Aitoa avioliittoa kannavat ehdokkaat

katsele

93

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsele
      • Ensimmäinen kymppitonni täynnä :) :)


      • Ateisti1982EiKirj

        "Lapsen oikeus olla isän ja äidin hoidettavana ei voi toteutua samaa sukupuolta olevien avioliitossa."

        Entäpä miten käy käsityksenne mukaan lapselle mitä useammin vanhempien avioerotilanteessa. Silloin teoria on eri kuin käytäntö!


      • UpeanViisas

        Naisen ja miehen avioeron jälkeen lapsella on edelleen äiti ja isä. Jumala ei halua, että nainen ja mies eroavat - näin Raamatussa. Hän tietää, että tällaista kuitenkin tapahtuu, mutta se ei ole hyväksi ihmiselle. Raamattu on kyllä upean viisas sisällöltään.


      • qazzaq
        UpeanViisas kirjoitti:

        Naisen ja miehen avioeron jälkeen lapsella on edelleen äiti ja isä. Jumala ei halua, että nainen ja mies eroavat - näin Raamatussa. Hän tietää, että tällaista kuitenkin tapahtuu, mutta se ei ole hyväksi ihmiselle. Raamattu on kyllä upean viisas sisällöltään.

        Huomaa että Jumala ei ole itse ollut naimisissa. Avioero on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin huono avioliitto. Raamattu on siis tässäkin asiassa väärässä.


      • PeilinEteen

        Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalalta ihmisille annettu kirjallinen opas.
        Se, että ihminen ei osaa elää avioliitossa on ihmisten omien valintojensa seuraamusta. Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen.


      • eevaetsiieevaa
        PeilinEteen kirjoitti:

        Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalalta ihmisille annettu kirjallinen opas.
        Se, että ihminen ei osaa elää avioliitossa on ihmisten omien valintojensa seuraamusta. Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen.

        Älä sontaa jauha,raamattu on ihmisten kirjoittama!!


      • qazzaq
        PeilinEteen kirjoitti:

        Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalalta ihmisille annettu kirjallinen opas.
        Se, että ihminen ei osaa elää avioliitossa on ihmisten omien valintojensa seuraamusta. Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen.

        "Se, että ihminen ei osaa elää avioliitossa on ihmisten omien valintojensa seuraamusta."

        Jos Jumala on kirjoittanut kyseisen opaskirjan ihmisille, voisi kuvitella että hän olisi ottanut tämän asian huomioon. Jos avioliitto on tarkoitettu ihmisille ja yli puolet avioliitoista päätyy eroon, on avioliitto-konsepti epäonnistunut viritelmä. Voisi luulla että täydellinen olio olisi pystynyt parempaan.


      • qazzaq
        PeilinEteen kirjoitti:

        Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalalta ihmisille annettu kirjallinen opas.
        Se, että ihminen ei osaa elää avioliitossa on ihmisten omien valintojensa seuraamusta. Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen.

        "Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen."

        Jos minä syötän salaattia koiralleni ja se ei pysy sillä hengissä, pitääkö koiran syyttää siitä itseään, vai olenko kenties antanut sille vääränlaista ruokaa?


      • anja.eerikäinen
        qazzaq kirjoitti:

        "Siitä ei pidä Jumalaa syyttää. Peilistä katsomalla voi etsiä syyllisen."

        Jos minä syötän salaattia koiralleni ja se ei pysy sillä hengissä, pitääkö koiran syyttää siitä itseään, vai olenko kenties antanut sille vääränlaista ruokaa?

        Jos kaltaisellasi ihmisellä on koira se on jo utsessään eläinrääkkäystä!


      • Simelius
        eevaetsiieevaa kirjoitti:

        Älä sontaa jauha,raamattu on ihmisten kirjoittama!!

        Niin on mutta Jumala on antanut ne ohjeet Raamattuun. Muuten ei ne sadat tai tuhannet ennustukset voi käydä toteen kuten on käynyt ja käyvät parhaillaan toteen. Israelin kansa on ajan kello jonka historia, nykyhetki ja tulevaisuus on kirjoitettu siihen kirjaan.


      • Simelius kirjoitti:

        Niin on mutta Jumala on antanut ne ohjeet Raamattuun. Muuten ei ne sadat tai tuhannet ennustukset voi käydä toteen kuten on käynyt ja käyvät parhaillaan toteen. Israelin kansa on ajan kello jonka historia, nykyhetki ja tulevaisuus on kirjoitettu siihen kirjaan.

        Älä turhia kuvittele! Miten lopun ajoilla voi olla orjia ja kuningas? Ei niitä ole ollut enää aikoihin koko Israelissa. Raamattu osaa kertoa vain aikansa tapahtumia ja peilaa kaikki siihen aikaan. Ja sitä osoittaa sekin, että viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin.


    • Lista ei pidä paikkaansa.

      Vertailin listaa vähän matkaa Ylen vaalikoneen vastauksiin.
      Osa on jättänyt tuohon kysymykseen vastaamatta.

      Listalla olevien ehdokkaiden määrä on myös aika vähäinen.

      - kaikista eduskuntavaalien ehdokkaista vain 424 (24,2%) olisi valmis kaatamaan tasa-arvoisen avioliittolain ja 1327 (75,8%) on sen puolella.

      Myös Eduskuntaan uudelleen pyrkivistä tasa-arvoista kansalaisaloitetta vastustaneista kansanedustajista peräti 21 on muuttanut mieltään asiassa.

    • Äänestäjä7

      Hienoa, kiitos!

      • Jostain syystä kristillisdemokraattien puheenjohtajaa Sauli Ahvenjärveäkin pidetään listalla, vaikka hän on poistanut nimensä kansalaisaloitteen takana olevasta tukiryhmästä ja Ylen vaalikoneessakin hän jätti vastaamatta kysymykseen.

        Aito avioliitto ry ei ole päivittänyt listaa ja siellä on vääriä tietoja.


      • hohhh-hoijaa
        Pe.ku kirjoitti:

        Jostain syystä kristillisdemokraattien puheenjohtajaa Sauli Ahvenjärveäkin pidetään listalla, vaikka hän on poistanut nimensä kansalaisaloitteen takana olevasta tukiryhmästä ja Ylen vaalikoneessakin hän jätti vastaamatta kysymykseen.

        Aito avioliitto ry ei ole päivittänyt listaa ja siellä on vääriä tietoja.

        Nyt on peku ihan sekaisin. Nämä ovat eduskuntavaaliehdokkaita!
        Älä jaksa jankuttaa tyhjää!


    • katsokaa

      Kannatta katsoa Alfatv Tenhunen keskustelu avioliiton ja perhekäsitteen muutaamisesta. Todella vakavaa asia.
      http://alfatv.fi/arkisto/

      • selvä.nakki

        Olipa järeää asiaa!!!


    • hfs

      Muistakaa äänestää. Vain siten voitte vaikuttaa.

      • Ateisti1982EiKirj

        Äänestetty on, mutta sellaista ehdokasta joka on tasa-arvoisen avioliiton puolella ja saattaa olla tekemässä lakiehdotusta ehdotusta, jossa uskonto ei tule kuulua politiikkaan! Sen takia homoseksuaalien avioliittoa vastustetaankin kun uskonto saa vaikuttaa politiikassa. Ehdokkaani menee täysin varmasti eduskuntaan! Tasokkaampaa ministeriainesta kuin Timo Soini!


      • Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        Äänestetty on, mutta sellaista ehdokasta joka on tasa-arvoisen avioliiton puolella ja saattaa olla tekemässä lakiehdotusta ehdotusta, jossa uskonto ei tule kuulua politiikkaan! Sen takia homoseksuaalien avioliittoa vastustetaankin kun uskonto saa vaikuttaa politiikassa. Ehdokkaani menee täysin varmasti eduskuntaan! Tasokkaampaa ministeriainesta kuin Timo Soini!

        Sama täällä. Ääneni sai hän, joka menee varmasti eduskuntaan, ja on jo äänestänyt tasa-arvoisen avioliittolain puolesta.


      • HaluavatPahaa

        Kristillisyys ja ateismi liittyvät arvoihin. Ateistin mukaan, hänen arvonsa saa vaikuttaa politiikassa, mutta kristilliset arvot eivät. Kristillisillä arvoilla Suomesta on tullut yksi maailman huippumaa. Ateistien arvomaailman esimerkiksi sopivat hyvin Neuvostoliitto, Pohjois-Korea ja Kuuba. Erikoista, että ateistit haluavat pahaa elämäänsä.


      • HaluavatPahaa kirjoitti:

        Kristillisyys ja ateismi liittyvät arvoihin. Ateistin mukaan, hänen arvonsa saa vaikuttaa politiikassa, mutta kristilliset arvot eivät. Kristillisillä arvoilla Suomesta on tullut yksi maailman huippumaa. Ateistien arvomaailman esimerkiksi sopivat hyvin Neuvostoliitto, Pohjois-Korea ja Kuuba. Erikoista, että ateistit haluavat pahaa elämäänsä.

        Minun inhokkimaita luettelit. Ei ole mun ideologiaa, eikä sitä kautta halua pahaa elämäänsä. Onhan länsimaat kuitenkin se "parhaat", vaikka vikaa niissäkin on. Toisaalta homolittoja on ainoastaan kristityissä valtioissa.


    • TärkeäAloite

      Uskon vakaasti, että naisen ja miehen välinen avioliitto on paras olotila aikuiselle ihmiselle. Olen käynyt jo allekirjoittamassa aloitteen.
      Tässä vaiheessa vaikuttaa hyvältä allekirjoittaneiden määrä. JOKAINEN allekirjoitus on tärkeä ... siis ... ei-kristittykin sen voi allekirjoittaa.

      • Jaa, sinulla on varmaan vahva oma kokemus? Minä kun olen elänyt avioliitossa perhe-elämää, ja myöhemmin elänyt yhdessä miehen kanssa, niin voin sanoa, että olen vahvasti toista miltä, Kyllä kahden miehen välinen liitto sopii ainakin minulle paljon paremmin kuin liitto naisen kanssa. Se avioliitto päättyikin eroon, eli ei sopinut.

        Miksi haluat kaikkien olevan kuten sinä, vaikka se ei kaikille ole ollenkaan hyvä? Rajoitat siis toisten elämää sen mukaan miltä sinusta tuntuu? Ja taas tuli lisää huonoa kuvaa tästä väestä.


      • Vallanhimoisia

        Miksi toisten tulisi ajatella kuten sinä? Näin voi kääntäen kysyä. Homot ovat marginaaliryhmää, mutta he ovat hyvin vallanhimoisia. Näin olen kokenut. Heidän mielestään kaikkien muiden tulee asennoitua asioihin kuten he itse asennoituvat.

        Minun vakaumukseni perustuu Raamattuun, jonka olen kokenut erittäin viisaaksi pyhäksi kirjaksi. Ihminen itsessään on taipuvainen enkelistä piruun, psyykessään. Raamatussa kerrotaan homoudesta. Ymmärrän Raamatun kielteisen asenteen.

        Sinä toimit niin kuin toimit ja asennoidut kuten asennoidut. Itse vastaat myöskin seuraamuksista. Niin teen minäkin.

        Miten olen rajoittanut sinun elämääsi?
        "...huonoa kuvaa tästä väestä."
        Jumala on kristittyjen tukena. Siihen ei tarvita homoja.


      • Ateisti1982EiKirj

        "Uskon vakaasti, että naisen ja miehen välinen avioliitto on paras olotila aikuiselle ihmiselle."

        Uskon vakaasti, että naisen ja miehen välinen AVOLIITTO on paras olotila aikuiselle ihmiselle, mutta kun kaikki ei ole HETEROJA, eikä välttämättä heteroksi halua muuttua kuten "eheyttämispoliitiikassanne" janotte. Eheyttäminen on ihmisoikeuslakeja vastaan! Ei täällä eheyttämispolitiikallanne saada kovin montaa uskonnotonta ihmistä uskomaan tai liittymään seurakuntien jäseneksi, joten se uskontonne markkinointi toreilla ja kauppakeskuksissa on täyttä ajanhukkaa, kuten uskonto on muutenkin!


      • Vallanhimoisia kirjoitti:

        Miksi toisten tulisi ajatella kuten sinä? Näin voi kääntäen kysyä. Homot ovat marginaaliryhmää, mutta he ovat hyvin vallanhimoisia. Näin olen kokenut. Heidän mielestään kaikkien muiden tulee asennoitua asioihin kuten he itse asennoituvat.

        Minun vakaumukseni perustuu Raamattuun, jonka olen kokenut erittäin viisaaksi pyhäksi kirjaksi. Ihminen itsessään on taipuvainen enkelistä piruun, psyykessään. Raamatussa kerrotaan homoudesta. Ymmärrän Raamatun kielteisen asenteen.

        Sinä toimit niin kuin toimit ja asennoidut kuten asennoidut. Itse vastaat myöskin seuraamuksista. Niin teen minäkin.

        Miten olen rajoittanut sinun elämääsi?
        "...huonoa kuvaa tästä väestä."
        Jumala on kristittyjen tukena. Siihen ei tarvita homoja.

        En minä tässä mitään "ajatellut", vaan kerroin oman kokemukseni siitä, että mies sopii minulle paljon paremmin kuun nainen puolisoksi. En tajua mitä on homojen "vallanhimo", sitäkö mitä heteroilla, että avioliitto ei kuulu muille? Sellainen asenne.


      • Vallanhimoisia

        Avioliitto on pyhä. Siinä nainen ja mies tulee yhdeksi lihaksi ja Jumala siunaa heidän liittonsa. Vallanhimoa on se, että homot alkavat määrään Jumalaakin näissä asioissa. Sen lisäksi kristittyjen kuuluisi ajatella kuin he ajattelevat. Kyse on vallanhimosta.


      • JumalanArvomaailma
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        "Uskon vakaasti, että naisen ja miehen välinen avioliitto on paras olotila aikuiselle ihmiselle."

        Uskon vakaasti, että naisen ja miehen välinen AVOLIITTO on paras olotila aikuiselle ihmiselle, mutta kun kaikki ei ole HETEROJA, eikä välttämättä heteroksi halua muuttua kuten "eheyttämispoliitiikassanne" janotte. Eheyttäminen on ihmisoikeuslakeja vastaan! Ei täällä eheyttämispolitiikallanne saada kovin montaa uskonnotonta ihmistä uskomaan tai liittymään seurakuntien jäseneksi, joten se uskontonne markkinointi toreilla ja kauppakeskuksissa on täyttä ajanhukkaa, kuten uskonto on muutenkin!

        Pari ajatusta tuli mieleen kirjoituksestasi.
        Jumala antaa sinun itse valita arvomaailmasi. Jumalaa arvostavat kunnioittavat Jumalan arvomaailmaa. Naisen ja miehen välinen avioliitto on yksi näistä arvoista.
        Ja tuskinpa aidosti kristillinen seurakunta haluaa sinua jäsenekseen. Jäsenyyteen liittyy yhteinen arvomaailma.
        Raamatussa on profetiat siitä millaista on ennen Jeesuksen paluuta. Homous on yksi niistä merkeistä.


      • JumalanArvomaailma kirjoitti:

        Pari ajatusta tuli mieleen kirjoituksestasi.
        Jumala antaa sinun itse valita arvomaailmasi. Jumalaa arvostavat kunnioittavat Jumalan arvomaailmaa. Naisen ja miehen välinen avioliitto on yksi näistä arvoista.
        Ja tuskinpa aidosti kristillinen seurakunta haluaa sinua jäsenekseen. Jäsenyyteen liittyy yhteinen arvomaailma.
        Raamatussa on profetiat siitä millaista on ennen Jeesuksen paluuta. Homous on yksi niistä merkeistä.

        "Homous on yksi niistä merkeistä". Jeesushan niitä merkkejä luetteli, mutta ei niissä homoutta mainita. Eli ei löydy Raamatusta, vaan omasta päästäsi.

        Raamatussa on monenlaisia liittoja, ja kaikille Jumala oli myötämielinen. Voiko sanoa, että myös siunasi ne, kun ei kironnutkaan? Vai että ihmisten liitot ovat Jumalalle yhdentekeviä?


      • ItseVastaat

        Saa vaikutelman, että Pyhä Henki ei ole avannut sinulle Jumalan sanaa, jos olet lukenut Raamattua. Epäilen kyllä, että ettet ole lukenutkaan. Mutta ... itse vastaat elämästäsi Jumalan edessä.


      • ItseVastaat kirjoitti:

        Saa vaikutelman, että Pyhä Henki ei ole avannut sinulle Jumalan sanaa, jos olet lukenut Raamattua. Epäilen kyllä, että ettet ole lukenutkaan. Mutta ... itse vastaat elämästäsi Jumalan edessä.

        Minä olen lukenut niin kuin Raamattuun on kirjoitettu. Ei asiat muutu, vaikka mikä niitä haluaisi "avata". Eli jos Jumala ei kiellä, eikä moiti mitään liittoa, joita ihmiset ovat tehneet, niin sen on Jumala itse jo avannut, ja asia on selvä.

        Ja jos Jeesus eikä kukaan muukaan ole sanonut homoutta lopun ajan merkiksi, niin ei se muuksi muutu millään "avaamisella". Sitä on kyllä sanottu, että ihmiset ovat kylmiä.


      • pipolakille
        torre12 kirjoitti:

        Minä olen lukenut niin kuin Raamattuun on kirjoitettu. Ei asiat muutu, vaikka mikä niitä haluaisi "avata". Eli jos Jumala ei kiellä, eikä moiti mitään liittoa, joita ihmiset ovat tehneet, niin sen on Jumala itse jo avannut, ja asia on selvä.

        Ja jos Jeesus eikä kukaan muukaan ole sanonut homoutta lopun ajan merkiksi, niin ei se muuksi muutu millään "avaamisella". Sitä on kyllä sanottu, että ihmiset ovat kylmiä.

        Menes takaisin sinne muiden puutarhatonttujen pariin ja anna ihmisten keskustella täällä, jookos. Ei me katsot jakseta noita sun älyttömiä ateistin jankutuksiasi. Ei ole meidän syymme, että et ymmärrä Raamattua joten anna olla, jookos.


      • ItseVastaaItsestään
        torre12 kirjoitti:

        Minä olen lukenut niin kuin Raamattuun on kirjoitettu. Ei asiat muutu, vaikka mikä niitä haluaisi "avata". Eli jos Jumala ei kiellä, eikä moiti mitään liittoa, joita ihmiset ovat tehneet, niin sen on Jumala itse jo avannut, ja asia on selvä.

        Ja jos Jeesus eikä kukaan muukaan ole sanonut homoutta lopun ajan merkiksi, niin ei se muuksi muutu millään "avaamisella". Sitä on kyllä sanottu, että ihmiset ovat kylmiä.

        Pyhä Henki ei ole avannut sinulle Raamattua. Ja en usko edelleenkään, että olet lukenut Raamattua paljoakaan. Mutta itse vastaat itsestäsi. Tämäpä tästä.


      • ateisti
        ItseVastaaItsestään kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole avannut sinulle Raamattua. Ja en usko edelleenkään, että olet lukenut Raamattua paljoakaan. Mutta itse vastaat itsestäsi. Tämäpä tästä.

        Asia on nimenomaan toisin päin. Ateistit tuntevat Raamatun paremmin kuin uskovat. Siksi he ovat ateisteja. Itse uskoin Jumalaan kunnes luin ITSE Raamattua. Vasta siinä vaiheessa kun ottaa itse kirjan käteen ja lukee (ilman pappien ja pastoreiden sensuuria), huomaa miten hölmö, lapsellinen ja täynnä ristiriitoja kyseinen kirja on.


      • pipolakille kirjoitti:

        Menes takaisin sinne muiden puutarhatonttujen pariin ja anna ihmisten keskustella täällä, jookos. Ei me katsot jakseta noita sun älyttömiä ateistin jankutuksiasi. Ei ole meidän syymme, että et ymmärrä Raamattua joten anna olla, jookos.

        Minä en ole Raamattua kirjoittanut, eli se siitä. Ota Raamattu Raamattuna, tai ole hiljaa.


    • öäöd
    • hfs

      Kävin äänestämässä miehen ja naisen liittoa kannattavaa eduskuntavaaliehdokasta.

      • LisäVain

        Hienoa ♡


    • kdty

      Ohessa jokainen voi arvioida, mistä Aito Avioliitto ry, n tominnasta on kysymys.
      Linkistä voi myös tutustua, mitä Heurekan tilaisuudessa puhuttiin:

      Heurekan tapahtuma oli menestys. Sali oli aivan täynnä. Salissa oli kiinteitä istuimia 220 ja ylätasanteelle oli tuotu 30 lisätuolia. Kaikki istuinpaikat olivat täynnä. Osa ihmisistä ei valitettavasti mahtunut mukaan. Kiitos kaikille, jotka osallistuitte Heurekan historialliseen tapahtumaan! Ja ne, jotka eivät tälläkertaa päässeet mukaan, voivat tavoittaa osan tunnelmasta katsomalla tämän tallenteen: https://www.youtube.com/watch?v=ikZGn30EgVk. Se kestää 2 tuntia 40 minuuttia, joten kannattaa varata vähän popcornia ja ottaa mukava asento.

    • fhiikkk

      MUISTAKAA ÄÄNESTÄÄ1

      • Ääni.annettu

        Äänestetty KD:läistä :)


    • jossese
    • jossese
      • Tämä olikin mielenkiintoista. Siis eikö se ole epätasa-arvoista, jos avioliitossa ei saa olla kuin tiettyä porukkaa? Näen itse niin, että tasa-arvoista on, jos kaikki aikuiset miehet ja naiset saavat solmia avioliiton mikä heille sopii. Sellaisia liittoja on jo lähes 20 maassa.


      • KikkailuaTasa-arvolla

        Ei se, että on 20 maassa, ole mikään hyvään liittyvä perustelu. Narkomaanejakin on varmasti vielä useimmassakin maassa ja se ei lukumääränä tee siitä hyvää asiaa.

        Muslimimaissa saa kuolemanrangaistuksen homoudesta ja Putinin Venäjällä asenne on myöskin kielteinen.

        Tasa-arvo -sanana, on sinun arvomaailmaasi liittyvä veto homouteen kytkeytyen.
        Kristillistä arvomaailmaa et hyväksy siihen tasa-arvo -sanailuusi. Miksi et hyväksy toista arvomaailmaa tasa-arvoisuuden nimissä? Oletko tasa-arvon kannattajana alenpana vai ylenpänä kristittyyn nähden?

        Jumalan edessä ihminen on ns. samalla viivalla toisten kanssa. Erot ihmisten kesken tulee esille Jumalan sanan kunnioituksessa.


      • KikkailuaTasa-arvolla kirjoitti:

        Ei se, että on 20 maassa, ole mikään hyvään liittyvä perustelu. Narkomaanejakin on varmasti vielä useimmassakin maassa ja se ei lukumääränä tee siitä hyvää asiaa.

        Muslimimaissa saa kuolemanrangaistuksen homoudesta ja Putinin Venäjällä asenne on myöskin kielteinen.

        Tasa-arvo -sanana, on sinun arvomaailmaasi liittyvä veto homouteen kytkeytyen.
        Kristillistä arvomaailmaa et hyväksy siihen tasa-arvo -sanailuusi. Miksi et hyväksy toista arvomaailmaa tasa-arvoisuuden nimissä? Oletko tasa-arvon kannattajana alenpana vai ylenpänä kristittyyn nähden?

        Jumalan edessä ihminen on ns. samalla viivalla toisten kanssa. Erot ihmisten kesken tulee esille Jumalan sanan kunnioituksessa.

        Minkälaisia ongelmia on todettu tasa-arvoisesta avioliitosta näissä 20 maassa?


      • outojuttu

      • outojuttu kirjoitti:

        No ei se ainakaan ole parantanut homojen mielenterveysongelmia. Miksiköhän Hollannissa kaikki homot ei mene avioliittoon "parantumaan"?

        http://blog.journals.cambridge.org/2013/05/sexual-minorities-vulnerable-to-psychosis/

        Kunhan yhteiskunta tasa-arvoistuu ja homous on niin ikävystyttävä normijuttu ettei siitä edes viitsitä puhua, homojen kohonneet mielenterveysongelmat ja itsemurhariski hoituvat suunnilleen samalle tasolle muiden kanssa.

        Niin kauan kuin on joku erityinen coming out -ilmiö, tilanne ei ole normalisoitunut.


      • exhellari86 kirjoitti:

        Kunhan yhteiskunta tasa-arvoistuu ja homous on niin ikävystyttävä normijuttu ettei siitä edes viitsitä puhua, homojen kohonneet mielenterveysongelmat ja itsemurhariski hoituvat suunnilleen samalle tasolle muiden kanssa.

        Niin kauan kuin on joku erityinen coming out -ilmiö, tilanne ei ole normalisoitunut.

        Niin. Jos koulukiusaaminen jäisi pois, niin hyvinvointi paranisi, ja itsemurhat vähenisivät. Sama homojen kanssa; jos heihin suhtauduttaisiin normaalisti, niin suurin osa ongelmista poistuisi. Yleensä jos ihmistä pidetään huonompana kuin muita, aletaan mennä huonoon suuntaan itsetunnon kanssa.

        En koe olevani ylempänä tai alempana ketään, mutta olen sillä kannalla, ettei ketään saa syrjiä hänen ominaisuutensa takia, tai edes uskonnon takia. Kaikilla on oltava samat oikeudet. Ja tässä tapauksessa ei mitään järkevää syytä estää homoilta avioliitto. Ja kaikilla se uskonto, jota he kannattavat. Sillä tavalla ollaan samanarvoisia.


      • torre12 kirjoitti:

        Niin. Jos koulukiusaaminen jäisi pois, niin hyvinvointi paranisi, ja itsemurhat vähenisivät. Sama homojen kanssa; jos heihin suhtauduttaisiin normaalisti, niin suurin osa ongelmista poistuisi. Yleensä jos ihmistä pidetään huonompana kuin muita, aletaan mennä huonoon suuntaan itsetunnon kanssa.

        En koe olevani ylempänä tai alempana ketään, mutta olen sillä kannalla, ettei ketään saa syrjiä hänen ominaisuutensa takia, tai edes uskonnon takia. Kaikilla on oltava samat oikeudet. Ja tässä tapauksessa ei mitään järkevää syytä estää homoilta avioliitto. Ja kaikilla se uskonto, jota he kannattavat. Sillä tavalla ollaan samanarvoisia.

        Kuta kuinkin noin. Heteronormatiivisuus on tietyllä tavalla ihan oikein. Maailma on pääpiirtein rakennettu oikeakätisten ehdoin, mutta vasureita ei mitenkään erityisesti sorreta eikä pidetä millään tavallahuonompina ihmisä kuin muitakaan. On kuitenkin mahdotonta rakentaa kaikkea siten että molemmat on huomioitu tasapuolisesti.

        Paljon voidaan silti tehdä. On vasenkätisten saksia ja pulpetteja, keittiötarvikkeita, tietokonehiiriä ja näppäimistöjä. Avioliittolaki on meidän homojen maailmassa asia joka ei ole keltään muulta pois ja joka toteutunee pian. Kyllä tämä tästä paranee vaikkakin hitaasti.


      • turhatoivo

        Hollanti on hyvä esimerkki siitä, että suvaitsevaisuus eikä sukupuolineutraali avioliitto ole parantanut homojen b-klusterin persoonallisuushäiriöitä.


      • kala86
        turhatoivo kirjoitti:

        Hollanti on hyvä esimerkki siitä, että suvaitsevaisuus eikä sukupuolineutraali avioliitto ole parantanut homojen b-klusterin persoonallisuushäiriöitä.

        Juuri näin! Nämä "exhellarit" katselevat maailmaa pinkkien (oikeasti mustavalkoisten) lasiensa läpi eivätkä uskalla katsoa totuutta silmiin. Omat mt-ongelmat oksennetaan yhteiskunnan niskaan ja heidän hyväksyntänsä tarve on loputon. Eikä nämä useimpien hlbt-ihmisten ongelmat ole vain jotain "pientä masennusta" vaan monella on diagnosoitu mm. kaksisuuntainen mielialahäiriö tai jokin muu persoonallisuushäiriö. Mistä jo sekin kertoo?


      • kala86 kirjoitti:

        Juuri näin! Nämä "exhellarit" katselevat maailmaa pinkkien (oikeasti mustavalkoisten) lasiensa läpi eivätkä uskalla katsoa totuutta silmiin. Omat mt-ongelmat oksennetaan yhteiskunnan niskaan ja heidän hyväksyntänsä tarve on loputon. Eikä nämä useimpien hlbt-ihmisten ongelmat ole vain jotain "pientä masennusta" vaan monella on diagnosoitu mm. kaksisuuntainen mielialahäiriö tai jokin muu persoonallisuushäiriö. Mistä jo sekin kertoo?

        Tunnen monia homoja ja lesboja, mutta heistä vain YKSI käy terapiassa, muuta kaikki muut ovat normaalin kirjoissa, eikä näy mielenterveysongelmia. Ei ole näkynyt Pekka Haavistollakaan, vaikka en tunne häntä henkilökohtaisesti,

        Kummalta tuntuu tämä, että kuvitellaan homouden olevan kuin mielenvikaisuus. Olette surkeita analyytikoita. Te ette uskalla katsoa totuutta silmiin, vaan haluatte elää luulojen varassa.


    • mie230

      Nuo ahdasmieliset "räsäset" eivät tunne lähimmäisenrakkautta.

      • MietippäSitä

        Mitenkähän on sinun lähimmäisenrakkaus kristittyjä kohtaan? Voit miettiä sitä Jumalan katseen edessä. Onko sinun näkemyksesi tärkeämpi kuin Jumalan totuus?


      • MietippäSitä kirjoitti:

        Mitenkähän on sinun lähimmäisenrakkaus kristittyjä kohtaan? Voit miettiä sitä Jumalan katseen edessä. Onko sinun näkemyksesi tärkeämpi kuin Jumalan totuus?

        "Onko sinun näkemyksesi tärkeämpi kuin Jumalan totuus?"

        On, takuulla. Jumalan totuus on muuten suunnilleen samanarvoinen kuin Punahilkan totuus, paitsi että nk. Jumalan totuus aiheuttaa paljon enemmän ongelmia.


      • KTSEiKirj

        Jumalalla tuntuu sitäpaitsi olevan yhtä monta totuutta kuin on tulkitsijoitakin. En etsisi jumalallista totuutta ainakaan laitalahkolaisten opastuksella.


      • RaamatunTotuus

        Jumalan totuus on vain Raamatussa, koska se on Hänen ilmoituksensa. Sieltä kristillistä totuutta tulee hakea. Jos hakee itselle mieleistä totuutta, niin siitä vain pohtimaan. Sitä ei pidä kuitenkaan sekoittaa raamatulliseen totuuteen.


      • JumalanTotuus
        exhellari86 kirjoitti:

        "Onko sinun näkemyksesi tärkeämpi kuin Jumalan totuus?"

        On, takuulla. Jumalan totuus on muuten suunnilleen samanarvoinen kuin Punahilkan totuus, paitsi että nk. Jumalan totuus aiheuttaa paljon enemmän ongelmia.

        Rukoilin puolestasi, että kohtaat Jumalan totuuden


      • JumalanTotuus kirjoitti:

        Rukoilin puolestasi, että kohtaat Jumalan totuuden

        Jos sinulle tulee siitä hyvä olo niin siitä vaan. Toistaiseksi ei ole tuntunut vielä mitään värinöitä täällä suunnalla, mutta jos tilanne muuttuu niin ilmoitan kyllä.


      • Rukoilin

        Sanon näin kristillisesti, että Jeesus minussa rukoili puolestasi. En tehnyt sitä itseni vuoksi. Ja Jumalan totuus ei tunnu värinöinä - infona tämä.


      • KTSEiKirj

        Ei ole kovinkaan kristillistä laittaa omia tuntemuksia Jeesuksen piikkiin.


    • avioliittolaki

      Uusista kansanedustajista 70 prosenttia kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Uskovien kansalaisaloitteella ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä! Hyvä, että tämä asia on nyt käsitelty loppuun.

      • gdxegvt

        Mutta persuillahan meni erittäin hyvin ja kd menestyi melko hyvin


      • lauriylönen

        Molemmat menetti yhden paikan.


      • lauriylönen kirjoitti:

        Molemmat menetti yhden paikan.

        demarit,vasurit ja kokoomus menetti mooonin kerroin yhden : )


      • älyn.väläys kirjoitti:

        demarit,vasurit ja kokoomus menetti mooonin kerroin yhden : )

        KD on eduskunnan pikkuruisin puolue, ja siitäkin meni 17% paikosta.


      • homolobbausta.yäk

        Hesari ei ole kirjoittanut yhtään homokriittistä artikkelia. Pidän siis näitä hesarin juttuja silkkana homolobbauksena. Ihan selvä valhe oli jo siinä, että Sipilä on sanonut edellisen päätöksen sitovan h a l l i t u s t a eikä eduskuntaa. Eduskunta saa käsiteltäväkseen kansalaialoitteen ja silloin uusi äänestys on kielteinen homojen avioliitoille. Homoliittoja tulee kehittää ja jättää avioliitto ennalleen.


      • homolobbausta.yäk kirjoitti:

        Hesari ei ole kirjoittanut yhtään homokriittistä artikkelia. Pidän siis näitä hesarin juttuja silkkana homolobbauksena. Ihan selvä valhe oli jo siinä, että Sipilä on sanonut edellisen päätöksen sitovan h a l l i t u s t a eikä eduskuntaa. Eduskunta saa käsiteltäväkseen kansalaialoitteen ja silloin uusi äänestys on kielteinen homojen avioliitoille. Homoliittoja tulee kehittää ja jättää avioliitto ennalleen.

        Tämä on Hesarin yritystä lannistaa kansalaisaloitteen eteenpäin meno kuten täällä pekut ja muut touhuavat samaa asiaa.
        Kansalaisaloite menee eteenpäin ja eduskunnassa se tullaan käsittelemään ja avioliitto http://aitoavioliitto.fi/kansalaisaloitepysyy naisen ja miehen liittona : )


      • Mitä tuosta Hesarista. Toimittajia kiinnosti mitä eduskuntaan PÄÄSSEET olivat vastanneet esim. homojen avioliittoa koskevaan kysymyksen. Ja panivat lehteen onkimansa tiedon. Se on journalismia, ja helpotti niitä, jotka olivat asiasta kiinnostuneet.

        HS olisi ollut piirua huonompi, jos ei olisi viitsinyt paneutua koko aiheeseen. Asia kiinnosti minuakin.


      • sami2015-

        Hyvä niin!


    • kampanja.käyntiin
      • Ikävä kyllä tuo kaikki valuu hiekkaan. On aika lailla selvää, että jo marraskuussa puitu asia on jo sillä selvä. Eduskunta antoi kantansa, eikä ole aikeissakaan muuttaa päätöstä. Kansalaisaloitteiden kova kohtalo: suurin toivein eduskuntaan, ja siellä aloite tyrmätään.


      • tuumasta.toimeen
        torre12 kirjoitti:

        Ikävä kyllä tuo kaikki valuu hiekkaan. On aika lailla selvää, että jo marraskuussa puitu asia on jo sillä selvä. Eduskunta antoi kantansa, eikä ole aikeissakaan muuttaa päätöstä. Kansalaisaloitteiden kova kohtalo: suurin toivein eduskuntaan, ja siellä aloite tyrmätään.

        Emme välitä SETAlaisten kommenteista.


      • tuumasta.toimeen kirjoitti:

        Emme välitä SETAlaisten kommenteista.

        Minä en ole SETAlainen. En ole sen mukana missään.

        Mutta tässä kyseisessä asiassa luotan nyt huomattavasti enemmän eduskunnan väkeen kuin teihin. Teillä kun lakiin aivan erilainen kanta, eli olette eri linjoilla päättävän elimen kanssa. Te ette päätä laiesta; te vain toivotte lakimuutosta.


      • torre12 kirjoitti:

        Minä en ole SETAlainen. En ole sen mukana missään.

        Mutta tässä kyseisessä asiassa luotan nyt huomattavasti enemmän eduskunnan väkeen kuin teihin. Teillä kun lakiin aivan erilainen kanta, eli olette eri linjoilla päättävän elimen kanssa. Te ette päätä laiesta; te vain toivotte lakimuutosta.

        Ja luin tuon mainoksen. Kansa kyllä näkee heti, että kyse hörhöporukan esityksestä, joka on vain uhkakuvien maalailua. Kansa tietää nimittäin jo, että homot eivät ole uhka. Kansa ei ole hörhöporukkaa.


      • over.and.out
        torre12 kirjoitti:

        Ja luin tuon mainoksen. Kansa kyllä näkee heti, että kyse hörhöporukan esityksestä, joka on vain uhkakuvien maalailua. Kansa tietää nimittäin jo, että homot eivät ole uhka. Kansa ei ole hörhöporukkaa.

        Et itsekään usko tekstiisi. Jos uskoisit, et näkisi vaivaa kirjoitella tänne. Sinä pelkäät.


      • over.and.out kirjoitti:

        Et itsekään usko tekstiisi. Jos uskoisit, et näkisi vaivaa kirjoitella tänne. Sinä pelkäät.

        Että pelkään? Älä viitsi olla naurettava. Mitä pelättävää minulla on; ei mitään. Voisin avioitua mahdollisesti jo toukokuussa 2015.

        Kun tuon mainoksen lukee, niin siitä huokuu heti vanhakantainen ajattelu ja asioiden vääristely. En usko Suomen kansan olevan niin vanhakantainen kuin esitteen laatijat. Ja uskon kansan myös näkevän ensisilmäyksellä sen vääristyneet käsitykset. Ainakin itse näin heti, ja en ole keskivertoa älykkäämpi.

        Mutta jos kansa on esitteen kanssa samaa mieltä, niin silloin ei voi mitään. Kansa ei silloin ole edistynyt, vaan laahaa vanhoissa käsityksissä. Kansaa ei voi vaihtaa. Mutta silti kansan valitsema Eduskunta on eri linjoilla tuon mainoksen kanssa. Ja se viime kädessä ratkaisee.

        Näen vaivaa, koska niin monen ajatukset ovat aivan hassuja välillä. Yritän saada oikeaa tietoa esiin yhtä epätoivoisesti kuin te, kun yritätte saada tuon lain kumottua.


      • ei.tarvitse.palauttaa
        torre12 kirjoitti:

        Että pelkään? Älä viitsi olla naurettava. Mitä pelättävää minulla on; ei mitään. Voisin avioitua mahdollisesti jo toukokuussa 2015.

        Kun tuon mainoksen lukee, niin siitä huokuu heti vanhakantainen ajattelu ja asioiden vääristely. En usko Suomen kansan olevan niin vanhakantainen kuin esitteen laatijat. Ja uskon kansan myös näkevän ensisilmäyksellä sen vääristyneet käsitykset. Ainakin itse näin heti, ja en ole keskivertoa älykkäämpi.

        Mutta jos kansa on esitteen kanssa samaa mieltä, niin silloin ei voi mitään. Kansa ei silloin ole edistynyt, vaan laahaa vanhoissa käsityksissä. Kansaa ei voi vaihtaa. Mutta silti kansan valitsema Eduskunta on eri linjoilla tuon mainoksen kanssa. Ja se viime kädessä ratkaisee.

        Näen vaivaa, koska niin monen ajatukset ovat aivan hassuja välillä. Yritän saada oikeaa tietoa esiin yhtä epätoivoisesti kuin te, kun yritätte saada tuon lain kumottua.

        hah-hah jokkeri on tullut tänne jankuttamaan kun luterilaiset on siihen kyllästyneet : (


      • ei.tarvitse.palauttaa kirjoitti:

        hah-hah jokkeri on tullut tänne jankuttamaan kun luterilaiset on siihen kyllästyneet : (

        Tulin tänne. kun huomasin kerran yhden kiinnostavan aiheen. Ja olen siitä lähtien tosiaan pysynyt. Eli syy ei ole muissa palstoissa.


    • Alppimurmeli

      Äänestin ev.lut. -kirkon jäsentä Jani Toivolaa kiitokseksi siitä, mitä hän edellisellä kaudella teki sukupuolineutraalin avioliittolain läpiviemiseksi. Itse olen hetero, mutta iloitsen siitä, että monet homoseksuaaliset ystäväni pääsevät pian naimisiin, jos niin tahtovat. Jeeee!!!

    • jarkkolaine

      Ei tainnut kovin moni mennä noista fundamentalisteista läpi:)

    • perinneonargum.virhe

      Perinteinen avioliitto perustuu lähinnä rituaaliin. Ette vaan halua yhdistää tunnelatautunutta sanaa "avioliitto" muihin suhteisiin.

    • kfhdhgdh
      • torre12

        Maailmalla on nyt kuitenkin vähän eri tilanne: avioliittoon menevät sekä mies ja nainen, että kaksi miestä ja kaksi naista. Suomessa on sama tilanne parin vuoden kuluttua.


    • höyhouhou

      Parempi aloite olisi ollut moniavioitumisen salliminen tai koko aviokulttuurista luopuminen

      • Olen lukenut lehdistä, että Suomessakin on ihan perussuomalaisia, jotka elävät moniliitossa. Olen siitä ajatellut, että vaikka se tuntuu hyvin oudolta, niin mikä minä olen heidän elämäänsä arvostelemaan. Jos he ovat sillä lailla onnellisia, niin en ole se, joka heidän onnensa estäisi. Ja se on peräti Raamatun mukaistakin.

        Ja totta tosiaan; nykyinen "aviokulttuuri" on Suomessa ollut 1500--luvulta. Ei siis mikään ikuinen, eikä edes kovin pitkät perinteetkään.


      • No ei kai vanhan systeemin kannattajan tarvitse olla järkevä ja hyvin käyttäytyvä. Voi siis vallan hyvin olla helluntailainen juoppolalli.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe