Voisiko perseaukisille avata ihan oman palstan

köyhillekaikkikallista

Kun tuntuu monella olevan ongelma kun ei raha riitä eikä sitä ole niin voisiko perustaa ihan uuden palstan jossa perseaukiset oman juomapullon täyttäjät ja muut joilla on vitun vaikeaa, juttelisivat keskenään miten saada euro riittämään ettei meidän muiden tarvitsisi lukea sitä valitusta ja narinaa aina.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettikiusaamista

      Aivan oikein kirjoitat olen itsekin kyllästynyt noihin jatkuviin valittajiin.Kyttäävät aina toisten teot ja raha-asiat.Olen itsekin köyhä mutta en halua sillä pilata omaani ja muiden elämääni.Lähdemme jouluna turkkiin kun on edullinen matka,vaikka saamme lukea kaikkea pilkkaa siitä.Tämä menee jo vainoomisen puolelle.Kannattaisi perustaa oma kanava missä ihmiset saisivat vapaasti vihata toisiaan milloin minkäkin tekosyyn perusteella,olen aivan samaa mieltä.

      • kaikkieiooköyhiä

        Eipä tuo aloituskaan täysin asillista tekstiä ole. Vihaa ja narinaa pursuaa siitäkin ja rumaa tekstiä. Eli mene itseesi vaan ja lopeta tuo katkeruus. Pysytään matkailuaiheessa kun kerran täällä ollaan.


    • peeaat

      parempi olisi kun ne jotka eivät oikeasi reissaa kun Tallinnan laivalla kännissä mutta kuitenkin tietävät kaiken reissaamisesta, keskustelisivat siellä p-a -puolella.
      siellä samanlaiset olisivat samanlasiten parissa.

      • aapeeee

        Eli se palsta on räätälöity sinulle, luuseri.


    • Setä-Roope

      Äläpäs yleistä! Itse kuulun näihin "euronviilaajiin", joten voi kertoa mikä on homman nimi ihan oikeasti. Mikäänhän tietysti ei saa maksaa liikaa ja kustannukset pitää aina minimoida. Vanha kauppaneuvos-setäni opetti minua nuorena liike-elämän perusasioita, että voitto on aina tehtävä ostettaessa. Lisäksi minulle opetettiin jo kotona, että säästetty markka on ansaitun veroinen ja eräs vanhempi taloudestaa tarkka henkilö täsmensi tätäkin, että säästetty markka on vielä parempi, kun siitä ei ole tarvinnut maksaa veroja ja muita kuluja.
      Nyt kun matkailuun liittyvällä palstalla ollaan, niin kyllä minä ostan halvat lentoliput mielelläni koko perheelle sieltä mistä saan halvimalla, kuin että ostaisin samat lentoliput vaikkapa tuplasti kalliimmalla. Säästyneellä rahalla voimme matkustaa jonnekin muualle taikka tehdä toisenkin reissun samaan paikkaan, ihan miten vaan. Säästyneen rahan voi jättää myös ansaitsematta ts. verosuunnittelulla voi siirtää vaikka tuloja parempaan ajankohtaan ja nostaa ne vaikka myöhemin pääomatuloina.
      Ei kaikki ole köyhiä, jotka käyttävät rahaa säästeliäästi. Eikä säästäminen matkailussa tarkoita sitä, että matkat olisivat jotenkin huonompia, kuin kalliimmalla hankitut. Päinvastoin monta kertaa halvalla saa paljon paremman matkan johonkin kaukomaille, kuin kalliisti ostetulla tavispaketilla.

    • Soukastapesee

      Paljonko tulorajaksi, tai rajaksi vuotuisten lentomailien suhteen?

      • Emiratesrules

        Niin ja pitääkö lentää pelkästään firstissä? Oon muutaman kerran kurkistanut firstin verhon raosta busineksen puolelle ja katsonut kun köyhät matkustaa. Ihan hirveetä!


    • pienituloinenmatkaaja

      Ap:lle: mikä olisi se tuloraja että pääsisi tähän matkailun eliittikeskusteluun? Kerrotko ystävällisesti myös omasi? Jatketaan sitten keskustelua...

      • perustuloxX

        Laitetaan vaikka 90 000 eli solidaarisuusveron raja. En ole aloittaja, mutta alkaahan huvittaa maksaa edelleen sitä "tilapäistä" ja "solidaarisuudesta" kumpuavaa veroprogressiota.

        Hyvä idea aloittajalta. Olisihan se kunniallisempaa matalalla tulotasolla päästä keskustelemaan vertaisten kanssa eikä tarvitsisi aina ihmetellä miksi joku suostuu maksamaan jostain mistä itse ei. Se maksaa joka jaksaa.


      • Setä-Roope
        perustuloxX kirjoitti:

        Laitetaan vaikka 90 000 eli solidaarisuusveron raja. En ole aloittaja, mutta alkaahan huvittaa maksaa edelleen sitä "tilapäistä" ja "solidaarisuudesta" kumpuavaa veroprogressiota.

        Hyvä idea aloittajalta. Olisihan se kunniallisempaa matalalla tulotasolla päästä keskustelemaan vertaisten kanssa eikä tarvitsisi aina ihmetellä miksi joku suostuu maksamaan jostain mistä itse ei. Se maksaa joka jaksaa.

        No tuo 90000€ tulo ei kerro juuri mitään, ainoastaan sen, että tulojen saaja on ottanut/saannut verotettavaa tuloa 90000€. Itse tyydyn huomattavasti vähempään, koska verottajalle kelpaa pienempikin ansiotulo ja pystyn osoittamaan eläneeni tulojeni mukaan. Otan tarvittaessa sitten pääomatuloja, pääomatulojakin otan harkiten.

        Mitä taas tulee maksamiseen ja jaksamiseen, raha on vain numeroita tilillä, mutta on järjetöntä maksaa jostain ylimääräistä vapaassa markkinataloudessa. Ne ajat on ohitse, kun Trabantista piti maksaa jossain Mersun hinta... Sama koskee lentojakin, miksi maksaa turhasta, jos saman ja jopa paremman saa jostain toisaalta halvemalla. Lentoyhtiöitä on sentään maailmalla vaikka kuinka ja monet palvelevat todella hyvin asiakkaitaan.


      • hannuhanhi-

        Miksi maksaa turhasta ja parempi valita siis toinen yhtiö? Miksi roikkua sitten sen "huonon" yhtiön ilmaisanonyymikeskustelupalstalla..? Joku sun elämässä ei nyt natsaa XD

        Aina on niitä peruspihejä, varsin vmäisiä tyyppejä. Jos (!) oliskin varaa, niin silti jaksetaan narista että miksi maksaa turhasta. Taksikuitit täytyy jakaa sentilleen, koska miksi maksaa turhasta. Ravintolaskut, sama juttu. Matkustaminen, sama juttu. Toisten seurassa vain ei oo hauskaa. Ja sitten setä-Roope, katse vaan peiliin.


    • PotkutPersuuksille

      Ei persaukiset lennä Finnairilla eikä millään muullakaan lentoyhtiöllä. Persaukiset lentävät kaaressa ulos työpaikasta, pubista tai kämpästään.

      • lennänulos

        Mistä saataisiin kokonainen palsta tälle yhdelle Kontulan kaljabaari -veijarille..? Aina sama laulu.


      • KapuKontulasta
        lennänulos kirjoitti:

        Mistä saataisiin kokonainen palsta tälle yhdelle Kontulan kaljabaari -veijarille..? Aina sama laulu.

        Joo, Kontulan Kapu voisi opetella muutakin.


    • sullejuntti

      Kummallista, että kaltaisesi "menestyjä" silti roikkuu täällä vähävaraisten palstoilla? Lueskelet kumminkin kieli kuolaten muiden juttuja (hyvä käsitys nilkillä), joten olet itsekin samaa kastia. Jos olisit aidosti rahakas, niin sitä varten on ihan "ulukomaan" kileiset sivut, mutta ethän sinä tällä palstalla viihtyvä osaa kuin junttisuomea. Näkeehän sen kirjoitustyylistäkin.

      • Kylläsiellänaristaan

        sinä olet perusjuntti kaupungin vuokraläävästä ja työtönkin vielä. p-a!


    • Säästävä_ihminen

      Pienituloisuus ei ole rikos eikä köyhyyttäkään ole toistaiseksi kriminalisoitu.

      Pieni- ja ekskituloinen matkustaa ajatellen, ettei matka ole hänen viimeisensä, vaan rahaa säästyy myös tuleviin matkoihin. Ja muuhun mukavaan, kuten asumiseen, vaatteisiin, autonvaihtoon, mökin remonttiin.....

      En näe mitään järkeä tuhlata matkoilla, kun en tuhlaa kotimaassakaan. Pistän joka kuukausi säästöön pahan päivän varalle.

      • eiolesepointti

        Mutta jos pienituloisille olisi oma palsta, voisivat löytää toisensa helpommin ja ihmetellä rauhassa miten matka onnistuu ilman rahaa.

        Ihan turhaa, että pienituloinen tulee aina itkemään kun jonkun toisen suunnitelmat ovat niin kalliita ja turhaa rahan tuhlausta. Jos pienituloinen ei osaa olla kommentoimatta, niin josko oma palsta helpottaisi.


      • Säästävä_ihminen
        eiolesepointti kirjoitti:

        Mutta jos pienituloisille olisi oma palsta, voisivat löytää toisensa helpommin ja ihmetellä rauhassa miten matka onnistuu ilman rahaa.

        Ihan turhaa, että pienituloinen tulee aina itkemään kun jonkun toisen suunnitelmat ovat niin kalliita ja turhaa rahan tuhlausta. Jos pienituloinen ei osaa olla kommentoimatta, niin josko oma palsta helpottaisi.

        En tiedä, kuka "itkee" missäkin. Itse en osallistu sellaisten palstojen keskusteluihin, jotka eivät minua koske.

        Minä en aio sijoittaa neljää tonnia esimerkiksi Afrikan safarimatkaan tiedä, millä palstalla niistä keskustellaan, en ole koskaan käynyt. Ei ole minulta pois, jos joillakuilla on varaa sellaiseen mihin minulla ei ole tai mihin en katso tarkoituksenmukaiseksi laittaa rahojani.

        Näen säästövinkkien kysymisen ja antamisen hyvänä asiana. Joita ne ei tarvitse kommentoida. Eli ei tarvitse tulla "itkemään", että tosta ja tosta puhutaan, mutta missä MINÄ olen siinä mukana, apua, olenko MINÄ olemassa enää ollenkaan, kun MINÄ en esiinny keskustelussa...

        Ja kuten sanottu, pienituloisuus ja säästäväsyys ei ole rikollista. Asiattomat kommentit sen sijaan sijaan ovat sivistymätöntä ja säälittävää käyttäytymistä.


    • avataan_vaan

      mutta pelkään pahoin, että aloittaja joutuu keskustelemaan siellä itsensä kanssa.

      • miksiihmeessä

        Kuinka niin? Aloittaja minun lisäkseni kärsii ainaisesta narinasta. Eihän aloittaja sinne palstalle menisi vaan se pienituloinen kitisijä.


    • kunnioitetaan_toisiamme

      Tämä ketju on yksi osoitus siitä, että monet keskustelijat ovat todella sairaita, vaikkei se heistä päällepäin näy.

      Ovatpa ne isot tulot todellisia tai kuviteltuja, niin isotuloiset keskustelkoot asiallisesti niillä palstoilla, joilla keskustellaan kalliista matkoista. Minulla ei ole mitään intressiä mennä palstalle, jossa puhutaan 5000 tai 10 000 maksavista matkoista. Eivätkä ne matkat ole minulta pois.

      Ihmisen ihmisarvo ei määrity rahalla. Aikuispissis on aikuispissis kuten Björn Wahlroos on ollut kymmeniä vuosia.

      Ja juuri niistä säästövinkeistähän on hyvä vaihtaa mielipiteitä. Jos on rahaa eikä matkustaminen tuota ongelmaa, niin miksi sellainen henkilö tuntee kiinnostusta lukee säästövinkkejä.

    • kuinkas

      Olen sitä mieltä, että, että kaikki röyhkeät rosvot pitää asettaa samaan tulotasoon, jolla on eletty aina ihan mukavasti, ilman henkisiä paineita miljoonien sijoitusepäonnesta!
      Sitähän nämä brornallet odottaa, että tulee taas "täysiselvitys" ja pääsevät omaisuudestaan jha siinä sivussa muustakin kurjuudesta. Ihmiskunta on kautta aikain ollut vröyhkeä toisia kohtaan, ja sitten on tullut se selvitys likipitäen kerran sadassa vuodessa, joskus useammin!
      Kukjaan ei koskaan tarvitse tämän päivän indeksillä laskien enempää kuin on havaittu yhteiskunnassa hyvin selvittävän, eli nafti 50000Euroa! Yhteisöomistukset on aivan eri asia!

      Jos pystyy oikeasti työllään tienaamaan tuplat, se on ihan oikein, mutta että ilman työtäkin!!!
      Kuten valtio tai kunnat ja vastaavat järjestöt.
      Meillä ei ole koskaan ole ollut pulaa mistään, eikä ole koskaan tienattu sanomaani enempää/lärvi!

    • rannikolle

      Köyhä ---monelle hyvä tekosyy muihin aiheisiin,mikään ei riitä jne.Siinäpä riittää narisemista.Olen itse tosi köyhä enkä jaksa sitä muille ruikuttaa.Säästämällä yhdestä asiasta voi sen siirtää toiseen.Lähden kaverini kanssa Turkkiin sillä vihaan ainaista valittamista Suomessa,kyllä niitä köyhiä muuallakin on,mutta köyhyys ei ole elämänarvo jolla voi arvostella muita.

    • Säästävä_ihminen

      Itse olen matkustellut useamman kymmenen vuoden ajan niin Euroopassa kuin Euroopan ulkopuolellakin, myös Turkissa olen käynyt Istanbulissa, josta pidin kovasti. Siellä on maailmanluokan nähtävyyksiä ja lännen ja idän elämäntavan sekoitus ja kaupungin yleinen sekavuus on mieleenjäävä kokemus. Turkissa on plussansa ja miinuksensa, kuten missä tahansa maissa, myös Suomessa.

      En edelleenkään ymmärrä tuota kommenttia "itkemisestä", mitä rahojensa perään katsovat täällä muka suorittavat.

      Kai se Nallekin on katsonut niiden rahojensa perään eikä viskonut niitä minne vain. Sillä erotuksella esimerkiksi minuun nähden, että sillä on ollut taustaa mistä ponnistaa ja liian leveä suuvärkki, jota se on aukonut paljon sen jälkeen kun ajatus on lakannut toimimasta.

      Ne joita vaivaavat kaikki, joiden kuukausiansiot jäävät alle viiden tonnin euron eli heidän määrittelynsä mukaan me köyhät itkijät, pysykööt poissa silloin kun keskustellaan realistisista tavoista matkustaa siten, että elämiseen ja seuraaviinkin matkoihin jää varoja. Minä ainakin pistän mieluummin sukanvarteen eli kasvavaan rahastoon kuin elän kuin viimeistä päivää viikon tai kahden matkalla.

    • 28-v

      Rahan menettäminen ja käyttö ovat eri asioita ja mielestäni keskustelun arvoisia.
      Tuskin kukaan saa vatsanväänteitä siitä, että Alicanten suorat päivälentomme lentomme, lähtö 24.04. ja paluu ennen juhannusta, maksavat 164€/hlö sisältäen kaiken.
      Tv:aan menemme 6,60€:n bussilla ja busa-asemalta kävelemme kämpille noin 10min.

      Eukon aamuiset kurpitsahillorinkelit noudan läheisestä Manperista paitsi läheisyyden, niin myöskin hinnan vuoksi. Laatukin on parempi kuin kauppahallin päädyn leipäkaupassa.
      Joskus ostan 0,20€:n broilerin luurangon ja teen halvan, vihannesvoittoisen kanakeiton.
      Jne

      Käymme vain sunnuntaisin ulkona lounaalla. Emme koskaan illallisella.
      Kahvit ja oluet nautimme rannassa kerran, pari päivässä. Muuten touhuilemme kämpillä.
      Pitemmälle patikkalenkille vaimo ottaa vesipullon ja minä vettä tai olutta sen asemesta, että janon yllättäesä istuisimme lähimmälle terassille.

      Kyllä näin persaukinasenakin reisussa viihtyy.

      • Säästävä_ihminen

        Älä osta sitä 20 sentin broilerin luurankoa, vaan tee kananjalkakeittoa kuten arabit. Otat kiinni tai varastat torilta elävän kanan, pistät siltä niskat poikki, leikkaat puukolla jalat irti muusta ruumiista, heität muun ruumiin hukkaan ja säästät jalat. Halpaa ja terveellistä!


    • loiloooppåä

      olet oikeassa.osoite...p-a.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe