Toyota räpistelee tekniikassa perässä!!

kuka_valmiistaa_ne

Nyt on toyotakin saamassa nokalleen turbo-moottorit, se on nykyaikaa se!!

Mutta näyttää nekin olevan Toyotan perinteiden mukaisesti tehottomampia kuin kilpailijoilla...ja tuskin ovat yhtä taloudellisiakaan!! No pääasia että edes yrittää pysyä kehityksessä mukana, vai onkohan vw:n suunnittelemia??
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyotaltakin-uusi-pikkuturbo-auriksen-keulalle

Mitenköhän Toyota saa pikkukoneet kestämään??? (D4D)

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista

      No, koneethan saadaan kestämään, kun ostetaan ne sellaiselta, joka osaa niitä tehdä.

    • Seniori1

      Yksi maailman suurimmista autonvalmistajista? Älä lainkaan epäile. Heiltä löytyy suunnitteluvoimaa vaikka kuinka paljon. Kysymys ei tähänkään mennessä ole ollut osaamisesta. Asia olisi toinen, jos kyseessä olisi nyrkkipaja. Turbo on varmasti hyvä sitten kun se tulee.

      • Nöyrääpoikaa

        Noin vain joutui tojo nöyrtymään ja ostamaan mottorit bemulta kun omat eivät pysyneet kasassa. Samoin PSA:n osaaminen otettiin avuksi kun omat koneet eivät täytä päästörajoja.


      • pehmeät_arvot
        Nöyrääpoikaa kirjoitti:

        Noin vain joutui tojo nöyrtymään ja ostamaan mottorit bemulta kun omat eivät pysyneet kasassa. Samoin PSA:n osaaminen otettiin avuksi kun omat koneet eivät täytä päästörajoja.

        Haisun ongelmana taisi olla myös kehno kori - siis kolariturvallisuus (myös uutena, ruostuminen toki omanlaisensa ongelma tämän päälle).


      • pienet_tuotekehityskulut

        "Heiltä löytyy suunnitteluvoimaa vaikka kuinka paljon."
        Suunnitteluvoimaa epäilemättä löytyisi jos sitä haluttaisiin käyttä. Toyotan tyylinä on tutkia tarkoin muitten aikaansaannoksia ja hiukan muunnettuna tuoda markkinoille omina innovaatioinaan. TSI-koneita ovat purkaneet ja tutkineet kaikessa rauhassa jo kymmenen vuotta ja nyt vasta ovat saaneet aikaiseksi oman versionsa aiheesta.
        Jos Toyota käyttäisi tuotekehitykseen yhtä paljon resursseja myytyä autoa kohti kuin eurooppalaiset kilpailijansa, tinkimättä nykyisentasoisista katteistaan, sen autot olisivat jopa neljänneksen kalliimpia kuin nykyisin ovat. Markkinointiin sen sijaan ovat panostaneet ihan kiitettävästi. Toyota tekee siis autonsa mahdollisimman halvalla ja myy ne laatumielikuvilla niin kalliilla kuin vain suinkin ilkeää ja tojokansa Suomessa hurraa.


      • yksinkertaista

        Umpityhmiä ovat eurooppalaiset henkitoreissaan olevat valmistajat, kun eivät myy autojaan mainitsemillasi "laatumielikuvilla" jos se on noin helppo homma? Alkaisi
        ranskanrutkujenkin kauppa käymään. Että voi olla autokauppias tyhmä!


      • OletYksinkertainen
        yksinkertaista kirjoitti:

        Umpityhmiä ovat eurooppalaiset henkitoreissaan olevat valmistajat, kun eivät myy autojaan mainitsemillasi "laatumielikuvilla" jos se on noin helppo homma? Alkaisi
        ranskanrutkujenkin kauppa käymään. Että voi olla autokauppias tyhmä!

        Henkitoreissaan? Oletko tutkinut eri valmistajien taseita? Tai ylipäätään myyntiä? Kyllä ranskalaistenkin autojen myynti sujuu erittäin hyvin. Esim. PSA myy Euroopassa toiseksi eniten autoja! Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin niin PSA myy enemmän kuin Toyota.


    • KukaRäpistelee

      Räpistelee tekniikassa perässä??? ??? Toitsulla ollu hybridejä jo 90-luvulla!!

      Ja Saabilla oli pikkuturboja jo 80-luvulla, Volkkarilla vasta tällä vuosituhannella.

      • perässähiihtäjä

        "Ja Saabilla oli pikkuturboja jo 80-luvulla, Volkkarilla vasta tällä vuosituhannella"

        Ja Toyotalla uusi tuleminen turbojen kanssa 10 vuotta vw:n jälkeen.
        Edelliset tojon turbothan oli täysiä susia vaikka huoltoväli oli 7.500km.


      • kertakäyttömoottorit
        perässähiihtäjä kirjoitti:

        "Ja Saabilla oli pikkuturboja jo 80-luvulla, Volkkarilla vasta tällä vuosituhannella"

        Ja Toyotalla uusi tuleminen turbojen kanssa 10 vuotta vw:n jälkeen.
        Edelliset tojon turbothan oli täysiä susia vaikka huoltoväli oli 7.500km.

        Eipäs unohdeta D4D -pommikoneita!


      • kopioivamerkki

        Ihan paska merkki koko tohjo. Onneksi tohjo ei ole koskaan osannut kopioida ruostesuojausta ja ajomukavuuksia muilta merkeiltä :D


      • Tarkista

        No Hybridi oli jo 1900 luvun alussa Porschella, jos et tiennyt.


      • Ei_mitään_uutta
        kopioivamerkki kirjoitti:

        Ihan paska merkki koko tohjo. Onneksi tohjo ei ole koskaan osannut kopioida ruostesuojausta ja ajomukavuuksia muilta merkeiltä :D

        Turboahtimen patentti on vuodelta 1905 joten senkin ovat kaikki kopioineet.


      • autoilia
        Tarkista kirjoitti:

        No Hybridi oli jo 1900 luvun alussa Porschella, jos et tiennyt.

        Juu. Siinä oli varmaanki moottori ja lisäksi pyörän polkimet.


      • yokoha
        kertakäyttömoottorit kirjoitti:

        Eipäs unohdeta D4D -pommikoneita!

        Kuinka niin pommikoneita? Avessa d4d mittarissa 575 tkm Eikä konetta auottu. Alkuperäinen turbo ja suuttimet ja pumppu. No nehän onki japsitekoa. Näissä uudemmissa kun on garretin puhaltimet, niin niitä saa vaihdella 100 tkm välein.


      • Tojo-oli-ja-meni
        yokoha kirjoitti:

        Kuinka niin pommikoneita? Avessa d4d mittarissa 575 tkm Eikä konetta auottu. Alkuperäinen turbo ja suuttimet ja pumppu. No nehän onki japsitekoa. Näissä uudemmissa kun on garretin puhaltimet, niin niitä saa vaihdella 100 tkm välein.

        Eli kaikki pommikoneet kestää 575tkm? Epäilen, sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri.
        Kokemusta on kahdesta D4D koneesta. Toinen kesti 127tkm, toisella päästiinkin jo 145tkm!


      • yokoha
        Tojo-oli-ja-meni kirjoitti:

        Eli kaikki pommikoneet kestää 575tkm? Epäilen, sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri.
        Kokemusta on kahdesta D4D koneesta. Toinen kesti 127tkm, toisella päästiinkin jo 145tkm!

        Paljon on käytöstä kiinni. Kaverini taksiautoilija sanoi vaihtaneensa transportteriin kaks konetta ennenkuin 300 tkm tuli täyteen. Ei kuulemma kestä sporttiasennossa polettaa mäkisillä teillä.


      • bompster
        kertakäyttömoottorit kirjoitti:

        Eipäs unohdeta D4D -pommikoneita!

        Ne on hirveitä pommeja.


      • sesiitä

        Mukulat taas luulee jotain tietävänsä! Saabilla ei koskaan ole mitään "pikkuturboja ollut. Kaksilitrainen turbokone tosin Saabiin tuli jo 70-luvulla. Turbot ei silloinkaan kestäneet juurikaan sataatuhatta kilometriä kauemmin bensakoneissa. Volkkareissa taisi silloin olla vielä ilmajäähdytteiset bokserit. Taisi löytyä jopa 50 hevosvoimaa.


    • ei_epäilystäkään

      Tuo toyon minimotti 1.2T laukeaa varmasti alle 120tkm!!??
      Ja öljynvaihto väli on 4tkm, kestääköhän jakohihna yli 60tkm??

      • KatsoppasUudestaan

        Ketjukonehan tuo Toyotan 1.2T 8NR-FTS näyttää kuvissa olevan. Tuo näkyvä hihna on selkeästi apulaitehihna.


    • Sessenpoeka

      Hyvät pikkupojat. Tutustukaapa hieman autotekniikkaan, ennenkuin alatte kommentoimaan yhtään mitään. Ottakaa ensin selvää esim. Toyotan turbomoottoreista ym. asiaankuuluvasta, ennenkuin alatte kommentoimaan sellaisesta josta teillä ei ole hajuakaan. Ette olleet vielä edes isänne ajatuksissa, kun Toyotan moottoreissa oli jo se teidän suuresti ihannoimanne turbo. Oli niin tai näin, normaali ihminen joka henkilöautoa käyttää, ei edes tiedä, onko siellä urpo vai turpo. Nykymoottorit ovat niin hienoja, esim.Mazda. Ei tarvi turpoo.

      • fillarillakinpääsee

        "Nykymoottorit ovat niin hienoja, esim.Mazda. Ei tarvi turpoo."

        Kyllähän niilläkin perille pääsee.
        Turbokoneessa vaan on messevämpi kyyti kun on vääntöä kuin pienessä kylässä ja bensaakin kuluu vähemmän.


      • Ransitti
        fillarillakinpääsee kirjoitti:

        "Nykymoottorit ovat niin hienoja, esim.Mazda. Ei tarvi turpoo."

        Kyllähän niilläkin perille pääsee.
        Turbokoneessa vaan on messevämpi kyyti kun on vääntöä kuin pienessä kylässä ja bensaakin kuluu vähemmän.

        Ei pidä paikkaansa. Olen ajanut VW Passattia turbokoneista, sekä Mazda 6 vaparia, molempia noin 100,000km. Nytkin valitsisin Mazdan. Auto on paljon mielenkiintosempi, hauskempi, rivakampi ja käy käteen toisin kuin Passat joka lähinnä muistuttaa työkonetta, siis traktoria lähinnä.


      • EiRiisipusseja
        Ransitti kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Olen ajanut VW Passattia turbokoneista, sekä Mazda 6 vaparia, molempia noin 100,000km. Nytkin valitsisin Mazdan. Auto on paljon mielenkiintosempi, hauskempi, rivakampi ja käy käteen toisin kuin Passat joka lähinnä muistuttaa työkonetta, siis traktoria lähinnä.

        Mazda on japsirimpula ja huono ajaa. Ruostuu käsiin.


      • natsisaksanmallli
        EiRiisipusseja kirjoitti:

        Mazda on japsirimpula ja huono ajaa. Ruostuu käsiin.

        Parempi olla "japsirimpula"ennen kuin natsirimpula josta hajoaa tsi ja dsg takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin ja Helmutit ja Gyntterit eivä järjestä takaisinkutsua kusetettaville suomihölmöille. Mazda on laatuauto ja Volkkari on kansanauto. Skoda on kansanauton karvalakkimalli


      • EiRiisipusseja
        natsisaksanmallli kirjoitti:

        Parempi olla "japsirimpula"ennen kuin natsirimpula josta hajoaa tsi ja dsg takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin ja Helmutit ja Gyntterit eivä järjestä takaisinkutsua kusetettaville suomihölmöille. Mazda on laatuauto ja Volkkari on kansanauto. Skoda on kansanauton karvalakkimalli

        Ei ne hajoa. Jos ne hajoaisivat niitä ei ostettaisi taksiin tai yrityskäyttöön. Mazda laatuauto? Huh huh. Eivät saa ikinä ruostumista kuriin. Ei näy Mazdoja taksissa vaikka hinnaltaan olisivat käypäsiä hankintoja. Toojotkin hävinneet takseista kun eivät kestä.

        Muista, että VW on maailman suurin henkilöautojen valmistaja. Muutkin ostavat kuin suomalaiset.


    • SuperInno

      Uutuutena tulossa psa:lta kopioidun pikkuturbon lisäksi myös sureseksy ja ihkuihana 1.5 litrainen roverin 30v sitten suunnittelema moottori uudessa koossa, ei enää 1.6 VAAN INNOVATIIVISESTI JA ENNEN NÄKEMÄTTÖMÄSTI 1.5. HEHEHEHEEHEEE :D Aaargh, kuolen nauruun.

    • yhteistyötä

      Taitaapa tulla lähivuosina lisää vaparimoottoreita atkinson kierrolla ja korkealla puristussuhteella. Toyota on erittäin kiinnostunut Mazdan Skyactiv moottoreiden teknologiasta, tämän takia Toyota ja Mazda ovat tiivistämässä yhteistyötään mikä on mielestäni erittäin hyvä uutinen. Mitä vähemmän noita typeriä vikaherkkiä turbomoottoreita valmistetaan niin sen parempi.

      http://www.autonews.com/article/20150513/OEM01/150519954/toyota-mazda-form-partnership-to-share-technologies-confront-cost
      http://phys.org/news/2015-05-toyota-mazda-long-term-partnership-technology.html
      http://www.ngrguardiannews.com/2015/05/toyota-mazda-seal-pact-on-technology-sharing/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe