • PilliinViheltäjä
        hurskainen kirjoitti:

        Monet kirjoittajat ovat ihmetelleet tekstiä punaisella; et ole kirjautunut. En usko, että S-24 kone tuota tekisi, vaan se on ohjattua manuaalista toimintaa.
        Itsellä kun on tuon henkilökunnan edustaja lähinaapurissa niin joskus on päivittäistä tuo kiusanteko.
        Eilen tein aloituksen vertaistuki palstalle. Väkkärä pyöri minuutteja, sitten punaisella teksti, "aihetta on jo käsitelty".

        Samoin käy minullakin. Siellä jossakin estetään kirjoituksia, eikä se ole automaattista, vaan tarkoituksellista häirintää. Vakavia asioita paljastavat ovat
        tarkkailun alla. Sellainen järjestelmä toimii joka maassa. Sanavapaus on vain
        ylläpidosta kiinni. Äärioikeistolaisia ei saa arvostella liian ankarasti, eikä ylimistöstä,
        varsinkaan hebrealaisten jälkeläisten pankkijärjestelmistä. Siitä saa kenkää varmasti. Näin on maan hallinta muuttunut, ikävä kyllä.


    • salakähmä5

      kirjoita hakuun .....tietokoneen puhdistusohjelma...., voisi tulla apua

      • Noin on, kannattaa silloin tällöin ajaa tuo puhdistus ohjelma läpi, nopettaa kummasti koneen toimintaa. Sehän löytyy ohjauspaneelin kautta- ainakin tässä minun läppärissä.
        Olen kai niin lahjakas tuon koneen sekoilun kanssa että "siistiminen" on välillä hyvä.

        Muutenhan muisti pätkii milloin missäkin asiassa. Mutta ne sudokut ne sujuu, siihenkin näkyy harjaantuvan. Mutta eipä siihen mitään yleissivistäviä tietoja tarvitakkaan ,kuten ristikoihin. Joita harrastaa meillä joku muu. lukuisat kirjat on ostettu kun lehdet ei riitä.
        Välillä joudun myötäratkomaan ristikoita , ainakin sanomalla että en kuule tiedä en ole ikinä kuullutkaan.....
        Mutta ym:lla ei hätäpäivää. Nimittäin ensi pääsiäislennolle laitamme hänet hyvissä ajoin istumaan keskelle taikamattoa. Onhan meitä mummoja ympärille "päivystämään" ettei hän tipu, poistu, tai mene vahingossa jonkun muun kyyttiin.
        Ja kas vaan ennenkuin huomataan ollaankin jo kyöpelissä...........ei se sen vaikeampaa ole. Jos en ensivuonna enää muista niin muistuttakaa !!!

        Nyt lähdettävä asioille, arkisille. heippa.


      • Aamupäivä sateeton ja iltapäivällä pieniä sadekuuroja. Renttasin aamusta ja illasta. Normiasiat hoitui, mutta sitten oli hoidettava muutakin. En tiennyt varmaksi mitä halusin ja eipä muuta kuin käydä kotoa papereita. Tulihan kuitenkin ohjattua liikuntaa.

        Eilinen kirjoitusongelmani johtui säätöjen muuttumisesta. Ei yllätys tässä koneessa. Lyöntivälien aikojahan voi muutella ja samoin leveäräpyläiset voivat säätää sen että jos sormi hiipasee napurinäppäintä se ei tule huomioiduksi. Voi olla, että olen roplannut näitä säätöjä liikaakin parasta hakien ja konekin on herkistynyt auttamaan sellaisessakin, jota se ei ymmärrä. En kuitenkaan usko, että joku ulkopuolinen persoona häirikkönä heiluu. Hurskainen mainitsi mahdollisesta häiriön tekijästä. Eiköhän ne mene näiden "uudistusten" tekijöiden piikkiin. Aika monelle - myös minulle - on ilmestynyt näitä punakynätekstejä.

        Meri-Kukkahan teki radikaalin ehdotuksen minun saattamiseksi pääsiäislentomatkalle Kyöpelin vuorelle ja siten pääsemään osalliseksi sen matkan elämyksistä. Annan kyllä arvoa tälle auttamishalulle. Kuitenkin, jos nyt sinne lentomaton keskelle painaudun ja muummot ympärilläni ovat muurina, niin pelkäänpä pahoin, että minulle tulee kauhea ahtaan paikan kammo muun pelkuruuteni lisäksi. Vaikka nyt en ole mikään hurja ilmestys voimiltani, voi ahdistuksen tunteeni vaivaamana ja kauhunani tulla sellainen mylläkkä, että koko popporoolta elämysmatka menee mönkään. Tunnen siis huomattavasti enemmän vastuullisuutta, tässä lentoasiassa kuin esim. saksalainen apulentäjä joka jysäytti täysillä vuoren seinämään. Tämä lentäjä oli tietojen mukaan myös mielenterveysongelmainen. Sitä paitsi minulla tekee mieli asettaa kysymys niin, että kummathan ovat enemmän häiriintyneitä, he jotka nauttivat matolla lentämisestä vai he jotka eivät näiden lentojen tuomien elämysten nautintoja halua? Joten näillä perusteluillani tuntuu hyvin epätodennäköiseltä että lähtisin seuraavallekaan lennolle mukaan. Kiitän kuitenkin hyvässä tarkoituksessa esitetystä suunnitelmasta.

        Älähän huoli SkillaN, ei mielikuvitusta kannata hylätä. Kyllä se on tarpeellinen melkein kaikessa tässä ihmiselämässä. Niin luulen...monta ongelmaakin tulee jäsenneltyä mielikuvituksen avulla, rakennettua ikään kuin pyramidi ja vastapainoksi toinen ja yrittää sillä katsoa kummin menisi paremmin. Mielikuvitus on minulle koekenttä, kun en omaa mitään selvänäkijän lahjoja, etiäisiksi taitavat sanoa. Olisikohan kyseessä holtittomasti karkuun päässyt mielikuvitus.

        Nyt jos tämä menee ongelmitta lähetyksessä, niin korjausta on tapahtunut.
        (Ei mennyt, mutta on kopio - katsotaan)


      • Pitkästä aikaa luin hieman palstoja. Silmiin sattui teksti että miksi vastataan yhdelle henkilölle....? siitä kasvoi kiusaus entisestään vastata yhdelle henkilölle.....
        siis älähän huoli ym. vuosi on pitkä aika ja toisekseen voidaan pitää vaikka huutoäänestys sitten pääsiäisen lähellä, miten ja mihin kukin sijoitetaan että kaikki pääsevät kokemaan mattomeininkiä....

        Ajan myötä on käynyt ilmi miten tarkkaan suuniteltua oli tuo saksalaisen perämiehen turmalento. Tutkittu ovien lukot ja kaikki. lentäjän sairaudet olivat lentoyhtiön tiedossa. Vaikka heillä tuntuukin olevan laki ettei sairauksia saa ilmiantaa kenellekään. Ehkä he oppivat tästä vähän tarkempaa seulontaa mielenterveys ongelmaisten kanssa.
        Liian monta ihmistä menettää henkensä yhden sairaan ihmisen vuoksi.
        On se aika järkyttävää !
        Meidän kyöpelin matka on sentään tuiki turvallinen. Sinisessä yössä liidellä kohti korkeuksia ilman ilmakuoppia, tuuli tai ei. Mutta sepä siitä.
        Taas tämä edessä lähteekö, eikölähde, lähteekö, eikö, lähtee.


      • Pääsiäisen jälkeistä hiljaiseloa on tämä päivä ollut, olen kuitenkin saanut työpöydän laatikot järjestettyä, kun kaikki neljä olivat tulleet liian täyteen.
        On vain heitettävä pois sitä, minkä vain suinkin voi.

        Ja kaupassa pyöräilin myöskin, se on kaikkein helpoin tapa hakea tarvittavat tavarat kotiin. Kantaminen ei oikein enää milulle sovi, siilä töistä tullessani päivittäin ne muovikassit kannoin kotiin, ja usein viime metrit aivan viimeisillä voimillani. Se on jotain häikkää tuonne niskaani ja hartioihini aiheuttanut. Joka aamu ja ilta sitä rauhoittelen voimistelemalla, se onneksi auttaa.
        Viime vuosina sitten sain käyttää autoa työmatkoillani.

        Katselin äsken Emmerdalin, ja melkein itkin Adamin ja äitinsä kohtaloa lopussa.

        Hyvää illan jatkoa kaikille!


      • Ihmettelen

        minne ihmeeseen se puhelin on kadonnut, minne se Nikhilin murhattu nuori vaimo äänitti sen Cameronin rikokset.


      • Huomenet keskiviikkoon, luvassa myrskyä ja sadetta, vielä ei kylläkään mitään oireita tämän suhteen, aurinko jopa hieman kurkistelee.
        Kyllä se vielä ilmestyy se kamera, juoni on kehitelty taitavasti, mutta kyllä paha palkkansa vielä saa.
        Monenlaista tuskaa on sarjaan keksitty ja niin aidosti esiintyjät osistaan todellisen tekevät, mukana on elettävä;)
        Tuota tyhjentelyä, turhan karsimista olisi minullakin, mutta kummasti tärkeitä tuntuu ne joutavatkin tavarat, ei tule pois laitettua.
        Mikä se saakin itsemurhaa suunnittelevan tekemään tuollaisia syyttömiäkin mukanaan tuhoon vieviä suunnitelmia.
        Eipä näitä aivoituksia tiedä, ei ymmärrä.
        Tuo mielikuvitus, väittäisin että kaikilla jonkunlainen mielikuvien rakentamisten taito on, kuka sen sitten siksi haluaa lukea.
        Lapsilla sitä ainakin pyritään rikastuttamaan, joskus niin, että raja todellisen ja mielikuvien maailmasta sekoittuu, valhe muuttuu todeksi.
        No eipä muuta tästä asiasta, ei paljon muustakaan, päivä jo hyvin alkanut, sitä tässä vaan jatkamaan, pienin askelin, pienin touhuin, hyvää päivän jakoa vaan toivottelen.


      • hurskainen

        Koin takapakin, lievän waterloon. Sain aikaisemmin lepokivut loppumaan tietyillä käsienasennoilla. Tähän olkapääkipuun se ei tepsi.
        Se tepsii, että nukkuu sillä terveellä olkapäällä kyljellään niin että se kipee on päällä päin. Pahin kipu "lavassa" kai ikinä.
        On sillä oireyhtymällä nimikin, joku kalvosinkierreyhtymä. En anna periksi, lähen ulkotupsiin omalla vauhdillani. Paikalleen jäänti parempi.

        Tuleekin iltauutiset, kone puhuksiin ja sitä rataa.


    • Pitääpä ilmottautua välillä, näin itsestä tuntuu.

      Nyt tuulee myrskyisästi ja varmasti puita kaatuu. Tähän paikkaan ei yleensä tuulet osu, mutta nyt kyllä sisälle asti kuuluu tuulen humina ja metsän puut näyttävät aikamoista heiluriliikettä tekevän.
      Näin kaupungissa ei ole pelkoa sähkökatkoista, kun johdot kulkevat kaapeleina maan alla.

      Tuosta mielikuvituksesta tuli mieleen kuinka se liittyykään luovuuteen ja ongelmien ratkaisukykyyn. Ei ole ihmiselle hyväksi jos kaiken saa valmiina ilman ponnisteluja.

      Silloin kun me olimme nuoria ja elimme sodanjälkeistä aikaa sai mielikuvitus hyvää harjoitusta niin lapsilla kuin aikuisilla. Ei ollut valtavia lelumääriä häiritsemässä mielikuvitusleikkejä. Opimme liikkumaan metsissä kallioilla ja kiipeilemään puissa loukkaamatta itseämme. Aikuiset saivat keksiä jos minkinlaisia ratkaisuja arkisiin tarpeisiinsa ja töihinsä.
      Nykyään tulee EU:lta lasten leikkikenttiinkin turvallisuusmääräykset. Tarpeen ovatkin koska lasten elinympäristössä ei enää saa luonnollisella tavalla harjoitusta.

      Nykylapset ja nuoret taas oppivat pärjäämään tässä ajassa ja osaavat asioita mistä meillä lapsena ei ollut hajuakaan. Hehän neuvovat isovanhempiaankin tietotekniikan käyttämisessä. Me taas ihmettelemme kun eivät osaa oikein perunaa kuoria ja kengännauhoja sitoa. Onkohan uusavuttomuuden lisäksi myös vanha-avuttomuutta.

      • Tuulen puhureita kyllä oli, mutta melkoisen leppoisa päivä ulkonakin tepastella. Jo aamupäivästä kävin äänestämässä. Onpahan sekin homma tehty. Kun tuolla raiteilla on ehdokkaita lippujaan jakamassa ja kahvikoppiinsa yllyttelemässä juttuhetkelle, voin nyt reilusti sanoa, että olen jo sen virheen tehnyt ja äänioikeuteni tällä erää on mennyt. Sehän helpottaa molemmin puolin ja ehdokkaatkin voivat perehtyä vaalikarjassa heihin, joilla on vielä painava sanansa sanottavana.

        Kyllähän kaikenlaista ja ikäistä avuttomuutta löytyy. Täytyy myöntää, että olenhan joskus töksähtänyt sen eteen, etten tiedä mitä tekisin. Siinäpä sitten peukaloiden pyörityksen lisäksi täytyy ottaa mielikuvitus ja erilaiset mahdollisuudet asian hoitamiseksi käyttöön. Toiset ottavat jäätävän rauhallisesti tuummaustauon, toiset alkavat hätäisesti hösöttää. Ja vieläpä näiden ääritapausten välimuodot. Näinhän näitä ja koin itsekin työelämässäkin. Ehkä olin niitä, jotka tiukassa paikassa ottivat rauhallisesti. Varsinkin silloin jos joku esitti hätäisesti vauhkoontuneena, tai ylen määrin innostuneen sekavasti asiaansa, katsoin parhaimmaksi olla "tartuttamatta" itseäni mukaan höyryämään.

        Katleijan mainitsemaa "vanha-avuttomuutta" kyllä olen jokin verran huomannut omakohtaisestikin. Suurin syy on tietysti siinä, että aika on muuttunut, niin myös tekniikat ja tavatkin. Ei tahdo perässä pysyä - en nyt ole varma, onko se edes tarpeellistakaan. Menen niillä eväillä joita on jäljellä nykymenoon sovellettavaksi.
        Ja-ha , eiköhän tässä ole jo turinaa tarpeeksi.


    • Meni taas kuin tuhka tuuleen, sanonta et ole kirjaitunut, vaikka varmasti olin, tosin kirjoitin vähän pitemmän kirjoituksen. Joku sanoi kahteenkertaan kirjautumisesta, eihän se onnistu, luulen että pitäisi tallentaa ensin kirjoitus. Ehkä joskus sekin onnistuu.

      • Huomenet, kauniisti ruskottava itätaivas, tuulikin rauhoittunut, sateittahan se ruskotus tietää ja varmaan se eilinen myrsky jatkuu, joskin vähän rauhoittuen.
        Olihan se eilen melkoista puhuria sen tuulen kanssa ja vahinkoa sai aikaan.
        Tuo uudelleen kirjautuminen onnistuu kun pienentää viestin palkkiin, sitten avaa uuden 70 sivun ja kirjautuu, sen jälkeen pienennetty viesti palkista esiin ja sitä napsauttaen kirjoitus tulee esiin ja voi lähettää.
        Aika hankalaa kylläkin.
        Hurskaisen vaivoihin, oletko kokeillut venytyksiä, minulla on auttanut jatkuva aamu viruttelu, tai näin ainakin uskon
        Eihän ne kulumia ja vaivoja poista, mutta auttanut on paremmin elämistä kolotusten kanssa, kyllä sitä joutuu sitä nukkuma asentoa aina etsimään.
        Tämä päivän nuori ei osaa ajatellakaan miten ennen elettiin, ehkä ei haluakkaan, nyt puhaltavat uudet tuulet, näin sanotaan.
        Menneisyyden tunteminen olisi paikallaan, joku viisas on sanonut, jos et tunne historiaa ei ole tulevaisuuttakaan, pitäneekö paikkansa?
        Nyt sitten taas piste tälle aamulle, hyvää vointia kaikille, varokaa ettei tuuli kaada.
        Käykää äänestämässä, minä sen olen tehnyt, taas kerran.
        Ei parane nämä toiminnot, taas kaksi kirjautumista, voi sentään.


    • Huomenta vuan ;)

      Aurinko illottaa taas tähän koneelle,etten meinaa nähdä mtään.

      Eilinen päivä hujahtu sukkelaan.
      Siitijä tyttö kävi ja laittoi huushollin kuntoon.

      Sitten kävi vanhin tyttöni sen nurimaisen kanssa.
      Isomummi oli ihan myyty;))))

      Hän on nyt vuoden vanha ja yrittää opetella kävelyä.
      Onnistuu kun saa pitää vaikka toisen sormesta kiinni,ei uskalla vielä irroittaa.
      Hampaitakin on aika monta-Hyvä hymy.

      Tänään aion mennä äänestämään tuonne ennakko paikalle.

      näkyillään...
      saas nähdä lähteekö tämä.

      • Onneksi sinäkin mummeli77 osaat nauttia noista pikkuisista, mutta oletan, että olet se isomummi, joka nauttii jo lapsenlapsenlapsista?

        Minä sain lapsenlapseni hieman iäkkäämmällä iällä ja sain nauttia niistä "täysin siemauksin", koska muutin heidän lähelleen.

        Aina muistan, kun katsoin sitä pientä poikaa, joka ei kylkeään osannut kääntää, että mitähän sinustakin tulee vielä isona? Mutta tulihan siitä taitava pelaaja omassa ikäluokassaan jalkapallossa, kuten jääkiekossa, koska ainakin nyt muistaa, että Punatulkkuja ei kannata käydä katsomaan koskaan?

        Minä onneton "luopio", joka en saanut maalia meidän koti piha peleissä, koska "molari" oli niin taitava, niin sanoin, että katso, "Punatulkku tuolla"!?? Ja m a a l i t u l i!!

        Opin minäkin siinä, kuka tai mikä on "molari" maalivahti, saati sen, että välillä on mentävä soittamaan? Ihmettelin kovasti sitä aluksi, mutta se johtuikin siitä, että on epäselvä maali ja on pakko soittaa "maalikameralle"???

        Vaan asiasta viidenteen. Mikäli saatte viestin, että olette voittaneet matkan Italiaan, niin meitä on jo monta koneellista lähdössä ja viestin peruuttaminen maksaa. Googlesta löytyy lisää tietoa tästä huijauksesta.

        Ja mikäli kuudeskin asia saisi vastauksen minulle, niin kaikki "multasormet" vastatkaa minulle.

        Niin, se aikainen "kana", joka laittoi jo nuo siemenet itämään, mutta ne kasvaa vain vartta, siis kurkut ja kurpitsat. Vaihdoin jo istutusta, siis muutin syvempään multaan, mutta eihän tästä mitään tule, ei "lasta, eikä paskaa" sanoisin.

        Mikä se multa pitäisi olla, jos uusia siemeniä laittaisin itämään? Onko kaupan mullassa sopivasti lannoitteita, vai onko siellä liikaa?

        ps. Kuka voisi poistaa minulta tuon lapsuudesta saaman "infektion", että jotain on vain pakko kasvattaa itse, vaikka kaiken saisi helpommin kaupasta? Tosin ostan alkukesästä kaupasta esim. Basilikan,Tillin, Salaatin ja laitan ne tuohon ulos, jotka tuottavat satoa koko kesän.

        Wau! Onnistuuko Skillanin ohje? Enhän minä ollut taas kirjautunut?


    • Hyvää päivän alkua Kahvipirtin tutuille!
      Kaunis päivä on meille luvattu, lämpenevää ja poutaa, tack. Nyt onkin sitten tällä naisella äänestyspäivä, näin olen päättänyt. Poljen Kupittaan Citymarkettiin, jossa 2000 ensimmäiselle äänestäjälle tarjotaan pullakahvitkin.
      Valintani olen jo tehnyt sillä periaatteella, että nyt äänestän sitä puoluetta jonkatoivoisin keskustan kumppaniksi hallitukseen ja koska asiat ovat vaikeita politiikon oltava kokenut ja maltillinen rauhan mies.
      Siellä on myös Lippupalvelun myyntipiste, josta saan liput perjantain konserttiin. Menen sinne ihan vaan Olli Mustosen takia, joka on pianisti, kapellimestari sekä säveltäjä. Olin hänen konsertissaan tässä samassa paikassa -82, jolloin hän oli juuri tullut 15 vuotiaana toiseksi Maj Lindin kilpailussa. Nyt hän on 48 vuotias.
      Nyt hän soittaa kuulema yhden Mozartin vaativimmista pianokonsertoista ja siellä hän johtaa myös orkesteria sen soittaessa yhden hänen sävellyksensä.
      Klassisesta musiikista en osaa viiisaita kirjoittaa, mutta minulla on korvat kuulla ja silmät nähdä taitavan ja persoonallisen pianistin sormien hypelyä mustavalkoisilla koskettimilla.
      Eiköhän tämä nyt riitä taas minulta, vaikka minusta tuntuu että sopiiko tämä nyt tänne.

    • Enpä aio mennä ennakkoäänestämäänm varsinainen äänestyspaikka on ainakin 400m lähempänä, siis menen 19 päivä. Katleijalla onkin hieno peruste äänestää jotain kepun kumppania, minulle tuottaisi enemmän tuskaa löytää se kumppani.
      Vaikea sanoa tuleeko meidän elinaikana elämä enään yhtään paremmaksi.
      Toivottavasti nuoremmat saisivat nauttia siitä. Aurinko täällä paistelee, ja lämpöäkin on jo 7 astetta. Tuulikin tyyntynyt eilisestä.
      Lyhyet viesti, ehkä läpäisee kontrollin.

      • Iltahan taas on käsillä. Päivä meni pienillä asioilla juostessa, ulkona auringon lämmössä seistä toljotellessa, hartaasti puuhastellessa. Siinä se, nyt tulin lukasemaan koneelta juttuja ja myös täältä.

        Kun ei kunnon asiaa ole varastossani kirjoitettavaksi, teen vain tämän ilmoittautumiseni. Täytyy kiirehtiä jotta lähettäminen sujuisi. Hyvää jatkoa teillekin!


      • hurskainen
        ynnämuu kirjoitti:

        Iltahan taas on käsillä. Päivä meni pienillä asioilla juostessa, ulkona auringon lämmössä seistä toljotellessa, hartaasti puuhastellessa. Siinä se, nyt tulin lukasemaan koneelta juttuja ja myös täältä.

        Kun ei kunnon asiaa ole varastossani kirjoitettavaksi, teen vain tämän ilmoittautumiseni. Täytyy kiirehtiä jotta lähettäminen sujuisi. Hyvää jatkoa teillekin!

        Niin, no könysin tänään siinä 18 rantteissa niin jyrkkää ylämäkeä, että siitä en nuorempanakaan päässyt ilman jalankäyntiä.
        Jo peipponen hyväkäs siinä puistometsässa lauleli. Näillä korkeuksilla suomea ensimmäiset leskenlehdetkin olivat kukassaan.
        Taivas vetäytyi möreään pilvisyyteen. Kuitenkin Ylen paikallisradio arveli, ettei ihan pakkasella aamuyölläkään käytäisi.

        Niin no pyhien ketju sekoitti ajantajun niin, että lauantaipäivältä tämä tuntui. Pihan varjoissa kuitenkin vielä lumen, jään rippeitä.

        Huomattavan hyvää torstaki-iltaa itsekullekin.


      • hurskainen
        hurskainen kirjoitti:

        Niin, no könysin tänään siinä 18 rantteissa niin jyrkkää ylämäkeä, että siitä en nuorempanakaan päässyt ilman jalankäyntiä.
        Jo peipponen hyväkäs siinä puistometsässa lauleli. Näillä korkeuksilla suomea ensimmäiset leskenlehdetkin olivat kukassaan.
        Taivas vetäytyi möreään pilvisyyteen. Kuitenkin Ylen paikallisradio arveli, ettei ihan pakkasella aamuyölläkään käytäisi.

        Niin no pyhien ketju sekoitti ajantajun niin, että lauantaipäivältä tämä tuntui. Pihan varjoissa kuitenkin vielä lumen, jään rippeitä.

        Huomattavan hyvää torstaki-iltaa itsekullekin.

        Kevät on meillä tällä kohtaa Kymenlaaksoa jopa myöhässä. Tuo eilinen ylämäen könyäminen ylös tapahtui fillaria työntäen.
        Eilen oli sadas vuorokausi vuoden alusta lukien. Peipot ja rastaat ovat tulleet joinakin keväinä jo 95 pv Uudestavuodesta laskien.
        Tänäänkin tuuli reilunlaisesti. Laitoin korvaläpät lippiksen alle, vaikka hassulta ehkä vaikuttikin ulkopuolisille.
        Perunan keitto sujuu hyvin jo meikältäkin. Ens kylmään veteen levy 6:lle. Pian käännän 1:lle ja häivyn tunniksi pois. Tällä kertaa kävi tuuri. Olivat sopivasti kypsiä.

        Erkoinen oli se netissä saamani neuvo, että sienet ja mehut kannattaa käyttää pois. Sieniin oli päässyt ilmaa, ne sai heittää mäkeen.
        Mutta omenamehusta, siitä kylmäpuristetusta saa rutosti voimaa. Hyvin suljetut pullot ovat säilyneet hyvinä kun kellari on kylmäkoneistolla varustettu.


    • marja-liiisa

      Hei Kristiina!

      Lasken itseni multasormeksi, ja vastaan sinulle. Vika siihen venymiseen on siinä, että olet lähtenyt liikkeelle liian aikaisin. Minä kylvän kurkun ja kurpitsan siemenet vasta 20 huhtikuuta, ja liiankin hyvin ehtii. Kylvömullalla ei näin isoissa taimissa juuri ole väliä, ihan turpeessakin pärjäävät. Pikkuriikkiset taimet vaativat kylvömultaa. Minä en kyllä sitäkään osta, kun tarvitsen sitä niin paljon, että maksais mansikoita. Otan syksyllä kymmenen sangollista ohutta hiekkaa hiekkamontulta, ja sotken sen itse puutarhamultaan. Hyvin on toiminut.
      Tärkeämpää kurkun ja kurpitsan taimissa on kastelu, ettei kastele liikaa, Ja että ei juuristoa vahingoiteta. Paras tapa on kylvää muutama siemen ruukkuunsa, ja leikata sitten liiat pois. Että sen jääneen taimen jyuuristo saa kehittyä ilman kaivelemisia., ja on sitten istuttaessa vahva
      Että käyppä ostamassa uudet siemenet, ja kylvä ne 20 päivä, ja kun ovat hyvällä taimella niin pidä päivisin viileämmässä, jos siihen on mahdollisuus,Niin kyllä se onnistuu. Kun olet lapsuudessa saanut noin hyvän infektion, niin ei sitä kannata poistaa! Onnistumisia!

    • No niitä saunaterveisiä taas kerran.Tuo aika menee näköjään ihan siivillä.

      Eipä tässä kummempaa,kerhohuoneella olin kortilla ja kahveella.

      näkyillään...

    • könkämä-eno

      Yökahvipirtistä sentään sai automaatista maitokaakaota öinen kulkijakin. Kuuma maitokaakao voittaa hienoimmankin kahvilaadun.
      Onko suurempaa kärsimystä juoda vahvaa kahvia nokipannulla ulkona keitettyä. Siks minulla on selkosilla kestokermaa repussa. Ei net lappilaiset tätä voi ymmärtää.

      • Huomenta, yritetään taas, eilen pitkän kirjoituksen hukkasin.
        Kaakao on hyvää, mutta ei virkistä kuin kahvi, tuo nokipannukahvi, niin harvoin sitä tulee juotua, että en oikein makua muista, kuumaa se kyllä on;)
        Kiva että tyytyväinen olit pirtin tarjouksiin, könkämö-eno.
        Samaa mieltä Marja-Liisan kanssa, kun tuollainen ilo ja into on otakin kasvattaa, ei sitä voi unohtaa Kristiina23, minä laitan kurkun siemenet suoraan maahan, onnistuu sitten tai ei.
        Minun suvussani ei ihan pieniä lapsia ei ole, 9-vuotias nuorin, ihania ovat pienet lapset.
        Kokeilenpa lähetys temppua nyt ja jatkan toisella jos onnistuu.


      • Jipii, nyt taisin huijata Suomi24:jää;)
        Tänä viikonloppuna on oltu ahkeria, on pesty mattoja, ikkunoita, verhoja, pyykkikin, mitä muuta nyt siivoukseen kuuluukaan.
        Tänään sitten mennään maalle, katsoman vieläkö kissa meidät muistaa, se aurinko on tänään luvannut paistettaan, siitä nyt hyvillä mielin nautitaan.
        Katleija on konsertti nauttimiset saanut, minulta jää väliin, en klassisesta paljonkaan ymmärrä, joskus mielialan sattuessa sille alueelle kuuntelen kyllä.
        Oikea oppista on hurskaisen perunan keitto, näin se kuuluu tehdä, uudet perunat kiehuvaan veteen suolan kera.
        Nyt on lopetettava, että saan lähtemään, nyt kaikki kynnelle kykkenevät ulos aurinkoon;)


    • Ruiskukko

      Aurinkoista huomenta!

      Tänään on koko Suomessa tällainen aurinkoinen sää, oikein mainio pyykkipäivä. Pestään niin monta kuin suosiolla ennätetään, hyvin varmaan kuivuvat, mm tyynyt.

      Edellisen kerran kun kirjoitin johan onnistui eka yrittämällä, kuinka käynee tänään. Nutta enpä ennätä enempää, on lähdettävä vaihtamaan koneen sisältö toiseen, komiasti siellä edelisen koneen lakanat jo heiluvat. Oikein ihanaa aurinkoista lauantaipäivää kaikille! paulamaria

    • Neeasa

      Hei pirttiläiset!
      Laitan muutaman rivin minäkin, vaikka olen juuri lähdössä ulos ja kaveri pian odottaa.

      Tosi kaunis aamupäivä täällä, lämminitä ja tuuletonta.

      Hyvää lauantaita kaikille!

    • Ramoona_

      Tyynyjen pesu on minullakin meneillään, tämä aurinkoinen, lämmin ja hiukan tuulinen päivä on täydellinen sää vuodevaatteiden kuivatukseen, ilman kosteus on pienimmillään. Kone jyllää, minä levittelen ulos aurinkoon . Talvivaatteita samalla tuulettelen , komeroita olen muuten pikkuhiljaa siivoillut. Valtava kurkiaura otti juuri korkeutta ihan talon yläpuolella ja järjestäytyi, sydänalassa läikähti niin lämpimästi : tervetuloa Suomeen !

      Taimikoulutusta olette pitäneet, niin minäkin. Kasvatan minitomaatteja makoisista kaupan tomaateista, nyppään vain siemeniä niistä, pesaisen ja kuivaan. Hyvin lähtevät itämään ja ehtivät kesäkuun alkupuolella ulos kasvamaan, kun maaliskuun alussa kylvää karuun taimimultaan. Ensin laitan pieniin turveruukkuihin pari-kolme siementä ja leikkaan ylimääräiset pikkutaimet pois, ja olen jo ne koulinut kukkamultaan maitopurkeista korkeahkoiksi leikkaamiini astioihin, jätän täyttövaraa mullalle , joten varren honteluus siinä peittyy vähitellen. Lannoitan vasta isoja taimia, kukkamulta on aika ytyä. Olemme matkalla toukokuusta reilut pari viikkoa ja vien nämä taimet hoitoon tyttären perheeseen, ja suuren osan saavat itselleen. Minitomaatit ovat helppoja kasvattaa ruukussa seinustoilla ja parvekkeilla, lapsetkin napsivat suoraan niistä välipaloja. Muutaman tavallisen tomaatin taimen pikkukasvihuoneeseeni ostan kesäkuun alussa hyvin kukkivina ja jo raakileilla, jos vaan löytyy. Tanskan vienti -niminen on aina varma valinta.

      Päiväkahvitkin voi juoda tänään ulkona vaikka keittiön etelänpuolisilla portailla, muutama kärpänenkin lämmitteli siinä. Hiukan viilenee ensi viikolla, mutta aurinkoa ja 10-12 ovat sääkartan merkinnät tälle seudulle, tiistaina notkahtaisi väliaikasesti. Krookukset kukkivat , helmililjat ja skillatkin aloittelevat, metsässä sinivuokot, liverryskonsertti sulostuttaa korvaa.

      Nautinnollista päivää, jos maltatte upeasta päivästä hetkeksi piipahtaa pirttiin kirjoittamaan!

      • On ollut hauskaa aherrella puutarhassa tänään, Samojen kurkiaurojen alla täälläkin on pällistelty taivaalle, käsi silmien suojana. Aurinkosuojavoidetta laitoin jo aamupäivällä runsaasti, kun purkinkyljessä neuvottiin ja välttämään silti keskipäivän paistetta.
        Niinpä vasta tulinkin sisälle, radion soittaessa Portugalin huhtikuuta riemukkaasti. Ruusupensas ja pallotuija saivat muodonkohennuksen, syysleimujen talvetörröttimet hävisivät maatunkioon silppuna. Letku suuttimineen valmiina käyttöön "asensin" :D
        Tännä vielä pitää keittää korinsuojus puutarhavälineille, likomassa onkin jo, huomenna kun on taas näyttöpäivä, ei viitsi niitä puuhia esillä pitää.

        Illan sauna onkin juhlaa, saa vaan olla ja nauttia olostaan. Hyvää illanviettoa itsekullekin ~~~


    • Tutuiksihan täällä pirtissä on tultu, minäkin yli seitsemän vuotta kirjoitellut, välillä enepi, nykyisin vähän lyhyemmin, ja vähemmin. Syy syssissä, ja sepissä. Onneksi jollainlailla vielä pärjään tämän koneen kanssa.
      Viherpeukalo hommat olen lopettanut, mutta tuo ruuan laitto taito on säilynyt, ehkä vielä jopa parantunut.
      Tänään kaunis keväinen, ja lämpöinenkin päivä. Käväisin torilla, siellä tarjosivat vaaliehdokkaat kahvia, ja karamelleja. Minulla ehdokas jo valmiina, mutta menen varsinaisena vaalipäivänä vasta äänestämään.

      • Vuoden verran vähemmän olen epäsäänöllisen vaihtelevasti kirjoitellut kuin Late. Onpahan siinäkin aikaa kulahtanut, tosin kaukana jäljessä monista muista. Menisihän tämä vielä kun saisivat kirjautumisen pysymään. Tympiihän se kun lähettämisen kanssa joutuu keplottelemaan. Ehkä se kävisi helpommin kirjautumatta, mutta en niin toisaiseksi tee.

        Viherhommat eivät ole olosuhteista johtuen itsenäisessä taloudessani olleet käytössä. Se tehtävä on hoitunut jokamiehen oikeuksilla metsissä runtatessa. Sieltä se satokin on tullut korjattua ja eikä useinkaan kovin vähääkään. Saapa nähdä kuinka se jatkossa onnistuu.

        Tänään olikin erinomainen päivä, aurinko paistoi ja vaatetustakin saattoi vähentää. Maailmalla tapahtuu, sitäkin ihmettelen. Vaaliropakanda alkaa saada ihmeellisiäkin piirteitä. Enpä viitsi enempää selostella, kuuleehan sitä uutisista.
        Nyt äkkiä lähetykseen etten ylitä rajoja. Pärjäillään!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Vuoden verran vähemmän olen epäsäänöllisen vaihtelevasti kirjoitellut kuin Late. Onpahan siinäkin aikaa kulahtanut, tosin kaukana jäljessä monista muista. Menisihän tämä vielä kun saisivat kirjautumisen pysymään. Tympiihän se kun lähettämisen kanssa joutuu keplottelemaan. Ehkä se kävisi helpommin kirjautumatta, mutta en niin toisaiseksi tee.

        Viherhommat eivät ole olosuhteista johtuen itsenäisessä taloudessani olleet käytössä. Se tehtävä on hoitunut jokamiehen oikeuksilla metsissä runtatessa. Sieltä se satokin on tullut korjattua ja eikä useinkaan kovin vähääkään. Saapa nähdä kuinka se jatkossa onnistuu.

        Tänään olikin erinomainen päivä, aurinko paistoi ja vaatetustakin saattoi vähentää. Maailmalla tapahtuu, sitäkin ihmettelen. Vaaliropakanda alkaa saada ihmeellisiäkin piirteitä. Enpä viitsi enempää selostella, kuuleehan sitä uutisista.
        Nyt äkkiä lähetykseen etten ylitä rajoja. Pärjäillään!

        Kyllä se SkillaNin jippo toimi. Ekalla lähti! Onkohan niin, että kirjautuneen ei annettaisi kovin pitkästi lörpötellä. Voi ollakin, viestien määräthän ne lasketaan ja niistä vedellään johtopäätöksiäkin.


    • Iltapäivää pirttiin!

      Tänään katselin pyöräretkelläni tien varrella leskenlehtien kukkivia pikku päitä aivan ruutikuivassa rinteessä, - joskus tuo kevään ja kasvun voima saa ihmisen hämmästymään.

      Minullakin yrttiviljelmät, persilja, tilli ja basilika ovat ikkunapenkillä kasvamassa.
      Ja parvekkeella pääsiäisnarsissit ovat kestäneet pakkasöitäkin hyvin.

      Vaatteiden tuuletukset ja pyykit ovat työllistäneet, harrastukset välillä onneksi irroittavat näistä hommeleista.

      Vaaleille en ole urannut ajatustakaan, en ole eläessäni käynyt yhdessäkään vaalitilaisuudessa. Ne eivät ole minun juttuni.
      Torstaina Tapiolassa oli lappujen ja korttien tarjoajia joka paikassa, puikkelehdin niitten välissä ja sanoin ystävällisesti, että olen jo äänestänyt.

      Nyt vain pitkän pyöräretken jälkeistä janoa ja nälkää sammuttamaan.
      Hyvää päivänjatkoa!

      • Puskasuleima

        Tere,tere!
        Tuhlasin tuohon koko ulkomaankielentaitoni ja vielä tuplaten, jotta huomaisitte, että olen kamalan sivistynyt ihminen, vaikka en vielä tiedä ketä äänestän. Listan kyllä tiedän,.
        No, en sen vuoksi aio yöuniani menettää. Onhan tässä vielä viikon verran aikaa.
        Äänestämään menen joka tapauksessa.

        Niin että jos en sitä ennen saa minkäänlaista sepitelmää Kahvipirtin vieraskirjaan, voin kirjoittaa, että ääni meni sekä äänestyspaikan lippaaseen että minulta.
        Sääli vain, ettei kukaan ole kuulemassa, kun minusta ei kuulu mitään.

        Voikaapa paksusti!


      • Huomenta sunnuntai aamupäivään, kaunista on vielä, illaksi lupailivat sään huononevan.
        Kissa tuli muutaman kerran huhuilun jälkeen ja ruoka maistui, oli se sama ihanuus kuin ennekin.
        Kukkapenkkejä vähän rapsutin ja auringossa istuin, lepoa se oli.
        Pullan paistoin tultuani, kakunkin ja mitä pientä muutakin.
        Hyvillä mielin voi tämänkin kaupunki asunnon kesälle jättää, kaikki on kunnossa.
        Tietenkin on Luojassa se maalle muuttokin.
        Kaikilla tuntuu tekemistä riittävän sitä pesemistä piisaa, ei lopu tekemälläkään.
        Kevät ja syksy on niitä puuhastelu vuodenaikoja, keväällä kasvit maahan ja syksyllä sadon korjuu, siinä ohessa talven riisuminen keväällä ja syksyllä taas varustautuminen talveen kodeissa, kiertokulkua on elämä.
        Taitanee olla paras näihin turinoihin lopettaa, jospa saisi lähtemään.
        Ikävää tämä rajoitus, tämä lienee syy millä lopulta kirjoittajat saadaan palsta jättämään.
        Mukavaa päivää kiirehdin vielä toivottamaan.


    • hurskainen

      Vielä tämä päivä kauniin keväisenä ja lämpimänä meilläkin näyttäytyy. Oikein hyvä tupsia vaikka pihatöitä. Oikean puolen käsi aivan voimaton.
      Huomenna pörhällän ehkä terveyskeskukseen jos sais vaikka kortisonipiikin kun nukkuminenkin on pitkään ollut jo lepokivun takia pätkittäistä.

      Meidän monirotuiselle tyttökoiralle ruoka maistui. Se ahmi nopeasti annoksensa ja kivahti kärsimättömänä, jos masu ei tullut täyteen.
      Sitten se ryömi sohvan taakse nukkumaan ruokauniaan. Joskus se itki unessa pentuaikansa tressejä. Se oli ihan jäykkä, kuin koomatilassa.
      Sai elää 14 vuoden pitkän koiranelämän.

      • Siinäpähän tupsin tämänkin päivän. Kävin katsomassa joko Kuusijärvestä on jäät kaikonneet. Sula oli mitä pieniä rippeitä varjon puoleisella rannalla jäitä oli jäljellä. Uijiakin oli runsaasti - en minä.

        Siivousten tekijöitä näyttää olevan. Ikkunat olisi huuhtaistava minunkin, mutta en vielä. Antaa nyt pölyjen vielä lennellä ja ilmojen vakiintua. Nyt olisi vielä pientä puuhaa, joten siirryn toimeen. Hyvää jatkoa!


    • Ehtoota ;)

      Niin päivä on huvennut.
      Olin kerhohuoneella ja sai taas nauraa että vattaan koski.
      On ihme jos ei eletä 100v asti.
      Meidän talosta on nukkunut pois viikkoa vaille 100v mummeli.

      on se kumma kuinka keväisin ja syksyllä vanhoja nukahtelee pois.

      No otetaan päivä kerrallaan.
      näkyillään...

      • Huomenta viikon alkuun, kauniina näyttää päivä nousevan, jos tätä on kevätmyrsky, niin kelpaa hyvin;)
        Voipa se vielä muuttuakin, satanut on yöllä kolme astetta plussaa, tuo sade teki oikein hyvää luonnolle.
        Pika vauhtia tässä näitä näppäimiä yritän näpytellä, jospa lähetys onnistuisi, ainakin muutaman kerran se on onnistunut.
        Viidentuhannen merkin tilalle olisi hyvä laittaa aika, minkä saa kuluttaa.
        Minunkin molemmat koirat jättivät taivaltamisen samoissa lukemissa kuin hurskaisen koira.
        Sekarotuinen koiramme oli isokokoinen,( Jämlandin ja pystykorvan) söi hyvin ja oli maailman ihanin ja helppohoitoisin.
        Pieni koirani ei ruokaa paljon kuluttanut, mutta olin aivan myyty sen suhteen ja ikävöin yhä.
        Ei kai ihmisiä sentään uimassa ynnämuu, varmaan vesilintuja olivat;)
        Tähän minun ikkunaan näkyy myös sula järvi pieniltä osin, matkaa kuitenkin sen verran, että en erota uimareita.
        Olin eilen illalla kotiin tultuani tuossa naapuri talossa, ystävätär pyysi kaveriksi taulujen laittoon, no kolme tuntia sitä naputeltiin, nyt hänen kotinsa alkaa olla sisustettu.
        Sääli oli hakata nauloja seiniin, mutta kyllähän taulut kodin oman näköiseksi tekee ja lopputulokseen hän oli kovasti tyytyväinen, myös minä.
        Huonekalujen paikkaakin vähän muuteltiin, tehtiin käytännöllisemmäksi liikkua, tilaa ei liikaa ole, harmi että makuuhuone on yleensä pieneksi tehty, sinne ei mahdu kuin parivuode, minulla on tilaa vähän muullekin.
        Ehkä siihen aikaan, kun tämä talo on rakennettu, asioita katsottiin toisin.
        Tänään luovutamme syöpäsairaalaan myssyjä ja sukkia pienille potilaille, paikallisen osaston puheenjohtaja lahjamme perille toimittaa, kolmas kerta jo tämä lahjoitus.
        Olemme monessa mukana olleet, useampana jouluna joulukuusi lahjoituksia tehty parin muovikassin verran, isoäidin tilkkupeitto tarpeita jonnekin tuntemattomaan paikkaan lähettäneet ja nyt viimeksi sukkia lapsille Syyrian pakolaisleirille, omat yhdistyksen arpajaiset myös osansa saaneet, samoin äitien ja isien päiviä olemme muistaneet, että jotakin hyödyllistä on käsin tehden saatu aikaan.
        Yhdistyksen jäsenten lankalahjoitukset on ollut suuri mahdollisuus toteuttaa näitä tekoja.
        Nyt varmaan meni liian pitkäksi ja joudun uudelleen kirjautumaan, saapa nähdä.
        Oikein mukavaa viikon alkua, nyt muuten sää muuttaa muotoaan, pilveen vetää.
        Uusiksi sitten meni #####


      • Ihan kohtuullisen hyvä ulkoilupäivä tänäänkin. Reilu kymppi lämmintä, päivällä aurinkoakin, nyt illasta vähän sataa rapsautti.

        Onhan SkillaN kertoma talkootyö hyvää ja arvokasta keräystä lahjoitettavaksi hädänalaisille. Minulta sekin työ ja puuha on jäänyt hyvin vaatimattomaksi, muutamien vaatekappaleiden antamiseen jos keräys on sattunut sopivasti kohdalle.

        Nyt taas aurinko rökittää niin helakasti, että taidanpa lähteä ulos katselemaan ettei hyvä keli mene hukkaan. Koetetaan pärjäillä, vaikka jatkossa vielä räntääkin roiskisi.


      • hurskainen
        ynnämuu kirjoitti:

        Ihan kohtuullisen hyvä ulkoilupäivä tänäänkin. Reilu kymppi lämmintä, päivällä aurinkoakin, nyt illasta vähän sataa rapsautti.

        Onhan SkillaN kertoma talkootyö hyvää ja arvokasta keräystä lahjoitettavaksi hädänalaisille. Minulta sekin työ ja puuha on jäänyt hyvin vaatimattomaksi, muutamien vaatekappaleiden antamiseen jos keräys on sattunut sopivasti kohdalle.

        Nyt taas aurinko rökittää niin helakasti, että taidanpa lähteä ulos katselemaan ettei hyvä keli mene hukkaan. Koetetaan pärjäillä, vaikka jatkossa vielä räntääkin roiskisi.

        Mielessäni naureskelin Ylen aluetoimittajan ukkosen mahdollisuutta tälle päivälle, mutta niin vaan wanha herra ajeli kolukärrytatattailla, että roikina kuului.
        Ja eilenkii kun Tampereella hilasivat kevään lämpöennätyksiä. niin meillä idemmässä viileys tuli pienten vesikuurojen takii jo alakuillasta.
        Laitoin pariin pystyyuuniin kuivii klapei, eikä aamullakaan ollut torppa liian viilee.

        Mut ihan mahottomasti tinnittää molemmissa korvissa monitaajuisesti. On hiukan pöntähtävän, ylilämpötilan oloinen parhaillaan.
        Huolissaanko? Enpä tietenkään. Onhan kihinä pöntössä omalla tavallaan elämän merkki? Kuten myös teillekin.


      • kihinää_pöntössä

        Sinulla Herra Hurskainen on kyllä kultainen huumorintaju!

        Kiitos hyväntuulen viestistäsi! Terveisin Merilii.


      • loppuhyvinkaikkihyvin

        Meillä päin Itä-Suomea 80 vuotias on jo erikoinen ihminen. Miehet pökräävät jo alle 70v, nykyäänkin. Voi olla kiinni ruokailutottumuksistakin ja keeneistä.
        Lääkäriin miehiä ei saada, ennenkuin tolpiltaan suistuvat, eivätkä jaksa enää harata vastaan.
        Sitten kun sairaalaan saavat, he kieltäytyvät lääkehoidoista, koska elämänsä on jo eletty.


      • Huomenta jälleen, päivä on yllätyksellinen, äsken satoi lunta ja nyt aurinko paistaa.
        Taito nimiset tänään onnittelujen kohteena, onneksi olkoon, en kyllä ketään sen nimistä tunne.
        Minä tunnen monta yli 80:stä miestä ja naista näissä ympyröissä, ikä on joihinkin leimansa jättänyt, mutta myös hyvin nuorekkaita on joukossa.
        Lähellä tuo 80 alkaa olla minullakin.
        Terveydestähän se on kiinni, kun saa olla sairauksista vapaa ja yleiskunto hyvä, niin ehtii kauan elää.
        Hullulta tuntuu tuo ukkonen, mutta kyllä eilen niin mustia pilviä liikkui, että mahdollista olisi ollut vaikka ukonilma, en kylläkään huomannut sellaista olleen.
        Täällä toinen jolla jatkuva sirinä korvissa, mutta mitäpä sille voi, sirinää kuuntelen.
        Ynnämuu jaksaa lenkkeillä, minä taas olen intoni hukannut, puolustelen, on noita muita touhuja niin paljon ja ne monesti saa uupumuksen aikaan, ei enää lenkille jaksa.
        Kesää kohti liikunta pakosti lisääntyy, kun maalle menen, siellä aina sitä ulkona tekemistä löytyy, joku sanoi, että hellekesä tulossa.
        Tänään myssyjen luovutus ja sitten laulua, ilta päivällä ehkä kyläilemään lonkkaleikkaus potilaan luo.
        Meillä on yhdistyksessä sellainen "kyläilykirja", teemme yllätys vierailuja ja jätämme kirjan kyläpaikkaan viestin kera ja kyseinen talonväki vierailuja jatkaa.
        Kai tarkoitus on tutustua ja luoda sitä yhdistys henkeä.
        Luonani kävi vanha ystäväni, joka kirjan minulle jätti, siirsin sen eteenpäin vuorostani.
        Nyt pikainen lähetys, vajaa kaksisataa merkkiä kirjoitettu, jospa lähtisi.
        Mukavaa ja kivutonta päivää teille ihan jokaiselle.


      • Siinäpä se taas on päiväni melkein käytetty. SkillaN mainitsi lenkkeilystäni. Ehkä olen antanut väärään johtavan kuvankin kun usein mainitsen "ulkoiluni." Tottahan se on, kun hyvä ja lämmin ilma sattuu, painun useamman päivässä kerran "pellolle" - niin kuin murteessani sanotaan. Se tuntuu mukavalta vaihtelulta, vaikkapa vain ulkona istuskelee. Täällä on ihan vakiopenkkini, missä painan puuta. Usein siinä on tuttujakin. Rauhallinen paikka polun varressa hulinaliikenteen ulkopuolella.

        Enhän sentään aina ole menossa olematon tukka suorana läähättäen. Hyvillä keleillä runtostan n. 5km/pv, tukkaisella,sateisella säällä 3km on tarpeeksi. Tähän menee aikaa puolesta tunnista tuntiin. Ei sillä vielä koko päivä ole pilalla.

        Tottahan se on samaa liikuntaa puukin puuha, jota SkillaNilla tuntuu riittävän. Vieläpä voi nimittää hyötyliikunnaksi. Voi olla, että kun olen korpieläjästä yrittänyt opetella kerrostaloasukkaaksi vasta noin 55 vuotta, en sittenkään ole vielä täydellisesti sopeutunut, vaan se vaatii ihan turhan päitenkin syöksyjä "pellolle." Hyvin se kyllä menee näinkin.

        Jaa...ettäkö itäisestä Suomesta ovat 80 vuotiaat kadonneet? Kun olen käynyt siellä päin useinkin kesällä toreilla, tuntui äkisti ajatellen että siellähän heitä kasikymppisiä vasta onkin. Rollaattorien kanssa ajelevia on puolet joukosta. Kun hetken mietin, niin enhän minä kulkijoiden ikää tiedä. Tunnen sillä hyvin harvoja ihmisiä. Tottahan se on että 80 mies on jo ylittänyt keskimääräisesti sinnitelleiden iän - niin minäkin, vaikka vuosipäivään on vielä aikaa. No enpä niitä sen suuremmin pohdiskele, kunpahan porskuttelen päivästä toiseen ilman henkilökohtaisia kauas kantavia tavoitteita.

        Nyt pitkäksi. Tuli väliin taukokin, puhelin myyjä kauppasi kevään uusia muoteja "vanhemmille herroille." Sain hänet uskomaan, että pysyn 50- luvun muodissa.
        Koetetaan mitä sanoo kirjoituskontrolli! Jatkoja teille. Höh, väittää väärin. Kopiointi ja uusi kirjaus - saapa nähdä.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Siinäpä se taas on päiväni melkein käytetty. SkillaN mainitsi lenkkeilystäni. Ehkä olen antanut väärään johtavan kuvankin kun usein mainitsen "ulkoiluni." Tottahan se on, kun hyvä ja lämmin ilma sattuu, painun useamman päivässä kerran "pellolle" - niin kuin murteessani sanotaan. Se tuntuu mukavalta vaihtelulta, vaikkapa vain ulkona istuskelee. Täällä on ihan vakiopenkkini, missä painan puuta. Usein siinä on tuttujakin. Rauhallinen paikka polun varressa hulinaliikenteen ulkopuolella.

        Enhän sentään aina ole menossa olematon tukka suorana läähättäen. Hyvillä keleillä runtostan n. 5km/pv, tukkaisella,sateisella säällä 3km on tarpeeksi. Tähän menee aikaa puolesta tunnista tuntiin. Ei sillä vielä koko päivä ole pilalla.

        Tottahan se on samaa liikuntaa puukin puuha, jota SkillaNilla tuntuu riittävän. Vieläpä voi nimittää hyötyliikunnaksi. Voi olla, että kun olen korpieläjästä yrittänyt opetella kerrostaloasukkaaksi vasta noin 55 vuotta, en sittenkään ole vielä täydellisesti sopeutunut, vaan se vaatii ihan turhan päitenkin syöksyjä "pellolle." Hyvin se kyllä menee näinkin.

        Jaa...ettäkö itäisestä Suomesta ovat 80 vuotiaat kadonneet? Kun olen käynyt siellä päin useinkin kesällä toreilla, tuntui äkisti ajatellen että siellähän heitä kasikymppisiä vasta onkin. Rollaattorien kanssa ajelevia on puolet joukosta. Kun hetken mietin, niin enhän minä kulkijoiden ikää tiedä. Tunnen sillä hyvin harvoja ihmisiä. Tottahan se on että 80 mies on jo ylittänyt keskimääräisesti sinnitelleiden iän - niin minäkin, vaikka vuosipäivään on vielä aikaa. No enpä niitä sen suuremmin pohdiskele, kunpahan porskuttelen päivästä toiseen ilman henkilökohtaisia kauas kantavia tavoitteita.

        Nyt pitkäksi. Tuli väliin taukokin, puhelin myyjä kauppasi kevään uusia muoteja "vanhemmille herroille." Sain hänet uskomaan, että pysyn 50- luvun muodissa.
        Koetetaan mitä sanoo kirjoituskontrolli! Jatkoja teille. Höh, väittää väärin. Kopiointi ja uusi kirjaus - saapa nähdä.

        Näinhän siinä kävi, en muka ollut kirjautunut, vaikka olin. Lisäksi on tullut haitta siitä, että mainokset juuttuvat jarruksi, mikään ei toimi, se kestää. Tietysti vika voi olla siinä, että liittymäni tehot ovat korkeintaan 10 megaa. Hyvää jatkoa - mitäs näistä pienistä!


      • Huomenta, jopa tämä on taas vaikeaa, Suomi24 ei vastaa, kirjaimet tippuvat, pakottavat näin varmaan lopettamaan koko kirjoittelun.
        Hiljaista tuo on ollutkin viestittely, loppunsa edessä varmaan.
        Eihän ihminen juuristaan pääse, ei tarvitsekaan, elämä on elettävä juuri niin miltä tuntuu.
        Kyllä nyt on aivan mahdotonta tämä kirjoittaminen, kerron kuitenkin, että lepomaan tästä lähden, katsotaan korjautuuko tilanne huomiseen, heippa!


      • m-77.mies
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta, jopa tämä on taas vaikeaa, Suomi24 ei vastaa, kirjaimet tippuvat, pakottavat näin varmaan lopettamaan koko kirjoittelun.
        Hiljaista tuo on ollutkin viestittely, loppunsa edessä varmaan.
        Eihän ihminen juuristaan pääse, ei tarvitsekaan, elämä on elettävä juuri niin miltä tuntuu.
        Kyllä nyt on aivan mahdotonta tämä kirjoittaminen, kerron kuitenkin, että lepomaan tästä lähden, katsotaan korjautuuko tilanne huomiseen, heippa!

        Nimimerkkini, hurskainen ei enää kelpaa kun ylläpidon tyyppi laittaa alle punaisella tekstin, > nimimerkkisi on liian lyhyt <.
        Aikansa kutakin sanoi entinenkin eläin kun päätä otettiin.

        Päivä oli kuitenkin hyvä ja menestyksekäs noin henk.koht mielessä. TV-4 pukkaa Kärpät- Jyp lätkämatsia, mutta uutisia pian käyn katseleen.


      • Laskutoimitus17

        Juu, ne riivaa minua ihan päivittäin, ilmoittavat että laskutoimitus on " väärä, "
        Mitenkä kaksi kertaa kaksi voi olla muuta kuin neljä. Toisella kerralla vasta menee
        läpi, on se ihmeellistä venkoilua.


    • Nainen.3

      Viileää pilvistä täällä. Pientä kevätsiivousta hissunkissun teen, ikkunat puhtaat ja
      kevyet kesäverhot ripustettu. Paljon puuhaa teettää kesä tullessaan. Talvi ja kesävaatteet vaihtavat paikkaa, toiset varastoon ja toiset hyllyyn.
      Tänään vaihtuu kitkarenkaat kesärenkaisiin. Kirpparin pidon olen aloittanut varaamalla pöydän, periaatteella, eroon turhasta. Siinä askaretta kesäksi kaiken muun ohella. Onkohan taas liikaa, riittääkö aikaa enää rentoutumiseen ja tuikitärkeään lorvailuun.

    • Luottamus_

      Luottamus on hyvä tunne,
      se on kasvanut lujan ihmissuhteen mukana.

      Luottamus on jotain elävää,
      mutta rikottuna
      usein korjaamaton.

      Silloin jotain on kuollut.

      • Nainen.3

        En enää kestä tulla sinne. En voi katsella sivusta kun et huomaa...
        Voin pahoin.....


    • HUH HUH Olihan Emmentaali jännä.

      Asiaa kirjoittaa tuo "luottamus"

      Noin se on jos luottamus menee ,niin tuntuu ettei millään ole väliä.

      Saas nähdä onnistuuko nyt.
      Näkyillään...

      • Myähäisiltaa Kahvipirttiinkin!

        Olihan hyvä vaali-ilta, lähes riemastuttava, saada noinkin pitkän ajan kuunnella ehdokkaita:D
        Reagoin A:Stubb'in ilmeisiin melko voimakkaasti, osittain pidin siitä "tavallisesta " miehestä joka yllättyi puoluetoverinsa ( Haglund) saamaan arvosteluun, joka kyllä oli aivan paikallaan! Haglundilla oli vain mielessä yhteistyö Ruotsin kanssa päällimmäisenä, ja käytti turhan kärjistynyttä kieltä Venäjän uhkasta omavaltaisesti. Siinäpä putosi uskottavuudessa monen silmissä.
        Tällä kertaa veti pappa Soini potin kotiin maltillisuudellaan, eikä Juho Sipiläkään untuvikkona jäänyt sympatiaa vaille! Antti Rinne pääsi sentään korjaamaan jonkin kerran Kokoomuksen väittämiä, mikä oli hyvä, ja illan yhteenvetona pidin näiden 4 ehdokkaiden toverillisesta yhteiskyvystä, paitsi Stubbin rumista epäluottamusta ilmentävistä ilmeistä en päässyt ihan perille!
        Sunnuntai-iltana nähdään kansan ajatukset, mihin suuntaan mennään, ja kiireen vilkkaa.
        Hyvää yötä!


      • Sateista aamua, maa on saanut ohuen lumiharson, eipä se kauan siinä kestä, kun lämmön puolella on asteen verran.
        Katselin minäkin tuota vaalikeskustelua ja entisen toistoa on, voi kun vielä asiat hoidettaisiin, lupaukset pidettäisiin, jotakin tolkkua asioihin saataisiin.
        Levottomuutta kansan keskuuteen yritetään noilla sotaisilla uhkakuvilla, Nato taustalla kummittelee.
        Tulevaisuutta ei kukaan tiedä.
        Nainen.3, en oikein ymmärtänyt viestiäsi, ketä kaipailetkaan?
        Kaipa asianomainen sen tietää.
        Eka viestisi selkeästi tuli ilmi ja tuo kirppari todella hyvä ajatus, tulisipa toteutettua minultakin.
        Luottamus, sen puuttuminen on todella tärkeä juttu, ja vaikea saada takaisin, jos sen menettää.
        Jännä oli Emmerdalin jakso, mitähän seuraavaksi?
        Kovin tuttuja nuo hurskaisen kokema vaikeudet.
        Eilinen kerhopäivä meni hyvin ja kaikki 300 pullaa meni, puolet kotiin viemisinä.
        Tämä minun koneko lienee viallinen, kun ei kaikkia kirjaimia suostu kirjottamaan, onko teillä toisilla moisia ongelmia?
        Jään odottamaan sään paranemista, päivän jatkoja teille kaikille.
        Uusi kirjautuminen taas, voi pippuri sentään.


      • Nainen.3
        SkillaN kirjoitti:

        Sateista aamua, maa on saanut ohuen lumiharson, eipä se kauan siinä kestä, kun lämmön puolella on asteen verran.
        Katselin minäkin tuota vaalikeskustelua ja entisen toistoa on, voi kun vielä asiat hoidettaisiin, lupaukset pidettäisiin, jotakin tolkkua asioihin saataisiin.
        Levottomuutta kansan keskuuteen yritetään noilla sotaisilla uhkakuvilla, Nato taustalla kummittelee.
        Tulevaisuutta ei kukaan tiedä.
        Nainen.3, en oikein ymmärtänyt viestiäsi, ketä kaipailetkaan?
        Kaipa asianomainen sen tietää.
        Eka viestisi selkeästi tuli ilmi ja tuo kirppari todella hyvä ajatus, tulisipa toteutettua minultakin.
        Luottamus, sen puuttuminen on todella tärkeä juttu, ja vaikea saada takaisin, jos sen menettää.
        Jännä oli Emmerdalin jakso, mitähän seuraavaksi?
        Kovin tuttuja nuo hurskaisen kokema vaikeudet.
        Eilinen kerhopäivä meni hyvin ja kaikki 300 pullaa meni, puolet kotiin viemisinä.
        Tämä minun koneko lienee viallinen, kun ei kaikkia kirjaimia suostu kirjottamaan, onko teillä toisilla moisia ongelmia?
        Jään odottamaan sään paranemista, päivän jatkoja teille kaikille.
        Uusi kirjautuminen taas, voi pippuri sentään.

        Se oli vain sisällä piinaavan ajatuksen ulos antaminen, hain helpotusta ja sain.
        Se ei koskenut ketään täällä olevaa:)


    • marja-liiisa

      Huomenta!

      Ei tiputtele minulla kirjaimia, eikä mitään ongelmia sen jälkeen kun lisäsin sen yhden iin nimimerkkiin. Hyvin on aina viestit lähteneet. En ole edes yrittänyt kirjautua, kun olen niin laiska, siitä yli mistä aita on matalin.

    • Niinhän siinä TAAS kävi

      näkyillään..

    • Aurinko täällä jollainlailla paistaa, enpä ole muutamaan päivään täällä käunyt, no tuskin kukaan minua kaipaakaan. Kaikki tietävät minun täällä olevan, ja vakiokalustoon kuulun.
      Vaalilupauksia en paljon ole kuunnellut, olen toki huomannut Stuppin, ja Haglundin Natopolitiikan tyrkyttämisen, ja Venäjävastaisuuden, niille en paljon arvoa anna enpä laisinkaan. Onneksi Presidenttikin asian on huommannut.
      Lyhyesti täällä on asiat käsiteltävä muuten menee taivaan tuuliin.
      On se kumma kun Suomi 24 ei yhtään informoi vaikka melkein kaikki valittavat nyky ohjeista.
      Kyllä taas joskus tulen käymään.

      • monienjoukosta

        Niin paljon ei voi ylläpitäjältä vaatia. Ei riittäisi yhden ja kolmenkaan päivät käydä läpi kymmenien tuhansien viestejä!

        Sitä varten on Suomi25 palaute ja kehityspalsta etusivulla!


      • m.joukosta

        Korjaus
        Suomi 24.


      • m.joukosta kirjoitti:

        Korjaus
        Suomi 24.

        Eihän noita viestejä 70 plus palstalle tule tuskin sataakaan päivässä. Varmasti melkein kaikki informoivat Suomi 24.


      • m.ikääijä-jo

        Mitä mieltä presitentistä olette pirttiläiset. Minusta vaikuttaa viisaalta mieheltä vaikka monen mielestä onkin väärästä puolueesta. Tommoisia vois olla enemmänkin.


    • m.77.v

      Meinannut uskoa silmiäni kun äsken räntää tuli, mutta vain lyhyt pöräys. SkillaN maisemissa ihan maahan asti näytille.
      Vähän harmaalta näyttää sää, mutta kevätharmautta tuo vaan on. Päivän ensimmäiset ja ainoatkin kahvit vielä juomatta, mutta omppomehua omista puista puristettuna olen maistellut.

      Kauppaan sitä on lähdettävä koht'siltään. Pyörän otan liikenteeseen. Jalat tuntuvat kankealta kuin sahapukilla, mutta mikäs sen on sillä on 6 jalkaa, pysyy pystyssä.

      Lahden Yle-alueradio laittaa tulemaan kivanlaista musakappaletta. Miesartisti, en tunnista, mutta kivalta kuullostaa. Torstait toivoja täynnä. Teiilekin.

      • m.77.v nimimerkin kirjoitustyyli tuntui tutulta ja hoksasinhan sen hetken kuluttua - hurskainen siinä kirjoitteli kun se vanha ei enää kelvannut. Sahapukiltahan ne jalat joskus tuntuu, varsinkin jos koivet saavat tavallista kovempaa hiillostusta, niin jälkiseuraukset voivat tuntua.

        Olen kyllä pannut merkille, jos Latea ei ole Pirtissä näkynyt. En kuitenkaan ole alkanut huutelemaan, koska minäkin pidän rokulia silloin tällöin. Se vain sattuu päivä niin kiertymään, ettei tule aina Pirttiin tultua. Eipä minulla hommia ole niin paljon, että se kaiken ajan normimenossa veisi, vaan kun olen tullut niin paljon hitaammaksi, että pienetkin asiat ja menot päiväni täyttää.

        Vaalikeskusteluja kyllä tulee riittävästi monilta kanavilta. En nyt kaikkia katso. Tänäänhän se keskusteluna päänäytelmä tulee. Haglundin ja Stubbin nato-kiima saa vaali propakandaan ihmeellisiä tai huvittavia puolia - miten sen ottaa. Ensin luodaan pelottelukampanjat ja sitten roiskitaan rohkeutta korostavasti "karhulle" kyytiä. Paljastuihan tietovuoto että kokoomukselainen "teräväpää johto" suunnitteli suukapulaa ulkoministeri Tuomiojalle. No...hetihän vaalit ovat ohi ja alkaa hallituksen uusiminen. Enpä elättele suuria toiveita jatkostakaan, kuhan nyt eivät ihan hunningolle asioita sotkisi. Vielähän tässä ehkä muutaman vuoden elintilaa voisin varailla käyttööni.

        Eihän tämä nyt aivan synkkää ole! Hyvää jatkoa päivällenne!
        zzz niihän se kävi, että kopiolla pitää koettaa.


      • m.77.v
        ynnämuu kirjoitti:

        m.77.v nimimerkin kirjoitustyyli tuntui tutulta ja hoksasinhan sen hetken kuluttua - hurskainen siinä kirjoitteli kun se vanha ei enää kelvannut. Sahapukiltahan ne jalat joskus tuntuu, varsinkin jos koivet saavat tavallista kovempaa hiillostusta, niin jälkiseuraukset voivat tuntua.

        Olen kyllä pannut merkille, jos Latea ei ole Pirtissä näkynyt. En kuitenkaan ole alkanut huutelemaan, koska minäkin pidän rokulia silloin tällöin. Se vain sattuu päivä niin kiertymään, ettei tule aina Pirttiin tultua. Eipä minulla hommia ole niin paljon, että se kaiken ajan normimenossa veisi, vaan kun olen tullut niin paljon hitaammaksi, että pienetkin asiat ja menot päiväni täyttää.

        Vaalikeskusteluja kyllä tulee riittävästi monilta kanavilta. En nyt kaikkia katso. Tänäänhän se keskusteluna päänäytelmä tulee. Haglundin ja Stubbin nato-kiima saa vaali propakandaan ihmeellisiä tai huvittavia puolia - miten sen ottaa. Ensin luodaan pelottelukampanjat ja sitten roiskitaan rohkeutta korostavasti "karhulle" kyytiä. Paljastuihan tietovuoto että kokoomukselainen "teräväpää johto" suunnitteli suukapulaa ulkoministeri Tuomiojalle. No...hetihän vaalit ovat ohi ja alkaa hallituksen uusiminen. Enpä elättele suuria toiveita jatkostakaan, kuhan nyt eivät ihan hunningolle asioita sotkisi. Vielähän tässä ehkä muutaman vuoden elintilaa voisin varailla käyttööni.

        Eihän tämä nyt aivan synkkää ole! Hyvää jatkoa päivällenne!
        zzz niihän se kävi, että kopiolla pitää koettaa.

        Optimistinen toteamus kuuluu, synkälläkin pilvellä voi olla hopeareunus. Kai siinä auringon pitää silloin olla takana.
        Joku viikko katselin lounaan puolelle taivasta avautuvasta ikkunasta pientä myrkyn vihreätä pilveä poutapilven keskellä.
        Ikänä moista nähnyt. Siinäkin aurinko oli takana. ja joku kemiallinen seos revontulien tapaan olisi tuon värin tehnyt.

        Sitä minä akkiloimaan että näkyykö se kirjoittajan tekstissä jos askelia on elämän aikana otettu enemmän maastossa kuin asvaltilla?
        Tai veden päällä mesottu enemmän uiden tai laivalla kuin kuivalla maalla. Luulen, että näkyy se. Elävöittää tekstiä ynnämuun tapaan.


      • Alakuloisen näköinen aamu, satanut on yöllä ja taivas pilvessä edelleen.
        Kai eletty elämä jotenkin leimansa jättää kirjoituksiin, koettu monenlaista.
        Kysymällä asiat selviää, kiitos Nainen.3 vastauksesta
        Niinistö on mielestäni kasvanut presidenttinä hyvään suuntaan, näin pitääkin, onhan hän koko kansan presidentti.
        Kun kirjoitan hyvin hitaasti, kirjaimet ehtivät mukaan, tätähän en kauan jaksa, tätä ongelmaa ei muualla kirjoittaen ole, mitä tämä todistaa?
        Aikani on varmaan ohi Suomi 24 kohdalta.
        Kai taas aika ylittyi, kun niin hidasta tämä kirjoitus on, itsekin olen aivan tympääntynyt.
        Viikonloppu kuitenkin alkamassa, tehdään siitä oman näköinen, onnea Otto nimisille.

        Toivotonta,,,,,


      • j.hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Alakuloisen näköinen aamu, satanut on yöllä ja taivas pilvessä edelleen.
        Kai eletty elämä jotenkin leimansa jättää kirjoituksiin, koettu monenlaista.
        Kysymällä asiat selviää, kiitos Nainen.3 vastauksesta
        Niinistö on mielestäni kasvanut presidenttinä hyvään suuntaan, näin pitääkin, onhan hän koko kansan presidentti.
        Kun kirjoitan hyvin hitaasti, kirjaimet ehtivät mukaan, tätähän en kauan jaksa, tätä ongelmaa ei muualla kirjoittaen ole, mitä tämä todistaa?
        Aikani on varmaan ohi Suomi 24 kohdalta.
        Kai taas aika ylittyi, kun niin hidasta tämä kirjoitus on, itsekin olen aivan tympääntynyt.
        Viikonloppu kuitenkin alkamassa, tehdään siitä oman näköinen, onnea Otto nimisille.

        Toivotonta,,,,,

        Mutta myös toivorikasta. Sää kuin omiaan vappusääksi. Nyt ehkä ajoitus liian aikaisin. Räntänä tulisi jos sataisi.
        Kuin ihme ja kumma, aurinko valaisi hetken puistomaastoa. Juuri alueradio lupaa samanlaista epävakaista viikonlopuksikin.
        Innoskas lehtiasiamies herätti päiväunilta sopivasti. Myyntitykki ei meinannut uskoa korviaan, ettei tarjous huippukylkiäisineen nyt kiinnostakaan.
        Lehti olisi maksanut 6€ numerolta, vaikka lähes ilmaiseksi lupasi.

        Rankoja lähden pihassa katkomaan sähkösahalla. Riittävästi päälle ja toimeksi. Päivän kahviannoskin vielä nauttimatta.
        Kyllä sinä SkillaN vielä jaksat. Minä ainakin kokisin mieleseni kahvipirtin menetyksen pahana takaiskuna. Jaksellaan!


      • Ihan hieno jo hyvässä alussa päivä. Aika rauhassa olen puhelinmyyjiltä saanut olla. Johtuneekohan siitä että laitan aina nuo numerot seulontalistalle.

        Eilen kuitenkin lehtimyyjä soitti ja ihan etunimellä puhutteli. Nyt vähän pitemmän vastauksen annoin ja kerroin että ei tämmöinen kahdeksankymppinen enää tartu puhelin tarjouksiin, jotta hyvää myyntionnea vaan tälle päivälle.

        Minun mielestäni sen piti riittää, mutta siitähän tuo vain innostui. Ajatteli kai että tuo vanhus on ylipuhuttava ja aloitti tykityksensä. Kiitti-mulle riitti, naps puhelin kiinni ja numero sulkulistalle.

        Tänään täällä Aurajoen rantamilla alkaa kolmipäiväiset saaristolaismarkkinat. Tänään en ehdi mutta huomenna ja sunnuntainakin näyttää kaunis päivä olevan Forecan mukaan jotta tottakai markkinatunnelmaa pitää käydä maistamassa. Nimen omaan haistamassa ja maistamassa jollei muuta. No kai kalaa ja mustaa leipää sentään ostan.


      • Tuntui minustakin ihan siltä kuin olisin käynyt markkinoilla tänään. Ensin tosin kävin kaihdinliikkeesä vaihtamassa kiinnikkeet joilla kaihtimet pannaan ikkunaan, No sopivat löytyivät samasta paikasta mistä ne oli ostettukin. Kaihtimet ovat tarpeelliset kun asumme ensimmäisessä kerroksessa, ja näkyvyys liian hyvä kadulle. Toki meillä verhot on, mutta kesällä kaipaa päivänvaloa huonneeseen, niillä sitä valoa voi säädellä halujen mukaan.
        No se markkinatuntu tuli kun poikani kanssa ajelimme ympäri Vantaata, katselemassa rakennustarvikkeita myyvissä liikkeissä. Meinaa tehdä remontin omistamassaan asunnossa, nyt kun se on tyhjänä.
        Täytyy minunkin sanoa kyllä se pirtti on tyhän näköinen ilman pirtin polulla astuvaa emäntää.
        Joskushan se kirjoittelu loppuu, me olemme tosin vanhoja ., mutta emme ikäloppuja,
        Joten toivotaan, toivotaan.


      • j.hurskainen
        Katileija kirjoitti:

        Ihan hieno jo hyvässä alussa päivä. Aika rauhassa olen puhelinmyyjiltä saanut olla. Johtuneekohan siitä että laitan aina nuo numerot seulontalistalle.

        Eilen kuitenkin lehtimyyjä soitti ja ihan etunimellä puhutteli. Nyt vähän pitemmän vastauksen annoin ja kerroin että ei tämmöinen kahdeksankymppinen enää tartu puhelin tarjouksiin, jotta hyvää myyntionnea vaan tälle päivälle.

        Minun mielestäni sen piti riittää, mutta siitähän tuo vain innostui. Ajatteli kai että tuo vanhus on ylipuhuttava ja aloitti tykityksensä. Kiitti-mulle riitti, naps puhelin kiinni ja numero sulkulistalle.

        Tänään täällä Aurajoen rantamilla alkaa kolmipäiväiset saaristolaismarkkinat. Tänään en ehdi mutta huomenna ja sunnuntainakin näyttää kaunis päivä olevan Forecan mukaan jotta tottakai markkinatunnelmaa pitää käydä maistamassa. Nimen omaan haistamassa ja maistamassa jollei muuta. No kai kalaa ja mustaa leipää sentään ostan.

        No kaikkea sitä sattuu! Pay Ex Visby niminen ruotsalinen yritys lähettää karhulaskun. Kirjeessä ei ole suomenkielistä sanaa. En omaa mitään vierasaankielen taitoa.
        Laskun summa on runsaat 17 €. Puhelinnumerokin merkillinen. Kirjeessä mainittu sähköpostiosoite ehkä selvittää juttu eteenpäin.
        Soitin 118 numeropalveluun. He neuvoivat miten sinne pääsee soittamaan. Sekä mies, että nainen puhuivat ruotsia kun pyysin tulkkia paikalle.

        Google viittaa yrityksen olevan tekemisissä myös matkustajaliikenteen kanssa. En ole matkustellut vuosiin, koska oletan, että maailma on t ä s s ä.

        Menen maanantaina pankkiin, jossa asioitani hoidetaan. Kysyn mitä laskulle pitäisi tehdä. Oma suositukseni on; pyyhkäistä sillä tiettyä aluetta.

        Kuitenkin päivä oli sillä lailla mukiinmenevä, että mehulinjalla pysyin. Ja johdatus oli niin woimallinen, että se rankakasa oli mökin lounaanpuolella.
        Se kolea koillistuuli meni kahtapuolta ohi, tehden seunustalle auringon lämmittämän tyvenen. Puoliääneen rinkaisin tyytyväisyydestä.


      • reskontra
        j.hurskainen kirjoitti:

        No kaikkea sitä sattuu! Pay Ex Visby niminen ruotsalinen yritys lähettää karhulaskun. Kirjeessä ei ole suomenkielistä sanaa. En omaa mitään vierasaankielen taitoa.
        Laskun summa on runsaat 17 €. Puhelinnumerokin merkillinen. Kirjeessä mainittu sähköpostiosoite ehkä selvittää juttu eteenpäin.
        Soitin 118 numeropalveluun. He neuvoivat miten sinne pääsee soittamaan. Sekä mies, että nainen puhuivat ruotsia kun pyysin tulkkia paikalle.

        Google viittaa yrityksen olevan tekemisissä myös matkustajaliikenteen kanssa. En ole matkustellut vuosiin, koska oletan, että maailma on t ä s s ä.

        Menen maanantaina pankkiin, jossa asioitani hoidetaan. Kysyn mitä laskulle pitäisi tehdä. Oma suositukseni on; pyyhkäistä sillä tiettyä aluetta.

        Kuitenkin päivä oli sillä lailla mukiinmenevä, että mehulinjalla pysyin. Ja johdatus oli niin woimallinen, että se rankakasa oli mökin lounaanpuolella.
        Se kolea koillistuuli meni kahtapuolta ohi, tehden seunustalle auringon lämmittämän tyvenen. Puoliääneen rinkaisin tyytyväisyydestä.

        Kts.
        PayEx Suomi Oy, org. nro 215 68 11-3. Toimipaikka: Lahti. Tarjoaa laskutus- ja reskontrapalveluita, perintäpalveluita ja muita maksuratkaisuja.

        Osoite:
        Iso-Paavolankatu 2
        FI-15520 Lahti
        Sentralbord: 358 20 140 4200
        Faks: 358 10 835 9
        e-post [email protected]

        Voit ottaa meihin yhteyden sähköpostitse, puhelimitse tai käymällä toimipisteessämme


    • Huomenta.

      Kyllä käynnit harvenee pirtissä minunkin osaltani;(
      On tämä Suomi24 mennyt niin plörinäksi.

      Pilvessä on meilläkin. Eilen tuli vettä,räntää ja lunta moneen kertaan ja aurinko yritti jossain välissä kurkkia.

      Tänään on tulossa vieraita Kuopion suunnalta.

      näkyillään...

      • Vaihtelevaa keliä tänään, jopa tuli kunnolla räntää,vettä ja väliin aurinkoakin. Pitääköhän paikkansa että vaihtelu virkistää. Ehkä kun räntäkuuron niskaansa saa.

        Kyllästymisiä tähän "uudistukseen" on tullut monilta, niin minultakin. SkillaNkin jo puhuu levottomia jopa lopun alusta. Eiköhän Kahvipirtti säilyne vaikka väliin käyjien katoakin näkyisi. Pitäisikö sanoa että se on tätä "lama-aikaa" , kun menee pienemmällä "katteella." Katsotaan jospa se tästä kohenee ja myös ongelmat vähenee niin kirjoittamisessa kuin rekkautumisen pysymisessä. Helppotoimintojen asetuksissa on kyllä mm. säätelymahdollisuus näppäimille. Jos kirjaimia tippuu, syynä voi olla sekin, että täytyykin painaa pitempään. Olen joutunut sitä korjaamaan, 0,5 sekuntia on liian pitkä aika. Se menee väliin nopeammin "kaksisormijärjestelmälläkin." Minulla on joskus asetus karannut itsestään, kun se pitäisi olla 0 sekuntia.

        Puhelinmyyjiä joskus tulee minullekin tyrkyttämään. Jotenkin tuntuu että ne soittelut aina juuri sopimattomaan aikaan, silloin kun menossa on tiukka ahfääri. Silloin kyllä olen ärtynytkin enkä paljon lepertele. Jos on sopivaa tyhjäkäyntiä menossa, voin myyjän kanssa suutani soittaa. Mitään en ole tilannut, enkä tilaa. Lisäksi tulee puhelinviestejä. Niistä nyt ei ole kuin poistamisen vaiva. Toistaiseksi en ole yrittänyt kieltoja asettaa.

        Totta puhut, hurskainen, kun elämää katselee ja kokee monipuolisesti niin sitä muokkautuu mukana. Kun asuu korvessa, jossa ei huuto naapuriin kuulu, josta yli kymmenen kisan jalkapatikka kioskiin tai kauppaan, kun tehdä mäiskii pöllisavottansa omassa seurassaan ja nukkuu kämpässä tiukkaan sullotulla laverilla, kuivuvien jalkarättien antamissa aromeissa, joissa kamina paahtaa illasta hien pintaan ja aamuyöstä herää vilun vapinaan, niin antaahan se sellaisen säväyksen, että muistaa vielä 60 vuoden takaakin.

        Entäpä sitten kun tällainen korpimölliskö poika lennähtääkin Hesan Kallion Vaasankadun varrelle kortteeraamaan, tulee töihin, joissa on sata tai kaksi työkaveria samassa paikassa. Kyllähän siinä ällistyneenä on katselemista niin päivällä kun illallakin. Hullultahan se koko touhu tuntuu, mutta kun järkevää paluuta ei ole niin tännehän sitä on tullut kaivauduttua kiinni kuin lutikka seinänrakoon. Eipä mitään, kun kerran matkailun sanotaan avartavan, niin kaipa se jollain tapaa "avartaa" leivän perässä juokseminenkin. Se viimekädessä tärkein toiminto.

        Näillä hupajamisillani ilmoittaudun ja toivon teille mainiota jatkoa!


      • Huomenta, nyt aurinkoiseen lauantai aamuun.
        Alkaa taas tuntua siltä, että kevättä eletään.
        Yritin noita ynnämuun neuvoja tutkia, mutta en juurikaan osannut korjata ongelmia, mutta yritän jotain aikaan saada.
        Ehkä olen koneeni mielestä liian nopea kirjoittaja, kun saan odottaa kirjaimien tuloa, 0,5 on minunkin aika en pienenpää löytänyt.
        Kuntoni puolesta vielä jaksan kirjoitella, mutta kärsivällisyys loppuu näiden ongelmien vuoksi.
        Siinäpä tuli hurskaisen ongelmiin vastaus osoitteen kanssa, näin pirttiin kirjoittelu auttaa.
        Sälekaihtimet minullakin on, harvoin alhaalla pidän, mutta tehokas näkyvyyden esto on.
        En ole estoja laittanut puhelimeen, yleensä ovat uskoneet helpolla nämä myyjät, mutta mahtuu mukaan sitkeitäkin .
        Nyt toivotan hyvää lauantai päivää, Katleijalla tuoksuista päivää;)
        Niin hitaasti taas kirjoitin ett uusi kirjautuminen vaadittiin, voi murhetta,,,


    • Ramoona_

      Raikas aurinkoinen aamu on koittanut etelärannikollakin. Eiliseen veneenlaskuun sattui tuuulinen ja sateinen sää, sadetta tuli enimmäkseen vetenä, myös räntärätteinä ja hetken rakeinakin. Välillä aurinko pilkisti, sitten taas mustanpuhuvat pilvet vyöryivät pimentäen taivaan. Merivesi on vasta 4-asteista, eli hyytävän kylmää. Siian vapa-onkijoita on rannoilla näkynyt jo monta viikkoa. Kevätsade oli kuitenkin tervetullut, kuivaa ja pölyistä oli, ja jos lämpöä saadaan, alkaa kunnolla vihertää. Huomiseksi vaalipäiväksi on luvassa jo lämpimämpää, vaalisäällähän saattaa olla äänestysvilkkauteen vaikutusta. Alkaakin vaalimainonta ja väittelyt pursua korvista ulos, muutosta ja työtä kaikki lupaavat, mutta talousuutiset viittaavat yhä niukempiin aikoihin. Kukaan ei eduistaan luopuisi, mutta pahasti velkavetoinen on maamme jo nytkin.

      Vappu on tuotapikaa, simaa teen nuorille perheille, kun on aikaa sitä läträtä, itselle ei niin makea juotava maistu eikä ole hyväksikään. Suolasta oli ystäväpiirin kokoontuessa juttua, kuulemma esiintyy jodin puutteesta johtuvaa struumaa taas suomalaisilla, kun on vähäsuolaisuuden puolesta rummutettu ja markkinoilla on erikoissuoloja, ruususuolaa ja ties mitä ihmeellistä näppisuolaa ripoteltavaksi valmiin ruuan pinnalle. Olen käyttänyt melko hinnakasta terveellisenä mainostettua Pan-suolaa, jossa on vähemmän natriumia ja enemmän mineraaleja, siihen on lisätty jodiakin ja karkeana suolana merisuolaa. Merisuolassa ei jodia ole ja elintarviketeollisuuskin käyttää tietojeni mukaan jodioimatonta suolaa. Vaikea tietää, mitä uskoa, kun ravintosuositukset myötäänsä muuttuvat, mutta kaipa kohtuudella kaikkea voi syödä, vältellä turhaa rasvaa ja sokeria. Lisäaineita ei meidän huushollin ruokiin paljoa kerry, koska itse laitan lähes kaiken ruuan, leivät tulee kyllä ostettua. Luomua ostan mahdollisimman paljon, vaikka vähän kalliimpaa onkin.

      Käytän kokeeksi rekattua nikkiäni, mustalla nikillähän kirjoitukset ovat lähteneet vaikeuksitta kun tähden sijaan laitoin viivan perään, vain ynnälaskun olen joutunut tuplaamaan.2880 merkkiä on tässä vaiheessä jäljelläkin. :)

      Aurinkoista viikonloppua ja linnunlaulua !

      • Ramoona_

        Ei huolittu rekattua Ramoonaa, herjattiin vaan, etten ole kirjautunut sisään. Pöhhhh sanon minä. :(


    • Olenpas kirjautunut sisään. Pitkän kirjoitukseni koipioin ja liitin, sain sen siten lähtemään.

      • Lähtee se kirjoitus näköjään kun nappia vaan painaa, vaikka kone väittää , ettei ole kirjautunut sisään. Ei tullut edes ynnälaskua . Suomi24 pilailee meidän kustannuksella !


    • Huomenta.
      Sehän se ihmetyttää kun,olen rekkautunut ja tuossa alapuolellani näkyy selvästi mummeli77
      niin pahuksen Suomi24 vättää etten ole kirjautunut (((((((((
      äärrrrrrr...

      No se siitä.
      Eilen kävi koipiolaisia vieraita ja kyllhän meillä juttua piisas;) ja haaskoo olj ;)

      Tänään on mentävä katsomaan torin avajaisia.
      Jotta mitte haaskoo siellä on.;)

      Näkyillään...

    • Heheee piti olla Kuopiolaisia
      näppihäiriö;)

    • Meidän_mökissä

      oli vuosia sanonta että pitäspä käyrä vielä mielensä phoittamassa seittemänkymppisissä, mutta olemme sitten jääneetkin muualle ja niitä kuvia lähinnä vain lähetelleet. Niistä kaikki tykkää ja hyvää mieltä saa siitä että pystyy hyvää mieltä ja naurua lahjoittamaan.Mikä muu olisi parempaa?Ei aina rahallakaan saa hyvää mieltä, niinettä jos joku antaa lahjaksi hyvät naurut niin se on sitä parasta mitä saada voi.
      Toinen sanookin nykyään joskus miksi menisin sinne mieleni pahoittamaan?

      • vielä.tuohon

        Piti oikeen tulla uudestaan sanomaan etten tätä Kahvipirttiä tarkottanut
        vaan muuta seittemänkyppisten palstaa.


      • Sellainen puolivilpoisa päivä tänään oli, hyvinhän tuolla ulkona pärjäsi seisoskellakin. Vaalimökeillä ja teltoilla näkyi ihan loppukirin paikka. Ehdokkaita ja apuvoimia oli kokoontunut enemmän kuin aiemmin. Niin myös yleisöä.

        Tulihan sitä keskusteluakin ja suuta soitettua niin ehdokkaiden kuin yleisön joukossa olleiden kanssa. Tottahan siellä tuttujakin tapasin. Enpä nyt tiedä valistuinko tai valistinko ketään. Enempi sellaista köykäistä juttuahan sitä heiteltiin. Olenhan jo hommani hoitanut ekana ennakkoäänestyspäivänä. Eipä valinnastani kaduttavaa ole ilmennyt. Kyllähän telkkaristakin on riittävästi on kertausta kertauksen päälle tullut. Jotenkin vaisuksi tunnen vaalitöiden jääneen suuresta määrästä huolimatta. Huomennahan se oikea galluppi tulee, ehkä kaikki voittavat tai ainakin torjuntavoiton saavat. Näinhän ne tulkinnat menevät.

        Jääkiekkoa seurasin, mestaruuttahan nyt ratkotaan. En kyllä oikein ymmärrä että kun on kyse SM- kisasta, niin joukkueissa on silti kalliita vahvistuksia hankittu peleihin monista maista. Niin se rahakin ratkaisee. Enpä tuosta suurempaa harmia ota kun en kovin kiihkeä fani ole minkään joukkueen puolesta.
        Eipä muuta kuin hyvää jatkoa teille!


      • Sunnuntai aamun rauhaa, hiljaista on, ei liikahda lehtikään.
        Pari astetta lämmön puolella, ihan hyvä äänestys päivä.
        Tuota jääkiekkoa nyt sitten taas lähiajat, enpä välitä.
        Eipä todellakaan kannata mieltään pahoittaa palstan kirjoittelusta, ainahan löytyy ilkeileviä ihmisiä, kai ovat katkeria ja purkavat pahaa oloaan palstalle.
        Juttu luistaa kun pitkästä aikaa tavataan ja savolaisista vielä kyse, naurukin raikuu.
        Eipä oikein linkit naurattaneet, en ymmärrä lainkaan tuollaista.
        Suolaa käytän kohtuudella, joskus tulee suolaisen tarve, pitää suolakurkkua ottaa, tarpeen se elimistölle on suolakin, kaikilla ei imeydy kunnolla vereen ja lääkkeenä joutuvat ottamaan.
        Siman olen minäkin jättänyt unholaan, mutta munkkeja paistan.
        Noiden eurojen laskemiseen on tottunut, ainahan sitä pienituloisia on rangaistu, voisivat todella joskus ottaa sieltä missä reilummin niitä euroja on.
        Jokainen vaan sitä omaa napaa tuijottaa, vaikea on solidaarisesti jakaa.
        On tämä hankalaa tämä kirjoitus, kun joka sanan joudun korjaamaan, pitää yrittää etsiä apua osaavilta, itse en ymmärrä tämän tietomaailman hienouksia.
        Outoa mielestäni on kuitenkin se, että esimerkiksi sähköpostin voin kirjottaa ongelmitta.
        Menkäähän äänenne antamaan, voi olla hyvinkin ratkaiseva ääni, mukavia päivän jatkoja.


    • Taitaa kaikki olla äänestämässä, hiljaselta näyttää. Minäkin kävin, siellä näkyi olevan paljon kävijöitä. Kumma kyllä en oikein tuntenut hyvin ehdokkaita. Yhden vanhan kansanedustajan tynsin listalta, ei minun ehdokas. Minä äänestin Jussia. Saa nähdä kuinka äijän käy.
      Ilma tuollainen pilvipoutaionen, lämpöäkin on,yli 9 astetta.
      Eilen sain sälekaihtimet kiinni, hyvä niin, aika lähellä maanpintaa ikkunat, joten nyt tuntuu mukavalta, voi säädellä valoisuutta, silti kukaan ei näe suoraan sisälle.
      Tehtiin pieni lenkki kaverini kanssa, sitten paistoin kasan lettuja, tulikin oikein hyviä, kaikki mänt.
      Oikeastaan nyt tuntuu, että asuntomme on valmis, Kaihtimet kuin piste iin päälle.

      • Meillä hihkaisi naapuri aamupäivällä, että tarjoaa kyydin äänestyspaikalle, mihin minä että on jo enneakkoäänestetty. Sitten kiusoitteli, että miks et tullut mukaan, he kun sai Sauli Niinistön korkea-arvoista seuraa Lähderannassa:D He heh mukaanko ajelulle, oli kyllä muutakin askaretta silloin.

        Tunnin kuluttua alkaakin vaalivalvojaiset, taidanpa minäkin juhlistaa lättyjä paistamalla, kermaa ja hilloakin on jääkaapissa!


      • Vaalien tuloksiahan sitä tulee katsottua. Eiköhän parissa tunnissa, tulokset liene suunnilleen selvillä, tarkka paikkajako menee myöhemmäksi. Ennakkoäänet jo kertoo paljon. Saattaahan pieniä yllätyksiäkin tulla. Siitäpähän sen sitten näkee.

        Aamupäivällä vielä oli jonkun verran kadulla valistustyötä tekeviä. Kun illasta kävelin toisen reissun, niin hiljaista oli. Harvakseen kyllä äänestyspaikalle kävelijöitä liikkui. Eipä tässä nyt kummempaa turinaa tule mieleeni, joten täytyy purasta vähän palasta ja sitten telkkaria töllöttämään.


      • Viikonalkua ja vaalien jälkeistä aikaa, onnellisia ja onnettomia ehdokkaita, euroja paloi, nyt neljä vuotta odotusta mukaan pääsemättömiltä.
        Ei päässyt minunkaan ehdokas, mutta eka yritys vasta oli, elämä hänellä vasta poliittisesti alussa.
        Nyt sitten seuraillaan miten hallituksen muodostaminen onnistuu ja ajat sen jälkeen, miksi muuttuvat, toivottavasti nousuun mennään.
        Puhetta varmaan tulee riittämään, kaupungista pääsi yksi ehdokas, hyvä niin, olihan meille monia vaalikausia aina oma kansanedustaja, nyt vaan henkilö vaihtui.
        Kone toimii hyvin, mitähän onkaan tapahtunut, on ihan ilo työntää tekstiä ruutuun.
        Mukavaa Late, että kotisi viimeistä piirtoa myöten valmis, nyt vaan emännän kanssa nauttimista mukavista oloista.
        Kyllähän tämä minunkin koti on ihan mukiin menevä, jotakin uutta tekisi mieli hankkia, mutta järki sanoo, että en tarvitse mitään.
        Ajatuksenakin hirvittää jälkeeni jäämä, on siinä lapsille urakkaa.
        Kirjahyllyssä jo yksistään monta kallista kirjasarjaa, numeroituja teoksia, nyt ne aivan arvottomaksi luokitellaan, tämä tietokone sen on saanut aikaan.
        Löytyneekö enää keräilijöitäkään, jotka innostuisivat?
        Kaikkea sitä onkin pienistä rahoistaan hankkinut, no joskus kirjoissakin oli rahallinen arvo.
        En juhlistanut vaaleja, no pistäydyin kuitenkin vaali valvojaisissa jännittämässä, ja kahvit nauttimassa.
        Palataan nyt arkeen ja odotetaan seuraavia tapahtumia, hyvää viikonalkua, meillä on eläkeläisten yhteinen, perinteeksi muodostunut juhla tänään, sinne kohta lähtemään joudutan itseni.


      • Pitää ilolla todeta, että nyt lähti kirjoitus eka kerralla, jokohan tämä homma alkaa pelittää;)


      • Puskasuleima
        SkillaN kirjoitti:

        Pitää ilolla todeta, että nyt lähti kirjoitus eka kerralla, jokohan tämä homma alkaa pelittää;)

        Onneksi olkoon, SkillaN! Minun Venlastiinani on epäsuosiossa, ja eilenkin meni teille tietymättömille lähes neljätuhatta merkkiä.
        Rekkaamaton Puskasuleima on kohtalaisen helpolla selvinnyt palstoille.
        Täytynee opettaa hänelle nykysuomen kirjakieltä, kun hän hallitsee vain paikallisen murteen ja senkin matkimalla opittuna.


    • Yritin taas rekisteröityä. Venlastiina ihan kuvan kanssa on tämän laatikon alapuolella.
      On se siellä ollut joka kerta, mutta eipä vain ole kelvannut....
      Ans´ kattoon kuinka muijan käy.

      • Jesses!
        Olo on kun puulla päähän lyöty: MENI EKA YRITTÄMÄLLÄ!


    • Kun itse kysyy ja itse vastaa... Tämähän on kolmas peräkkäinen tekstini.
      Puolipakko on kertoa, että nyt minäkin kuulun niihin naisiin, jotka (mukamas) äänestävät komeinta miestä!
      Puolue minulla oli tiedossa, mutta yhtään ehdokasta en tuntenut. Niinpä päädyin äänestämään miestä, jota suosittivat entinen kansanedustaja, entinen europarlamentaarikko ja nykyinen europarlamentaarikko.
      Kun palasimme äänestyspaikalta, innostuimme tutustumaan sulassa sovussa rintarinnan seisoviin kaikkien puolueitten vaalimainostauluihin. Silmiin osui sitten oma ehdokkaani, ja eikös vain hän ollutkin koko porukan komein mies!!!.

    • Arvoisat pirttiläiset, kansa on puhunut, nyt Suomi lähtee nousuun, kuin Fenix lintu.
      Taitavat viedä tuhkatkin pesästä.

      • Hieno kommentti, Late! UPEA.


      • Mielestäni sarkasmi on paikallaan vaalilupausten arvioinnissa,
        sillä en todellakaan voi uskoa Suomen nousevan kuten Fenix-lintu tuhkasta heti vaalien jälkeen, jos kaikki premissit pysyvät samoina kuin ovat olleet ja nyt ovat.

        Että siis todennäköisempi tosiaankin on
        Laten loppulause: "Taitavat viedä tuhkatkin pesästä".
        ...

        (Huomasin tuonne kirjoittaneeni sanan 'premissi', se on = 'lähtökohta', 'edellytys', 'ehto', 'peruste'.)


      • Jatkoa...hiukan
        Merilii kirjoitti:

        Mielestäni sarkasmi on paikallaan vaalilupausten arvioinnissa,
        sillä en todellakaan voi uskoa Suomen nousevan kuten Fenix-lintu tuhkasta heti vaalien jälkeen, jos kaikki premissit pysyvät samoina kuin ovat olleet ja nyt ovat.

        Että siis todennäköisempi tosiaankin on
        Laten loppulause: "Taitavat viedä tuhkatkin pesästä".
        ...

        (Huomasin tuonne kirjoittaneeni sanan 'premissi', se on = 'lähtökohta', 'edellytys', 'ehto', 'peruste'.)

        Ojalan laskuoppi oli hyvä
        verrattuna vaalimatematiikkaan, josta en ymmärrä yhtään mitään.


    • j.hurskainen_

      Kekkonen taitaa olla ainoa äänestämäni ja presidentiksikin valittu. Nyt äänestämäni ehdokas sai melkein neljätuhatta ääntä, mut silti ei valittu.
      Kummallisen mutkikasta tuo vaalimatematiikka. Ei Ojala olis noin määränny.

      • Eipä minunkaan äänestämäni mennyt läpi. Vaalit on käyty ja tulokset nähty. Eipä mitään järisyttävää tapahtunut vaikka en voittajia kannattanutkaan. Kyllä se siitä lutviutuu, ei kannata tuhkassa kieriskellä vaikka sitä tavaraa hippu vielä jäisikin.

        Kyllä hurskainen tietää, että pienemmällä henk. kohtaisella äänimäärällä voi toisen puolueen ehdokkaasta ohi pyyhkäistä vaikka tällä olisi ääniä enemmän. Ojalan oppia vaan pitää järjestelmään soveltaa. Puolueen tai vaaliliiton kokonaisäänimäärä ratkaisee montako tästä ehdokasryppäästä pääsee eduskuntaan päätyönään aikaansa tappamaan tai pääseekö yhtään. Henk. kohtainen äänisaalis ratkaisee sitten puolueen tai vaaliliiton nokkimisjärjestyksen, eli puuhapaikan eduskunnan äänestysnappuloita painelemaan.

        Katsellaan eteenpäin vaikka edes lähinäöllä!


    • att2

      Suomen historia ei kestä tosi asiaa 30 luvulta tänään tavallaan kaikki jatkuu historiassa.

      Kuka takana-- Saksa näinkin 2015.

      Suomi on kiekka-laatikko jota tyhmä kansa uskoo ja maksaa.

      • Huomenta, elämä jatkuu vaalien jälkeenkin ja vaalimenestyksistä kerrottu, myös rannalle jääneet on huomiota saaneet.
        Alkaa jo kyllästyttää koko vaali homma, nyt on sitten vuoro odottaa lupauksien pitoa.
        Kunpa nyt saisivat vauhtia tämän kotimaamme asioiden kuntoon santiin, ainainen epäkohtien esiin tuominen masentaa.
        Meillä oli onnistunut eläkeläisten yhteinen 45 vuotisjuhla, ohjelma mukavaa ja väkeäkin ihan kivasti.
        Kaupungin johtaja kertoi tervehdyksessään, että asiat alkaa parantua myös kaupungissamme, työpaikkoja on lupaavasti tiedossa ja jo työhön pääseitäkin mukavasti, valoa siis putken päässä.
        Vero euroja kertyy ja niillähän asioita kuntoon laittaan.
        Vaaleista vielä, ei ollut menestystä vasemmisto puolueilla ja nyt toivoisi kovasti, että pysyisivät pois hallituksesta (pysyvätkin), nyt on vuoro edellisen opposition vastata lupauksistaan, heillähän on ollut kovasti puheita huonompi osaisten asioista, eipä tässä pitäisi hätä päivää ollakaan.
        Tokkopa paremmaksi mikään muuttuu, hyväksi ei milloinkaan, näin jossakin laulussa sanotaan.
        Tänään taidan käydä noiden parvekelasien kimppuun, vähän ihan hirvittää, mutta pari kertaa vuodessa on tämäkin asia hoidettava, useammin pitäisi, mutta turhan saa pyytämättäkin;)
        Tässä kadun varressa aina vaan likaisilta näyttävät.
        Oikein kivaa päivää, sääkin kohtalaisen kiva, aurinko meinaa esiin tulla.
        Jännää,, lähteekö eka kerralla,,


      • j.hurskainen_
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta, elämä jatkuu vaalien jälkeenkin ja vaalimenestyksistä kerrottu, myös rannalle jääneet on huomiota saaneet.
        Alkaa jo kyllästyttää koko vaali homma, nyt on sitten vuoro odottaa lupauksien pitoa.
        Kunpa nyt saisivat vauhtia tämän kotimaamme asioiden kuntoon santiin, ainainen epäkohtien esiin tuominen masentaa.
        Meillä oli onnistunut eläkeläisten yhteinen 45 vuotisjuhla, ohjelma mukavaa ja väkeäkin ihan kivasti.
        Kaupungin johtaja kertoi tervehdyksessään, että asiat alkaa parantua myös kaupungissamme, työpaikkoja on lupaavasti tiedossa ja jo työhön pääseitäkin mukavasti, valoa siis putken päässä.
        Vero euroja kertyy ja niillähän asioita kuntoon laittaan.
        Vaaleista vielä, ei ollut menestystä vasemmisto puolueilla ja nyt toivoisi kovasti, että pysyisivät pois hallituksesta (pysyvätkin), nyt on vuoro edellisen opposition vastata lupauksistaan, heillähän on ollut kovasti puheita huonompi osaisten asioista, eipä tässä pitäisi hätä päivää ollakaan.
        Tokkopa paremmaksi mikään muuttuu, hyväksi ei milloinkaan, näin jossakin laulussa sanotaan.
        Tänään taidan käydä noiden parvekelasien kimppuun, vähän ihan hirvittää, mutta pari kertaa vuodessa on tämäkin asia hoidettava, useammin pitäisi, mutta turhan saa pyytämättäkin;)
        Tässä kadun varressa aina vaan likaisilta näyttävät.
        Oikein kivaa päivää, sääkin kohtalaisen kiva, aurinko meinaa esiin tulla.
        Jännää,, lähteekö eka kerralla,,

        Uuttukyyhkypari tuli meidän alueelle. Ovat isompia kuin pulut. Koiraspuoli on vissiin se joka sanoo kyyyyhkyyy pitkään ja hartaastai.
        Talviruokintapaikoille on jäänyt kauran jyviä niitä ne nokkivat. Naakat lähtivät pakoon jo sähköketjusahan ohuesta päräyksestä mutta nämä kyyhkyt ovat kesynoloisia eivätkä pelkää.
        Vaatimattoman värisempi kyyhkykana tuli lepäämään hiukan sivulle päin kääntyneen omenapuun rungolle. Siinä se huilasi ja katteli kun muita lintuja siinä kävi.
        Kanahaukalle se olisi mieleinen pikkuateria. Kanahaukat söivät yli puolet siitä 8 fasaanikanan katraasta talvenaikana. Niiltä puuttuu suojaväri kokonaan talven aikana.
        Nurmikot jo vihertävät. Kantava rusakkoemo syö uutta ruohoa luottavaisena paljon ihmisiä pelkäämättä. Pian se menee tekemään poikasia suojaisaan paikkaan.


    • Päivää.

      Huh huh meinaa väsyttää;:
      meillä oli pihatalkoot ja minä väsyin kun katselin kun toiset teki tötä ;)
      Huolehdinhan minä sentää kahvit kiehumaan ja makkarat krilliin.
      Kun vielä päästäisiin noista puluista;(
      Sotkvat ja paskovat kaikki paikat.;(

      Illemmalla sitten saunaan.;)
      näkyillään...

      • bdbdbdg

        Tulin minäkin Pirttiin, kun pullat (ihan oikeasti) on uunissa.

        Jasooo! Katsoin, että olen kirjautunut, mutta tulikin taas alas tuo laskutehtävä ja nimimerkin keksiminen. Sitten seuraakin, että näitä kirjaimia ei hyväksytä, joten numerot on osattava! Zeesus! Nyt meni fiilis, vaikka asiaakin olisi ollut, siis lähinnä kysymyksiä.

        Kuinka toiset voi kirjoittaa "mustilla kirjaimilla" nikkinsä, vaikka minulle ilmoitetaan, että näitä kirjaimia ei hyväksytä? Usein myös vastausta ei voi kirjoittaa, siis kone ei vaan hyväksy, vai onko minulla liian hidas antiikki kone?

        Lintujen tarkkailussa tämä on kuitenkin hyvä, koska tämä pysähtyy noin 5-7 sek. välein noin samaksi ajaksi. Taitaa sittenkin tulla uuden koneen hankinta eteen, sillä tuo 4g nopeus ei takaa, että kone nopeutuu, vai kuinka?

        Sanonkin vain, kuten Holkeri aikoinaan, että minä juon nyt kahvia lämpimän pullan kera.

        Kristiina23


      • Nyt kerronkin omasta "vaalihuumastani", jota seurasin jännittyneenä, vaikka oma ehdokkaani olikin 100%-varma menijä, koska hän on paikkakunnan ainoa ministeri ja kaunis nainen.

        Mutta sellaistakin tapahtuu, kun tyttäreni oli tässä paikkakunnan pienessä kylässä vaalilautakunnassa ensimmäistä kertaa ja olikin kovin innostunut. Sai olla keittiössä laittamassa heille ruokaa, mutta oli myös innokkaana tutustumassa kaikkiin töihin, mitä siellä tehtiin.

        Olipa sitten eräs vanhempi herra, joka oli merkinnyt ehdokkaansa seinällä olevaan listaan! Siis, kaikki esitteet vaihtoon. Siitä kylästä oli vain kolme ääntä ja yhteen oli merkitty 0??

        Illan päätyttyä he olivat naureskelleet, kun äänestyslippuja oli jäänyt ...tietenkin yli, että nyt vain pikapikaa täyttämään nämä, niin olisi siellä ihmettelemistä, kun äänestysprosentti oli 110%!! Ilmeisesti oli jo yliväsymystä, kun klo 8-20 oli porukka paikalla.

        Itse ihmettelin, että kuinka ne Perus-Suomalaiset saivat lopuksi kirittyä toiseksi, vai luinko oikein lehdestä, että ihan loppuloppuviimeksi Kokoomus olisikin kirinyt paikoissa ohi niistä?

        Eihän tässä maailmanparannusta tule, mutta kun tulisi loppu tuolle rahan tuhlaamiselle.


      • Uskomatonta on tämä viestien lähetys. Ensin ei viesti lähtenyt mihinkään ja ei lukuisilla uusinnoillakaan, joten unohdin jo sen toivottomuuteen.

        Olinhan sydäntäni purkanut, mikä minua mietitytti, mutta sinne meni mukamas bitti avaruuteen?

        Mutta sitten tein "jotain", siis taisin mennä tuonne Suomi24 palaute sivulle?

        Voi, kun mummu muistaisi, mitä tein, mutta viesti löytyi! Tämä tuskin lähteekään sitten.


    • Tänään päiväni sujahti niin nopsaan ohi, että ehtinyt läppäriäni avata kuin vasta nyt. Niinpä toivon teille samaan hengenvetoon hyvää yötä.
      terveisin ynnämuu.

      • Huomenta, itäinen taivas kirkas, mutta muuten uhkaavasti pilvet auringon peittää, no tietenkin sade tulee, kun parvekelasini niin kirkkaana hohtaa.
        Se urakka on tehty ja käsissä tuntuu, liki kaksi metrisiä laseja kun seitsemän nostelee ja kiskolla kuljettaa vaatii se voimia ihan todella.
        Hankalat lasit laitatti edellinen asukas, nyt niiden kanssa vaan joudun selviämään.
        On varmaan helpompia virityksiä olemassa.
        Kiirettä se on tämä eläkeläisen elämä, jos ei menossa ole, löytyy kyllä kotoa tekemistä, tänään tuulettelen vaatekaappien sisältöä.
        Hyvä että puumerkkisi kuitenkin ehdit ynnämuu laittamaan.
        Jotakin leipomista pitäisi minunkin harrastaa, pullapuoli on lopussa, taidan munkkeja paistaa.
        Pitkiä on nuo vaalilautakuntien istumiset, kokemusta on, nyt senkin homman laistin.
        Minä en viitsi edes yrittää muulla kuin rekistöröidyllä, kun aina teki topin, kun yritin nikkiä muuttaa.
        En tiedä onko korjauksia tapahtunut Suomi24:llä, mutta nyt koneeni toimii ja viestikin lähtee, toivottavasti en kehu liian aikaisin.
        Usein piällysmies väsyy, kun toisten töitä valvoo, onhan sekin rankkaa hommaa katsoa että kaikki toimii;)
        Julmaa on elämä tuolla eläinmaailmassa, toisen kuolema on toisen elämä ja mitä kipua joutuvatkaan uhriksi joutuvat kokemaan.
        Katsoin merikotkan pesää, kolme isoa haukea lötkötti pesän reunalla, hyvin isäntä siellä hautojasta huolehtii.
        Nyt aloittamaan tätä päivää, kun vielä voimia tuntuu riittävän ja tekemisen halukin jyllää.
        Kohta on koko kodin joka nurkka rätin kanssa puhdistettu, syksyyn vähän pienemmällä siivouksella sitten mennään.
        Laskin juuri, että puoliksi menee minun huushollissa vuosi, kesä ja talviaika tasan jakautuu.
        Intoa teille toisillekin mitä nyt sitten puuhailettekaan ja jos ei aurinko paista, olkoon paistamatta;)
        No liian kauan sitä taas viivyttelin, uusi kirjautuminen, ohhoijaa!


    • j.hurskainen_

      Onneksi otin hupparipusakan ulos lähtiessäni. Tuuli olisi lippiksen vienyt mennessään, niin kovasti luoteen puolelta tuulee.
      Sanovat, että jäidenlähdön aikana tuulee aina. Saimaan isoilta seliltäkin oli nettikuvia kun myrskypuuskat kasasivat jäitä luodoille ja rantakallioille.

      Kovat olkapääsäryt vähitellen ovat laantumassa sillä periaatteella; joka kipeältä tuntuu sitä liikettä pitää voimistelu-venyttelyssä jatkaa.
      Olkapäästä kuului rutinaa kun sitä pitkillä voimavenyttelyillä veivasin.
      Ikkunat ovat hurjan näköiset. Telkassa mainostivat jotain pesulaitetta, jolla askar sujuisi kuin leikiten. Eikö Kahvipirtin emäntä ole sellaista kokeillut suuriin ikkunoihinsa?

      Juuri kun lupasivat sateita, jospa se liottaisi niitä talven aikaisia likatahroja. Nyt ei aikaa ole moiseen kun on monia muita rästitöitä tekemättä.
      Mukavaa puolenviikon vaihetta kaikille. Kiviä taskuun, tuulen puolelle ja kampetta päälle kun ulkona liikutte.

    • Merilii-ltäkin

      voimistelu ja venyttely polven kivun vähitellen vei pois. Liike on lääke.

      Olen huomannut nyt pohjelihastenkin venyttelyn vaikuttavan parantavasti.

      • Tekemistä sitä löytyy, vaikka minulla nyt ei oikeata työtä varsin paljon olekaan. Kaikenlaista harrastelua kyllä riittää, tuloksia ei kannata kehua.

        Nyt viimepäivinä olen juossut kaikenlaisissa tutkimuksissa. Sen sai aikaan ajokortin uusimishaluni. Tähän ikään kuuluu laajennettu kelpoisuustutkimus. Ehkä vanhojen ihmisten jotkut torveilut liikenteessä ovat panneet päälle tarkemman seulonnan. Eipä mitään, hyvähän se on että kunnon tutkii muu kuin itse. Nyt se on ohi - sekin laaja muistitutkimus. Hyvinhän tuo meni sekin ja tänään jonotin ajokorttihakemuksen viennin ja olihan jonoa tupa täynnä. Aikavarauksia ei annettu koska ne olivat pitkälle täytetty. Eipä muuta kuin istumista ja haukottelua. Nytpä kaikki pitäisikin olla kunnossa, kortti luvattiin 2-3 viikon kuluttua. Eihän sillä pahempaa kiirettä olekaan.

        Harkitsin kyllä että joko jätän autohommat. Enhän täällä autoa välttämättä tarvitsekaan. Kesämökkerölläni käyntiin se kyllä on välttämätön, on paikka sen verran korvessa. Niin ... marjojen ja sienien hakeminen metsiköistä, niissähän kulkuneuvon tarvitsen. Näin vielä kuvittelen.

        Hurskainen kirjoitti niveliensä jäykistymisestä. Kyllä se vaiva tulee minullekin, varsinkin jos unohtaa tsemppaamisen. Jos vain muistaa jatkuvasti verrytellä, se kyllä vähentää vaivojakin. Muutoin niskanikamat pakkuu kuin sepeliä murskattaisiin ja sama polvissa. Ja varsinainen vaivahan minulla oli vahingoittunut selkäni. Monen vuoden työn se vaati kunnes koheni. Sen kun muistaakin, mielellään ne verryttelyt hoitaa. Eihän se paljon aikaa vie kun se tavaksi muodostuu. Eipä siitä vanhasta romusta uutta tule millään ilveellä, mutta kunhan koettaa sinnitellä etiäppäin.

        Huomasin että kirjoitin melkein kaiken itsestäni. Niin se sujuvasti karkaa. Onhan kysekin todellisesta "lähimmäisestäni." Nyt hyvää vaihtelevan kevään jatkoa teille joka ikiselle!


      • Parempihan onkin omakohtaisista ja itse koetuista asioista kertoa
        kuin mennä muihin henkilöihin, heidän viestiensä ivailuun tai arvostelemiseen.
        Omista vaivoistaan ja niistä selviytymisistään kertominen antaa muillekin uskoa ja toivoa tulevaisuuteen.
        Sinä kirjoitat niin hyvin, - samoin SkillN ja monet muutkin Kahvipirtin kävijät kirjoittavat. - Ei ole Pirtin suosio mikään ihme!


      • Olisikohan kenelläkään tietoa tai kokemusta Sujok acupuncture-terapiasta? - SkillaN tai muut, tiedättekö siitä ? Minä olen kyllä kuullut siitä, mutta kokemusta ei ole.
        Kaihdan särkylääkkeitä, jos kipuja tulee, niin siksi kyselen.


        Laitan sen linkin, vaikka siinä on kyllä kuvista runsauden pulaa, en jaksa nyt niitä miettiä, ehkä joskus myöhemmin.

        Hyvää illanjatkoa!
        .............................

        http://www.google.fi/search?q=Sujok acupunkture&nord=1&biw=1038&bih=875&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_9Q3VZXHBsjHygPfo4HoBQ&ved=0CB0QsAQ


      • hulluna_lätkään

        Niin ja Kärpät leikittelee Tapparan kanssa. Taaskin ne antavat kotonaan kirveskamujen voittaa, mutta pakon edessä ne päästää kaiken irti.
        Kärpät jälleen Suomen mestareiksi. Soon moro!


      • Lumisateesta huomenet, maa on valkoisena, teille kertyy sohjoa, ikävä ilma.
        Hyvä tästä ikkunasta on katsella, kun ei ole pakko ulos lähteä.
        Toista on naapuritalon rollaattorilla kulkevan naisen asiat, tupakalle on pihalle tultava, luulisi suurimat halut lähtevän, kun sateessa sauhuttelee.
        No teitä lätkähulluja kyllä on paljonkin, siihen joukkoon vävynikin kuuluu, en aina jaksa tuota intoa ymmärtää, mutta niinhän olemme riippuvaisia yhdestä ja toisesta asiasta.
        En ole tutustunut tuohon sujok acupunctioon, hartia seudulle kyllä olen acupunctiota saanut ja muistelen sen auttaneen.
        Tuotakaan en ole kuullut, että kädessäkin nuo hermopäätteet, luulin vain jalka pohjissa olevan.
        Noita särkylääkkeitä ei ole kiva syödä, mutta minulle on vakuuteltu, että syötävä on, ne poistavat kivun ja turha jännitys laukeaa ja paraneminen edistyy.
        Viikon särkylääke kuurin jälkeen, olen kokenut olon kohentuneen.
        Mistäpä sitä muusta kuin omista kokemuksista kirjoittelee ja kivahan on päivän tapahtumia lukeakin toisten kirjoittelusta.
        Kaikki ei tykkää, mutta eipä ainakaan riitaa kylvä, samaa mieltä kanssasi Merilii.
        Joka aamu toteutan samat voimistelu liikkeet jo sängyssä, siitä on tullut tapa ja uskon näiden tehoonkin ainakin pienistä kivuista olen päässyt.
        Katselin kotkan pesällä emo allaan poikasta lämmittää ja isä kotka kantaa syötävää, viiden hauen häntäpuolet vielä syömättä, ahkera ja huolehtiva perheenpää sillä pesällä.
        Tuuli on kovaa siellä pesämaisemissa, miten pesät kestäneetkään.
        Olen kuullut paljon kielteistä niistä pesureista ja siksi tällä pitkävartisella pesimellä vaan pesen ikkunat ja parvekelasit.
        Eilen ahersin nuo vaatekaapit kuntoon, vaatteet parvekkeella ja hyllyt järjestykseen, aikaa ja askelia siinäkin hommassa tuli, tänään ajattelin kirjahyllyn ja vitriinin puhdistaa pölystä, sitten jo tuleekin taas yleiset pölyjen imuroinnit;)
        Turhaa, niin turhaa nämä aina uusittavat toimet, mutta kun on iskostunut päänuppiin niin kuuluu tehdä.
        Nyt toivottelen sitä torstain toivoa täynnä olevaa päivää, voikaa hyvin.
        Enpä tietenkään ole kirjautunut, ilkeääkin väittää tuollaista, kun selvästi kirjautuminen näkyy, no uusitaan taas.


      • j.hurskainen-
        SkillaN kirjoitti:

        Lumisateesta huomenet, maa on valkoisena, teille kertyy sohjoa, ikävä ilma.
        Hyvä tästä ikkunasta on katsella, kun ei ole pakko ulos lähteä.
        Toista on naapuritalon rollaattorilla kulkevan naisen asiat, tupakalle on pihalle tultava, luulisi suurimat halut lähtevän, kun sateessa sauhuttelee.
        No teitä lätkähulluja kyllä on paljonkin, siihen joukkoon vävynikin kuuluu, en aina jaksa tuota intoa ymmärtää, mutta niinhän olemme riippuvaisia yhdestä ja toisesta asiasta.
        En ole tutustunut tuohon sujok acupunctioon, hartia seudulle kyllä olen acupunctiota saanut ja muistelen sen auttaneen.
        Tuotakaan en ole kuullut, että kädessäkin nuo hermopäätteet, luulin vain jalka pohjissa olevan.
        Noita särkylääkkeitä ei ole kiva syödä, mutta minulle on vakuuteltu, että syötävä on, ne poistavat kivun ja turha jännitys laukeaa ja paraneminen edistyy.
        Viikon särkylääke kuurin jälkeen, olen kokenut olon kohentuneen.
        Mistäpä sitä muusta kuin omista kokemuksista kirjoittelee ja kivahan on päivän tapahtumia lukeakin toisten kirjoittelusta.
        Kaikki ei tykkää, mutta eipä ainakaan riitaa kylvä, samaa mieltä kanssasi Merilii.
        Joka aamu toteutan samat voimistelu liikkeet jo sängyssä, siitä on tullut tapa ja uskon näiden tehoonkin ainakin pienistä kivuista olen päässyt.
        Katselin kotkan pesällä emo allaan poikasta lämmittää ja isä kotka kantaa syötävää, viiden hauen häntäpuolet vielä syömättä, ahkera ja huolehtiva perheenpää sillä pesällä.
        Tuuli on kovaa siellä pesämaisemissa, miten pesät kestäneetkään.
        Olen kuullut paljon kielteistä niistä pesureista ja siksi tällä pitkävartisella pesimellä vaan pesen ikkunat ja parvekelasit.
        Eilen ahersin nuo vaatekaapit kuntoon, vaatteet parvekkeella ja hyllyt järjestykseen, aikaa ja askelia siinäkin hommassa tuli, tänään ajattelin kirjahyllyn ja vitriinin puhdistaa pölystä, sitten jo tuleekin taas yleiset pölyjen imuroinnit;)
        Turhaa, niin turhaa nämä aina uusittavat toimet, mutta kun on iskostunut päänuppiin niin kuuluu tehdä.
        Nyt toivottelen sitä torstain toivoa täynnä olevaa päivää, voikaa hyvin.
        Enpä tietenkään ole kirjautunut, ilkeääkin väittää tuollaista, kun selvästi kirjautuminen näkyy, no uusitaan taas.

        Sää ei tänäpäivänä innosta muita kuin kevätluonnosta energiaa saavat säässä kuin säässä tarpovia ihmisiä.
        Tais olla jonkunlainen lintujen bongauspäiväkin. Eihän tuossa puuskittaisessa tuulessa pikkulinnut pärjää. Kurkiakin jo tullut pesimäpaikoilleen Hämeen alueellakin. Kertoivat alueradiossa.

        Kuntokin vähän niin ja näin. Nuhan poikasta jo useampana päivänä. Kun laittaa lämmintä ylle niin pihatöissä voi jotain tupsia.
        Joku merkkipäiväkin tänään tulevan sään suhteen Jyrkin ja Yrjön päivänä. Millaista säätä Jyrkinä, sitä sitten pitemmän kaavan mukaan jatkossakin.

        Nyt se päsähti päähän; kun on Jyrki turkkipäällä. niin on kesän paita päällä. Katsellaan Hyvänen aika, viikon päästä vapunaatto.


    • epäihminen

      Aurinko paistaa sipulikukat enimmäkseen keltaiset kukkivat rinteessä ja hehkuvat väreissään.
      Lämpöasteita varjossa 12 tuulta jonkun verran, menenkin laitamaan pyykkikoneesta lakanat narulle!
      Päivän jatkoja.

      • sadaskolmastoista

        Hyvin epävakaista säätä, kuin huhtikuulle sopii. Alueuutiset Kymestä kertoi että tuhansia talouksia on koskenut sähkökatkot. Että nuo avolinjat ovatkin alttiita jo koville tuulillekin.
        Nyt parhaillaan tulee vettä niin että sadepuku olisi tarpeen ulkona liikkuissa. Halpis sateenvarjo tuolla menee nippuun ja ryttyyn kun kunnolla tuuli puhaltaa.
        Lämpö on pudonnut 4 asteeseen, ehkä käytyään 7 asteessa.

        Varislinnut ja lokit eivät ole moinaankaan tuulesta. Ne osaavat taitavasti luovia. Tuuli on niille vaan pieni haaste.
        Kaupan yhteydessä oleva pienen taajaman posti toimii aivan hyvin, vaikka siitä alkuun oli pientä nitinää; mitähän tostakin mahtanee tulla. Ja ei kun postin vaan kehnosta säästä huolimatta.


    • Puskasuleima

      Terve taas, koko pirtin popula!

      Päivä on mitä aurinkoisin ja taivaskin ihan sininen. Ihmekö, jos olen valoisalla mielellä.
      Tosin olen jo muutamana yönä nukkunutkin oikein aikataulun mikaan.
      Eilen menin nukkumaan heti, kun heräsin nojatuolista klo 00 ja risat.
      Seuraavaksi heräsin kolmen aikaan, ja kun uni ei suostunut tulemaan, nousin lukemaan. Neljältä tein uuden yrityksen nukahtaa, ja se onnistui päätellen siitä, että heräsin levänneenä ja virkeänä tasan kello neljä.
      Keittelin kahvit ja muistin jopa juodakin siinä vaiheessa, kun rakas mieheni kymmenen maissa kolisteli kahviannun luo toteamaan, että olin keittänyt melkein kylmää kahvia.
      Tottahan nyt kahvi kahdessa tunnissa viilenee...
      Tuli samalla todistetuksi vääräksi väittämä, että kylmä kahvi kaunistaisi. Heti, kun avasin vessan oven, peilistä tuijotti minua sama noita-akka ennenkin,

      Unohdin kirjautua, joten yllä oleva teksti pääsee Puskasuleiman kontolle.
      Heppa!

    • Päivää.

      Johan teetti töitä.Olin hykannut linkit Korkeasaareen ja sinne Eesti eläitahaan.
      Löytyivät lopulta kun jaksoin kelata;)

      Kiva välillä katsoa noita eläin juttuja.

      Karhut on kuin pehmoleluja;)

      Aurinko on paistanut melkein koko päivän ,tuuli on turkasen kylmää ja kovaa.

      näkyillään...

      • Huomenet ja taas viikonlopun alkuun, niin vierivät päivät, vuodet, tässä vaan polskutellaan;)
        Huonoa säätä hurskainen ennustelet, jos Jyrkin päivän säätä meille lupaat, minä kyllä Erkkiä enus nimenä pidän;)
        Erkki einettä annoo, vielä Urpokii uikuttaa, näin jos Erkinä kylmä, vielä Urponakin ja se jo harmittaisi, mutta katsellaan nyt vaan ihan itse tuota sään kehittymistä.
        Puhetta siitä kyllä aina aloitukseksi riittää.
        Minulla ei ole linkkiä Korkeasaareen, mutta nuo naapurimaan linkit katselen.
        Hankalaa on noiden muutosten kanssa postin suhteen, aina vaan vähennyksiä, nyt saa hakea posteja jo rautakirjastakin.
        Maailma muuttuu, pakko vaan sopeutua.
        Tuulta on ollut pyykin kuivaukseen asti, mutta eipä ole ulkona juuri kuivuneet, kun vettä ja räntää pienin välein sataa, kaksi astetta lämpöä tällä hetkellä ja sataa hissukseen, vaikka taivas melko valoisalta näyttää.
        Nyt kun pukkaisi lämmintä, jopa nousisi kukat ja ruoho vihertyisi, no onhan aikaiset kukat jo kukalla.
        Taitaa nuo päivä torkahtelut unet viedä, ja jos sitten nojatuoliin illalla nukahtaa, eipä meinaa uni tulla yölläkään, kun vihdoin vuoteeseen pääsee.
        Naakat tuossa puistossa touhuavat ja oksia nokassa lentävät, pesän teko varmaan käynnissä.
        Pieniä lintuja vähän näkösällä, mutta olin kuulevinani peipon laulua, puoli kuuta peipposesta, olisko noin;)
        Vappua odotellaan siinä ohessa sään lämpenemistä ja vihdoin sitten kesäkin vuorossa.
        Mukavaa viikonlopun alkua, jossakin on luvattua aurinkoakin;)


      • j.hurskainenn
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenet ja taas viikonlopun alkuun, niin vierivät päivät, vuodet, tässä vaan polskutellaan;)
        Huonoa säätä hurskainen ennustelet, jos Jyrkin päivän säätä meille lupaat, minä kyllä Erkkiä enus nimenä pidän;)
        Erkki einettä annoo, vielä Urpokii uikuttaa, näin jos Erkinä kylmä, vielä Urponakin ja se jo harmittaisi, mutta katsellaan nyt vaan ihan itse tuota sään kehittymistä.
        Puhetta siitä kyllä aina aloitukseksi riittää.
        Minulla ei ole linkkiä Korkeasaareen, mutta nuo naapurimaan linkit katselen.
        Hankalaa on noiden muutosten kanssa postin suhteen, aina vaan vähennyksiä, nyt saa hakea posteja jo rautakirjastakin.
        Maailma muuttuu, pakko vaan sopeutua.
        Tuulta on ollut pyykin kuivaukseen asti, mutta eipä ole ulkona juuri kuivuneet, kun vettä ja räntää pienin välein sataa, kaksi astetta lämpöä tällä hetkellä ja sataa hissukseen, vaikka taivas melko valoisalta näyttää.
        Nyt kun pukkaisi lämmintä, jopa nousisi kukat ja ruoho vihertyisi, no onhan aikaiset kukat jo kukalla.
        Taitaa nuo päivä torkahtelut unet viedä, ja jos sitten nojatuoliin illalla nukahtaa, eipä meinaa uni tulla yölläkään, kun vihdoin vuoteeseen pääsee.
        Naakat tuossa puistossa touhuavat ja oksia nokassa lentävät, pesän teko varmaan käynnissä.
        Pieniä lintuja vähän näkösällä, mutta olin kuulevinani peipon laulua, puoli kuuta peipposesta, olisko noin;)
        Vappua odotellaan siinä ohessa sään lämpenemistä ja vihdoin sitten kesäkin vuorossa.
        Mukavaa viikonlopun alkua, jossakin on luvattua aurinkoakin;)

        Vasta joku päivä sitten näin riukupyrstöparin, västäräkit torin laidalla. Meillä talvehtii yks mustarastaskoiras. Nyt se laulelee naapurin puolella.
        Kehun aina sitä mestarilaulajaksi.
        Kun ajelin naakkaparvea pois pikkulintujen safkoja syöm ästä niin nyt ne sen muistaa ja lentävät pois pihalta kun sinne menen.
        Sanon niille lauhkeaksi, että syökää vaan pois ne kauranjyvät. Kohta jyvät itävät ja nurmenleikkuri vie niiden alut pois.

        Kävin sitten hoitamaan jalkojani. Hylätystä mehumaijan kattilasta sain liotuspaljun. Oli ne koivet siinä toista tuntia.
        Sai leikata Fiskarsin kalasaksia niitä lionneita kovettumia ja kynsisienen tuhoamia kynsiäkin pois. Helppo ja hyvä homma.

        Muovivati ei kelpaa, koska se katkaisee maayhteyden, hyvän maan säteilyn.


    • Johan päivä onkin iltapuolelle vierähtänyt. Kelpo päivä täällä, aurinkoakin väliin, tuulta nujuuttaa vieläkin, sadetta ei ole ropsauttanut ja lämpöäkin yli 10. Mikäs tässä oli päiväänsä viettää ja puikahtaa väliin uloskin.

      En ole huomannut tunnin päiväorkkujen yöuniani vievän. Tuolla Puskasuleiman nukkumispätkillä en kyllä pärjäisi alkuunkaan. Se on vähintäin 8 tunnin urakkani kun pehkuihini pötkähdän, ellei nyt satu olemaan erikoinen tarve kavuta ylös. Usein kyllä tulee normiini vielä tunnin ylityskin. Siinä mielessä lahjakkuuteni ilmenee kohtuullisen hyvinä unenlahjoinani. Pidän sitä ihan hyvänäkin.

      Tänään kävin vahinkotavaroita myyvässä liikkeessä. Kamat ovat kai hankittu tulipalojen, vesivahinkojen ja takia poistettu. Voi olla muutakin tavaraa, joita on myymättä jääneistä varastoista tuotu. Joskus siellä on ollut hyviäkin tarjouksia, mutta huonompaan suuntaan on halpoja hyviä tärppejä hakevan mielestä mennyt - niin minunkin. Katselin lyhythihaista kesäpaitaa, oli houkutteleva 50% alennus. Mikäs paidassa tavallinen hyvä paita, mutta lähtöhinta olikin 79,80. Vaikka siitä puolet lähteekin pois, se oli liian kallis minulle. Tämä vain esimerkkinä, oli paljon muutakin tavaraa, jota kyllä saa samaan hintaan muualtakin. Ehkä joku päivien mittaan haksahtaa maksamaan kun on "hyvä" alennus.

      Tässä nyt nämä vähemmän tärkeät asiani. Kunhan jotain ilmoittautumiseni ohella. Pärjäillään!

      • iltaorkut

        Hihiii , päiväorkutkin ynnämuulla, ihan kateeksi käy.


      • iltaorkut kirjoitti:

        Hihiii , päiväorkutkin ynnämuulla, ihan kateeksi käy.

        Ettei tule aivan väärää käsitystä että olisin niin ylen viriili jotta sekin... t ei ollut ehtinyt mukaan kun vauhdikkaasti yritin kirjoittaa. Kummaa tämä kieli - yhden kirjaimen puuttuminen muuttaa päinvastaiseksi koko ajatuksen. Kiitän tarkkaavaista lukijaa!


    • tulin ne saunaterveiset tuomaan.

      minulla tv,mölyää ja silellä nähtävästi tuli maali-
      En muutentieä' edes ketkä siellä pelaa,haitanneko tuo mittää ;)

      Päivä on ollut aurikoinen,mutta tuuli on aina vaan kylymää.
      Jospa se siitä lämpiää.

      Toivossa on hyvä elää,sanoi täi satiaiselle.
      näkyillään...

    • Ruiskukko

      Minäkin tuon terveisiä saunasta! Meillä on oikein hyvä sauna, puilla lämmitettävä. Istahdin tähän koneen ääreen ja samalla seuraan komeaa fasaanipariskuntaa tuolla tontin laidalla. Komeasti ukko siipiään räpyttelee, vauhti on hyvin verkkainen. Hyvin harvoin olen nähnyt akkaa matkassa, tämä taisi olla peräti toinen kerta. Ja tuonne ne nyt tepastelivat naapurin tontille.

      Ilta-aurinko yrittää paistella, aika huonoin tuloksin, pilviä on taas kertynyt tuohon taivaankannelle, toivottavasti huomenna on hyvä ilma! Muutamat ovat jo ikkunansa pesseet, meillä se on vielä edessä, jospa se tuo katupöly vähenee, niin sitten. Meillä on eräs hyvä ystävä, siivoustyön johtaja, joka on jo muutaman kerran urakoinut sen homman ja sovittiin viime lauantaina, että tulee tekemään sen nytkin. Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun valmista tulee. Nyt paistaa tosi komiasti, jee!!!!

      On iltapalan aika, siirryn kyökkiin. Hyvvee jatkoo viikonlopulle, naatitaan aaringosta!!!!

      • Taas uusi aamu ja lauantai päiväksi muuttuu, sateista, no siihen alkaa jo tottua lämmintäkään ei ole.
        Sään lämpenemistä sitä tässä odotellaan ja eiköhän se joskus koittane odottajille.
        Ikkunat on pesty ja kohta voisi aloittaa alusta, mutta ei ne puhtaina kestä kuin hetken kuitenkaan.
        Pari tuntia meni vitriinin ja sisällön puhdistuksessa, uskomattoman paljon pieneen kaappiin tavaraa mahtuukin.
        Pöly on kummallinen juttu, vaikka ovet tiukasti kiinni, pölyä kuitenkin sisällä oli.
        Minä olen ylen harmistunut noista jääkiekko peleistä, tavan ohjelmia pois jättävät, eikö millään voisi urheilukanava olla vakinainen, missä pelkkää urheilua, siis maksuton sellainen.
        On se metkaa tämä suomenkieli todellakin yhden kirjaimen puutos voi muuttaa asian aivan toiseksi, huvittavaksikin;)
        Katselin minäkin kauhun sekaisin tuntein kenkien hintoja, kotimaiset toistasataa euroa ja kun jalat on mitä ovat, pakko on ostaa sellaiset, että kävelemään pääsee.
        Kaiholla muistelen aikaa, jolloin kauniit korkokengät saivat jalat näyttämään kauniilta, nilkka pääsi oikeuksiinsa, nyt vaan matala kantaisia kärsii pitää.
        Turhaahan on haikailla, pitää olla onnellinen, kun vielä jalka toisen eteen siirtyy.
        Enpä ole moista säteilyä huomannut, mistä hurskainen puhut, säteileekö se vielä kerrostalossakin?
        Tuo kynsien kovettuminen tätä päivää ja muutenkin varpaiden kynsien leikkaaminen työlästä, kun tuo taipuminen vähän vaikeaa;)
        Rotevat leikkurit sinulla on hurskainen.
        Hyvä että hellyit naakkojen kohdalla, ruokaa ne tarvitsevat nekin, kai niilläkin joku tehtävä on tässä elämisen kanssa.
        Mitähän sitä tänään tekisi, alkaa olla kaikki kertaalleen läpikäyty, pitää pitää pieni tauko ennen kuin aloittaa alusta.(hassu tuokin pitää, pitää, olkoon)
        Nyt lopetan saivartelun ja jään kuuntelemaan onnittelu terveisiä, lepoa ja nautittavaa päivää toivotan.


      • Keväisessä aamussa on kiva kertoa kuulumiset. Kämppä on nyt myyty, ja loppui tuo alta pois ravaaminen katsojien tieltä. Mukavan tuntuinen nuori perhe tämän halusivat, ja nyt seuraa oman pienemmän pesän etsintä.

        Eiköh'än sekin järjesty, ostajien markkinathan nyt on, aluekin on jo nettikatsastuksessa suurinpiirtein selvinnyt. Viikkoa ennen juhannusta luovutan tämän kodin, joten ei mitään hoppua sillä ole.

        Aamukahvin jälkeen pitää passikuva käydä Tapiolassa otattamassa, sen jälkeen voikin netissä uusia passinsa. Tänään on vilkas päivä kyllä muuten, yhtiökokous iltapäivällä, ja illalla vielä vieraat tulossa, jollen siirrä huomiseen tapaamista.

        Kevät edistyy päivä päivältä, lehtipuiden silmuja seuraan innolla, niin herkän kaunis on tuo tuleva aika.

        Hyvää vointia ja iloa toivottelen!


      • SkillaN kirjoitti:

        Taas uusi aamu ja lauantai päiväksi muuttuu, sateista, no siihen alkaa jo tottua lämmintäkään ei ole.
        Sään lämpenemistä sitä tässä odotellaan ja eiköhän se joskus koittane odottajille.
        Ikkunat on pesty ja kohta voisi aloittaa alusta, mutta ei ne puhtaina kestä kuin hetken kuitenkaan.
        Pari tuntia meni vitriinin ja sisällön puhdistuksessa, uskomattoman paljon pieneen kaappiin tavaraa mahtuukin.
        Pöly on kummallinen juttu, vaikka ovet tiukasti kiinni, pölyä kuitenkin sisällä oli.
        Minä olen ylen harmistunut noista jääkiekko peleistä, tavan ohjelmia pois jättävät, eikö millään voisi urheilukanava olla vakinainen, missä pelkkää urheilua, siis maksuton sellainen.
        On se metkaa tämä suomenkieli todellakin yhden kirjaimen puutos voi muuttaa asian aivan toiseksi, huvittavaksikin;)
        Katselin minäkin kauhun sekaisin tuntein kenkien hintoja, kotimaiset toistasataa euroa ja kun jalat on mitä ovat, pakko on ostaa sellaiset, että kävelemään pääsee.
        Kaiholla muistelen aikaa, jolloin kauniit korkokengät saivat jalat näyttämään kauniilta, nilkka pääsi oikeuksiinsa, nyt vaan matala kantaisia kärsii pitää.
        Turhaahan on haikailla, pitää olla onnellinen, kun vielä jalka toisen eteen siirtyy.
        Enpä ole moista säteilyä huomannut, mistä hurskainen puhut, säteileekö se vielä kerrostalossakin?
        Tuo kynsien kovettuminen tätä päivää ja muutenkin varpaiden kynsien leikkaaminen työlästä, kun tuo taipuminen vähän vaikeaa;)
        Rotevat leikkurit sinulla on hurskainen.
        Hyvä että hellyit naakkojen kohdalla, ruokaa ne tarvitsevat nekin, kai niilläkin joku tehtävä on tässä elämisen kanssa.
        Mitähän sitä tänään tekisi, alkaa olla kaikki kertaalleen läpikäyty, pitää pitää pieni tauko ennen kuin aloittaa alusta.(hassu tuokin pitää, pitää, olkoon)
        Nyt lopetan saivartelun ja jään kuuntelemaan onnittelu terveisiä, lepoa ja nautittavaa päivää toivotan.

        Musiikki ei tunne rajoja, ajattelin eilenillalla myöhään, kun kävelimme Aleksanterinkatua konsertista, varsinaisista kevätlaulajaisista Espoon bussille, edellisenä päivänä oman kuoroni kanssa pidimme myös kevätkonsertin, joten se puoli alkaa olla hoidettu.
        Mukava oli kuulla mieheni entisen kuoron esitykset, jjopa ne muutamat jo lapsena oppimani kevätlaulutkin, joita paljon olen pikkulapsesta asti itsekin esittänyt, 'Leivolle' ja 'Karjalan kunnailla'. Samoin se lopuksi laulettu 'Serenaadi'. Musiikki tuo muistoja mieleen.

        Kylmä viima täällä etelärannikolla oli eilen, vaikka aurinkoista kyllä ja kaunista.

        Helsingissä oli toisaalta muistorikasta kävellä, pisimmän ja kaikkein merkityksellisimmän elämänvaiheeni olen elänyt siellä, joten varsinainen kotikaupunkini se on. Eikähän tämä nykyinen kotini kaukana sieltä ole tämäkään, mutta harvemmin vain tulee nykyisin käytyä.

        Rankka elämänvaihe on ison myyminen ja pienempään siirtyminen, mutta helpottaa kyllä jatkossa sitten tosi paljon.

        Korkeiden korkojen on sanottu pohjelihaksia lyhentävän, jolloin polvissa kaikki ne pikku osaset joutuvat väärään asemaan ja siten polvia kipeyttävät. Niinkuin moni on huomannutkin, liikunta ja venyttelyt auttavat.
        Aurinkoista huhtikuun lopun lauantaita Pirttiin!


    • Siis nyt palaa minulta PINNA.tämän Suomi24 kanssa.
      vätti taas etten ole kirjautunut vaikka selvästi oli nimmarini siellä.
      näkyillään...

      • harmin.baik

        Minuakin ihmetyttää, miksi tuollainen kiusanpaikka on järjestetty että et ole kirjautunut, vaikka rekisteröity nimimerkki näkyy. Kuin kiusantekoa s-24,ltä


    • Aika leppoisan näköinen päivä, aurinko paistaa, tuulikin vain vähän tuulee. Taas muutama päivä mennyt, eikä minun jalanjälkiä pirtissä ole näkynyt. Polku kuitenkin tuttu, osaan vaikka pimeässä sinne tulla. Kevät teettää pieniä hommia, eilen siivosin auton sisältä, ja kävin pesettämässa huoltokorjaamolla, 17,5 € maksoi, kivan näköiseksi tuli, Auto kohta kymmenen vuoden vanha, ajettu kuitenkin vasta alle 80000km hyvässä kunnossa on.
      Asunto kuitenkin jotain siivoamista aina teettää, onneksi ikkunoita ei tarvitse pestä ovat vielä uutuuttaan ihan puhtaan näköiset, kelpaa meille. Parveke muuten tilava ja mukava, ainoa mitä puuttuu on parvekelasit. Suunta kuitenkin lounaaseen muutenkin suojaisa paikka.
      Sälekaihtimet tuli asennettua paikoilleen, nyt kun aurinko paistaa ovat ihan tarpeelliset. Teetettiin kaihdinliikkeessä mittojen mukaan 3 kpl hinta yhteensö 102€. asnnus ei maksanut mitään, kun itse asensin.
      Vähän myöhemmin parvekkeelle jotain kukkia, siinä minun puutarhatyyöt tänävuonna.

      • Eipä ole sade hätyytellyt, kävelylenkin tein pajain päin, vaikka tänään olisi lippis päässä pysynytkin. Olihan tässä pari päivää kun tuuli vei lippikseni ainakin puolenkymmentä kertaa. Niin se puuskittainen puhuri yllättää, vaikka varansa yrittää pitää. Voi olla että hattuni on liian pienikin tai sitten pääni on turvonnut.

        Työteliäitähän ne perusteelliset muuttohommat ovat, mutta jospa vaihtelu sitten palkitsee kun homma on tehty. Latellahan ne huolet ovatkin jo ohi. Niin kertomasta olen käsittänyt.
        Minä en taas vapaehtoisesti enää muuttele. Tämä saa kelvata ja eikä huono olekaan.

        Tänään on päiväni huvennut melko köykäisissä merkeissä. Lueskella olen yrittänyt mutta kiinnostus ei riitä, politiikan jahnaamista olen useista lähteistä yrittänyt seurata, mutta monet asiat ovat niin levällään etten johtopäätöksiini ole päässyt. Ainahan arvailla ja heitellä voi, mutta turhalta sekin tuntuu.

        Palailen taas tuota tuonnempana. Hyvää menoa ja oloa teille!


    • Huomenta kauniiseen sunnuntai aamuun, aurinko jo korkealla, taivas melkoisen selkeä.
      Olen katsellut tuota merikotkan pesää ja ihmetellyt miten ahkera onkaan pesän isäntä, siinäpä mallia isäntä miehille ihmisten keskuuteen;)
      Yksi poikanen pesässä ja hyvin virkeä on, varmaan kehittyy upea lintu, jos kaikki hyvin jatkuu.
      Olen oikein hyvilläni, kun en tuohon naapuritaloon päässyt, nyt jo valituksia kuulee, onko se aika yleistä vuokratalojen kohdalla, kun kaikki on yhteistä, ei niin välitetä talon hyvin voinnista.
      Vuokran korotuksiahan se aiheuttaa, jos eletään hälläväli tyylin, näin uskoisin.
      Taloni on rauhallinen ja hyvin hoidettu, kyllä tässä kelpaa odotella viimeistä matkaa.
      Ikkuna näkymäkin olohuoneesta on minulla puistoon ja siinä kauniit koivut, vaahterat ja polut iloa silmälle antaa.
      Elämää näen, keskusliikenneasema puiston ja kadun takana, siitä näen onnibussikin suuntaavan milloin etelään, milloin pohjoiseen, edullisin hinnoin, toki paljon muitakin liikennöitsijöitä kulkee ja junat siinä ohessa.
      Tuosta muuttamisesta nämä ajatukset versoi, en muuta mihinkään, jos joku toinen sitten muuttoni suorittaa, olkoon niin.
      Sini-sirkulla kuitenkin on muutto edessä, mutta sujuuhan se hienosti, kun apujoukkoja on ja asunnonkin saa valkata mieleisen, kun kiirettä ei ole, onnea vaan kivan kodin löytymiseen.
      Musiikilla on mahtava vaikutus, niin ilon kuin pahan mielenkin tuomiin tunteisiin, joskus tuntuu, että noita molli voittoisia enemmän löytyy, ainakin suomalaisten sävellysten joukosta, mutta nyt kuitenkin aurinkoisiin ajatuksiin ja säveliin;)
      Ihmetelty tässä on uudistuksesta lähtien noita hankaluuksia ja niiden korjaamattomuutta, mutta sinnikkäästi vaan yritetään.
      Ihmettelen sitäkin miksi on tuo 5000 merkkiä, kun ei millään ehdi sille varatulle ajalla niitä kirjoittamaan, nytkin pari tuhatta kirjoitettu, ja uudelleen kirjautumaan joudun.
      Unohdetaan nyt Suomi24:n murheet ja vietetään kiva sunnuntaipäivä.

      • j_hurskainen-

        Minä en edes hallitse tuota uudelleenkirjautumista, jonka jälkeen saisi jo kirjoitetun viestin lähetettyä vaan niittaan koneen puhuksiin. ja vaihdan palstaa.
        Pysyviä huononnuksia on saatu aikaan ikäihmisten harmiksi.
        -et ole kirjautunut
        -aihetta on jo käsitelty
        - nimimerkkisi on liian lyhyt jne.

        Sadetta ennustettiin ja saatiin kanssa, hiukan koleaakin kun tuuli vaikuttaa. Unet olivat kuitenkin makeat ja sitä oli riittävästi.
        Parasta aikaa elämässä monille tämä vappuviikko. Jokaisessa paratiisissa on pikku matelijansa. Vajaan viikon päästä pääsee sanomaan; ensi kuussa päivänvalo alkaa lyhentymään.

        Oikea strategia on omalta kantiltani alkaa tottua ajatukseen kerätä voimia seuraavan syksyn haasteisiin. Niin se ei tule yllätyksenä. Woimaantukaamme!


    • Kolmannen kerran kirjauduin, enkä päässyt mihinkään. tämä neljäs kerta, miten voi uudelleen kirjautua jos aikoo saada juttunsa lähetettyä.

    • Jos en olisi saanut vanhanaikaista kotikasvatusta, sanoisin että peRRRRRkeleen peRRRRkele monen ison ärrän kanssa.
      Olen täällä roikkunut enemmän kuin vuosikymmenen ja käyttänyt samoja sala- ym. sanoja,
      Nyt tulee useimmiten väite. etten ole kirjautunut.. Välillä väitetään, että salasanani on virheellinen, ja kuitenkin salasanani näkyy jopa kurjoitusteni alla.
      Siinä se nytkin nököttää.
      Painan nyt "lähetä"-kehotusta.
      Jos ei tälläkään kertaa onnistu, ei suurta lohtua tarjoa se, että ohtalotovereita on....

    • Meikäläinen selviää hikeentymättä näistä hidasteista, eihän niitä kaikilla kerroilla tule ja jos kerran pari päivässä käy lähetyshommissa niin kestäähän tuon. Ne on aina ne samat kuviot mitkä pitää tehdä hidasteiden ohittamiseksi. Jos ei viesti lähde niin sitten vaan tallentaa sen ettei hukkaan lennä ja ottaa uuden alun.
      Ihmettelen vaan miksi toiminnat on tällaisia. Onko se jokin suojautumiskeino vai ihan vaan ohjelma on huono ja keskeneräinen.
      Asiani.
      Aamupäivällä nousi nopeasti sankka sumu, mikä nyt on vähentynyt. Arvasin oikein että nyt on etelästä tulossa lämmintä ilmaa. Niinpä mittarissa lämpö onkin noussut yhteentoista asteeseen, vaikka taivas on pilvessä. Joten tämmöisiä terveisiä täältä lounaasta päin.

      • Oli sadetihruinen päivä tänään, eikä aurinkokaan häikäissyt. Onpahan tuo päivä silti mennyt, pari kertaa pistin nokkaani ulos, mutta en kovin kauan viihtynyt.

        Eipä näytä viestien lähetysvaivat kirjautuneena loppuvan ja muutakin häikkää mausteena on lisäksi. Niin näyttää että kirjoittelu ei saa kauan kestää, muutoin kirjautuminen "vanhenee" vaikka kuinka toisin näkyykin. Se keino kyllä tepsii, että ottaa kopion joko työpöydälle tai tai omille kirjoittelusivuille ja siirtää ne valmiina lähetettäväksi. Sekin hankaluus on että Lähetyksessä ei ole Peruutusta. No selviäähän niistä jotenkin jos viitsii puljata. Koetetaan katsella vielä eteenpäin.

        Ei tässä isoja asioita nyt ole, joten tämän päivän turinani lienee tässä. Jatkoja teille!


      • Ihan vaan vedän vielä jatkoa. Kyllä se äskenkin ekalla onnistui kun yritin pikaisesti viestini pistää lähetykseen. Näin on - ohjelmointi on tehty, niin että hitaita rangaistaan.


    • Eihän siinä nopeus voi olla ratkaisija kun 5000 merkkiä on raja.

    • Jospa he ovat katsoneet "kello-kallen" tilastoista kauanko kestää 5000 merkin kirjoittaminen konttorin konekirjoittajalla ja siitä sitten näpsäisty aika. Eihän nyt kaikki arvaa ottaa huomioon sitä, että on myös kahden sormen systeemilläkin kirjoittajia. Lisäksi vielä saattaa tulla väliin oikosulkuja ja miettimishetkiäkin. Vaan silti koetetaan resuta mukana!

      • Terve miehinen mietiskelypartio :D
        Minähän en usko Ylläpitoa kiinnostavan kuin kävijämäärä! Sen mukaan he mainostavat, mitä lyhyemmät kommentit sen useampi kävijämäärä syntyy.
        Tuo hankaluus aikarajoituksella siihen viittaa, vaikka en hevonhäntäjouhen verran anna sen olla esteenä, jos ja kun sanat ryöppyää :D
        Kaikkeen tottuu, lopulta se tuntuu jo kotoiselta sano mummo kun pyykkiä käsin hinkkas! moi


      • kat-leija

        Näinkin voi tehdä ja ohittaa aikarajoitukset ym. vastukset. Windows järjestelmissä on tuo WordPad tekstinkäsittely. Siinähän voi viestinsä kirjoittaa ja käydä vaikka kahveilla kesken kirjoittelun. Sitten vaan tallentaa sen ja siirtää haluamaansa ketjuun 70 palstalle.


      • miksi-ihmeessä

        Toiha vaatii suunnittelua eikä se mittää juttelua sitte olekkaa.


    • Risurei

      Suomi24. Paska soomi

      • Huomenta maanantaihin ja viikonalkuun, viimeinen huhtikuun viikko.
        Sää ei oikein suosi, vettä on sadellut eilisestä puolesta päivää ja viileääkin on, mutta eipä mahda asialle mitään.
        Risurein kannanottoon tekee mieli yhtyä;)
        Minä kirjaudun ekaksi ja sitten kirjoitan , lähetän, jolloin tulee väite, et ole kirjautunut.
        Painan ylänurkan miinuksesta viestin palkkiin (menee e merkin alle) haen uudelleen Suom24 keskustelun, kirjaudun ja otan palkista een alta viestini esiin, tule se pienoiskoko kirjoitusta, napsautan siitä ja lähetän esiin tulleen viestin.
        Monimutkaista, mutta näin olen onnistunut.
        Olen aivan tumpelo noiden siirtelyjen kanssa ja muutenkin koneen hallinta puuttuu.
        Aika tässä lienee se rajoitus kirjoituksen esiin saamiseksi.
        Kyllä se liialta hankaluudelta alkaa tuntua, jos kolmekin kertaa uusiksi menee, en osaa sanoa mitä asialle voisimme, kaiketi vain kirjoittelun lopetuksella.
        Kerran päivässä, aamuisin minä vaan tätä viestittelyä harrastan, mutta kyllä tässäkin tuskansa on, kärsivällisyyttä kysyy, kun nuo kirjaimet eivät eka painalluksella suostu esiin tulemaan.
        Muualla kirjoittaen sekin onnistuu.
        Yhtä vaikerrusta tämä homma nykyään on, jää kaikki "tärkeä" sivuasiaksi;)
        Saisi tuo aurinko edes paistellaan lohtua antaa, vaan se yksi asia mille emme myöskään mitään mahda.
        Käsitöiden pariin kuitenkin aion, ainakin vielä tämän kerran, jos sitten vaan yhdet myyjäiset ja siltä osin loma alkaa.
        Puoleen väliin toukokuuta kerhot kestää ja siten pientä taukoa, muutamaa tapaamista lukuun ottamatta.
        Yrittäkää viestejä aikaan saada, kiva olisi kuulumisia kuulla, päivän jatkoja;)


    • Huomenta.
      Yhdyn täydellä sydämellä Venlastiinan kommenttiin.Noin minäkin välillä meson ;)

      Kyllähän eilen jaksoi sataa lotkottaa,koko päivän.
      Nyt näyttää olevan poutaa,vaan aurinko on hukassa.
      Missähän se semmonen hukka on?

      Eipä kummempia.
      yritän tämäm ähellykseni lähettää.
      näkyillään...

    • Huomenta pitkästä aikaa. Viimeisiä viestejä vähän selailin ja huomasin: samat "lähetys taistelut" sen kun jatkuu. Tuomoisia vaihtoehtoja ylläpito tarjoaa..... Nyt kirjauduin uloa ja sitten uudelleen , ettei tulisi niin pitkä aika palstalla kun ensin lueskelin..- saas nähä miten mummon käy ??
      Elämä on pyörinyt ihan muissa ympyröissä. Kuplassa en kuitenkaan elä, mutta menneessä kylläkin voimakkaasti. Vanhempieni asuntoa olen tyhjennellyt, kaikenlaista suuria muistoja ja tunteita herrättäviä asioita ja tavaroita on kätköistä löytynyt.
      Lisäksi tuo nuorimman veljen poismeno satuttaa yhä. Hautajaisissa olin 38,5 asteen kuumeessa ja köhää riittänyt jo 3 viikkoa. Kohta on toisetkin tiedossa..........
      Mutta täältä tullaan elämä.
      Tällä hetkellä - ketään aliarvioimatta- aika pieniltä tuntuu nuo palstaongelmat. Vaikka ne saavat itsenikin kiukustumaan - niin että "samassa veneessä olemme" sen suhteen !

      On varmaan paras kokeillä lähettämistä- Hyvää ja toivottavasti aurinkoistakin päivää kaikille !

    • Iltapuolen päivää! Vähän kuin puolivaloilla tämä päivä meni. Saderyöpyt jäivät kuitenkin vähäisiksi.

      Varmaan pieniltä tuntuvat nämä kirjoitusongelmat silloin kun on muuta ajateltavaa riittävästi. Niin kuin Meri-Kukalla on ollut kertomansa mukaan. Joku tärkeysjärjestyshän se menossa ja ajatuksissa asettuu. Hyvä kun välissä pistäydyit, M-K, ehkä aika kaikkea siloittaa parempaan suuntaan.

      Eikä nämä kirjoitusongelmat niin maailmoja mullistavia asioita olekaan. On se kuitenkin hyvä väliin purnata ettei sekään taito pääse ruostumaan. Tiedäppä sitä jos kunnon purnaukselle tulee vielä hyvätkin perusteet. Katsellaanpa kuinka nämäkin valtakunnan asiat lähtevät hoitumaan. Jos kovin "fantastisella " taas menoa ylistetään, saattaapi sieltä löytyä toinenkin puoli. Sen näkee sitten, toivotaan että kohtuudella järjestyy, mutta raipan puolelle taitaa kääntyä.
      Silti eteenpäin vaikka nokka maata viistäis - heippa!

      • Ei kai sentään samaa "slogania" kukaan viitsi toistaa, jämerät otteet taitavat olla tarpeen nyt!
        Vappuviikkokin on meneillään, säät on tyypillisen vaihtelevat, jos normaaleja keväitä muistelee, milloin paista, sataa tai peräti räntää viskoi joskus Vappuaattona:D
        Tänä Vapunaattona saankin tyttäret jo iltapäivällä aloittamaan tosi ison astiakaapin tyhjennyksen ja pakkaamisen kanssani. Nauroinkin kun vanhimman tytön syntymäpäivä on aattona, niin saunan jälkeen napostellaan sentään pientä hyvää ja nostetaan maljat synttäreille ja Vapulle.
        Saa nyt nähdä jos nuorimmaisen koira saa pentuja juuri silloin, tuuraajaa kun ei ole, mutta toivossa ollaan, että lykkääntyy päivällä edes:D
        Heippa ja mukavaa illanjatkoa!


      • j_hurskainen_

        Tälläinen suomalainen vapunalusviikko voi olla. Meillä ehkä pientä tihkua tais tulla. Ei hyvin kylmääkään. Täällä kerrotaan vesisateista.
        Säätoimittaja näytti ihan hurjan kurjaa sääkarttaa; isolle aluetta suomea - jopa 20 sm lunta oliko se keskiviikkona.
        Tuohan tietäis jo vaikeuksia tiekeliolosuhteisiin. Toivottavasti ei toteudu.

        Oli hyvä päivä tupsia ulkona, mutta voimat niin piipussa, että teen, sen pehmeän keittoon karkasin töllin pihalta. Tehään töitä jos voimat palaa.
        Ellei, on muutettava kerrostaloasumiseen. Paha paha sekin ratkaisu.


    • Koitanpa lyhyesti ilmoittautua, ei nyt tosiaan vielä kannata ajatella mitä uusi eduskunta saa aikaan, taitaa ollaaika hiominen edessä. tuskin se sen huonompi ole kuin vanha oli. Kaikenmoiset asiat jäivät kesken. ehkä viikonpäästä tietää, mihin päin olemme menossa.
      Vettä täällä ainakin sataa, siitä huolimati kävimme pienellä lenkillä.
      Vappu tulossa sää vaihtelevaa, ehkä käymme perinteisessä vapputilaisuudessa.
      Eli hyvää illanjatkoa Late.

      • Huomenet sateiseen aamuun, meinaa usko mennä kevään suhteen, vaikka muistan monta saman kaltaista olleen ja aina se kesäksi on muuttunut.
        Niin varmaan tänäkin vuonna, kunhan nyt lumet ensin alas saadaan.
        Eihän sitä pakko itseään ihan piippuun ole ajaa hurskainen, hissukseen hyvä tulee.
        Uskon, että vaikea on tottua asumaan kerrostalossa, jos aina on omakoti talossa asunut, mutta kyllä ihminen ajan kanssa kaiken hyväksyy.
        Nyt on hyvä tilaus sini-sirkulla vähentää sen kaapin sisältöä, varmasti paljon sellaista mitä et tarvitse, se on sitten eri asia raaskiiko luopua, on tunne peräisiä ja rahallisesti arvokkaita esineitä.
        Kaiken joudumme jättämään, kun se aika tulee.
        Tuo hallituksen rakentamisen suhteen voi olla vaikeuksia, kun eri puolueiden kanta kovastikin eriävä monessa asiassa ja lupauksia ei saisi pettää, siinäpä sitä kantin näyttöä tässä vaiheessa.
        Se on kuulemma sitkeä vaiva tuo flunssan tapainen tauti, mikä nyt ihmisiä koettelee, olen vielä säästynyt, monta viikkoa on ystävien parissa yskitty ja ääni möreänä oltu.
        Rokotukset ei kuulemma pure, minulla rokotusta ei olekaan, ei koskaan muistini mukaan ollutkaan, sellaisen sokeripalan mukana tulleen lääkkeen olen syönyt. mitä vaivaa vasten, en muista.
        Läheiset poistuu, muistot jää, joskus ikävän niilläkin aikaan saa, tälläistä se elämä on.
        Kohtahan meri-kukka taas vesille ja mökille pääsee, siellä puuhastelu auttaa ikävään.
        Jospa se hukka on susihukka, muoriseni, vaikkakin kaiken asian kohdalla ei oikein satu;)
        Nyt laulamaan ja ohjelmaa suunnittelemaan viimeiseen kerhoon ja tarkistettava on huomisenkin ohjelma.
        Miten helppoa olisikaan mennä kerhoon vaan katselemaan ja kuuntelemaan, toisten aikaan saannoksia, mutta kun joka paikkaan nokkansa on työntänyt on seuraukset kestettävä.
        Ehkä se aika vielä koittaa, että kaikesta vapaa olen.
        Mukavaa päivää ja toivotaan että sääennustukset ei paikkaansa pidä, vappuna pitäisi aina aurinko paiostaa.
        Aikaa meni liikaa, uusiksi kirjautuminen, lukija määrä saisi myös mukana olla, ihan uteliaisuuden vuoksi;)


    • Huomenta ;)

      Joo ei mäne tämäkään päivä etteikö vettä lorottais ;(

      Kerhopäivä meilläkin.Ei saatu enää sitä Lähimmäispalvelun vetäjää-
      Yritämme omin voimin touhuta.
      Onneksi on niin reippaita immeisiä jotka pystyy vetämään.

      Kyllä joku seuraa ainakin minun kirjoittelua tai guulelta katseluja.Panin merkille kuinka mainoksia ilmestyy jos jotain asiaa etsii kuuklelta..
      näkyillään...
      yritä taas,

    • Aurino täällä aloittelee paistamista, lämmintäkin 10 astetta. ei tuo kerrostalossa asuminen muuten hankalaa ole, tällaiset ikäihmiset tarvii hissitalon. muuton siihen kiipemiseenkin voimat hupenee. 7 vuotta asuimme kerrostalossa jossa ei ollut hissiä, oli aina yksi kerros käveltävä. Se tuntui olevan liikaa, siksi muutimme taloon jossa on hissi. Talo on kunnan omistama vuokratalo, mukavaa on asua uudessa talossa, ei mitään vaikeuksia muiden ihmisten kanssa, mukavia ovat. Hurskaiselle joskus se pakko tulee omakotitalosta luopua, parempi myöhään kun ei ollenkaan, Hissitalo tai pohjakerros, jää voimia ainakin kävelyyn ulkosalla.

      • j-hurskainen

        Eilenillalla satoi täälläkin. Kun saatiin kaakossa lämmintä, ruoho moisesta tykkäsi ihan hulluna. Haapapuu on jo kauan ollut pörhöllään, noin ikkunanäkymänä.
        Iltapäivän auringossa ja tyynessa painkassa talon seinustalla saattoi olla jo lähemmä parikymmentä astetta.
        Rankapuita siinä katkoin klapi pituuteen sähkösahalla. Se lähtee repimättä käyntiin, kunhan voitelun muistaa.
        Ketjuterän kerran verstaassa teroitutin. Ihan turha homma, saa tuon itsekin viilattua. Mutta mukavaa oli tupsia auringossa.


    • kat-leija

      Hyvää aamupäivää Kahvipirtti ry:läisille :))) !!!!!!!
      Vai lumisadetta luvassa vapun juhlijoille. Ei tänne Turkuun kuitenkaan, ei täällä lunta ole näkynyt pitkään aikaan muulloinkaan. Vapun juhlinnat jätän sovinnolla aatteen miehille ja naisille ja ylioppilaille. Minun roolini oli ennen simateko ja munkin paisto, nyt ei sitäkään. Jos pikkuiset tulevat niille pillit, huiskut, limsat ja vaahtokarkit varaan.
      Mutta,
      nyt paistaa aurinko ja tuolla mäen vieressä on isoja koivuja, joihin auringon valo tulee sivulta käsin ja ihan varmasti koivu vihertää. Pakko mennä lähempää katsomaan hiirenkorvia.
      Pirttiläisten en ole huomannut valittelevan elämäänsä eikä yksinäisyyttä. Hyvin on asiat. Olen tullut siihen tulokseen että syntymälahjana saatu optimistinen luonne osaa aina löytää ne ilonpisarat elämän kalukopasta. Niin on helpompaa. Hienoa elämänfilosofiaa olen saanut lueskella täällä.
      Jos vappuna on kolakkaa, aina se kesäksi kuitenkin on muuttunut niinkuin SkillaNkin sanoi.

      • Voi olla että vapun juhlijoita ei täysin ilmat suosi, riippuu myös paikkakunnasta. En ole vappumarssille aikeissa lähteä. Taitaisi olla lähimpänä Helsingissä, niin olen ulalla, että en edes tiedä vieläkö Hakaniemestä marssi lähtee. Olen kyllä monta kertaa ehtinyt mukana olla. Saapa nähdä lähdenkö johonkin muuhun vapputilaisuuteen. Jotenkin tuntuu että ikä on näissä meiningeissä rauhoittanut, eikä opinkaan vuoksi taida vetoni riittää.

        Katleija mainitsi ettei ole pirttiläisillä huomannut valituksia elämästään tai yksinäisyydestä. Voipi pitää paikkansa - ei ainakaan yhtenään eikä suurella äänellä tule valituksia. Omasta puolestani voin vastata. että usein on niin kiirettä tohinaa etten ehdi edes valittaa. Ja jos eläkeläinen, jolla ei ole puutarhatöitä ja asuu kerrostalossa kuten minä, ryhtyy kiireitään valittamaan niin se ei ole totta. Voihan muut menot mainita jos ei ole ehtinyt edes Pirtissä käydä - näinhän minullekin on käynyt. Muutoin tunnen että "kaiken kiireen keskellä" on ihan mukava väliin vain peukaloitaan pyöritellä ja antaa ajatustensa lennellä ja hyppiä asiasta ja aiheesta toiseen ilman suurempia tavoitteita tai päämääriä. Kyllä niinkin muutaman luppatunti menee hupaisasti ihan itsensä kanssa. Voisipa sitä nimittää vaikka "laatuajaksi" kun sellainenkin termi on kehitetty.

        Nyt täytyy kiehauttaa kahvit! En nyt viitsi yhden papparaisen takia Pirtin kahvikonetta käynnistää. Samalla kun kehaisen, että aurinkokin nyt paistaa, toivon teille hyvää illan jatkoa!


      • Ihan on oikeassa Skilla, kaapista pakkaan vain sen minkä haluan ja saan sijoitettua. Sama koskee koko "huushollia, huonekaluineen päivineen. Vaatteet valitsen tarkkaan, loput lähtevät työpajalle käyttöön, tai matonkuteisiin. Matoille on jo ottaja, ja antiikkihuonekalut saavat mennä mieheni lapsenlapsille, kuin tuo raitiovaunun kokoinen kaappikin:D

        Ihan odotan sitä selkeää vaaleutta uudessa kodissani, josta pidän enemmän kuin tummaa puuta olevat kalusteet. Keräilyesineistäkin valitsen vain minua yksittäisesti miellyttävät, siitäkin on jo sovittu, ja jälkeeni saavat tulla rauhassa tyhjentämään haluamansa. En ole lainkaan esineiden keräilijäluonne, pidän lähes minimalistisestä tyylistä:D

        Kauppakirjan vahvistus on pankissa vasta Vapun jälkeen, sitten alkaakin uusi asunnon seulominen, mutta hauskalta tämä jo tuntuu:D Pakkauslaatikoita tuli jo aamulla pinottuna työhuoneen seinille, tyttöjen kanssa ne täytetään ja pinotaan viikonloppuisin.
        Lämmin sääkin ihastuttaa, linnunlaulu helisee tuolla nytkin niin rinnan riemua!


    • Neeasa

      Aurinkoista täällä, peippo lauloi myös hyvää mieltään ja paistatteli oksalla tyytyväisenä,
      kun pyykiä ripustin ulos.
      Tulee niin hyvän tuoksuista pyykkiä ja suoristuukin, että kun vähän silitysraudalla painan
      niin on ok.

      Sini-sirkulla on mukava vaihe elämässä, kun saa etsiä pienempää asuntoa ja laittaa
      mieleisekseen. Onnea vaan asunnon etsimisessä!

      Ihmeen nopeasti on tämä huhtikuukin kohta humahtanut ohi!
      Miten tästä tulevasta kesästä saisi kaiken kauneuden ja kukkien tuoksun säilötyksi
      sielunsa syvyyksiin, että niistä sitten seuraavan talven tullen voisi vielä tuoksuja ammentaa!

      Vappusimalle menemme naapuriin, itse en nyt ole tehnyt kuin munkkirinkeleitä.
      Tuon Pirttiin suuren vadillisen, ollkaapa hyvä!
      Laitoin pakastimeen osan ettei tule liikaa ahmittua!
      Hauskaa Vappua kaikille!

      • Huomenta, nyt pikaisesti, jospa saisi viestin eka kerralla tällä kertaa.
        Kerhon leipomatalkoot taas, munkkeja veivataan, kiitos vaan Neeasalle pirttiin tuoduista munkeista, onkin hyvä tietää, että pakkasesta niitä voi nautittavaksi ottaa.
        Väsyttävä urakka edessä sini-sirkulla, mutta aikaa tuntuu olevan rauhassa asioihin paneutua.
        Nuo marssit taitaa olla historiaa, vai vieläkö isoissa kaupungeissa marssitaan vappuna?
        Täälläkin SAK:n paikallisjärjestö vappujuhlan järjestää torilla, ei ole nämäkään tilaisuudet kuin varjo entisestä.
        Sää ratkaisee menenkö minäkään.
        Enpä minäkään suoranaista yksinäisyyden valitus virttä muista pirtissä kuulleeni, kivuista ja säryistä kylläkin, mutta niitäkin kuuntelee ihan mielellään, kun huomaa, että ei tässä poikkeava ole niiden suhteen.
        Aina vaan pieniä kremppoja ilmaantuu.
        Onko pirtin jutustelut nyt sitten kriteerit täyttävää, mutta kun alun pitäen on tarkoitus kertoilla mitä päivissä tapahtuu, mielestäni siinä olemme onnistuneet, ainakin minä omaa päivääni täällä kertaan ja mieli hyvin lueskelen toistenkin tekemisiä.
        Tuo sähkösaha voisikin olla kätevä vehje, uskon että toimiminen varmempaa ja voisi istua naisen "hentoon " käteenkin;)
        Minun kirveen kanssa heiluminen on varmasti ilo silmälle, onneksi ei yleisöä ole paikalla, tai paremminkin teen työt ilman yleisöä.
        Hissiä ei talossa ole, mutta onnekseni asun alakerroksessa tai siis ensimmäisessä asuin kerroksessa, seitsemän rappua on noustava, kellarikerros on allani.
        Nyt taisi taa tulla niin pitkä viestistäni, että uusiksi menee kirjautuminen.
        Nyt toivottelen mukavaa päivää, meillä ei vielä sada, mutta luvassa on, heippa!


    • Huomenta.

      Eilinen päivä meni tuolla Kumialla ja sain niitä kissoja paapoa ;))))

      Vettä lorottaa taas.;(
      Eipä tartte tänään minnekään lähteä,no kerhohuoneelle tietysti.
      Sinne on helppo mennä hissiin vain ja nappia painan,ulos ei tarvitse mennä.
      Meillä uusivat muutama vuosi sitten hissin on tilava ja hyvä.

      näkyillään...

    • Kerronpa teille jutun itsestäni, kun tämä on mieltänipaljon askarruttanut.
      En tiedä muistaako kukaan, että olin viime vuonna juhanusviikolla neljä päivää sairaalassa aivoverenkierron häiriön takia tutkittavana.
      Verenpaine nousi kovin ja ilmaisukyky oli hidasta ja sanoja ei tahtonut löytyä. Muita oireita ei ollut. Sain soitettua tyttärelle joka tilasi ambulanssin.
      Tutkimuksissa ei löytynyt mitään. Sen jälkeen olen ollut entisellään paitse jouluviikolla oli samanlainen mutta lievempi ja n.puoli tuntia kestävä tilanne. Siitä soitin TK.een vasta parin viikon kuluttua, jotta se tuli merkittyä tietoihini.
      -------------
      Paljon olen pohtinut tuota ja mieleeni juolahti sellainen että ennen tuota juhannusviikkoa minulla oli ollu kolmatta viikkoa selkä kipeä lapaluiden välistä rintarangan alueella.
      Se ajoi lääkäriin, jolta sain aika vahvan särkylääkkeen. Hankkimani Burana kun ei auttanut. En ollut särkylääkettä syönyt sitten pyöräkolarini 1999.
      Kummallisen olon se särkylääke teki mutta auttoi. Ei tullut mieleen tuon lääkkeen yhteys verenkierohäiriöön silloin. Fimean sivuilta perehdyin tuohon troppiin, jossa oli mm varoitus sen määrämisestä sen verenpainelääkkeen käyttäjälle, jota minä käytin. Varoitus aivoverenkiertohäiriöstä.
      Jouluviikolla alkoi tuntua se sama väivä selässä ja otin sen särkytabletin kaikesta huolimatta. Sekö sen aiheutti.
      -----
      Kerroin tuon pienen lähiapteekkini farmaseutille ja kyselin lisätietoja mm sivuvaikutuksista. Oli apteekin sulkuaika ja minä olin ainoa asiakas kahden farmaseutin kanssa. Toinen kuunteli keskusteluamme ja tokaisi silmät pyöreina, että hänen äidilleen kävi juuri samoin ja sairaalaan joutui. Siellä tuli kielto tuon särkylääkkeen käytöstä.
      ------
      Saas nähdä miten oma lääkärini suhtautuu kun asian otan puheeksi.
      A-studiossa tai Akuutissa oli esillä tuo lääkkeiden sivuvaikutuksista vaikeneminen. Pahinta on se että sivuvaikutuksiin saatetaan määrätä taas uusi lääke entisten lisäksi. Itse olen aika tarkka lääkkeiden suhteen.

      • johtuvatkohan nuo näppisvirheet korvien välistä, toivottavasti ei :))


      • sinisirkku
        Katileija kirjoitti:

        johtuvatkohan nuo näppisvirheet korvien välistä, toivottavasti ei :))

        Moikka Katileija, intoa se vaan on kun nopsaan kirjoittaa:D Siinä ää-pilkut ei ehdi mukaan, tuttua kaikille varmaan.
        Hienoa kun olet valveilla noiden sivuvaikutusten suhteen, onhan nuo lääkkeet melkoisia vaikutteiltaan meidän "hienomekanismissämme! Saattaa estää muiden saamia oireita, kun tietoa viedään eteenpäin.

        Itse sain niin surullisen tiedon ystävättärestäni, josta olen kertonut täälläkin. Naimisissa intialaisen biolpgin kanssa, joka kuuluu Nobel palkittuun tutkijaryhmään Oslossa.
        Tyttäret pitävät yhteyttä kanssani, mutta äiti on nyt vanhainkodissa ilm. Altsheimer potilaana. Lähes järkytyin, kun en ole ollut tietoinen tilanteestaan, ihmetellyt kuitenkin vetäytymistään hieman. Ainakin 15 v. nuorempi kuin minä,..niin surullinen kohtalo perheelleen.

        No, tottahan lähden tapaamaan, kuulemma on tauluni hänellä huoneessaan siellä. Pitänee vaan sovittaa omien menojen kanssa, eihän se vie kuin yhden aamupäivän sentään.
        Tyttärensä kyllä tähdensi, ennen kuin on myöhäistä,...kyyneleille ei mahda nyt mitään, hei


    • kat-leija

      Ikävä on tuo Alzheimerin tauti. Olin kävelyllä vanhan ystäväni kanssa, jota tuo sairaus on kohdannut. Tilanne on jo niin paha ettei täysin enää tajua omaa tilannettaan. Hän toistelee joka kerta kuinka hyvä on että hän sai sen lääkkeen, ettei tauti pahene.
      En henno hänelle sanoa kuinka tauti on kuitenkin hänellä edennyt. Kun lenkkimme teimme ja hänet kotiovelleen saattelin hän katsoi ilta-aurinkoon joka heloitti ohuen pilviverhon takaa kirkkaasti. Hän ihmetteli kuinka kuu paistaa noin kirkkaasti.
      Monet tätä sairautta sairastavat ovat kovia liikkumaan, jolloin vaarana ovat eksymiset. Tämäkin ystäväni eksyi lähialueelle, mutta hän osaa kysyä neuvoa ihmisiltä. Selitykseksi sanoi että sinne on tehty niin paljon uusia taloja. Tosiasiassa ne talot ovat seisseet siellä jo 40v. Muistot ovat siellä jossain yli 50 vuoden takaisessa ajassa. Sota-aika, isä ja äiti usein puheisiin tulevat.

      • On sataa losottanut koko päivän. Tulihan pusakka kosteaksi kun marketissa mutkan kautta lumpsin. Eipähän pöly haitannut.

        En ole oikein pahasti muistisairasta tuntenut kovinkaan hyvin. Joskus olen eksynyttä jelppinyt. Voihan ihminen eksyä paikkaan, joka auttajaa naurattaa - vaikka ei naurun asia olekaan. Eksyä voi vaikka talon takapihalle. Niin...en ole hyvin tuntenut muistisairaita, itseäänhän ei tässä asiassa tunne. Toisin kävin äskettäin melko laajassa muistitutkimuksessa ja selvisin näemmä aika hyvin. Ajokorttia vartenhan sitäkin tutkittiin, ajolupa jo tuli. Luulen kyllä että tämäkin tietokoneella leikkiminen treenaa muistiakin. Olenhan eka kertaa koskettanut tietokonetta pitkälti yli seitsenkymppisenä. Pähkäilyä ja muistamista on riittänyt tässäkin ja enkä vieläkään ole kummoinen tekijä. Jotenkin jotain hoituu. Pitäisikö toivorikkaana sanoa, että onhan tässä aikaa opetella lisää.

        Vaikka kuinka ulos tiiraan, aina vaan sataa. Olisin ollut pientä ulkolenkkiä vailla, mutta olkoon nyt. Eihän siitäkään kannata pakkomiellettä rakentaa. Teille hyviä jatkoja ja myös itselleni!


      • j.hurskainen-
        ynnämuu kirjoitti:

        On sataa losottanut koko päivän. Tulihan pusakka kosteaksi kun marketissa mutkan kautta lumpsin. Eipähän pöly haitannut.

        En ole oikein pahasti muistisairasta tuntenut kovinkaan hyvin. Joskus olen eksynyttä jelppinyt. Voihan ihminen eksyä paikkaan, joka auttajaa naurattaa - vaikka ei naurun asia olekaan. Eksyä voi vaikka talon takapihalle. Niin...en ole hyvin tuntenut muistisairaita, itseäänhän ei tässä asiassa tunne. Toisin kävin äskettäin melko laajassa muistitutkimuksessa ja selvisin näemmä aika hyvin. Ajokorttia vartenhan sitäkin tutkittiin, ajolupa jo tuli. Luulen kyllä että tämäkin tietokoneella leikkiminen treenaa muistiakin. Olenhan eka kertaa koskettanut tietokonetta pitkälti yli seitsenkymppisenä. Pähkäilyä ja muistamista on riittänyt tässäkin ja enkä vieläkään ole kummoinen tekijä. Jotenkin jotain hoituu. Pitäisikö toivorikkaana sanoa, että onhan tässä aikaa opetella lisää.

        Vaikka kuinka ulos tiiraan, aina vaan sataa. Olisin ollut pientä ulkolenkkiä vailla, mutta olkoon nyt. Eihän siitäkään kannata pakkomiellettä rakentaa. Teille hyviä jatkoja ja myös itselleni!

        Sadevesimittari on vielä talvisäilössä kun on näitä yökylmiäkin vielä sano, mut kyllä niitä millimetrejä olisi ehkä kertynyt yli puoli muoviputkellista.
        Laitoin puolirisat sadevaatteet päälle ja puoshalla ja erikoisella muovipiikkihaavilla varustautuneena meni aukaisemaan ojia. Koko ajan satoi.
        Rajaojan päälle oli lumenpainosta talven aikana rötkähtänyt omenapuun haara, tukkien oksillaan hiukan veden kulkua.
        Puuskatuulet ja myrskyt lennättävät kaiken mahdollisen roinan tietysti juuri avo-ojiin.
        Pintavesi pitäisi pystyä oitämään alhaalla, että rakennusten pohjaosat eivät altistuisi homeille. Hyvä hommasta vaikka paita kostuikin.
        Meillä kuitenkin sade tuli pelkkänä vetenä. Ylempänä Keski-Suomea päin tilanne huonompi.


    • Voi mahoton mikä ilima ulkona .
      Siellä sataa jalakorättejä ;((
      Siellä on kohta mua valakeena.

      Näkyillään...

    • Ruiskuko

      Ehtoota!

      Niin niitä jalakorättejä heitteli äsken meilläkin, oikein kunnolla. Koko päivän on satanut vettä, tämmöinen kostea sää on ollut. Saunassa on oltu ja ihan pian käymme vaakatasoon, odottelemaan Nukku-Mattia. Meillä on kummallakin luettavana yli 600-sivuinen kirja, siinähän riittää tekemistä. Terveisiä meiltä molemmilta ja mukavaa illan jatkoa! Hyviä unosia!

    • Olisikohan nyt myöhäis-illan laulu paikallaan: Lumi on jo peittänyt,kukat laaksosessa,... tosin järven jäät lainehtii ja katiska on heitetty veteen kaloja narraamaan. Niin että kyllä siitä kesä tulee ei auta mikään.

      kyllä tärkeintä olisi tuo terveys. Onkin somaa, kun usein muistisairailla toimii nuo jalat hyvin.
      Kun muisti ja asioiden paikallistaminen toimii , on muuten liikuntarajoitteinen. Niin setänikin perheessä aikoinaan. Toinen muisti hyvin mihin piti mennä, toisen jalat toimi hyvin. Käsikädessä elämä sujui yli 90 v kummallakin.
      Aamupäivän oli hyvä poutapuolipilvinen päivä. Iltapäivän aikaa lumipeite tuli kuten oli lupauskin.
      Huomenna vapun aatto joten hyvää sellaista kaikelle kansalle. Ensin tietenkin rauhaisaa yöunta ja kauniin puoleisia unia jos saan toivotella !

    • j-hurskainen_

      Tämän päivän sateluyritys jäi vaatimattomaksi tihuuttamiseksi. Eikä tuosta kosteudesta niin iankaikkista puutetta olekaan.
      Tietenkin välistä aurinkokin tillitti koko naamallaan ilman pilvien väliin tunkemista. Mukava oli mitä häntä hommia toimittaa. Joku tätsi siitä tänäänkin puuttui. Ne vitsin mukaiset kunnan lapiomiehetkin suorastaan salamasanttuja omiin verrattuna.

      Kuitenkaan en pukeudu jätesäkkiin ja ripottele sekapuun tuhkaa päälleni kirjavan huhtikuun poismenon takia noin puuhailun takia. Aikansa kutakin, sano.

    • Tänään taitaa olla kaikilla kiire, huomenna vappu, eipä nykyään taida montakaan vappumarssia olla, pienempiä tilaisuuksia kylläkin. Niin se mailma muuttuu, eihän työväen puolueistakaan ole kuin rippeet jäljellä.
      Ehkä käyn siellä perinteisellä paikalla mihin sorakuoppaan ammuttiin paikkakuntamme punaisia. Ei oiken kehtaa jäädä poiskaan, kymmeniä kertoja käynyt.
      Tippaleivät simat ja munkit jäi tekemäti, tein kuitenkin hyvää perunasalaattia Saksalainen lankoni aikoinaan opetti se on sellainen Saksalainen versio. Perunaa, tuoretta kurkkua,suolakurkkua, sipulia. Mausteeksi sekoitetaan etikkaa suolaa , ja ruokaöljyä, ja viherpippuria. Ei kaipaa muuta kuin hyviä keitettyjä nakkeja. Hauskaa Vappua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe