Tuntuu kuin olisin menettänyt jotakin...

Sakurasmee

Kerron nyt pienen tarinan lapsuudestani, joka ei ollut aivan tavallinen kuin muilla lapsilla. Aloitan siitä, että kerron vähän itsestäni. Olen aina ollut hyvin ujo ja hiljainen eikä minulla ole oikeastaan koskaan ollut todellista ystävää. Tai oli minulla yläasteella, mutta pidin itseäni huonompana kuin he, joten pistin välit poikki ( Terkut kahdelle Elinalle, kahdelle Julialle ja Janitalle, se ei johtunut teistä, vaan minusta ). Mutta asiaan... Lapsuuteni oli siis hyvä 12 ikävuoteen asti, kunnes joudin SOS- lapsikylään ja siellä vietinkin viis vuotta, kunnes pääsin itsenäistymisasuntoon ja jossa asun tälläkin hetkellä.Siihen, että jouduin lapsikylään, ei oikeastaan koskaan ollut todellista syytä. Mutta miksi sitten jouduin sinne?

Se päivä oli perjantai 13. kun poliisit tulivat hakemaan minut, mietin koko automatkan, mitä väärää olen tehnyt. Poliisilaitoksella selvisi, että joku on kertonut, että isi ja enoni ovat käyttäneet minua hyväksi. Olin siinä mielessä helpottunut, kun tajusin, etten ole tehnyt mitään väärää ja että pääsisin pian kotiin, kun kerron, ettei mitään väärää ole tapahtunut, Noh, äiti joutui viemään minut SOS-lapsikylään tutkinnan ajaksi. Tämä tutkinta kestikin pari vuotta... Aluksi olin toiveikas, että pääsen varmasti pian kotiin, mutta sitten minulta jouduttiin ottamaan kännykkä pois, etten voisi keskustella vanhempieni kanssa.

Tässä vaiheessa murruin ja itkin pariinkin otteeseen. Lopulta aloin käymään uutta koulua ja monet olivat minulle todella ystävällisiä, ehkä liiankin. Edellisessä koulussa minua kiusattiin, joten olin siinä mielessä iloinen uudesta mahdollisuudesta. Lukion aloitin pitkän harkinnan jälkeen ja kävin sen ihan hyvin arvosanoin.

Tutkinta kesti siis pari vuotta enkä nähnyt tänä aikana isääni ollenkaan. Mutta olipa outoa, kun näin hänet taas pitkästä aikaa. Kotonakin pääsin pian käymään ja näin koirani pitkästä aikaa. Rakastan kotiani yli kaiken ja minua hirvittää vieläkin, kun minulta ja vanhemmilta riistettiin nämä vuodet. Kaikista eniten minua surettaa se, että koirani jouduttiin lopettamaan kaksi vuotta sitten. Sakke oli tärkeä osa elämääni ja minusta tuntuu, että menetin tärkeimmän osan lapsuuttani. Mutta elihän tuo pitkän ja hyvän elämän eli 16 vuotta.

Noh, miksi mie kerron tämän kaiken. Ehkä siksi, ettei kaikilla ole täydellistä lapsuutta. Ja miten kova tuska minulla on vieläkin kohta kymmenen vuoden jälkeen. Vaikka tuskin tämä tuska täysin koskaan häviää. Se on varmasti jättänyt jäljen minuun ja perheeseeni koko loppuelämäksi.

5

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiäjatkossakin

      Jos tuo on totta, että sukulaismiehet ovat käyttäneet sinua hyväksi, niin on hyvä että sait asua muualla nuo vuodet. Jos hyväksikäyttö on totta ja satuttanut sinua, niin tarvitset varmasti tukea asian käsittelyyn. Sinä olet täysin syytön.

      • Siis ei ole käyttänyt hyväksi.


    • pehmonaattori

      Ymmärsin kuitenkin niin että sinua ei oltu kuitenkaan käytetty hyväksi? Mutat kuka oli se pissipää joka oli vastuussa sinun kokemuksestasi? Sinä tulet pärjäämään kyllä ja olet vielä nuori ja elämällä on sinullekkin vielä paljon annettavaa, Älä katkeroidu-tulevaisuuteen voit vaikuttaa ja menneeseen et.

      • En oikeastaan vieläkään ole varma todellisesta syypäästä... Jotkut syyttävät minun tätiä ja jotkut minun siskoa... En oikeastaan osaa olla kummallekaan vihainen, mutta jos joku myöntää syyllisyytensä mulle suoraan kasvotusten, niin voi olla, että hän saa kuulla kunniansa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe