Miekkailu tuhosi mielenterveyteni !

Ex-Swordman

Olin nuori,melkein poikanen vielä kun menin siihen kirottuun työpaikkaan.Pidin sitä kyllä hieman outona käytöksenä mutta kun melkein kaikki sitä harrastivat niin ajattelin että ei kai siinä ole mitään paheksuttavaa.4 vuotta kestin työssäni kunnes pimahdin lopulta täysin.
Nyt olen ollut 3 vuotta eläkkeellä psykoottisen masennuksen vuoksi,olen pahasti alkoholisoitunut ja uneni ovat hyvin irvokkaita liittyen entiseen työhöni.
Taidan olla menetty tapaus vai voisiko minulla olla vielä toivoa?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiblondivaan

      Miekkailuko tuon aiheutti? Miten on mahdollista? Ettei vaan sittenkin olisi siellä töissä (ja samalla porukalla harrastuksissa) ollut jotenkin epäterve ilmapiiri? Tai ehkä olet tulkinnut oman elämäsi syy-seuraussuhteet väärin, etkä siis itsekään ymmärrä mistä tuo oikeasti johtuu..?
      Vammaisten (ja itseni) kanssa olen tekemisissä ja ajattelen: peli on menetetty vain siinä tapauksessa, että ihminen itse ajattelee niin. Monet keillä omasta ja muidenkin mielestä ns. "menee hyvin" jahtaavat vaan virvatulta. Elämän tarkoitus on toinen juttu.

    • Ex-Swordman

      Kyllä sitä meininkiä ei kestänyt moni muukaan nuorimies,oli se vaan sen verran kovvoo hommoo.Ainakin neljä nuorehkoa miestä on samasta syystä eläkkeellä.
      Pahinta on kun ei voi puhua kenellekään,hävettää niin helkutisti.

    • paranna-tapasi

      tule vaikka uskoon jos et muuta osaa.

      elä ihmisiksi.

      • olemitätahansamuuta

        Uskoon meneminen olisi vihoviimeinen juttu elämässä.


    • Nculbe

      Täällä on paljon trolleja, mutta muut ihmiset varmasti auttaa. Täällä voi tuntemattomana anonyyminä puhua ihan vapaasti. Olen itsekin puhunu täällä noloista asioista, eikä kukaan voi tietää mistä puhuin ja kuka olen.
      Jotenkin veikkaan että siihen sun juttuun liittyy jotain seksuaallista? Olenko oikeassa?

    • höpöhöpöhöpö

      Ei miekkailu miitään tuhoa... Kaikenlaista paskaa ihmiset keksivätkin... Jos haluat parantua asiassasi kerro oikea totuus, kiitos. Äläkä pilkkaa ihmisiä.

      • voiteheytyä

        Älä vähättele toisen kokemuksia, höpöhöpö. Kyllä sinä voit ja kannattaa hakea apua. Olet vielä nuori ja sinun on siksi helpompi päästä hoitoon. Ole vain rohkea ja ota asia esille hoitoneuvottelussa ja hae apua jo tuohon päihteiden käyttöön. Sinä yrität päihteillä paeta noita harrastuksen traumoja. Puhuminen asiantuntijan kanssa auttaa.
        Kun taistelulajia harrastaa, niin siinä on varmaan jatkuva jännitys, stressi ja adrenaliinipiikki päällä. Varmaan sitä vapaallakin miettii tai on tunne, että miten selviää seuraavasta koetuksesta.
        Sinulla lisäpaineita on vielä aiheuttanut, että olet alkanut harrastuksen sosiaalisen paineen takia. Tuleeko sinulle mieleen erikoisen hankalia muistoja ja tilanteita. Ja koetko että taistelu on vielä kesken? Vai koetko että olet häviäjä? Mikä eniten askarruttaa näin jälkeen päin. Tällaisia asioita kannattaa käsitellä jonkun terapeutin kanssa. Jutellen ja pohtien pääsee selville ja sovintoon menneisyyden kanssa.
        Älä välitä noista asioiden mitätöijistä.


      • Ex-Swordman

        Minä olen yrittänyt päästä psykologin puheille useaan otteeseen mutta kun kerron taustoista ja mikä on ongelman ydin niin he ovat välittömästi sanoneet että eivät voi auttaa.
        Ilmeisesti ongelma on hieman tabu vaikka näitä tapauksia tulee jatkuvasti lisää.
        Eilen illalla en ottanut ollenkaan alkoholia niin voi tsiisus mitä unia näin!Ainoastaan alkoholin avulla saan irvokkaat painajaiset pysymään poissa.


      • 567gh
        voiteheytyä kirjoitti:

        Älä vähättele toisen kokemuksia, höpöhöpö. Kyllä sinä voit ja kannattaa hakea apua. Olet vielä nuori ja sinun on siksi helpompi päästä hoitoon. Ole vain rohkea ja ota asia esille hoitoneuvottelussa ja hae apua jo tuohon päihteiden käyttöön. Sinä yrität päihteillä paeta noita harrastuksen traumoja. Puhuminen asiantuntijan kanssa auttaa.
        Kun taistelulajia harrastaa, niin siinä on varmaan jatkuva jännitys, stressi ja adrenaliinipiikki päällä. Varmaan sitä vapaallakin miettii tai on tunne, että miten selviää seuraavasta koetuksesta.
        Sinulla lisäpaineita on vielä aiheuttanut, että olet alkanut harrastuksen sosiaalisen paineen takia. Tuleeko sinulle mieleen erikoisen hankalia muistoja ja tilanteita. Ja koetko että taistelu on vielä kesken? Vai koetko että olet häviäjä? Mikä eniten askarruttaa näin jälkeen päin. Tällaisia asioita kannattaa käsitellä jonkun terapeutin kanssa. Jutellen ja pohtien pääsee selville ja sovintoon menneisyyden kanssa.
        Älä välitä noista asioiden mitätöijistä.

        Melko vajaita kommentteja, siellä miekkailussa selkeästi tapahtui jotain muutakin kuin miekkailua.


      • yritäkunnesonnistuu
        Ex-Swordman kirjoitti:

        Minä olen yrittänyt päästä psykologin puheille useaan otteeseen mutta kun kerron taustoista ja mikä on ongelman ydin niin he ovat välittömästi sanoneet että eivät voi auttaa.
        Ilmeisesti ongelma on hieman tabu vaikka näitä tapauksia tulee jatkuvasti lisää.
        Eilen illalla en ottanut ollenkaan alkoholia niin voi tsiisus mitä unia näin!Ainoastaan alkoholin avulla saan irvokkaat painajaiset pysymään poissa.

        On kyllä outoa ettei sinunlaista osata tai haluta auttaa. Vähättelevätkö se niitä ongelmia ja eivät jaksa uskoa, että miekkailu on syy, miksi mielesi on järkyttynyt. Olipa sitten syyt mitkä tahansa niin apua pitää nuorelle antaa. Älä anna periksi ja älä tuhoa elämääsi juomalla.


    • mielenterveydenvoiparant

      Vaihda johonkin rauhallisempaa kuten musiikiin tai juoksemiseen.

    • ku-oikein-repii

      viinaa ja pillereitä naamaan niin varmaan saa nupin hajoamaan.... sitten se on vaan sitä joutavanpäiväistä kitinää ja loisena olemista....

    • miekkaapyllyyn

      Mistä lähtien molonheilutuskisailut on luettu taistelulajiksi ?

    • 34qa34

      Mistä munamiekkailusta täällä puhutaan? Siis homoiluako tarkoitatte?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe