Logan MCV kestotestin loppuraportti.

Tce90

Tuulilasi ajoi Logan MCV-testinsä loppuun. Hyvin alkanut testi meni vikojen suhteen loppuun asti samalla kaavalla: mitään varsinaista korjattavaa ei ilmennyt.
Kauneusvirheenä vuoden aikana esiintyi muutama pieni itsestään ohimenevä häiriö, kuten kovalla pakkasella kerran tapahtunut takaluukun lukon jäätyminen ja yhden kerran ilmennyt vakionopeussäätimen poiskytkeytyminen itsestään. Myös matkustajan penkin turvavyöhälytin piippaili välillä turhaan.
On selvää, että tonnitolkulla vastaavia kilpailijoita halvemmassa autossa oli käytössä kritiikkiä keränneitä yksityiskohtia, mutta hinta huomioon ottaen pääasiat, kuten ajettavuus, jousitus, tilat ja kulutus olivat kunnossa. Ne yksityiskohdat joista autoa enimmäkseen moitittiin, kuten nastarengasmelu, ovat ostajan aika helppo koeajolla todeta ja päättää hyväksyykö kyseiset puutteet. Varsinaisesti mitään yllätyksiä auto ei tarjonnut hyvässä eikä pahassa, mikä lienee positiivinen asia tavallisesta halvasta käyttöautosta puhuttaessa.

Kestotestin kannalta tärkein ja omistajan vaikuttamattomissa oleva asia, eli luotettavuus oli Loganissa kiitoksen arvoista. Maalipinta pysyi kivenhakkaamien osalta poikkeuksellisen siistinä ja sisustus oli testin lopussa yhä uudenveroinen.
Kaikkiaan erittäin hyvin mennyt testi Suomen halvimman keskiluokan farmarin osalta. Puolta kalliimmat autot, kuten Maza 6 tai Mersun A-sarjalainen juoksivat kokoajan korjaamolla milloin mistäkin syystä.

"Hintansa veronen", kuten Tuulilasi otsikoi.

67

4488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpisVälttämättömään

      Halpa ja paljon surkeita ominaisuuksia ja puutteita vähän kaikessa, eli tyypillinen halpa tuote.
      Aloittaja on kirjoittanut asia melko "Dacialasit" päässä.
      Oikeasti välttävillä ominaisuuksilla kulkeva laite taajamassa liikkumiseen ilman mukavuuksia, eli pieni sisäinen kärsimysnäytelmä. Kehoitettiin siellä lehdessä kartoittamaan mitä käytettyjä samalla rahalla saa, siinä oli pieni piilovihje asian todellisesta laidasta.

      • osinoikeassaolet

        "Oikeasti välttävillä ominaisuuksilla kulkeva laite taajamassa liikkumiseen ilman mukavuuksia"

        - Tämä riittää monille yhdistettynä halpaan hintaan. Vielä kun luotettavuuttakin näköjään piisaa (3 haastateltua omistajaakin tyytyväisiä), niin autoilun perusasiat lienevät kunnossa. Tosin Tuulilasikin totesi Loganin edustavan sitä karuinta päätä jopa Dacian omassa mallistossa

        "Kehoitettiin siellä lehdessä kartoittamaan mitä käytettyjä samalla rahalla saa"

        - Tällä argumentilla Dacia itsekkin autoja myy ja sama kysymys nouseekin aina Daciasta keskusteltaessa milloin missäkin yhteydessä. Uusi Dacia 3 vuoden takuulla vs. käytetty auto. Jokainen päättää mitä autoilussa arvostaa ja tekee päätöksensä sen mukaan.


    • Huonompaaeivoiolla

      Eihän se raato edes kestänyt testin loppuun että olisi voinut jotain loppuraporttia antaa !

      • äläitke

        Voi sua tietämätöntä... :(( olen pahoillani vuoksesi.


      • Huonompaaeivoiolla
        äläitke kirjoitti:

        Voi sua tietämätöntä... :(( olen pahoillani vuoksesi.

        Älä suotta vaivaudu ! En todellakaan kaipaa pahoittelujasi !!!


      • 0160080

        Eikö kapasiteetti riitä.


    • paska_kinneri

      Joillekin nihilisteille halpa on sama kuin hyvä! Itse en käyttäisi edes kukkapenkkinä Dacia paskaa! Aina on niitä jotka syövät halvinta ruokaa ja ostavat kaiken kun vaan saa halvalla !

    • Paska_kinneri

      Osia putoili jo testin alkumetreillä !

      • nippondeeku

      • Paska_kinneri

        Kuinka monta ruosteista Aurista olet nähnyt? Nii en minäkään ole nähnyt itellä on 8v Auris ja ei näy ruostetta missään ja keskikulutuskin on reilusti alle 7l/100KM 16000KM ajalta mitattuna ja katsastuksessa ei tartte arvuutella meneekö läpi vai ei! Aina menee heittämällä!


      • Ehkäjoskussitten
        nippondeeku kirjoitti:

        "Bei der Schlussuntersuchung schockte er mit Rost!"

        "Was ist das? 18-mal Rost am Auris"

        Puolitoistavuotias Auris ruosteessa. Ja vielä Saksassa jossa autot eivät pahemmin ruostu!

        http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6-941913.html

        kademieli on kauhea sairaus.Ehkä sinäkin joskus vuosien kuluttua olet saanut säästettyä srnverran että pystyt maksamaan käsirahan jostakin laadukkaammasta autosta kuin mitä Dacia on.


      • Toyota-palstan
        nippondeeku kirjoitti:

        "Bei der Schlussuntersuchung schockte er mit Rost!"

        "Was ist das? 18-mal Rost am Auris"

        Puolitoistavuotias Auris ruosteessa. Ja vielä Saksassa jossa autot eivät pahemmin ruostu!

        http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6-941913.html

        trollipojun osuus keskusteluun oli tässä. Pahus kun lipsahti taas väärään keskusteluun. Oikeesti, Toyota-palstan trollipojulla on paha mielenterveysongelma jonka oireet näkyvät esim. juuri kuvatulla tavalla.


    • Paska_kinneri

      On se tietty saavutus ku 30Tkm on päästy eikä pudonnu ku vaan vähän osia matkalle ja valotkin päin vittua jo alun alkaen kasaamisen laatu näkyy ja tuntuu!

    • VoiteluOnnistuiHyvin

      Kuinkahan isolla rahalla Tuulilasia "voideltiin" että saatiin testi näyttämään paljon paremmalta mitä se oikeasti oli?

    • Koirat_haukkuu

      Tuulilasin testin perusteella ostin Dacian Logan MCV mallin Laurente Navi varustetasolla koeajamatta autoa. Auto on nyt ollut viikon ja vajaa 1000 km mittarissa. En ole havainnut mitään moitittavaa tästä kulkupelistä. Aiempi auto oli Skoda Fabia Combi vm. -12 ja tähän verrattuna Dacia on huomattavasti hiljaisempi.

      Ostopäätökseen vaikutti myös se, että Skoda liikkeet eivät arvostaneet vanhalla TSI hihnaratkaisulla olevaa autoa. Dacian tarjoama hyvityshinta oli 3 te enemmän. Tähän kun vielä huomioitiin Dacian hinnoittelukampanja (ale n. 2 te) niin ratkaisu oli helppo.

      Daciassa on herkkuja enemmän kuin Fabiassa ja moottoritekniikka on myös uudempi. Päällisin puolin pohjan ruostesuojaus on tehty hyvin. Paremmin kuin Tuulilasin kestotestin yksilössä.

      Kulutus on toistaiseksi ollut keskimäärin 6 l/100 km eco valinnoilla. Tavaratila on todella syvä ja jopa Octavian omistajat ovat arvelleet sen olevan isompi kuin heillä, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Etu- ja takapenkille sopii hyvin 180 cm henkilö samanaikaisesti. Autossa on pääntilaa hyvin.

      Jousitus on pehmeä ja tienmuotoja seuraileva. Penkit ovat ranskalaistyyppisesti pehmeät, johon itse ihastuin. Töötin sijainti vilkkuviiksen kärjessä oli ensi alkuun outo, mutta kyllä sen oppii löytämään. Vakionopeussäädin on mielestäni looginen.

      Daciaa haukkuvat voisivat käydä tutustumassa autoon.

      • Logankuski

        Tismalleen samalla varurstelutasolla Logan MCV kolmatta päivää käytössä, myös ilman koeajoa hankittuna eikä kaduta yhtään, päinvastoin. Cruise on paras mitä olen käyttänyt (tosin se on ollut tätä ennen vain neljässä autossa jotka olen omistanut), äänieristys odotettua parempi, ajoasento löytyi sekunneissa, penkit ovat hyvät, tilaa on joka suuntaan, jousitus on miellyttävä ja kaikki toimii kuin nakutettu. Töötti säikäytti ensimmäisen kerran kun ihmettelin että "mikäs nappi se tämä on" :D Vielä Media Naviin pitäisi kaivaa firmis jolla voisi pyörittää leffoja ja saada ECO-tilastoinnit vaimitänenytoli käyttöön mutta sen ehtii, ei kaikkea hyvää yhdellä kertää :) Tässä autossa on kyllä lyömätön hinta-laatu-tilasuhde. Suosittelen vilpittömästi!


      • Justus1952

        Dacia on laatushteeltaan hyvä auto ja sen vain tietää ne joilla se jo on . Asia kuitenkin näyttää tällä palstalla olevan toisin että eräät tyhjäntoimittajat olettavat tietävänsä Daciasta paljonkin ,vaikka ei omsta moista autoa ja koetetaan näytellä jonkinlaista selvänäkijää . Eiköhän tämä viittaa siihen että pulssi nousi korkealle jo ,kun naapuri teki oma päätöksensä eikä kuunnellut kyläläisten merkkipropakantaa Dacia kun toimii hyvin ja rahaa riittää muuhunkin. Itselläni on MCV -2010 16V ja mittarissa 266000km, firman käytössä ollut . Daciatulee tämän jälkeenkin !!!!!!!


      • CindyvonL

        Olen ajellut nyt vähän yli kaksi vuotta Dacia Loganilla ja olen erittäin tyytyväinen.Ei ainuttakaan vikaa tai ongelmaa.Sisustus on kieltämättä aika karu mutta kysymys on autosta ja edullisesta sellaisesta ei olohuoneesta.


      • Daciaman
        CindyvonL kirjoitti:

        Olen ajellut nyt vähän yli kaksi vuotta Dacia Loganilla ja olen erittäin tyytyväinen.Ei ainuttakaan vikaa tai ongelmaa.Sisustus on kieltämättä aika karu mutta kysymys on autosta ja edullisesta sellaisesta ei olohuoneesta.

        Juurikin näin, 1,5 vuotta ja 40 000 km takana ja edelleen tyytyväinen :)


      • StepwayManKK

        Dacia MCV Navi mallia ajanut nyt 63000 km/ 3v 3kk. Edelleenkin loistava 'polle'. Matka-ajossa kulutus n. 5l/ 100km. Yhdellä täyden tankin tankkauksella ajettu km jäljellä km -lukemat yhteenlaskettuna ollut enimmillään 1350km!! Ja bensakone! Siinä on monella kalliin bensa-auton omistajalla naurussa todella pitelemistä.
        Tiellä ei jää jalkoihin, turbo avittaa erinomaisesti.
        Audi-Mersu-Volvo -kuskeilla tuntuu pinna kiristyvän kun näkevät Dacian edessään: pakko päästä ohi oli nopeusrajoitus mikä vaan.
        Korjaamolla ei ole ollut kertaakaan. Kitkat talvirenkaina => hiljaisemmat kuin kesäkumit.
        Vakionopeudensäädin toimii samoin kuin Rellu Scenicissä (edellinen autoni), saman valmisajan tuote kun on. Ja toimii erinomaisen loogisesti, selkeämmin kun Skodassa tai Seatissa.
        Matkailuvanua en lähtisi vetämään tällä autolla, 0,9l:n koneella on sentään jotain rajojakin.
        Mutta kohta taitaa olla aika vaihtaa MCV Stepwayhin...


    • Ranskalaista

      Dacia on ranskalaisen Renaultin halpaversio Romaniasta. Kaipa auto on mennyt hyvin kaupaksi, ainakin liikenteessä sitä näkee.
      Samaa autoa myydään Venäjällä Renault-merkkisenä, mutta ei sekään varmaan ole ranskalainen. Näitä halpa-autoja tarvitaan varsinkin sellaiseen ajoon, jossa ei juuri tarvitse hienostella.

      • fkfjhfhfdhd

        Ranskalaiseen pakettiautoonkin jossa samoja palikoita kuin Daciassa lyödään johtotähti keulaan niin johan laatu kohenee kummasti?


    • m_lkku

      Kohta Suomessa kuoritaan asfaltit pois jotta miljardi vaje saadaan kuitattua. Silloin Romanian ihme nousee arvoonsa

      • Justus1952

        Sopii soralle ja asfaltille ja on auto jota ei tarvitse omistajan palvella vaan se palvelee omistajaa !!!!!!!!


    • Turhatestaillaromuja

      Ensimmäisen kerran kävi niin että testiauto oli jo aivan atomeina ennenkuin testi saatiin edes päätökseen !

      Yhtään ei toki yllätä että halpatuonti romanialaiselle kävi sillä tavalla mutta olihan se ihan odotettavissakin !

      • AjaRonukasalla

        Aja sinä vajakki sillä 20 vuotta vanhalla romullasi.


    • buhaaaahhaaa

      Niin koville ottaa kun vikoja ei löytynytkään. Omassa Daciassa nyt 30t. km mittarissa ja ainoastaan lisäjarruvalo jouduttu vaihtamaan. Vakkari toiminut moitteettomasti ja äänieristystä olen itse uutena lisännyt, niin ei ole melu haitannut. Tämän joutunut tekemään jokaiseen autooni merkistä riippumatta.
      Hau hau.....

      • Logankuski

        Moi! Mulle on Logan tulossa ja miettinyt tuota äänipuolta... miten eristystä voisi helposti parantaa?


      • skodakuski--

        Kiinnostaa myös tuo äänieristyksen parantaminen onko jotakin määrättyjä materiaaleja mitkä on hyviä?


      • Opettaja-

        Muistakaa pilkkujen käyttö.


    • asiaa_kiitos

      Eikä ensimmäistäkään linkkiä ole laitettu minkään väittämän tueksi! Aika aneemista ja ilmeisesti osa väitteistä keksittyjä!

      • Uudetnousijat

        Samaisessa testissä on nyt upouusi VW Passat ja jo noin puolenmatkan väliraportin kohdalla arvuuteltiin, notta kestääkö vaihteisto testin loppuun asti kun jo nyt nykii arveluttavasti. Öljyäkin saa olla jo yhtenään lisäilemässä, josta todettiin lakonisesti, että normaalia VW-autoilijan arkipäivää. Eipä tuossakaan konsernissa näköjään laatua ole saatu paremmaksi. Samaa sontaa vuodesta toiseen. Ja kansa ostaa hulluna.

        Mainittakoon, että Bemarin väliraportissa oltiin huolissaan akun ja latausjärjestelmän kunnosta kun on jo sähköt vähän väliä oireilleet varoitusvaloilla.

        Yllättävää kyllä, Dacia Logan MCV on ollut Auriksen kanssa Tuulilasin lähivuosien testihistorian ongelmattomin auto.
        Myös viime vuonna ollut pikku-Mersu oli yksi vikapesäke. Viimeisin testattu Mazda 6 olimyös pettymys laadun suhteen.


      • TestitLukenut
        Uudetnousijat kirjoitti:

        Samaisessa testissä on nyt upouusi VW Passat ja jo noin puolenmatkan väliraportin kohdalla arvuuteltiin, notta kestääkö vaihteisto testin loppuun asti kun jo nyt nykii arveluttavasti. Öljyäkin saa olla jo yhtenään lisäilemässä, josta todettiin lakonisesti, että normaalia VW-autoilijan arkipäivää. Eipä tuossakaan konsernissa näköjään laatua ole saatu paremmaksi. Samaa sontaa vuodesta toiseen. Ja kansa ostaa hulluna.

        Mainittakoon, että Bemarin väliraportissa oltiin huolissaan akun ja latausjärjestelmän kunnosta kun on jo sähköt vähän väliä oireilleet varoitusvaloilla.

        Yllättävää kyllä, Dacia Logan MCV on ollut Auriksen kanssa Tuulilasin lähivuosien testihistorian ongelmattomin auto.
        Myös viime vuonna ollut pikku-Mersu oli yksi vikapesäke. Viimeisin testattu Mazda 6 olimyös pettymys laadun suhteen.

        Passatin kestotestin ainoa häiriö oli yksi vaihteiston nykäys. Ei myöskään sanottu, että öljyä sai olla yhtenään lisäämässä. Kerran oli lisätty puoli litraa.

        Logan selviytyi kestotestistä hyvin.


      • Uudetnousijat
        TestitLukenut kirjoitti:

        Passatin kestotestin ainoa häiriö oli yksi vaihteiston nykäys. Ei myöskään sanottu, että öljyä sai olla yhtenään lisäämässä. Kerran oli lisätty puoli litraa.

        Logan selviytyi kestotestistä hyvin.

        WV Passatin huoltoväli taitaa olla 30 thkm (voi olla enemmänkin). Reilu kymppitonnin jälkeen testissä lisättiin 0,5 litraa moottoriöljyä. Jos kulutus jatkuu samana tai jopa lisääntyy, WV:n pataan kaadetaan vaihtovälillä vähintään 3 kertaa yhteensä n. 1,5 litraa kallista long life moottoriöljyä. Eihän se maailmanloppu ole, mutta useampi nykyauto kuten em. Logan selviää vaihtovälin ilman lisäyksiä. Oma pieni lisäkulu ja ennenkaikkea riesahan tuosta jatkuvasta tarkkailusta tulee.
        "Eikä nykyisin taida löytyä VW-konsernin autoa, joka selviäisi kestotestin läpi ilman öljynlisäystä. Seuraamme jatkossa aktiivisesti miten öljynpinta vähenee jatkossa", lehdessä todettiin.

        Vaihteisto nykäisi tuntuvasti hiljaa ajettaessa. Tämä on ollut klassinen ensioire DSG-vaihteiston ongelmissa aiemminkin. Voi olla, ettei mitään dramaattista ehdi tapahtumaan testin aikana, mutta eihän tuo ainakaan lisää luottamusta kyseiseen konstruktioon. Varsinkin kun tiedossa on, että juurikin DSG:n hiljalleen lisääntynyt nykiminen ajossa on useassa tapauksessa lopulta johtanut kalliisiin remontteihin.
        Vähän sama juttu kuin em. öljyn kanssa: ei VW-konsernin autoa, jossa DSG-vaihteiston kielteinen toiminta jotenkin nousisi puheenaiheeksi jossain vaiheessa kestotestiä.

        Kolmantena väliraportissa oli Peugeot 308 farmari. Se oli ehtinyt taittaa 20 thkm. Muuten Pösö on toiminut moitteetta, mutta takapyörän laakerit olivat menneet vaihtoon. Taitaa sekin olla nykyään erittäin harvinaista noilla kilometrillä.


      • via-dolorosa

        Paljon ajetun VW-DSG taksin kyydissä olin Hesassa. Kaikki vaihdot olivat hirveitä rytkäyksiä. Kuluuko ne kytkimet melkoisen nopeasti ihan loppuun tai alkaako se mokatroniikka tapansa mukaan reistailla.


      • Justus1952
        Uudetnousijat kirjoitti:

        WV Passatin huoltoväli taitaa olla 30 thkm (voi olla enemmänkin). Reilu kymppitonnin jälkeen testissä lisättiin 0,5 litraa moottoriöljyä. Jos kulutus jatkuu samana tai jopa lisääntyy, WV:n pataan kaadetaan vaihtovälillä vähintään 3 kertaa yhteensä n. 1,5 litraa kallista long life moottoriöljyä. Eihän se maailmanloppu ole, mutta useampi nykyauto kuten em. Logan selviää vaihtovälin ilman lisäyksiä. Oma pieni lisäkulu ja ennenkaikkea riesahan tuosta jatkuvasta tarkkailusta tulee.
        "Eikä nykyisin taida löytyä VW-konsernin autoa, joka selviäisi kestotestin läpi ilman öljynlisäystä. Seuraamme jatkossa aktiivisesti miten öljynpinta vähenee jatkossa", lehdessä todettiin.

        Vaihteisto nykäisi tuntuvasti hiljaa ajettaessa. Tämä on ollut klassinen ensioire DSG-vaihteiston ongelmissa aiemminkin. Voi olla, ettei mitään dramaattista ehdi tapahtumaan testin aikana, mutta eihän tuo ainakaan lisää luottamusta kyseiseen konstruktioon. Varsinkin kun tiedossa on, että juurikin DSG:n hiljalleen lisääntynyt nykiminen ajossa on useassa tapauksessa lopulta johtanut kalliisiin remontteihin.
        Vähän sama juttu kuin em. öljyn kanssa: ei VW-konsernin autoa, jossa DSG-vaihteiston kielteinen toiminta jotenkin nousisi puheenaiheeksi jossain vaiheessa kestotestiä.

        Kolmantena väliraportissa oli Peugeot 308 farmari. Se oli ehtinyt taittaa 20 thkm. Muuten Pösö on toiminut moitteetta, mutta takapyörän laakerit olivat menneet vaihtoon. Taitaa sekin olla nykyään erittäin harvinaista noilla kilometrillä.

        Rataslaakereissa olen nähnyt verstasvuosinani kehitystä huonompaan kun ABS toiminta tuli myös laakeriin joka ennen oli korvattu sillä hammaskiekolla. Saattaa olla jonkinlaista galvaanovikaa joka saa aikaan laakerivian. Galvaanovikoja tuli jo silloin kun ABS jarrut tulivat mutta eri paikkoihin joita ennen ei ennen ollut !


    • testaaja--

      Kaikesta huolimatta Dacia on nykyään valmistettavista autoista kaikkein surkein tekele.

      • Ämpärikalevi

        Mitä tarkoitat :"kaikesta huolimatta?"


    • vuhvuhvuhvuh

      Täytyy vain ihailla tätä tietäjien määrää, ilman kokemusta, tietenkin.

      • Justus1952

        Ja käyttää vielä nimimerkkiä TESTAAJA. Itsensä vois testata ensin ennenkuin tulee näille palstoille !!!!!


      • TESTAAJAT---
        Justus1952 kirjoitti:

        Ja käyttää vielä nimimerkkiä TESTAAJA. Itsensä vois testata ensin ennenkuin tulee näille palstoille !!!!!

        TESTAAJAT ajaa paljon kolareita


    • Onkomaahantuontiloppunut

      Vieläkö Logania tuodaan Suomeen? En ainakaan ole nähnyt vielä koskaan sellaista tekelettä liikenteessä!

      • Justus1952

        Jos omistat vielä ajokortin ,luovuta se takaisin ennenkuin kolaroit, olet nimittäin SOKEA !!!!!!!!!!!


    • KovakalloisiaDacisteja
    • gbgbgbbgg

      Olen kuullut että Loganin omistajat on tyytyväisiä autoonsa, nuo "vikatilastot" on mitä on.
      Kun uudistettu Logan tiulee vuodenvaihteen jälkeen liikkeeseen, menen ajamaan itse
      auton ja se kokemus riittää ostanko. En pistä 25-30 tonnia autoon, enkä osta 15 tonnilla käytettyä kun sillä saa uuden, eli Loganin. Muuta perustetta en tarvi, 3 v takuu on riittävä autolle.
      Dacioita menee tasaiseen tahtiin ja ostajat on tyytyväisiä hinta-laatusuhteeseen, piste.

      • ABC--

        Tarkkuutta oikeinkirjoitukseen. Kirjoittamasi sana "tiulee" on väärin.


    • tutkimmusket

      tuskin Daciat on Huonompia autoja Kuin mitkä Tahansa ns.tavisautot.

      • ABC--

        Lause alkaa isolla alkukirjaimella.


    • hiemanreiluutta

      Oliko tuo nyt sitten reilua, että Dacia ajettiin ihan loppuun/puhki kestotestissä? Oliko tarkoitus nöyryyttää vai mitä? Dacialla voisi ajaa kestotestit 10000 km mittaisina. Ei oo pakko aina lyödä lyötyä.

    • osmonkääpä

      Sähkötolppa naapuriin tuli Logan, rouvalta kyselin tykkääkö?
      Se sano että mies osti tällaisen kun ei ymmärrä autoista mitään.
      Siis tarkoitti, että ei tarvi korjailla kun ei osaa. Muut tekee sen kun on 3 v takuu.
      Kattomaan on mentävä liikkeeseen kun tulee nuo uudistetut Loganit.

    • kauhakuormaaja

      Missä numerossa tuo testi oli?

    • kgkgkgkgkg
    • ggbg755

      Kun noita näyttelyitä oli joka ilmansuunnalla kävin Dacia liikkeessä. Sisällä oli uudistettu Logan, ihan siistin ja hyvän näköinen auto, Laureate eli paras malli, kokonaishinta joku 15 tuhatta ja jotain päälle, kysyin onko tuossa hinnassa kaikki?
      Talvikumet vanteineen ja lohkolämmitin vain siihen pitäs ostaa, jotain 1500 lisää.
      Eli jotain 16.500 ja auto olis lähtöä vailla liikkeestä.

      Kysyin kokeelle samaista autoa mutta heillä oli se vanhempi uudistamaton versio
      pihalla, myyjä sanoi koneen olevan siinäkin se 0,9 ja eroa on pääasiassa ratissa, ikkunanappuloiden paikassa ja jotain muutakin oli, lähdin kokeileen ja terhakasti lähti
      rullaamaan, ihan mukiinmenevää kyytiä oli, eikä ollut mikään melupesä, normaalia ääntä, asfaltilla pikkusta rapinaa ja lumella ei kolinoita eikä räminöitä, merkillepantavaa oli, että auto kulki suht suoraan, eikä tarvinnut liikettä koko ajan suitsia. Kone oli positiivinen pakkaus.
      Kun peruutin liikkeen pihalle ajattelin, kyllä tällä ajelis, ennakkoajatus oli kyllä, että millähän rämisevällä romulla tulee lähdettyä, mutta ei, positiivinen fiilis jäi kun miettii että lompsa kiittää ja takuutakin on.
      Harmi kun heillä ei ollut sitä uudistettua koeajossa. Eikä robottivaihteella olevaa.
      Kokeileen vaan, niin loppuu luulot.

    • P.e.n.t.t.i

      Ketjun aloittajalle Logan on epäilemättä paras auto.
      Mutta ei sitä tarvitse muille tyrkyttää.

    • IhanOKpirssi

      Logan on kelpo auto, ei ehkä mikään haaveiden pirssi mutta laadukkaampi kuin japanilaisneidon kuitenkin.

    • omavikaon

      "ei sitä muille tarvi tyrkyttää" ?
      No, tää on Dacia osasto ja täällä puhutaan Dacioista, haukutaan tai kehutaan ja kehuminen ei ole tyrkyttämistä, kukaan ei ole sanonut, että menkää hyvät ihmiset tilaamaan Logan heti tänään.
      Eikä täällä ole pakko käydä Dacioista juttuja lueskelemassa jos kokee tämän tyrkyttämispalstana.

    • Agregaatti

      Kävin ajamassa. Tilattiin Locan kakkos-autoksi. Viime perjantaina. Ilman navia ja peruutustutkaa. Nykyään saa hyviä naveja perutuskameroilla irtonakin. Sopu hintaan.

      • Ruoholentää

        Ei kait ruohonleikkurissa noita tarvitakkaan.


    • Merkillistä

      Uuden Dacian hinnalla saa laadukkaamman muun merkkisen käytetyn auton, se jos mikä on järki valinta.

    • åänwijfujdf

      Ehkä monella vielä mielikuvat 60-80 luvun itäautoista joissa käsityön osuus vielä suuri ja mekaanisilla työstö ja muovikoneilla tuli hiukan erilaatuisia komponentteja ja hiukan huolimaton kokoonpano kun liikaakin väkeä oli töissä tehtaissa.

    • Taito69

      Tuossa aiemmin " Logan kuski" kysyi äänieristyksen parantamisesta. "buhaaaahhaaa" olikin lisännyt äänieristystä. Mihin ja mitä pitäs laittaa?

    • Järkimiess

      Jos uuden auton saa kymppitonnilla ja kolmen vuoden takuulla, tulee auton arvonlaskuun ja remontteihin menemään max 3300€/vuosi. Ei paha. Eikä noita takuukorjauksia tuon hintaisella autolla voi paljoakaan ola, sillä muuten autoliikkeelle ei jää lainkaan katetta myydystä autosta.

      • Muutenkinparempi

        Jännä että Dacia joka on niin halpa ei ruostu kestotestinsä niinkuin kallein itäauto Toyota.


    • kukaaneioleväärässä

      Puolentusinaa vuotta sitten vaimon kanssa heräsimme siihen, että pihalla seisoi autoja 85 tonnin edestä, ja lapset olivat lentäneet pesästä. Etsimme markkinoiden halvimman auton, johon mahtuu kaksi kookasta koiraa ja kaksi aikuista. Päädyimme silloiseen Loganiin, ajoimme tyytyväisinä 65000 km ja vaihdoimme sitten Lodgyyn, koska sen edellisen Loganin varustelu oli todella karu, tiloista huolimatta. Nyt olemme ajaneet Lodgyllä 100.000 km ilman mitään ongelmia, jos kahta palanutta sulaketta ei lasketa. Meillä olisi varaa periaatteessa mihin autoon tahansa, jos ferrareita ja sen sellaisia ei lasketa, mutta ei se tunnu järkevältä rahankäytöltä. Poika osti eilen uuden Logan MCV:n; iso perhefarmari nuorelle perheelle alle 15 tonnilla. ei tyhmä ratkaisu. Ja minusta on hauskaa ajaa autolla, joka on valmistettu Afrikassa... Eihän Dacia toki mikään bemari ole, mutta mikä sitten on kullekin tärkeätä. Keski-Euroopassa näyttävät myyvän niitä todella paljon, vaikka autoverojen vuoksi hienommatkin autot ovat siellä edullisia.

    • kiinostunutol

      Saiko uuden Loganin alle 15 tonnia kaikkinensa? Ulos ajettuna,toimituskulut, toiset renkaat kans?
      Mikähän mahtaa olla hintaero tuon tavalllisen ja Logan Stepwayn välillä?

      • DatsiaAsiantuntija

        Ei kannata romanialaisiin hylkyihin sekaantua vaikka jotkut hullut niitä kehuvatkin. Vähän sama diili kuin ladojen kanssa. Vannoutuvat vehkeisiinsä ja eivät edes suostu enää mitään muuta merkkiä ottamaan. Jokainen nyt tietää millaisia vanhat ladat ovat ja silti ne ovat ladistien mielestä parhaita autoja.


      • Myyntireiska

        Tuli tänään ajettua koeajo, Sandero Stepway bensaturbolla manuaaliaskilla varustettuna. Auto yllätti positiivisesti. Kulki suoraan maantiellä, melutaso täysin hyväksyttävä, kone riittävän vahva minun ajotyylilleni ja ketterä kaupungissa. Sisätiloiltaan ja takakontin osalta sopivan kokoinen. Oma autoni on Octavia 1,4 TSI, uutta korimallia. Voisin ihan hyvin vaihtaa Daciaan. Se olisi ominaisuuksiltaan minun ajoihini riittävän hyvä auto. Hinta/laatusuhde on kyllä erinomainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe