HELLUNTAISEURAKUNTA JUMALAN ASETTAMA SEURAKUNTA!!

kansalainen2015

Juuri lopnajalle!!! Sano Eenokki tai kuka mitä hyvänsä....

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * On kyllä, yksi paikallis-seurakunta maan ja maailmanlaajuisesta universaalista seurakunnasta. Mitä eenokkiin tulee, niin tässä hänelle !

      * Eenokille: * Eenokin ymmärrys on alkanut pimetymään, yhä mustempaan suuntaan, mies on lähes tiedottomassa tilassa, ei enää tiedä eikä tunne itseään eikä sanojaan mitä paasaa tänne vahingoittaakseen muita ihmisiä, hurskastelu todella klovinin ammattitaidolla näytelty, ei kannata Tomis piitat eikä väilttää eenokin peheista, hän on ikäväksemme täysin poispoiknneut elämän kaidalta polusta, ja on alakanut järsimään ja syömään piikkisellä katkeruuden sosilillaan todellisia uskovia sapekkassa katkeruudessaan.

    • 1234567---

      Jumalan seurakunnalla on kymmenenkäskyn laki kasvattajana Kristukseen. Jumalan antama sapatti on heillä pyhänäpäivänä. Jumalan seurakunnalla ei ole naiset pappeina. Jumalan seurakunta ei myöskään hyväksy homo ja lesboliittoja, vaan avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.

      • 1234567___, ok, usko sinä ihan mitä haluat, mutta sinun uskontosi ei millään tavalla kuulu helluntailaisuuteen, siksi sun tulisi siirtyä omalle palstallesi. En esm. minäkään häiritse sinun oppisi kannttajien palstalla, tyrkyttämässä omaani, vaikka minun oppini perustuulin Jumalan pellastussuunnitelmaan. Pitäis sinunkin kunnioitta palstan sääntöjä !


      • 012345

        Teiltä puuttuu tasa-arvo, kuin muslimeilla


      • 1234567---
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        1234567___, ok, usko sinä ihan mitä haluat, mutta sinun uskontosi ei millään tavalla kuulu helluntailaisuuteen, siksi sun tulisi siirtyä omalle palstallesi. En esm. minäkään häiritse sinun oppisi kannttajien palstalla, tyrkyttämässä omaani, vaikka minun oppini perustuulin Jumalan pellastussuunnitelmaan. Pitäis sinunkin kunnioitta palstan sääntöjä !

        Kyllä adventistien palstalla käy monen suuntauksen edustajia kirjoittelemassa, en koskaan itse aja heitä pois, koska annan vapauden kaikille vastata ja kirjoitella palstalla. Mielenkiintoista vaan nähdä kuinka ihmiset yleensä ajattevat ja ymmärtävät Raamatun sanomaa.


      • kahlitsijoitariittää
        1234567--- kirjoitti:

        Kyllä adventistien palstalla käy monen suuntauksen edustajia kirjoittelemassa, en koskaan itse aja heitä pois, koska annan vapauden kaikille vastata ja kirjoitella palstalla. Mielenkiintoista vaan nähdä kuinka ihmiset yleensä ajattevat ja ymmärtävät Raamatun sanomaa.

        Joopa sananvapaus kaikille, eritavoin ajattelevillekin.


      • Voivoi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        1234567___, ok, usko sinä ihan mitä haluat, mutta sinun uskontosi ei millään tavalla kuulu helluntailaisuuteen, siksi sun tulisi siirtyä omalle palstallesi. En esm. minäkään häiritse sinun oppisi kannttajien palstalla, tyrkyttämässä omaani, vaikka minun oppini perustuulin Jumalan pellastussuunnitelmaan. Pitäis sinunkin kunnioitta palstan sääntöjä !

        Nyt kirjoitat pahasti puoluehengessä Mohikaani_27 !

        Täällä lisäksi keskustellaan helluntailaisuudesta, ja silloin tulee voida käsitellä myös niitä asioita, jotka helluntailaisuudessa eivät ole Raamatun mukaista !

        Sinulla ja minulla ja jokaisella uskovaksi itseään nimittävällä tulisi olla nöyryyttä ottaa vastaan myös arvostelua ja kehoitustakin, siis vaikka sen toisi joku omasta mielestänne "tukkisilmä" !

        Eli nöyryyttämme Jumala usein tutkii lähettämällä juuri ne kehoittamaan, joita me emme itse arvosta, mutta siinäkin kohtaa tulisi löytyä se nöyryys tutkia ja koetella Herran edessä se, mistä on kehoitettu !


      • xzxye

        Apostolisen alkuseurakunnan mukainen seurakuntauudistus tulee tapahtumaan lopun aikoina. Kodeissa kokoontuva paikallinen seurakunta ilman nimikylttejä on jo yleistynyt ja tulee yleistymään. Viimeistään vainojen lisääntymisen ja järjestäytyneiden kikkolaitosten ja seurakuntien maallistumisen vuoksi "maanalaiset" ovat kokoontumismuoto jumalisesti eläville.


      • 7dayApostolicHelluntaisr

      • ensin.tämä
        1234567--- kirjoitti:

        Kyllä adventistien palstalla käy monen suuntauksen edustajia kirjoittelemassa, en koskaan itse aja heitä pois, koska annan vapauden kaikille vastata ja kirjoitella palstalla. Mielenkiintoista vaan nähdä kuinka ihmiset yleensä ajattevat ja ymmärtävät Raamatun sanomaa.

        Sikäli kun olen tuota palstaa lukenut, adventistien opinkohdat on jo osoitettu ristiriitaisiksi Raamatun kanssa monessa ketjussa jotka siellä nytkin on päällimmäisenä.

        Mitäpä jos selittäisit ensin itsellesi ja sitten muille noita ristiriitoja Raamatun kanssa sen sijaan että - tai vähintäänkin ENNEN KUIN - tulet harhaoppejasi levittelemään niille, joiden opinkohdat eivät ole ristiriidassa Raamatun kanssa.


      • 1234567---
        ensin.tämä kirjoitti:

        Sikäli kun olen tuota palstaa lukenut, adventistien opinkohdat on jo osoitettu ristiriitaisiksi Raamatun kanssa monessa ketjussa jotka siellä nytkin on päällimmäisenä.

        Mitäpä jos selittäisit ensin itsellesi ja sitten muille noita ristiriitoja Raamatun kanssa sen sijaan että - tai vähintäänkin ENNEN KUIN - tulet harhaoppejasi levittelemään niille, joiden opinkohdat eivät ole ristiriidassa Raamatun kanssa.

        Harhaopeista puheenollen. Tässähän näitä harhaoppeja.
        1. Kalenterin vääristely. Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksipäiväksi v.1973. Jotkut pitävät vääristellysti Joh.5:18. perusteella Jeesusta sapatin kumoajana, vaikka sanat ovat juutalaisista lähtöisin. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut sapattina parantaa edes sairaita. Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän, ei Jeesus kumonnut sapattia.
        2. Suuri osa julistajia opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin he arkipäiväistävät Jumalan antaman sapatin.
        3. Naisista tehtiin Raamatun vastaisesti pappeja.
        4. Homo ja lesboliitot on laajasti hyväksyttyjä. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
        5. Monet hylkäävät Jumalan jaotuksen puhtaista ja saastaisista eläimistä ja pitävät esim sikaa ruokana.
        6. Jeesuksen salaisen tulemisen oppi ja salainen tempaus, ennen Jeesuksen toista tulemista on SUURTA harhaa ja petosta.
        7. Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne.
        8. 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä on harhaa. Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, jonne Jeesus vie heidät toisessa tulemuksessaan ja jumalattomat kuolleina sen 1000 vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.
        9. Sielun kuolemattomuusoppi, ikuinen piina-oppi on suurta harhaa. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
        10. Vauvakaste. Joka uskoon totuuteen ja kastetaan se pelastuu.
        11. Kehitysoppi.
        12. Pedon merkin ottamiset ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista, eikä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai ihmiskäsky. . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.


      • ensin.tämä
        1234567--- kirjoitti:

        Harhaopeista puheenollen. Tässähän näitä harhaoppeja.
        1. Kalenterin vääristely. Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksipäiväksi v.1973. Jotkut pitävät vääristellysti Joh.5:18. perusteella Jeesusta sapatin kumoajana, vaikka sanat ovat juutalaisista lähtöisin. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut sapattina parantaa edes sairaita. Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän, ei Jeesus kumonnut sapattia.
        2. Suuri osa julistajia opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin he arkipäiväistävät Jumalan antaman sapatin.
        3. Naisista tehtiin Raamatun vastaisesti pappeja.
        4. Homo ja lesboliitot on laajasti hyväksyttyjä. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
        5. Monet hylkäävät Jumalan jaotuksen puhtaista ja saastaisista eläimistä ja pitävät esim sikaa ruokana.
        6. Jeesuksen salaisen tulemisen oppi ja salainen tempaus, ennen Jeesuksen toista tulemista on SUURTA harhaa ja petosta.
        7. Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne.
        8. 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä on harhaa. Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, jonne Jeesus vie heidät toisessa tulemuksessaan ja jumalattomat kuolleina sen 1000 vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.
        9. Sielun kuolemattomuusoppi, ikuinen piina-oppi on suurta harhaa. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
        10. Vauvakaste. Joka uskoon totuuteen ja kastetaan se pelastuu.
        11. Kehitysoppi.
        12. Pedon merkin ottamiset ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista, eikä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai ihmiskäsky. . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.

        Kuten sanoin, mitäpä jos ensin itse selittäisit oman oppisi harhat ennen kuin tulet levittämään valheoppeja tänne.

        Tuo malka virallisissa opinkohdissasi on aika raskas. En ole nähnyt yhtään kommenttia sinulta noihin oman palstasi kritiikkeihin, joissa oma oppisi osoitetaan Raamatun vastaiseksi. Ei niihin ole osanneet sinua viisaammatkaan advarit vastata.


      • ensin.tämä

        .. niin, ja tarkennuksena, tuota kritiikkiähän siellä ovat esittäneet adventistit itse ja entiset adventistit, jotka kritisoivat nimenomaan kirkon virallisia opinkohtia ja osoittavat ne Raamatulla vääriksi.

        Eikö hiljaisuutesi omalla palstallasi ole myöntymisen merkki - kun et voi kerran oppiasi puolustella ?


      • 1234567---
        ensin.tämä kirjoitti:

        .. niin, ja tarkennuksena, tuota kritiikkiähän siellä ovat esittäneet adventistit itse ja entiset adventistit, jotka kritisoivat nimenomaan kirkon virallisia opinkohtia ja osoittavat ne Raamatulla vääriksi.

        Eikö hiljaisuutesi omalla palstallasi ole myöntymisen merkki - kun et voi kerran oppiasi puolustella ?

        On adventisteja täällä Suomessa, jotka hyväksyvät naispappeuden. Pieni jäännös adventisteja ei hyväksy naispappeutta, koska se on Raamatun vastaista. Aasiassa, Afrikassa, etelä ja väli-Amerikassa, ei adventisteilla tietääkseni ole naiset pastoreina, ja voi vielä löytyä muitakin maita.
        Mitä harhaoppeja sinä löydät adventisteilta ?

        Minä olen itse vastuussa jokaisesta sanasta mitä kirjoitan. Harhaan ei tulisi kenenkään ketään johdattaa.


      • ensin.tämä
        1234567--- kirjoitti:

        On adventisteja täällä Suomessa, jotka hyväksyvät naispappeuden. Pieni jäännös adventisteja ei hyväksy naispappeutta, koska se on Raamatun vastaista. Aasiassa, Afrikassa, etelä ja väli-Amerikassa, ei adventisteilla tietääkseni ole naiset pastoreina, ja voi vielä löytyä muitakin maita.
        Mitä harhaoppeja sinä löydät adventisteilta ?

        Minä olen itse vastuussa jokaisesta sanasta mitä kirjoitan. Harhaan ei tulisi kenenkään ketään johdattaa.

        no, voinet löytää niitä harhaoppeja tuolta omalta palstaltasi; turha niitä on täällä sinun vääntää kun et niitä omalla palstallasikaan komentoi.

        Mutta jos nyt haluat aloittaa jostakin, niin miten olisi 1844 alkanut Jeesuksen pappistyön toinen vaihe jossa taivaallinen pyhäkkö puhdistetaan, ja sitä seurannut nyt muka taivaassa meneillään oleva tutkiva tuomio, jossa kaikki jo kuolleet ja kohta nykyiset elävät kristityt tuomitaan tekojensa mukaan taivaallisien olentojen seuraamassa taivaallisessa oikeudenkäynnissä - ei siis Jeesuksen täydellisen peson ja armon mukaan, vaan sen mukaan miten ovat mm. sapattia pitäneet, tai miten lapsensa kasvattaneet.


      • kompastelevat
        1234567--- kirjoitti:

        Harhaopeista puheenollen. Tässähän näitä harhaoppeja.
        1. Kalenterin vääristely. Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksipäiväksi v.1973. Jotkut pitävät vääristellysti Joh.5:18. perusteella Jeesusta sapatin kumoajana, vaikka sanat ovat juutalaisista lähtöisin. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut sapattina parantaa edes sairaita. Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän, ei Jeesus kumonnut sapattia.
        2. Suuri osa julistajia opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin he arkipäiväistävät Jumalan antaman sapatin.
        3. Naisista tehtiin Raamatun vastaisesti pappeja.
        4. Homo ja lesboliitot on laajasti hyväksyttyjä. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
        5. Monet hylkäävät Jumalan jaotuksen puhtaista ja saastaisista eläimistä ja pitävät esim sikaa ruokana.
        6. Jeesuksen salaisen tulemisen oppi ja salainen tempaus, ennen Jeesuksen toista tulemista on SUURTA harhaa ja petosta.
        7. Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne.
        8. 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä on harhaa. Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, jonne Jeesus vie heidät toisessa tulemuksessaan ja jumalattomat kuolleina sen 1000 vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.
        9. Sielun kuolemattomuusoppi, ikuinen piina-oppi on suurta harhaa. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
        10. Vauvakaste. Joka uskoon totuuteen ja kastetaan se pelastuu.
        11. Kehitysoppi.
        12. Pedon merkin ottamiset ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista, eikä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai ihmiskäsky. . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.

        Helluntailaisilta löytyy monia noista harhoista, joita luettelit heh, heh ! Siis ei Jumalan seurakunta.


      • ensin.tämä
        kompastelevat kirjoitti:

        Helluntailaisilta löytyy monia noista harhoista, joita luettelit heh, heh ! Siis ei Jumalan seurakunta.

        Siispä puhumaan nimenoman niistä tällä palstalla, eikä tuomaan jonkun muun harhaoppeja väärälle palstalle.

        Sitähän juuri ajoin takaa - tämä palsta on helluntailaisten opin keskusteluja varten.

        Sanon vain tämän: tarkastelkaa erikseen sitä, mikä oikeasti on se opinkohta, johon ko. seurakunta sitoutuu. Sen perusteella voi päätellä onko jokin seurakunta oikeassa vai väärässä. Joka kirkon sisällä on omia suuntauksiaan, joista taas voi puhua sisäisinä suuntauksina, ja niiden korostukset eivät ole silloin koko seurakunnan oppi.

        Nämä tuntuvat usein menevän sekaisin.


      • mikätasa-arvo
        012345 kirjoitti:

        Teiltä puuttuu tasa-arvo, kuin muslimeilla

        Tasa-arvo onko sitäkin olemassa ?


    • Voivoi

      Helluntai seurakunta ei voi olla Jumalan asettama seurakunta !

      Lähtökohdaltaan sen kertoo jo nimi ja opilliset raja-aidat !

      Raamattu sanoo:

      1. Kor. 1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

      1. Kor. 1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

      1. Kor. 3:4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

      Nyt puolueiden nimet ovat vain esim. Helluntaialisuus - Luherilaisuus...

      Raamatun mukaan siis näin ei tulisi olla, vaan kaikkien Uudestisyntyneiden uskovien tulisi rakentua YHTENÄ ja YHDESSÄ, ilman opillisia raja aitoja !

      Siis ongelma on näissä puolueissa eli lahkoissa, jotka sanovat olevansa seurakuntia se, että jonkun ihmisen tai ihmisryhmän kehittämä oppirakennelma on syrjäyttänyt KOKO Raamatun eli Sanan eli Kristuksen, eli perustana ei ole enää Kristus vaan jonkun / joidenkin Raamatun tulkinta !

      Näitä lahkoja on kymmeniä ja satoja, ja silti jokainen niistä väittää omaavansa oikean opin !!!

      Se on sula mahdottomuus !

      Tiedän jo ennalta, että näitäkään sanoja ei oteta vastaan, mutta kylvän nyt kuitenkin, ehkäpä Jumala antaa näillekin kasvun aikanaan, Sanansa mukaan:

      1. Kor. 3:7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

      Mutta aiheeseen takaisin, näistä edellä mainitsemista syistä helluntaiseurakunta ei voi olla Jumalan asettama seurakunta, sillä Jumala ei aseta oppi raja-aitoja lastensa välille !!!

      Jumala siis ei kannusta jakamaan Kristusta eli Seurakunta ruumista !

      1. Kor. 1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?

      • mietipäkerran

        Mutta, unohdit Kristuksen. Srk. on uskonjäsenien sukukunta, mutta se ei välttämättä sekoitu katolisuuteen äitikulttiin. Kyllä Sana tekee rajat. Nythän erotutaan evl. stä, koska he itse erottavat itsensä sanasta siunaamalla epäpyhiä asoita.


    • erttkkl

      Kastetodistus
      Mooseksen Laki: "Kahden eli kolmen todistus on pätevä!"
      Uusi Testamentti: "Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kasteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme.

      Tertulianus vanhalla iällään muutti mielensä kasteasiassa montanuslaisen harhan haihduttua ja kehoitti vanhempia viemään lapsensa kasteelle, nuhdellen heitä, 'minkä tähden he lykkäävät lapsiensa kasteen myöhemmäksi'. Löytyy kirjoituksesta Tertulianuksen kirjoituksesta Baptismos, josta löytyy englanninkielinen käännös.

      Raamatussa kirjoitettu: "Kahden eli kolmen todistuksella asia pätevä."

      Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle.
      Tuossahan on jo kaksi eli kolme todistusta lastenkastamisen apostolisuudesta.
      Joten asiassa ei pitäisi olla enää epäselvyyttä.

      Didakhe'ssa(Apostolinen opetus) on mainittu kastekäytännöt, jossa valelukastekkin on mainittu käytännöksi, jos on vähän vettä tai muuten vaikeat olot.
      Apostolien suorittamien kasteiden yhteyessä ei ole muuta mainintaa kuin Kuulijan uskoontulo ja Pyhän Hengen saaminen ja kaste. Nuiden järjestyksestä, Pyhän Hengen saaminen ja kaste, on Apostolien teoissa vaihtelua ja siten ei saisi olla riidan aiheena.
      Luterilaisen kirkon ja Kristilisten kirkkojen käytäntö on apostolisen uskon mukainen!!!

      • Voivoi

        Lukisit ennemmin Raamattua !!!

        Etkä uskoisi "kirkko isien" hapatuksiin !


      • VoiVoiVoi
        Voivoi kirjoitti:

        Lukisit ennemmin Raamattua !!!

        Etkä uskoisi "kirkko isien" hapatuksiin !

        Voitko hyvin?
        Älä unohda ottaa lääkkeitä!


      • Voivoi
        VoiVoiVoi kirjoitti:

        Voitko hyvin?
        Älä unohda ottaa lääkkeitä!

        Voin hyvin, kiitos kysymästä !

        Minulla ei ole lääkitystä, eli en tarvitse sellaista !

        Mutta miten on sinun kohdallasi, onko sinulla lääkitys ja onko se kohdallaan ?


      • puittenneHedelmät

        Mutta, lapsen suuntunnustus puuttuu. Hänhän vasta huutaa äidin tissiä, eikä vielä tiedä suullaan tunnustaa Isää, joka on taivaassa. Isä tosin tuntee lapsen, mutta vasta usko, joka tulee suun tunnustuksesta ja sitten kasteesta, on se hyvänomantunnon liitto, joka Kristuksen, Uuden Aadamin kautta sijaisessa, antaa Isän.
        Taivaaseen menee vapaan lapset, ja siihen rakenttuu srk. Ei muotojumalisuudessa tehdystä kirkko-opista, jossa jo kirkkoherrat eivät tiedä, ketä kumartaa. Sekä julistavat, esim. Kymen sanomissa sen, että meille riittää kirkon käsikirjat, emme tarvitse raamattua.

        Siinäpä se, mitä paimenet tunnustaa, laumanne on sennäköinen.
        Muotojumalisesti mennään siellä ehtoolliselle ja ääneen sanotaan, että "kävin ryyppäämässä synnit anteeksi". Sitten menee ja tekee jälleen / ja taas ryyppäämään anteeksi.


    • Uskova2

      Raamattu ei kerro, että Jumala laittaisi lopunajalle jonkun uuden seurakunnan. Seurakunnan perustuksena olivat nimenomaan Apostolit ja profeetat, siis alkuseurakunnassa toimineet uuden testamentin profeetat. Näille Jeesus antoi tehtäväksi kirjoittaa Raamattu loppuun saakka eli Uusi Testamentti. Kun Raamattu oli valmiina ja viimeinen kirja, Johanneksen ilmestys, oli valmis ja kirjoitettu, niin profetiat loppuivat. Profetian armolahja toimi ja toimii sen jälkeen pelkästään jo annetun ilmestyksen eli Raamatun selityksessä, Raamatun saarnaamisessa ja Raamatun opetuksessa. Uutta ilmestystietoa ei Jumala anna.
      Sen vuoksi puheet "uudesta seurakunnasta, helluntaikirkosta, lopunajan seurakunnasta" on mielikuvituksen tuotetta tai pahemmassa tapauksessa riivaajien oppeja. Apostoli Paavali, ja muutkin Apostolit, varoittavat seurakuntakirjeissään ottamasta vastaan mitään muuta oppia kuin sen, mitä he itse ovat opettaneet! Ja aivan selvästi, Apostolit eivät kehottaneet uskomaan tarinoita "uudesta lopunajan seurakunnasta"!

      • Eenokki

        Amen! U2. Mitä ilmestyksiin tulee en ole saanut uutta tietoa vaan ilmestyksiä sanassa ja sanaan sitoutuen. Martti Lutherin opetukset näyttävät olevan sitä apostolista oppia jonka Jeesus on vahvistanut, ainakin minulle.

        Kyllä niitä apostolisia isiä pitää kunnioittaa taistelijoina ja kilvoittelijoina.
        Lahkohelluntailaiset kehuvat kilpaa sellaisia iljetyksiä kuten ylivainio, arttiriukkoa ja muita lahkohenkiä ja kehtaavat pilkata apostolisia isiä.


      • suomennetaanTodistuksenn

        Lukekaahan raamattu uudelleen ja katsokaa mitä se Armolahjat tarkoittaa??
        Ne on Pyhän Hengen lahjoja ja ne rakentaa srk.taa.

        Mutta, te juuri todistatte Eenokin kanssa, että te ette tarvitse Pyhää Henkeä, ettekä armolahjoja, sillä eihän ne saastaiseen majaan tule.
        Siksi meinaatte, että lihankäsivarrella teette kaltaisenne kirkon ja aloitatte lapsikasteella.

        Sehän juuri todistuksistanne tuli esiin.


      • kerettiläinen--

        Jumalan seurakunta on Hänen Hengestään syntynyt eli siis "hengellinen Israel". Sen vuoksi KAIKKI siihen kuuluvat ovat Herran opetuslapsia. Tuskin mikään seurakunta täällä maan päällä rohkenee väittää, että kaikki sen jäsenet ovat uudestisyntyneitä Herran opetuslapsia. Seurakunnan jäsenkirja ei ole mikään Elämän Kirja, eli seurakunnan jäsenyys todistaa siis korkeintaan vain sen, että ihminen on sen nimisen seurakunnan jäsen...helluntailainen, luterilainen, adventisti, metodisti, babtisti, mormoni, katolilainen, lestadiolainen jne. mutta sillä ei ole mitään todistusarvoa sen puolesta, että ihminen on uudestisyntynyt pelastettu Jumalan lapsi. Nämä jäsenyydet todistavat vain sen, että "Kristus on jaettu" 1.Kor.1:13; 3:3-7 näiden seurakuntien toimesta, joten ne eivät voi olla Pyhästä Hengestä syntyneitä Gal.5:19-21. Ne ovat "lihan tekoa" eli ihmistekoista yritystä toteuttaa Jumalan lupauksia...aivan kuten Aabraham ja Saarakin ensin omassa voimassaan turvautuivat orjattareen ja synnyttivät näin "luonnonmukaisesti" Ismaelin - miehen, joka on "kuin villiaasi, jonka käsi on kaikkia vastaan ja kaikkien käsi on häntä vastaan" 1. Moos.16:11,12 - aivan samoin kuin nämä Babylonin eriseuratkin ovat toisiaan vastaan.

        Jes.54
        7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta >MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN< suurella laupeudella…
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
        12 MINÄ TEEN sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
        13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.


      • Uskova2
        suomennetaanTodistuksenn kirjoitti:

        Lukekaahan raamattu uudelleen ja katsokaa mitä se Armolahjat tarkoittaa??
        Ne on Pyhän Hengen lahjoja ja ne rakentaa srk.taa.

        Mutta, te juuri todistatte Eenokin kanssa, että te ette tarvitse Pyhää Henkeä, ettekä armolahjoja, sillä eihän ne saastaiseen majaan tule.
        Siksi meinaatte, että lihankäsivarrella teette kaltaisenne kirkon ja aloitatte lapsikasteella.

        Sehän juuri todistuksistanne tuli esiin.

        Pyhän Hengen jakamat armolahjat todellakin on annettu seurakunnan rakentamiseksi. Ei siis itsensä rakentamiseksi vain muiden.
        Korinttolaiskirjeessä on mainittu laajasti armolahjat. Silloin v. 54 olivat myös apostolien merkkilahjat voimassa, joten nekin mainittiin. Siinä olikin tarkoitus kertoa, että lahjat ovat erilaisia vaikka antaja onkin sama! Ei se todellakaan tarkoita sitä, että nämä kaikki armolahjat olisivat nykyisinkin voimassa! Apostoliset ihme- ja merkkilahjat olivat käytössä vain alkuseurakunnan aikana, profetian armolahjan "lopetti" Raamatun viimeinen kirja eli Johanneksen ilmestys. Siinä kielletään lisäämästä enää mitään Jeesuksen sanoihin! Jumala ei anna enää uusia ilmoituksia missään muodossa, Hän puhuu vain kirjoitetun sanansa kautta.
        Roomalaiskirjeen 12. luku kertoo meille seurakunta-ajan armolahjoista, joilla jokainen voi omaa seurakuntaansa rakentaa. Armolahjoja on lukuisia variaatioita ja kombinaatioita, kaikkien ei ole tarkoitus puhua edessä - eli saarnata ja opettaa! Jokainen voi olla hyödyksi jollakin tavalla, rakentaa seurakuntaa ja samalla toinen toistansa. Kaikkia armolahjoja on siis aivan mahdotonta mainitakin - niin paljon niitä on! Pelkästään veljen tai sisaren kuunteleminen ja tukeminen vaikealla hetkellä - se on suunnattoman tärkeä armolahja! Rahallinen tukeminen, siivous, kahvinkeitto, auttaminen, musiikillinen palvelu.....
        Helluntailaiset ja karismaatit kuitenkin himoitsevat vain itseänsä korottavia armolahjoja. He yrittävät uskotella voivansa käyttää Pyhää Henkeä nostamaan itseänsä maineeseen ja kunniaan! He tahtovat uskoa voivansa tehdä ihmeitä kuin Jeesus tai Apostolit! He luulevat puhuvansa kielillä, vaikka vääntävät vain siansaksaa, he luulevat parantavansa sairauksia, vaikka nuha ja selkäsärky paranevat kyllä ilman heitäkin, he luulevat saavansa profetioita ja ilmestyksiä, vaikka kyseessä onkin vain omat ajatukset ja luulot! Häpeällisiä vääriä armolahjoja, jotka ovat väärän opetuksen ja itserakkauden ja ylpeyden tulosta!


    • kerettiläinen--

      Tässä on raamatulliset tuntomerkit Jumalan itsensä rakentamalla seurakunnalle.

      1) se on hedelmätön
      2) se on leski
      3) Jumala itse kokoaa sen
      4) Jumala itse rakentaa sen

      Mikä seurakunta täyttää nämä tuntomerkit?

      Jesaja 54

      1 Riemuitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä HYLJÄTYLLÄ on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.

      2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.

      3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, SINUN JÄLKELÄISESI ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.

      4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, LESKEYTESI PILKKAA et ole enää muistava. (Huom. vrt. Babylon Ilm.18:7; Jes.47:7-10)

      5 sillä Hän, joka sinut teki, on SINUN AVIOMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun Lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.

      6 Sillä niin kuin hyljätyn, syvästi murheellisen VAIMON on Herra sinut kutsunut - nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.

      7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta >MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN< suurella laupeudella…

      11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,

      12 MINÄ TEEN sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.

      13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.

      • kerettiläinen--

        Lisää tuntomerkkejä.

        5) se on Jumalan Hengestä ja lupauksesta syntynyt.
        6) ylhäällä oleva Jerusalem, joka on vapaa, on sen äiti.

        Gal.4

        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen ORJATTARESTA, toinen VAPAASTA.

        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt LIHAN MUKAAN, vapaan taas LUPAUKSEN VOIMASTA.

        24 Tämä on KUVAANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka SYNNYTTÄÄ ORJUUTEEN, ja se on Haagar;

        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ. ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.

        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        28 Ja te, veljet, olette LUPAUKSEN LAPSIA , niinkuin Iisak oli.

        29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.

        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.


    • Uskova2

      Hei kerettiläinen! Sinun on korkea aika siirtyä Uuteen Testamenttiin ja uuden liiton seurakuntaan. Vanha liitto on vanhaksi käynyt ja loppunut. Emmekä myöskään ole Israel, emme juutalaisia, vaan juutalais- ja pakanakristityistä koostuva seurakunta.
      Seurakunta ei voi olla hedelmätön, sillä oikea Jumalan seurakunta koostuu Pyhällä Hengellä täytetyistä ihmisistä. Pyhä Henki tuottaa hedelmää, hedelmätön on sama kuin kuollut, eli ei-uskovainen - hengellisesti kuollut. Raamattu kutsuu seurakuntaa Kristuksen ruumiiksi, joten eihän Kristuksen ruumis voi olla hedelmätön ja kuollut, eihän? Kristus on Raamatun mukaan seurakunnan Pää. Miten siis Kristus voisi olla Päänä hedelmättömälle, kuolleelle ruumiille eli seurakunnalle?

      • kerettiläinen--

        Gal.4
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Luepa tarkemmin. Tuo Gal. 4:27 on kyllä Uudesta Testamentista ja aivan sopusoinnussa myös Vanhan Testamentin Jes.54 kanssa.


      • kerettiläinen--

        Tässä on VÄÄRIEN seurakuntien eli BABYLONIN tuntomerkit eli se kehuu "lapsillaan" eli jäsenillään.

        Jes.47

        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä neitsyt, tytär Baabel…

        7 Ja sinä sanoit: "Iäti MINÄ olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.

        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."

        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta VELHOUKSIESI paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.

        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun VIISAUTESI ja TIETOSI, ne sinut EKSYTTIVÄT, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, EIKÄ KETÄÄN MUUTA!"

        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.


      • kerettiläinen--

        Ylhäällä oleva Jerusalem Gal.4:26 on Jumalan Hengestä syntyneen seurakunnan Äiti, kun taas suuri Babylon on luopumuksen ja hengellisen haureuden tuloksena syntyneiden seurakuntien äiti.

        Ilm.17
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.


      • kerettiläinen--

        Kun minä katselen näitä "Pyhällä Hengellä täytettyjä", niin lähinnä tulee mieleen seuraava kuvaus.

        Ilm.18
        1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on SUURI BABYLON ja tullut RIIVAAJAIN ASUINPAIKAKSI ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        3 Sillä hänen HAUREUTENSA VIHAN VIINIÄ ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen SYNTEIHINSÄ OSALLISIKSI ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        6 Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        7 Niin paljon kuin hän on ITSELLEEN KUNNIAA ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'MINÄ ISTUN KUNINGATTARENA ENKÄ OLE LESKI enkä ole surua näkevä',
        8 sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."


      • kerettiläinen--

        Jumalan seurakunta on Raamatun mukaan hyljäty, hedelmätön ja leski, kun taas Jumalaa vastustava "Suuri Babylon" kehuu "istuvansa kuningattarena" ja uhoaa " MINÄ en ole leskenä istuva, enkä lapsettomuudesta tietävä".
        Mitä johtopäätöksiä silloin voidaan tehdä seurakunnasta, joka ylpeilee "hedelmillään" eli ansioillaan ja jäsenillään? Tämä kuvaus sopii kaikkiin tämän ajan seurakuntiin, kun ne todistelevat jäsenmäärillään ja "ansioillaan" (kellä mitäkin) olevansa juuri niitä "ainoita oikeita". Tällä ne todistavat vain olevansa osa Babylonia (= uskontojen sekoitus).


      • kerettiläinen--

        Hebr.
        11 Koska Abraham ja Saara USKOIVAT, he kykenivät saamaan jälkeläisen, vaikka Saara oli HEDELMÄTÖN ja heidän aikansa jo oli ohi. AARAHAM PITI LUPAUKSEN ANTAJAA LUOTETTAVANA, [1. Moos. 17:19, 1. Moos. 18:9-15, 1. Moos. 21:2; Room. 4:19]
        12 ja siksi hän, yksi ainoa, mieskuntonsa jo menettänyt, sai jälkeläisiä yhtä suuren määrän kuin on taivaalla tähtiä, yhtä luvuttoman joukon kuin on meren rannalla hiekkajyväsiä. [1. Moos. 15:5, 1. Moos. 22:17]

        Uskovaiset ovat "lupauksen lapsia" eli itsessään täysin hedelmättömiä.
        Aluksi Aabraham ja Saara yrittivät epäuskossaan toteuttaa Jumalan lupauksen "luonnonmukaisesti", koska Saara oli hedelmätön ja turvautuivat orjattareen, joka synnyttikin lapsen, Ismaelin. Tämä ei kuitenkaan ollut lupauksen lapsi, vaan Iisak, joka Jumalan lupauksen mukaisesti syntyi Aabrahamille ja Saaralle, vaikka Saara oli hedelmätön. Siinä ei ollut heidän "ansioillaan" mitään tekemistä. He vain uskoivat sen, että Jumala kykenee lupauksensa täyttämään ja niin tapahtui. Joten missä on kerskaus? Se on suljettu pois. Miksi sitten nämä seurakunnat kerskailevat "lastensa" eli jäsentensä määrillä ym.... kuka milläkin?


      • Uskova2
        kerettiläinen-- kirjoitti:

        Gal.4
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Luepa tarkemmin. Tuo Gal. 4:27 on kyllä Uudesta Testamentista ja aivan sopusoinnussa myös Vanhan Testamentin Jes.54 kanssa.

        Kerettiläinen! Puhut paljon asiaa, vaikka ilmauksesi hedelmättömästä seurakunnasta ei ollut aluksi oikein selkeä, ainakaan minun aivoilleni. Mutta aivan, nykyseurakunnat ylpeilevät jäsenmäärillään ja kuvitelluilla armolahjoillaan. Ns. pastorit, jotka tosiasiassa ovat vain esiintyviä taiteilijoita, keräävät itselleen suosiota, mainetta, kunniaa ja rahaa. Heidän puheissaan ei ole raamatullista sisältöä, he kertovat vain omista saavutuksistaan - nekin ovat vain suurta valhetta. He uskovat vain itseensä ja omaan voimaansa, heidän jumalansa on raha ja valta.
        Siansaksakielet ja valheelliset parantamiset ja valhe-ennustukset ovat heidän myyntituotteitaan. Jumalanpalvelukset ovat pelkkiä show-esityksiä, joissa tehdään mitä yleisö haluaa ja mistä he ovat valmiita maksamaan.
        Tämä koskee kaikkia helluntailaisia ja karismaattisia seurakuntia Suomessa.


    • kerro.kerro

      Mitä tiedätte jumalasta ?
      Ette muuta kuin mitä on krjoitettu

      • hesesekias

        Joku antoi tiedon jumalasta se ei ollut ihminen, Juutalainen istui yksin autiomaassa nuotion ääressä, kaiun omainen ääni kuului yössä " minä olen jumala sinun herrasi "


    • pyöveli3

      Käsittääkseen ihmisten perustama.Tuleehan tuon pedonluku ja ihmisenluku em,kautta historian helluntailaiset opettaneen väärin.Mailman pankki valmistaa esitettäväksi sirua rahan tilalle 2015-2017,saapi nähdä onko uskovien tempaus tapahtunut,vai joutuvatko toteamaan opetuksen vääräksi.

      • 1234567---

        Ei tule tapahtumaan uskovien tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista.


    • einäyttöä

      Ei ole, ei ole, ei ole ei !

      • luettu

        Ihminen pelastuu yksin armosta .Jokin seurakunta joka on perustettu noin sata vuotta sitten ei yksin ole avain taivaaseen ,maailmankaikkeutta ajatellen.Jos joku väittää että pyhä henki vuodatettiin vain silloin ja ensi kerran on totaalisesti harhassa.


      • luettu kirjoitti:

        Ihminen pelastuu yksin armosta .Jokin seurakunta joka on perustettu noin sata vuotta sitten ei yksin ole avain taivaaseen ,maailmankaikkeutta ajatellen.Jos joku väittää että pyhä henki vuodatettiin vain silloin ja ensi kerran on totaalisesti harhassa.

        No tuskin ainakaan kukaan helluntailainen niin väittää, sillä jo nimi "helluntailaisuus" tulee sen päivän mukaan, jolloin apostolit saivat Pyhän Hengen. :)


      • Voivoi
        Tipale kirjoitti:

        No tuskin ainakaan kukaan helluntailainen niin väittää, sillä jo nimi "helluntailaisuus" tulee sen päivän mukaan, jolloin apostolit saivat Pyhän Hengen. :)

        Olisiko jo vihdoin aika myöntää Totuudeksi seuraava Raamatussa selvästi sanottu asia:

        Joh. 20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Apostolit siis saivat Pyhän Hengen LUPAUKSIEN MUKAAN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ Jeesuksen kuolemasta !!!

        Huomaatteko, kuinka koko "helluntailaisuus" ja sen perusta perustuu ihan muuhun, kuin raamatun Totuuteen !!!

        Miten voidaan olla näin sokeita selville Raamaatun Totuuksille ???

        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Ei asiaa tuon selvemmin voi enää sanoa !!!


      • Uskova2
        Tipale kirjoitti:

        No tuskin ainakaan kukaan helluntailainen niin väittää, sillä jo nimi "helluntailaisuus" tulee sen päivän mukaan, jolloin apostolit saivat Pyhän Hengen. :)

        Kyllä helluntailaisuus nimenä viittaa kaksin käsin Azusa-kadulle Amerikkaan! Sieltä helluntailaisuus sai alkunsa, kun henkien kutsumisen jälkeen alkoi tapahtua outoja ilmiöitä: henget tulivat - ihmiset kaatuilivat, nauroivat hullunnaurua, itkivät, puhuivat siansaksaa ja matkivat eläinten ääniä, näkivät harhanäkyjä yms.
        Tätä suurin osa helluntailaisista nimittää uudeksi Pyhän Hengen vuodatukseksi! Mutta oikeasti Pyhä Henki vuodatettiin vain kerran, kun Seurakunta syntyi. Pyhä Henki on maan päällä kokoamassa Jumalan seurakuntaa siihen asti, kun seurakunta nousee taivaisiin. Ei Henki ole mihinkään välillä kadonnut eikä katoa. Kyllä Azusa-kadulla ja Telppäsniityllä rellestivät muut henget.


    • jari-pekka-65

      Uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen, kanssa. Luuk. 11:34-36, 1. Joh. 1

      Kol. 1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

      Häntä (Jeesusta) me julistamme, emme uskonnollisuutta.
      Kunnia Herralle.

      • Sinä jaripekka, olet valitettavasti sokeutunut omalle uskonnollisuudellesi. Kaikki mitä opetat on opittu jo rippikoulussa.
        Ainoastaan se kun sanot ettei uskovan tarvitse kuulua mihinkään seurakuntaan on uskontoa ja uskonnollisuutta vastaan.
        Kaikki muu sinulta on moneen kertaan kuultua uskonoppia, joka on peräisin ihmisiltä.


    • Eenokki

      Asettiko Jeesus seurakuntansa eräälle helluntailaiselle lahkolle? He kun ilmestyivät saaatanan johdattaessa heitä eksyttämään valituita, vasta 1400 vuotta myöhemmin.
      Jos tahdot etsiä apostolisen seurakunnan jonka Jeesus perusti, löydät sen tunnustuksellisesta lutherilaisuudesta. Tee se vaikka ryömien.

    • Uskova21

      Eenokki! Helluntaiseurakunta on kuin onkin riivaajien uskoa, mutta eipä luterilaisuus ole sen parempi. Mikä on tunnustuksellinen luterilaisuus??? Luterilaisethan tunnustavat sen mitä ei-uskovainen kirkkokansa tahtoo. Tunnustetaan katolilainen lapsikaste, tunnustetaan naispappeus, tunnustetaan homopappeus, lesbopappeus, homoliitot, kaikkien uskontojen yhteys eli ekumenia. Tunnustetaan myös se, että helvettiä ei olekaan, ei-uskovaisetkin pääsevät taivaaseen, Jeesus oli vain yksi opettaja muiden opettajien joukossa, Jeesus ei oikeasti ylösnoussut, neitseellinen syntymäkään ei ollut totta, Raamatun luomiskertomus korvataan evoluutiolla yms. yms. Siitä on luterilaisuus tehty! Tai sitten luterilaisuus hyväksyy opin, jonka mukaan kaikki voi uskoa mihin tahansa, eikä ole mitään auktoriteettia Jumalalla tai Raamatulla. Helluntailaisilla ja karismaateilla on sama oppi, kaikki tarjoilevat omia näkyjänsä ja mielipiteitään, ja sitten kansa valitsee kukin mieleisensä. Ainoa yhteinen tekijä on siansaksan supiseminen ja molottaminen! Ai niin, kyllähän luterilaisuudessa jo molotetaan siansaksaa - ja kaatajapapit kiertävät keräämässä rahaa. Luterilainen Jalovaara on hyvä ja haiseva esimerkki tästä! Häntä rakastavat hellarit, karismaatit ja luterilaiset - tai siis ne, jotka näkevät sen parhaaksi....

      • Eenokki

        Ehdottomasti pitää hyljätä se luterilaisuus joka on hyljännyt luterilaisuuden.
        Kun ovat valansa rikkoneita ja opettavat omiaan niin on väärin että edes ajatellaankin jumalattomien olevan kirkko. Eihän se ole muu kuin saatanan synagooga. Tunnustukselliset luterilaiset esim. luthersäätiö ovat apostolis-luterilaisia, kunhan ottaisivat lutherin opetuksen mukaan käyttöön myös voimakkaan ylistyksen ja opetuksen, mitä se on?
        Kyllähän moni molottaa kielillään, improvisoiden kuin totinen torvensoittaja.
        Kuitenkin jos joku puhuu kielillä sitä ei saisi tuomita. Vasta sitten voidaan tuomita kun saadaan selville, mitä kieltä on puhuttu ja onko se oikeasta lähteestä.
        Eksytään kun ei tunneta oppia ja ei osata arvostella kun ei tunneta Raamattua.


      • Uskova2
        Eenokki kirjoitti:

        Ehdottomasti pitää hyljätä se luterilaisuus joka on hyljännyt luterilaisuuden.
        Kun ovat valansa rikkoneita ja opettavat omiaan niin on väärin että edes ajatellaankin jumalattomien olevan kirkko. Eihän se ole muu kuin saatanan synagooga. Tunnustukselliset luterilaiset esim. luthersäätiö ovat apostolis-luterilaisia, kunhan ottaisivat lutherin opetuksen mukaan käyttöön myös voimakkaan ylistyksen ja opetuksen, mitä se on?
        Kyllähän moni molottaa kielillään, improvisoiden kuin totinen torvensoittaja.
        Kuitenkin jos joku puhuu kielillä sitä ei saisi tuomita. Vasta sitten voidaan tuomita kun saadaan selville, mitä kieltä on puhuttu ja onko se oikeasta lähteestä.
        Eksytään kun ei tunneta oppia ja ei osata arvostella kun ei tunneta Raamattua.

        Kielten armolahjan toimiminen on kerrottu apostolien tekojen 2. luvussa. Jos omat kielet toimivat jotenkin eri tavalla, kannattaa pitää suunsa kiinni. Ensinnäkin, Pyhä Henki antoi sanat suuhun valitsemallaan hetkellä. Kielet ja hetki ei ollut ihmisen oma valinta. Toiseksi, kuulijat, joille kyseinen kieli ja puhe oli tarkoitettu - olivat paikalla kuulemassa ja he ymmärsivät puheen, koska se oli kuulijan äidinkieltä. Kolmanneksi korinttolaiskirjeestä näkee, että kielet ovat merkkinä ei-uskoville juutalaisille - ei siis pakonoille! Kielet siis eivät ole juutalaisten käyttämää kieltä, vaan jotakin pakanakieltä. Neljänneksi, kielet rakentavat seurakuntaa eikä ole puhujan itsensä korostamista.
        Seurakunnassa kielillä ei puhuta, ellei ole selittäjää. Joka jumalanpalveluksessa enintään kolme voi puhua, kun joku kääntää. Ei siis koko seurakunta voi suhistella itsekseen tai julkisesti! Kun kielillä siis puhutaan seurakunnan kokouksessa, niin pitää olla selittäjä aina. Ja varmasti jokainen huomaa, että naiset eivät saa puhua seurakunnassa, joten kielilläpuhujat ovat vain miehiä! Vaikka siis olisi kääntäjäkin, niin enintään kolme miestä voi puhua kielillä. Raamatussa ei ole ainoatakaan kielillä puhuvaa naista. Jos nämä kaikki Raamatun ilmoittamat seikat eivät ole kunnossa, niin silloin kielillä puhuminen ei ole Pyhästä Hengestä vaan jostakin muusta hengestä.
        Eenokki oli oikeassa sanoessaan, että kielillä puhujaa ei saa tuomita. Mutta se koskee vain niitä tapauksia, jotka täyttävät Raamatun edellytykset kielillä puhumisesta! Muuten suu pitäisi sulkea heti paikalla, kun epämääräistä puhetta alkaa kuulua!
        Toisaalta, kielten armolahja oli luvattu vain Apostoleille. Se tuli muihin ihmisiin vain Apostolien kautta, ei muuten. Nykyään se siis on mahdotonta, koska Apostoleja ei enää ole. Toinen syy kielten armolahjan loppumiseen on se, että Jumala ei anna juutalaisille enää mitään merkkejä. Kielet olivat juutalaisille merkkinä nimenomaan siitä, että Jumala on kääntynyt pois tottelemattomasta Israelista pakanain puoleen. Ensimmäisenä helluntaipäivänä juutalaiset saivat ensi kertaa kuulla, että Jumalan sanaa julistettiin pakanain kielillä.
        Koska helluntailaisuuden tärkein ja ykkösoppi on juuri kielilläpuhuminen ja muut apostolien merkkilahjat, niin emme voi uskoa, että kyseinen uskonto olisi Jumalan antama.


      • Voivoi
        Uskova2 kirjoitti:

        Kielten armolahjan toimiminen on kerrottu apostolien tekojen 2. luvussa. Jos omat kielet toimivat jotenkin eri tavalla, kannattaa pitää suunsa kiinni. Ensinnäkin, Pyhä Henki antoi sanat suuhun valitsemallaan hetkellä. Kielet ja hetki ei ollut ihmisen oma valinta. Toiseksi, kuulijat, joille kyseinen kieli ja puhe oli tarkoitettu - olivat paikalla kuulemassa ja he ymmärsivät puheen, koska se oli kuulijan äidinkieltä. Kolmanneksi korinttolaiskirjeestä näkee, että kielet ovat merkkinä ei-uskoville juutalaisille - ei siis pakonoille! Kielet siis eivät ole juutalaisten käyttämää kieltä, vaan jotakin pakanakieltä. Neljänneksi, kielet rakentavat seurakuntaa eikä ole puhujan itsensä korostamista.
        Seurakunnassa kielillä ei puhuta, ellei ole selittäjää. Joka jumalanpalveluksessa enintään kolme voi puhua, kun joku kääntää. Ei siis koko seurakunta voi suhistella itsekseen tai julkisesti! Kun kielillä siis puhutaan seurakunnan kokouksessa, niin pitää olla selittäjä aina. Ja varmasti jokainen huomaa, että naiset eivät saa puhua seurakunnassa, joten kielilläpuhujat ovat vain miehiä! Vaikka siis olisi kääntäjäkin, niin enintään kolme miestä voi puhua kielillä. Raamatussa ei ole ainoatakaan kielillä puhuvaa naista. Jos nämä kaikki Raamatun ilmoittamat seikat eivät ole kunnossa, niin silloin kielillä puhuminen ei ole Pyhästä Hengestä vaan jostakin muusta hengestä.
        Eenokki oli oikeassa sanoessaan, että kielillä puhujaa ei saa tuomita. Mutta se koskee vain niitä tapauksia, jotka täyttävät Raamatun edellytykset kielillä puhumisesta! Muuten suu pitäisi sulkea heti paikalla, kun epämääräistä puhetta alkaa kuulua!
        Toisaalta, kielten armolahja oli luvattu vain Apostoleille. Se tuli muihin ihmisiin vain Apostolien kautta, ei muuten. Nykyään se siis on mahdotonta, koska Apostoleja ei enää ole. Toinen syy kielten armolahjan loppumiseen on se, että Jumala ei anna juutalaisille enää mitään merkkejä. Kielet olivat juutalaisille merkkinä nimenomaan siitä, että Jumala on kääntynyt pois tottelemattomasta Israelista pakanain puoleen. Ensimmäisenä helluntaipäivänä juutalaiset saivat ensi kertaa kuulla, että Jumalan sanaa julistettiin pakanain kielillä.
        Koska helluntailaisuuden tärkein ja ykkösoppi on juuri kielilläpuhuminen ja muut apostolien merkkilahjat, niin emme voi uskoa, että kyseinen uskonto olisi Jumalan antama.

        Raamatun mukaan et ole uskova, vaikka nikissäsi niin väität !

        2. Tim. 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Sinä kiellät Pyhän Hengen toimivan Seurakunnassa sekä uskovissa, joten opetat kaiken lisäksi toista evankeliumia !

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.


      • leahimnn
        Uskova2 kirjoitti:

        Kielten armolahjan toimiminen on kerrottu apostolien tekojen 2. luvussa. Jos omat kielet toimivat jotenkin eri tavalla, kannattaa pitää suunsa kiinni. Ensinnäkin, Pyhä Henki antoi sanat suuhun valitsemallaan hetkellä. Kielet ja hetki ei ollut ihmisen oma valinta. Toiseksi, kuulijat, joille kyseinen kieli ja puhe oli tarkoitettu - olivat paikalla kuulemassa ja he ymmärsivät puheen, koska se oli kuulijan äidinkieltä. Kolmanneksi korinttolaiskirjeestä näkee, että kielet ovat merkkinä ei-uskoville juutalaisille - ei siis pakonoille! Kielet siis eivät ole juutalaisten käyttämää kieltä, vaan jotakin pakanakieltä. Neljänneksi, kielet rakentavat seurakuntaa eikä ole puhujan itsensä korostamista.
        Seurakunnassa kielillä ei puhuta, ellei ole selittäjää. Joka jumalanpalveluksessa enintään kolme voi puhua, kun joku kääntää. Ei siis koko seurakunta voi suhistella itsekseen tai julkisesti! Kun kielillä siis puhutaan seurakunnan kokouksessa, niin pitää olla selittäjä aina. Ja varmasti jokainen huomaa, että naiset eivät saa puhua seurakunnassa, joten kielilläpuhujat ovat vain miehiä! Vaikka siis olisi kääntäjäkin, niin enintään kolme miestä voi puhua kielillä. Raamatussa ei ole ainoatakaan kielillä puhuvaa naista. Jos nämä kaikki Raamatun ilmoittamat seikat eivät ole kunnossa, niin silloin kielillä puhuminen ei ole Pyhästä Hengestä vaan jostakin muusta hengestä.
        Eenokki oli oikeassa sanoessaan, että kielillä puhujaa ei saa tuomita. Mutta se koskee vain niitä tapauksia, jotka täyttävät Raamatun edellytykset kielillä puhumisesta! Muuten suu pitäisi sulkea heti paikalla, kun epämääräistä puhetta alkaa kuulua!
        Toisaalta, kielten armolahja oli luvattu vain Apostoleille. Se tuli muihin ihmisiin vain Apostolien kautta, ei muuten. Nykyään se siis on mahdotonta, koska Apostoleja ei enää ole. Toinen syy kielten armolahjan loppumiseen on se, että Jumala ei anna juutalaisille enää mitään merkkejä. Kielet olivat juutalaisille merkkinä nimenomaan siitä, että Jumala on kääntynyt pois tottelemattomasta Israelista pakanain puoleen. Ensimmäisenä helluntaipäivänä juutalaiset saivat ensi kertaa kuulla, että Jumalan sanaa julistettiin pakanain kielillä.
        Koska helluntailaisuuden tärkein ja ykkösoppi on juuri kielilläpuhuminen ja muut apostolien merkkilahjat, niin emme voi uskoa, että kyseinen uskonto olisi Jumalan antama.

        Mikähän ihmeen armolahja se on,kun puhuu puutaheinää.Eräs "tervaskanto"onkin kertonut täällä puhuneensa viikon kielillä!Ja kaupassa viel jatkanut.Uskis raiskaajakin puhuu kielillä raiskatessaa,ja huutaapi herraa avuksi toimitukseen!Todella sairasta porukkaa,jos pölöttää mitä pölöttää.YÄK!Pyhähenkikö ne kielet antaa????????Ei varmasti.Mielikuvitusta ja hurmahenkisyyttä,joka tulee ainoastaan ihmisestä itsestään.


    • leahimnn

      Liittykää nyt ihmeessä aloittaja uskontokuntaan!Miksi?No siksi,koska hän ei panettele muullalailla uskovia,EI KERSKAA EI PÖYHKEILE.Ei käyttäydy sopimattomasti.Ei vie lähimmäisensä omaa,Ei varasta.Ei himoitse toisen vaimoa.Rakastaa lähimmäisiään.Ei riitele eikä riitauta.Ei kutsu lähimmäistä sieluttomaksi.Näkee näkyjä ja profetoi.Oikea herran kansalainen.Hänellä on suuri ego,suuri sydän ja suuri suu!Herran pyhä proffa!Ainakin omasta mielestään.Ei tee syntiä eikä panettele.Ei ole omahyväinen,ja rakastaa kaikkia meitä!Siis kimppaan tuon paskanpuhujan kanssa.....Käykää pöytään,hän tarjoaa viinit ja jeesuksen ruumiin syötäväksi.

    • pyhpyh

      Pyh. Ei ole.

    • fffdfsdfs

      Aloittajalle Helluntaiseurakunta ei ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan seurakunta!!!!!, Aloittajalta täyttä sontaa, Hellareihin kelpaa kaikki vankilaihmiset rikolliset, mustalaiset kaiken maailman pahuuden tekijät samoin kaikki todistukset käy vaikka niissä ei ole mitään perää. Mikään muu seurakunta ei ole niin sairas kuin hellarit!!!! Sokea saa olla mutta ei nyt sentään vakavasti sairas!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe