ruma vartalo

murtunut

Olen useamman lapsen synnyttänyt ja aikoinaan 50kg lihonut ja nyt 40kg laihtunut. Vartaloni tuhosi lapset aikoinaan. Lihominen on ollut vaan pieni lisä siihen mitä imetyksetkin on aiheuttaneet. Minulla on nyt lasten isän jälkeen ollut pari pitempää suhdetta ja kummassakin on jossain vaiheessa mies rohkaistunut sanomaan että vartaloni on uskomattoman ruma ja minun koskemiseni on inhottavaa. Siis ihan rakentavana kritiikkinä ei minään kiukuspäin heitettynä asiana. Erityisesti rintani ovat hirveät. Niin ne onkin. sairaan rumat. Ei tässä viitsisi muuten hyvää suhdetta poiskaan laittaa törmätäkseen seuraavassakin samaan ongelmaan. Paita tässä kyllä aina päällä onkin vähintään ja vessassa pukeudun kun nolottaa sen jälkeen kun taas noihin kommentteihin törmää. En tiedä mitä tehdä kun leikkauksiinkaan ei ole varaa ja ei tämä ongelma masennuslääkkeitäkään syömällä korjaannu.

30

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertyuiiuytrew

      ei lapset tuhoa vartaloa vaan tekemättömyys ja liikkumattomuus mutta pitää vaan suhtauta asioihin niiden vaatimalla tavalla

      • murtunut

        Näköjään sitten piti kahdesti laittaa kun ilmoitti että ei laita ja näköjään sitten laittoi kuitenkin. En ymmärrä miten voisin treenata täysin tyhjinä pusseina roikkuvat rintani? Vatsa on niin löysä nahkareppu että saan sen käännettyä kaksinkerroin... mites se treenataan? Siinä on yli 40 raskausarpea.


    • sevaanonniin

      Jos vartalosi on ruma synnytettyäsi niin se oli ruma jos ennen kun tulit raskaaksi. Et ole tottunut liikuntaan, et ole treenannut ikinä, olet laiska. Minun tyttöystävä lihoi 10 kg raskauden aikana ja laihtui omiin mittoihin 3 kk jälkeen kun oli synnyttänyt Kyse on siitä mitä syö ja siitä että liikkuu. Turha itkeä täällä että olet läski. Älä syö pizzaa tai roskaruokaa. Lihominne johtuu ainoastaan roskaruuan syömisesta.

      • murtunut

        Joo no minä en ole raskauksista lihonut grammaakaan, että en tiedä mitä on lihoa raskausaikana. Tiedän vain sen että silloin repeää iho joka suuntaan ja rinnat voi suureta vuorokaudessa kuppikoosta B kokoon E ja imetyksen jälkeen jää littanat lapaset. Treenannut en ole sen kummemmin kuin juossut ja ratsastanut, sauvakävellyt kun paino alkoi nousta saatuani lääkityksen raskaudenjälkeiseen masennukseen. Mitä nyt yritän sanoa on se että ne läskit tuli tuhotyön jälkeen ja sitten ne olen laihduttanut pois. Nyt treenaan 10 tuntia viikossa. Se ei muuta kuitenkaan ratkeillutta ihoani mihinkään.


      • jhou9pui

        Olipa tökerö kommentti nimimerkiltä sevaanonniin. Häpeä!

        Vähän aikaa sitten oli juttua Iltasanomien sivuilla (muistaakseni) siitä kuinka eräs nuori mies oli laihduttanut ja hänelle oli jäänyt siitä valtavasti roikkuvaa nahkaa. Mies oli selvästi murheissaan roikkuvasta nahastaan. Hänen pelastuksensa oli ihmiset, jotka lahjoittivat hänelle rahaa korjausleikkaukseen. Valitettavasti kaikilla ei ole noin paljon onnea matkassa. Varmasti todella raskasta katsoa itseään peilistä ja kuulla arvostelua kehostaan, kun tietää, että vain leikkauksella voi saada kroppansa erinäköiseksi.

        Luontoäiti on ollut sairas, kun on synnyttämisen suunnannut vain naisille. Jos sekä miehet että naiset voisivat tulla raskaaksi, niin tajuaisivat miehetkin paremmin mitä jo pelkkä raskaana olo voi tehdä esim.iholle ja rinnoille. Se aloittajan tulee kuitenkin muistaa, että olet yhtä arvokas ihminen kuin hoikemmatkin.

        Eikö olisi mahdollista maksaa osissa leikkauskulut, jos ei muuten ole varaa? Tietääkseni yksityisissä sairaaloissa on tuo mahdollisuus.


      • murtunut

        Ei ole luottotietoja enää. Ne meni edellisen miehen mukana. Tahallaan ne menetin kun minun hyväksikäytöstä ei muuten tullut loppua.


      • sevaanonniin
        murtunut kirjoitti:

        Joo no minä en ole raskauksista lihonut grammaakaan, että en tiedä mitä on lihoa raskausaikana. Tiedän vain sen että silloin repeää iho joka suuntaan ja rinnat voi suureta vuorokaudessa kuppikoosta B kokoon E ja imetyksen jälkeen jää littanat lapaset. Treenannut en ole sen kummemmin kuin juossut ja ratsastanut, sauvakävellyt kun paino alkoi nousta saatuani lääkityksen raskaudenjälkeiseen masennukseen. Mitä nyt yritän sanoa on se että ne läskit tuli tuhotyön jälkeen ja sitten ne olen laihduttanut pois. Nyt treenaan 10 tuntia viikossa. Se ei muuta kuitenkaan ratkeillutta ihoani mihinkään.

        Sitten miehes on vaan pinnallinen joka ei oikeesti rakasta sinua.


      • pää_pystyyn

        Aloittaja ei ole synnyttänyt yhtä lasta vaan monta lasta...Siinä on aikamoinen ero. Jo pelkästään se, että montaa lasta ei ole todennäköisesti ehtinyt synnyttää siinä iässä, kun vielä kutsutaan "tyttöystäväksi" eli aloittaja on todennäköisesti vanhempi. Iän myötä elimistö palautuu entistä heikommin eli joka raskaus on vaikeampi. Ja kun on sitten monta lasta hoidettavana ja rahaa pitää tienata entistä enempi, että kykenisi elättämään kasvavan perheen (ja lapsia kun on monta niin harrastukset vievät rahaa paljon), niin ei siinä enää ehdi itseä paljon ajatella. Minullakin on joka raskaus tuonut hieman lisää vartalon ongelmia. Ensimmäisen jälkeen oli vielä helppoa, mutta kun viides raskaus on käyty läpi, niin siinä on sitä vatsan löysää ihoa, joka ei mene mihinkään eikä siihen mikään auta. Ja nuorimmaista en enää edes kyennyt imettämään kuin 9 kk kun rinnat tuntuivat niin tyhjiltä jo. Silloin ensimmäisen lapsen kanssa oli ihan eri juttu. Mutta silti minun lähes kymmenen vuotta nuorempi mieheni rakastaa minua. Joskus hän naureskelee, että olen painava, yhtä painava kuin hän (hän luulee minua 10-20 kg painavammaksi kuin oikeasti olen). Aloittaja...kauneus on katoavaista...maailma on pinnallinen...mutta elämä on kovin lyhyt ulkonäön suremiseksi. Ja sitä paitsi, eikös Raamatussa jopa sanota (Paavali?), että nainen pelastuu synnyttämisen kautta...no miksiköhän...nuorempana en ymmärtänyt...mutta nykyisin ymmärrän...Jos hyväksymme raskauksien tuomat arvet ja kärsimyksen, emmekö silloin ole Kristuksen seuraajia?


      • murtunut

        On ne lapset nuorena hankittu ja kaikki siellä 4500g kieppeillä ja 53cm ja vuoden välein. Viimeisen kohdalla maha oli niin valtava että kätilökin kysyi ennen synnytystä olenko ihan varma etten odota kaksosia. Edes nestettä en kerännyt raskausaikoina. Viimeisenkin kohdalla laihduin 10kg raskausaikana. Hormoonit totaali sekaisin. Maitoa tuli vielä 6 vuotta ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Testosteroiinitasot kaksinkertaiset, että parrankin saa ajaa kerran päivässä. Sterilisaatio vain sekoitti kroppaa enemmän. Liekö sitten hormoonit ja ihosairaus tehnyt ihosta jotenkin oudon, että elastisuus on hävinnyt...Kasvoiltani olen nätti, mutta vartalo. Onneksi on tukivaatteet ja toppaukset... mutta kun ne pitää ottaa sängyssä pois :(


    • paljonkiinni-itsestä

      Sinulle suosittelen uimahallissa käyntiä. Siellä on normaaleja ihmisiä ja siellä tulee ihan normaali olo. Kaikilla meillä on omat vikamme ja elämä näkyy vartaloissamme. Siellä on rinnattomia ja leikeltyjä, lihavia, sairaita, vanhoja, nuoria, vammaisia...

      Kropalle voi tehdä tosi paljon ihan itsekin, ilman suuria rahasummia. Liikuntaa, eli kuntosalia, vesijuoksua (paras kalorinkuluttaja huonokuntoiselle), kävelyä, tanssia, mitä tahansa mikä kiinnostaa... Ja sitten ruokavalio kuntoon. Oikein syömällä säästää hurjasti ruokalaskuissakin. Ei tarvitse ostaa kalliita kausivihanneksia, vaan tarjouskamaa ja vihannespakasteet ajavat samaa asiaa.

      Sinulla on sentään kumppani, ei kai hän kanssasi olisi jollei sinusta pidä. Monella timmikroppaisellakaan naisella ei ole.

      • typeryksiä

        kerrankin täytyy ihan rumasti tokaista, että haista paska! Uimahalli, jos mikä on paikka, jossa asioikseen katsotaan voitavan naureskella toiselle ja ääneen ihmetellä!!!
        Ruokavalio ja liikunta EI POISTA sitä velttoa ihoa tai kiinteytä tyhjiä rukkasia! Itku, että ihmisten pitää olla ... aih, en pysty edes sanomaan, miten


      • paljonkiinni-itsestä
        typeryksiä kirjoitti:

        kerrankin täytyy ihan rumasti tokaista, että haista paska! Uimahalli, jos mikä on paikka, jossa asioikseen katsotaan voitavan naureskella toiselle ja ääneen ihmetellä!!!
        Ruokavalio ja liikunta EI POISTA sitä velttoa ihoa tai kiinteytä tyhjiä rukkasia! Itku, että ihmisten pitää olla ... aih, en pysty edes sanomaan, miten

        Ruokavalio ja liikunta auttavat ihan varmasti löysään nahkaankin jopa vuosikymmen jälkeenpäin. Ei se tietenkään sitä uudeksi muuta, mutta näyttää hurjan paljon paremmalta. Ap kirjoitti, että hänellä on 40 raskausarpea. Minulla on ainakin 400. Oikeasti. Lääkärikin totesi aikoinaan painokkaasti, että "o-hoh!" Ne ovat vaalenneet hitaasti ajan kanssa, ja lihakset ja hyllyvän läskin tiristäminen löllön nahan alta ovat auttaneet tosi paljon. Hyvä ryhtikin siirtää huomion muualle kaiken maailman löysistä lärpäkkeistä, joita on jokaisella eläneellä ihmisellä.

        Ylimääräisen roikon poistaminen leikkauksella on yksi vaihtoehto ja oheiskeino.

        Ei ole tarkoitus mennä sinne uimahalliin kehuttavaksi, vaan katsomaan normaaleja ihmisiä. Jos joku käyttäytyy siellä huonosti, ilmoita valvojalle. Se joku ei enää sinne halliin pääse. Sinä pääset. Kun menet vaan.

        Todella monet ongelmat ovat vain omassa päässämme. Liikunnan iloa :)


      • murtunut

        40 arpea 30cm matkalla... semmoisia puolen sentin röpelöisiä kämmenen pituisia rihmoja.Ihan kuin rypistettyä silkkipaperia. rintoja ei kiinteytä mikään. Voin napata ihosta kiinni ja venyttää 10-15cm ja sitten alkaa"rinta " nousta.. että tyhjää on. Rinnoissa ei ole edes tuntoaistia, että siksi niistä en ole tajunnut ennen kiinnostuakaan. Mitään merkitsemättömät lurpakkeet. Vatsa sen verta löysä löllykkä, että navan voi siirtää minne vaan :D Taidanpa kysellä sitä leikkausta. En minä mitään silikooneja. Mutta a kuppi olis kiva ja vatsaröllö pois..


      • paljonkiinni-itsestä
        murtunut kirjoitti:

        40 arpea 30cm matkalla... semmoisia puolen sentin röpelöisiä kämmenen pituisia rihmoja.Ihan kuin rypistettyä silkkipaperia. rintoja ei kiinteytä mikään. Voin napata ihosta kiinni ja venyttää 10-15cm ja sitten alkaa"rinta " nousta.. että tyhjää on. Rinnoissa ei ole edes tuntoaistia, että siksi niistä en ole tajunnut ennen kiinnostuakaan. Mitään merkitsemättömät lurpakkeet. Vatsa sen verta löysä löllykkä, että navan voi siirtää minne vaan :D Taidanpa kysellä sitä leikkausta. En minä mitään silikooneja. Mutta a kuppi olis kiva ja vatsaröllö pois..

        Juu tiedän kyllä erittäin hyvin miltä raskausarvet näyttävät ;D Siinä revenneessä ihossa ei minullakaan ole tuntoa. Mulla on arpia muuallakin kuin rinnoissa ja vatsassa... joka puolella. Olisihan tämä kroppa paremman näköinen, jos noi löysät rullais ja leikkais pois, mutta ei ne minua enää niin haittaa. Joskus olen harkinnut...

        Pidän sulle peukkuja leikkaukseen pääsemiseksi. Muista valittaa sitten ihan huolella kaikesta mahdollisesta vaivasta mitä roikkonahat aiheuttaa ja muka aiheuttaa! Muuten voi olla vaikeaa saada julkiselta sitä leikkausta.


    • ongelmanydin

      Näkee, että suurin osa vastaajista ei ole tajunnut ongelmaa lainkaan. Ei raskauksien, imettämisen ja laihtumisen seurauksena tullut löysä iho millään jumpalla ja rehujen syömisellä häviä. Minusta voisit kysyä lääkäriltä, voisitko päästä korjausleikkaukseen ihan julkisella puolella.

      • paljonkiinni-itsestä

        Ei siihen jumppa autakaan. Mutta jos täyttää sitä löysää ihoa sisäpuolelta lihaksella, se kyllä kiinteyttää. Kuntosalia siis ja raskaita painoja. Höppölöysiä lähtee vielä pois laihduttamallakin, joten aerobista mukaan. Ja mikään kropankuntoyritys ei onnistu, jollei ruokavalio ole kunnossa. Noi rehut on aikalailla välttämättömiä ruokavaliossa, tietysti muiden makrojen ohessa, mutta ihmiset syövät aivan liian vähän kasviksia ja siksi lihovat ja väsyvät.

        Minulla on kroppa täynnä raskaudesta aiheutuneita arpia, ja ne ovat vuosikymmenten aikana kyllä kuroutuneet kasaan rankalla puntilla ja terveellisillä elämäntavoilla. Näkyyhän ne vaaleina ryppyinä vieläkin, mutta kun alla on lihas, kokonaisuus on kiinteä.

        Toki jos nahka paljon roikkuu ja aiheuttaa tulehduksia ja muita ongelmia, niin kannattaa kysellä jos julkinen tosiaan kustantaisi leikkauksen. Muuten samaa vikaa on todella monella. Uimahalliin vaan! :)


    • murtunut

      Kyllä sen 500-800g vihanneksia syön päivässä. Proteiinit ja hiilarit treenien mukaan. Punttia nostan 5 tuntia viikossa. Aerobinen siihen päälle. Siinä se vatsa kuitenkin lerppuu ja rinnat. Napakin katsoo lattiaa... eniten vaivaa kuitenkin rinnat kun ne on todellakin rumat. Pelkästään nännipihatkin on 15cm halkaisijaltaan ja nännitkin katsoo jalkoja. Minulle onkin sanottu, että minun rinnat varmasti aiheuttaa minulle mielenterveysongelman. Minä taas olin ihan tyyttväinen itseeni ennen kuin ympäristö alkoi valistaa minua rumuudestani. Saakohan julkiselta puolelta leikkauksen sillä perusteella että ei jaksa kiusaamista?

      • tsemppiäsinulle

        Kannattaa ainakin käväistä lääkärillä juttelemassa. Mutta toisaalta jos asia ei varsinaisesti itseäsi haittaa, niin voihan sen kanssa yrittää elää. Hanki ihania mutta ei niin paljastavia alusasuja ja hepeneitä. Laadukkailla alusvaatteilla varmaan pystyy vähän peittämään. Uiminen muuten on siinä mielessä hyvä idea, että uimassa näet meitä muitakin repsahtaneita naisia. Hanki hyvä napakka uikkari, jossa on vaikka sellainen hamemainen alaosa.


      • paljonkiinni-itsestä

        Jos nostat rautaa 5 tuntia viikossa, niin saanko kysyä millaisilla painoilla nostat? Mave, kyykky, leuanveto, penkki? Pitää olla oikeasti raskasta, jotta siitä on mitään hyötyä.
        Teen mavet tällä hetkellä 5x5 105 kg, takakyykyt 5x5 75 kg, leukoja menee toista kymmentä, penkki 5x5 52,5 kg. Oma paino alle 60 kg ja ikää yli 40. Olen käynyt salilla muutaman vuoden, ex-sohvaperuna. Ihan vain siksi mainostan, että raskailla raudoilla saa tulosta, ei kevyellä hilavitkuttelulla. Jalanheiluttelijat, juttelijat ja lehdenlukijat ovat ihan turhaan salilla. Eikä siis se aika, vaan se treeni...


      • murtunut

        Niin raskailla kuin lääkäri on antanut luvan. Menin ylikuntoon puolisen vuotta sitten. Olen se joka ei suostu salille kaveria ottamaan mukaan. En puhu treenin aikana ja minua ei kiinnosta ympäristö enkä ole sosiaalinen. Kun lähden kotiovesta olen täysin fokusoitunut treeniin. Yhtenä aamuna en saanut enää edes lämmittelypainoilla tehtyä ja uuvuin äkillisesti niin että minut täytyi jakea salilta kotiin. Lääkärissä löytyi kaikenlaista synnynnäistä vikaa ja masennus. Käytännössä kiellettiin vapaat painot, koska minussa on niin paljon pois paikaltaan meneviä tekijöitä ja vammoja nuoruuden onnettomuuksista. Max on nyt 60% maksimista. Masentavaa sinällään kun mitään ei sitten voi kehittyäkään enää. Mitä uimahalliin tulee niin minulla ei ole ongelmaa kroppani kanssa. Se on puolisoistani ollut ruma. Ne voisi mennä sinne uimahalliin minun puolestani. Kerran koitin edellisen puolison kanssa sellaista seksikästä alusasua. Lakkasi seisomasta :D Nykyinen inhoaa hepeneitä koska ne estää tuntemasta ihon. Pimeessä vaan sitten? Harmi että kesä tulee. Onkohan se selibaatti sitten? :D


      • oletsopiva

        Menet tk-lääkärille ja kysyt/pyydät/rukoilet vatsan ja rintojen korjausleikausta julkisella puolella työkykysi säilyttääksesi.
        Tehdään niitä paljon turhempiakin kalliita leikkauksia yhteiskunnan varoin. Esim. joku kännissä tai huumepäissään teloo itsensä ja yhteiskunta satsaa tuhansia/kymmeniätuhansia korjausleikkauksiin iloisesti. Tässä "vamman aiheuttaja" on useiden lasten synnyttäminen ja ylipainosta normaalipainoon laihduttaminen.
        Jopa diakonialtakin voisi löytyä roponen.
        Muutoin, hanki luottotiedot kuntoon ja lakkaa sponsoroimasta miehiä! Mies saa kaikin mokomin auttaa sinua taloudellisesti, mutta nyt rahahanat kiinni muiden tarpeisiin, jooko?


      • paljonkiinni-itsestä
        murtunut kirjoitti:

        Niin raskailla kuin lääkäri on antanut luvan. Menin ylikuntoon puolisen vuotta sitten. Olen se joka ei suostu salille kaveria ottamaan mukaan. En puhu treenin aikana ja minua ei kiinnosta ympäristö enkä ole sosiaalinen. Kun lähden kotiovesta olen täysin fokusoitunut treeniin. Yhtenä aamuna en saanut enää edes lämmittelypainoilla tehtyä ja uuvuin äkillisesti niin että minut täytyi jakea salilta kotiin. Lääkärissä löytyi kaikenlaista synnynnäistä vikaa ja masennus. Käytännössä kiellettiin vapaat painot, koska minussa on niin paljon pois paikaltaan meneviä tekijöitä ja vammoja nuoruuden onnettomuuksista. Max on nyt 60% maksimista. Masentavaa sinällään kun mitään ei sitten voi kehittyäkään enää. Mitä uimahalliin tulee niin minulla ei ole ongelmaa kroppani kanssa. Se on puolisoistani ollut ruma. Ne voisi mennä sinne uimahalliin minun puolestani. Kerran koitin edellisen puolison kanssa sellaista seksikästä alusasua. Lakkasi seisomasta :D Nykyinen inhoaa hepeneitä koska ne estää tuntemasta ihon. Pimeessä vaan sitten? Harmi että kesä tulee. Onkohan se selibaatti sitten? :D

        Nyt alkaa olemaan liikaa selittelyä.
        Tee sillä 60% sitten pidempiä sarjoja. Kyllä kehittyy. Yliliikkuvat ja löysät nivelet tarvitsevat vahvat lihakset ympärilleen. Käy urheilulääkärillä, en usko tuota rajoitusta. Ylikunnosta paranee levolla ja syömällä, ja nyt osaat jo syödä, levätä ja treenata oikein kun kerran on tullut päihin.
        Sinulla ei siis olekaan ongelmaa kroppasi kanssa, sanot. Ongelma kropastasi on sinun miehelläsi. No kuule, laita sitten se mies pihalle, niin pääset ongelmastasi!


    • Sinkkumies33

      Lihominen ei kannata. Itse olen aina urheillut koska en halua rumaa läskiä kroppaa.

    • marttakerho

      älä anna..

    • Reputon

      Kysäiseppä seuraavalla lääkäkärin reissullasi, voisiko ylimääräistä "vatsan nahkareppua" poistaa kirurgisin menetelmin. On totta että liikunnalla saa lihakset kiinteytettyä, tuo nahkareppu on eri asia. Eikö siitä ole terveydellisiäkin haittoja kun tyhjä reppu roikkuu hameen/housunkauluksen ylitse?
      Repun poistaminen on suht pieni operaatio.

    • Ei kuulosta kivalta. Vartaloa pystyy muokkaamaan vain määrättyyn pisteeseen saakka, vaikka saliuskovaiset tuntuu väittävän muuta.

      En osaa tähän oikein muuta sanoa, että onnenlahjat ei mene kaikilla tasan. Jos treeni ei auta, eikä raha tosiaan riitä keinotekoiseen muokkaukseen (plastiikkakirurgiaan), alkaa keinot olla aika vähissä. Pitää varmaan yrittää iloita siitä mitä on ja missä olet ollut onnekas.

      Ainakin sinulla on useita lapsia. Minun tapailemani naisen suuri tragedia on, ettei hän voi lapsia saada ja monet pitävät häntä itsekkäänä sinkkuna, joka ei tiedä todellisesta elämästä mitään. Työelämässä häntä kartellaan, koska pelätään, että hän pyöräyttää heti miehen tavattuaan pari lasta.

      Lisäksi voit lohduttautua, että kaikkien vartalot näyttävät aikaa myöden kamalilta oli lapsia tai ei.

    • lekurille

      Kyllä minä epäilisin vahvasti että sinun ongelmasi riittäisi kunnallisen puolen leikkaukseenkin. Jos kerran kuvailemallasi tavalla nahka roikkuu, niin onhan siinä jo hautumis- ja hiertymisongelmaakin.

    • Toivon_sulle_parasta

      Jos tuon roikkuvan masun alle tulee esim. hiivatulehduksia tai muuten hautuu, niin voi olla että pääsisit abdominoplastiaan julkiselle puolelle. Rintojakin leikataan julkisella puolella, lähinnä jotain epämuodostumia, pienennyksiä ja syöpäleikkausten jäljiltä korjauksia/rekonstruktioita. Jos indikaatiot täyttyy, niin leikkaus tehdään. En tiedä missä päin asut, mutta Helsingissä Töölön sairaalassa on plastiikkakirurgit, jotka tekee näitä, mutta perustelut pitää olla erittäin hyvät. Ei riitä pelkkä esteettinen syy.

    • rumaluonnostaan

      Olen itse tiedostanut koulu-iästä saakka että minä menen jossakin vaiheessa elämääni ainakin nenäleikkaukseen. Rahaa on nyt vasta vähän päälle 4000€ ja lähemmäs puolet vielä keräämättä koko hinnasta, mutta kyllä sitä rumana pystyy elämään, kun tietää että joskus kun rahat tulevat kerätyksi niin ulkonäkö muuttuu ainakin vähän paremmaksi. Se tieto helpottaa minua suuresti ja auttaa jaksamaan tällaisessa maailmassa missä saa kuulla julkisella paikallakin välillä huutelua siitä miten ruma on.

    • meripihka444

      Voi luoja...
      Kauneutta j vartaloa voi muokata aina tiettyyn pisteeseen asti. Joillain matka kauneuteen on pidempi, joillain lyhyempi. Olen varma että olet vielä joskus tyytyväinen kroppaasi. Ja jos sinulla on kauniit kasvot, niin siitä vaan meikkiä ja hiusten hoitoa.
      Syö terveellisesti (kasvikset marjat hedelmät vesi janojuomana ... Kalaa)
      Ja kannattaa todellakin edes harkita sitä roikkuvan mahan leikkausta, ei ole iso operaatio!
      Kaikkea hyvää sulle :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe