Uber kokemuksia?

Lisärahaa

Katselin että etusivulla oli mainos jossa kehoitettiin alkamaan uber kuskiksi.
Onko kellään kokemuksia uber kuskina toimimisesta?
Entä miten taksit suhtautuvat heihin?

139

5715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankkimaatti

      Taksit suhtautuvat kuten muihinkin pimeisiin takseihin.

      • Ilmaistaksi

        Ei muuten ole silloin pimeä taksi, jos ajelee ilmaiseksi. UBER-taksilla nimittäin kyyti voi olla myös ilmainen. Tässä alekoodi jolla eka kyyti on maksuton, siis MAksuton!!

        q93sw

        Laitat koodin vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja matka on ilmainen! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.


      • laitontalaitonta
        Ilmaistaksi kirjoitti:

        Ei muuten ole silloin pimeä taksi, jos ajelee ilmaiseksi. UBER-taksilla nimittäin kyyti voi olla myös ilmainen. Tässä alekoodi jolla eka kyyti on maksuton, siis MAksuton!!

        q93sw

        Laitat koodin vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja matka on ilmainen! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.

        Mainosta lisää. Sama ääni huutelee täällä jatkuvasti. Hyvää matkaa poliisilaitokselle.


    • Aloita

      Aloita ihmeessä. Sinullahan löytyy varmasti ammattiajokortti, paikkakunnan liite ja taksilupa, oma yritys jonka kaikki asiat ovat kunnossa. Onnea ja menestystä. Helppoa rahaa.

      • Lisärahaa

        Mutta mainoksessahan nimenomaan sanotaan että tarvii vain 4 ovisen autoin ja ajokortin. Mitään lupia ei mainoksen mukaan tarvita.


      • Uuperi_on_pimeä_taksi
        Lisärahaa kirjoitti:

        Mutta mainoksessahan nimenomaan sanotaan että tarvii vain 4 ovisen autoin ja ajokortin. Mitään lupia ei mainoksen mukaan tarvita.

        Uber on ulkolainen firma, joka ei tunne/välitä paikallisista laeista. Maksullinen henkilökuljetus vaatii Suomessa AINA liikenneluvan, sanokoot Uberin mainos mitä tahansa. Taksit suhtautuvat heihin siten, kuin nyt luvattomiin eli pimeisiin takseihin suhtaudutaan. Aluksi kannattaa varoa saamasta turpiinsa tai autosi renkaat saattavat tyhjentyä itsestään. Mene ja kokeile, sitten tiedät. Muuten, vaikka niitä Uberkuskeja sanotaan olevan stadissakin muka paljon, paskapuhetta, pari hassua on havaittu.... Uberkuljetukset tullaan kieltämään myös Suomessa pian. Useassa EU maassa ne on jo kielletty.


      • ehäyyperi
        Uuperi_on_pimeä_taksi kirjoitti:

        Uber on ulkolainen firma, joka ei tunne/välitä paikallisista laeista. Maksullinen henkilökuljetus vaatii Suomessa AINA liikenneluvan, sanokoot Uberin mainos mitä tahansa. Taksit suhtautuvat heihin siten, kuin nyt luvattomiin eli pimeisiin takseihin suhtaudutaan. Aluksi kannattaa varoa saamasta turpiinsa tai autosi renkaat saattavat tyhjentyä itsestään. Mene ja kokeile, sitten tiedät. Muuten, vaikka niitä Uberkuskeja sanotaan olevan stadissakin muka paljon, paskapuhetta, pari hassua on havaittu.... Uberkuljetukset tullaan kieltämään myös Suomessa pian. Useassa EU maassa ne on jo kielletty.

        Tietysti rikosilmoitus ja korvaus vaatimus seuraa sitten pahoinpitelyä ja toisen omaisuuden turmelemista. Olethan valmis kantamaan vastuusi tästä? Voipi olla että lähtee luvatkin vielä kaupan päälle.
        Totuushan on että jos ei yläkerrassa ole kaiki rattaat paikallaan niin aletaan uhkailemaan väkivallalla.


      • Uuperi_on_pimeä_taksi
        ehäyyperi kirjoitti:

        Tietysti rikosilmoitus ja korvaus vaatimus seuraa sitten pahoinpitelyä ja toisen omaisuuden turmelemista. Olethan valmis kantamaan vastuusi tästä? Voipi olla että lähtee luvatkin vielä kaupan päälle.
        Totuushan on että jos ei yläkerrassa ole kaiki rattaat paikallaan niin aletaan uhkailemaan väkivallalla.

        En ole uhkaillut ketään. Enhän edes itse enää aja taksia, miten voisin ketään lähteä pahoinpitelemään? Liikennelupani olen jättänyt pois jo vuosia sitten eläkkeelle siirtyessäni. Kerroin vain asiat yleisellä tasolla ja tiedän, että jotkut kuumakallet näin tekevät - ehkä. Itse uskon, että pahin rangaistus uuperikuskille on se, että otetaan rekkari ylös, ilmoitetaan verottajan ilmiantopuhelimeen ja saadaan näin uuperikuskeille tuntuva rangaistus rahallisessa muodossa. Verottajahan on tunnetusti erittäin kiinnostunut pimeästä työstä ja haluaa pimeän työn tekijät edesvastuuseen. Kuten sanoin - mene ja kokeile, olet kokemuksia rikkaampi - mahdollisesti rahallisesti köyhempi. :)


      • sla22222
        Uuperi_on_pimeä_taksi kirjoitti:

        En ole uhkaillut ketään. Enhän edes itse enää aja taksia, miten voisin ketään lähteä pahoinpitelemään? Liikennelupani olen jättänyt pois jo vuosia sitten eläkkeelle siirtyessäni. Kerroin vain asiat yleisellä tasolla ja tiedän, että jotkut kuumakallet näin tekevät - ehkä. Itse uskon, että pahin rangaistus uuperikuskille on se, että otetaan rekkari ylös, ilmoitetaan verottajan ilmiantopuhelimeen ja saadaan näin uuperikuskeille tuntuva rangaistus rahallisessa muodossa. Verottajahan on tunnetusti erittäin kiinnostunut pimeästä työstä ja haluaa pimeän työn tekijät edesvastuuseen. Kuten sanoin - mene ja kokeile, olet kokemuksia rikkaampi - mahdollisesti rahallisesti köyhempi. :)

        Buahhahhaaa...vanha, tyhmä ex-taksikuski sekoilee!


      • jahasoo
        Uuperi_on_pimeä_taksi kirjoitti:

        Uber on ulkolainen firma, joka ei tunne/välitä paikallisista laeista. Maksullinen henkilökuljetus vaatii Suomessa AINA liikenneluvan, sanokoot Uberin mainos mitä tahansa. Taksit suhtautuvat heihin siten, kuin nyt luvattomiin eli pimeisiin takseihin suhtaudutaan. Aluksi kannattaa varoa saamasta turpiinsa tai autosi renkaat saattavat tyhjentyä itsestään. Mene ja kokeile, sitten tiedät. Muuten, vaikka niitä Uberkuskeja sanotaan olevan stadissakin muka paljon, paskapuhetta, pari hassua on havaittu.... Uberkuljetukset tullaan kieltämään myös Suomessa pian. Useassa EU maassa ne on jo kielletty.

        niin viranomaisen mielestä !


      • Pummi1

        miten on jos alan ajelee uberilla ja en maksakkaan kyytiä ??


      • ViidenTähdeUberKuski
        Pummi1 kirjoitti:

        miten on jos alan ajelee uberilla ja en maksakkaan kyytiä ??

        Ajatat poliisiasemalle tai partion viereen. Kerrot että olit uberin kyydissä ja matka on ilmainen. Simppeliä!


      • Objektiivi
        Uuperi_on_pimeä_taksi kirjoitti:

        Uber on ulkolainen firma, joka ei tunne/välitä paikallisista laeista. Maksullinen henkilökuljetus vaatii Suomessa AINA liikenneluvan, sanokoot Uberin mainos mitä tahansa. Taksit suhtautuvat heihin siten, kuin nyt luvattomiin eli pimeisiin takseihin suhtaudutaan. Aluksi kannattaa varoa saamasta turpiinsa tai autosi renkaat saattavat tyhjentyä itsestään. Mene ja kokeile, sitten tiedät. Muuten, vaikka niitä Uberkuskeja sanotaan olevan stadissakin muka paljon, paskapuhetta, pari hassua on havaittu.... Uberkuljetukset tullaan kieltämään myös Suomessa pian. Useassa EU maassa ne on jo kielletty.

        Onpa pöljää puhetta! Jätkä puolustaa laillisuutta mutta uhkailee turpaanlyönnillä ja renkaiden puhkomisella. Ilman muuta Uber on tervetullut käytäntö myös Suomeen ja kaikenlaiset ääliömäiset monopolit pitää murtaa. Ne on kaikenlaisten paska itsevaltiaiden säätämiään monopoleja ja nehän ne vasta rikollisia ovat ja ruokkivat eriarvoisuutta.

        Perinteiset taksiyrittäjäksi voivat vapaasti keksiä jotain vastaavaa, jolla he vastaavat kilpailuun maailman muuttuessa. Mutta kun on paska jo mennyt housuun, on turha enää pyristellä


      • Kapeakatseisuuspois

        Yrittämällä tämä maa nousee suosta, on aivan sama vaikka se nousisi jonkin uberin avulla !
        Älkää olko liian kapeakatseisia ! nyt tarvitaan suvaitsevaisuutta !


    • dwerrwrweew

      Juu, aloita vain ehdottomasti ihmisten kuljettaminen maksua vastaan, eli ammattimainen henkilöliikenne. Ajat vaan omalla rotiskolla, ja viimeistään sitten kun jotain sattuu, vakuutusyhtiö sanoo että sori, nou mani. Katsos kun ammattiliikenteen vakuutukset vaaditaan jos moista harjoittaa.....sanokoon kuka mitä hyvänsä.

      • Pankkimaatti

        Höpöhöpö.Niin kauan kun Kokoomuksen edustajat voivat asioihin vaikuttaa katsotaan tätä pimeää liiketoimintaa sormien läpi.Puolueen yhtenä missiona on romuttaa nykyinen lupajärjestelmä keinolla millä hyvänsä.Syytä tähän on vaikea ymmärtää,ilmeisesti jokin isompi taho lobbaa taustalla jotta saisi vallattua markkinat.Tästä tahosta on hyvin vahva aavistus.Jäljet johtavat ison Espoolaisen pikkubussiyrittäjän varikolle...Tietenkään kukaan puolueessa ei ole kiinnostunut pätkääkään seurauksista,kunhan kaverille vaan saadaan avattua ovet.Hyvä veli perinne elää edelleen...


      • Luvatkuntoon
        Pankkimaatti kirjoitti:

        Höpöhöpö.Niin kauan kun Kokoomuksen edustajat voivat asioihin vaikuttaa katsotaan tätä pimeää liiketoimintaa sormien läpi.Puolueen yhtenä missiona on romuttaa nykyinen lupajärjestelmä keinolla millä hyvänsä.Syytä tähän on vaikea ymmärtää,ilmeisesti jokin isompi taho lobbaa taustalla jotta saisi vallattua markkinat.Tästä tahosta on hyvin vahva aavistus.Jäljet johtavat ison Espoolaisen pikkubussiyrittäjän varikolle...Tietenkään kukaan puolueessa ei ole kiinnostunut pätkääkään seurauksista,kunhan kaverille vaan saadaan avattua ovet.Hyvä veli perinne elää edelleen...

        Jokaisen pitäisi vihdoin ymmärtää, että olemme enää AINOA kuljetusala, jolle ei saa lupia kuka tahansa. Linjaliikenne, kuin tavaraliikennekkin on jo vapaa lupamenettelyltään, miksi taksin pitäisi olla suljettu? Elämme menneisyydessä, uusien tuulien pitäisi alkaa vihdoin jo puhallella. Pitää muistaa, alan vapautuessa myös hintojen on vapauduttava, nykytaksa halpuudessaan on tiensä päässä. Pitämällä vierasta työssä, lähentelee kate pyöreätä nollaa. Siltikin Uberkuskien tulisi hankkia itselleen lainmukaiset ammattiajoluvat ja liikennelupa, näin me "tavalliset" taksitkin joudumme sen tekemään.


      • kyllä_ei_kun

        Ensin, kirjoituksesi alussa haluat, että taxiala vapaaksi sitten vaadit ammattiajoluvat ja liikenneluvat, mitä siis haluat?


    • suharievp

      Mä se vaan jaksan ihmetellä, että kuka saatanan idiootti on niin tyhmä, että lähtee kuskaamaan noita kaikenmaailman urpoja omalla autollaan ? Heität kännisiä apinoita lähikuppilasta kotiin ja niillä ei aina ole edes rahaa, kun kaikki on juotu. Siinä sitä taksiglamouria on, Sitä hupia tuli nähtyä aivan tarpeeksi laillisen taksin ratissa.

      Jos jotakin ala sattuu kiinnostamaan, niin voi hankkia ajoluvan ja käydä ajamassa. Jos ala alkaa kiinnostamaan niin paljon, että haluaa omat luvat, niitä voi hakea, tai ne voi ostaa.

      • aivan

        Idioottihan se semmonen on.


      • Yyberkuski

        Ubersovellus toimii netin kautta. luottokortilla maksetaan uberille ja uberi maksaa sitten kuljettajalle. Käy hakemassa ubersovellusta netistä kännykkään. Se on ilmainen. Siitä voit sitten tarkkaila tasantarkkaan missä niitä kuskeja on milläkin hetkellä.


      • paviaaniajaa
        Yyberkuski kirjoitti:

        Ubersovellus toimii netin kautta. luottokortilla maksetaan uberille ja uberi maksaa sitten kuljettajalle. Käy hakemassa ubersovellusta netistä kännykkään. Se on ilmainen. Siitä voit sitten tarkkaila tasantarkkaan missä niitä kuskeja on milläkin hetkellä.

        Paviaani harrastat laitonta toimintaa. Tietosi ovat poliisilla ja verottajalla. Kohta lähtee autosi valtiolle.


    • aletaankaikkiuberia

      Onhan se hienoa, että viimeinkin on pimeille takseille tehty asiakashankinta helpoksi.
      Ihan sääliksi kävi ennenvanhaan, raukat joutu kiertelemään aamuyöstä asema-aukiota ja napsimaan satunnaisia juoppoja kuin lokit ikään .
      Nyt ei muuta kun appsi päälle, ja datsuni kohti ydintä !!
      Keikkaa pukkaa, ja kaikki voittaa .

      • niin, jos pimeä taksi on parempi bisnes, niin miksi nää oikeat taksit ei sitten ryhtyisi pimeiksi. Kilpailua lisää, niin kaikki ovat tyytyväisiä.


      • tälläeduskuntaan

        Hyvä idea! Miksei kaikki suomalaiset alkais tekemään pimeesti hommia, vois alentaa tuntipalkkaa, ja silti jäis enemmän käteen, kun ei ois ikäviä eläke - ja muita maksuja, veroist nyt puhumattakaan,ja hommia riittäs kaikille.


      • tälläeduskuntaan kirjoitti:

        Hyvä idea! Miksei kaikki suomalaiset alkais tekemään pimeesti hommia, vois alentaa tuntipalkkaa, ja silti jäis enemmän käteen, kun ei ois ikäviä eläke - ja muita maksuja, veroist nyt puhumattakaan,ja hommia riittäs kaikille.

        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan


      • taastäällä1
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Painu nyt hel.... täältä ääliö. Ketään ei kiinnosta sun juttus.


      • taastäällä1 kirjoitti:

        Painu nyt hel.... täältä ääliö. Ketään ei kiinnosta sun juttus.

        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin


      • Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h


    • Yyberkuski

      Minä olen ajanu taksia viimesen kymmenen vuoden aikana aina silloin tällöin. Aina ollu vakkariduunia muualla ja sitten käyny suhaamassa ku siltä tuntuu tuuraajana. Ajolupa voimassa vieläkin. Aina ollu sitä mieltä että taksi on liian kallista ja aika harvoin itse sitä käytän. Käyttäisin varmasti jos olis halvempaa ja niin varmaan muutkin. En myöskään ole ikinä ajatellu että olisin hirveä takinkääntäjä vaikka useasti olen matkustanu pimeällä taksilla. Ei minua kiinnosta mitä muut ajattelee. Kuulin tästä uuberhässäkästä noin viiko sitten ja onhan se totta että hurjalta kuulostaa. Minusta kuitenki kuulostaa siltä että suomen taksi on vihdoinkin saannu kilpailijan ja ehkä mahdollisesti joutuu tiputtamaan hintojaan pikkuhiljaa, joka on pirun hyvä juttu. Kyllä ne kuljettajat saa leivän pöytään silloinkin koska kysyntä kasvaa. Aivan varmaa on myös se että tämäkin porsaanreikäuuberi kielletään jossain vaiheessa kunhan joku uusi laki saadan aikaseks. Minä kuitenkin voin kertoa että aijon ottaa täyden hyödyn irti tästä hupista ja että hakemus on lehetetty uuberiin. Ensi viikolla olen jo tuolla syömässä kuormasta omalla autolla. En tiedä miten tässä käy ja kyllähän minua vähän jänskättää. Ensin olen tosiaan menossa johonki infotilaisuuteen jossa saan lisätietoa tästä mun uudesta harrastuksestani. Eihän tässä puhtaat jauhot pussissa ole, kyllähän tyhmäkin sen tajuu mutta niin kauan kun voin hyötyä tästä porsaanreijästä niin aijon myös hyötyä. Voin myös laittaa tähän jatkossa tietoa miten on menny ja kuinka monelta taksikuskilta olen turpaan saannu tai montako kertaa renkaat on tyhjennetty. Palataan!

      • Uuperihuuperi

        Muista, että jättäessäsi verot ja muut yhteiskunnalliset maksut maksamatta, pääsee verottaja perimään ne sinulta arvioimalla. Verottajan tuntien tiedän, että arvio ei ole koskaan alakanttiin. Myöskin maksullinen henkilökuljetus on rangaistavaa. Nämä kun tiedät, et sitten ainakaan voi sanoa, ettei sua varoitettu. Tiedoksi vaan kaikille muillekkin pimeän taksin kuskeille, mukaanlukien nuo uuperit....


      • Uuperihuuperi
        Uuperihuuperi kirjoitti:

        Muista, että jättäessäsi verot ja muut yhteiskunnalliset maksut maksamatta, pääsee verottaja perimään ne sinulta arvioimalla. Verottajan tuntien tiedän, että arvio ei ole koskaan alakanttiin. Myöskin maksullinen henkilökuljetus on rangaistavaa. Nämä kun tiedät, et sitten ainakaan voi sanoa, ettei sua varoitettu. Tiedoksi vaan kaikille muillekkin pimeän taksin kuskeille, mukaanlukien nuo uuperit....

        Siis maksullinen henkilökuljetusILMAN LIIKENNELUPAA on rangaistavaa. Korjaus edelliseen, huom.


      • digiluu

        Hirveetä jaagaamista harmaasta taloudesta! Minä ainakin maksan
        joka kuukausi veroa kaikesta. Uber on vakuuttanut kuskit ja kuskattavat ajon ajaksi samaten ubertaksi rinnastetaan kimppakyydiksi. Tosiasia on se, ettei näitä ubereitä tule, jos ei ole kysyntää. Eriasia ne omatoimiset, jotka ajelevat kyytejä muutenvaan. Toinen tosiasia on se, että taksilupia on aivan liikaa. Niille ei voi riittää ikinä tarpeeksi asiakkaita niillä hinnoilla määrään nähden. Kolmas tosiasia on se, että ovat katoava kansanperinne kuten entisajan vossikat. Neljäs tosiasia käykää vaikka tullinpuomin taksitolpalla klo 16. ja näette kymmeniä takseja, että onko jotain järkeä? Suurin tosiasia ovat aina torpanneet kaiken kateellista porukkaa tunnetusti. Hyvä, että saadaan tervettä kilpailua ja siirrytään uberaikaan.


      • Nekkulihta
        digiluu kirjoitti:

        Hirveetä jaagaamista harmaasta taloudesta! Minä ainakin maksan
        joka kuukausi veroa kaikesta. Uber on vakuuttanut kuskit ja kuskattavat ajon ajaksi samaten ubertaksi rinnastetaan kimppakyydiksi. Tosiasia on se, ettei näitä ubereitä tule, jos ei ole kysyntää. Eriasia ne omatoimiset, jotka ajelevat kyytejä muutenvaan. Toinen tosiasia on se, että taksilupia on aivan liikaa. Niille ei voi riittää ikinä tarpeeksi asiakkaita niillä hinnoilla määrään nähden. Kolmas tosiasia on se, että ovat katoava kansanperinne kuten entisajan vossikat. Neljäs tosiasia käykää vaikka tullinpuomin taksitolpalla klo 16. ja näette kymmeniä takseja, että onko jotain järkeä? Suurin tosiasia ovat aina torpanneet kaiken kateellista porukkaa tunnetusti. Hyvä, että saadaan tervettä kilpailua ja siirrytään uberaikaan.

        Olet oikeassa osaan tehdä sähköt vaikka kuinka halvalla mut kun ei ooo koulutusta ja kyllä tyhmäkin tietää miten piuhat laitetaan.


    • mbd

      Laillisesti se ei onnistu Suomessa. Uber kirjoittaa heidän sivulla että mikäli maan lait ja säännökset eivät kiellä niin sitten vaan rekisteröitymään.

    • jormas

      Minne voi valittaa, kun ubertaksi veloitti enemmän kuin normitaksi? Elykeskukseenko?

    • uberalles

      taidat olla taxari

    • vihainen_asiakas

      Miksi uber-kyytiä on vaikea saada ja yleensä eivät myy alkoholiakaan janoiselle asiakkaalle ainaskaan velaksi.

      Olisi kehittämisen paikka uberilla.

    • uperi

      Kannattaa muuten lähteä Uber kuskiksi puhutaan äkkiä 70000-100000 liikevaihtoa ilman veroja ja ammattivakuutuksia että melkoista harmaata taloutta.

    • Redajt

      Uber palvelu ei täytä niitä vaatimuksia jotka henkilökuljettamiselta Suomen laissa vaaditaan. Tästä syystä toiminta rinnastetaan pimeään taksitoimintaan. Poliisi kertoo että tavattaessa pimeä taksi, kuljettajaa sakotetaan ja kyyti päättyy siihen. "Asiakkaat " jatkavat matkaa sitten oikealla taksilla tai jalan. Ikävää on se että uber-kuljettajat ovat pääsääntöisesti maahanmuuttajia, jotka eivät ole tietoisia toiminnan laittomuudesta. Maahanmuuttajien kanssa toimivilta viranomaisilta pitäisikin edellyttää parempaa infoa Suomen lainsäädännöstä siten, että perusasiat olisivat selvillä. Yksi opetettava perusasia voisi olla se, että laittomaan toimintaan ryhtymisestä seuraa todennäköisesti jossain vaiheesa taloudellisia velvoitteita sakkojen ja maksamattomien verojen muodossa. Nyt tilanne on se että kyseiset henkilöt ajattelevat Suomessa asioiden olevan niin hyvin, että kaikki työ jota julkisesti tarjotaan, on laillista. Tulin tähän otaksumaan sen jälkeen kun olin Uber'in rekrytointitilaisuudessa.

      • edelläkävijä22t

        Tuo Uber on edityksellinen pakko sanoa kyllä


    • huolehdinvainomistani

      Verottaja sitä sun tätä, oikeus sitä sun tätä..sakkoja..korvauksia..Mutta kun minua ei kiinnosta. Alleviivaan vielä.Minua ei kiinnosta!! Minua kiinnostaa saada hivenen voita leivän päälle peruspäivärahan lisäksi, siinä se. Verottaja voi tunkea lappunsa ulosottoni jatkoksi, aivan sama, ja hyvin voin lähteä avovankilaan liimailemaan pöydänjalkoja puoleksi vuodeksi jos oikeus näin haluaa. Uber-rahoillani lähden tuomion lusittuani vuodeksi etelään pitämäån hauskaa. Tietyille ryhmille jaetaan vastikkeetta huikeita summia, en minä niitä aio verojen muodossa olla enää koskaan maksamassa.

      • zxcvbnmnbvc

        Loinen. Muut maksaa. Sinä et välitä. Sinua ei kiinnosta. Pääasia että voi lähteä etelään pitämään hauskaa. Mitä sinäkin loinen olet tullut yhteiskunnalle maksamaan?


    • elä-omillasi

      Kenenkähän rahoilla ne sinun nimimerkki "huolehdinvainomistani" peruspäivärahasi kustannetaan.
      Jos sinua ei kiinnosta osallistuminen yhteiskuntamme palveluiden kusta´ntamiseen niin miksi sitten minun maksamistani verovaroista kustannetaan sinun valtiolta saamasi peruspäivärahat. Jospa minuakaan ei kiinnosta. Joten ole hyvä äläkä enää käytä yhteiskuntamme palveluita vaan tule toimeen omillasi.
      Avovankilatkin muuten kustannetaan verovaroillani, joten sinunlaisesi voisi karkoittaa
      jonnekin asumattomalle saarelle jossa eläisit kuin Robinson Crusoe.

    • TAKSl

      pähkinänkuoressa: Laki määrittelee hyvin tarkkaan mikä on taksi. Taksiliikenteessä palvelu on julkista ja se on kaikkien käytössä.
      Kun esim. työmatkat mennään omalla porukalla ja jaetaan kustannukset niin kuin yhdessä sovitaan, vaikka syntyisi kuskille voittoa, se ei ole taksitoimintaa koska se ei ole julkista. Tällöin laki määrittää tämän kimppakyydiksi. Kimppakyytiä on yritetty lakimuutoksilla tehdä laittomaksi, mutta jokainen ymmärtää että sen toteutuminen toisi enemmän ongelmia kuin hyötyä. Toistaiseksi kimppakyyti on laillista ja niin kauan kuin tilanne on tämä, ei uber-taksin toimintaan voida puuttua.

      Uber on kimppakyytiä, koska se ei ole julkista ja kaikkien käytössä. Toiminta on tarjolla vain omalle suljetulle kimppakyytiporukalle. Tuohon ryhmään voit anoa jäsenyyttä ilmaisella älypuhelinsovelluksella. Anominen tapahtuu ottamalla tällä sovelluksella kuva luottokortistasi. Sovellus lähettää kuvan automaattisesti Yhdysvaltoihin Uber -yhtiölle, jossa "liittymisanomuksesi" käsitellään. Koko prosessi vie aikaa alle 1 min. Kun sinut hyväksytään, kuulut uberin kansainväliseen kimppakyytiasiakasrekisteriin. Jatkossa taksin tilaaminen käy ko. sovelluksella nappia painamalla.

      Uber toimintaa on Suomessa ehditty käsitellä eri oikeusasteissa jo useammankin kerran. Nyt uusia käsittelyjä ei juuri saada vireille, koska ennakkotapaukset ovat osoittaneet tässä laissamme olevan porsaanreiät. Toiminta on todettu olevan laillista niin kauan kun palvelu ei ole kaikkien käytössä, tai kimppakyyti Suomessa määritellään laittomaksi.
      Kaiken todetun pohjalta näyttää että uber on tullut jäädäkseen. Joidenkin arvioiden perusteella uber ja vastaavat muut toimiat tulevat selättämään Suomen perinteisen taksijärjestelmän 80%:sti jopa 5-7 vuoden kuluessa. Kolmen vuoden kuluessa toiminta laajentuu käsittäen ainakin; Oulu, Jyväskylä, Tampere, Lahti ja Turku.

      Sen minkä Onnibus teki linja-autoliikenteellemme, tekee Uber nyt takseillemme.
      Luonnollisesti seuraavaksi menee raideliikenne.

      Tämä on kehityksen suunta ja tämän suunnan muuttaminen on vaikeaa, jokseenkin mahdotonta.

      • UberONtaksi

        Uber ei ole kimppakyytiä. Kuskit eivät jaa mitään kustannuksia, vaan tekevät hommaa selkeästi ansaintatarkoituksella, tästä on jo viranomaisilla olemassa selkeä kanta. Kun suoritetaan kyytipalveluja samoilla metodeilla, kuin taksit, on oltava liikennelupa. Verot on myös maksettava, olettehan ihan julkisesti sen tilauspuhelimenne kanssa liikenteessä kyytejä keräämässä. Tästä asiasta ei kannata väitellä, viranomaiset ovat jo kuulustelujaan suorittaneet...


      • äläajalaitontataksia

        Siinä Uberin oma mies mainostaa laitonta toimistaa. Asia on syyttäjällä. Päätöksiä tulossa piakkoin Yhtään oikeuskäsittelyä ei vielä ole ollut.

        Kimppakyytiä ei ole uber palvelu jossa tilataan pimeä taksi kuljettamaan korvausta vastaan pisteestä A pisteeseen B. Monessa maassahan tämä toiminta on jo kielletty ja aivan kohta myös Suomessa.

        Laittomaan liikenteeseen puututtava välittömästi


        Suomen Taksiliitto vaatii viranomaisten välitöntä puuttumista luvattoman ja laittoman liikenteen harjoittamisen lopettamiseksi. Taksiliitto toimitti maaliskuussa 2015 toimenpidepyynnön Poliisihallitukselle asiasta. Liitto odottaa edelleen viranomaisten toimien tuloksia laittoman liikenteen kitkemiseksi.

        Viime aikoina amerikkalainen Uber-yhtiö ja erityisesti UberPOP -palvelu on herättänyt huomiota Euroopassa. Kauppalehden uutisen (2.7.) mukaan Ruotsin liikenneviranomainen Transportstyrelsen totesi äskettäin UberPOP –palvelun olevan ilmiselvästi taksitoimintaa, joka edellyttää viranomaislupia sekä yritykseltä että kuljettajilta. Ruotsissa Uberin toimintaa tutkii Transportstyrelsenin lisäksi poliisi, talousrikostutkijat ja veroviranomaiset. Ruotsin Taksiliitto Svenska Taxiförbundetin mukaan Uberin toiminta merkitsee verojen, maksujen ja arvonlisäveron kiertämistä.

        Kauppalehden uutinen 2.7.2015: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taksipalvelu-uber-on-joutunut-syyniin-ruotsissa/K884g985?ext=ampparit)

        Ranskassa palvelu julistettiin äskettäin laittomaksi. Yhtiön toimintaan otti voimallisesti kantaa myös Ranskan presidentti Francois Hollande. Lisäksi Saksassa, Hollannissa, Italiassa ja Espanjassa UberPOP –palvelu on kielletty kokonaan. Myös Aasiassa selvitetään yhtiön toimintaa. Suomessa Uber-kyytien ajaminen vaatii yksiselitteisesti liikenneluvan.

        Suomessa järjestäytyneen taksialan taksitarkastajat ovat tehostaneet toimintaansa laittoman liikenteen havaitsemiseksi. Esimerkiksi Taksi Helsinki on ohjeistanut taksitarkastajiaan kirjaamaan ylös rekisteritiedot laittomalta vaikuttavan liikenteen osalta.

        Taksiliiton mukaan puuttumattomuus laittomaan ja luvattomaan toimintaan on kestämätöntä ja kannustaa yleisesti harmaaseen talouteen, mikä romahduttaa pitkällä aikavälillä laillisen yritystoiminnan ja koko yhteiskunnan julkistalouden pohjan. Lisäksi ilmiön hiljainen hyväksyminen antaa täysin väärän signaalin suomalaisen yhteiskunnan toimintaperiaatteista.

        Taksiliitto ei vastusta digitalisaatiota, uusia palveluita tai älypuhelinsovelluksia, vaan on itse mukana kehittämässä niitä, mistä osoituksena esimerkiksi asiakkaille nopea, näppärä ja ilmainen Valopilkku-sovellus taksin tilaamiseen sekä alan innovoima kimppakyytimalli yhteiskunta-asiakkaiden ja yksityisasiakkaiden taksimatkoihin.

        Laillinen, luvanvarainen ja vastuullinen ammattimainen yrittäjätoiminta taksialalla varmistaa ensisijaisesti asiakkaiden turvallisuuden, taksipalvelun laadun sekä taksin saatavuuden koko Suomessa kaikkina vuorokauden ja vuodenaikoina. Lisäksi se varmistaa verojen ja maksujen suorittamisen yhteiskunnalle sekä vahvan kuluttajansuojan ja asiakkaan oikeusturvan.


      • äldärjot

        "Tuohon ryhmään voit anoa jäsenyyttä ilmaisella älypuhelinsovelluksella. Anominen tapahtuu ottamalla tällä sovelluksella kuva luottokortistasi. Sovellus lähettää kuvan automaattisesti Yhdysvaltoihin Uber -yhtiölle, jossa "liittymisanomuksesi" käsitellään. Koko prosessi vie aikaa alle 1 min. Kun sinut hyväksytään, kuulut uberin kansainväliseen kimppakyytiasiakasrekisteriin. Jatkossa taksin tilaaminen käy ko. sovelluksella nappia painamalla. "

        Kuka idiootti antaisi luottokorttinsa numeron jollekkin UBERyhtiölle, joka veloittaa korttiasi ilman allekirjoitusta ja ei anna veloituksesta edes kuittia? Suomessa on KUITINANTOPAKKO!!! Tämä Uberilt unohtuu ja siksi laitonta.


      • äldärjot kirjoitti:

        "Tuohon ryhmään voit anoa jäsenyyttä ilmaisella älypuhelinsovelluksella. Anominen tapahtuu ottamalla tällä sovelluksella kuva luottokortistasi. Sovellus lähettää kuvan automaattisesti Yhdysvaltoihin Uber -yhtiölle, jossa "liittymisanomuksesi" käsitellään. Koko prosessi vie aikaa alle 1 min. Kun sinut hyväksytään, kuulut uberin kansainväliseen kimppakyytiasiakasrekisteriin. Jatkossa taksin tilaaminen käy ko. sovelluksella nappia painamalla. "

        Kuka idiootti antaisi luottokorttinsa numeron jollekkin UBERyhtiölle, joka veloittaa korttiasi ilman allekirjoitusta ja ei anna veloituksesta edes kuittia? Suomessa on KUITINANTOPAKKO!!! Tämä Uberilt unohtuu ja siksi laitonta.

        nii

        Ja uber ei ole kyydinvälittäjä, koska kyytihän maksetaan sille, eikä pelkkä kyydinvälitys.


      • laillinentaksi

        Laillinen,virallinen ja toimiva tilausjärjestelmä kännykkään www.valopilkku.fi
        Ilmainen sovellutus, turvallinen.

        Taksimatkojen tilaaminen sovelluksella ei maksa mitään. Sovelluksen rekisteröinti tehdään käyttöönoton yhteydessä ja se maksaa normaalin tekstiviestin verran.

        Valopilkku toimii iPhonella, Androidilla sekä Windows Phonella (versio 8 tai uudempi). Sovelluksen voi ladata App Store-, Google Play ja Windows Phone – sovelluskaupoista.

        Valopilkun piirissä on jo yli 100 paikkakuntaa sekä 4500 taksia. Sovellus toimii toistaiseksi pääkaupunkiseudulla, Päijät-Hämeen, Hämeenlinnan, Tampereen ja Vaasan seuduilla sekä Porvoon, Joensuun, Kymenlaakson, Satakunnan, Varsinais-Suomen, Keski-Suomen sekä Savonlinnan alueilla. Palvelu avataan käyttöön koko Suomessa vuoden 2015 loppuun mennessä.
        Valopilkun rekisteröintiviesti on normaali tekstiviesti, joka lähetetään tavalliseen puhelinnumeroon. Palvelunnumeroesto ei estä rekisteröintiä enää sovelluksen uusimmassa versiossa.

        Sovellusta päivitetään jatkuvasti. Tavoitteena on, että seuraava uusia ominaisuuksia sisältävä versio julkaistaan syksyllä. Kehitystyötä tehdään yhteistyössä asiakkaiden ja palvelumuotoilijoiden kanssa.

        Sovellusta voi käyttää myös ulkomaisilla liittymillä. Sovellus toimii prepaid-liittymällä, jos asiakkaalla on liittymässä käyttövaraa rekisteröitymistä varten (normaalin tekstiviestin verran).


      • faktaapliis

        "Toistaiseksi kimppakyyti on laillista ja niin kauan kuin tilanne on tämä, ei uber-taksin toimintaan voida puuttua."
        Kimppakyytiä ei tee lailliseksi se, että sinä sanot sen olevan laillista. Voisitko laittaa näytille sen lakipykälän, jossa kimppakyyti mainitaan.


      • Laillista_linkki
        faktaapliis kirjoitti:

        "Toistaiseksi kimppakyyti on laillista ja niin kauan kuin tilanne on tämä, ei uber-taksin toimintaan voida puuttua."
        Kimppakyytiä ei tee lailliseksi se, että sinä sanot sen olevan laillista. Voisitko laittaa näytille sen lakipykälän, jossa kimppakyyti mainitaan.

        Linkki kimppakyydistä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kimppakyyti


      • Ubereiolekimppakuljetus
        Laillista_linkki kirjoitti:

        Linkki kimppakyydistä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kimppakyyti

        Selvis. Kimppataksilla linkkisi mukaan tarkoitetaan liikenneluvallisia "taksiautoja", ei yksityisautoja. Uberautot eivät ole kimppa-autoja, vaan ottavat he voittotarkoituksessa sellaisen hinnan, joka vastaa taksitoimintaa. Voitosta HE EIVÄT MAKSA TULO,- EIVÄTKÄ ARVONLISÄVEROA. NÄMÄ AUTOT EIVÄT OLE MYÖSKÄÄN VAKUUTETTU TAKSIVAKUUTUKSIN joten onnettomuuden sattuessa asiakkaan vakuutustueva ei ole. On turha väittää, että yksityisvakuutus riittäisi, ei se riitä takseillakaan. Uberautot ovat jo poliisitutkinnan alla.


      • Uberintoiminta
        Ubereiolekimppakuljetus kirjoitti:

        Selvis. Kimppataksilla linkkisi mukaan tarkoitetaan liikenneluvallisia "taksiautoja", ei yksityisautoja. Uberautot eivät ole kimppa-autoja, vaan ottavat he voittotarkoituksessa sellaisen hinnan, joka vastaa taksitoimintaa. Voitosta HE EIVÄT MAKSA TULO,- EIVÄTKÄ ARVONLISÄVEROA. NÄMÄ AUTOT EIVÄT OLE MYÖSKÄÄN VAKUUTETTU TAKSIVAKUUTUKSIN joten onnettomuuden sattuessa asiakkaan vakuutustueva ei ole. On turha väittää, että yksityisvakuutus riittäisi, ei se riitä takseillakaan. Uberautot ovat jo poliisitutkinnan alla.

        Uber autoilija tekee ilmaiseksi "vapaaehtoistyötä" Uber kimppakyydeissä ei tehdä voittoa. Kuljettaja maksaa yksin autonsa hankkimis-, ylläpito- ja polttoainekulut. Koska on kysymys kimppakyydistä, näitä kustannuksia ei tarvitse jättää yksin kuljettajan maksettavaksi. Kustannusten tasaus tehdään laillisesti kimppakyytijärjestelmän Uber kautta. Tasaus tehdään matkaperusteisesti luottokorttiveloituksena.
        Kimppakyydeissä laki ei edellytä normaaleja vakuutuksia enempää.
        On selvää että samalla kalustolla jolla lapset viedään päivähoitoon ja vaimo työpaikalle, voidaan kuljettaa myös muita ihmisiä. Auton turvallisuus säilyy samana koko päivän.

        Jos Uber hinnat kohoavat liki normaalin taksin tasolle, voidaan epäillä voiton tavoittelusta. Nyt toiminta on voittoa tavoittelematonta puhdasta hyväntekeväisyyttä, jota on käytännössä laskelmin lähes mahdotonta muuksi osoittaa. Kuljettajilla on usein laillisesti ulkomaiset tilit ja kortit, joihin Suomen viranomaisilla ei ole pääsyä. Tarkempia laskelmia on mahdoton tehdä, on vain luotettava siihen mitä kuljettaja sanoo. Pankkisalaisuus on myös aika vahva. Ilman oikeuden päätöstä kenenkään tilitapahtumia ei tutkita. Ja oikeuskaan ei voi mitään päättää ilman tilien tutkimista.
        Tuollaisen ulkomaisen tilin voi laillisesti ottaa kuka tahansa Suomen kansalainen.


      • ViestipuuTaiAmmutSut

        Nimen omaan.

        Jos uber kuski ottaa jonkun kyytiin peukalokyydillä tai soitolla niin saattaapi tulla 20 päiväsakkoa luvattoman taksiliikenteen harjoittamisesta

        Tietenkin taksit voisi laskea hintansa samalla tasolle kuin uberissa jos kokee sen uhaksi


      • kaadatämä
        Laillista_linkki kirjoitti:

        Linkki kimppakyydistä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kimppakyyti

        " Kimppakyyti on laillinen tapa matkustaa ja siitä saa periä maksun polttoainekustannusten muodossa. " tämä selvä.
        Jos 20 km kyyti uberilla maksaa n 30 eur, niin tämä siis tarkoittaa,että jaettavat kustannukse ko matkalla ovat 60 euroa? Tämä siis jos on yksi matkustaja kuskin lisäksi autossa? 20 km maksaa 60 euroa, eli siis 100 km maksaa 300 euroa.
        Aika hyvät polttoainekustannukset.


      • kannattaakoei
        Uberintoiminta kirjoitti:

        Uber autoilija tekee ilmaiseksi "vapaaehtoistyötä" Uber kimppakyydeissä ei tehdä voittoa. Kuljettaja maksaa yksin autonsa hankkimis-, ylläpito- ja polttoainekulut. Koska on kysymys kimppakyydistä, näitä kustannuksia ei tarvitse jättää yksin kuljettajan maksettavaksi. Kustannusten tasaus tehdään laillisesti kimppakyytijärjestelmän Uber kautta. Tasaus tehdään matkaperusteisesti luottokorttiveloituksena.
        Kimppakyydeissä laki ei edellytä normaaleja vakuutuksia enempää.
        On selvää että samalla kalustolla jolla lapset viedään päivähoitoon ja vaimo työpaikalle, voidaan kuljettaa myös muita ihmisiä. Auton turvallisuus säilyy samana koko päivän.

        Jos Uber hinnat kohoavat liki normaalin taksin tasolle, voidaan epäillä voiton tavoittelusta. Nyt toiminta on voittoa tavoittelematonta puhdasta hyväntekeväisyyttä, jota on käytännössä laskelmin lähes mahdotonta muuksi osoittaa. Kuljettajilla on usein laillisesti ulkomaiset tilit ja kortit, joihin Suomen viranomaisilla ei ole pääsyä. Tarkempia laskelmia on mahdoton tehdä, on vain luotettava siihen mitä kuljettaja sanoo. Pankkisalaisuus on myös aika vahva. Ilman oikeuden päätöstä kenenkään tilitapahtumia ei tutkita. Ja oikeuskaan ei voi mitään päättää ilman tilien tutkimista.
        Tuollaisen ulkomaisen tilin voi laillisesti ottaa kuka tahansa Suomen kansalainen.

        Herää pahvi!

        Kiva että mainostat täällä täysin laitonta toimintaa erittäin huonoilla perusteilla. Kimppakyytiä ei ole se että tilataan auto kuskaamaan kapakkaa ja kapakasta kotiin. Se on taksitoimintaa joka vaatii luvan.

        Naurettavia perusteita vapaehtoistyöstä. Luojankiitos oikeuslaitos lopettaa tämän pelleilyn aivan kohta. Uberilla tehdään voittoa. Miksi muuten mamu ajaisi Jyväskylästä Helsinkiin ajamaan uber keikkaa viikonloppuisin? Sun selityksen mukaan siksi kun hän tekee kimppakyytejä. Tämäkin herra on ollut jo poliisin kuulusteluissa ja ajot loppuivat jo. Ei aja enään. Odottaa oikeudenkäyntiä.

        Seuraukset uberkuskille
        - arvioverotus (tuntuva)
        - sakot laittomasta toiminnasta
        - auton mahdollinen menetys valtiolle rikoksentekovälineenä

        Kysymys kuuluu, kannattiko?


      • hahahahahahahahaa

      • voiteitäkädettömiä
        hahahahahahahahaa kirjoitti:

        wikipedia, tuo luotettavista luetettavin lähde.......

        Aivan, onhan täällä ennenkin pyydetty ihan lakipykäliin perustuvaa vastausta tuohon kimppakyytiasiaan, mutta ei vaan tunnu löytyvän. Kuitenkin tuo kimppakyytiveruke on koko legitimiteetin kivijalka. LVM:n tutkimuksia ja raportteja, wikipedian mutuvastauksia , mutta sitä lakitsekstiä ei vaan kuulu ei .
        Sinänsä huvittavaa, kun kuitenkin antamalla sen vinkin lainkohtaan, voisi lopettaa tän arvailun ihan hetkessä :)


      • Samaa_mieltä
        kaadatämä kirjoitti:

        " Kimppakyyti on laillinen tapa matkustaa ja siitä saa periä maksun polttoainekustannusten muodossa. " tämä selvä.
        Jos 20 km kyyti uberilla maksaa n 30 eur, niin tämä siis tarkoittaa,että jaettavat kustannukse ko matkalla ovat 60 euroa? Tämä siis jos on yksi matkustaja kuskin lisäksi autossa? 20 km maksaa 60 euroa, eli siis 100 km maksaa 300 euroa.
        Aika hyvät polttoainekustannukset.

        >>Jos 20 km kyyti uberilla maksaa n 30 eur, niin tämä siis tarkoittaa,että jaettavat kustannukse ko matkalla ovat 60 euroa? Tämä siis jos on yksi matkustaja kuskin lisäksi autossa? 20 km maksaa 60 euroa, eli siis 100 km maksaa 300 euroa.<<

        Olit ilmeisesti lukenut autoliiton 2015 tekemän tutkimuksen todellisista kustannuksista, joita voidaan lain mukaan pitää kimppakyydissä kuluperusteena. Ei siis pelkkiä polttoainekuluja, jonka osuus todellisten kustannusten rinnalla on häviävän pieni.
        Tuo ilmoittamasi arvio menee (vrt. linkki->taulukko) itse asiassa ihan nappiin autoliiton tekemän tutkimuksen kanssa. Jos auto ei ole keskihintainen, omakustannushinta/km nousee vielä ylemmäs (tutkimuksessa auton vaihtoväli viisi vuotta)

        http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/07/25/paljonko-uusi-autosi-maksoikaan-oikea-hinta-voi-yllattaa/20159390/304


      • miksmäteentätä
        Samaa_mieltä kirjoitti:

        >>Jos 20 km kyyti uberilla maksaa n 30 eur, niin tämä siis tarkoittaa,että jaettavat kustannukse ko matkalla ovat 60 euroa? Tämä siis jos on yksi matkustaja kuskin lisäksi autossa? 20 km maksaa 60 euroa, eli siis 100 km maksaa 300 euroa.<<

        Olit ilmeisesti lukenut autoliiton 2015 tekemän tutkimuksen todellisista kustannuksista, joita voidaan lain mukaan pitää kimppakyydissä kuluperusteena. Ei siis pelkkiä polttoainekuluja, jonka osuus todellisten kustannusten rinnalla on häviävän pieni.
        Tuo ilmoittamasi arvio menee (vrt. linkki->taulukko) itse asiassa ihan nappiin autoliiton tekemän tutkimuksen kanssa. Jos auto ei ole keskihintainen, omakustannushinta/km nousee vielä ylemmäs (tutkimuksessa auton vaihtoväli viisi vuotta)

        http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/07/25/paljonko-uusi-autosi-maksoikaan-oikea-hinta-voi-yllattaa/20159390/304

        Jakamasi taulukon mukaa dieselauton todellinen km kustannus on 30 snt.
        Kimppakyydin luonteen mukaisesti matkustaja maksaa puolet, eli 15 snt.
        Uber kyydissä km veloitus matkustajalta on 1.5 eur eli siis kymmenkertainen toteutuneisiin kuluihin nähden. Eli ei ihan nappiin....


      • pimeätaksi
        Samaa_mieltä kirjoitti:

        >>Jos 20 km kyyti uberilla maksaa n 30 eur, niin tämä siis tarkoittaa,että jaettavat kustannukse ko matkalla ovat 60 euroa? Tämä siis jos on yksi matkustaja kuskin lisäksi autossa? 20 km maksaa 60 euroa, eli siis 100 km maksaa 300 euroa.<<

        Olit ilmeisesti lukenut autoliiton 2015 tekemän tutkimuksen todellisista kustannuksista, joita voidaan lain mukaan pitää kimppakyydissä kuluperusteena. Ei siis pelkkiä polttoainekuluja, jonka osuus todellisten kustannusten rinnalla on häviävän pieni.
        Tuo ilmoittamasi arvio menee (vrt. linkki->taulukko) itse asiassa ihan nappiin autoliiton tekemän tutkimuksen kanssa. Jos auto ei ole keskihintainen, omakustannushinta/km nousee vielä ylemmäs (tutkimuksessa auton vaihtoväli viisi vuotta)

        http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/07/25/paljonko-uusi-autosi-maksoikaan-oikea-hinta-voi-yllattaa/20159390/304

        Uber ukko kirjottaa höpöjä laittomasta taksiliikenteestä. Kirjoituksesi ei tee siitä laillista. Oikeuslaitos hoitaa asian kuntoon.


      • ubertampere

        Vuonna 2015 " Kolmen vuoden kuluessa toiminta laajentuu käsittäen ainakin; Oulu, Jyväskylä, Tampere, Lahti ja Turku."

        Saisko jo tarkempia päivämääriä?


    • amal1

      Viime kuussa 6000e palkkaa, pelkästään hyviä kokemus.

    • luottokortti

      >>Kuka idiootti antaisi luottokorttinsa numeron jollekkin UBERyhtiölle, joka veloittaa korttiasi ilman allekirjoitusta ja ei anna veloituksesta edes kuittia? Suomessa on KUITINANTOPAKKO!!! Tämä Uberilt unohtuu ja siksi laitonta.<<

      Suomessa yli miljoona ihmistä antaa vuosittain luottokorttinsa numeron jollekin yhtiölle. Tämä on luottoyhtiöiden suunnittelema ja suosittelema tapa tehdä nettiostoksia, ns. yleinen tapa. Tuo veloittava yhtiö on saanut VISA:n hyväksynnän toiminnalleen ja VISA edelleen tulouttaa ilmoitetun summan asiakkaan tililtä, tässä tapauksessa saava yhtiö on Uber.
      Uber-maksutapahtuma on puhdas nettitilaus, jonka asiakas hyväksyy erikseen kyydin päättyessä. Asiakkaalle jää nettitilauksestaan normaali tilitapahtuma, jonka hän näkee tilitapahtumissaan.
      Laki ei vaadi paperikuitin ojentamista nettitilauksissa, koska etäisyydet voivat olla suuria (esim. eBay -tilaus).
      Toki Uber autossa kuljettajan ja asiakkaan etäisyys on pieni, mutta laki ei määrittele nettitilaukselle minimietäisyyttä. Se voi olla vaikka 1 cm.
      Kuittia ei tarvitse antaa myöskään siksi että on kysymys kimppakyydistä, ei normaalista taksitoiminnasta johon se usein sekoitetaan.

      Uber on maailman suurin kimppakyytien järjestäjä. Vastaavia maailmassa on tuhansia. Se että kimppakyydit sovitaan perinteisen puhelimen sijaan tietotekniikkaa hyödyntäen, ei tee siitä laitonta.

      • oikeusvoittaa

        Taas uberin oma ukko täällä perustelee useassa maassa jo laittomaksi todettua toimintaa. Se tullaan myös toteamaan täällä.

        Oletteko siellä uberillä lukutaidottomia? Yllä on taksiliiton kirjoitus jossa todetaan laitton taksitoiminta jota harjoittamanne toiminta on. Kimppakyytiä se ei ole.

        Huvittaa on tuo teidän rummutus palvelustanne joka puolella. Se on täysin turhaa. Turha kitistä kun on jo vetelät housussa.


    • suominousuun

      Eli jos pistän oman uberin pystyn voin välittmään putkarit, sähkäit, hierojat, parturit, kaikki tavaran kuljetukst ja rakennusmiehet puhtaasti nettitilauksella firma vaan maltalle kuitteja ei tarvitse eikä muitakaan hankalia vakuutuksia tai sellaisia.
      loisto idea veroista en ole koskaan tykännytkään.

      • ViisKasiaKoneeseen

        Juurikin näin.

        Tuollainen palvelu on jo olemassa http://www.jobit.fi/

        Tietenkin voidaan tilittää saatu summa Eezylle jolloin siitä vähennetään ALV, eezyn palkkio, työnantajamaksut sekä tulovero...

        Tai sitten voidaan tehdä kuten taksikuskit tekee välillä, kadottaa sen Paragon kuitin toinen osa jolloin koko summa muuttuu nettopalkaksi


      • paragonkuitti
        ViisKasiaKoneeseen kirjoitti:

        Juurikin näin.

        Tuollainen palvelu on jo olemassa http://www.jobit.fi/

        Tietenkin voidaan tilittää saatu summa Eezylle jolloin siitä vähennetään ALV, eezyn palkkio, työnantajamaksut sekä tulovero...

        Tai sitten voidaan tehdä kuten taksikuskit tekee välillä, kadottaa sen Paragon kuitin toinen osa jolloin koko summa muuttuu nettopalkaksi

        Pankkiautomaatti, sä kun et käytä taksia koskaan koska sun työttämyyskorvaukset ei riitä siihen niin ole hiljaa. Paragon kuitin? Onko äitisi kertonut että kun hän ajoi 50-luvulla taksilla niin kuljettaja kirjoitti Paragon kuitin. Voi helvetti tota typeryyttä.


      • LuvallinenTaksimies
        ViisKasiaKoneeseen kirjoitti:

        Juurikin näin.

        Tuollainen palvelu on jo olemassa http://www.jobit.fi/

        Tietenkin voidaan tilittää saatu summa Eezylle jolloin siitä vähennetään ALV, eezyn palkkio, työnantajamaksut sekä tulovero...

        Tai sitten voidaan tehdä kuten taksikuskit tekee välillä, kadottaa sen Paragon kuitin toinen osa jolloin koko summa muuttuu nettopalkaksi

        Taksinkuljettajalla on mittarissaan seuranta, kaikki ajot menee sinne. Paragonkuitti? Oletko ollut edes koskaan tässä maassa syntyneenä, kun Paragon kuittiyhtiö meni nurin? Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen. Tässä huomataan tietosi alasta, voi jumalauta, en muuta enää sano.

        Maksan ennakkoveroja n.10000€/v, ALV:tä n.5000€/v, vakuutan itseni Yrittäjän eläkevakuutuksilla, maksan kalliimmat liikenne/kasko vakuutukset ammattiliikenteeseen, vakuutan työläiseni TyEL-vakuutuksen piiriin jne jne jne. Maksaakohan Uberkuskit mitään näistä, kysyn vaan?

        Tänne tullaan puolustelemaan omaa hommaansa, ei osallistuta kuitenkaan MIHINKÄÄN yhteiskunnalliseen pakolliseen kuluun, sen sijaan kuitataan vielä työttömyysrahat. Uberit ovat yhteiskunnan mätäpaise, jokainen veronmaksaja ylläpitää tällaista laitonta toimintaa. On teillä jumalauta otsaa!


      • kjlähaäh
        LuvallinenTaksimies kirjoitti:

        Taksinkuljettajalla on mittarissaan seuranta, kaikki ajot menee sinne. Paragonkuitti? Oletko ollut edes koskaan tässä maassa syntyneenä, kun Paragon kuittiyhtiö meni nurin? Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen. Tässä huomataan tietosi alasta, voi jumalauta, en muuta enää sano.

        Maksan ennakkoveroja n.10000€/v, ALV:tä n.5000€/v, vakuutan itseni Yrittäjän eläkevakuutuksilla, maksan kalliimmat liikenne/kasko vakuutukset ammattiliikenteeseen, vakuutan työläiseni TyEL-vakuutuksen piiriin jne jne jne. Maksaakohan Uberkuskit mitään näistä, kysyn vaan?

        Tänne tullaan puolustelemaan omaa hommaansa, ei osallistuta kuitenkaan MIHINKÄÄN yhteiskunnalliseen pakolliseen kuluun, sen sijaan kuitataan vielä työttömyysrahat. Uberit ovat yhteiskunnan mätäpaise, jokainen veronmaksaja ylläpitää tällaista laitonta toimintaa. On teillä jumalauta otsaa!

        "Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen"
        miksi kuljettaja vieläkin kirjoittaa nimensä aina kuittiin? eihän missään kaupassa, baarissa ym. kukaan enää kirjoita nimeänsä mihinkään kuittiin?


      • HäivyTaiTapanSUt
        LuvallinenTaksimies kirjoitti:

        Taksinkuljettajalla on mittarissaan seuranta, kaikki ajot menee sinne. Paragonkuitti? Oletko ollut edes koskaan tässä maassa syntyneenä, kun Paragon kuittiyhtiö meni nurin? Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen. Tässä huomataan tietosi alasta, voi jumalauta, en muuta enää sano.

        Maksan ennakkoveroja n.10000€/v, ALV:tä n.5000€/v, vakuutan itseni Yrittäjän eläkevakuutuksilla, maksan kalliimmat liikenne/kasko vakuutukset ammattiliikenteeseen, vakuutan työläiseni TyEL-vakuutuksen piiriin jne jne jne. Maksaakohan Uberkuskit mitään näistä, kysyn vaan?

        Tänne tullaan puolustelemaan omaa hommaansa, ei osallistuta kuitenkaan MIHINKÄÄN yhteiskunnalliseen pakolliseen kuluun, sen sijaan kuitataan vielä työttömyysrahat. Uberit ovat yhteiskunnan mätäpaise, jokainen veronmaksaja ylläpitää tällaista laitonta toimintaa. On teillä jumalauta otsaa!

        Kun kyyti jää merkkaamatta kassaan = kyydin hinta muuttuu nettopalkaksi...

        Noh tätä tehdään joka alalla. ei taksikuskit pelkästään..... Ihan partureista lähtien...


      • PikkuTaksiTurusta
        HäivyTaiTapanSUt kirjoitti:

        Kun kyyti jää merkkaamatta kassaan = kyydin hinta muuttuu nettopalkaksi...

        Noh tätä tehdään joka alalla. ei taksikuskit pelkästään..... Ihan partureista lähtien...

        Merkkaamatta kassaan? Silloinkuin äitisi, pakettiautomaatti, kävi kaupassa ostamassa maitoa kannuun niin kauppias merkitsi ostoksen vihkoon ja äitisi kävi sitten maksamassa laskun pois myöhemmin.

        Näkee ettet todellakaan tiedä taksialasta mitään vaikka se onkin unelma työsi johon et koskaan pääse.

        Leiki nyt vaan siellä pihalla hiekkalaatikolla pikku-autoilla taksia ja selitä pihan lapsille että olet taksi. Pyydä äitisi mukaan ettei lapset kiusaa sinua.


      • PikkuTaksiTurusta
        PikkuTaksiTurusta kirjoitti:

        Merkkaamatta kassaan? Silloinkuin äitisi, pakettiautomaatti, kävi kaupassa ostamassa maitoa kannuun niin kauppias merkitsi ostoksen vihkoon ja äitisi kävi sitten maksamassa laskun pois myöhemmin.

        Näkee ettet todellakaan tiedä taksialasta mitään vaikka se onkin unelma työsi johon et koskaan pääse.

        Leiki nyt vaan siellä pihalla hiekkalaatikolla pikku-autoilla taksia ja selitä pihan lapsille että olet taksi. Pyydä äitisi mukaan ettei lapset kiusaa sinua.

        Miksi kuskit aina vetää herneen nenään kun kerrotaan totuuksia palkoista tai muista eduista :D

        Noh asiakas maksaa kyydin käteisellä, rahat lippaaseen, koneelle merkintä hukkakyydiksi ja tadaa... Saat 30€ nettopalkkaa 10 kilsan reissusta


      • pikku-autollataksialeiki
        PikkuTaksiTurusta kirjoitti:

        Miksi kuskit aina vetää herneen nenään kun kerrotaan totuuksia palkoista tai muista eduista :D

        Noh asiakas maksaa kyydin käteisellä, rahat lippaaseen, koneelle merkintä hukkakyydiksi ja tadaa... Saat 30€ nettopalkkaa 10 kilsan reissusta

        Lippaaseen? Paragon kuitti? Merkkaamatta kassaan?

        Pakettiautomaatti, nyt alitit jo itsesi. Ei ole typeryydellä rajaa kun pikku-autolla hiekkalaatikolla ajaa.


      • TaksiEsa
        pikku-autollataksialeiki kirjoitti:

        Lippaaseen? Paragon kuitti? Merkkaamatta kassaan?

        Pakettiautomaatti, nyt alitit jo itsesi. Ei ole typeryydellä rajaa kun pikku-autolla hiekkalaatikolla ajaa.

        Suksi nyt jo vittuun :D Kerro muuten vielä miten se näkyy sun PROSENTTIPALKASSA jos et lyö kyytiä kassaan :D

        Oot kyllä maailman huonoin trolli, kukaan muu ei puhu noin paljoa pahaa omasta alastaan


      • PaKeTTiLoPeTa
        TaksiEsa kirjoitti:

        Suksi nyt jo vittuun :D Kerro muuten vielä miten se näkyy sun PROSENTTIPALKASSA jos et lyö kyytiä kassaan :D

        Oot kyllä maailman huonoin trolli, kukaan muu ei puhu noin paljoa pahaa omasta alastaan

        Pakettiautomaatti, mene nyt sinne hoitoon.


      • Ksniq
        PaKeTTiLoPeTa kirjoitti:

        Pakettiautomaatti, mene nyt sinne hoitoon.

        Miksi et jätä tätä foorumia? Pelkäätkö että totuus alasta paljastuu jos et ole puhumassa paskaa täällä...

        Nyt hoitoon tai ainakin ne lääkkeet...

        Sovitaan että loppuvuonna kukaan ei puhu enää "prosenttipalkasta" jep?


      • ncbxvsss
        Ksniq kirjoitti:

        Miksi et jätä tätä foorumia? Pelkäätkö että totuus alasta paljastuu jos et ole puhumassa paskaa täällä...

        Nyt hoitoon tai ainakin ne lääkkeet...

        Sovitaan että loppuvuonna kukaan ei puhu enää "prosenttipalkasta" jep?

        Pakettiautomaatti

        7.6.2015 16:24

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        Pakettiautomaatti

        24.5.2015 17:45

        Jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..


      • Derttred
        kjlähaäh kirjoitti:

        "Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen"
        miksi kuljettaja vieläkin kirjoittaa nimensä aina kuittiin? eihän missään kaupassa, baarissa ym. kukaan enää kirjoita nimeänsä mihinkään kuittiin?

        Asiakas kirjoittaa joko nimensä, tai varmistaa laskutuksen tunnusluvullaan. Taksinkuljettaja kirjoittaa nimensä kuittiin, koska siinä on varattu allekirjoitukselle paikka. Syytä, miksi näin tehdään, en tiedä.

        Eikö tuolla paketti/pankkiautomaatti/idiootti/ääliö/aivokääpiö/tyhjänpuhuja/poliisintappaja/rattijuoppo/homo/ruskean reiän ritari/mikä lie ole elämässään mitään parempaa saittia/tekemistä, kuin häiriköidä taksinkuljettajille varatulla saitilla? Eihän hän ole edes mikään taksinkuljettaja. Eikä ikinä edes pääse sellaiseksi. Täytyy hänen kovasti inhota taksinkuljettajien ammattikuntaa, koska kuukaudesta toiseen hänen täytyy kirjoittaa jatkuvaa provoilua tänne. En ymmärrä. En niin sitten ollenkan. Hoidon tarpeessa, pikaisesti.


      • papasitutaelpt
        Derttred kirjoitti:

        Asiakas kirjoittaa joko nimensä, tai varmistaa laskutuksen tunnusluvullaan. Taksinkuljettaja kirjoittaa nimensä kuittiin, koska siinä on varattu allekirjoitukselle paikka. Syytä, miksi näin tehdään, en tiedä.

        Eikö tuolla paketti/pankkiautomaatti/idiootti/ääliö/aivokääpiö/tyhjänpuhuja/poliisintappaja/rattijuoppo/homo/ruskean reiän ritari/mikä lie ole elämässään mitään parempaa saittia/tekemistä, kuin häiriköidä taksinkuljettajille varatulla saitilla? Eihän hän ole edes mikään taksinkuljettaja. Eikä ikinä edes pääse sellaiseksi. Täytyy hänen kovasti inhota taksinkuljettajien ammattikuntaa, koska kuukaudesta toiseen hänen täytyy kirjoittaa jatkuvaa provoilua tänne. En ymmärrä. En niin sitten ollenkan. Hoidon tarpeessa, pikaisesti.

        Taksinkuljettaja kirjoittaa nimensä kuittiin vain siinä tapauksessa kun kuittiin kirjoitetaan matkareitti.

        Esimerkki Pakettiautomaatti viedään hoitoon Turun Psykiatriseen sairaalan. Ajetusta matkasta kirjoitetaan lähtöosoite sekä päättymisosoite. Tämäkin vain siinä tapauksessa että asiakas haluaa allekirjoituksen kuittiin. Ilman aloituspistettä ja päättymispistettä ei kuittiin kirjoiteta allekirjoitusta.

        Mitä tulee paketti jne automaatin provoiluun täällä niin se johtuu siitä että taksinkuljettajan ammatti olisi hänen unelmatyönsä kuten hän on sen täällä ilmoittanut. Tehdyt teot vaan estävät tämän unelman toteutumisen koskaan eikä tuo älykään riitä. Erittäin sairas, kieroutunut yksilö.


      • Työnvälitystä

        "Eli jos pistän oman uberin pystyn voin välittmään putkarit, sähkäit, hierojat, parturit, ..."

        Tuo on ihan ok hierojien ja parturien kohdalla. Työnvälitystoimistot välittävät heitä kimppahommiin ja menee pykälien mukaan.
        Putki- ja sähkömiehiäkin voi välittää, kunhan heillä muutoin on alakohtaiset asennusoikeudet kunnossa.


      • hositeikuhommiin
        Työnvälitystä kirjoitti:

        "Eli jos pistän oman uberin pystyn voin välittmään putkarit, sähkäit, hierojat, parturit, ..."

        Tuo on ihan ok hierojien ja parturien kohdalla. Työnvälitystoimistot välittävät heitä kimppahommiin ja menee pykälien mukaan.
        Putki- ja sähkömiehiäkin voi välittää, kunhan heillä muutoin on alakohtaiset asennusoikeudet kunnossa.

        Ihanko totta ettei ketään kiinnosta jos välitän jaskalle putkarin 70e tunti. itse pidän 30e ja putkarille 40e.
        ei vero ja vakuutuksia tai muita maksauja.


      • juupaeipäjuupa
        Työnvälitystä kirjoitti:

        "Eli jos pistän oman uberin pystyn voin välittmään putkarit, sähkäit, hierojat, parturit, ..."

        Tuo on ihan ok hierojien ja parturien kohdalla. Työnvälitystoimistot välittävät heitä kimppahommiin ja menee pykälien mukaan.
        Putki- ja sähkömiehiäkin voi välittää, kunhan heillä muutoin on alakohtaiset asennusoikeudet kunnossa.

        Mitä asennusoikeksilla tekee pääasia on,että homma toimii.


      • Jox12
        LuvallinenTaksimies kirjoitti:

        Taksinkuljettajalla on mittarissaan seuranta, kaikki ajot menee sinne. Paragonkuitti? Oletko ollut edes koskaan tässä maassa syntyneenä, kun Paragon kuittiyhtiö meni nurin? Ei tällaisia käsikuitteja ole kirjoitettu taksissa enää jotain 1985 vuoden jälkeen. Tässä huomataan tietosi alasta, voi jumalauta, en muuta enää sano.

        Maksan ennakkoveroja n.10000€/v, ALV:tä n.5000€/v, vakuutan itseni Yrittäjän eläkevakuutuksilla, maksan kalliimmat liikenne/kasko vakuutukset ammattiliikenteeseen, vakuutan työläiseni TyEL-vakuutuksen piiriin jne jne jne. Maksaakohan Uberkuskit mitään näistä, kysyn vaan?

        Tänne tullaan puolustelemaan omaa hommaansa, ei osallistuta kuitenkaan MIHINKÄÄN yhteiskunnalliseen pakolliseen kuluun, sen sijaan kuitataan vielä työttömyysrahat. Uberit ovat yhteiskunnan mätäpaise, jokainen veronmaksaja ylläpitää tällaista laitonta toimintaa. On teillä jumalauta otsaa!

        Saako minne käytä valotettu jalkatie kun en ole vielä maksa vero


    • oimiksimiksi

      sitä ihmetelen minäkin.
      ihmeellistä,että jotkut firmat vaativat moisia.

    • onsekova

      Kaikki hommat vaan pimeästi.Et oo pakettiautomaatti ajatellut milläs sitten elät,kun valtiolla ei ole enän varaa maksaa sulle sosiaalitukea ja lääkkeet jää saamatta.
      vai ajtteliko mennä Syyriaan vaihtoon.

      • HäivyTaiKuolet

        Kyllä valtiolla rahaa piisaa...

        Kun käytät suomessa 100€ palautuu siitä valtiolle noin 66€


    • VaietkaaTrollitHengiltä

      Huom! Huom! Muistakaa vaieta trollit hengiltä! Huom!

    • Ilmainenkyyti

      Käytä koodia "mcbc7f6hue" niin saat ilmaista rahaa uber tilillesi.

      • pimeätaksi

        Soita poliisille jos havaitsen pimeän taksin. Rekisterinumero vaan tiedoksi. Uber on pimeä taksi. Älä tue rikollista toimintaa.


      • aSDrfgth
        pimeätaksi kirjoitti:

        Soita poliisille jos havaitsen pimeän taksin. Rekisterinumero vaan tiedoksi. Uber on pimeä taksi. Älä tue rikollista toimintaa.

        Totta. Jos joku viittelöi kadulla ja joku "ei taksi" ottaa sen kyytiin niin rikoshan se on :) Etenkin jos kuski saa kyydistä maksun


    • ASlAKAS

      Uber laillinen vai laiton?
      Tästä on ihan turha kinastella, koska asia on aivan selvä. Homma on laillista, koska sitä ei ole laittomaksi todettu.
      Todetaanko se tulevaisuudessa laittomaksi on myös asia johon kukaan ei voi vastata. Arvata voi, mutta sen päälle on turha väitellä.
      Itse veikkaan että tätä ei tulla kieltämään. Aika näyttää.

      • PikaPano

        Homma ei ole noin yksiselitteinen.

        Homma on laillista kun tarjotaan kimppakyytiä suljetulle ryhmälle. eli jäsenille. Silloin mennään lain puitteissa

        Homma muuttuu laittomaksi kun otetaan kadulla viitteilöivä henkilö kyytiin, tai odotetaan baarin edessä asiakkaita, tai jopa tarjotaan kyytejä puhelimitse... Eli jos kyytiin tulee "ei jäsen" ja maksaa kyydistä niin se on laitonta

        Sama juttu teoston kanssa... ekassa tilanteessa saa pitää radion auki ilman teostomaksuja, tokassa tilanteessa ei...

        Tämä tuntuu palstan trollailevilta taksikuskeilta uohtuneen. Eli ne ei juurikaan vie heidän asiakkaita vaan uber on uusi kulkumuoto. Tokihan taksit voisi savutaa Uberin pois suomesta laskemalla hinnat samalle tasolle (kate kestäisi hyvin)


      • pitääpaikkansa
        PikaPano kirjoitti:

        Homma ei ole noin yksiselitteinen.

        Homma on laillista kun tarjotaan kimppakyytiä suljetulle ryhmälle. eli jäsenille. Silloin mennään lain puitteissa

        Homma muuttuu laittomaksi kun otetaan kadulla viitteilöivä henkilö kyytiin, tai odotetaan baarin edessä asiakkaita, tai jopa tarjotaan kyytejä puhelimitse... Eli jos kyytiin tulee "ei jäsen" ja maksaa kyydistä niin se on laitonta

        Sama juttu teoston kanssa... ekassa tilanteessa saa pitää radion auki ilman teostomaksuja, tokassa tilanteessa ei...

        Tämä tuntuu palstan trollailevilta taksikuskeilta uohtuneen. Eli ne ei juurikaan vie heidän asiakkaita vaan uber on uusi kulkumuoto. Tokihan taksit voisi savutaa Uberin pois suomesta laskemalla hinnat samalle tasolle (kate kestäisi hyvin)

        Tuo pitää paikkansa. Itse olen pyörittänyt ravintolaa suljetulle ryhmälle menestyksellisesti jo vuosia. Asiakkaaksi haluava tekee jäsenanomuksen, joka yleensä hyväksytään heti ovella, ja senjälkeenhän meitä ei koske nuo anniskelu ym lait, koska tämä on SULJETTU ryhmä. Ei valomerkkejä, ei tarjoilurajoituksia.
        En kuitenkaan halua kertoa paikkakuntaa, sillä kateellisia on.


      • gyhujikol
        pitääpaikkansa kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa. Itse olen pyörittänyt ravintolaa suljetulle ryhmälle menestyksellisesti jo vuosia. Asiakkaaksi haluava tekee jäsenanomuksen, joka yleensä hyväksytään heti ovella, ja senjälkeenhän meitä ei koske nuo anniskelu ym lait, koska tämä on SULJETTU ryhmä. Ei valomerkkejä, ei tarjoilurajoituksia.
        En kuitenkaan halua kertoa paikkakuntaa, sillä kateellisia on.

        Totta puhut. Kun juodaan kaveriporukalla ei ole tajoituksia mihin aikaan saa juoda jne jne...

        Lisäksi alkoholipalstalla oli juurikin juttua että Suomesta ostettua alkoholia saa myydä eteenpäin kavereille hinnalla joka kattaa kulut

        Ja onhan se häissäkin/synttäreissä monesti niin että isäntä tarjoaa juomat ja vieraat saattaa maksaa tyyliin 50€ osallistumisesta

        Mutta miksi kerroit tuon täällä? Ei liity takseihinmitenkään (ja viestisi tuskin oli sarkasmia)


      • leikkimään
        gyhujikol kirjoitti:

        Totta puhut. Kun juodaan kaveriporukalla ei ole tajoituksia mihin aikaan saa juoda jne jne...

        Lisäksi alkoholipalstalla oli juurikin juttua että Suomesta ostettua alkoholia saa myydä eteenpäin kavereille hinnalla joka kattaa kulut

        Ja onhan se häissäkin/synttäreissä monesti niin että isäntä tarjoaa juomat ja vieraat saattaa maksaa tyyliin 50€ osallistumisesta

        Mutta miksi kerroit tuon täällä? Ei liity takseihinmitenkään (ja viestisi tuskin oli sarkasmia)

        Hei olen pakettiautomaatti sisu tuomas Turusta.

        Minulla on suljettu ryhmä. Siihen kuuluu kaikki Turun avopotilaat. Simppeliä. Lue juttu huonosta trollista. Tämä ei ole myytti. Häivytaiotanlääkkeet. Olen valmis unelmahommaan 10,-/h jos olisi vaan töitä minulle.

        Häivytaitapankaikki on myös fiksu keksimäni nimimerkki. Tiedän kaiken takseista koska äiti on vienyt usein minua taksilla lääkäriin. Lääkäristä matka on sitten jatkunu lanssilla laitokseen joten tiedän myös lanseista kaiken.

        Kerran kun äidin kanssa menimme taksilla lääkäriin niin kadun varressa seisoi setä viittoilemassa. Äiti sanoi kuskille että otetaan tuo setä kyytiin koska tämä ei ole suljettu ryhmä. Simppeliä. Setä kertoi olevansa matkalla baariin jossa olut maksaa euron tuoppi. Setä oli lukenut täältä että on mahdollista myydä siihen hintaan kun täällä niin luki. Sanoin sedälle että on oikeassa, minä olen sen tänne kirjoittanut ja laskenut tarkkaan. Simppeliä. Ei ole myytti.

        Taksikuskien tuntipalkka on 13,-/h ja puheet prosenttipalkasta voitte lopettaa. Äiti sanoi että se on näin ja se ei ole myytti. Simppeliä.

        Nyt lähden äidin kanssa hiekkalaatikolle. Otan punaisen muoviauton mukaan. Äiti on kirjoittanut sen kylkeen taksi. Simppeliä. Ei ole myytti.


      • qWSAREDT
        leikkimään kirjoitti:

        Hei olen pakettiautomaatti sisu tuomas Turusta.

        Minulla on suljettu ryhmä. Siihen kuuluu kaikki Turun avopotilaat. Simppeliä. Lue juttu huonosta trollista. Tämä ei ole myytti. Häivytaiotanlääkkeet. Olen valmis unelmahommaan 10,-/h jos olisi vaan töitä minulle.

        Häivytaitapankaikki on myös fiksu keksimäni nimimerkki. Tiedän kaiken takseista koska äiti on vienyt usein minua taksilla lääkäriin. Lääkäristä matka on sitten jatkunu lanssilla laitokseen joten tiedän myös lanseista kaiken.

        Kerran kun äidin kanssa menimme taksilla lääkäriin niin kadun varressa seisoi setä viittoilemassa. Äiti sanoi kuskille että otetaan tuo setä kyytiin koska tämä ei ole suljettu ryhmä. Simppeliä. Setä kertoi olevansa matkalla baariin jossa olut maksaa euron tuoppi. Setä oli lukenut täältä että on mahdollista myydä siihen hintaan kun täällä niin luki. Sanoin sedälle että on oikeassa, minä olen sen tänne kirjoittanut ja laskenut tarkkaan. Simppeliä. Ei ole myytti.

        Taksikuskien tuntipalkka on 13,-/h ja puheet prosenttipalkasta voitte lopettaa. Äiti sanoi että se on näin ja se ei ole myytti. Simppeliä.

        Nyt lähden äidin kanssa hiekkalaatikolle. Otan punaisen muoviauton mukaan. Äiti on kirjoittanut sen kylkeen taksi. Simppeliä. Ei ole myytti.

        "Taksikuskien tuntipalkka on 13,-/h"

        Tuntipallkahan vaihtelee firman ja kokemuksen mukaan... Mutta KASSAN SUURUUS ei vaikuta tuntipalkkaan vaikka palstan trollit sitä jauhaakin lähes päivittäin...

        Ei siinä mitään mutta kun ne trollaukset on niin huonoja tyystin unohdetaan monesti työnantajamaksut ja/tai lomakorvaus joka nyt on aika oleellinen osa


      • qWSARDT
        qWSAREDT kirjoitti:

        "Taksikuskien tuntipalkka on 13,-/h"

        Tuntipallkahan vaihtelee firman ja kokemuksen mukaan... Mutta KASSAN SUURUUS ei vaikuta tuntipalkkaan vaikka palstan trollit sitä jauhaakin lähes päivittäin...

        Ei siinä mitään mutta kun ne trollaukset on niin huonoja tyystin unohdetaan monesti työnantajamaksut ja/tai lomakorvaus joka nyt on aika oleellinen osa

        Olen juuri tullut pihalta äitini kanssa leikkimästä muovisella leikkitaksilla. Oli kivaa.

        Päätin sitten kirjoittaa uudella nimimerkilläni qWSAREDT syvääluotavan analyysin taksinkuljettajien palkkauksesta. Tuntipalkka on kuskeilla. Äiti on sen mulle kertonut ja mun äiti ei huijaa. Tämä ei ole myytti tämä on simppeli homma.

        Terkkuja Turusta.


    • kentällekiitos

      Täällä on ollut keskustelua siitä, voiko Uber ottaa laillisesti kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä? Itse Uber toimintahan on todettu lailliseksi, eikä se enää itsessään myöskään keskustelua aiheuta.

      Lähtökohtaisesti muiden ottaminen kyytiin on kielletty, mutta tässäkin hiuksia halkoen täytyy tarkentaa.
      Muun kuin kimppakyytiläisen kyytiin ottaminen on laillista, jos häneltä ei peritä kyydistä maksua. Tällöin kyyditettävä on samassa asemassa kuin "liftari" ja kyyditseminen on täysin laillista.
      Käsittääkseni myös tavallinen taksi voi kyyditä veloituksetta?

      • ViisKasiaKoneeseen

        Tottakai tavallinen kuski kyyditsee useinkin "ilmaiseksi" eli koko käteismaksu muuttuukin nettopalkaksi... Ainiin, muttakuin se eläke :)


      • sisutuomas
        ViisKasiaKoneeseen kirjoitti:

        Tottakai tavallinen kuski kyyditsee useinkin "ilmaiseksi" eli koko käteismaksu muuttuukin nettopalkaksi... Ainiin, muttakuin se eläke :)

        Turkulainen ajatushautomo iski jälleen.....


      • ViisKasiaKoneeseen
        sisutuomas kirjoitti:

        Turkulainen ajatushautomo iski jälleen.....

        Se on hyvä muistuttaa miten helpolla taksikuskille muuttuu koko summa helposti nettopalkaksi.

        Esim. baarimikolle se on huomattavasti vaikeampaa


      • tuomasveturitku
        ViisKasiaKoneeseen kirjoitti:

        Se on hyvä muistuttaa miten helpolla taksikuskille muuttuu koko summa helposti nettopalkaksi.

        Esim. baarimikolle se on huomattavasti vaikeampaa

        Ei pakettiautomaatti se on helpompaa. Katsos kun he myyvät tuopin eurolla jää siitä katetta ihan törkeästi. Olethan sen tänne laskenut. Tunnissa baarissa tienaa siis vähintää 32,-/h. Simppeliä. Tämä ei ole myytti. Lue juttu huonosta trollista. Ota lääkkeet.

        Mene nyt takaisin pihalle ja pyydä äiti laittamaan kurahousut jalkaan ettet vaan vilustu. Siellä on märkää ulkona ja muovista leikkiautoa työnnellessä tulee helposti sairaaksi. Ai niin, sähän olet jo sairas.

        Hiekkalaatikolla voit sitten kertoa pihan muille lapsille kuinka taksit toimivat. Kyllä ne voivat sinua uskoa. Olethan heitä huomattavasti vanhempi. Jos eivät usko niin pyydä äiti apuun. Eihän sinua saa kiusata.

        Sitten kun tulet takaisin pihalta leikkimästä niin mene päiväunille. Älä tule tänne laukomaan tajunnanvirtaasi. Ne on niin monta kertaa käyty läpi mitä sairas mielesi tuottaa. Pyydä äitiäsi hakemaan sinulle vaikka Tuomas Veturi video vuokraamosta ja katso sitä. Sitten voit ruveta kirjoittelemaan veturipalstalle kuinka junaliikenne toimii ja mikä on heidän palkkaus ja onko kyseessä kimppakyyti vai onko sekin myytti.


      • erferwtewterw
        tuomasveturitku kirjoitti:

        Ei pakettiautomaatti se on helpompaa. Katsos kun he myyvät tuopin eurolla jää siitä katetta ihan törkeästi. Olethan sen tänne laskenut. Tunnissa baarissa tienaa siis vähintää 32,-/h. Simppeliä. Tämä ei ole myytti. Lue juttu huonosta trollista. Ota lääkkeet.

        Mene nyt takaisin pihalle ja pyydä äiti laittamaan kurahousut jalkaan ettet vaan vilustu. Siellä on märkää ulkona ja muovista leikkiautoa työnnellessä tulee helposti sairaaksi. Ai niin, sähän olet jo sairas.

        Hiekkalaatikolla voit sitten kertoa pihan muille lapsille kuinka taksit toimivat. Kyllä ne voivat sinua uskoa. Olethan heitä huomattavasti vanhempi. Jos eivät usko niin pyydä äiti apuun. Eihän sinua saa kiusata.

        Sitten kun tulet takaisin pihalta leikkimästä niin mene päiväunille. Älä tule tänne laukomaan tajunnanvirtaasi. Ne on niin monta kertaa käyty läpi mitä sairas mielesi tuottaa. Pyydä äitiäsi hakemaan sinulle vaikka Tuomas Veturi video vuokraamosta ja katso sitä. Sitten voit ruveta kirjoittelemaan veturipalstalle kuinka junaliikenne toimii ja mikä on heidän palkkaus ja onko kyseessä kimppakyyti vai onko sekin myytti.

        Etkö kykene asialliseen keskusteluun? Miksi et kerro omaa kantaasimiten helppoa on muuttaa kyyti nettopalkaksi?

        Etkö? Pelottaako että totuus alasta ja työllisyystilanteesta valkenee liian monelle


      • erferwtewterw
        erferwtewterw kirjoitti:

        Etkö kykene asialliseen keskusteluun? Miksi et kerro omaa kantaasimiten helppoa on muuttaa kyyti nettopalkaksi?

        Etkö? Pelottaako että totuus alasta ja työllisyystilanteesta valkenee liian monelle

        Heräsitkö juuri päiväunilta? Olisit nukkunut pitempään. Tekisi sinulle kyllä hyvää..

        Kuulehan turkulainen pelle. Kyyti on helppo muuttaa nettopalkaksi niinkuin hyvin tiedät. Se on aina tietty prosenttiosuus verottomasta kyyydin hinnasta. Prosenttiosuus riippuu siitä millainen kokemus alalta löytyy. Tähän summaan mikä tulee kyydistä lisätään lomarahat jonka suuruus riippuu kuinka kauan olet ollut ko työantajalla töissä. Lomaraha voidaan maksaa palkanmaksun yhteydessä tai sitten kun kuljettaja menee lomalle. Palkasta vähennettään työntekijälle kuuluvat lakisääteiset maksut ja työnantaja maksaa palkasta hänelle kuuluvat lakisääteiset maksut. Tätähän sinun turkulaisen geeniroskiksen on ollut mahdotan tajuta. Hoet vain että taksinkuljettajien prosenttipalkkaus on myytti. Sitä se ei ole. Käyppä kysymässä lähimmältä taksiasemalta kuljettajalta kuinka asia on ja kerro samalla oma näkemyksesi. Totuus sattuu Tuomas. Tämä ei ole myytti. Simppeliä.

        Alan työllisyystilanne on erittäin hyvä. Osavaalle kuljettajalle löytyy aina töitä ja avoimia paikkoja on satoja. Sitähän sä typerys et tajua myöskään.

        Oikein huonoa jatkoa sinulle sinne leikkiautojen pariin hiekkalaatikolle. Koeta sisutuomas joskus kirjoittaa jotain muuta kuin silkkaa höpöä tänne. Taitaa kyllä olla mahdoton tehtävä. Lue juttu huonosta trollista, ai niin sekin on mahdoton tehtävä, ethän sinä ymmärrä luettua tekstiä. Simppeliä. Tämä ei ole myytti.


      • TapaIttesKehari
        erferwtewterw kirjoitti:

        Heräsitkö juuri päiväunilta? Olisit nukkunut pitempään. Tekisi sinulle kyllä hyvää..

        Kuulehan turkulainen pelle. Kyyti on helppo muuttaa nettopalkaksi niinkuin hyvin tiedät. Se on aina tietty prosenttiosuus verottomasta kyyydin hinnasta. Prosenttiosuus riippuu siitä millainen kokemus alalta löytyy. Tähän summaan mikä tulee kyydistä lisätään lomarahat jonka suuruus riippuu kuinka kauan olet ollut ko työantajalla töissä. Lomaraha voidaan maksaa palkanmaksun yhteydessä tai sitten kun kuljettaja menee lomalle. Palkasta vähennettään työntekijälle kuuluvat lakisääteiset maksut ja työnantaja maksaa palkasta hänelle kuuluvat lakisääteiset maksut. Tätähän sinun turkulaisen geeniroskiksen on ollut mahdotan tajuta. Hoet vain että taksinkuljettajien prosenttipalkkaus on myytti. Sitä se ei ole. Käyppä kysymässä lähimmältä taksiasemalta kuljettajalta kuinka asia on ja kerro samalla oma näkemyksesi. Totuus sattuu Tuomas. Tämä ei ole myytti. Simppeliä.

        Alan työllisyystilanne on erittäin hyvä. Osavaalle kuljettajalle löytyy aina töitä ja avoimia paikkoja on satoja. Sitähän sä typerys et tajua myöskään.

        Oikein huonoa jatkoa sinulle sinne leikkiautojen pariin hiekkalaatikolle. Koeta sisutuomas joskus kirjoittaa jotain muuta kuin silkkaa höpöä tänne. Taitaa kyllä olla mahdoton tehtävä. Lue juttu huonosta trollista, ai niin sekin on mahdoton tehtävä, ethän sinä ymmärrä luettua tekstiä. Simppeliä. Tämä ei ole myytti.

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."

        Noh ehkä tuo syy että kuskit mollaa omaa alaa, helppo työ ja hyvä palkka, mutta vapaat paikat kiven alla


    • azxzxa

      Menkää muualle niitä veroja etsimään voisiko täällä keskustella uberin käytöstä sekä asiakkaana että kuskina,minua ei kiinnosta verot jos valtio ottaa kymmeniä tuhansia rikollisia ja turisteja suomeen niin rahaa on riittävästi.Perustakaa oma veronkierto palsta ja jatkakaa siellä.

      • menetöihinpummi

        No,niin. Nythä tänne tuli oikein ydinfyysikko. Taidetti jakaa aika pienellä kauhalla, silloin kun olit jonossa. Kaikkia se sossu elättää.?!


      • HäivyTaiTapanSut

        Makshaan Uber veroja Suomeen aika paljon

        Jos asiakas maksaa kyydistä 10€, niin siinä on maksettu veroja valtiolle eläke, yms maksujen kanssa helposti jo 5-7€

        Kun taasen suomessa käytetään 10€ niin siitä palautuu valtiolle verojen ja eläkemkasujen yms. suhteen 6€ (ainakin palstan huonojen trollein mukaan, joille matematiikka muutenkin vaikeaa)


      • nukkumaantuomasheti
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Makshaan Uber veroja Suomeen aika paljon

        Jos asiakas maksaa kyydistä 10€, niin siinä on maksettu veroja valtiolle eläke, yms maksujen kanssa helposti jo 5-7€

        Kun taasen suomessa käytetään 10€ niin siitä palautuu valtiolle verojen ja eläkemkasujen yms. suhteen 6€ (ainakin palstan huonojen trollein mukaan, joille matematiikka muutenkin vaikeaa)

        Tuomas, ulkona on pimeää. Nyt nukkamaan. Huomenna on uusi päivä trollailla. Nyt pää tyynyyn.


      • Mika.Turtiainen
        nukkumaantuomasheti kirjoitti:

        Tuomas, ulkona on pimeää. Nyt nukkamaan. Huomenna on uusi päivä trollailla. Nyt pää tyynyyn.

        Oho! Ottiko taas noin koville :) Noh kyllä se työllisyystilanne paranee, usko pois.... Ei se alaa haukkumalla parane


      • nukkumaantuomas
        Mika.Turtiainen kirjoitti:

        Oho! Ottiko taas noin koville :) Noh kyllä se työllisyystilanne paranee, usko pois.... Ei se alaa haukkumalla parane

        Tuomas. Mehän sovittiin että menet nukkumaan. Rääpäleitten nukkumaan meno aika on ollut ajat sitten. Nyt pää tyynyyn ja pidä se siellä.


      • HäivyTaiTapanSut
        nukkumaantuomas kirjoitti:

        Tuomas. Mehän sovittiin että menet nukkumaan. Rääpäleitten nukkumaan meno aika on ollut ajat sitten. Nyt pää tyynyyn ja pidä se siellä.

        Oho, pelle optelellut käyttämään copy/pastea... Seurvaakasi varmana harjoitat pahonta häiriköintiä ja teet aloituksen jossa arvostelet muita... ainini, sä vitun pelle teit sen jo, pitäiskö tulla vähän vetäsemään vaikkapa turpaan, netissä henkilöllisyys on helppo selvittää


      • hulluseon
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Oho, pelle optelellut käyttämään copy/pastea... Seurvaakasi varmana harjoitat pahonta häiriköintiä ja teet aloituksen jossa arvostelet muita... ainini, sä vitun pelle teit sen jo, pitäiskö tulla vähän vetäsemään vaikkapa turpaan, netissä henkilöllisyys on helppo selvittää

        hahaha jätkä on vetämässä jotain turpaan. Sinä pystyt korkientaan ampumaan jonkun vai meinasitko hakata jonkun 15 vuotiaan tytön.


    • Uuperiä

      Koittakka nyt lapset ymmärtää yksi perusasia:
      - uber ei ole taksi, UBER ON KIMPAKYYTI PALVELU!

      Ei tarvise mitään lupia!

      Suosittelen, itse nyt 1,5 vuotta ajaneena kuskina kaikile.

      Rahat tilitetään viikottain, ihan hyvät semmoset ja päälle työkkärin tuet!

      Näin se vain menee.

      • LopetaTaiTapanSut

        Mutta kun 90% kuskeista sortuu luvattomaan taksiliikenteen harjoittamiseen. Eli tarjoaa kyytiä myös henkilöille jotka ei ole jäseniä ja ottaa maksun "pimeenä"


    • ajauberillatyhmyri

      Kutsu miksi haluat vain idiootit ajavat noin halvalla. Minä ajan omalla kimpalla joukukuussa 7 yötä yhteensä 35 tuntia sain 2 tonnia.
      myin 5 päivää joulukuusia siitä tuli toiset 2 tonnia ja joulupukin hommista 600e.
      korvaukset juoksee eikä mistään jää mitään todisteita mua vastaan.
      Lauantaina lähden lähden 6 viikoksi thaimaahan.

    • ajauberillatyhmyri

      uutenavuotena odotan saavani 5-7 sataa.paljonko luulet saavasi uberillä

    • taxihater

      Uber on loistava palvelu pikku matkoille stadissa, korvaa bussit ja sporat jos ei jaksa hölkkäillä pysäkeille. Taksilla liian isot alotus maksut alotusmaksun hinnalla uberil ajelee 3-4km. Palvelu ollu hyvää ja kuskit tullu aina ku pitää ja promorahat o juossu kivasti ku jakanu uberii kavereille. Varmaa 500€ lähto normi takseilt massii ku kaverit siirty uberiin joulukuussa. Ja nyt kysyn tolppa-apinoilt et kannattiko vedättää ja ajatuttaa mittarii rahaa sillon ku oon jurrissa ollu kyydissä enää ei tartte kusettaa rahat menee uberille. Ehkä paras sovellus ja palvelu ikinä

      • TapaIttesKeh

        Onneksi palstalta ei löydy yhtään uber kuskai tai maktaajaa.

        Kukaan ei meinaan osaa sanoa kuskin palkkioista tia kyydin hinnasta juuri mitään


    • Valdeee

      Pistäkää taksarit nyt pillit pussiin sillä on niin halpaa kimppakyytiä tarjolla että.?
      Työkkärirahoilla ja vähän joulukuusta ja sellasta pimeetä joulupukkia ja sellasta Uberii.
      Teillä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ette ymmärrä että kun kertaan mitään lupia ei tarvita eiku ajetaan vaan et verottajakin naureskelee.
      Siinähän täyttelette niitä päiväkirjojanne kun saman rahan sais paljon helpommalla

      • LaillinenNaurettavaTaksi

        Mitenkähän nyt naurattaa? 70 kuljettajaa on menettämässä tulonsa valtiolle. Ihan kivastihan se kannatti toi uusperhe. Vai mitä sanot nyt?

        Buuaah


    • uberasiakas

      Tosiaan, uskomatonta Suomessakin on joku asia yhtä hyvin kuin naapurimaissa todella toimiva ja edullinen taksi nyt on tämäkin palvelumuoto saatettu tavallisten kansalaisten ulottuville eikä pelkästään kansanedustajien ja muiden samantapaisten etuoikeuttujen jotka saavat ilmaiset veronmaksajien kustantamat kyydit. Hienoa uber!

    • Alalla-työskennellyt

      Niin monet kehottaisivat taksien laskevan taksojaan jotta saisivat kilpailulliset hinnat, mutta taksoista päättää ely-keskus eikä yksittäiset taksit. Ely-keskus myös päättää eri paikkakuntien taksilupien määrän. Tarkoitus tässä on se että takseja ei ole paikkakunnalla liikaa, jotta kuskit voisivat tienata elantonsa. Jos 2000 ihmisen kunnalla on 30 taksia, ei kyseisellä ammatilla leipää pöytään tuoda.

      Näitä ubereita kannattaa aikalailla vain henkilöt,
      1. jotka haluavat päästä halvalla paikasta A paikkaan B
      2. Itse uber kuskit (koska valtaosa kyydin hinnasta tulee omaan pussiin)

      Se että uber kuski pitää suurimman osan tuloista itsellään, ei hyödytä ketään paitsi itse kuskia. Tuosta ei mene veroa, ja täten valtio ei saa mitään. Ja jos tuo yleistyy siihen pisteeseen että tavallinen taksi ei kannata, valtio häviää muhkean summan verorahoja. Ja valtiohan tietty kustantaa koulut ja muut palvelut..

      Taksin ei ole tarkoitus olla mikään halvin keino päästä paikasta B paikkaan A. Taksin on tarkoitus olla mukavampi keino matkustaa kuin bussi, juna tai oma auto, ja sitä se onkin. Jos halvalla haluat liikkua niin pitää mukavuudesta karsia.

      • Kpiyt

        ELYkeskus määrittää taksojen maksimihinnat, eli taksit voi ajaa pienmällä taksalla. Mutta arvaa ajaako ne.


    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • uuberixi

      Käytän mielelläni Uberia, heti kun vain mahdollista. Taksien hinnat on niin taivaissa. Ehkä kilpailu tipauttaa taksikyytien hinnat sille tasolle, jolle ne kuuluvat. Enkä todellakaan usko mihinkään rehellinen taksikuski-proosaan. Onko jonkun taksarin tipit kirjattu verotukseen? Haluaisin kyseisen veroilmoituksen joskus nähdä. Jos ei kilpailua kestä, niin vaihtakoon ammattia. Monessa paikassa enää edes saa taksia, kun kuskit odottaa vain Kelan kyytiä. Jos ravintola mihin haluaa kyydin sijaitsee lähellä, niin "ei ymmarra". Itse olette muroihinne kusseet.

    • aika.onnetonta

      Miten tää vitun pas.ka oikein toimii, kännyn yber sovellukseen tarttee jonkun koodin mitä ei saa mistään, sivuilla pitää syöttää jotain ajokortti tietoja ja auton rekisteriotteita sun muuta, tartten kyydin...??? Jotain ihme kautta ohjeen kautta pääsee vain muokkaamaan omia asetuksia joita sai etsiä puoltuntia ennen kuin googlettamalla vasta löyty sen uber ohjeen kautta että mistä löytyy joku oma profiili.

      Eiks tällä uberillä ole mitään sivua missä on ne kaikki yhdessä paikkaa.

      Ei oikein toimi kovin hyvin tai siis ollenkaan, on niin sekava systeemi kun olla ja voi.

      Alkuun minua kiinnosti tutkia että miten tää uber oikein toimii, voisiko tosiaan alkaa ajaa keikkaa. Äsken tutkin sitten miten sen kyydin saa, kyllä olis kävelleen nopeemmin perillä kun homma kusee tuohon sekavuuteen.

    • Uberfani
      • UberHuijaa

        Hyvä ohjelma. Uberin maajohtajan ontuvat selitykset. Kannattaa katsoa. Ymmärrän jos trolleilla ei ole keskittymiskykyä ohjelman katsomiseen. Kestäähän se peräti 28 minuuttia. Se on pitk aika kun pitäisi keskitty asiaan. Huvittavia ovat myös uber kuskien selitykset. Emme tienneet... silkaa valehtelua.

        Lainaus Suomalainen taksi facebook alla. Linkki ohjelmaan lopussa.

        YLE:n Spotlight-ohjelman tymäkkä puolituntinen Uberista.
        Hyviä näkemyksiä myös Taksiliitolta ja Taksi Helsingiltä, kannattaa katsoa!

        Uusin versio vaihtoehtoisesta totuudesta tuntuu nyt olevan se, että uberkuljettajat eivät maksa veroja vain siksi, että heidän toimintansahan on laitonta. Muuten kyllä maksettaisiin, vaikka vähän ylimääräistäkin.

        Tosiasia on se, että Uber-kuljettajat eivät maksaneet verojaan silloinkaan, kun touhun piti heidän mielestään olla täysin laillista. Eivätkä he maksa niitä muuallakaan.

        Vapaaehtoinen veronmaksu ei nimittäin toimi muiden kuin Liikenne- ja viestintäministeriön mielestä. Siksi kaupoissa on kassakoneet ja takseissa taksamittarit ja kuitinantopakot.

        Uberissa ei ole kuin sovellus, jonka tiedot on piilotettu ulkomaille. Jonkinlainen kuitti tulee sähköpostilla, mutta siinä ei ole myyjän tietoja eikä verotietoja.

        Paikallinen yritys, kuten "Uber Finland" ei tiedä kuljettajistaan mitään.

        Valvonta on hyvin vaikeaa. Tämä on koko homman juju.
        Lainaus päättyy.

        YLE SPOTLIGHT
        Uberin ajaminen on Suomessa lainvastaista. Siitä seuraa sakkoja ja tulojen menetys valtiolle. Itse Uber-yhtiö tienaa hyvin ja ottaa 20 prosentttia jokaisesta kyydistä välityspalkkiona. Toimittaja: Pekka Palmgren.

        http://areena.yle.fi/1-3797242


      • UberHuijaaMaailmalla

        Uberille vastoinkäyminen EU-tuomioistuimessa - julkisasiamies luokittelee kuljetuspalveluksi
        Kyytipalvelu Uberin tulisi noudattaa EU:ssa samoja sääntöjä kuin muiden kuljetuspalveluja tarjoavien yritysten, katsoo EU-tuomioistuimen julkisasiamies.

        Maciej Szpunar toteaa ratkaisuehdotuksessaan, että vaikka Uber on uusi ja kekseliäs palvelualusta, kuuluu se kuitenkin säädeltyjen kuljetuspalvelujen alaan. Sitä ei siten voida luokitella "tietoyhteiskuntapalveluksi", jolloin säätely olisi löyhempää.

        Ratkaisuehdotus ei ole lopullinen tuomio eikä sido tuomioistuinta, mutta EU-tuomioistuimen ratkaisut noudattavat niitä usein. Ratkaisussa käsitelty kiista on alkujaan lähtöisin Barcelonasta. Taksikuljettajien järjestö valitti Uberin toiminnasta, koska UberPop-palvelun kuljettajat tarjosivat kaupungissa kyytejä ilman taksilupaa.

        Julkisasiamies linjasi, ettei Uberia voida pitää pelkkänä välittäjänä kuljettajien ja matkustajien välillä. Uber asettaa ehdot, miten kuljettajat voivat aloittaa toiminnan tarjoamisen ja harjoittamisen, valvoo työn laatua ja määrittää käytännössä palvelun hinnan. Uberia käyttävät kuljettajat eivät siten toimi itsenäisesti.

        Paikallinen tuomioistuin pyysi asiasta ennakkoratkaisua EU-tuomioistuimelta.
        Laillisuus tutkittavana Suomessakin

        Uberin lupa-asioista on käyty oikeutta myös useissa muissa EU-maissa, mukaan lukien Suomessa. Korkein oikeus myönsi täällä joulukuussa valitusluvan Uber-kuljettajalle, joka oli tuomittu hovioikeudessa luvattoman taksipalvelun harjoittamisesta.

        Mies sai valitusluvan hänelle määrätystä menettämisseuraamuksesta. Hänet oli tuomittu menettämään valtiolle rikoksen tuottamana taloudellisena hyötynä 2 800 euroa.

        Korkeimman oikeuden mukaan muilta osin kysymys valitusluvan myöntämisestä ratkaistaan valituksen käsittelyn yhteydessä. Näin ollen korkeimmassa oikeudessa voi vielä tulla käsittelyyn myös kyytipalvelun laillisuuden arviointi.

        Hovioikeus linjasi, että kuskin toiminnassa oli kyse ammattimaisesta toiminnasta, johon vaaditaan Suomessa taksilupa.
        Laillisuus tutkittavana Suomessakin

        Uberin lupa-asioista on käyty oikeutta myös useissa muissa EU-maissa, mukaan lukien Suomessa. Korkein oikeus myönsi täällä joulukuussa valitusluvan Uber-kuljettajalle, joka oli tuomittu hovioikeudessa luvattoman taksipalvelun harjoittamisesta.

        Mies sai valitusluvan hänelle määrätystä menettämisseuraamuksesta. Hänet oli tuomittu menettämään valtiolle rikoksen tuottamana taloudellisena hyötynä 2 800 euroa.

        Korkeimman oikeuden mukaan muilta osin kysymys valitusluvan myöntämisestä ratkaistaan valituksen käsittelyn yhteydessä. Näin ollen korkeimmassa oikeudessa voi vielä tulla käsittelyyn myös kyytipalvelun laillisuuden arviointi.

        Hovioikeus linjasi, että kuskin toiminnassa oli kyse ammattimaisesta toiminnasta, johon vaaditaan Suomessa taksilupa.
        Laillisuus tutkittavana Suomessakin

        STT


    • Anonyymi

      Ihan pereestä. 6.50 euros kyyti. Kaiken takana on mafia. Ei uber ajamisesta tienaa mitään. Täyttä lupausta. Kyytejä ei tule.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe