Kokemuksia Kuusamo Hirsitalot Oy:stä

Hirsirakentaja

Haluaisin tietää, millaisia kokemuksia muilla on Kuusamo Hirsitaloista, tarjousvaiheesta, suunnittelusta, toimituksesta ja materiaalin laadusta. Olen tehnyt kaupat omasta hirsihuvilamallista ja edennyt nyt rakennuslupavaiheeseen. Tähän mennessä olen pannut merkille eräitä negatiivisia piirteitä heidän toiminnassaan ja minua hieman huolestuttaa aikanaan saapuva toimitus. Onko muilla etupäässä hyviä kokemuksia, asiakastyytyväisyyden kun kerrotaan olevan erityisen korkealla tasolla.

6

4021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirsi-heikki

      Pari vuotta sitten ostin pienen mökkipaketin omien suunnitelmien. Kaikki oli niinkuin oli sovittu. Yksi vähäinen logistiikkaprobleema oli mutta hyvittivät täysin. Puutavara oli laadukasta, salvoskuvissa ei virheitä, kaikki johtoreiät paikallaan ja hirret todella mittatarkkaa.

      Erittele vähän mitä ongelmia?

    • Akkuna

      Minulla mökki ok.Paitsi,että yks ikkuna piti vaihtaa.Se vaihdettiin saman tien.

    • JFalck

      Kuusamo Hirsitalojen saunamökki parvella 180mm lamellihirrestä tilattiin vuosi sitten keväällä ja itse rakensin alusta loppuun. Olen siis nykyammatiltani timpuri, mutta oli ensimmäinen hirsimökki jota tein. Tähän asti normi taloja / remontteja tehnyt.

      Kaikki toimi moitteettomasti. Toimitus meinasi myöhästyä kuljetuskaluston kytkinremontin vuoksi, mutta soitettuani myyjälle ja logistiikkahenkilölle, saivat mökin toiseen autoon ilman purkunostinta. Itse järjestin purkukaluston ja kuusamo maksoi siitä johtuneet kustannukset.

      Itse paketista sen verran, että kaikki oli niin kuin pitikin. Tavaraa oikeat määrät ja laatu kohdallaan. Asennusohjeet siten että vähänkin rakennushommiin perehtynyt osaa niiden mukaan mökin tehdä. Oletettaen että perusosaaminen kunnossa. Kuvat oli riittävät.

      Oltiin todella tyytyväisiä että päädytiin kuusamon mökkiin, eikä Finnlamellin mikä oli toinen vaihtoehto. Mm. parven portaat oli Finnlamellissa ihan tikapuut. Kuusamolla oli portaat.
      Muistaa vaan että kuusamolla puuttuu homesuojaus tehtaalta, joten heti homesuoja pintaan kuin vaan mahdollista. Paineruiskulla levittää parissa tunnissa kun on kehikkö pystyssä. Tulee muuten nopeasti pilkkuja. Meillä oli pari päivää välissä ja ehti muutama pilkku jo ilmestyä.

      Pari rikkinäistä pakettia oli lattialaudoissa. Niistä soitin heti toimituksen saatuani. Sovittiin että jos ehjiä ei ole riittävästi, niin maksavat tarvittavan määrä uusia. Laudat riitti, joten ei tarvinnut enää ottaa yhteyttä logistiikkahenkilöön.

      Ulkoväriksi suosittelen Uulaa. Vähän kalliimpi maali, mutta hyvä hirrelle. Ja riittoisa maali, joten maksaa siinä itsensä takaisin. Kunhan vain muistaa maalata samalla maalimäärällä koko ajan ja sekoittaa pönttöä useasti.

      Uskallan varmaankin mainita myyjän ihan nimeltä, koska ainoastaan hyviä kokemuksia koko myynti/toimitustapahtumasta. Myyjä: Mikkeli / Seppo Pelkonen

      Ja hintakin oli kilpailukykyinen kuusamo hirsitalot vs.finnlamelli vs. honka.

      • Hirsirakentaja12

        Ostin 2014 vuonna mökkipaketi Kuusamolta päijänteen rannalle. Mielestäni sain Kuusamolta hyvään hintaan vaikka tosin ei halvin ollut. Ajattelin, että pohjoisen puusta mielellään maksaa vähän enemmän sekä muutkaan materiaalit eivät tuntuneet halvimmalta. Olen tyytyväinen ostokseen ja toimitus meni myöskin hyvin. Asiakaspalvelu tehtaalla ei ihan 100%, mutta saatiin asiat hyvin kuitenkin hoidettua.


    • Rakennus.mies

      Kannattaa ainakin huomata sopia eri toimitus vaiheista.

      Nimittäin olin rakentamassa Riekamo pakettia ja isäntä ei ollut sopinut, eikä sen puoleen edes kysynyt minulta miten toimitukset kannattaisi ottaa ja kaikki tavara tuli paikalle yhdellä kertaa.

      Siinä sitten, kun sisustusvaiheeseen päästiin niin huomattiin, että sisäpuolen hirsipaneeli nippu oli päästänyt vettä sisälleen ja osa oli mennyt pilalle. Enkä yhtään ihmettele, kun se kuitenkin oli ulkona useamman kuukauden.

      Eli kannattaa ottaa tavarat muutamassa erässä vaikka sitten olisi hieman kalliimpi.

      Mutta hyvää tavaraa oli kaikin puolin ja muutama puute niin niiden toimitus järjestyi nopeasti, hirret erinomaisia.

    • Anonyymi

      Ketju jo vanha, mutta onko kellään viime vuosilta Kuusamon talopaketeita kokemusta? Suunnitellaan taloa ja mietitään vaihtoehtoja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe