Lääkeongelmia

lääkekokeiluja

Onko kenelläkään kokemusta näistä verenpainelääkkeistä, Cardace 10 mg x 1 Amdolodipin Orion 10mg x 1. Aluksi sain tuon Amdolodipini 5mg, joka sitten nostettiin 10mg päivä. Paineet vaihteli yläpaine 130-160 alapaine 60-80 välillä. Kun Cardace 10 mg alotettiin pulssi nousi aluksi 103 ja tasoittui tuonne 80 -kieppeille. aloitin 2kk sitten Cardacen ja siitä alkoi ongelmat tajuton väsymys ja jaksamattomuus, sydän pompotteli epätasaisesti ja välillä ajoittain voimakas lyönti, hengenahdistus lenkkeillessä ja rintakipua rasituksessa ja katkokävely, lääkärin mielestä ei johdu lääkkeestä nyt verenpaine on vieläkin koholla mutta noin kerra päivässä tekee laskun alle 120/60 huomaan sen kun alkaa huippaamaan ja tuntuun tosi kummalliselta päässä, pelkään että pyörryn töissä kun joudun paljon kumartelen ja kyykisteleen. Jätin kokeeksi Cardacen pois kun en enää muuta keksinyt ja huomasin, että kaikki nuo edellä mainitsemani vaivat jäi pois. Pystyn kävelemään ilman pohjekipua eikä rintaa purista en tiedä kumpi on pienempi paha mutta en halua lopettaa lenkkeilyä. Mittailen nyt kotona verenpainetta olen tilannut lääkärille ajan ja vähän pelottaa mitä seuraavaksi keksitään tuon veren paineen suhteen.

7

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikänostaapi
      • lääkekokeiluja

        Olen normaalipainoinen liikuntaa harrastanut aina, paineet alkoivat nousta 40v jälkeen. Elämä on ollut yhtä muutosta ja nytkin opiskelen eli jonkin verran ylimääräisi tressitekiöitä on elämässä. Syön terveellisiesti nukun hyvin, kiinntän huomiota suolaan, käytän magnesium-sitrattia ja omega3 päiväittäin. Syön kalaa kanaa ja kasviksia punaista lihaa vain vähän, hedelmiä ja marjoja käytän myös päivittäin, sekä kuituja. valmistan ruuan itse, käytä paljon luomutuotteita . Hyviä vinkkejä otan mielelläni vastaan


    • Selajaa

      Hei!
      En tiedä onko tästä mitään hyötyä sinulle, mutta miehelleni ei käynyt Cardace yhtään. Se pian vaihdettiin Atacandiin, ja katsoppa vielä tuo Cardace kuuluuko se niihin lääkkeisiin joka nostaa pulssia. Ja mulle laitettiin Amlodipia 5mg, 1/2 tabl. aamulla ja annas olla kun se ei käynyt yhtään minulle. Pulssi nousi hirveästi ja tunti että ohimot tykytti koko ajan. Lääkäri ensin epäili, mutta uskoi lopulta.
      Toinen verenpainelääke oli Losartiini, heitin koko Amlop. pois, pulssi laski takaisin, parhaillaan se hyppi yli 100... mene siinä sitten kuntosalille tms. lenkille. Eli mulle ei käynyt Losartin ja Amlodipin yhtään yhdessä käytettynä vaikka annos oli pieni..
      Jotkut lääkkeet nostaa pulssia toiset eivät, katsoin googlesta mutta nyt en muista sivua, siinä oli luettelo näistä nostavista ja laskevista lääkkeistä. Tietysti B-salpaaja laskee, mutta oli niitä muitakin merkkejä. Sinuna vaihtaisin lääkäriä jos tolkkua ei tule.
      Minulle sanoi sisätautilääkäri että jokaisellle pitäisi etsiä lääke joka ei aiheuta sivuvaikutuksia, vaan lääkkeen pitäisi olla sellainen, että kun sen ottaa niin sitä ei huomaa arjessa. Mutta löytyykö sitten kaikille, ja entä taitava lääkäri?
      Mutta toivon että asiat selviää.

    • Useitalääkkeitä

      Minulle vaihdettiin tammikuussa Cardace, jota syön 7,5 mg päivässä (aamulla 5mg ja iltapäivällä puolikkaan eli 2,5mg). Syön myös beetasalpaajaa (Emconcor 7,5 mg), jota syönyt jo vuosia sekä kalsiumsalpaajaa, tällä hetkellä Zanidipp 10mgx 2 (aiemmin ollut mm Amlodopin ja Felodopiini -》turvotusta). Niistä ei muita sivuvaikutuksia.

      Viime keväänä sain Desloratadineä allergiaoireisiin, jotka rauhoittuvat lääkkeen aikana. Nyt syön sitäkin ja käytän nenäsumutetta ja olo on ihan kamala: henkeen ahdistaa, nenä on tukossa, yskittää ym.

      Jäin miettimään tuota Cardacen vaikutusta ja kun luin tämän palstan, niin epäily vaan lisääntyi. Olo on kaikista kamalin nimenomaa lääkkeiden ottamisen jälkeen.

      Täytynee soittaa lääkärille ja kysyä lääkkeenvaihtoa....taas :(

      • lääkekokeiluja

        Sain luvan lääkäriltäkin jättää Cardacen 10mg pois, mitään uutta lääkettä en vielä saanut tilalle. Seuraan paineita 2-ketaa kuukaudessa ja jos alkaa nousee yli 160 yläpaine niin sitten uudelleen lääkäriin (alapaine on aina ollut normaali) Minulla on tressaava elämänvaihe meneillään ja toivonkin, että kun tämä tressi hellittää niin paineetkin kääntyvät laskuun. Lääkärin mielestä väsymys, katkokävely/pohjekipu ja hengenahdistukseni ei johtunut Cardacesta, no oireeni kuitenkin helpotti kun jätin lääkkeen pois. Pitää jakossa sitten kokeilla uutta jääkettä tuon Amdolodipini 10mg rinnalle jos paineet lähtevät nousuun. Kuitenkin kaikkeni yritän että voisin hyvillä elämäntavoilla pitää paineet kurissa.


    • Arrakki

      Toivottavasti olet saanut muun lääkkeen Cardacen sijalle, monet on sanoneet että se ei käy yhtään.... lienee joku ihme sekoitus. En tajua miksi sitä kirjoitetaan kun pitää vaihtaa usealle hlölle, naapuri, meidän ukko, jne.. hirveä yskä ja paha olo. Huimausta miehellä, ei meinannut pystyssä pysyä ja veneelle lähti, niin takas tuli ja sohvalle lepäämään.
      Nyt on ollut käytössä Candemox ja hyvin on voinut. Ihan kuin uusi ihminen jo heti aamulla. Levänneen näköinen ja reipas vaikka ikää on 77 v. Ei kaikki lääkkeet sovi kaikille, jokaisen kroppa toimii omillaan ja sitä ei voi kukaan kiistää, nimittäin lääkärikään jos potilas sanoo että "tämä ei käy.... hoitakaa itsenne.

    • raappis

      Käytin kaksi vuotta ja jatkuva yskä ja jalkaterät turvoksissa kuin olisi olleet pullataikinaa. Kävely oli vaikeaa ja kun itse lopetin vaivat hävisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe