Kuinka moni haki kyseiseen kouluun?

Tiia1990000

Olisi kiva saada tänne henkilöitä jotka ovat hakeneet yhteishaussa Amkiin moninuotoon oikeustradenomiksi :) löytyykö ketään?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R3b3l

      Täällä yksi, joka nyt jo hermoilee pääsykoetta... Matikkaa oon viimeksi laskeskellut viime vuosituhannen puolella yliopistossa...

    • Tiia1990000

      Kiva kuulla et on muitakin. Kaverini oli viime vuonna pääsykokeessa ja sanoi, että koe on nimenomaan loogista ajattelua eli ei tarvitse kerrata matematiikan laskuja. Mihin paikkakunnalle hait ja oliko ykköstoive :)?

      • oiktra

        viime vuonna hain ja pääsin :) matemaattis-looginen osio oli sanallisia kysymyksiä, mistä piti muodostaa yhtälö tai muuten älytä; yhtälönratkaisua, prosenttilaskuja ja todennäköisyyslaskentaa. aika paha...


    • R3b3l

      Ykkösenä Jyväskylään ja kakkosena Ouluun. Jyväskylässä oli kaikki suuntautumisvaihtoehdot tarjolla monimuoto-opetuksena, Oulussa ei. Itse asun kuitenkin Oulun lähistöllä...Ja JAMK lupaa, että koko tutkinnon voi suorittaa verkko-opetuksena, joka työssäkäyvälle on ehdotonta plussaa.
      Nythän nuo näkyivät ennakkoaineistotkin ilmestyneen JAMKin sivuille.

    • R3b3l

      Niin, en siis hakenut mitään muuta kuin kuin liiketaulouden monimuotokoulutuksiin. JAMK:n sivuilla olikin kannustavasti, että niiden liiketalouden monimuoto-opetus oli ollut kaikkein suosituin... vajaa 12 hakijaa aloituspaikkaa kohden, pikkasen masentaa :(

    • Tiia199000

      Älä masennu, aina on hakijoita kaikkialla ja kilpailu on kovaa. Aika moni varmaa ajattelee samoin kun sä. Lue ennakkoaineisto hyvin ja valmistaudu kokeeseen :)

    • R3b3l

      Niin kait se on, että parhaansa pitää yrittää... ootko muuten saanut vielä kutsua?

    • Tiia199000

      Ei oo kutsua tullu, tulee vasta 1-2 viikkoa ennen pääsykoetta. Ookko lukenu ennakkoaineistoo? Aika paljo näyttää oleva muistettavaa.

    • R3b3l

      Oon vähän kahlonu läpi... se kilpailu- ja kuluttajaviraston läpyskä oli itseasiassa aika mielenkiintoinen :)
      Vai niin myöhään ne kutsut tulee, meinasin varata Jyväskylästä hotellin yöksi, ettei tarvi aamuyöstä lähteä pääsykokeisiin ajamaan, nyt sais varmaan halvemmalla kun parin viikon päästä.

    • Tiia199000

      Iteki vähän selailin sitä kilpailu versioo ja oli iha mielenkiintonen. Oon alottanu lukee fiskarsi vuosikertomusta ja se keskittyy musta enite just siihe mite liiketoiminta pyörii :) onks eka kerta ku haet korkeekouluu? Nii ja onks teil siä haastattelu vai kirjotelma?

    • R3b3l

      En tiedä, onko haastattelu vai kirjoitelma. Taisi olla sanottuna vaan, että jompikumpi.
      Eka kertaa haen ammattikorkeaan, mulla on kyllä jo tutkinto yliopistosta (fil. maisteri). Nykyistä työtäni en pysty eläkkeelle asti tekemään, joten pitää alkaa varautua ammatinvaihtoon.

      • päätoimistaopiskelua

        Sinulla on hyvät mahdollisuudet opiskella ansiosidonnaisella päivärahalla uuteen ammattiin. Fiksuna ihmisenä osaat asian selvittää.


      • R3b3l

        Tiedän kyllä tuosta mahdollisuudesta, mutta työtäni en tahdo jättää vielä, kun sitä pystyn edelleen tekemään.


    • R3b3l

      Oli siellä sitteki sanottu, että kirjoitelma. Pitäs ottaa silimä kätteen kun noita sivuja lueskelee ;)

    • Tiia199000

      Muistaakseni tamkissa opo sano ettei oo kirjotelmas vaan monivalinta kysymykset mut näköjään onkin. Mistäköhä tekstistä se on ku niitä on 3, toivottavasti ei englannista :D

    • knkon

      Mitä tollasella tutkinnolla tekee? Eikö kannattais oikeustieteitä mieluummin?

      • Aleks22

        No mulla on ollu oppimisen ja motivaation kanssa aina ongelmia ja koulut tuli käytyä huonoilla arvosanoilla enkä sitä paitsi jaksa lukea montaa kuukautta niin on helpompi hakea tuohon läheiseen kouluun tradenomiksi. Koululta ainakin sanoivat että työllistyy hyvin ja saa hyvän tutkinnon. Voi työskennellä asiantuntijan tehtävissä tai esimiehenä jopa tuomioistuimessa asti. Samoja kirjojahan tässä lakimiesopiskelijoiden kanssa luetaan ja lait on samat kaikille. Tentit varmaan melko samanlaisia.


      • oikeusnotaari
        Aleks22 kirjoitti:

        No mulla on ollu oppimisen ja motivaation kanssa aina ongelmia ja koulut tuli käytyä huonoilla arvosanoilla enkä sitä paitsi jaksa lukea montaa kuukautta niin on helpompi hakea tuohon läheiseen kouluun tradenomiksi. Koululta ainakin sanoivat että työllistyy hyvin ja saa hyvän tutkinnon. Voi työskennellä asiantuntijan tehtävissä tai esimiehenä jopa tuomioistuimessa asti. Samoja kirjojahan tässä lakimiesopiskelijoiden kanssa luetaan ja lait on samat kaikille. Tentit varmaan melko samanlaisia.

        Et varmasti pääse tuomioistuimeen esimieheksi tradenomin papereilla, tämä on fakta.


    • Tiia199000

      Esimerkiksi pankissa jos haluat esimies asemaan täytyy tuntea lakia, toiseksi liiketoiminnassa kun perustar yritystÄ.

    • R3b3l

      Jospa tietäiski etukäteen, mistä tekstistä se kirjoitelma tulee... eiköhän niistä kaikista jotain pysty vääntämään, jos aineistot on lukenut :)

      Jos tarkoituksena ei ole päätyä asianajajaksi tai tuomariksi, niin on turha lukea vuosikausia oikeustieteellisessä, toisekseen, elämäntilanne ei salli muuttoa vaikkapa Rovaniemelle. Olen huomannut, että pienehkössä yrityksessä (alle 20 työntekijää), jossa työskentelen tällä hetkellä, ei ole varaa pitää omaa lakiosastoa, mutta jollain tapaa lakia opiskelleelle olisi aina silloin tällöin käyttöä. Tai sitten vois hakea vaikka ulosottomieheksi :)

      • tre23221

        Fil.maisteri - ulosottomies

        Kuulostaa yhtä tyhmältä kuin ylioppilas-trukinkuljettaja.


      • R3b3l

        Mitä tyhmää siinä on? Ennemmin teen jotain töitä kuin roikun tukien ja päivärahojen varassa. Nirsoilijoita kyllä Suomessa riittää töiden suhteen.


      • R3b3l kirjoitti:

        Mitä tyhmää siinä on? Ennemmin teen jotain töitä kuin roikun tukien ja päivärahojen varassa. Nirsoilijoita kyllä Suomessa riittää töiden suhteen.

        Juuri näin!


    • Tiia199000

      hyvin on onneks viä aikaa lukee,vähä kiirettä pitää kun töissäki pitäis käydä. Toisaaltaa vähensi työvuoroja yli puolella et kerkee oikeesti lukee. Ookko opetellu mitää matikasta?

    • R3b3l

      Kun vanhoja pääsykokeita ei oikein ole tyrkyllä, niin ei oikein tiedä, mitä pitäisi opetella matikasta. Joten en oikeastaan.

    • Tiia199000

      En mäkää oikee muuta ku x laskuja oo harjotellu, neku osaa nii pitäis pärjätä :)

    • lnklno

      Onko turhempaa koulutusta olemassa kuin oikeustradenomi?`

      • on, elämäm koulu


      • Näinhänsemenee

        Jotkut jatkaa siitä vielä elämän korkea kouluun. Tosin sinnekkin pääsee sillä kun jaksaa vaan ryypätä ja olla työttömänä


    • Tiia199000

      Ystäväni on oikeustradenomi ja on yksi pankin johtotiimistä kovalla palkalla. Onhan se koulutus turha jos ei siittä mitään opi tai ei edes ole alkeita koulutukseen :)

      • kmkmk

        Kenellä nyt olisi "alkeita" amikseen?


      • käsitteet
        kmkmk kirjoitti:

        Kenellä nyt olisi "alkeita" amikseen?

        Taas sinulla on käsitteet sekaisin. Amis on toisen asteen oppilaitos, AMK korkea-asteen oppilaitos.


      • mkmknmkinjbyt56
        käsitteet kirjoitti:

        Taas sinulla on käsitteet sekaisin. Amis on toisen asteen oppilaitos, AMK korkea-asteen oppilaitos.

        Kyllä amk on ihan amis puhekielessä. Samaa tasoakin.


    • Tiia199000

      Ihmisillä on niin väärä käsitys koulutuksesta. Sellainen ihminen joka haluaa lukea lakia ei todellakaan hae tähän koulutukseen. Tämä on nimenomaan liiketoiminnan juridiikkaa, ei liity millään tavalla asianajajiin tai tuomareihin. Toisinaan antaa oikeuden työskennellä oikeuslaitoksessa sihteerinä ja yms. Jos joku ajattelee, että haen tänne, koska en pääse oikikseen on ymmärtänyt asian väärin. Koulutus on liiketoimintaa.

    • kankan

      Onko Jyväskylässä ollenkaan haastattelua? Viime vuonna kun hain Savoniaan, niin siellä oli kirjoitelma haastattelun sijasta. Piti kertoa elämästään, miksi hakee juuri sille koulutuslinjalle yms. Ennakkomateriaalista oli vain a,b,c,d kysymyksiä, samoin kuin matikassakin. Mutta siinä sai sitten miinus pisteen jos vastasi väärin.

    • lehtipihvi22

      Haen Päivölän opistoon ja sieltä väylän kautta Helsingin yliopistoon.
      Suoritan ensin ammattikoulun kokkilinjan loppuun.

    • R3b3l

      Ei ole haastattelua Jyväskylään vaan kirjoitelma.

    • sjfoiåfpä

      miten ootte lukenu ennakkoaineistoo? sujuuko? minusta kamalan haastava tänävuonna.

    • R3b3l

      Kyllä on ollut melkomoista kahlaamista... Se englanninkielinen on ihan hirveä sisällöltään. Fiskarsin vuosikertomus oli kevyttä viihdelukemista siihen verrattuna.

    • Aleks22

      Miten isoja tenttejä tuossa koulutuksessa on? Tuttu joka opiskelee sanoi että samat materiaalit on kuin yliopiston puolella ja yhtä vaikeita tenttejä, mutta jos jollain on kokemuksia..

    • Apuaaasssss

      tosi vaikee aineisto! Ei tiä mitä kannattais päntätä. Mietityttää vähä koekin, koska väärästä pisteestä saa miinuksen.. Parempi jättää vastaamatta jos epäilee :D

    • Hogcöof

      Kuinka pääsykoe meni? Itellä päin helvettiä

    • R3b3l

      Ihan penkin alle. Pelkäsin niitä oikein-väärin tehtäviä, koska kirjoittaminen ei ole ollut koskaan ongelma. Nistä ov tehtävistä jäi vain muutama vaille vastausta, mutta kirjoitelmassa pää vain löi tyhjää! Ei tarvi syksyllä alkaa opiskella... ja minä en ymmärrä, miksi tällainen aikuinen ihminen jännittää niin paljon pääsykoetta, että ihan tärisee ennen sitä. Voisin kirjoittaa nyt muutaman ruman sanan, mutta jätän väliin.

    • Noh

      Minä hain, mutta ei ole tullut mitään tuloksia vielä. Ainakaan minulle?

    • Tiia199000

      Tulokset tuli, 45 varasija ja ei toivoo. Mites muilla?

    • LiisaM86

      TAMKiin hain. Ja toivoin pääseväni edes varasijalla sisään,mutta kuinkas kävikään... Pääsin suoraan sisään!!! Ai että.
      Kyllä sitä tulikin päntättyä ja jännitettyä,kun menin pääsykokeisiin (oli muuten haastis). Ja jännitin ja odotin tulosta!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe